לברר שגדולי הציבור החרדי מכירים בקדושת גדולי הציבור הדת"לשלמה גר

- צריך לדעת שיש הרבה גדולים בציבור החרדי שמכירים בקדושת גדולי הצבור הדת"ל משום שהכירו את חלקם - לכן מניתי פה כמה וכמה גדולים שמתו זצוק"ל וכאלו שעודם בחיים שליט"א ואשמח לדעת האם יש משהוא שהוא מוכן לקחת על עצמו לפנות אל אלו שעודם בחיים ולתעד (בווידאו או בהקלטה או בכתב) את הכרתם בקדושת גדולי הציבור הדת"ל ואת יחסם המכבד לציבור הדת"ל התורני כדרך הנובעת מהתורה הקדושה הגם שיחסם למדינה ולצבא שונה הוא! 

אצל גדולי הציבור הספרדי מיותר להזכיר את עוצמת הביטול הנפשי שהיה לרב עוזיאל ולרב ניסים ועוד רבנים לרב קוק כמו שעולה מספריהם והגדילו הרב עוזיאל והרב ניסים שסברו כהשקפתו הקדושה כמפורש בכתביהם ולא העריכוהו גרידא (וכן רבי כלפון הכהן הג'רבאי ורבי יוסף משאש המרוקאי ועוד רבנים היו בעלי השקפה דתית לאומית הרואה במדינת ישראל ראשית צמחית גאולתינו כמפורש בכתביהם), יש גם מכתב שהרב נריה פירסם צילום שלו שהסבא קדישא מאלפנדרי כתב שבחים מופלגים לרב קוק, וגם אצל גדולי הציבור הספרדי בזמנינו נקל למצוא יחס מכובד לציבור הדת"ל (ואפשר לומר שאט אט משתרשת בציבורם יחס מכובד לציבור הדת"ל התורני בוודאי ובוודאי אצל תלמידי הגאון הגדול הרב מזוז שליט"א שבריש גלי בתנועת יחד הכריז על קדושתה של הדרך הדת"ל ושל ממשיכה היראי שמיים אף שהוא לא מסכים איתה כמש"כ בשו"ת מקור נאמן)                                                                                   

נחל בדבריו של הגאון המופלא הרב עובדיה זצוק"ל שהיה מוגדר כגדול הדור והכיר בעצמו חלק מגדולי הציונות הדתית הקדושה כהרב הרצוג והרב ציץ אליעזר והרב עוזיאל והרב ניסים והרב אונטרמן והרב גורן והרב חיים דוד הלוי וריב אברום והרב מרדכי אליהו הרב יוסף משאש ועוד שכל הנ"ל כתבו במפורש בריש גלי את דעתם כהשקפת הציונות הדתית הרואה במדינה ראשית צמיחת גאולתנו והמשיכו שנים שנים לחגוג את יום העצמאות ולהשתתף בעצרות הציונות הדתית – וכך כתב בשו"ת יביע אומר לגבי אמירת הלל ביום העצמאות :"אף שגדולי עולם ראו ביום זה התחלת הגאולה" ממשיך וכותב שדעתו אינה כדעתם, מ"מ חזינן שכינה את גדולי הציונות הדתית כ"גדולי עולם", ועוד אמר בווידאו שהראוני על הרב קוק שהוא היה "מלאך השם צבאות" והוסיף בשבחו שם, ובווידאו אחר שהראינו מדבר גדולות גדולות על הרב הרצוג, ולכן כל הצועדים בדרכו איסור חמור להם לזלזל ח"ו בדרך הדת"ל הקדושה ובממשיכה התורניים שדרכם דרך תורה היא.                                                                                                                      

דברי הגאון הגדול הרב מזוז שליט"א – בשו"ת מקור נאמן כתב על הרב קוק :"שהוא צדיק גדול ועשו לו מה שעשו לרמב"ם ולרמח"ל ואט אט ישובו ויכירו כולם בגדלותו" וכן מתנועת יחד עלה שיחסו לציונות הדתית וממשיכה התורניים כדרך תורה וכעובדי השם ויש ללכת אליו בראשונה לקבל ממנו מכתב המתיחס לדת"ל התורניים כקדושים       

הגאון הגדול הרב אליהו בקשי דורון שליט"א בוגר ישיבה תיכונית ישיבת הדרום שבשו"ת שלו בנין אב כינה כמה וכמה פעמים את הרב קוק - "מרן" ואני חושב שראוי ללכת אליו על מנת לקבל ממנו מכתב מפורש שיש להתיחס לדרך הדת"ל ולמשיכה התורניים כקדושים                                                                                                                          

ויש לבדוק האם יש עוד מגדולי הציבור הספרדי הזקנים או הצעירים שגם אומרים יחס שכזה - אני ממליץ לבקש מכתב גם מהגאון הגדול הרב עמאר שליט"א שהכיר גדולי עולם בעלי השקפה דתית לאומית ויש לו יחס מכבד לציבור הדתי לאומי כדרך הנובעת מהתורה וכן תמך ברב מזוז כשהקים את מפלגת יחד

 

- אצל גדולי אשכנז בנוסף לרב חרל"פ והציץ אליעזר ועוד שהיו מוכרים כצדיקים וגאונים אצל הציבור החרדי (ויש הסכמות שכתבו גדולי ירושליים לרב חרל"פ בהקדמת הספר תיקון חצות שערך מכתבי רבו וכן יש הסכמות בהקדמתו לבית זבול וכן יש הסכמות לציץ אליעזר) עוד לפני שקיבלו עליהם את השקפת הציבור הדת"ל הקדוש, ישנם כרוזים מהגרא"ז מלצר והגר"מ עפשטיין על דבר קדושת הרב קוק אע"פ שלא מצינו שסברו כהשקפתו, וכמובן פשוט יחס חתנו האדר"ת אליו, וכן של "הדבר אברהם" שלמד איתו בוולאזין שכתב במכתב לרצי"ה שנשתמר עד היום ששמע בעצמו שהנצי"ב אמר שכדאית היתה כל וולאזין רק בשביל הרב קוק, וכן יש ספר המאגד מכתבי רבנים אל הרב קוק ושם רואים את עוצמת התוארים כפאר הדור נזר הזמן וכדו' שכינוהו גדולי דורו גם מגדולי החסידות, אולם אצל גדולי הציבור הליטאי והחסידי בזמנינו קשה למצוא בריש גלי יחס קדוש לדרך הדת"ל וממשיכה התורניים אבל את מה שכן נאמר נציג בס"ד

נחל בדברי החזו"א שאפשר לומר שהוא אבי הציבור החרדי בארץ ישראל שפנה לרב קוק בתואר "הוד כבוד מרן" מובא צילום של המכתב במאמר של הרב מזוז באור תורה וכל הנסיונות לומר שחזר בו מכח דברים שנכתבו בספרי הנהגות וזכרונות מהחזו"א כגון "מעשה איש" ועוד שציינו יחס לא ראוי כלפי הרב קוק נדחים לפי דברי הגאון המופלא הסטייפלר זצוק"ל שהוגדר כגדול הדור שכתב בקרנא שאיגרתא שאין לסמוך על שום דבר שאומרים בשם החזו"א כי הדבריים מעוותים מאמיתותם רק מה שכתב במפורש וכך גם לעינינו אין לקבל דברי הבלע שנכתבו במקצת מספרי ההנהגות והזכרונות בשם החזו"א כ"א את המכתב הכתוב שבו מכנה את הרב קוק בתואר מופלא שכינה בזה רק את ריב חיים עוזר כמדומני "הוד כבוד מרן" (בשדה הראי"ה בפרק על החזו"א והרב קוק) וחל איסור חמור לזלזל בדרכו הקדושה שנובעת מהתורה ובממשיכה התורניים אע"פ שחולקים על דרכה

לגבי הגאון המופלא הרב שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל שהוגדר כגדול הדור ישנה עדות של רב מסוים צריך להזכר בשמו שסתם "מרן" של הרב אוירבך הכוונה היתה לרב קוק, ואולי בכתביו על שביעית מכנה את הרב קוק כ"מרן" בגלל ספרו שבת הארץ, וכן מומלץ ללכת לתלמידיו הגדולים כהגאון הגדול הרב נבנצאל שליט"א וכן אולי לגאון הגדול הרב שמואל אוירבך שליט"א !? ביחוד שהוא הכיר גם את הרב חרל"פ ודיבר בקדושתו בספר שירת הי"ם ואולי עדיף לא ללכת אליו כי הוא קצת קיצוני,,

לגבי הגאון המופלא הרב אלישיב זצוק"ל שהוגדר כגדול הדור יש להזכיר שמי שערך את חופתו היה הרב קוק הקדוש בכבודו ובעצמו ! ולולא שהכיר והעריך את צדיקותו לא היה מאפשר לזה לקרות

ויש להוסיף וללכת לגדולים בציבור האשכנזי שמכירים בקדושת הדרך הדת"ל וממשיכה – הראשון מחכמי האשכנזים שצריך לילך אליו הינו הגאון הגדול הרב שמחה הכהן קוק רבה של רחובות (שכמדומני בעצמו סובר כהשקפה הדת"ל הקדושה, אך הוא מוערך בציבור האשכנזי והרב אלישיב ביקש ממנו שיהיה רב החורבה וישמור שלא יחללוה) ולבקש ממנו את המכתב הנ"ל, וכן ללכת לרב שריה דבלצקי שכינה בתוארים מופלגים בהקדמת ספרו פתח ענייים החדש על סידור הרש"ש על הרב חרל"פ כשהביא תשובתו על דברי הלש"ם לגבי תורת הרמח"ל ויש לבקש ממנו מכתב הנ"ל, וכן ללכת לרב גנס רבה של מטרסדוף שהובא בשמו בספר שירת הים שהכיר בקדושת הרב חרל"פ וגם ממנו יש לבקש את המכתב הנ"ל, וכן ללכת לרב ברוך מרדכי אזרחי שיש עדות שלו בהקלטה שהשמיעוני ושם מספר על גדולת ריב אברום כהעילוי של חברון, וכן ללכת לרב שלמה דיכובסקי חבה"ד הגדול לשעבר שכנראה הכיר מגדולי הציבור הדת"ל ויתן מכתב ליחס מכובד כדרך הנובעת מהתורה, ועוד בס"ד 

בגדולת הרב קוק כולם מכירים פרט לכמה משוגעיםהדוכס מירוסלב

הבעיה היא שהם אומרים שהשיטה של תלמידי הרצי"ה היא לא שיטת הרב קוק...

הם לא אומרים את זה בניסוח הזה כמובן.

 

אשריך שאתה רוצה להרבות אהבה בישראל, אבל דע לך שתתקל בהרבה תגובות לא במקום אם תנסה לעשות את זה... מנסיון

נכון לגבי הרב קוק רובם ככולם מכירים בקדושתושלמה גר

אבל מספיק לקרוא את כתבי הרב קוק בכדי לאשש את הדרכות הרצי"ה (לדוגמא בעין איה יש פיסקה מפורשת שאומרת שהגם שתהיה מדינה חילונית עדיין היא קודש, וכן השיבה אל החול ואל הגוף וכמפורסם מהפיסקה באורות ויש לזה עוד מקורות רבים)

ולכן מה שאני רוצה זה הוכחות שכך הם התיחסו אל גדולי הציבור הדת"ל והיות שחלקם כבר מתו מניתי כמה וכמה שמות של גדולים מהציבור החרדי שהנם חיים שליט"א ואני חושב שהם מכירים בדרך הדת"ל כנובעת מתוך התורה - וכל מה שצריך זה הוכחה לכך!!

 

לגבי התגובות אני מקווה שאני לא יתקל בכל מני תגובות לא נעימות - כי כל כוונתי זה בסה"כ שיכירו בקדושת הדרך הדתית לאומית מיסוד ענקי עולם קדושי עליון - מתוך אהבה והערכה לציבור החרדי (אני למדתי בישיבה חרדית בעבר!) 

 

מנסיוני לא תמצא... היום הרבה מחזיקים מהרב קוק כי אין ברירההדוכס מירוסלב

וברור לכל שהוא היה גדול שרוב ככל גדולי הדור האשכנזים, כולל החרדים היו תלמידיו...

אבל לא מתים על הציבור הדת"ל בציבור החרדי.

 

מעריכים את התלמידי חכמים, זה כן. יש כבוד התורה תמיד. אבל חולקים עליהם בשתי ידיים.

 

שוב - לא מדבר על משוגעים שהמקצוע שלהם הוא לבזות תלמידי חכמים...

אני מניתי גדולים מסוימים שמידיעה הם כן מעריכיםשלמה גר

כמובן שיש עוד רבים שיחסם הוא כמו שאתה מתאר

 

כל רב יעריך תלמיד חכם! השאלה אם יקבלו משהו מדעותיוהדוכס מירוסלב

והם בד"כ לא.

כשהדברים נגועים בפוליטיקה אולי אתה טועהנפש חיה.


לארוצה להיכנס לזה אבל כשפוליטיקה וכבוד תורה מתנגשים....נפש חיה.

זה לא תמיד נגמר כמו שזה צריך להיות.

לא נראה לי שפוליטיקה שייכת לדיון... אין שמאל דתי/חרדיהדוכס מירוסלב

זה המצאה ודמיונות

כשאמרתי פוליטיקה לא התכוונתי לכנסתנפש חיה.


אז חזרה למה שאמרתי. פרט למוזרים מסויימים כולם מעריכיםהדוכס מירוסלב

הרבנים החרדים, לבל נשכח, הם רבנים, תלמידי חכמים וצדיקים לא פחות מהדת"ל.

לכן כל רב חרדי יעריך רב דת"ל ולהיפך. אין שום סיבה בעולם שלא.

אני לא מדבר על פוליטיקהשלמה גר

אני מצפה שילדים, בחורים ומבוגרים בציבור החרדי לא יגדלו על כך שכל הדת"ל הם מזרוחני'קים ודרכם לא נובעת מתורה וירא"ש

כי למעשה כך רוב הציבור החרדי גדל היום ואני בתור אחד שלמד בישיבה חרדית אני שמעתי זאת במו אוזניי, וזה לא רק תלמידים שובבים אלא הראש ישיבה עצמו היה אומר לא פעם "שהדתיים לאומיים יותר גרועים מהחילונים כי החילונים יודעים שהם טועים ויש סיכוי שהם יחזרו בתשובה ואלו הדת"ל חושבים שהם צודקים" ועוד כל מיני משפטים מזלזלים על הציבור הדת"ל המזזזזז'רוחניקים (בז' ארוכהחיוך גדול)

לא דיברתי על לקבל מהשקפות הציבור הדת"לשלמה גר

אני יגיד לך בדיוק למה אני מתכווין כמו שליטאי כיום מתיחס לחסידים כעובדי השם וכדרך הנובעת מהתורה רק שהם חלוקים על דרכם כך גם שיתיחסו לציבור הדת"ל!! אתה מבין

אתה אומר- המחלוקת היא על הדרך, אבל יש אהבה בין כולם?נפש חיה.


לא רק אהבה אלא "הכרה בנו כעובדי השם" אפילו שדרכנו שונהשלמה גר

ואני יודע שיש חלק מהגדולים שכך יחסם אל הציבור הדת"ל וצריך לפרסם זאת עם עדיות לכך. 

מוזמן לפרסם, למה לא?נפש חיה.


לז כתבתי שמות של רבנים בציבור החרדי שאני חושב שיש להםשלמה גר

יחס מכבד שכזה - ושאלתי האם יש מי שיכול לעזור לי ללכת אליהם!

רובם באיזור המרכז. הרב שמחה קוק ברחובות אאל"טנפש חיה.


חלק בירושליים (הרב גנס, הרב נבנצאל, הרב ברוך מרדכי אזרחישלמה גר

,הרב בקשי דורון והרב עמאר) חלק בבני ברק (הרב דבליצקי, הרב מזוז)

הרב מזוז מאוד קרוב לדת"ל בדעות, אין פה כל-כך ענייןהדוכס מירוסלב

שמעתי חרדים (לא רבנים) שאומרים שהוא לא חרדי בגלל זה...

סוף כל סוף מידיעה אישית יש הערכה עצומה אליו בציבור הספרדישלמה גר

ויש להוכיח את דעתו בצורה ברורה ואז לפרסם זאת ביחד עם עוד דעות של רבנים כמותו. בעז"ה

הציבור הספרדי מלכתחילה הרבה פחות בעייתי...הדוכס מירוסלב


זה נכון. אבל זה ישפיע על כל חלקי הציבור החרדי מידיעה אישיתשלמה גר


בע"ה... מציע לך פשוט לחפש את מספרי הטלפון של הלשכותהדוכס מירוסלב

ולדבר איתם ישירות. אתה גם יכול להעזר באחד הרבנים שתגיע אליהם לגבי השאר למקרה שלא תמצא

אהה, טלפונים,שלמה גר

אבל אני מניח שאי אפשר להשיג את כולם בטלפון, וביותר זה לא רציני כשזה דרך הטלפון ויותר ראוי לברר דברים שכאלו פנים מול פנים ביחוד אם אני רוצה לבקש מהם רשות לפרסם זאת. 

טלפון של הלשכה כדי לקבוע תור...הדוכס מירוסלב


בשביל זה בקשתי עזרהשלמה גר

משהוא שגר קרוב לבני ברק וילך לרב מזוז ולרב דבליצקי

 

אני אלך לכמה מאלו שגרים בירושליים

לא מכיר אנשים מבני ברק... מאחל לך המון הצלחה!הדוכס מירוסלב

ישר כח על דרך המחשבה הכלל ישראלית

תודה נשמה!שלמה גראחרונה


פעם מישהו חרדי שמע אותי אומר משהו על הציבור שלנוהדוכס מירוסלב

והוא נזף בי כי הוא חשב שאני מזלזל ברבנים סרוגים חח...

לא יודע להעיד על הכלל, אבל במקומות שאני מסתובב את התורה מעריכים

אתה צודק שלפעמים יש יחידים שראו כמה מרכזניקיםשלמה גר

והיחס שלהם מכבד אבל עדיין הרוב לא!! לצערי

אתה מדבר על רבנים או על הציבור העמך?? כי לא נתקלתי ברבניםהדוכס מירוסלב

שמזלזלים ברבנים אחרים... ב"ה

גם הרבה רבנים מתיחסים לציבור הדת"ל כמנוגד לדרך התורה!!שלמה גר

ואבוי למי שהתקלקל ונהיה דתי לאומי רח"ל!

 

ואני אומר זאת מידיעה אישית בתור אחד שהיה עמוק עמוק בתוך הציבור החרדי בישיבות, בכוללים ועד היום אני גר בסביבה חרדית

הם מערבבים בין מושגים, הם מתייחסים לכולם כאל אלה שברחוב עםהדוכס מירוסלב

כיפה סרוגה... שאל אותם על בני הישיבות ותראה יחס אחר...

זה הבעיה שהם לא מבדילים ומזלזלים בכולםשלמה גר

אני יתן לך דוגמה בכנס הבחירות האחרון שהרב מזוז רצה להתחבר עם "הדתיים הלאומיים" את היודע איזה יציאות יצאו נגדו לא רק בגלל שהוא מחלק את ש"ס אלא מעצם זה שהוא מתחבר לדתיים הלאומיים תראה מה אמר הרב מוצפי העלו את זה ליוטיוב שהדתיים הלאומיים לא צועדים בדרך התורה כמו שצריך הגם שהוא התחבר עם ההרמורניקים והרב אבינר שליט"א ועוד היה בא לכנסים של יחד! ועם כל זאת כך הם מתיחסים!!

 

ולכן צריך להוביל מהלך חדש בגלוי שיש להכיר בכל הציבור הדת"ל התורני כעובד השם הגם שדרכם חלוקה עלינו כמו שהם מתיחסים למגזרים השונים בתוך הציבור החרדי כגון חסידים!! והתחיל לעשות זאת הרב מזוז שליט"א אשריו ואשרי חלקו

מסכים איתך, אבל יש לי מהלך הרבה יותר רחב מזההדוכס מירוסלב

מעדיף לא לפרט בפומבי, אבל אפשר לעשות איתו אחדות הרבה יותר חזקה בע"ה

שלח באישי!שלמה גר


ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך