אם היה יוצא לכם בגורל הגר"א, שם מסויים של בחורהחסדי הים
שאיתה אתם אמורים להתחתן. האם הייתם מחפשים בחורה בשם הזה, או אולי מבינים את התוצאות שלא כפשוטו?
הבנתי שזה לא כזה פשוט.. לא כל אחד ראוי לעשותמבקש אמונה

נניח שאיזה צדיק עשה בשבילי... הממ לא יודע זה דילמה 

מה שמעניין, שהפסוק שיצא דיבר במפורש על זיווג,חסדי הים
ויש סיכויים הגיוניים אפסיים שזה יקרה באקראי.
אז ברור לי שהגורל עבד, וזה מאת ה' רק אני מתלבט, אם השם כפשוטו.
ממ הבנתימבקש אמונה

אני חושב שהייתי ממשיך לחפש כרגיל...   

איפה ראית את הגורל? ראית גם את האזהרות?הדוכס מירוסלב

לא כל מה שנראה אמת הוא אמת, ה' נתן לצד השני מקום להתגרות בבני אדם

בכתב יד של הגר"אחסדי הים
קראתי ספר שלם שמזכיר את גדולי ישראל בנושא.
ואת האזהרות קראת?הדוכס מירוסלב

מכיר אישית אנשים שעשו פעמים רבות גורל הגר"א "סתם בשביל הכיף".

לא הייתי ממליץ להסתמך על זה, זה דבר שעובד רק למי שבמדרגה רצינית.

גדולי הדור בעצמם פחדו להשתמש בזה

כן. קראתי את האזהרותחסדי הים
אז אין לך מה לחשוש, תמשיך בדרכך הרגילה בשידוכים בע"ה ותצליחהדוכס מירוסלב

הדבר היחיד שראיתי שנועל את השם הוא איזה דבר בקבלה מעשית שגורם לך לקבל איזה חיזיון עם השם המדויק של הבחורה.

היה כתוב שם שמעבר לזה אין חיוב לגבי השם ויהיה "לפי מעשיו".

תראה כאןהדוכס מירוסלב

גורל הגר"א | עולמות - לימוד בעיון

 

ז. סיכום הענין - ראה בהרחבה בשו"ת וישב הים [9] דבריו שיש ג' מיני גורלות:

[א] גורל לחלוקת שותפים שנעשית בכח הסכמת הצדדים לבירור חלקם, וזהו היתר גמור.

[ב] גורל לחייב אדם על מעשה שעשה וכדומה [כמו במעשה של עכן ויהונתן] אינו מועיל אלא אם כן נעשה בכח רוח הקודש. וכן כאשר נעשתה חלוקה או בירור על ידי גורל פי ציווי ה' בתורה [חלוקת  הארץ, שני שעירים ביום כיפור] או במאמר נביא שתוצאותיו על פי ה' ואסור להרהר אחריו.

[ג] גורל הנעשה לברר עתידות אסור משום 'תמים תהיה עם ה' אלקיך', כפי שנפסק בשו"ע.

וכן מותר לומר לתינוק 'פסוק פסוקך', כמו שנפסק בשו"ע, ולכן גורל על ידי פתיחת חומש או תנ"ך כגורל הגר"א - הוא בכלל היתר זה, ואין בו איסור שאלה  בגורלות.

אכן העיקר בכל זה, להישען על אבינו שבשמים, לבקש בתמימות שימלא משאלותיו בזכות תורתינו ותפילתינו.

מעניין אם שידוך נקרא עתידות..מבקש אמונה

הרי לכאורה כבר הכריזו בשמים מי ישא את מי.  או שזה לא כזה בדיוק ככה?

שאלה קשה... הרי זה רק לדעת שם, לא?הדוכס מירוסלב

ואז אם היא תשנה את השם? אז זה יהיה עתידות?! בוכה/צוחק

מה גם שראיתי באיזה ספר, כתבתי פה איפשהו, שמביאים שיטה בדוקה לדעת את השם (ואז הזיווג לא יכול להשתנות).

שיטה לדעת את השם של הבחורה? מגניב!!מבקש אמונה

איפה זה?

לא זוכר, אולי בספר חסידים. הייתי בודק אם לא היה אכפת לי ממךהדוכס מירוסלב

מבקש אמונה

יום אחרי זה שומעים בחדשות על בחור תמהוני שרדף אחרי בחורות ברחוב חח

 

 

תגיד נו.. 

מבטיח להיות ילד טוב  מגניב

 

 

חחח הבעיה היא אחרת...!הדוכס מירוסלב

אם עושים את זה עלולים להתקע עם הבחור/ה שנגזר/ה על האדם גם אם היא איש/ה ממש רע/ה ונורא/ית שבא/ה לתקן אותו וכו'

אההההה.. אז עזוב.. חחמבקש אמונה

אתה והרעיונות שלך גם כן קורץ

חחחח הרעיון שלי היה - לא לעשות את זה הדוכס מירוסלב


כלל מס' 1 בחיים - תמיד השני אשם! מבקש אמונה


השאלה אם זה תופס אחרי החייםהדוכס מירוסלב

מת

זה מה שטוב בעבודת צוותאניוהוא
תמיד יש את מי להאשים.
שמעתי שרב שבקיא בנושא ששידוך מותרחסדי הים
מהנסיון שלי, זה רק מסבך את הראשהדוכס מירוסלב


חחח השאלות פה מוזרות מרגע לרגע!הדוכס מירוסלב

אם היה יוצא לי ככה הייתי זוכר טוב טוב שצריך זכות ומדרגה רוחנית כדי לעשות את גורל הגר"א וכל מי שלא זכאי לזה ו/או לא עושה את זה בזמנים הנכונים ו/או לא עושה את זה נכונה, פותח פתח ליצר הרע להטעות אותו.

לא כדאי לפספס זיווג רק כי אנחנו חושבים שיצא לנו גורל הגר"א באמת... קצת ענוה people!

 

אין כאן שום ביקורת ישירה כלפי @חסדי הים, שהוא בחור צדיק וחביב נורא בעיניי

ונניח ממש השבוע, שתי הצעות עם אותו השם?זוהרת בטורקיז

איך תדע מי מהן?

 

ברצינות שואלת

אני גם משתמש בהחלטות שכליות ורגשיות, לא רקחסדי הים
הגורל.
אמנם גם הפסוק שיצא לי, אין בו רק את השם, אלא גם עוד רמזים.
מה זה גורל הגר"א?מור ולבונה
לי יש מקרה קצת מוזר.. מאז שהחלטתי לצאת יש לי מעין ידיעה ברורה איך יקראו לחתן לעתיד (יצאתי גם עם גברים שלא נקראו כך).
כעת אני יוצאת עם מישהו שעדיין רחוק מאוד מלהיות בעלי, אבל הוא קרוי כך
בגדול.. מן חיפוש של רמזים בפסוקים..רק שמחה#

מגניב! בהצלחה שיהיה!

זה דרך למצוא פסוק מסויים בתנ"ך, שיתן לך הוראהחסדי הים
על ההתלבטות החשובה שלך.

מה בדיוק ההוראות לעשות את הגורל, לא אפרט.
וואו מסקרן..מור ולבונה
זה משהו שנגיש לכולם?

בעיקרון, אני לא מתחברת לקמעאות וכל עבודת ה' דרך מקובלים שנראה שלעיתים אנחנו עובדים אותם ולא מבינים שהם רק צינור.
זה הסטייל?
לא. זה מובא בגמרא ונפסק שאין בזה בעיההדוכס מירוסלב

אבל זה לא אמור לעבוד למי שלא ראוי (גדולי הדור פחדו מזה)

 

רבי אריה לוין וגורל הגר"א: כך זוהו קברי הל"ה

גורל הגר"א | עולמות - לימוד בעיון

זה לא קמיע. זה פיתוח של מה שמופיע בגמראחסדי הים
ובמדרשים, שהיו מבקשים מתינוקות להגיד פסוק אקראי, ולפי זה ידעו רמז.
פה זה יותר מסובך, אמנם זה אותו עיקרון.

[הדבר היה נהוג בווראציות שונות לכל אורך ההיסטוריה בכל הדתות.
יש דרך פשוטה יותר שמוזכר בפוסקים, שפשוט פותחים ספר קודש, ושמים אצבע איפה שנפתח או שמסתכלים בראש הדף, ושם יש את הרמז.]
זה לא שאלה בתינוק. זה המשך של מה שנאמר "שמואל היה פותח בספר"הדוכס מירוסלב


לגבי שמואל, יש מפרשים שהוא לא פתח אתחסדי הים
הספר באופן אקראי, אלא חיפש ועיין בפסוקים עצמם, איזה רמזים עלו מהם.

לכן הבאתי את התינוקות, כי שם זה שמיעת הפסוקים מהם באופן אקראי, ולכן זה דומה לגורל.

המקור הכי ראשוני, שיש מצווה להשתמש בגורלות, ושהתוצאה האקראית, היא בחירת ה', זה בפרשת 'אחרי מות', לגבי השעיר ל-ה' והשעיר לעזאזל.
יש מפרשים אבל זה נפסק להלכה למיטב זכרוניהדוכס מירוסלב

צריך לפתוח את זה, לא זוכר בדיוק. אבל אני זוכר ככה

גם נראה לי שזה יכול להשפיע עלינו מאוד בתת מודעזוהרת בטורקיז

ופסיכולוגית.

 

נניח יצא לך השם צופיה,והופ שבוע הבא מציעים לך מישהי בשם צופיה- הפרטים והכל באמת נשמע לך מתאים. היא מסכימה ואתם נפגשים.

 

אי אפשר להתעלם מזה שזה יצא לך בגורל לא ישפיע עליך.

ישפיע- ומניחה שלטובה.

 

אתה תחפש תדברים הטובים(לא שאתה עד עכשיו לא מחפש..) פשוט הרי לפי הגורל זה השם, אז כנראה שזה היא, ואתה תראה אותה באור אחר כנראה, מה שאם לא היה הגורל,יכול להיות שהייתה רואה אותה,אבל ממש לא באותו האור.

 

או בקיצור,השפעה פסיכולוגית לדעתי תעשה תהבדל

אם זאת גם השפעה פסיכולוגית לטובה, גם טוב.חסדי הים
השאלה מה יקרה אם לא יקראו לה צופיהמישהי 1
אממ אנימתן תורה
לא חושב שקשר זוגי וחיים משותפים אמורים להישען על צורה כזו של החלטה- לפחות לא רק ככה, כי מן הסתם יש דברים שבני זוג צריכים לעבור ביחד ולברר... ואי אפשר לדלג על זה כי ככה יצא בגורל😐
הפסוק אומר איפה לחפש, לא שזה הדבר הבלעדי . ברורחסדי הים
שאחליט גם לפי השכל והרגש.
אז מעולה👌מתן תורה
לא אומר שזה חרטא..רק שמחה#

אבל אם זה היה כ"כ פשוט נראה לי שכבר היו משתמשים בזה בעוד הרבה מקרים.

בקיצור, לא מאמין אבל לא כופר.

מה גם שגורלו של אדם משתנה כל הזמן..

https://www.yeshiva.org.il/ask/22938רק שמחה#
לינק לא עובד בכותרתצריך עיון
עבר עריכה על ידי צריך עיון בתאריך כ"ז בסיון תשע"ז 22:14
עכשיו זה תקין
גורל הגר
גם לא עובד בלחיצה רגילה ^^נפש חיה.


מה שאני שמתי לא עבד לך?צריך עיון
אצלי הוא תקין
לא. זה אמר לי שאולי רוצים לפרוץ משהו כזהנפש חיה.


גם לי, פשוט אמרתי לו שיתעלם...צריך עיון
נראה לי שזה קשור לרימון
לאיודעת הוא מפחיד אותינפש חיה.


אז תתקיני את האישור אבטחה שלהםסביון
תחפשי באתר, אפשר להתקין תעודת אבטחה
כנ"ל @צריך עיון
אני מהטלפון עם נטספארקצריך עיון
וזה לא מאד מפריע לי
באיזה אתר? של רימון?
כןסביון
אם יש לך נטספרק פשוט תתקין אישור אבטחה דרך האפליקציה, זה קלי קלות.
זה לא קשור לנטספארק, הSSL שם שייך לאתרנו החביב (ערוץ 7)הדוכס מירוסלב

כנסו אל הלינק פשוט ללא הS בHTTPS

 

ככה

גורל הגר

 

@נפש חיה.

תודה ננסה. עריכה: הצלחתי!! תודה רבה פלונינפש חיה.


בחפץ לב מאיר עינייםהדוכס מירוסלב


צריך לכתוב על זה רגע של מחשביתשמואלג
בגדול מי "פרץ" זה רימון כי הם רוצים לסנן לך את האינטרנט.

לכאורה אין בעיה ב להתקין את התעודה שנותנת לרימון את ה'כשרות' 'לפרוץ'
אז בוא תחכים אותנו במחשבית שלךנפש חיה.


זה לא קשור לעניין. הproxy שלהם יושב על אותו שרת כמו של Innהדוכס מירוסלב

ולא אמור להיות להם SSL

סינית מדוברתנפש חיה.


הבעיה היאmatan

שhttps היא כתובת מאובטחת, שלא מאפשרת גישה חיצונית למידע,
ה"רימון" מנסה לגשת למידע כדי לסנן, ואז נפרץ הhttps, מה שמחזיר מידע

על ניסיון לפריצה(שאכן התרחש ע"י הרימון) ולהזהרה מהניסיון הזה.

לכן גם עוזר לרדת מפרוטוקול מאובטח לפרוטוקול רגיל ללא אבטחה מיוחדת,

שאז לרימון אין קושי לגשת למידע והגישה לא שוברת את מחרוזת ההגנה

ואין ניסיון פריצה.

אם מתקינים את האישור, אז הhttps הספציפי של השרת מאשר לרימון לגשת למידע,

ואז אין פריצה.

אבל אני אומר לך שזה לא העניין חחהדוכס מירוסלב

אתה צודק במקרים שבאמת יש SSL לגיטימי שסינון כלשהו מנסה לסנן, אבל כאן אין בכלל מלכתחילה SSL לגיטימי.

זאת טעות שהם פשוט לא יכולים לתקן בצורה נורמלית.

תודהשמואלג
כתבתי על אוטומת את התשובה הרגילה למשתמשי רימון.
עכשיו אני שפה העניין שונה.
די מזעזע הסיפור
למה מזעזע? אין להם קישורים שמובילים לשםהדוכס מירוסלב

לא יודע איך הבחור הגיע לHTTPS כשהעתיק...

כנראה איזה לינק שבור בודד

הצלחית!!!!נפש חיה.


לא יצא לי כלום בגורל הגר"אצריך עיון
אין לי שום תכנון לנסות
כל הנושא הזהדוד=)
של גורלות, גרפולוגיה, מזלות וכ"ו
אני לא מתחבר, יש שאלות אמיתיות, דברים שצריך לדון בהם, לחקור אותך, לעסוק בהם, ולפנות לכאלה דברים זה בריחה.
אוקייחופשיה לנפשי
זה לא שיש יותר מידי סיכויים שאני אעשה דבר כזה, אבל במידה ויקרה לא נראה לי שיהיה לזה משקל גבוה בבחירה.
אם היה יוצא ליmatan
הייתי מניח שזו טעות. מכיר בעצמי שאינני ראוי לעשות דברים שגדולי ישראל נמנעו מהם שלא במקום הדחק, ולא כל אחד זוכה שיעלה לו הגורל נכון.
ואע"פ שזה נראה נכון, זה ניסיון של מידת הגאווה שלי.

חוצמיזה, תמים תהיה, לא רוצה ולא רואה ערך בלהשתמש בדברים הללו כך. אולי אם הייתי עומד לסגור שידוך ולא הייתי יודע מה לעשות מרוב התלבטות, והייתי מזדמן לצדיק שאני מכיר בו שהוא אדם מעלה שהיה מציע לי, הייתי שוקל.
אבל סתם כך... עושה לי תחושה לא טובה
הייתי שואל את המדויטות לעתיד אם הן יסכימו לשנות את השםאחיתופל
יכול להיות משעשע, לא יותר.LightStar

בס"ד

 

למה ללכת למזלות\קמעות\צדיקים ושות' בשביל לדעת את השם וכו'? סתם בזבוז זמן ועצבים.

מה זה קשור לצדיקים? לא מכיר מקובלים שאומרים לאדם שמות חחהדוכס מירוסלב

אלא אם הם שרלטנים כמובן

that's the point.LightStar


זה לא סותר שיש דרכים לדעת, גם אם התשובה לא תצא נכונההדוכס מירוסלב

אין לנו נבואה, תשובות מוחלטות אין כבר

יש דרכים לדעת, מחפשים מישהי ומתחתנים ויודעים את השם שלה.וואוLightStar

בס"ד

 

תודה שלא חשבת על האפשרות המדהימה הזאת

חחחח רוצה להתפלפל על זה? הדוכס מירוסלב


צודק! טעות שלי, יש סטטיסטיקה LightStar


לא כל אחד מוסמך לעשות גורל הגר"אהרוזן!
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי הים

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

בנים כשרים ולא גדולי דורארץ השוקולדאחרונה

וגם זה הגיע מצידו לאחר שנזפו בו שהוא לא רוצה להתחתן כי הוא ידע שיהיו לו בנים רעים, כך שהוא קיווה שיעזור ואמרו לו שהוא לא אמור לעשות חשבונות כאלה.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנותאחרונה
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך