שאלהאנונימי (פותח)
אף פעם לא הייתי בבני עקיבא .. איך אני יכולה לדעת מה היה שם השבט שלי?,
השבטים נקראים לפי גילבניעקיבא

אז אם תכתבי לנו באיזה שנתון את, נוכל להגיד לך איזה שבט...

זה הולךאנונימי (פותח)

לפי שנת לידה???

(עם הסתייגות קטנה)בניעקיבא

זה הולך לפי השנתונים בבית הספר, וזה יכול להיות קצת מסובך כי שנה"ל הולך לפי שנה עברית ושנתונים לפי לועזי, ובמקרים גבוליים זה משתנה....

לדוגמה, בחודש הארגון הקרוב, שנתון תשס"ג הולך לקבל שם, שזה אנשים שנולדו בשנת 2003-2004...

לכן יותר פשוט לכתוב באיזה כיתה את, או מתי סיימת... 

כל שנה נותנים שם??אנונימי (פותח)
כן. את השם נותנים למי שבכיתה ט'קפיץ


אז אני אמורהאנונימי (פותח)

לחשב את השנה שהייתי בכיתה ט'? הבנתי נכון?

בערך.קפיץ

למרות שאם תגידי מתי סיימת כנראה שנוכל למצוא את זה

במקום ללכת סחור-סחורבניעקיבא

גרעין א (1926 תרפ"ו), גרעין ב (1927 תרפ"ז), גרעין ג (1928 תרפ"ח), גרעין ד (1929 תרפ"ט), גרעין ה (1930 תר"צ), גרעין ו (1931 תרצ"א), גרעין ז (1932 תרצ"ב), נתיבות (1933 תרצ"ג), עציון(1934 תרצ"ד), גאולים (1935 תרצ"ה), איתנים (1936 תרצ"ו), מתנחלים (1937 תרצ"ז), הטירה (1938 תרצ"ח), אמונים (1939 תרצ"ט), יבנה (1940 ת"ש), נחלים (1941 תש"א), מרחבים (19422 תש"ב),חלוצים (1943 תש"ג), נטעים (1944 תש"ד), עלומים (1945 תש"ה), אורים (1946 תש"ו), שח"ל (1947 תש"ז), מגשימים (1948 תש"ח), גלבוע (1949 תש"ט), נחשון (1950 תש"י), להגשמה ((1951 תשי"א), יחדיו (1952 תשי"ב), מוריה (1953 תשי"ג), הראל (1954 תשי"ד), צורים (1955 תשט"ו), שח"ם (1956 תשט"ז), שובה (1957 תשי"ז), ישורון (1958 תשי"ח), כיסופים (1959 תשי"ט), גולן ((1960 תש"כ), רעות (1961 תשכ"א), עמיחי (1962 תשכ"ב), אריאל (1963 תשכ"ג), היובל (1964 תשכ"ד), התחיה (1965 תשכ"ה), צוריאל (1966 תשכ"ו), עמיעד (1967 תשכ"ז), אלישיב (1968 תשכ"ח), אחוה(1969 תשכ"ט), ידידיה (1970 תש"ל), החלוץ (1971 תשל"א), דרור (1972 תשל"ב), עצמאות (1973 תשל"ג), הצבי (1974 תשל"ד), המבשר (1975 תשל"ה), עמישב (1976 תשל"ו), נחלה (19777 תשל"ז), ברמה (1978 תשל"ח), אחדות (1979 תשל"ט), אמונה (1980 תש"ם), שלם (1981 תשמ"א), נריה (1982 תשמ"ב), התקומה (1983 תשמ"ג), יחיעם (1984 תשמ"ד), עוז (1985 תשמ"ה), קוממיות (1986 תשמ"ו), עמיצור (1987 תשמ"ז), אלעד (1988 תשמ"ח), לביא (1989 תשמ"ט), אחיה (1990 תש"ן), נצח (1991 תשנ"א), שבות (1992 תשנ"ב), דביר (1993 תשנ"ג), הגבורה (1994 תשנ"ד), להב"ה (1995 תשנ"ה), נעלה (1996 תשנ"ו), איתן (1997 תשנ"ז), נאמן (1998 תשנ"ח), אביחי (1999 תשנ"ט), ציון (2000 תש"ס), מורשה (2001 תשס"א), אורות (2002 תשס"ב).

 

השנה בסוגריים זו השנה שרוב חברי השבט נולדו בה.

וואווואנונימי (פותח)אחרונה
איזה יופי....תודה רבה
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך