אני חושב שאחרי ההכפשות ששמענו על הדת"ל מגיע לנו לשמוע שבחיםשלמה גר

מצטער שזה נכתב קצת בשפה מסורבלת.

בס"ד                             "בשבח הציבור הדתי לאומי הקדוש"

מה כוונת המאמר הזה ? כוונתו לברר בצורה חד משמעית שאינה משתמעת לשני פנים שחלק מסוים בציבור הדתי לאומי הצועד באמת בדרך של הציבור הדת"ל בכך שהוא שולח את בניו להכנה תורנית בישיבות גבוהות ובישיבות ההסדר, - מצבו מעולה מבחינה איכותית וכמותית, ואשרינו שזכינו לעשות רצון בוראנו                                          

- תחילה צריך לברר הנחה פשוטה שעומדת בבסיס הדברים שנכתוב בהמשך – שתמיד היו "אנשי תורה" שעיקר עיסקם בתורה והיו "אנשי מעשה" שעיקר עסקם בחומריות אך מתוך ירא"ש וחיבור לתורה, רק שבגלות אנשי המעשה היו מצב דיעבדי כי החומריות לא שווה כלום לכשעצמה (כמו שנאמר בגמ' "אין לו להקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה בלבד"), אבל כשעלינו לא"י והתחיל בנין לאומיות ישראל, אנשי המעשה שהעיסוק העיקרי שלהם הוא בעינינים החומריים של עמ"י = בצבא ובכלכלה של מדינת ישראל מתוך חיבור לקודש, הוא מצב לכתחילאי אצל רוב האנשים והוא הוא עבודת השם שלהם!,  אך כמובן צריך גם אנשי תורה שיעסקו רוב זמנם בתורה הקדושה, וכיום לא צריך להתעקש על הנכונות של החידוש הזה, כי גם בשלושת הזרמים של הציבור החרדי רובם יוצאים לעבודה ואינם עוסקים רוב זמנם בתורה!, רק ההבדל שלדידם היציאה לעבודה היא מצב דיעבדי, ואין בה שום ערך. (אך לא נתבלבל עדיין כמות אנשי התורה בציבור החרדי שרובו ככולו במצב "תורני" הינה גדולה מאוד לעומת הציבור הדת"ל שרק שליש ממנו במצב "תורני" כמו שיתברר בסמוך).

- כל שנותר לנו הוא לברר איך בפועל המצב בציבור הדת"ל מבחינה דתית, ראשית נקדים שיש שלשה סוגים של שמירת הדת בציבור הדתי לאומי, יש סוג שהוא מבורר ביראת שמיים שמתבטא בכך שהוא שומר על ההלכה קלה כבחמורה בכל המצבים, ונהוג לכנות סוג זה "תורני", ויש סוג נוסף שיש לו "רצונות טובים" להתנהל ע"פ ההלכה ללא פשרות והוא רוצה להיות מחובר לרוח התורה אך בגלל שהוא לא מבורר ביראת השמיים, בפועל = במעשים עצמם כאשר אין לו סביבה תורנית תומכת ובדברים שקשים לו, אזי הוא מפשל מבחינה הלכתית ומצב זה ממשיך לילדיו, ויש עוד סוג שגם רצונות טובים להתנהל ע"פ ההלכה ללא פשרות אין לו, ובאופן מוצהר אומר שהוא "דתי לייט" שמפשל בשמירת ההלכה,                                                     וחובה לדעת- ששני הסוגים החלשים מבחינה דתית מה שנקרא "בעלי הרצונות הטובים" ו"הלייטים המוצהרים", - אינם תוצאה של הדרך הדתית לאומית חס ושלום, אלא בדיוק להיפך לולא הדרך הדתית לאומית המלאה באור אותו חלק גדול לא היה בוחר להיות דתי בכלל!, וזה שעד היום אנשים תורניים מכילים אותם כחלק מהציבור שלנו דרך תנועת בני עקיבא וענפיה ומעצם הדרך הדתית לאומית העמוקה שמציעים להם להשתייך אליה - דבר זה הינו הצלה ענקית של עם ישראל!, (כמובן ברור שאומרים להם שהדרך הנצרכת היא מחויבות להלכה ללא פשרות ושליחת הילדים לבינין ירא"ש וחיבור לתורה בישיבות ההסדר, אבל בפועל רובם אינם מתחנכים בישיבות ההסדר וללא שום הכנה תורנית צועדים לעבר הבוץ החילוני שנמצא בצבא, באקדמיה ובעבודה, ולכן הם ממשיכים את החולשה הדתית של אבותיהם וחלקם חוזרים בשאלה השם יצילם), וכדברינו כתב גם הרב שמואל אליהו שליט"א בספרו טוב להודות (עמוד 379) שתפיסת הציבור שלנו כפשרן  טעות גדולה היא משום "שהסיבה שיש הרבה דתיים לאומיים שעדיין אינם מדקדקים בכל פרטי המצוות אינה השתייכותם לציבור זה, אלא הדרך הדתית לאומית קרבה הרבה אנשים שבלעדיה לא ברור היכן היו היום" (ולא שייך לומר שלולא הדרך הדתית לאומית הם היו הולכים לציבור החרדי כי מי שיודע מה היה הלך הרוח בתקופת קום המדינה ושלאחריה, וכמה שזה השפיע על כל תושבי הארץ כולם!, ומה היה המצב במשפחות העולים, וכן שהציבור החרדי בכלל לא שלח שליחים לכולם כי אם לחלקם וששליחותם היתה ללא הצלחה משמעותית בגלל הנתונים דלעיל - יודע ומבין כביעא בכותחא שכל אלו לולא הדרך הדתית הלאומית המלאה באור ששילבה תורה עם עבודה יהדות עם ציונות היו עוזבם את הדת לגמרי ובמקרה הטוב היו מסורתיים!).

- ועכשיו לנתונים עצמם לגבי המצב הדתי בציבור הדתי לאומי:                                                                                                  נחל מבחינה איכותית – בישיבות הגבוהות מכל 33 בתי המדרש שלהם תלמידיהם יוצאים מבוררים בירא"ש למצב המכונה "תורני", בישיבות ההסדר שזכיתי להכיר את כולם אחת לאחת, המצב הוא שרובם כ – 55 מתוך 75 ישיבות ההסדר תלמידיהם יוצאים מבוררים בירא"ש בכך שהם מחויבים להלכה קלה כבחמורה למצב המכונה "תורני" (אין כוונתי על חומרות, כי אם על הדברים המחויבים מעיקר הדין בין שהם חמורים כשמירת נגיעה ובין שהם קלים כשלוש תפילות במנין), ולגבי שאר ישיבות ההסדר מדובר ברובם בישיבות שנשלחו לחזק ציבור חלש ועל אף שמדובר ב כ- 20 ישיבות, מספר הבחורים בכל ישיבה ביחס לשאר הישיבות הינו קטן, ועוד שגם בישיבות האלו חלק מהתלמידים כן יוצאים תורניים וכוונתינו היתה שרוב ככל תלמידיהם אינם במצב "תורני" אבל חלק מתלמידיהם כן (ובפרטות יותר - יש מהישיבות הללו שהבחורים התורניים לעומת הבחורים שהם מהסוג של בעלי הרצונות הטובים נחלקים כחצי חצי בערך, ויש מהישיבות הללו שרוב התלמידים הנם מהסוג של בעלי הרצונות הטובים וחלק קטן הינם תורניים), לגבי הבנות יש להבהיר הלכה פשוטה שנפסקה במשנ"ב שאין חיוב שהבגד יכסה את מה שנקרא בימינו "שוק" (כי דברי חז"ל "שוק באישה ערווה" כוונתם היא על מה שנקרא בימינו "ירך") וכן אין חיוב ללבוש גרביים על "השוק" של ימינו, ולכן בנות ישראל המקפידות שלא יראה שום חלק מהירך ולו הקטן ביותר, ואף שאינם לובשות גרביים - הינם מתנהגות לפי דרישת ההלכה מעיקר הדין! וכמובן שהמחמירה ללבוש חצאית ארוכה יבואו עליה כל הברכות שבעולם (ראו תשובת מרן הרב דוב ליאור ומרן הרב יעקב אריאל באתר ישיבה שלבישת גרביים וחצאית ארוכה הינה חומרה ומעיקר הדין אין צורך אולם המחמירה תבוא עליה ברכה, וכיום כמדומה שבעיקר בוגרי הישיבות הגבוהות מחמירים שנשותיהם ובנותיהם הגדולות ילכו עם חצאית ארוכה),                              ומבחינה כמותית – כמות הבחורים בישיבות מנתוני משרד החינוך לשנת תשע"ז הם: בישיבות הגבוהות וההסדר של הציבור הדתי לאומי ישנם כ- 13.000 בחורים ! לעומת הציבור החרדי על שלושת זרמיו שישיבותיו מונות כ - 33.000 בחורים שמתחלקים בערך שווה בשווה בין שלושת זרמיו הוי אומר שכל זרם בפע"צ כגון כל הליטאים הינם מונים כ – 11.000 תלמידים בלבד !, ויש לדעת שהחלק התורני בציבור הדתי לאומי הינו רק שליש מהציבור הדת"ל וכאשר מוסיפים את שני הסוגים החלשים - בעלי "הרצונות הטובים" "והלייטים המוצהרים" שכל אחד מונה בערך כשליש מהציבור הדת"ל עולה סך כל השלישים לפי נתוני הלמ"ס - בין 10 ל11 אחוז מהחברה היהודית במדינת ישראל כולה ! (ולפי מחקר אחר הציבור הדתי לאומי על כל חלקיו מונה כמליון נפשות!), לעומת הציבור החרדי על שלושת זרמיו יחד המונה בין 9 ל10 אחוז, וכמה מפעימים הנתונים האלו בכך שרק החלק התורני שמתחנך בישיבות הגבוהות ובישיבות ההסדר בציבור הדתי לאומי הינו גדול מכל זרם בפע"צ בציבור החרדי!, וכאשר מתאחדים כל חלקי הציבור הדתי לאומי כוחנו ענק !,                                                         אומנם אע"פ שחלק קטן מתלמידי ישיבות ההסדר של הדת"ל (שאותו חלק ברובו הינו המעט שכן הגיע לישיבות ההסדר מבתים מהסוג של "הרצונות הטובים" ואינו מהבתים "תורניים") אינו מבורר ביראת שמיים היטב ובכך מביא על עצמם סיכויים גדולים לפשרנות בהלכה, יש לקזזו עם המצב שנמצא גם בחלק מבוגרי הישיבות החרדיות שיראת השמיים לא מבוררת אצלם ופשרנות בהלכה מנת חלקם, אפ"י שבישיבתם לא עשו צבא ועסקו רק בתורה ואפ"י שהם באו ממשפחות של יראי שמיים השומרים על קלה כבחמורה!, ואין מדובר רק על אלא שעזבו בגלוי את הישיבה והלכו לשוטט ברחוב או הלכו לצבא אלא גם על בחורים שהמשיכו להיות רשומים בישיבות אבל בפועל רוב הזמן לא למדו, ואפשר לראות בחורים שכאלו ברחובות ירושליים (ומנסתם בעוד ערים) מעשנים סגריות, צופים במשחקי כדורגל ומתרועעים עם בחורים גרועים, וגם אחרי שהתחתנו ונשארו בחברה החרדית חלק מהם מפשל בהלכה ולא שומר על קלה כבחמורה (ראה לדוגמה ראיון עם איציק דדיה בערוץ 7 שאומר שיש הרבה שאע"פ שהם רשומים בישיבה לא באמת לומדים כמו שצריך, וראה ראיון עם הרב גרוסמן בקרוב אלך פרשת במדבר שבחורים ממשפחות טובות מבני ברק ועוד נמצאים בכיכר החתולות, וראה דברי הרב אמסלם בערוץ 7 על הנסיון להסתיר את כמות הנשירה הגדולה בציבור החרדי על כל זרמיו, כשהדברים נעשים בפרהסיה אין בהם משום לשון הרע).   עד כאן בסייעתא דשמייא ש'ו'ש'ר'ש

ארוךךך בעז"ה אקרא בהזדמנותאניייי

ואהבתי את החתימה..

אפשר להציע לך כדי לייעל ? לא לפגוע חלילה. המאמר נפלא!נפש חיה.

נראה לי שכדאי לחלק אותו לפסקאות [= להשתמש בכפתור ה אנטר]

וגם
להגדיל את הכתב [עדיף כתב אריאל- שיותר קריא על גבי מסך]

שא ברכה
בהצלחה!

חה חה, תודה רבה, אבל אני גרוע בכל העריכות האלהשלמה גר

וכנראה שפשוט אוותר על זה ואף אחד לא יהנה ממה שכתבתי, באסהעצוב

לאלאלאלא!!!!! זה פנינים כתובות מאד יפה!!! אפשר להיכנס בשיחהנפש חיה.

אישית כאן?

וואו אתה כתבת? סחטייןאניייי


תודה רבהשלמה גר

יפה שהתעקשת ובסוף קראת את אוסף הבלאגן שכתבתי שם.

אתה כתבת??? וואו, זה מהמם! תודה רבה!לב סדוק


תודה רבה!שלמה גר


כתבתי פה הכל מחדש רק בקצרה ובצורה יותר מובנתשלמה גר

מי שבא לו מוזמן להעיף מבט ולומר מה הוא חושב קורץ

בס"ד                  סיכום בקצרה מאמר בשבח הציבור הדתי לאומי הקדוש

- קודם כל נקדים שתי הקדמות – אחת, כיום כששבנו לארץ ישראל ומתחיל בנין הלאומיות שלנו, האנשים שמתאים להם שעיסוקם יהיה בעיקר בחומר, בצבא ובכלכלה של מדינת ישראל מתוך יראת שמים ותורה, זה עצמו עבודת השם שלהם בכך שהם משכללים את העינינים החומריים של עם ישראל כרצון השם, ומצב זה הוא לכתחילאי !!,     

                                                                                                                                                      שנית, לדעת שיש שלושה סוגים של שמירת הדת בציבור הדתי לאומי – אחד שהוא ירא שמיים ומחובר לתורה שבא לידי ביטוי בשמירה על ההלכה קלה כבחמורה בכל המצבים נהוג לכנותו "תורני", והשני הוא מי שיש לו "רצונות טובים" להיות מנוהל ע"פ ההלכה ולהיות מחובר לרוח התורה, רק כשבפועל בשורה התחתונה כאשר קשה לו כגון שאין לו קהילה תורנית תומכת וכדו' הוא עובר על דברים מסוימים בהלכה, ולשלישי גם רצונות טובים אין והוא מצהיר על עצמו שהוא "דתי לייט" שהוא עובר על חלק מההלכה,                                                               וחובה לדעת ששני החלקים החלשים שבציבורנו "אינם תוצאה" של מוסדות החינוך הדתי לאומי אלא מלכתחילה הם או אבותיהם שהצטרפו לציבור הדתי לאומי היו פשרנים ברמה כזו או אחרת וגם לא שלחו את בניהם למוסדות שאליהם כיוונו גדולי הציבור הדת"ל כישיבה גבוהה או הסדר על מנת שיהיה להם הכנה תורנית לפני היציאה לצבא ולעבודה ולכן הם מקולקלים! ובכך שהציבור הדת"ל משפיע עליהם את ערכי היהדות בצורה עמוקה דרך תנועת בני עקיבא וענפיה הוא רק "מציל" אותם מלהתדרדר לחילוניות! וכ"כ הרב שמואל אליהו שליט"א בספר טוב להודות עמוד 375.

- כעת נברר מה המצב בציבור הדת לאומי בהרחבה – ברוך השם כיום ישנם 33 ישיבות גבוהות ו75 ישיבות הסדר וסך כל התלמידים לשנת תשע"ז לפי נתוני משרד החינוך הוא -  13.000 תלמידים כן ירבו, וברוך השם כל התלמידים היוצאים מן הישיבות הגבוהות הינם במצב "תורני" וגם מרוב ישיבות ההסדר (55 ישיבות) רוב ככל תלמידיהם יוצאים מבוררים בירא"ש ומחוברים לתורה למצב ה"תורני" (לגבי שאר הישיבות כ-20 במספר – המצב הוא שחלק מהישיבות היחס בין הבחורים התורניים לעומת הבחורים "בעלי הרצונות הטובים" שמנינו אותם לעיל כסוג שני, הינו כחצי חצי, ויש ישיבות שהבחורים "בעלי הרצונות הטובים" הינם הרוב, אך גם בישיבות החרדיות חלק מהתלמידים נושרים באופן גלוי או סמוי ובשורה התחתונה מגיעים למצב של בעלי הרצונות הטובים שכאשר קשה להם אז הם עוברים על הלכות מסוימות כמו תפילה במנין ועוד), וצריך לדעת שכמות בחורים זו שרובם ככולם "תורניים" הינה גדולה מאוד והיא יותר גדולה מכמות הבחורים של זרם שלם בציבור החרדי!! כמו לדוגמה הזרם הספרדי שמונה כ11.000 תלמידים כן ירבו לפי נתוני משרד החינוך הנז"ל (וסדר גודל זה הינו כמעט אותו דבר בשני הזרמים הנוספים – הליטאים והחסידים וסך שלושת הזרמים הינו 33.000 בחורים לשנת תשע"ז לפי משרד החינוך),                                                                                                                                  כל הנתונים שהזכרנו מקודם הם רק על החלק "התורני" בציבור הדת"ל שהוא מונה כשליש מכל הציבור בלבד! (ע"פ נתוני הלמ"ס), ומה שנשאר מהציבור הדת"ל נחלק בערך חצי חצי בין הסוג של "בעלי הרצון הטובים" לבין הסוג של "הלייטים המוצהרים" – ושלושת השלישים יחדיו עולים לפי נתוני הלמ"ס: בין 10 ל11 אחוז מכל החברה היהודית במדינת ישראל! ראו כמה גדול כוחנו ברוך השם!!, (ולפי מחקר אחר כמות הציבור הדת"ל הינה כמליון נפש!!)                          בעזרת השם מתוך אחדות עם כל הזרמים נקרב את הגאולה השלימה אמן.

מאד מאד יפה, ישר כחיצחק בן שמעון
קודם כל, שכוייח עצום!!!נער גבעות מצוי

שנית, רק לא לטעות ולחשוב ישנה כאן איזו שהיא תחרות ח"ו...

צודק בוודאישלמה גר


אני אומר דבר אחדאנו_נימי (G+)

מספיק להכפיש כל צד את הצד האחר ולחשוב שהזרמים מנוגדים וכל מילה על הצד השני וממנו היא העלבה.

די עם זה כבר. זה לא נכון ואם יש מעטים-שמשתמשים בתשקורת כדי להגיד שהם חושבים שצריך והם מנסים להכפיש-עצם השימוש בתשקורת מעיד עליהם. נקודה.

אני רוצה לומר לך ידידי שאני באתי מהעולם החרדישלמה גר

ובהחלט רובם ככולם מתיחסים אל הציבור הדתי לאומי כמנוגד לתורה!!

 

עכשיו, אין לי עניין לעורר מחלוקת ואני רוצה שאנחנו נאהב אותם וגם נעריך אותם, אבל חשוב לי שנברר לעצמינו שזה לא כמו שהם מעללים עלינו!!! ושנכיר בערכה של "דרך הקודש" הזאת (כלשון הרב קוק באיגרת תקנה')

 

אתה מבין! 

אוסיף על דבריאנו_נימי (G+)

מספיק לצטט כל הזמן את הרב קוק.

אני חושב שההכללה שכתבת היא אינה נכונה.ישנו ריחוק פיזי ורוחני בין הצדדים אבל יצא לי לדבר עם הרמון רבנים מהמגזר החרדי (מהסביבה שלי,בני ברק וכו'-אולי בסביבתך זה שונה) וזה לא נראה ככה לגמרי.

הם נגד הדתיים לייט שמקלים בענייני צניעות ותורה(והלכות בית כנסת) ובזה אני מסכים איתם. משמעות של ציבור דת"ל היא לא פתיחות לכל ושילוב מכליל אלא הבנה ערכית של הדור והתאמת דרך שקולה לאנשיו וברובה לימוד ערכי המצוות ולימוד התורה הק' בפרט אך גם עבודה ותעסוקה.

טוב נו אני מסכים איתך בעינין הזה הרי כתבתי על זהשלמה גר

שירשור שלם בצעירים מעל גיל עשרים לברר שבאמת הרבה מהרבנים החרדיים מכירים בערך הציבור הדת"ל כמושתת על אדני התורה (מתייג:" "לברר שגדולי הציבור החרדי מכירים בקדושת גדולי הציבור הדת"ל")

 

כל מה שביקשתי זה בסה"כ לברר את הערך ואת הטוב שנמצא בציבור הדת"ל הקדוש!! זה לגיטמי כי הרי קיבלתי מרבותינו זצוק"ל ושליט"א  שדרך זו היא היא רצון השם בדורנו - זה לא דאגה לכסף וכבוד!! זה דאגה לדרך שלטעמי משרה שכינה בעמ"י ומאירה את כל העולם מטוב השם!!! כמובן שהכל מתוך אהבה והערכה לשאר הציבורים!

 

אתה עדיין חושב שזה פסול?

עכשיו קצת פחות ;)אנו_נימי (G+)


חחשלמה גראחרונה

או או יופי עכשיו זה מתקדם כמו שצריךכן

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך