עזרה בבית - משימות לילדים ביסודי (א-ג) .....אבני חן

הילדים שלכם עוזרים בבית , כמה  ובמה ?

 

למשל : כלים שטופים?

מטטאים חדר /בית?

מסדרים את החדר -שלחן כתיבה /ספריה?

מפני כלים מהשולחן לכיור ?

 

* החופש כבר כאן ,

ואני רוצה להתחיל ללמד את הבת הגדולה שלי (עולה לכיתה ג') לעזור קצת בבית..

לתת לה אחראיות לדברים , לסדר וארגון בבית.

אשמח לשמוע ממכם . מה אתם עושים אם ילדים במטלות הבית.

 

 

 

קודם כל- מה שקשור אליה, ומה שאוהבת. יחד או לחודאמא שמחה!

קשור אליה: להוריד כלי אוכל אחרי הארוחה, לשים כביסה בסל המתאים, לסדר שולחן וחדר שלה.

אוהבת: לשטוף כלים, לערוך שולחן שבת, לטאטא, לשחק עם אח קטן, וכו'...

בשמחה, באהבה, מתוך הקשבה ושיתוף.

בהצלחה!

אני חושבת שהכי כדאי לשבת איתה בנחתנשואה+2
ולדבר איתה שיש זכיות וחובות בבית. הזכות היא...וחובות הם.. כאשר להעצים את הרגשה שלהיות גדול זה לקחת אחריות ועזרה בבית. ואז לרדת לפרטים הקטנים ולבחור איתה ולנסות תמיד אפשר לשנות ולהתאים...בהצלחה. !
יש דברים שהיא עושהה אם אני אומרת ... לא קבועאבני חן

להוריד מהשולחן לכיור למשל , או לשים בסל כביסה ארחי המקלחת, או לערוך שולחן לשבת. 

(אלו דברים שהיא עושה רק כאשר אני מזכירה /אומרת לה )

 

* לשטף כלים אני מתכננת ללמד אותם הקיץ. הודעתי ואמרתי לילדים שלי.

מקווה שזה יהיה בסדר מבחינתה

 

ביתי באותו הגילggg
מאוד אוהבת לעזור עם אחיה הקטן. סיבוב בעגלה, מחליפה לו חיתול, משחקת איתו.
מסדרת בעצמה את בגדיה בארון.
מסדרת את החדר שלה ביחד עם אחותה.
מורידה כביסה לפעמים.
אוהבת לעזור בשטיפה ביום שישי.
אוהבת להכין עוגיות.
לפעמים שוטפת כלים(לא יוצא משהו...)
בקיצור עושה הרבה דברים. אין סיבה שלא. לא תמיד מתחשק לה לעזור אבל לפעמים עושה דברים בעצמה בלי שביקשנו.
למשל בשבת הלכנו לנוח והסלון היה הפוך במשחקים וכו'. כשקמנו הסלון היה מסודר טיפ טופ. החמודה טענה שהיה לה משעמם אז היא סידרה. הלוואי ישעמם לה כל יום ....
לעזור זה הרגל. אפשר להציע בהתחלה לעזור לאחד ההורים בזמן שהוא עושה משהו. ואח"כ תלמד לעשות לבד.
זה תלוי בילדהבת 30

לי יש ילדה שיותר בענין של בישול, אפיה וכלים והשניה יותר אוהבת לסדר.

באופן כללי- שמתי לב שצריך לפרוט לפרטים את המשימה. נניח: לסדר את החדר. זה כולל המון פרטים, שצריך ללמד. לסדר מיטות, לעשות ערימה של כל מה שיש  על הרצפה, לאסוף בגדים לכביסה, להרים משחקים למקום וכו' וכו'. 

כמובן שצ'יפור מאוד עוזר. ולא להכריח, כדי שלא ישנאו את זה.

 

לדעתי בגילאי א-ג יכולים לטאטא ולשטוף, לשטוף כלים- תלוי בילדה, לתלות ולהוריד כביסה, לסדר בגדים בארון, לשים פירות וירקות במקום אחרי קניות שבועיות, להשקות עציצים וצמחים בגינה, לחתוך ירקות לסלט, להכין עוגיות, לארגן שולחן מבולגן מכל מה שיש עליו, לסדר ספרים בספריה.

בהצלחה!

 

תודה על התגבות .אבני חן


גם ילדים יותר קטנים יכוליםאודי-ה
קודם כל יש את המשימות שכל אחד צריך לעשות באופן קבוע - בבוקר לסדר מיטה ופיג'מה, לסדר את החדר פעם ביום, לפנות שולחן אחרי האוכל וכו. אלו משימות שכל ילד יכול לעשות גם מגיל גן (כל ילד ברמה שלו).
ויש משימות שאפשר לתת באופן קבוע לפי רמת הילד. אצלנו בחופש (בתקווה שגם אחרי נמשיך) חילקנו משימות כל שבוע ואחרי שבוע מתחלפים.
דוגמאות למשימות - לזרוק זבל, לנקות שולחן וכסאות אחרי האוכל, לסדר מקלחות, לטאטא את הסלון והמטבח, לנקות חלונות, לנקות דלתות ארונות במטבח וכו...
אצליכבשה מתולתלת

בת 6 , סיימה גן.

אני עומדת על זה שהיא תוריד את הכלים שלה מהשולחן לכיור בעצמה,

 היא עושה את זה בשמחה. אם היא מגישה לי שאני אוריד לה אני מבקשת שתשים בעצמה בכיור.

לזרוק חיתולים לפח היה הג'וב שלה עד לא מזמן, כרגע אין חיתולים..

סיימה לשחק, שתאסוף.. לא כזה אוהבת לאסוף , צריך לדרבן אותה אבל היא אוספת בסוף יפה.

לטאטא אני נותנת לה גם והיא שמחה, אבל בגלל הגיל הצעיר זה יותר

מטעמי חינוך ולא באמת שהיא מצליחה לטאטא כמו שצריך. 

לא נותנת לשטוף כי זה יהפוך להיות חגיגת יום המים... עדיף לי לשטוף זריז בעצמי וזהו.

 

דברים שמתאימים לגיל : לדעתי ילדה שעולה לג' יכולה כבר להוריד כביסה וללמוד לתלות כביסה ולקפל כביסה אם זה לא במרפסת בקומה גבוהה.. אלא בתוך הבית או החצר. 

לשטוף כלים לא הייתי נותנת לפני כיתה ה' אם לא בא לי שכל הבית יקבל צהבת או משהו כזה.

אבל לפרק מדיח ולשים בארונות את הכלים אם יש מדיח אפשר וגם אני הייתי עושה את זה בגיל הזה.

לשים את הבגדים שלה בסל כביסה. 

לסדר את החדר ברמה שהיא מצליחה.

להוריד את המצעים כשמחליפים מצעים ולהעביר לסל כביסה. (להציע מיטות היא לא אמורה בגיל כזה, אפילו לי זה קשה..)

לעזור בעריכת השולחן לשבת

לטאטא .

אפשר להחליט נניח ששלוש משימות בשבוע, באופן קבוע, הם האחריות שלה וזו עזרה בבית, לדוגמה: לקפל את הכביסה של אותו יום מסויים בשבוע ולהכניס לארונות. ולעזור בעריכת השולחן לשבת, ולטאטא את הריצפה אחרי ארוחת ערב כל יום, שעל שלושת הדברים האלה מקפידים , ואפילו אם היא בדיוק רואה סרט או משחקת או שסתם לא בא לה כרגע, היא צריכה כי אלה התפקידים שלה בבית. 

ודברים שמובן מאליו שהם "שלה" ואין על זה דיון בכלל כי זה שלה, לדוגמה, לפנות את הכלים שלה אחרי הארוחה, לסדר את הבלגן שהיא עשתה, לטאטא את הריצפה שהיא ליכלכה וכד' .    

על שאר הדברים מותר לה להגיד "לא עכשיו" או "אחר כך" או "לא" אבל זה לא יפה להגיד באופן קבוע לא כשאמא/אבא מבקשים אפילו אם זה לא התפקיד המוגדר שלה. נתון לשיקול דעתה ולהדגיש שזה יפה וחשוב לעשות דברים מעבר...  אפשר לפתח כאן שיחה ...

 

 

 

אני בעד לאפשר לילד לעשות דברים מגיל קטן יותרנקודה למחשבה
ככה הוא מפתח עצמאות, ביטחון..
הבת שלי בת שנה ו9 חודשים, היא מבקשת לעזור לאמא, אז אני מלמדת דברים שמתאימים לגיל שלה, אם היא עושה לא טוב אני מסבירה איך עושים נכון.
יש לה מטאטא קטן שלה, היא מנקה את הסלון, לא כמו שאני מנקה אבל זה נותן לה לדעתי ביטחון, אני גדולה אני מסוגלת. והיא משתפרת כשאני מסבירה כל פעם איך עושים.
אז לדעתי, כדאי להתאים דברים ליכולת ולגיל שלה. לאפשר לה לעשות דברים בדרך שלה, לתקן אם יש צורך.
זה לעבוד הרבה על עצמנו ולדעת לשחרר.
נראה לי שבסוף הם עושים את זה בשמחה וברצון..
אבל אין לי הרבה ניסיון.. יש לי רק את הקטנה..
זה גיל דבש...בת 30

ברור שהיא רוצה לחקות אותך, וגם ברור שלא תבני על מה שהיא עושה.

בגיל 6-7-8- והלאה זה כבר אחרת. 

יש רצון שהילד ישתתף באמת בתחזוק הבית. שאם מסדר את החדר- יעשה את זה באמת. אמנם לא חייב להיות ברמה שלי, אבל בהחלט ברמה המניחה את הדעת. 

ובגיל הזה גם "לא בא לי". 

מה שאת עושה זה מעולה- משתפת בגיל צעיר ומלמדת. יש דברים שצריך הרבה סבלנות כדי ללמד ולא לעשות בעצמי, אבל בסוף רואים תוצאות. 

אני משתפת אותהנקודה למחשבה
כי חשוב לי שהיא תבין שהיא חלק מהבית ושהיא לא "עוזרת לאמא" אלא שהיא עושה דברים כדי שיהיה לה נעים להיות במקום מסודר, שהיא תרגיש שותפה ושסומכים עליה מגיל קטן.
נגיד, כשהיא אוספת את הצעצועים, היא משחקת בסלון, אז היא בודקת מתחת לספה מנסה להוציא עם המטאטא שלה כמו שלימדתי, ברור לי שהיא לא תצליח בגיל הזה זה עדיין קשה אז היא מבקשת "עזרה מאמא".
כנ"ל בעוד דברים שאני משתפת אותה..
מה שכן, אני "מצפה" שתעשה דברים לפי הגיל שלה ולא כפי שאני עושה.

מה יהיה בגיל 6,7,8 מקווה שעד אז היא תבין שהיא שותפה וחלק מהבית ולא "תמרוד"
טוב, זה לא לגמרי קשור.בת 30

גם הילדות שלי עשו דברים מגיל צעיר ועדיין לא תמיד יש להן חשק לעשות...

אבל מותר להן, הן ילדות.

השאלה (אין לי מושג באמת שואלת)נקודה למחשבה
אם מאפשרים מגיל צעיר זה לא בא יותר בטבעיות בגיל גדול יותר?
לדוגמה: שאין דבר כזה לא לאסוף משחקים אחרי שמסיימים לשחק, ששמים כלים בכיור אחרי שמסיימים לאכול.
וברור לי שיהיו מצבים של אין כוח אין לי חשק כי בכל אופן זה ילדים..
מן הסתם שכן- כמו כל הרגל אחרבת 30

רק שזה לא קו ישיר בין מה שעשו בגיל שנתיים למה שעושים בגיל חמש. כל גיל והמאפיינים שלו.

כל משפחה והדינמיקה שלהמתנת חינם

יש שנותנים תפקיד מוגדר לכל ילד. יש ילדים שזה עוזר להם לא להרגיש עומס מטלות (מצד שני יכול ליצור מצב קיצוני של התעלמות מצרכים אחרים, לומר: זה לא התפקיד שלי אז...)

 

יש שנותנים תפקיד כל פעם שמחדש, תלוי בצורך של אותו רגע. זה מצריך גמישות מצד הילד (דבר חשוב לחיים), אך גם יכול לעורר התנגדות (למה אני כך והוא כך, למה רק אני...)

 

לפעמים אנחנו עושים חלוקה של חדרים - אתה מארגן את הסלון, חדר וכו'.

 

בטח יש עוד...

חשבי מה מתאים לך כאמא, ולכי עם זה עד הסוף.

 

לא כל הילדים יודעים להסתדר עם מטלות טכניות, יש כאלה שיש להם יותר כישרון לזה.

אך אנו כהורים, צריכים לא להסתמך רק על הילדים שזה הולך להם בקלות כדי להרוויח מהר יותר בית מסודר,

גם כדי שהם לא ירגישו שהכל נופל עליהם

וגם כדי שאלה שלא הולך להם בקלות יוכלו להתנסות לאט לאט וללמוד להתייעל,

כי כבוגרים והורים בעצמם הם עלולים לומר - אני לא טוב בזה, אז אני לא עושה. (כמו בכל דבר בחיים)

 

עצם התהליך חשוב, יותר מהתוצר.

 

אני אישית אומרת לילדים הגדולים יותר (11,9) - החדר שלכם באחריותכם. ועומדת על כך שייראה מסודר באופן סביר ולא הסטרי, שיתייחסו אליו פעם ביום או כשממש צריך יחס. מידי פעם אני מפנקת אותם כשהוא ממש מסודר ושוטפת אותו באמצע היום כך שהוא נראה מבריק ומחמיאה ש"איזה כיף להיכנס לחדר כזה".

 

מעבר לזה יש אחריות לסדר אחרי פעולות שלהם - כמו מקלחת, יצירה, ארוחה וכו'.

 

מבחינתי זה לא עניין טכני או חינוך לעזרה, אלא עניין חינוכי משמעותי של לקיחת אחריות על המעשים שלי,

ושאין סיבה שמישהו אחר יצטרך לעבוד יותר בגללי.

 

 

טוב אז לכל המגיבות אצלנו זה ....אבני חן

 אני אישית לא ממש הקפדתי אם הילדים שלי יותר מדי.

לסדר משחקים זה ברור ודי עומדת בזה. בגדול זה הכול.

מדי פעם מבקשה מהגדולה (עוד מעט בת 9 -עולה לג') לסדר את השולחן כתיבה שהוא שלה.

אחרי שהוא נראה ממש מבולגן. הבן הקטן של בן החמש מאוד רוצה לעזור.

כל שניה אמא מה אפשר לעזור..... אז אני מבשלת /מטגנת. תוצאי את השמן מהארון, תביא ירקות מהמקרר,

עוזר לפרק קניות בכייף בקש לשטוף את הבית איתי בית (עשנו פעמים )עם מגב גדול רגיל ....

ביום שיש עורך כמעט לבד את שולחן שבת (עם עזרה במפת ומפת הניילון השקופה והיין כמובן).

הוא גם מאוד אוהב להפעיל את המכונה כביסה. בגדים אנחנו מכנסים ביחד (לא תמיד באה לו).

הכפתורים הפעלה יותר מעניין.... אז הוא לוחץ ומפעיל , כמובן שלידי.

כלים גם פעם אחת ניסתי לאחר נדנו ובקוש ממנו ....

 

לכן חשבתי שעכשיו זה חופש גדול וכדי להתחיל ללמד אותם עוד דברים.

הצעתי שנשטוף כלים ביחד (גם הגדולה). ושלאט לאט אביא משימות גם לגדולה.

אולי משהו יותר מוגדר כמו שכתבו כאן. זה לא שהיא לא עושה. פשוט אין משהו קבוע.

כשהיא מורידה בגדים בערב במקלחת אז אני מבקשת לשם בסל הכביסה.

לפעמים מבקשת להוריד כלים מהשולחן או לפרק קניות. אז היא כמובן עוזרת.

עורך מדי פעם שולחן שבת כשאני מבקשת ויש לחץ (לא מספיקה ...).

 

בגדול כך זה אצלנו. וחשבתי לנסות להרגיל אותם לקצת יותר עזרה בבית.

במיוחד לאור העובדה שהקטן ממש רוצה /אוהב לעזור.

יש דברים שהיא פחות מתחברת (לפרק קניות למשל ), אז נראה מה היא אוהבת ורוצה לעשות.

 

אז איך כדי להתחיל , אני רוצה שהיא תעזור קצת יותר .....

לדבר איתם /אתה - ולשאול מה היא רוצה לעשות ?

מה היא אוהבת /מוכנה לעשות ?

לעשות טבלה ?

לא רוצה שזה הה בכוח /באי רצון ולעשות לי טובה.

היום למשל בקשתי ממנה לעזור בלפרק קניות ,לא התלהבה במיוחד עשתה פרצופים, מעיין טובה ....

מעדיפה שזה יבוא בכייף ושמחה לא בריב/ טוב נו אמא ....

 

 

אשמח לשמוע מכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יש דברים שהם לכולם מגיל קטן ויש רק לגדולים...מישהיאחרונה
ואז יש יותר יוקרה לתפקיד...
בגדול- מגיל שהולכים לפנות את הצלחת שלהם מהשולחן גדולים יותר מפנים למטבח גם טת הסירים ושאר הדברים על השולחן.
איסוף משחק או טושים כל אחד שהתעסק בהם. כשקטנים אני אוספת איתם, יותר גדולים עם הנחייות ממוקדות- קודם זה אחכ זה. אתה רק את המשחק הזה ואתה אחראי על השני.
שטיפת כלים מגיל 4 - צלחות פלסטיק וסכום עם הדרכה צמודה. גדולים שוטפים כיור שלם לאחר ארוחה לא כתורנות קבועה יוצא בערך פעם בשבוע לילד.
עוד שותפות של הילדים בבית- לסדר את החדר שלהם. מכיתה ב גם שוטפים ( פעם ב... אנחנו שוטפים כדי לוודא ניקיון)
מוציאים כביסה מהמכונה מגיל שמצליחים.
מסדרים את הקניות יחד איתי במקרר וארונות.
מכיתה א עם השגחה חיתוך ירקות לארוחת ערב - בזמן שאני מכינה משהו מבושל.
בטח יש עוד אבל זה נבלע בשגרה היומיומית. כבר התרגלנו

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך