[אני שואל כאדם שעדיין אוכל בשר.]
למה אתם לא צמחוניים? הרי בשחיטה המתועשת, יש כל כך הרבהחסדי הים
[אני שואל כאדם שעדיין אוכל בשר.]
אני צמחוניעוד סתם אחד
אבל בלי קשר - בשחיטה (גם כזו שאיננה מתועשת) תמיד היו בעיות של כשרות, ולכן הראשונים מדברים על סטנדרטים נמוכים מאד של בדיקות כבסיס להיתר הבשר. זה כורח המציאות.
אוכלוסיה גדולה = שחיטה מתועשת. ואם כולם יהיו צמחונים - אז תהיה בעיה של גידול תרנגולים מתועש בשביל הביצים. ואם כולם יהיו טבעונים אז יהיה אוכל ממש מגעיל.
הלוגיקה שלך הצחיקה אותי בקול!
נפש חיה.
זה לא אותם תרנגולים בתעשיית הבשר ובתעשיית הביציםים...
בבשר, עברו סלקציה גנטית כדי לקבל חזה גדול מאוד וגדילה מהירה
לרוב הם בקושי יכולים לעמוד, הגוף שלהם לא פרופורציונלי
בביצים- יש גריסה בחיים!! של האפרוחים הזכרים ביום הבקיעה בגלל שאין להם מה לעשות איתם
והנקבות גדלות בצפיפות
רק אומרnobody
בגריסה הסבל הוא נורא. שלא יספרו לכם סיפורים..אבישפ
ועל הובלה במשאיות בכלל אין מה לדבר.אבישפ
נכוןים...
ולפי הלכות כשרות הרבה מהם לא כשרים
וגם צער בעלי חיים זה מצווה
וזה עוד מקבל כשרות מהודרת
אתה מדבר מניסיון? חווית?matan
היית בהפגנה\ משחק כדורגל\כדורסל?אבישפ
ההרגשה במקרה של האפרוחים היא קצת , רק קצת, יותר קשה. מי שרוצה להתעלם מזה- שיערב לו.
הייתי במקומות צפופים. לא הרגו אותי שם.matan
המחשבה שאתה יכול לדמות ממקרה למקרה אחר היא דמגוגיה זולה.
דווקא בגריסה המוות מהיר כלכך שאין זמן לכאב.
אמנם לא הרגו, אבל סבלת או לא סבלת?!אבישפ
בלי למצוא לעצמך תירוצים. למה השחיטה היהודית היא הכי טובה? כי הבעל חיים הכי פחות סובל. לא נראה לי שזה המצב כשגורסים אפרוחים.. טוב, חבל על הוויכוח, אף אחד לא ישתכנע..
נכון, לא מהיר כמו שחיטהnobody
אין לתעשייה סיבה להשקיע משאבים בגרימת המוות הכי פחות מכאיב, מספיק שזו לא התעללות.
וגם אין שום חובה הלכתית להרוג בשליטה בעל חיים שאינו לאכילה
יש חובה הלכתית לעניין צעב"חיוני
יש חובה דווקא לשחוט?צריך עיון
העניין בשחיטה הוא צעבחיוני
ובכלל לא יודע אם יש היתר להרוג חיה סתם כי אין לך שימוש בה. (למרות שהמשך חיותה יגרום לך נזק כי אין לך איך לטפל באלפי עופות. אבל אולי גם אסור להביא את עצמך למצב כזה. לא יודע)
מותר להרוג בע"ח שמפריע לךצריך עיון
השאלה כאן היא אם מותר להכניס את עצמך מלכתחילה למצב כזה, לא יודע.
מה שאתה אומר זה בעצםיוני
כמדומניnobody
כל שאר הדברים ההגדרה על פי מה שאני יודע היא לא לגרום צר שאינו נצרך, כלומר צער שאין ממנו תועלת לאדם.
מה שאומר שאם הגריסה היא הדרך היעילה ביותר כלכלית לכאורה גם אם היתה גורמת צער מיותר הייתה מותרת (אם כי היה מקום לדון על המוסריות שלה)
המוות שם מהיר מאודnobody
אין הוכחה יותר טובה לסבל מאשר צילום בשטח.אבישפ
תחקיר כלבוטק- תמונות קשות לצפיה, אז רק מי שרוצה לדעת באמת על תעשיית הבשר מוזמן לצפות מעט בסרטון ולהבין שאני לא שולף משפטים מהמותן ובטח שלא דמגוג.. ואני רוצה להדגיש שאני לא נמנה על אנשיה של טל גלבוע ואפילו לא טבעוני או צמחוני.. פשוט זה נושא שעלה אצלי לאחרונה.
ערב נפלא!
אוקיי ראיתיmatan
רואים שהסבל שום הוא מינורי לחלוטין, שניות בודדות אולי עד שהאפרוח מת, אם לא פחות.
..מבקש אמונה
רבונו של עולם איזה זוועה איזה עצוב 
מבקש אמונה
מזה הסטנדרטים הנמוכים מאד של בדיקות ?משיח בן דוד
בדיקות של מה? של הסכינים ?
ומז"א כורח המציאות?? אף אחד לא מחייב אף אחד לאכול בשחיטה תעשייתית
כןעוד סתם אחד
גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה?משיח בן דוד
אתה אומר דבר הזוי ,
ברגע שיש לך ספק הכי קטן בהלכה לגבי בשר אתה צריך לצרוך את זה ממקור אחר ואם אין לך מקור אחר עדיף לא לגעת בכלל זה דאוריתא , ומי בכלל אמר שיש הקלות בגלל שזה תעשייתי? איפה למדת את זה?
מי יקל בספק טרפות בגלל תעשייתי?
אגב גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה נאמר על חידוש
כאן אין שום חידוש זו עבירה דאווריתא
דווקא לאעוד סתם אחד
זה לא רק הסכיניםים...
לא הכי בקיעה אבל עד כמה שידוע לי, בהלכה צריך שבעל החיים יוכל ללכת, יהיה בריא
צריך שימות מהשחיטה- אם יש להם בעיות גופניות/ מחלות הם לא כשרים לשחיטה
זה כמו המום בלב- למה זה אסור כי אי אפשר להיות בטוח שהפרה מתה מהשחיטה ולא מהמום
וכאן מגיעה השאלה איך אפשר בלחץ של הליין לבדוק בצורה איכותיתמשיח בן דוד
בכל מקרה של ספק הכי קטן? יש הלכות ספקות, יש מיעוט המצוי, ישדובל'ה
מיעוט שאינו מצוי, יש רוב, יש ספק ספיקא, יש ספק דרבנן ודאורייתא, ביטול לכתחילה ודיעבד....
ממש לא 'בכל מקרה של ספק הכי קטן'
לא אומר לי כלום..משיח בן דוד
ידוע שיש הלכות בזה , אני מדבר איתך שזה בעיה שקשורה באופן כללי שבתעשייתי זה בעיה לבדוק את כל הפרטים האלה כשאתה צריך להספיק לשחוט בדקה כמות מסויימת של עופות
הרב לנדא בעצמו אמר שזה בעיה בתעשייתי ועוד הרבה רבנים
מבינים יותר ממני וממך בהלכות שחיטה
וזו היתה טענת אד הומינםעוד סתם אחד

אם אתה לא מבין - אז אל תיכנס לוויכוח. לזרוק שמות גם אני יכול (לא חסרים רבנים שאוכלים מהשחיטה המתועשת)
לא נכנסתי לשום וויכוחמשיח בן דוד
אין לי מה לשכנע אותך כשהבטן שלך מקרקרת .. ![]()
לזרוק שמות? לא זרקתי אף שם של הלכה
סומך על אנשים שמבינים ממני בזה קצת יותר
וכן אתה צמחונימשיח בן דוד
אתה מכין את עצמך ליום שבו לא תהיה צמחוני ![]()
הבעיה באמת גדולה -בן-גרא
כיון שאין תרנגולים מטילים ביצים! צריך תרנגולות!
כי הרב שלי אוכל.אריק מהדרום
עד שנרחם על החיות, נהיה מוסריים קודם האחד לחברונפש חיה.
עיין חזון הצמחונות והשלום לרב קוק.
אפשר להיות גם וגם.חסדי הים
זה עדיין לא הוכיח את עצמונפש חיה.
זה כןים...
לא רוצה להתווכח אבל מתי?נפש חיה.
שרואים אנשים מוסריים וטבעונים/צמחוניםים...
בארץ דרך אגב 13% מהציבור טבעוני, הכי הרבה בעולם
זה לא בא לבטל את העובדה שעדיין רוב האנשים אוכלים דברים מן החנפש חיה.
והם בסדר.
נכון שבגלל זה הרמב"ן נותן את הסיבה- שאכילת חיות לא טהורות תשפיע על הנפש
היה לי עוד להוסיף
אבל אני לא מצליחה לסדר תמחשבה
אפשר לדעת מאיפה הבאת את הנתון הזה?nobody
פשוט הנתון הזה נשמע לי ממש הזוי..
קראתי איפשהו לפני כמה זמןים...
יכולה לחפש מקור
בויקיפדיה כתוב שמסקר שנעשה ב 2014ים...
13% טיבעונים וצימחונים-
5% טבעונים, 8% צימחונים
אם מחשיבים גם צמחונים זה כבר סבירnobody
למה נשמע לי מעטים...
בכל מקרה המספרים עולים כל השנה, סביר שהשנה יש יותר
מעט זה לאnobody
לא אומרים הכי!בן-גרא
אומרים "13% מהציבור טבעוני, הגדול ביותר בעולם"
גם דניאל, חנניה, מישאל ועזריה היו טבעונים!
ואם הם היו טבעונים?nobody
איפה כתוב שהיו צמחוניים? הם לא אכלו בשרכתום כואב
כי זה היה מבישולי הארמון שזה טריפות.
אם הם לא אכלו בשר....בן-גרא
אז ברור שאכלו רק מהצומח!
ובמפורש כתוב
נַס-נָא אֶת-עֲבָדֶיךָ יָמִים עֲשָׂרָה וְיִתְּנוּ-לָנוּ מִן-הַזֵּרֹעִים וְנֹאכְלָה וּמַיִם וְנִשְׁתֶּה
כלומר אכלו מהצומח!
מה, אתה כועס שאני מצטט מהתנ"ך?
אם יש ספר שנקרא "דניאל" - הרי הדבר מורה שהיה דניאל יהודי דגול!
אני לא צמחוני, אך יש לי סמוך מהתנ"ך שאפשר לחיות ללא בשר - ובמיוחד כאשא האל עמך!
שלום!
השאלה שלי הייתה לגבי אידיאולוגיה, אז מה אתה מערבב?כתום כואבאחרונה
הם לא היו צמחוניים מאידיאולוגיה אלא בגלל כשרות!
זה כמו שתיסע להודו או לאיזה מדינה שמוכרים שם רק טרף ותאלץ לאכול רק מהצומח, זה הופך אותך לטבעוני?
בינתיים רוב הטבעונים שמגיבים לאנשיםכתום כואב
והדף של אנונימוס מלא בקללות מחרידות ואיחולים כלפי אוכלי בשר והשוואות לשואה, זה מוסר זה?
ותגובות ב Ynet ?ים...
מה קשור תגובות, לא קוראת
לא קשור לווינט פה מדובר באנשים אמיתייםכתום כואב
עם שם ותמונה ופרופיל לא מגיבים מבתשלום.
ואת רואה כמה שנאה הם יורקים וזה לא בודדים, האנשים האלה רחוקים ממוסר כרחוק מזרח ממערב, זה צביעות ורוע במעטפת של חמלה, קודם שיחמלו על בני אדם.
תכלס.. גם כן מוסרייםמבקש אמונה
אגב, מחקרים קובעים שטבעונים משלימים את הויטמינים הנצרכים ע"י שהם אוכלים לאחרים את הראש 
נפש חיה.
בשררררר
הכינוי שלך יבוא טוב על האשמשיח בן דוד
ביזבוז זמן.אניוהוא
חחח אבל זה טעיםמשיח בן דוד
אתה עושה את זה עם מרינדה זה טעים רצח
סטייק יותר טעים.אניוהוא
שקדי עגל יותר טעים
כתום כואב
לא משנה הסדראניוהוא
מישהו אחד שפוי בפורום הזהע מ
מי אמר שאנחנו לא?פסידונית
כל הכבוד!חסדי הים
נכון, וחבל מאוד שהרבנים מתעלמיםים...
שלא לדבר על אכזריות, זה כבר ממש לא כמו שפעם גידלו בעלי חיים
ורק על הצער בעלי חיים אני הייתי אוסרת בלי קשר לפגיעה הגופנית שלהם
אני גם מנסה להמעיט במוצרים מהחי בכלל, רק שלא כזה קלים...
כי זה טעיםמישהי=)
שמה לעשות, יותרחשובים מבעלי חיים
באמת. מגעיל אותי שאנשים שמים את בעלי החיים במקום הראשון
ומסוגלים כדי לא לפגוע ברגשותיהם
לפגוע בבני אדם.
אז אולי השאלה למה טבעונים הם לפעמים אנשים עם מוסר מעוות?
אולי גם חוסר הבשר גורם למוח שלהם לנטות שמאלה יתר על המידה.
כשאנשים אומרים 'קודם נעשה את זה, אחר כך את זה'פסידונית
יש סיכוי טוב מאוד שהם לא יעשו לא זה ולא זה.
בדיוק כמו עם המדינה מה
מישהי=)
אלא רק על בני אדם
לא בטוחה שהבנתיפסידונית
למה קשורה הכותרת?
ולמה מה שכתבת בפנים מהווה תשובה למה שאמרתי.
סתם היה לי באמישהי=)
אז אמרתי לא גם וגם
רק בני האדם
זה לא מה שאמרתיפסידונית
אבל יופי שחשבת שאני מסכימה איתך 
טוב אז לא הבנתי את ההקשר שלךמישהי=)
ולא חשבתי שאת מסכימה איתי
אם כי אני יודעת שאני צודקת

אז את טועה
פסידונית
אמרתי הפוך
אנשים שאומרים 'קודם נעשה את זה ואחר כך את זה' (כמו 'קודם נדאג לבני אדם ואחר כך לחיות')
נוטים בדרך כלל לא לעשות את זה ולא את זה.
טוב לב לא סלקטיבי בדרך כלל, מי שנדיב נדיב לכולם ואהבה יוצרת אהבה וכל הקלישאות האלה שמה לעשות נכונות.
נו. אז עניתי לךמישהי=)
אני בעד לדאוג לדבר אחד
אנשים
ושבעלי החיים.. כפרת עוונות
אבל אני אמרתי הפוךפסידונית
זה או שדואגים לגם וגם
או לכלום
(אני סתם מכלילה בלי להאמין בזה באמת. זה נכון בהרבה פעמים, לא תמיד.)
אהההמישהי=)
אוקיי
פסידונית
למה אם לא אוכלים בשר זה אומר שפוגעים בבני אדם?ים...
יש שלא פוגעים בכלל
טבעונים לא שווה שמאלנים
וגם שמאלנים יכולים להיות עם רמה מוסרית גבוהה
לרצוח בעל חיים ולגדל אותו באכזריות כי טעים לי, זה לא נכון
ואם תוותרי על זה, זה לא אומר שיש לך יצר לפגוע ועכשיו תתאכזרי לאנשים
אמרתי * לפעמים* בדיוק בגלל מה שכתבת עכשיו.מישהי=)
תני דוגמא, אני לא מכירהים...
אנשים שבשביל המלחמה למען החיותמישהי=)
באו באישון לילה פתחו את הרפת ושחררו את כולם לחופשי.
אנשים למשל שהכלב שלהם יותר חשוב להם
מבת שירות שמתנפחת בגללו בסעודה
והוא מסכן אז שהיא תלך ולא תאכל
כל מי שמגדל בעל חייםים...
מתייחס אליו כאל בן משפחה
לא אומרת שכך צריך לנהוג במקרה שתיארת אבל לא בגלל שמישהו אלרגי אני אזרוק בעל חיים שאני מגדלת.
מה שכתבו למטה זה אוכל שהם בכל מקרה מקבלים חינם אז אמרו בואו נאסף ונתרום, סבבה. אם זה בא על חשבון משלוח מנות אמיתי כן יש פה משהו לא תקין. מצד שני דתיים מקיימים את משלוח המנות כמצווה ולא דתיים לא רואים בזה חובה אלא כמנהג נחמד והם לא מקיימים את זה בכל מקרה באותה צורה שדתיים.
בקיצור זה לא נכון לשפוט מנקודת המבט של מי שגדל בחברה דתית שגם לרוב לא באה במגע כל כך עם בעלי חיים
אה. אז את מזמינה אורחתמישהי=)
כי הוא כמו בן בית?
פה מתחילה הטעות. מהרגע שמתייחסים אליו כמו אל ילד
ואז הסדרי עדיפויות ממש משתנים.
תסלחי לי לתת לדבר כזה לגיטימציה
ואני מכירה משפחות שיש להן חיות
גם לנו היה
זה די דוחה.
זה לא נכון לשפוט? זה מאוד נכון לשפוט
כי אצל דתיים כנראה הילדים יותר חשובים
מאשר הכלב
ומה עם דוד המלך וכבשת הרשים...
כבשת הרש הייתה יחידה לבעליהמישהי=)
וגם אם העני הזה לא היה מוכן להוציא את הכבשה שלו כשלבן אדם הייתנ אלרגיה ממנו גם אז הנביא היה אומר שמגיע לו למות.
אני בהלם מזה שאת מביאה לי טיעונים שזה הגיוני
לא רוצה להתווכח איתך יותר.
טוב?
לא בעניין הזה
אני פשוט בהלם ממך שזה לגיטימי בעינייך
שיושבת אורחת בשולחן מגורדת וגופה מתנפח והם לא מסכימים להוציא את הכלב לחצי שעה
חצי שעה
כי לבת שירות אין מקום אחר לאכול. אין.
אז זה פשוט מגעיל אותי ברמות
לא אמרתי שההתנהגות הזו נכונהים...
רק שדיברת על אהבה לבעל חיים, הבאתי דוגמא לאהבה לכבשה כמו בן משפחה
שזה לגיטימי ואנושי לגמרי לאהוב בעל חיים כמו ילד
ורציתי להוסיף דוגמא, יש לנו חתול שהשכנה החרדיה מפחדת מחתולים
וכשהיא באה אלינו אמא שלי הציעה לשים את החתול בחדר, והיא לא הסכימה בגלל צער בעלי חיים
אני לא חושבת שאת מביאה דוגמאות נכונותמישהי=)
הם מגעילים בעיניי
סבבהים...
גידלנו כמה כלביםצריך עיון
הפסקנו לגדל כי הם הרעישו והפריעו לשכנים, היה ברור לנו שאין מצב להמשיך ככה
בגן של הבן של חברה שלישיר מזמור
ההורים אספו את הצ'ופרים שהכלבים שלהם מקבלים עם הדוגלי ומסרו את זה במרוכז במקום משלוח מנות.
זה עיוות מוסרי בעיני...אז לא חושבת שכולם שם צמחונים... אבל בהחלט בעלי החיים חשובים להם מאוד מאוד
הזוייםנפש חיה.
רק מוחה על הגדרה של הרג בע"ח כרצחnobody
זה היה בשביל להדגישים...
אבל יש בזה משהו
גם בתורה כתוב " כי דם יחשב לאיש ההוא דם שפך" על שחיטה שלא כקורבן לצורך אכילה, לפני שזה הותר (כי ירחק ממך המקום וכו)
אם יש לך עמדה מבוססת ויציבהnobody
במחילה מכבוד תורתך...טהר ליבנו
זה מהרב שרקיים...
אולי לא זוכרת נכון את הפסוקים
אבל הרב שרקי אמר שזה רצח מותר
וחלב וביצים זה גזל מותר
אולי עכשיו לא יתקפו אותי כל כך
אפשר לדעת את השיעור הספציפי שהוא אמר את זה?nobody
נ. ב. אני
צר לי מאוד שאת מורגשת מותקפת, אני ממש לא בעמדה של לתקוף אלא לעשות דיון כמו שצריך.
אני מאוד תומך בצמחונות מתוך המוסר היהודי למי שהיא מתאימה כרגע ולא באה על חשבון דברים חשובים יותר
לא ממךים...
שיעור שלו על צימחונות
סבבהnobody
זה לא רלוונטי מי אמר מה, זה משנה מה נכוןטהר ליבנו
שמעתי את זה גם בשיעורים שלוים...
אגיד משהו קצת חריף אבל אמיתיאניוהוא
אבל מי שלא משתמש בזה לדברים טובים ולא מברך וכו' -. אין הבדל בינו לבין בהמה - ואם כך בשבילו באמת זה רצח.
זה באור מה שהגמ' אמרה - שלעם הארץ אסור לאכול בשר. ועוד מקורות נוספים
אמרת יפה..ע מ
בריאות, כבוד שבת וחג.כתר הרימון
א. אתה צודק לגמרי.אלעד
ב. בשביל לגדל חסה בודדת משמידים מאות חרקים באמצעות חנק (גז!!) והורסים בתי גידול של מכרסמים, עופות ובעלי חיים נוספים, שאינם חשובים פחות מפרה בודדת המספיקה למאות אנשים.
שואה** [רק אומרת, כי אמרת גז]נפש חיה.
אלעד
אגב, על הטיעון הזה שלי לא קבלתי מעולם תשובה שהניחה את דעתי,
למעט זו שניסתה להסביר שאת החסה מגדלים ואוכלים והחרקים נהרגים כבדרך אגב, בעוד את הפרה/עוף מגדלים ממש על מנת לאכול אותם. לא שכנע אותי אבל הבנתי את הסברא
לא הבנתי... זה עמוק לי עכשיו
נפש חיה.
יש עוד הסברפסידונית
שככל שמישהו דומה לנו (פיזית אפילו) יותר אנחנו מרחמים עליו יותר
זה לא אומר שככה צריך להיות, אבל ככה זה.
זו אכן נקודה ברורה, אבל לא מצדיקה את המעשים הללואלעד
לעוף אין נפש מפותחת יותר מאשר לארנב או תולעת
זה טיעון רגשי, החלטות כאלה אמורות להיות לוגיותצריך עיון
עם אני מסכים איתך לחלוטין, כאמוראלעד
פיספסתי את הקטע האמור
פסידונית
סבבה, מקבלצריך עיון
למה? זה כן אמור להיות ככה.סטופ
דווקא האמירה שאין הבדל בין מי שקרוב אליי למי שלא (למשל שלרצוח בנ''א ולרצוח חיות זה אותו דבר)
מובילה לעיוות נוראי. (ע''ע דת הטבעונות, אין צורך לפרט...)
גם זו לא תשובהnobody
חוק גודווין!צריך עיון
מה??נפש חיה.
התכוונתי לשכלולצריך עיון
אוך נואלעד
תן להנות קצת
צריך עיון
זהו עברו שתי דקות. הקץ להנאתךאלעד
קשוח!!מישהי=)
למדתי מהקשוחה ביותראלעד
איזה קשוחהמישהי=)
צריך עיון
(נ.ב. פעם הפנת אותי לפוסט של דעאל שליו על הנושא ומאז אני מתעניין בפלאו, קח אחריות על הנושא...
@אריק מהדרום@פלספנית)
אבקש להפסיק לתייג אותי בנושאאריק מהדרום
קח ת'דברים שלך, תחתים כרטיס ולך הביתה.אריק מהדרום
טוב ביי!
אלעד
ברמ"א על פי תוספות מובא שלהרוג זה לא צער בעלי חיים.חסדי הים
שמעתי על מישהי שמנקה את הכרובית שלה ככהאניוהוא
ב.ימ''ל
לצורך העניין התעללות בזוחלים וחרקים לשם הנאה היא אכן עוול.
כן נו, זה הטיעון שהזכרתי בתגובהאלעד
אני רק לא בטוח שקיים הבדל אם הפעולה היא אקטיבית כנגד בעל חי או פסיבית בדרך ממילא
ומספרית, כמובן שאין מה להשוות. מוטב לחסוך חסה בשבוע ולהרוויח חיי כמה מאות יצורים חפים מפשע שלא חטאו במאום
כי חשובה לי יותר הבריאות שלי מזו של בעלי חייםנפתלי הדג
מעבר לזה, אני לא רואה בעיה בלהרוג בע''ח לצורך אנושי אמיתי, ההתעללות היא הבעיה (וגם זה בגלל ההשפעה שלה על בני האדם, ולא בגלל בעה''ח).
גישה אנוכית משהופסידונית
(מדברת על המשפט האחרון. עם כל השאר אני די מסכימה.)
אולי זה כיnobody
אולי. וזה אפילו מתקבל על הדעתפסידונית
אבל לטעון שאילמלא זה היה משפיע עלינו בצורה לא טובה מותר היה להכאיב להם (כפי שמשתמע מדבריו) - נרקסיסטי מידי.
אסור להכאיב כי להם זה כואב. הנפש שלנו שתיפגע או לא זה עניין משני.
מאיפה הבאת את זה שכואב להם?משיח בן דוד
ציטוטפסידונית
IPA:
'תחושת הכאב היא, לרוב, תוצאת עיבוד האותות הנגרמים על ידי שינויים ברקמות. שינויים אלה נקלטים
על ידי קולטנים המצויים בקצות תאי מערכת העצבים הרחיקנית (הפריפרית), המכונים גם נוציצפטורים.
אותות אלה מועברים לאורך סיבי העצבים אל מוח השדרה, השייך למערכת העצבים
המרכזית, ומנקודת הקליטה במוח השדרה, מועברים האותות לאורך מסלולים עצביים למרכזי "עיבוד
נתונים" גופניים ורגשיים במוח הממוקם בגולגולת.'
היות ובעלי חיים צוידו אף הם בגוף, המכיל רקמות, קולטנים, מערכת עצבים ומוח, סביר להניח שהם חשים כאב.
במיוחד אם הם מגיבים לו בדיוק כמונו.
נרקיסיסטי?טהר ליבנו
הומאני??סטופ
אולי לא נרקיסיזם באמת, סתם אכזריות.
היא דיברה על רמיסה של בע"חnobody
הומאני!טהר ליבנו
מאת - ויקיפדיה.
בע''ח עם לא 'אחרים' הם בע''ח.נפתלי הדג
לא הבנתם אותיסטופ
לא השוותי לבנ''א. ציינתי שהומאניות לא קשורה לפגיעה באחר (אחר מאדם= בע''ח)
אלא לאמפטיה כלפי אנשים.
זה שאכפת לי מבני אדם לא אומר שלא צריך להיות אכפת לי מחיות.
ואם קוראים ל''אילמלא זה היה משפיע עלינו בצורה לא טובה מותר היה להכאיב להם'' הומאניות (מה שעשה טהר ליבנו ולזה הגבתי) - זה ממש מוזר.
מצטטnobody
נרקבים הינה בעיה חברתית מה שאומר שההתנהגות כלפי בע"ח אי אפשר לאבחן נרקסיזם (אבל הוא כן יכול להשפיע עליה).
בנוסף לזה מומלץ לציין שאחר זה מעבר לאדם אחר (למשל לכתוב" יצורים אחרים" במקום "אחרים")
..סטופ
שגורר התייחסות לסביבה (התנשאות ואנוכיות). למה החלטת שזה רק לאנשים?ואני לא מסכימה עם ההמלצה. אתם מקפיד לא לקרוא לחיית מחמד ''היא'' בטעות?..
לא צריך להיות בהיסטריה על הטרמינולוגיה. אנחנו יודעים שזה לא אותו דבר וסלמאת.
נו, לא חשוב...

ציטוט מהרבנית ויקיפדיהnobody
זה למה. וכן, שמתי לב שכתוב בדרך כלל ובכל זאת...
את לא צריכה להסכים ולא חייבת ללכת לפיה ואני ממש לא מקפיד לא להאניש בעלי חיים ואני עושה את זה כחלק ממה שלמדתי ועוסק בו לפעמים (כלבנות טיפולית) אבל בוויכוח כשאת מצפה שהצד השני יבין אותך מגוחך להשתמש בידיעה תחילה במילים שכמו ששמת לב הרוב פירשו אחרת בצורה קריטית לעניין הויכוח
אני אסבירטהר ליבנו
לגבי תוכן דבריה. אני אכן מניח שיתכן שהיפוטתית אם לא היינו מדמים את בעלי החיים לעצמנו ולא היינו רואים ברגש ראשוני בפגיעה בהם כמשהו רע אז לא היה הבדל מהותי בינם לבין צמחים (אבל יש, ולכן גם ההבדל בגישה האנושית הטבעית)
למה אנוכית?נפתלי הדג
לא חשבתי שזה עניין אישי שלך, לכן קראתי לזה 'גישה'פסידונית
התפיסה לפיה הסיבה היחידה שאני לא פוגע באחר היא כדי לא לפגוע בעצמי היא בעייתית. גם אם הפגיעה היא מוסרית.
וממילא, אם אתה יודע שאתה לא פוגע בו כדי שלא תתקלקל אצלך חלילה העדינות המוסרית, משהו מהמוסריות עצמה התאדה איכשהו.
אני לא חושב שבע''ח הוא 'אחר'נפתלי הדג
תפיסה שמשווה בין בע''ח לבנ''א היא תפיסה בעייתית מאוד, לא כי היא תגרום ל'שמלאניות יתר' או שאר טענות מוזרות שהעלו פה (להפך, רגישות יתר מוסרית היא תמיד מבורכת) אלא כי היא לא מבינה שערכם של בני אדם הוא לא תוצאה מהיותם חיים (שבכך הם באמת דומים לכלל בעה''ח), אלא במישור שמעבר לכך, בצלם אלהים שנמצא בהם.
יש הבדל עצום בין בעל חי לבן אדםפסידונית
בן אדם נבדל מהחי בכך שיש לו מודעות, יש לו שפה וכן, גם צלם אלוקים (אפשר להתחיל לנצלש פה אבל זה לא קשור לעניין.)
בן אדם לא נבדל מהחי בכך שגם זה וגם זה חשים כאב.
איך את יודעת שבעלי חיים חשים כאב?טהר ליבנו
קודם כל תחושות הן תופעות מוחיותפסידונית
זו טעות נפוצה...טהר ליבנו
תחושה היא תוצאה של חיבור סינפסי ושל זרם חשמליפסידונית
אפשר להתפלסף על זה מלא אבל בגדול - אם הדרך שבה נוצר הכאב זהה לדרך בה הוא נוצר אצלנו, ואם התגובה לכאב זהה לזו שלנו, סביר מאוד להניח שהם פשוט חשים כאב כמונו.
(בערך באותה רמת סבירות שבה את מניחה שכשמכאיבים לבן אדם והוא צועק זה אומר שכואב לו.)
אני אסביר קצת יותר.טהר ליבנו
אפשר לומר שהכאב הוא תוצאה של חיבור סינפסי באותה מידה שנאמר שכאב הוא תוצאה של מכה. שניהם אירועים פיזיים שגוררים תגובה מנטלית בתודעה. צריך לשים לב להבדל בין הטענה שהכאב נגרם מישהו לבין לנסות לזהות אותו עם אותו הדבר.
הטענה שלך, אם הבנתי נכון, היא שמכיוון שהקלט (גרימת כאב) והפלט (ביטוי צער) זהים, אז כנראה גם מה שקורה בפנים זהה, בדיוק (לכאורה...) כפי שאנחנו יודעים שקורה גם לאנשים אחרים.
אבל זה ממש לא בהכרח נכון. צריך להבין שכל עולם התחושות נמצא במימד אחר לחלוטין מהמימד הפיזי. המימד הפיזי של סיבה וכל, קלט ופלט יכולים להתקיים היטב גם בלעדיו (לצורך העניין, תיאורטית אני יכול ליצור מכונה שתיצור פלט דומה בהינתן קלט כזה). הסיבה שאנחנו אומרים שאני יודעים שגם לאנשים אחרים כואב היא כי אנחנו מניחים שהם כמונו, לא בגלל זיהוי קלט-פלט דומה בכל מיני מקרים. ומכיוון שהם כמונו אז גם להם כנראה יש נפש ותודעה. ההגיון הזה משאיר את בעלי החיים בחוץ...
חכמינו הראשונים כותבים שכואב לחיותחסדי הים
איזה מחכמינו הראשונים?טהר ליבנו
נגיד הרמב"ם (מו"נ ג, מח):חסדי הים
ובכןטהר ליבנו
תבעטי לחיה בצלעות ותראי שכואב לה.מבקש אמונה
לא צריך להתפלסף הרבה..
ההבדל היחיד בין הכאב של בן אדם לחיה הוא במחשבה..
אדם מצטער גם מהבושה שזה קרה לו, ודואג מה יהיה אח"כ וכו'
וחיה מצטערת רק מהכאב וזהו
אבל כאב הוא כאב אצל כולם
לא נכנס לדיון אבל מעלה נקודהnobody
מה ההבדל המהותי בינו לבעלי חיים (בהנחה שהכאב אצלם הוא רק כדי לצורך שרידות)
זו תהיה אכזריות מצידי, כן. כי זה משחית את המידותמבקש אמונה
אז בעצם כל הבעיה היא מצידי?nobody
מה שכתבת הוא ההוכחה שאולי כן צריך להתפלסף הרבה...טהר ליבנו
זה לא סותר את מה שאמרתי..מבקש אמונה
לא צריך להתפלסף על גלים של מוח ושאר דברים.. את זה שחיה סובלת רואים במוחש.
רק ההבדל הוא בגודל הכאב.. כמו שכתב nobody שזה כמו רובוט פחות או יותר.
צער בעלי חיים נתקן בשביל האדם שלא ישחית את המידות, בכך שהוא רואה סבל ולא מנסה להפסיק אותו ובטח שלא לגרום לו בצורה אקטיבית.
יצאתי עילגת
פסידונית
להגנתי אציין שזה נכתב תוך כדי שיעור 
לא אמרתי שהם לא חשים כאבנפתלי הדג
הוא חלק מהטבע והוא עדיין עצוב, למה זה סותר?פסידונית
הטבע עצוב לפעמים ואכזרי הרבה פעמים.
כאב של אדם הוא משמעותי יותר אבל לא מבטל את זה של בעל החיים.
עצוב לך שאריה אוכל זברה?טהר ליבנו
אני בטוחה שזה כואב.פסידונית
לא סותר את זה שככה העולם עובד.
שאלה בעלמאאלעד
לו היה לך כלבלב חמוד - היית מאכילה אותו תערובת המכילה בשר?
היי, אני לא דוברת של המגזר הצמחוני ומסרבת להידחף לעמדה הזו.פסידונית
אין לי כלב ואין לי מושג מה הייתי עושה לו היה לי. באמת שאלה.
אם הייתה לי אפשרות לוודא שההריגה של בעלי החיים שנשחטו בשביל התערובת נעשתה בצורה הומנית - סביר להניח שהייתי משתמשת בה בשמחה רבה.
תגובה מצוינתע מ
מותר אבל צריך קצת להצטער..מבקש אמונה
זכור לי מהמשנה ברורה שלא אומרים "תתחדש" על בגד מעור..
כי תתחדש זה אומר שתשתמש בזה עד שתקנה עוד אחד..
ובשביל עוד בגד מעור צריך להרוג עוד בעל חי וזה לא דבר משמח
"וייחד יתרו"- תסתכל ברש"י. לא מבטל את ההודאה!נפש חיה.
לא הבנתי.. להודות כן. אבל יש מקום להצטערמבקש אמונה
אבל בשביל זה השחיטה היהודית מצמצמת למינימום את הסבל של החיה!נפש חיה.
למה אתה חושב המציאו הלכות שחיטה??
בסדר אבל אחרי הכל יש מוות. זה לא מצער קצת?מבקש אמונה
נשמה גם אנחנו מתים בסוף. אז?נפש חיה.
מצער. אנחנו מתפללים ל "ובילע המוות לנצח"מבקש אמונה
אני אוכל בשר רק משחיטה מצומצמתמשיח בן דוד
עכשיו קלטתי אותך חחח
נפש חיה.
חח מה?..אני באמת אוכל רק משחיטה מצומצמתמשיח בן דוד
איפה יש כזה?מבקש אמונה
נה זה שחיטה מצומצמצ?נפש חיה.
..?משיח בן דוד
כפשוטונפש חיה.
אה את שואלת מזהמשיח בן דוד
זה שחיטה שלוקחים צוות שוחטים בודקי סכינים מנקרים ומפקחים על הכל
ועושים הכל בקצב איטי לא כמו תעשייתי ששם יש קצב מסויים, שצריך להספיק.
יש זמן לבדוק את הכל כמו שצריך לפי כל החומרות ואתה בלב שקט שאכלת כשר במאה אחוז
אהה אז זה פשוט השגחה צמודה יחסית על השחיטה.נפש חיה.
אני לא נמנעת לגמרישירק
כי זה קשה.
אבל משתדלת להמעיט.
כי עד אחד נאמן באיסוריןגוונא
לא נאמנים, כשנוגעים בדבר.חסדי הים
ישנם גם עדים שאינם נוגעים בדברגוונא
מומחים לכשרות דוגמת כושרות, הרב דובדבני, הרב ביגל ועוד.
תשובה:חליל הרועים
חולשה אנושית
אווו...אניוהוא
ב. הכל נברא לצורך האדם - וכשהאדם פורש ממנו - האדם נקרא חוטא - כמו שמצינו הנזיר.
אמנם, אם אפשר לעשות שלא יגרום צער מיותר - אה'נ שכך ראוי
אבל כל עוד זה לצורך האדם זה לא בהכרח בעיה הלכתית או מוסרית.
ג. יש לי חבר שהיה משגיח כשרות שנים רבות - ובאמת בגלל זה הוא לא נוגע בבשר ועוף בכלל. רק דג.
ולמרות זאת אף פוסק לא אמר דבר כזה (וגם לא יגיד).
חשבתי על זה האמת...מבקש אמונה
אבל במקום להיות צמחוני אפשר פשוט לשחוט בצורה עצמאית בחבורות
למה זה קרבן פסח?נפש חיה.
אם זה פרה אז זה המון בשר לא? תרנגול אפשר לבד
מבקש אמונה
בשעה כזאת אני לא חושבת, אני עסוקה במשו.....
נפש חיה.
לא אכפת לי מחיותמשיח בן דוד
לא אכפת לי מחיות אפשר לחשוב שבצרות שלי הן כן מתעניינות
לא שמעתי אף פעם מה שלומך מבעלי כנף ואיפה היה רקסי כשגלעד שליט נחטף?
ולא ראיתי אף חתול או צבי מצביע בבחירות
אז תפסיק לחפור תודה! כי לא אכפת לי מחיות
אתה רציני?! לחיות אין מוסר, לנו יש מוסר.חסדי הים
הוא ציטט חלק משירעדיין טרייה
אז אתה לא באמת משיח.אניוהוא
ע'ע משה רבנו והגדי.
"רוח אפינו משיח ה נלכד"נפש חיה.
פסידונית
גם אני נזכרתי בשיר בגלל השרשור
תולעים לא יותר כשרותאיש השקים
קודם כל להוציא מלבם של מיניםmatan
מהצד ההלכתי, יש פוסקים גדולים שעליהם נסמכים, מה לעשות, יש הרבה שאלות ואין ספק שמי שלא אוכל משחיטה עצמאית אצל שוחט מוסמך אוכל בשר שאלה וספק. אבל יש לנו שתי דרכים להתמודד, לוותר על מערכת כשרות לאומית(שיש לה עוד הרבה מה לעשות כדי להתקדם, אבל יש היא בנויה גם מתוך הסתכלות על צרכים לאומיים). או להמשיך ולנסות לשפר ולקדם אותה.
מהצד של צער בעלי חיים- צער בעלי חיים הוא רק צער שלא נצרך כלל, מרגע שיש צד צורך לאדם, זה כבר לא צער בעלי חיים. יש אולי מדרגה של רחמנות שברים על הצער, אבל לשנות את זה משמעותו מחירי בשר אסטרונומיים. מה שהיה הוופך את רובנו לצמחונים מחוסר יכולת לקנות בשר. גם ככה כיום יש לא מעט ילדים ומשפחות שבשר הוא השקעה מיוחדת בשבילם. אם יש להם בכלל. בשר הוא חלק מהתפריט הטבעי שלנו והוא הותר ומצווה לאכילה בהזדמנויות שונות. אז בבחירה בין סבל של אדם בודד מול עשרות חיות אפילו ראוי למנוע סבל של אדם ולא של חיה ק"ו כאן
שאלה מצויינתעוגי פלצת
לא קראתי את ההודעות של כולם...טהר ליבנו
א. למיטב זכרוני ממסכת חולין, אנחנו אומרים שהולכים אחרי הרוב. וכמו"כ יש כלל שאומר נשחטה בחזקת היתר עומדת עד שיוודא לך במה נטרפה. שני הכללים האלו מצדיקים הלכתית סטנדרטים נמוכים אפילו יותר מאלו של הכשרויות המקלות. גם מה שעושים היום הוא בבחינת הידור מסוים...
ב. אין שום קשר בין צער בעלי חיים לכשרות. וחוץ מזה, מכך שהשחיטה הותרה הרי שע"פ התורה אינה צער בעלי חיים
סדר קדימות מוסריאיך אפשר לעזור?
במבנה השוק כיום - כשדוחסים 3 תרנגולות לכלוב קטנטן ואלפי כלובים בתוך לול קטנטן - ביצה היא מוצר צריכה בסיסי שכל עני יכול להרשות לעצמו.
כך גם מחיר העופות לפני חגים, ולפעמים גם מחיר הבשר והדגים.
מטרתנו בהורדת המחירים היא הזנת העניים. הדאגה להם קודמת לדאגה לבעלי החיים.
כמובן, אם אפשר לעבור בהדרגה מצריכת חלבונים מן החי לחלבונים מן הצומח הרי זה משובח, אבל אם נעשה מסעי צלב ונחייב את כולם להיות טבעונים, לפני שהחקלאות עברה בהדרגה לגידולי אדמה במקום גידולי בע"ח, מחירי המזון יזנקו ובכך פגענו ישירות בבני אדם.
אשרינו שאנחנו לא מכירים מציאות של ילד רעב. יש מזון בזול ובשפע.
בונה על זה לעתיד לבוא-כמו שאומר הרב קוקרק אמונה
האם הסכמת לטענה שמובעת כאן ולפיה,מי האיש? הח"ח!
אין בעצם שום בעיות כשרות בשחיטה המתועשת, כיוון שהיא זוכה לחותמת כשרות המקובלת על רוב מניין ובניין? או שאת בכל זאת מעוניינת להחמיר?
לדוגמא, בקהילות לונדון משתוללת מחלוקת סביב כשרות שחיטת העופות עקב שאלה בצומת הגידין, ויש לאנדאנערס שנמנעים כיום מאכילת עוף לחלוטין עקב שיקולי כשרות.
לגבי צער בעלי חיים - האם הניחו את דעתך?
מאותה הסיבה שאני לא טבעונית, מאותה הסיבה שאני קמה בבוקרחופשיה לנפשי
חוץ מזה שלדעתי צמחונות מאידאל ה(אי)התעללות בבעלי חיים זאת צביעות כי גם בתעשיית החלב והביצים יש התעללות.
מי שלא צורך בע"ח מאידיאלשירק
בד"כ גם לא נוגע בביצים וחלב.
לכן אמרתי שצמחונות מאידיאל זו צביעות .חופשיה לנפשי
זה לא הכל או כלוםשירק
עדיף להמנע ככל האפשר מאשר לא להמנע בכלל.
זו דעתךוהיא גם נכונהחופשיה לנפשי
אז עדיף לאכול גם בשר וגם ביצים?פסידונית
אמרתי את סיבותיי אניחופשיה לנפשי
להטיף מוסר זה מעצבן בכל מקרהפסידונית
לגבי האדם הפרטי - ברור שעדיף להימנע באופן חלקי מאשר לא להימנע בכלל.
לא צמחונית כי מה לעשות, צריך לאכולבת הרים
סתם ככה אוכל מן החי מגעיל אותי... כולל חלב וביצים...
נכון שיש בעיותבנדא מצוי!!
צער בעלי חיים - כשיגיע היום וחזון הצמחונות ישלוט נדבר....עד אז אנחנו אוכלים בשר
כדי לחיות
להתחזק
וכי זה טעים!
וחוץ מזה תמיד מעדיף בשר על פני עוף!
ניצלושהלוי
אל תאמר בשר חזיר אלא "דובור אוחר"נפש חיה.
אולי זו הדרך שלהם לומר את דעתם בנוגע לשרשורע מ
בואו נחזור רגע למקורותאלעד
וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת-חַיַּת הָאָרֶץ לְמִינָהּ, וְאֶת-הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ, וְאֵת כָּל-רֶמֶשׂ הָאֲדָמָה, לְמִינֵהוּ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל-הָאָרֶץ, וּבְכָל-הָרֶמֶשׂ, הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ.
מעניין לראות כיצד ה' רואה את פני הדברים.
מהפסוקים מוכח שהאדם נברא על מנת לרדות ולהשתמש בבעלי החיים לצרכיו, וזה טבוע בהגדרות היצרן שלו עוד לפני שנברא בפועל!
השימוש בבעלי חיים ממש לא נחשב איזה גילוי או המצאה מאוחרת
לא קשורעוד סתם אחד
מה זה "לרדות"?מי האיש? הח"ח!
ומהיכן לקחת את ה"להשתמש"? איך אתה יודע מה הפירוש המדוייק?
רציני? תפתח מפרשיםאלעד
אם אתה מתעצל אעזור לך: עיין למשל רמב"ן וספורנו.
ישנם מפרשים אחרים כמו אבן עזרא ועוד שמעירים שבעלי החיים אמנם נבראו לצורך ולשימוש האדם אך לעניין אכילה הותרו לו רק לאחר המבול. בכל מקרה גם לשיטתם הם כולם נבראו לשימוש בני האדם ולשליטתו בהם.
שאלתי איך אתה יודע.מי האיש? הח"ח!
לרמב"ן ולראב"ע אני אדאג, אני לא צריך אותך בשבילם, תודה רבה.
מה שנקרא, לאגיק דער פארשונג.
לא מבין אידישאלעד
וגם לא מה אתה רוצה.
שאלת מנין לי שכוונת הפסוק היא כמו שפרשתי,
והפנתי אותך לחלק מהפרשנים עליהם נסמכתי שסוברים כך.
עכשיו מה אתה רוצה?
שתפסיק לחשוב שמינו אותך...מי האיש? הח"ח!
אתה הפרשן הממלכתי למקרא? אתה הסמכות הבלעדית לשפה העברית? אתה באמת ובתמים מאמין שיש לך את הגושפנקא לעשות את הקישור בין פסוק בפרשת בראשית לבין איזו שהיא פרקטיקה של מפעל תוצרת באיזה מושב?


אלעד
תמשיך! תמשיך!
זה טוב 
שמח ומבדחמי האיש? הח"ח!
בירקות עלים הבעיה קשה בהרבה - 5 או 6 לאוויםדובל'ה
שחיטה זה לפעמים רק בעיות דרבנן, לפעמים לאו אחד מדאורייתא. ירקות עלים הרבה יותר חמור. כן, גם בשיטת 'גוש קטיף' צריך להשרות שלוש דקות, ולא יזיק גם להסתכל, כי עלול להיות חרקים.
חרק אחד קטן הרבה יותר חמור הלכתית מכל בעיות הכשרות של השחיטה.
כל הסיבות ביחדרותה החמודה
מבחינתי הכי הכי זה בגלל חוסר הבריאות.
אחר כך איך שמגדלים את הבע"ח, פשוט צער בעלי חיים. נורא
כשרות- יש בעיות גדולות היום בתחום הכשרות של הבשר. לכן, גם בשרי שאוכל פעם ב-יובל, יהיה מהבשרי הכי הכי ברמת כשרות טובה.
איך שמגדלים היום עופות ובקר, מה שמזריקים להם, החומרים שהתרנגולות והפרות אוכלות- אלו הגורמים מספר 1 לסרטן.
וברור שגם המקום של לרחם על החיות.
אם כל מדינת ישראל הייתה אוכלת בשרי רק בשבת- לא היה צריך להזריק הורמוני גדילה לבע"ח
בלת"ק: גם אני שואל.אליפלט
לדעתי, אלמלא היה מדובר בגזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה, הרבנות הייתה שוללת את תעודות הכשרות מרוב (אם לא כל) המשחטות, המחלבות והלולים בארץ. צב"ח לפי חלק מהדעות מדאורייתא, וגם אם "רק" מדרבנן, ולדעתי אנחנו לפחות צריכים לתת את הדעת ואת הלב על כך שהחיות והתוצרים שלהן (חלב, ביצים) מגיעים לצלחת שלנו אחרי סבל שעוברות החיות והתעללות בהן ממש (תנאי הכליאה, הזרקת חומרים משביחים, אופן החליבה ועוד). לא מתיימר - גם אני אוכל בשר, ביצים ומוצרי חלב - אבל כן אפשר לעתים להשתדל לתעדף מזון טבעוני במקום כזה שאינו. כן אפשר לשלם עוד כמה שקלים על ביצי חופש במקום על ביצים "רגילות".
והלוואי שהיה קם ארגון דתי שדורש לשנות את תנאי הענקת תעודות הכשרות ע"י הרבנות לאור האיסור של צב"ח. אפילו במעט. "ורחמיו על כל מעשיו".
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.
יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.
אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'
גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.
דברים שאני עושה לפעמים/משה
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוג
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
לא נוראנחלתאחרונה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה
