נוכחות הבעל באשפוז אחרי לידהst20
בד"כ קוראת פה הרבה.. בעקבות ה
שרשור על לידה ראשונה ונוכחות הבעל באשפוז שלאחר מכן חשובלי להעלות נקודה לשוב ולעיתים כואבת.
כולנו יודעות איך זה מאגיש להיות אחרי לידה, כאבים חזקים, אדרנלין בשמיים ותחושות שמיוחדות רק ליולדות בתוך כל הכאוס הזה, תודה לאל שיש מי שמלווה ותומך כמו בעל, חברה או בן משפחה אחר..
אך יש גם את הצד של השותפות לחדר ועליו בעיני צריך לתת את הדעת. שתינו באותה הסירה. וכן, כמה שאני זקוקה חבכלי או למישהו קרוב אחר אני צריכה לדעת ולהתחשב. לא נים להיות אחרי לידה ולחכות אפילו 5 דק לבעל של החברה שיסיים להתפנות. לא נעים להיות אחרי לידה, להתעלף והבעל של השענה עומד מאחורי וילון רואה ושומע הכל ואפילו בא להתנצל שהיה שם למרות שנגמרו השעות ביקור. לא נעים להיות אחרי לידה, גמורה מעייפות ומאחורי וילון ב10 בלילה יושבות החברות של שכנתך ומפטפטות כאילו הן בגינה ואין מלבדן עוד יולדת שמתה לישון.. וכן על זוהדרך. ואל תגידו, תבקשי, תיהי אסרטיבית. כי אחרי לידה לא כל אחת מסוגלת להיות כזאת.
אז זהו, מקווה ומתפללת שפוסט זה ישפיע טוב בעולם ושנדע להתחשב בשמוה ובאהבה באחיותנו לחוויה המדהימה הזאת של הבאת נשמות קדושות וטהורות לעולם.
צודקת לגמרי.+mp8
בשבילי אין לא נעים. פשוט לקרוא לאחיות שיוציאו אותם.מסגרות
בלידה האחרונה רצו לשים אותי בחדר של שלוש בנות, כבר לקחו אותי לחדר. אני פשוט התפרקתי שם והתחלתי לבכות שזה הסיוט שלי מהלידות, הפטפוטים והמבקרים של שלוש בנות. בסוף למזלי שמו אותי בחדר של שתיים.
תודה תודה תודהה' הוא מלכינו
תודה לך שאת מעלה את זה...
ראיתי כל כך הרבה בנות פה שנותנות לזה כל כך הרבה לגיטימציה כשבעצם זה כל כך לא נעים...

אני אחרי הלידה הייתי עם ברזל 4.8 והייתי צריכה השגחה צמודה אז שמו אותי בחדר לבד ובעלי היה איתי אבל אחר כך היה צריך את המיטה אז הביאו אחות כל זמן שהיה אפשר וכשממש היה לחוץ אז בעלי היה איתי
והיולדת לידי בעלה היה לידה בכל רגע נתון וכשהקימו אותי לכיסא פעם ראשונה והתעלפתי הוא הכריז לבוא ולהגיד"אני חובש.אולי אתן צריכות עזרה"...
כל כך כאב לי לשמוע את זה אחכ
עם איזה ברזל?????רק אמונה


צודקת.אפונה

גם ככה כל כך קשה לנוח בביה"ח...

 

אפשר לנצל"ש טיפה מהרהורי לבי?

חשבתי על זה אחרי הלידה האחרונה, שתפסה אותי בסוף צינון היסטרי, בשלב של השיעולים. השתעלתי בלי סוף, בשרשרת, בקול רם. שיעולים גרוניים עמוקים, כמו של מעשנים כבדים. והרגשתי כל כך לא נעים משכנתי לחדר... (וגם חששתי להדביק אותה או את התינוקת שלה. מקווה שהן לא נדבקו באמת).

הייתי ממש מטרד סביבתי.

כל מילה.. חייבת לשתףחדשה ישנה
אחרי הלידה האחרונה הייתה לידי בחדר מישהי שכל המשפחה שלה באה לבקר ודיברו בקולי קולות ועוד אחד הגדיל לעשות ושם מוזיקה ערסית ברקע.. ואני ניסיתי להירדם, יאמר לזכותו שזה היה בתוך השעות ביקור, אבל עדיין.. ואני במקום לבקש להנמיך את המוזיקה בכיתי כמו תינוקת.. לא יודעת מה עבר עלי אבל לא הייתי מסוגלת להגיד כלום.. ואחד הגברים שם שמע אותי אז הוא שאל אם הכל בסדר.. פשוט לא נעים!
אל תגידו לי למה לא קראתי לאחיות כח אני לא יודעת למה...
אני קראתי לאחיות, הם העירו וזה לא עזר...+mp8
לי היה מקרה שהייתי אחרי ניתוחאם ל2

ברחם ולא קיסרי... שמו אותי במחלקת נשים עם נשים בשמירה

אחת היתה חצי שנה אחרי חתונה ובעלה נכנס איתה מאחורי הוילון בזמן 

שהוציאו את המבקרים...

והתחילו לצחוק ולעשות רעש.

הסיוט של החיים.

קמתי לאחיות ואמרתי שאני מזדהה עם זה שהם זוג צעיר

אבל אני אחרי ניתוח!

מיד הן הוציאו אותו.

וכך באה מנוחה.

 

אין מה לעשות, צריך להיות אסרטיביות.

מה עם היולדות שכל היום ב פלאפון וכל רגע מישהואני לי
מתקשר ו היא מספרת את חווית הלידה שלה כל שיחה נישמעת בדיוק אותו הדבר ובלי הפסקה .קרה לי פעמיים....
גם לי קרה..חדשה ישנה
דווקא זה היה מעניין ...
קרה לי גםחמניה
דיקלמתי את הסיפור ביחד איתה
חחחח ממש ככהאני לי
אולי זה היה אני??ח.זה משחרר לספררק אמונה


צודקת במליון אחוזמפצחת האגוזים

לי הגיעו טונות מבקרים בלי רשות, שעות ספורות אחרי לידה. וחשבתי לעצמי כשהם ישבו ובלבלו לי במוח העייף שלי,

שאיזו מסכנה השותפה שלי לחדר שצריכה לסבול את כל זה עד מאוחר...

 

מה לעשות, לפעמים גם היולדת עצמה לא יכולה לסלק מבקרים

מבינה אותך כ"כnick_new

אצלי כמה שעות אחרי לידה ראשונה שארכה 22 שעות (!!!) 

הגיע כל עמ"י ואשתו לבקר ,

ולא מדברת על אחותי או גיסתי אלא דודות וכאלה מהצד של אמא שלי

פשוט כי רק באותו יום הסתדר להן.

היה כ"כ מתיש לבהות בכולם מהמיטה , חלושה כ"כ ולענות לשאלות החופרות שלהם....

לעולם לא אבין את המנהג האומלל הזה!!

בעלי כעס כ"כ עד שהחלטנו בלידות הבאות ללדת רחוק כשהשיקול המרכזי הוא שלא יגיעו לבקר.

הלו, רגישות , משהו?? אם לא לי עצמי אז לפחות לשכנותי לחדר?? לא מבינה פשוט!!.

גם אני חשבתי שבלידה הזו אתחכם ואדאג מראש שלא יבואומפצחת האגוזים

וכל החכמים והחכמות פשוט לא הודיעו שהם באים עד שהיו בשלושת רבעי הדרך אלינו מרחוק....

 

בעלי כבר לא ידע מה לענות להם. רציתי להגיד לו שיצרח עליהם "אחורה פנה, הביתה צעד"

 

טוב שבעלך כזה עדין nick_new

בעלי אמנם מאד עדין בטבעו אבל לא מסוגל כשזה על חשבוני,

הוא פשוט יכול לומר לכולם , "אין לנו אפשרות לקבל אורחים עכשיו" , 

בלידה השניה גם ילדתי קרוב אליהם אבל היה במבצע "צוק איתן" ואף אחד לא הגיע...

הפעם העדפתי מבחירה ללכת למקום מרוחק, מקווה שזה יעזור ונמנע מאי נעימות.

הקטע שאותי אישית הכי מצחיק הוא שמדובר בדודות שביומיום אין לי שום קשר קלוש אליהן,

כל אחד תקוע בחור שלו ונפגשים רק באירועים , ופתאום.... "אה, ילדת? חיבות לבוא" כאילו אין מחר חחחח

טוב שאת מציינת את זה. שנדע גם לדון לכף זכות...מודדת כובעים


אזזזאל הר המוריה
אני גם שונאת ביקורים של מלא אנשים, וממש ביקשתי שלא יבואו, וכשבאו לקחתי אותם לחדר אוכל לשבת שם.
אבל, אמא שלי או בעלי היו לסירוגין, כי הייתי צריכה עזרה.
וכשהם הלכו, כן דיברתי איתו בטלפון, אבל בשקט.
וכשחשבתי שישאר איתי ליליה, שאלתי את שכנתי לחדר אם היא מסכימה.
ולרגע לא חשבנו שהוא יעשה בשירותים של החדר.
ולי יצא להגיע לשירותים בקושי עומדת, וביננו אחרי לידה גם בקושי יכולה להתאפק, והיה שם בעל של השכנה שנתן לילדה לעשות שם וליכלכה, וכמובן עד שקמה, וזה ממש ממש הרגיז אותי.
אבל למדתי שלהבא, פשוט לדבר עם השכנה, ולבקש בהדדיות שדברים כאלה לא יקרו..
בסופו של דברפלא ההורות
לכל מטבע יש שני צדדים...
רגישות לזולת היא חשובה תמיד, יש כאלה שיש להם או אין להם את זה יותר מאחרים...
כך גם הצרכים והרצונות של כל יולדת שונים מחברתה, ולא כל אחת מסוגלת לדמיין שאולי לשכנתה לחדר צרכים שונים משלה ולנסות לאזן בין השותפות...
יש יולדות שביקורים וטלפונים מאוד משמעותיים להן והם חלק מעיבוד החוויה, ולאחרות נדרש שקט ומנוחה וניתוק, וכו וכו. זו רק דוגמא אחת.
מאחלת לכל אחת שתשיג באשפוז את מה שנחוץ לה ומנגד תשכיל להיות רגישה לצרכי שכנתה לחדר.. לא פשוט..
בהצלחה!
מסכימה איתך מאודst20
אבל עדיין חושבת שחסרה לנו כציבור המודעות של המקום הזה, של ההתחשבות והאמפתיה אחד כלפי השני...
כשתהיה יותר מודעות.לדברים החיים יהיו הרבה יותר טובים..
בוודאי!פלא ההורות
זה בדיוק מה שאני אומרת.
שכל הצדדים קיימים והאמפטיה והרגישות צריכים להיות כלפי כל אחד ואחת, גם כשההגיון שלהם הפוך משלנו..,
זה לא קשור להיגיון+mp8
כל אחד וצרכיו ואופיו, זה ברור, מובן ומקובל- כל עוד זה לא פוגע בזולת!!

לגיטימי שלאישה יהיה צורך לפטפט ולשתף ולקשקש- שתעשה את זה במקום שלא מפריע לאחרות!!
לגיטימי שיש שאוהבות הרבה מבקרים- אבל זה לא יכול לבוא על חשבון מנוחה של יולדות נוספות.
יולדת נמצאת במצב רגיש פיזית וגופנית.

לא לכל אחת נעים שמסתובבים במרחב האישי שלה בזמן כ"כ פגיע, משתמשים בשירותים ובאמבטיה.
אז אחרי קריאת השרשור - מסקנה: ללדת בבית? מק"ר

נראה לכם?? מתה מפחד!

 

אבל נראה לי הכי טוב ללדת בסופ"ש, יום שישי, להשתחרר בראשון.

אני אדבר עם האחראיים...כן

 

והשרשור ממש מחכים, טוב לשמוע צדדים לכאן ולכאן, גם לעצמי, לשים לב יותר...

חחחחמימי3
קפץ לימימי3
לידה שניה ילדתי בשבת לפנות בוקר וכ"כ נהניתי מהשקט!!!! שמאז הצהרתי בכל הזדמנות, ולא חיכיתי דווקא ללידה, שאני לא אוהבת מבקרים בבי"ח, אז כשילדתי כבר ידעו כולם שאני לא אוהבת ביקורים

גם רעיון מעולה! מק"ר


דווקא אני ילדתי בשבת והשתגעתי משעמום...תאומים
ילד ראשון.

ילדתי בבוקר אמא שלי ובעלי היו כל הלילה ערים ומותשים, אנחנו גרים מאד קרוב לבית החולים.

והם הלכו ואני נשארתי לבד והיה לי מאד משעמם עד שירדתי מהמיטה...
^^ גם אני את שניהם בשבתחדשה ישנה
וכ''כ חיכיתי לאורחים.. השתעממתי מוות וקינאתי הבנות מסביב עם כל המבקרים והבלונים.. (שבאו בשבת..)
לפני הלידה השנייהתאומים
הודעתי לבעלי שיקח בחשבון שהוא לא הולך עד שאני לא יורדת מהמיטה...

בסוף ילדתי שעה לפני שבת והוא היה צריך להתארגן לשבת.

אבל הגיע לאכול איתי סעודת שבת ופחות הרגשתי את זה.
חחח זה מעולהצוקולטה

אני הולכת לעשות את זה אחרי שכולם ידעו על ההריון

אעדכן בכל הזדמנות..

עד עכשיו זה היה חשוד לדבר על זה

העיקר הכנתי את בעלי לזה

אני דווקא אוהבת אורחים בבית חולים כייייעדינה אבל בשטח
במידה כמובן ולמה?? כי המשפחה של בעלי לא מטריחים את עצמם לבוא לבקר אותי בבית חולים ביומיים שאני שם אלא לוקחיייים את הזמן ובאים אלי הביתה ביום שאני משתחררת או ביום שאחריו (כמובן באים עם מתנות ומישהו גם מביא סיר אוכל למחר) אבל החינגות.... באים עם הילדים ויושביייים ורעש בלאגן ולכלוך.. ולהתייחס אליי או לתינוק? פחות.. פשוט סיבה למסיבה לשבת.. ושלא תבינו, אנשים טובים רק חסרי טקט ברמה כואבת.
אז בלידה השלישית כשילדתי ביום חמישי ואף אחד לא בא לבקר (הגיוני, לא מתלוננת..) השתחררתי ביום ראשון ואמרתי לבעלי- תודיע להם (לפחות) לבוא אחד אחד ולא כולם יחד כי זה קשה לי... הוא אכן העביר את המידע לאמא שלו.. להגיד שזה קרה? לא.. כל פעם מישהו אחר מתקשר והיא יושבת לה על הספה ושואלת את בעלי- אפשר שרק ששון יעלה? הוא כבר פה.. אפשר רק שמחה? היא פה.. ואז שמחה וששון וממתקים על הרצפה רעש ודיבורים!! (ואני אחרי לידה תמיד לחוצה מהתוספת למשפחה ואיך אני אסתדר וההורמונים ותוסיפו את כל הרעשהזה והצפצוף הארוך.. פשוט להתחרפן)אמא שלי למשל אמרה לי שבמקרה כזה אני פשוט אומרת להם שאני עייפה ולוקחת את עצמי ואת התינוק לחדר, אבל לא היה לי נעים..(בזמנו.. היום יותר הגיוני לי לעשות, למדתי להציב להם גבולות באופן פסיבי אמנם אבל להציב..) אז ישבתי שם על הספה בלי להחליף מילים ועם מבע עייף עד (אחרי שעתיים) שהם הבינו והלכו.. ולהבדיל כשהבת או האחות שלהם ילדה באותו יום הם טסו לביח עם שוקולדים ועוד מיני מטעמים.. רק עליי אפשר ליפול בכיף..
אז אני למשל מעדיפה שיבואו לבית חולים ובאיזהשהוא שלב מישהו שהוא לא אני, כבר יפנה אותם..
אהה קרעת אותי. איך שרדת.ירושלמית טרייה

אני חושבת שהזמן הכי תשוש והכי קשה היה לי בימים אחרי החזרה מבית החולים.

הייתי צריכה קצת לסדר את הבית, כי אני פסיכית, וגם לפרק את התיק, וכל זה כשאני בקושי זזה ועם תינוקת חדשה שאני לא יודעת איך לטפל בה והכל לוקח שעות.

חמי היקר שאל רשות אם הוא יכול לקפוץ אלינו, לקחנו אותו טרמפ בדרך מבית החולים הביתה. הוא היה אצלנו בקושי רבע שעה. ועד היום אני זוכרת איך חיכיתי שילך!! והוא לא בא לאכול ולא כלום, רק לראות את הנכדה החדשה שלו. אז איך שרדת חינגות בבית? איך??

^^קורעת.שמחה וששוןרק אמונהאחרונה


את לא יכולה לדעת מעכשיו אם תרצי אורחים או לאיעל מהדרום
לק"י

אני נהניתי כשבאו לבקר, כי היה לי משעמם.
ונהניתי גם בשבת כשהיינו רק בעלי ואני (הוא ישן אצל בת דודה שלי).
עשיתי את זה.חלומי!!רק אמונה


שרשור חשוב. ישר כח.ליצור חיים 1

מאד מבינה יולדות בלידה ראשונה שזקוקות לבעליהן. 

שוב נקודת זכות למעייני הישועה.  האוכלוסיה דתית וכך יוצא שהבעל צריך לצאת ל3 תפילות ביום

 וקצת לישון וכו  אז... קצת מתאזן  ולא כל הזמן יש נוכחות של גבר בחדר.

 

ממש צודקתאם הבנים12
מוסיפה שחשוב לשים את הטלפון כולל כל מילולי ההודעות למיניהם על שקט.

הגעתי באמצע הלילה אחרי לידה עדכנתי לחדר עם הודעות בלתי פוסקות הצלצול ממש מטריד והיא בכלל ישנה...

בהחלט צריך להתחשב בשני הצדדים כמה שאפשר, שלכולם יהיה טוב.
תודה על השרשור!חדשה.
אני בהריון ראשון ב"ה ובכלל לא הייתי מודעת לכל מה שהעלתן כאן..
אני יותר מזדהה עם מי שאחרי לידה ראשונה וצריכה יותר את בעלה.. אבל עכשיו שקראתי בע"ה אשתדל להיות רגישה
צודקת. ומשהו נוסף - התחשבות בין היולדות עצמןט'
אותי העיפה מהחדר יולדת שהתעקשה על החדר שהייתי בו למרות שהוא מיועד למי שצריכה השגחה מיוחדת אחרי הלידה. היא עשתה כזה בלגן שיכניסו אותה דוקא לחדר הזה כי הוא נראה לה נח, צעקה וקיללה אותי ואת האחיות שבסוף ביקשתי שימצאו לי חדר אחר.
זו היתה עגמת נפש גדולה ומיותרת.

מעבר למידות רעות, אני גם לא מבינה איך אחרי לידה יש אנרגיות להתנהג ככה.


נורא!kit
מזעזע! אני בהלם.ליצור חיים 1
אבל בשבילך נראה לי שהיה עדיף לעבור. ולקבל חדר עם מישהי יותר רגועה. תחשבי. על להעביר יומיים שלושה עם אישה כזו. קצת לא נעים....
אני מסתכלת על הדברים ככה:
בסופו של דבר ניצלת וזו היתה ממש השגחה פרטית עלייך!
והרווחת ביזיון קטן (זה קשה). אבל בדיעבד. אומרים שביזיונות מצילים מדין קשה.
אז יצא לך לטובה.
אין ספק לא נעים.
הזוי ממש...יעל מהדרום
אז אני הייתיאמא ל6 מקסימים
אחרי לידה שישית, בעלי בא פעם ביום להביא לי מה שצריך, חמותי תמיד מגיע אחרי לידה לומר לי "כל הכבוד" ולראות את הנכד/ ה, היא מגיעה בשעות הביקור, ולא נשארת הרבה, ובדר"כ בעלי מביא את הילדים ביום שאחרי הלידה, אבל אז אנחנו לא נפגשים בחדר, אלא במחלקה.
אבל היתה איתי יולדת, שילדה פעם ראשונה, הכניסו אותה לחדר על הבוקר, ואמא שלה ישבה לידה כל היום, וכל היום היתה בטלפון: "כן, היא נקרעה לגזרים, תפרו מלא, היא מאוד כאובה, אני לא הולכת היום לעבודה, אני צריכה לעזור לה. ..." וכל היום ככה, וגם: "תנסי לנוח, את צריכה לנוח, את צריכה משהו? ", וכשהבעל נכנס היא לוחשת: "היא צריכה לנוח. .."
לי לא מפריע כל זה, אני סוגרת את הוילון, והולכת לישון. .. אבל על היולדת ריחמתי... איך אפשר ככה לנוח? תנו ליולדות לנוח באמת! היא לא באמת צריכה את העזרה שלכם! ! גם אם כואב לה- מה את יכולה לעשות בשבילה, היא הרי צריכה לקום לשירותים, ולא תוכלי להביא לה אותם, נכון? ! לשבת להניק, היא תצטרך גם אם כואב, נכון? אז לפחות את הכמה שעות שיש בין לבין תתני לה בשקט... אל תשבי לידה ותדברי עם כל העולם ואשתו על איך היתה הלידה שלה. ..
בעיניי זה היה ממש הזוי
נכון ממשבריאות ונחת
אני ילדתי במעייני הישועה הקפדנים, שידעו להקפיד מקסים עם בעלי ואמא שלי וממש העיפו אותם מהחדר למרות שהייתי ממש אחרי לידה אבל עם הבעל של זאת שהיתה לידי לא הקפידו והוא היה איתה שלושת רבעי מהזמן וכל הזמן דחף את הכיסא שלו על המיטה שלי והעיר אותי והקפיץ אותי, פעם אחת דחף גם את העריסה עם התינוק בכל הכוח.
לילה אחר הביאו יולדת שכל הזמן אמא שלה חפרה שם וגם היא התכתבה בווטסאפ כל הלילה!!
בקיצור לא ממליצה עליהם בכלל.
נקודה באמת בעייתית שחשבתי עליה המון אחרי הלידהבאורות
אני הייתי בביות מלא. ולכן בהתחלה כיולדת תמימה בלידה ראשונה הייתי בטוחה שבעלי יצטרך ללכת בלילה ושאצטרך להשאר לבד עם התינוקת, וזה דיי הלחיץ אותי. בסוף כשהתארגנו בערב שהוא יצא ראינו שבעלה ואחותה של השותפה שלי לחדר נשארים. החלטנן שבנתיים ישאר.. ב12 בלילה קלטנו שהם כבר ישנים. עז הוא נשאר. זה הציל אותי שהוא נשאר מצד אחד. מצד שני- זה באמת היה לי לא הכי נעים ש24 שעות הבעל של השניה היה בחדר הקטנטן הזה. כשאני עם כאבים ובוכה והוא שומע הכל, כשכל פעם שאני רוצה ללכת לשירותים אני צריכה לשים כיסוי ראש ולוודא שאין איזה פשלת כתם על החלוק. ובכללי היו לה אורחים מ8 בבוקר עד 10 בערב וזה היה ממש לא נעים.
אז גם הרווחתי מזה וגם הפסדתי. לא יודעת מה הייתי מעדיפה.
בלידה האחרונהתאומים
הייתה מישהי בחדר שאמא שלה הייתה כמעט כל האישפוז.

הגיעה כל פעם לכמה שעות.
פשוט הזוי.
וכל המשפחה, אחים, אחיות דודות וכד' באו וישבו שעות.
ורעש בחדר חסמו את כל המעבר, לקחו את כל הכיסאות.

כל פעם שרציתי לצאת מהחדר הייתי צריכה לבקש שיזוזו כי אני צריכה להוציא את התינוקות... בקיצור...

ובעלה הביא את הבת שלה בת שנתיים והיא בכתה חצי שעה... אני במקומם הייתי מוציאה אותה מהחדר אבל זה פשוט לא הזיז להם.
הבן שלי באמצע אבחון תקשורתאנונימית בהו"ל

לדעתי נגלה בסופו של דבר שיש לו בעיות תקשורת.

בעיות תקשורת זה בעצם אוטיזם?

 

ילד מתוק וחכם בן 6

לא תמיד מצליח לשחק יפה עם האחים שלו, מציק להם הרבה, לא כל כך מסתדר חברתית בגן.

 

אחד הקשיים העיקריים איתו כרגע זה שהוא שובר דברים. התחיל לפני פחות מחודש.

אין לי מושג אם זה אופייני לילדים עם בעיות תקשורת, אם זה מצביע על עוד בעיה.

הוא לא תמיד שובר אבל הוא שובר לפחות משהו אחד ביום, לפעמים יותר.

זה לא נראה בטעות. ועד עכשיו היה ילד מאוד אחראי ששומר על דברים.

 

המפגש הבא של האבחון יהיה רק עוד 3 שבועות

ובינתיים אנחנו אובדי עצות איך להתייחס אליו.

לכעוס שהוא שובר לא יעזור, להתעלם גם לא עוזר כי הוא ממשיך.

כל פעם שהוא שובר משהו אני אומרת לו שממש חבל כי עכשיו לא יהיה להם את המשחק הזה יותר ושעכשיו יילך ויזרוק את זה לפח.

כאמור, זה לא מרשים אותו והוא שובר שוב ושוב.

 

וגם ההצקות לאחים שלו בלתי נסבלות.

יש לי ילד אחד שהוא הכי שק חבטות שלו, הילד שצמוד אליו מתחתיו.

הוא ממש מתלונן לפעמים "הוא תמיד מרביץ לי ועושה לי כואב"


 

אבל הוא גם מתהפך בשנייה והופך למלאך.

אתן דוגמא מהשבוע, הוא הסתובב בבית וכל אח שהוא נתקל בו קיבל ממנו מכה, בעיטה, משיכה בחולצה כדי שיפןל.

כשראיתי שלא עוזר שכולם חטפו והוא ממשיך לסיבוב שני כשעוד לא הספקתי להרגיע את כולם מהסיבוב הראשון אז אמרתי לו שיעמוד לידי (הוא ממש מקשיב), הוא נעמד לידי ואז הרגעתי את אחים שלו ותוך כדי אחד מהם ביקש פלסטלינה. אז המתוק השובב שעומד לידי מיד אמר לו "בוא אני אביא לך, יש לי במגירה"

ותוך רגע מצאתי את עצמי בסיטואציה אחרת לחלוטין, הבן שלי יושב וכולם סביבו במעגל והוא מחלק פלסטלינה. הוא שואל כל אחד כמה הוא רוצה, נותן להם לבחור.

כאילו לפני רגע לא היה כלום.

 

ויש מצבים שלא יזעור כלןם והוא בתוך התקף של השתוללות והצקות שהדבר היחיד שעוזר זה לתפוס אותו, אני מחבקת אותו ואז הוא מרביץ לי, מנסה לנשוך, לירוק, ללקק, לצבוט.

ואז אין לי ברירה אלא לתפוס קצת יותר חזק כדי שלא יצליח להרביץ גם לי. ואז הוא בוכה קצת ומתאפס.

וכל כך כואב לי שזאת הדרך היחידה להרגיע את הילד שלי.

אני גם אומרת לו לפני "בוא תנסה להרגע לפני שאני אצטרך להחזיק אותך יותר חזק כי זה לא נעים לא לך ולא לי" אבל נראה שבאמת הוא לא מצליח לעצור.


 

אני לא יודעת למה אני כותבת כאן, אולי יהיה לכן רעיון איך לעזור לו להפסיק לשבור דברים (אין לי דברים שמיועדים לשבירה ולדעתי גם לא יעזור כי יסיים איתם ויעבור למשהו אחר)

וגם איך להתמודד עם ההצקות שלו, ממש כואב לי על האחים שלו שככה סובלים. וגם עליו, הוא כזה ילד מתוק וטוב, לא יודעת איך השתנה לי ככה.

אני לפעמים מסבירה להם שיש לו קושי ושאנחנו מחפשים דרכים לעזור לו ושיתפללו לה' שנמצא מהר את הדרך.

הייתי מנתקתעוד מעט פסח

את החלק שבו הוא צריך לבוא ולבקש ממך

זה נשמע לי קשה כשאתה באמצע התפרצות...

וזה גם לוקח לו חלק משליטה בסיטואציה. ויכול להכניס עוד עצבים (נניח הוא צריך אותך בזמן שאת באמצע משהו אחר).

עדיף להגדיר יחד איתו קופסא/שקית שנמצאת במקום נגיש ומותר לו לקחת ברגע כזה, לפזר/לקרוע/להרוס.

שאלה על צניעותילדה של אבא

מעסיק אותי הרבה..


איך אתם מסתדרות בקיץ עם להתלבש

שכל הרגל תהיה מכוסה (חצאית ארוכה/טיץ ארוך/גרביים)

וגם שהפתח של הצוואר יהיה סגור (ששתי העצמות הבולטות יהיו מכוסות)

בלי להוסיף השלמות (שמוסיפות הרבה חום וזיעה..)

גם אצל המעצבות הדתיות אין בגדים כאלה😕


ואם מישהי מכירה פסק הלכה אחר אשמח לשמוע!

היום ישחדשה_פה

בחנויות חרדיות מלא בגדים שלא צריך תוספות בכלל...

ומבדים נוחים

אני קונה שמלות ארוכות עם שרוולים ארוכיםאמונה :)

שזה שני דברים שאפשר למצוא בד"כ

ואז לוקחת לתופרת שתסגור בצוואר...

או קונה בשיין, יש שם שמלות ממש צנועות

וגרבי ניילון דקות, זה הכי פחות חם (למרות שפחות מ60-70 דנייר נקרע בשניות)

אשרייך צדיקה!!

זה באמת קשה...מתואמת

אני מעדיפה סרפן וחולצת בסיס מבד נעים, מרגיש לי הכי מאוורר ככה. ומעדיפה סרפן ארוך, כדי שאוכל לגרוב גרביים קצרים יחסית (אני משתדלת שהרגל תהיה מכוסה תמיד).

וכשחוזרת מבחוץ בדרך כלל מחליפה בגדים


(בקשר לפסקי הלכה שאומרים אחרת - נראה לי שנכון לדבוק באותו רב/סגנון פסיקה בכל ההלכות, ולא לשנות פסיקה כשזה מגיע לנושא הצניעות...)

לגבי הפתח-באתי מפעם

יש בגדים שאפשר להוסיף להם סיכה שנראית כמו כפתור, וזה סוגר. ראיתי חברה שקנתה בכמה גרושים בשיין, נראה ממש מתאים ומסתדר עם הבגד, היא אמרה שאפילו לא מורידה את הסיכה בכביסה, פשוט נשאר שם תפוס בבגד.  

חצאית ארוכהשלומית.

זה לא כזה בעיה ( בהנחה שאת מתחברת לסגנון) כי יש חצאיות מבד ממש מאוורר ואז לא צריך גרביים ( אם את לא מקפידה שכף הרגל תהיה מכוסה)


פתח צוואר קצת יותר קשה למצוא אבל כן יש.

ואולי דווקא יותר בחנויות כלליות כאלה מאשר אצל מעצבות

בחנויות החרדיות יש שפעממשיכה לחלום

לא צריך מאמץ בכלל

החולצה מגיעה לאן שצריך

גם החצאית

שום השלמה

אשמח לשמות של חנויות ובמחירים סביביםדיאט ספרייט
כשיוצא לי להסתובב בבני ברק, אני פוגשת רק שמלות צנועות, מלאות בדים יוקרתיים במינימום 600 ש"ח, או חנויות פושטיות על רבי עקיבא או ז'בוטינסקי, עם מידות בסיסיות (אני מידה שופעת) ודורשות השלמות.
יש את שמיז ומקימי, שינהם בסוף עונה עכשיוממשיכה לחלום

ואז המחירים פחות הזויים.

לדעתי יש גם מידות גדולות יותר, אבל אולי כבר לא נשאר בסוף עונה

לא שמעתי על שמיזדיאט ספרייט
אבדוק, תודה רבה.
ניסיתי לחפש חולצות קיץ בחנויות חרדיותעדיין טרייה
הכל שם סריגים דקים לא הבנתי איך זה קולקציית קיץ...
נכון הרבה סריגיםשואלת12
ממש הזוי סריגים צנועים אני יכולהעדיין טרייה
לקנות בכל חנות רגילה בעונת חורף/מעבר. למה אין להם בכלל חולצות שמותאמות למזג האוויר? אני ממש במחסור חולצות הקיץ זה ממש מבאס.
זה לא לא מותאם, זה סריג מאד דק ונעים להסתובב איתונפש חיה.

ממה שהבנתי (אני בסביבה חרדית) זה בסדר להסתובב איתו ולא מחניק מידיי.  אני לעצמי קניתי עליונית כזו, עדינה ונעימה. 

תקשיבי בדיוק נתקלתי בפוקס בחולצותממשיכה לחלום

שלושת רבעי ממש נוחות נעימות ודקות..

זה גם יותר נגיש מבני ברק

תודה אני אבדוקעדיין טרייה
זה בהחלט מאתגרהמקורית

החום הזה. ממש..

אני תמיד שמה גרביונים שלמים

לגבי חולצות - אני שמה חולצות קלילות מכותנה שהן רחבות . יש כאלה שלא צריך איתן

תסתכלי באתרים כמו c style ודומיהם

אני באופן אישי קונה הרבה בשיין

ואני כן שמה משו מתחת האמת הרבה פעמים אבל בגלל שאני אוהבת חולצות בסגנון מסוים שהוא יותר רחב ויותר פתוח, אז גופיית בסיס מתחת זורם לי באופן אישי

מתלבשת צנועדיאט ספרייט

עם השלמות

שונאת את עצמי

מקללת את עצמי שיצאתי בגלל החוצה

ובכל פעם אומרת שזו הפעם האחרונה שאני מתלבשת ככה

לא קרה

איך את שורדת????שירה_11
זה בלתי אפשרי ככה
גם אניהשם שלי

לובשת בדרך כלל חולצה, חולצת בסיס וגופיה.

חצאית ארוכה וגרביים.

זה לא מאוד מפריע לי, וזה מה שאני רגילה.

אני גרה באזור חם, אבל בלי לחות.

ואני יחסית לא מזיעה הרבה.

למה צריךבתאל1
גופיה אם יש לך גם חולצת בסיס? 
לא צריךהשם שלי
זה מה שהתרגלתי ללבוש כשהייתי ילדה. (בלי חולצת בסיס).

בהנקה זה נח, כי אני מרימה את החולצה ומורידה את הגופה, ואז הכל מסביב נשאר מכוסה.


ובגלל שאני רזה, ולפעמים החצאית קצת גדולה עלי, אני צריכה משהו להכניס לתוך החצאית.

בקושי רבדיאט ספרייט

לפעמים אני חושבת שבא לי לפרוק עול ולפשוט מעלי הכל (כולל המטפחת) ותוך כדי שהילדים בבריכה אני מדמיינת את עצמי קופצת פנימה בזמן שאני מנופפת במטפחת, עד שמישהו צורח ומחזיר אותי למציאות 🤣

מה אעשה?

מתפללת לה' שייתן לי כוחות לשרוד את הקיצים.

ובכל מקרה אני יודעת, שלו הייתי יותר רזה היה לי פחות חם, אז טענות לעצמי לא לקב"ה. 

בפניםSeven

חצאית ארוכה זה די אורירי במיוחד אם זה לא סאטן

חולצה אני קונה פשוטות תכותנה הדקות עם שרוול ארוך זה ממש יפה (לא צמוד קצת אוברסייז כזה) או טטרה

אם צריך טיםה יותר כיסוי מרפק אני שמה שרוולון

סגירת פתח צוואר עם סיכת ביטחון מהצד הפנימי ככה שלא רואים

וזהו

נסיון הדורשירה_11

וכמו שאת אומרת גם בחנויות של דתיות לא הכל צנוע 

ואצל חרדים אני לא מוצאת זה לא הסגנון שלי.

 

כשאני שמה חצאית ארוכה או מידי אני לא שמה גרביים. 

רוב החולצות אני קונה בסי סטייל פתח צוואר סגור אבל שרוולים זה בעיה, הם כל כך רחבים את מרימה יד רואים לך הכל.

 

וחצאיות בדרך כלל אני לובשת רחב.

 

לגבי שרווליםשמיכת פוך

אני גם קניתי חולצות אוברסייז מסי סטייל והם קצרים בשבילי (אני הולכת עם שרוולים שמכסים את המרפק) אז הזמנתי מאליאקפרס שרוולים שנראים כמו גרביים לידיים. עולה כ10 שח בערך..

לקחתי תחרה בכמה צבעים של החולצות שיש לי  וזה מגניב ממש .... אפילו יותר יפה מללכת בלי.

אם תרצו קישור אעלה בשמחה...

אשמח לקישורבתאל1
עוקבת לקישור אחת כמוני
מצ''בשמיכת פוך

הנה משהו שמצאתי עכשיו ב-AliExpress:

שרוולים איסמליים מודאלי תחרה כפפות תחרה זרועות מתיחה מתיחה כיסוי סלאם שרוולים overlam abaya חיג 'אב האיסלאם שרוולים איסמתיים כיסוי חדש

שרוולים איסמליים מודאלי תחרה כפפות תחרה זרועות מתיחה מתיחה כיסוי סלאם שרוולים overlam abaya חיג 'אב האיסלאם שרוולים איסמתיים כיסוי חדש

הזמנתי גם את זה עדיין לא הגיע.. אז לא יודעת מה האישמיכת פוך

הנה משהו שמצאתי עכשיו ב-AliExpress:

שרוולי זרוע להגנה מפני השמש לנשים, שרוולים דמויי תחרה לכיסוי קעקועים, שרוולים נושמים מבד רשת לחסימת קרינת השמש

שרוולי זרוע להגנה מפני השמש לנשים, שרוולים דמויי תחרה לכיסוי קעקועים, שרוולים נושמים מבד רשת לחסימת קרינת השמש

זה לא מתגלגל למטה?אחת כמוני
ושרוולים איסלאמיים🫪
שרוולים כמו גרבייםואני שראחרונה

וואי זה מזכיר לי בשנות הנערות שלי

שחברות באמת היו גוזרות גרביים בתור שרוולים לטישרטים 🤣

פתח צווארעוד מעט פסח

אני אוהבת לסגור עם חצי גופיה. לי לא כל כך מפריע (אבל אני לא גרה באזור הלחות... כשאני עוברת באזור המרכז גם אני סובלת).

ראיתי לאחרונה סטייליסטית דתייה שהמליצה על דבק דו צדדי מיוחד שאפשר להדביק איתו חולצות מכופתרות, אם אין כפתור עליון (או חולצות עם פתח וי קטן כזה רק כמחשוף).

לא ניסיתי ואין לי קישור, אבל היא כתבה שזה עולה 5 ש''ח בשיין.

הפתח צוואר באמת מעצבןאורי8
אני הולכת עם חצאיות ארוכות מאווררות ואז לא שמה גרבים. קונה רק חולצות או שמלות שלא צריכות חולצת בסיס. גופית בסיס,אני מוכנה לשים.  ממה שראיתינרק בקמליון יש חולצות ושמלות שסגורות בצואר ברמה שאין צורך גם בגופיה . ויש לי כמה דברים שלהם. החנויות החרדיות בדרך כלל לא רלוונטיות לי , כמעט ולא מוצאת שם דברים שאני אוהבת.
מנסה לענותבתאל1

בגדול- חם. אין מה לעשות.

ללבוש כמה שפחות בגדים ניילוניים...

חצאית- הרבה יותר נעים חצאית ארוכה מאשר חצאית וגרביים...אז מנסה למצוא כאלה, לא מבד חם כמובן...

אם אין לי אז גרבי ברך הניילון האלה...אין ברירה.

טייץ לא מסוגלת בקיץ אין מצב.

לגבי חולצה- אני שמה גופיה סגורה מתחת לחולצה... אין לי חולצה עם מפתח סגור ככ.. וסהכ זה נעים כי זה סופג את הזיעה..  

יש אפשרות לקנות צווארון מחויטשמיכת פוך

לובשים את זה מתחת לבגד ואת לא צריכה ללבוש שכבות.

אני קניתי מאליאקפרס וממש מרוצה.. אם תרצי קישור אעלה לך בשמחה...

מצרפת קישור לצווארון - מומלץ במקום ללבוש חולצת בסישמיכת פוך

הנה משהו שמצאתי עכשיו ב-AliExpress:

נשים כותנה תחרה מזויפת צווארון חולצה וינטאג' צווארון חולצה מזויפת צווארון לפל חולצה עליונה אביזרי לבוש לנשים

נשים כותנה תחרה מזויפת צווארון חולצה וינטאג' צווארון חולצה מזויפת צווארון לפל חולצה עליונה אביזרי לבוש לנשים

אני הולכת עםנפש חיה.

חצאית ארוכה מבד נושם (בד דמוי ג'ינס, יש אותו במגוון דוגמאות  - עם כיסים/ בלי, ראיתי בכחול כהה, ושחור.   ההרכב הוא אחוזי כותנה גבוהים

גרבי קרסול

חולצה עם מאה אחוז כותנה או אחוז גבוה, מפתח צוואר סגור (יש בבייסיק יו שני סוגים - פתוח ויותר סגור, ביקשתי מהמוכרת את הסגור)

עליונית או שמלה קצרה

וזהו.


 

סרט מונע החלקה

צעיף דק מכותנה (אם מתחשק לי אני לוקחת שני צעיפים ומשלבת ביניהם, זה לא יותר חם מצעיף אחד + בובו)


 

 

בהשראת סיפורי הלידות. סיפור הלידה שלי. חלק א.אנונימית בהו"ל

אזהרת אורך!!!! 

 

סיפור לידה

ההריון ב"ה עובר יחסית בטוב. ילד שני, אז רוב ההריון עסוקים בטיפול בגדול, ואני פחות נוכחת בהריון. יחסית בכושר ועליתי רק 5 קילו, שזה שדרוג משמעותי לעומת ההריון הראשון שהיה הריון בסיכון ועליתי בו 20 קילו!

תחילת תשיעי שלי בעלי מתגייס לסדיר. וכל תשיעי שלי הוא בטירונות במרחק של שעתיים מהבית ו3 שעות מהבי"ח שרציתי ללדת בו. פעם ראשונה שבעלי לא איתי בלילות. אני ישנה לבד וזה קשה לי נורא. באיזה שהוא שלב גם הבן שלי קולט שאבא נעלם והלילות נהיים עוד יותר קשוחים. בכיות, צרחות, ואני איתו ביחד. 

כבדה ומותשת מחודש תשיעי, אני צריכה לתפקד ב200%. לקחת כל בוקר את הבן שלי למטפלת (רבע שעה עלייה!!), עובדת עד 4 ואז לוקחת אותו מהמעון ונמצאת איתו ומתחזקת את הבית. ובלילות, השכבות קשוחות והרבה הרבה לבד... 

שבוע ראשון כולו בכי. שבוע שני אני מחליטה שאני לא רוצה להגיע ללידה בבכי ומנסה לפנק את עצמי בשטויות ולנסות לשמוח, או לפחות לא לבכות. אחרי שבועיים של נצח בעלי חוזר לשבת, ובראשון שוב חוזר לבסיס. קשוח לי מאד. אני כבר שבוע 38. וחם לי, וקשה לי, ונמאס לי. והלחץ שהוא לא יהיה בלידה קשוח נורא. יש ימים שמתחיל צירים וכל פעם לא יודעת אם לקרוא לו או לא, אם זה זה או לא זה. בגדול החיים משוגעים. וגם אני. יש לי קינון מטורף. אני בונה ארון שלא הגענו לבנות. מסדרת מחסנים הזויים. לא ברור לי מה נסגר. יום רביעי, אני בעבודה עם צירים, עושה נשימות תוך כדי העבודה. מביאה את הגדול לסבא וסבתא וחוזרת הביתה. מתקלחת. הצירים מצטופפים ומתחזקים. אבא שלי מגיע. חושב שכדאי כבר לצאת. הצירים כל 5 דק ואת הקודם ילדתי ברכב. אני מתלבטת אבל מרגישה שזה לא זה. לא יודעת למה. מחליטה ללכת לישון ולראות מה קורה. הולכת לישון. מתישהו הצירים נעלמים. לא ילדתי.  הייתי בטוחה שאלד מוקדם כי את הבכור שלי ילדתי מוקדם, אבל לא! אני מגיעה לשבוע 40 ביום שישי וכבר מבררת על מעקב הריון עודף ואין לי כח! משום מה אני מחליטה שצריך חלות לשבת ומכינה 2 קילו ועושה הפרשת חלה, ומשום מה אני מחליטה שהבנין מלוכלך ושוטפת את כל המדרגות, יסודי, עם הרבה מיים!

ליל שבת. אני יושבת על הספה ובוכה את נשמתי. לא רוצה שבעלי ילך. לא מבינה למה האדון הקטן לא מועיל בטובו לצאת. נשבר לי. ובראש מתגנן לי השיר: 'כשהנשמה יורדת לתוך הגוף היא צועקת וי וי'. ואני אומרת לעצמי שאני יכולה להבין למה הוא רוצה להישאר בפנים, אבל נמאס לי. ואני בוכה ואין לי כח ונמאס לי ממש! 

המשך. חלק באנונימית בהו"ל

שבת לפנות בוקר. 

4:00 בבוקר הבן שלי בוכה ומעיר אותנו. איכשהו אנחנו קמים, מדברים קצת וחוזרים לישון. 6 בבוקר אני מתעוררת מציר. לא חזק בכלל אבל עם התחלה אמצע וסוף. שבלידה הקודמת זה היה ממש הסימן שלי שזה לידה. אני מתעלמת, חוזרת לישון, ואחרי כמה דק מתעוררת מציר נוסף. ככה כל כמה דק ציר. אני מתעלמת וחוזרת לישון. לא מאמינה לצירים. בעלי הלך בזמן הזה להתפלל ותיקין ואני בכלל לא מספרת לו על זה. אחרי איזה שעה הצירים קצת מתחזקים אז אני מוסיפה נשימות ובשלב מסוים אני ממש קופצת מהמיטה מציר ועושה נשימות וסיבובי אגן. הבן שלי מתעורר. אני מטפלת בו תוך כדי צירים. ואז בעלי חוזר מהתפילה. אני מספרת לו ומציעה שנביא את הבן שלי לסבא וסבתא. אנחנו מארגנים לו בגדים ותיק בנחת. ובנתיים אני מנסה להכין לעצמי קפה. הצירים כואבים אבל אני בטוב ונהנית סך הכול. עוד מתלבטת אם זה לידה אבל לאט לאט מתחילה להפנים שהנה זה קורה. וב"ה בעלי איתי! כשבעלי חוזר מסבא וסבתא הצירים כבר חזקים ואני מתלבטת אם צריך כבר לצאת. רצינו לצאת מספיק מוקדם כי הייתי GBS חיובי ורצינו להספיק לקבל אנטיביוטיקה. אני מתלבטת ואומרת לבעלי שאם החילול שבת והכסף של האמבולנס אם אני לא יולדת עליו אז הייתי מזמינה. אבל בעיקרון לא באלי להזמין. הוא לקח אותי ברצינות והזמין אמבולנס. אחרי כמה דק דפיקות בדלת. בפתח עומד פרמדיק עם טלית ובגדי שבת שהגיע ישר מבית הכנסת (לא יודעת למה אותי זה ממש הצחיק). הוא נכנס ומתחיל לשאול אותי שאלות. ואז מתחיל לספר לבעלי על הלידות של אינלי שמץ מי. אני מרוכזת בצירים, כורעת ונשענת על משהו, ומציק לי 'רעשי הרקע' אז אני צועקת עליו 'שקט! די!' (אני בחיים לא מדברת ככה ביום יום). אחרי מס דקות נוספות, מגיע האמבולנס עם הנהג ואנחנו יוצאים מהבית לאמבולנס. אני הולכת ברגל וכל ציר עוצרת ונשענת על משהו. פתאום אמא שלי הגיעה והספיקה לתת לי חיבוק לפני שנסענו. וכל ציר שהיה בדרך היא לוחצת לי על הגב. 

אחרי הלידה ספרו לי שהתעצבנתי גם על נהג האמבולנס שדיבר ואמרתי לו שיסתום והוא היה ממש בהלם שמדברים אליו ככה. פדיחות! אני מכירה אותו. אבל לא זכרתי כלום.

מגיעים לאמבולנס ואני רואה את הכיסא שברכב. 'אתם יכולים להוציא אותו'? ביקשתי מהם. 'אין לי מקום לכרוע ככה'. הם מסתכלים עלי בשוק ומנסים להסביר לי שאין סיכוי שאני נוסעת בלי להיות חגורה עליו. 

איכשהו בלית ברירה אני מתיישבת עליו ונוסעים. המושב היה הרוס ולא הצליח להתיישב בצורה מלאה (כל פעם נשכב), אז בעלי כל הנסיעה מחזיק לי אותו ישר. הנסיעה סיוטית, למרות שהוא נוסע ממש מהר, אני מתרכזת בלנשום. מתאמצת להעביר צירים בנשימות. 

כשמגיעים הצירים כבר ממש צפופים. הם רוצים להסיע אותי בכיסא אבל אני לא מוכנה! מרגישה שהשתחררתי לחופשי סוף סוף! אני הולכת ברגל מהר וכל ציר עוצרת, מוצאת במה להאחז וכורעת. כשהפרמדיק רואה שהדרך מתארכת ומתארכת (כי הצירים מצטופפים) הוא אומר לאחת המעריות להביא את הכיסא, אבל אני לא מוכנה להתיישב עליו. אנשים בדרך מסתכלים עלי. כמה ניגשים להציע עזרה. אבל אני משתדלת להתעלם מהכול ולהתרכז בעצמי. 

יורדים במעלית. המעלית נפתחת בקומה שאנחנו צריכים לצאת, אבל אני באמצע ציר. כורעת שם ונושמת ומתעלמת מהמציאות. הם מחזיקים את המעלית ומחכים שיגמר הציר ואנחנו יוצאים למיון יולדות. בדיקת פתיחה מגלה שאני פתיחה 5. מוותרים על מוניטור וישר שולחים אותי לחדר לידה. אני מבקשת לידת מיים ונותנים לי חדר של לידת מים. 

ויאללה נכנסים לחדר לידה. 

מדהימה!! מחכה במתח להמשך💓אמא לאוצר❤
ורק רוצה להגיד שאל תרגישי לא נעים!!! אשה בלידה צריכה לעשות מה שבא לה גם עם זה לצעוק על נהג אמבולנס תסתום זה ממש בקטנה🤭
תודה אנונימית בהו"ל

כן, נכון. סתם זה מפדח כי זה מישהו שאני מכירה.

יואו את מהממת! השארת באמצע המתח...Doughnut
איזה מתח תמשיכייימחי
ונשים בלידה אומרות ועושות דברים הזויים, זה ממש בסדר ונסלח ❤️
את מהממת!! ממש מחכה להמשךסטודנטית אלופה

וחייבת לומר לך שאת לא צריכה להתבייש, את בלידה וזכותך לצעוק ולבקש שקט

ומנסיון של קרוב משפחה שלי שהוא פרמדיק ונכח מספר פעמים בלידות שנגמרו בבית או בדרך, צעקות זה מהדברים הנחמדים.. כבר קרה שמישהי תפסה לו את היד ברמה של כאב שנשאר כמה ימים (כי היא לא יכולה לגעת בבעלה🫣)

תודה.אנונימית בהו"ל

קורע! בלידה זה לא ענין אותי. עכשיו קצת מתפדחת אבל לא נורא. 

זה היופי, שזה לא מעניין אותנו, מה שגורם לנו להתרכזסטודנטית אלופה
בלידה ובעצמנו😍
היי לא נעלמת? תמשיכי קנקן שבור
נרדמתי אתמול. עכשיו כתבתי את ההמשךאנונימית בהו"ל
המשך. חלק ג ואחרון. אתמול נרדמתי. אז עכשיו המשכתיאנונימית בהו"ל

מוזר לי להכנס לחדר לידה. את הקודם שלי ילדתי ברכב אז זה עבורי פעם ראשונה שאני בחדר לידה בלידה. מילדת אחת ממלאת את הפרטים במחשב, השניה פותחת לי וריד והשלישית מחברת למוניטור. משהו באווירה של חדר לידה מנתק אותי מהבועה האוקסיטוצינית שלי והצירים מתרחקים. אני עוקבת אחרי המוניטור, מחכה לראות 2 האצות ושאין ירידות בדופק כדי שיאשרו לי להכנס למיים. זה לא עושה לי טוב. זה מכניס אותי ללחץ מה קורה. המילדת מנסה להגיד לי בעדינות שהמוניטור זה באחריותם ושאני יעזוב אותו ויתמקד בעצמי. אחרי כשלושת רבעי שעה בודקים פתיחה והיא נשארה אותו דבר, אולי 5 וחצי. המיילדת שואלת אותי אם אני מסכימה שהיא תפקע לי את המיים. אני מתלבטת ושואלת אותה מה ההשלכות של זה, והיא מסבירה לי שהתנאים שלי ממש מתאימים לפקיעה והפקיעה תקדם מהר את הפתיחה ואני אוכל להיכנס למים. אני מתלבטת קצת ומסכימה לה אבל מבקשת קודם לנוח קצת. אני עוד מותשת מאד מהבכי של הלילה. לא הספקתי לשתות או לאכול משהו ואני עייפה מאד. אני מניחה ראש כמה דק. אבל הצירים לא נותנים לי כל כך לנוח ואחרי 2 צירים אני מבקשת ממנה לפקוע את המים. מחכים לציר וכשמגיע אני לוחצת מעט והיא מכניסה מן וו כזה ארוך ופוקעת את המים. שטף מיים חמימים שוטפים אותי ואני מרגישה מוזר. היא מחברת אותי שוב למוניטור ומבקשת שאשכב כי כשאני עומדת לא מצליחים לקלוט את הדופק. אני מבקשת שלא לשכב. קשה לי. אני רוצה לזוז. אבל היא אומרת שאני חייבת לשכב, אחרת לא יאשרו לי להכנס למים. אני שוכבת ואז מגיע ציר מטורף וכואב ברמות. ואין-לי-איך- להתמודד – איתו!! אני נאחזת בידית המיטה בכח ומנסה להתרכז ביד ובנשימה ולא בציר. אחרי ציר נוסף אני  מרגישה שאני לא מסוגלת יותר וקוראת למילדת שתבדוק אותי. היא מגיעה ואומרת שעברו רק 2 צירים וסיכמנו שתגיע אחרי 4. אני אומרת לה שאני לא מסוגלת יותר ושתבדוק והיא אומרת לי שנחכה. ואז מגיע ציר של לחץ מטורף. אני קופצת ממנו. כלום לא מענין אותי וצועקת לה: לוחץ לי!!! ומתחילה ללחוץ. היא אומרת לי: 'אל תלחצי. את לא פתיחה מלאה ואת יכולה להזיק לעצמך'. אני מתעלמת ממנה. לא מענין אותי כלום. ולוחצת תוך הוצאת אוויר קלה וקולות נמוכים. היא קולטת שזה אמיתי ואינלי מושג איך בודקת פתיחה ומגלה ש-אופס. פתיחה מלאה. נגמר הציר. אני נושמת. היא שואלת אותי אם אני רוצה לעבור למיים. אני אומרת לה שכן אבל אני לא יודעת איך. היא אומרת שאפשר גם לוותר, אז אני אומרת לה שאני רוצה לידת מיים אבל אני לא יודעת איך לעבור. היא הבינה כמה חשוב לי לידת מים אז היא קוראת ל2 מיילדות נוספות וביחד הן עוזרות לי לעבור לבריכה החמימה. איך שאני נכנסת למיים אני מרגישה הקלה. אני נושמת בהקלה ואז מגיע ציר נוסף. אני לוחצת והמיילדת נותנת לי להרגיש את הראש שלו מציץ. ציר נוסף והקטן נפלט כולו לבחוץ. אני ממש מחזיקה אותו כשהוא יוצא ומוציאה אותו אלי. כשהוא יוצא הוא מתקשה קצת לנשום אז נותנים לו חמצן 5 דק, ואז הוא מתרגל לאוויר העולם ולומד לנשום. בנתיים אני עוברת למיטה ומתכסה בשמיכה. מביאים אותו אלי ואני נעזרת במיילדת ומניקה אותו. 

 

שבת. זמן רגוע. עולים למחלקת ביות מלא. רגוע ונעים. בעלי משיג לי חמגשית של חבד מהאחיות כי כבר עבר זמן ארוחת צהרים, מקדשים ואני טורפת אותה. מגלה כמה הייתי רעבה. טוב לי שיש לי זמן להתאושש עם עצמי. בלי פלאפונים ובלי רעשי רקע. תודה לה' על הילד המדהים הזה! 

אחרי שחוזרים הביתה ועובר כשבוע מהלידה, בעלי צריך להכנס לזומים של צהל בלי נוכחות ילדים! אנחנו נוסעים בתחבצ (!!) לחמותי כדי שיהיה מי שיעזור לי עם הילדים, וקשוח לי לקלוט שצהל מנהל לנו את החיים.קשה לי להשאר לבד. 

 

אחרי שבוע וחצי אני מעלה חום. כנראה דלקת בשד. אני לוקחת אנטיביוטיקה ומרגישה נורא. במקביל המפקד דורש מבעלי לחזור לבסיס. הוא מנסה להסביר לו שהוא עם 2 קטנים ואישה חולה אבל המפקד מתעקש שיחזור ואומר לו שאחרת הוא יצטרך לעבור את כל הטירונות מחדש. יום אחד הוא איכשהו נשאר בבית (ב"ה אישרו לו את זה בדיעבד) אבל אחרי זה הוא נוסע. 

ואני לבד.

עם 2 קטנים. 

עם חום. 

ואנטיביוטיקה שלא משפיעה. 

אני הולכת ונחלשת. 

ביום יש עוד קצת עזרה איכשהו. אבל בלילות פחות. 

 

הילדים בוכים. ואני בוכה איתם. מרגישה לבד- לבד- לבד. לא מבינה איך ה' מעמיד אותי בניסיון כזה. 

 

אחרי כמה ימים חמותי מגיעה להיות איתי והיא הצלת נפשות ממש! היא עוזרת עם הילדים. מביאה לי את הקטן להנקות ומתחזקת את הבית. 

מחליפים לי סוג אנטיביוטיקה לאנטיביוטיקה חריפה יותר, ואני נחלשת עוד יותר וכבר לא מצליחה להרים את הקטן מרוב שאני חלשה. אני לא מצליחה להרים אותו אז ההנקות הולכות לי. וזה עצוב לי נורא. כי התאמצתי עליהם ממש. אני קורעת את עצמי על ההנקות עוד טיפה ומבינה בייעוץ עם יועצת הנקה תותחית שאני צריכה לדאוג לעצמי קודם. לאט לאט ההנקות הולכות ולצערי הגדול זה לא החזיק מעמד עוד הרבה זמן. 

 

בעלי חוזר הביתה. אני גומרת את התקופה הזו עם קושי עם כל מה שקשור לצהל. ועצב עמוק שנשאר בלב. אחרי חודש אני מתחילה טיפה להתאושש. זה כנראה היה דלקת ווירוס ביחד. רק אז אני מתחילה את ההתאוששות הפיזית שלי. אך כל הקושי בתקופה הזו הכניס אותי לדיכאון אחרי לידה. 

התמודדתי עם הדיכאון במשך כחצי שנה. נלחמתי בו ונאבקתי בו. בהתחלה התכחשתי לקיומו ולאט לאט נתתי לו מקום והבנתי שזה קרה לי- אני עוברת דיכאון אחרי לידה. בכוחות נפש האחרונים שלי אני פונה לטיפול ומתמודדת איתו. 

 

כל פעם יש התקדמות, ואז כשיש משהו מאתגר עם צהל- נסיגה. בעלי צריך לסגור כל שבת שלישית והשבתות האלה גומרות אותי. בשלב מסוים אני מבינה שזה לא הגיוני! אני מתקשרת לסמח"ט ומקשת ממנו שישחרר את בעלי בשבתות. מסבירה לו שאני עוברת דיכאון אחרי לידה וצריכה את בעלי איתי. ב"ה הוא משחרר את בעלי בשבתות ואז מתחילה תקופת החלמה עם עליות וירידות ב"ה. 

 

ב"ה היום אני אחרי כל זה. יצאתי מזה והתגברתי על זה. עדיין חוששת שהדיכאון לא יחזור אבל משתדלת לשמוח בטוב שה' נתן לנו. 

מודה לה' שנתן לי בעל שהוא עוגן כל כך גדול עבורי.

 

ותודה לה' על הילדים המתוקים והמדהימים שלנו!

**ותודה לכן שקראתן. יפה למי שהגיעה עד לכאן 😊

לידה חלומית! וההמשך מטלטלקנקן שבור

גיבורת על חלל את!

שהשם יפנק אותך רק בטוב ובשמחה תמיד!

וואו!הלידה שלי
מדהימה! עלו לי דמעות! 
וואו. מהממת!!אחת כמוני
וואוו קראתי הכל.נפש חיה.
מרגשת!!קנמון

והפניה שלך לסמח''ט-וואו. אלופה.

מדהימה על ההתמודדות!

איזה סיוםםםשירה_11אחרונה

אחותי היקרה!!!!

איזה גיבורה שאת וואוו

מתייעצת איתכםאנונימית בהו"ל

סיכמתי עם חברה טובה שבע''ה תיילד אותי (שיגיע הזמן.. זה עוד רחוק)


אני מתכננת ללדת בבית חולים שהיא עובדת

וביקשתי ממנה לבוא איתי פשוט ולהיות המיילדת


מתלבטת אם לשלם, ואם כן כמה וכו'

מדובר במישהי סופר דופר עסוקה

אבל אני ממש אוהבת אותה וקרובה אליה


כאילו ברור שכן, אבל אני לא אשלם לה כמו לידה פרטית...

וגם לא בטוחה שתסכים לקבל כסף

לדעתי תלוי אם היא במשמרת או שמגיעה במיוחדכבתחילה

אם היא במשמרת והיא/את מבקשת שיבוץ אצלך - הייתי מסתפקת במתנה נחמדה.

אם היא נשארת לפני/אחרי משמרת אקסטרה בשבילך, או מגיעה במיוחד - כן הייתי משלמת בטווח של 500-2000₪. 

היא עובדת רק שלוש משמרותאנונימית בהו"ל
ככה שכנראה היא תבוא במיוחד..

באמת חשבתי להביא משהו סביב 1500

ואו, איזה סכוםדיאט ספרייט

היא גם מיילדת פרטית שזה המקצוע שלה?

אני לא בתחום בכלל, אבל באופן אישי אם חברה הייתה לי מציעה לי סכום כזה זה היה מביך אותי מאוד.

(ובאופן אישי אין סיכוי שהייתי מוציאה על מיילדת סכום כזה)

תחשבי שזה במקום דולה..סטודנטית אלופה
אני מבינהדיאט ספרייט

אלו פשוט לא סכומים שאני מכירה

והאמת שאף פעם לא התעניינתי לגבי דולה אז לא  הכרתי את המחירים בכלל 

לאאנונימית בהו"ל

בעיקרון גם אני לא בעד להוציא סכומים כאלו...

אבל מצד שני לבקש ממנה לבוא במיוחד זה ממש מאמץ


מיילדת פרטית עולה בדכ 5 אלף


בבתי חולים שמאפשרים את זה..

בבית זה יותר 

אני מבינהדיאט ספרייט

ממה שאת כותבת וממה שאחרות.

אם כך, זה נשמע לי לגמרי הגיוני.

אבל כמובן כל אחד מוציא לפי עולם הערכים שלו וגם הכיס. כי עבורי זה סכום חלומי ממש, עבור ההוצאה הזו.ומצד שני כל הלידות (והיו לי לא מעט) היו מהירות ממש כך שמעולם לא חשבתי שאני צריכה.

אם זה כזה פער וזו חברה, אני חושבת שזה סכום סביר פלוס פלוס. 

מה, דולה יכולה לקחת 3,000 גםלומדת כעת
וזו מיילדת שהיא גם סוג של דולה.
וואו, אני ממש בהלם לגבי הסכומיםדיאט ספרייט
יפה שנשים מצליחות לשלם את זה.
יש 75% החזר מהקופ"חלומדת כעת

עד לגובה של 2,000 ומשהו ש"ח החזר ככה שלא מרגישים את זה חזק בכיס והדולות נהנות מהפער הזה

עוד משהו שלא ידעתי ... 🤣❤️דיאט ספרייטאחרונה
 
לא יודעת לענות לך לגבי המחיר אבל-רוח הרים

לדעתי חשוב לסכם את הדברים האלו מולה מראש כדי למנוע אי נעימויות אחר כך.

אולי מתנה יקרה במקום תשלום? ביימי או מכשיר..?באתי מפעם
אני לא בטוחה שמותר לה לקבלמתיכון ועד מעון

אני עונה כעובדת בשרות הציבורי ואסור לנו לקבל מתנות ממטופלים, ז"א מתנה קטנה כן,אבל סכום כזה אסור

אם זו לא המשמרת שלה אזרוח הרים

אני לא בטוחה שישלמו לה על העבודה,

ואז מהבחינה שכתבת אני לא חושבת שיש בעיה שהיא תקבל ממנה תשלום.

אבל אם היא לא במשמרת והיא לא מיילדת פרטית אז אולי זה בעייתי מבחינה ביטוחית..

אין לי מושג איך זה בד"כ, סתם מעלה נקודה

בטוחה שהיא יכולה כשהיא לא במשמרת?רק טוב!
אני יודעת ממילדת שרוצה לילד את הבנות שלה שאם היא לא במשמרת יש עם זה מורכבות. אולי אני טועה או לא מדייקת אבל תבררי. 
°°°^^^יערת דבש

ולשלם 1500 זה סמלי ולא הרבה בכלל..

ומכבד אותה ואת המאמץ שעושה 

כן, זה מקובלאנונימית בהו"ל
בבית חולים שהיא עובדת בו.. וזה לא בעיה
קחי בחשבון שזה מורכב ולא בטוח שיתנו לה..מסע של החיים

אלא אם כן המיילדת שתהיה איתך תזרום ותעלים עין. זה ממש בעייתי.

אני יודעת את זה בודאות ממקרה דומה,

ואגב מחיר של מיילדת פרטית נורא נורא יקר.

אני לא יודעת מה להציע לך חוץ מלוודא מה שחשוב לך ולדעת שיכול להיות שהיא תוכל רק ללוות אותך לאורך הלידה אבל בפועל את הלידה תקבל המיילדת שבמשמרת ושובצה להיות איתך.

זה מאוד מקובל איפה שהיא עובדתאנונימית בהו"ל
אני יודעת שזה יהיה בסדר...

יש אצלם אופציה של לידות פרטיות

פעם לקחתי מיילדת פרטית ושילמתי 3000 שחפרח חדש

זה היה לפני 10 שנים. בטח היום זה לפחות עוד 1000 שח יותר

לרופא פרטי שילמתי 8 אלף לפני 12 שנה

ילדה בת 10 ודאודורנטytrewq

הגדולה שלי בת עשר, מסיימת כיתה ד. ושמתי לב שהבגדים שלה מתחילים להיות מסריחים בבית שחי.

מתלבטת אם להסביר לה שהיא צריכה להתחיל לשים דאודורנט, או לחכות עם זה...

לא זוכרת שאני בגיל הזה התחלתי לשים. ודווקא הייתי מאוד מפותחת בגיל צעיר.. 

אם היא היסטריתאיזמרגד1

רק תחשבי איזה מפחיד זה יהיה בשבילה לקבל מחזור בלי לדעת מה זה קודם.... לא יודעת איך ספציפית נכון לספר, אבל אני בטוחה שיש דרכים חיוביות ורגועות לספר לילדה על מחזור.

וכיתה ג' לילדה שמתחילה להתפתח לא נשמע לי מופרך בכלל לספר.

ממשיכה את סיפורי הלידה כאןהלידה שלי

פתחתי ניק חדש כי כל מי שמכיר אותי יזהה את הסיפור. טוב, אז לידה ראשונה, בשבוע 36 מכניסים אותי למעקב הריון בסיכון בגלל בעיית קרישה שיש לי ובהזדמנות זו מודיעים לי 1. שאם לא יגיעו תוצאות לבדיקה מסויימת אני אלד בקיסרי 2. שכל ההריונות הבאים שלי ייכנסו גם הם לקטגוריה.

טוב, מחכים בלחץ רק שיגיעו התוצאות, אני עם צירים בקטנה כל ערב ובטוחה שהלידה ממש קרובה, והן מגיעות בשבוע 37+6.

מדובר על יום ראשון לפני ליל הסדר, בעלי לוחם בסדיר ובכלל לא ברור שמשחררים אותו לחג, אני סטודנטית ועובדת במעבדה עד הרגע האחרון.

יום לפני בדיקת חמץ בעלי מודיע לי משחררים אותי עד אחרי שביעי של חג...

אם עד עכשיו ממש רציתי ללדת, פתאום בכלל לא לחוץ לי ואני אפילו צעדיפה שזה יחכה קצת כדי לנצל את החופשה של בעלי לזמן זוגי, במקביל נעלמים הצירים שמופיעים כל ערב שליוו אותי בשבועיים האחרונים ואני מבינה שלא תהיה לידה בקרוב.

בוקר שריפת חמץ, אני בשבוי 38+2, הכל ברגוע ונחת, אני מדברת עם סבתא שלי בטלפון ואומרת לה שאין כלום ואני כבר לא אלד בחג כנראה.

בעלי עושה שטיפה לבית ואני ישנה צהריים, אני קמה ב3 בצהריים וחייבת לשירותים ושם יוצא פרץ של מים ודם.

לדאבוני אנחנו אסורים מהרגע הראשון, בעלי מזמין אמבולנס בגלל הבעיית קרישה שלי חייבים לצאת מיד, לוקח לו 18 דק להגיע אלינו! מעדכנים כמובן את חמותי ואמא שלי שיש לידה

מגיעים לבית חולים ב4, יש צירים במוניטור ואני מתחילה להרגיש אותם, אסור לי אפידורל בגלל הבעיית קרישה ואני שקראתי את הספר לידה פעילה מתחילה נשימות ולהיות בתנועה.

במקביל מעדכנת את הדולה שלי ואומרת לה שלא תבוא כי ליל הסדר וכו'.

טוב, מתקדמים לבדיקת רופא הצירים מתחזקים- יש ירידת מים כמובן ופתיחה 1.

מעלים אותנו למחלקת נשים, בעלי מתארגן לליל סדר במחלקה, הצירים כואבים ממש ותכופים, כל 5 דק השעה כבר 6 בערב אני מבקשת בדיקת פתיחה נוספת, כורעת כל ציר והפתיחה 1.5, מחליטים כן לתת לי לרדת לחדר לידה כדי לקבל גז צחוק לפחות, יורדים ב9 ואני מחליטה שבעצם לא באלי

מתחילים ליל הסדר בחדר לידה, אני באירוע רק עד מרור את מגיד הרצנו כמובן, כבין דבר לדבר ציר ארוך של דקה כל 3-5 דק.

החלפת משמרות בשעה 11 ומגיעה המלאכית שלי.

המיילדת החדשה מציעה פטידין ואני מסרבת כי התינוק יצא ישנוני ובספר לידה פעילה יוצאים נגד זה והיא מסבירה לי שאני מותשת מצירים ואני חייבת לנוח ועד שאני אלד ההשפעה של הפטידין תפוג ואני לפחות ארפה וזה אולי יקדם את הלידה.

מחליטה לקחת בזכותה ו6 שעות אני על המיטה קצת ממוסטלת, מרגישה צירים אבל מנותקת מהסיטואציה בזכות הפטידין ונחה בין לבין.

הפטידין מפסיק להשפיע ב5 בבוקר ואני מתחברת לטנס, אולי זה יעזור, בודקים פתיחה- 2.5-3, אני מותשת ומיואשת, נכנסת למקלחת חמה, ואז 7 חילופי משמרות ומלאכית מספר 2 מגיעה. סטודנטית למיילדות שלוחצת לי על האגן כל ציר כי זה בשילוב עם כדור פיזיו הדבר היחיד שעוזר לי להתמודד עד הלידה ממש. ניסיתי גז צחוק ולא עזר. ומקלחות חמות מאוד עזרו אבל היה לי קשה להיות שם הרבה זמן. אני בשלב הזה כבר ממש לא מודעת למה קרוה סביבי וכואב לי נורא בצירים, אני מתחננת לבעלי ולמיילדת המקסימה שיעזרו לי להוציא אותו ומודיעה לכולם שהיום אני מתה, עם דמעות בעיניים. טמטום של יולדת

ואז אני ממש מרגישה שאני צריכה לשירותים ולא יוצא כלום, חושבת שאולי זה עצירות ומבקשת חוקן כי אני מאמינה שיקדם את הלידה, המיילדת אומרת שלא נותנים חוקן בשבלב כזה, אני נכנסת למקלחת חמה והיא נכנסת ורואה אותי לוחצת בשירותים, היא שואלת אותי אם יש לי דחף ללחוץ, אז עניתי שכן אבל זה כי יש לי עצירות.

היא אומרת לי אולי זה תינוק ואני לא, אין מצב, זה עצירות אני יודעת איך זה מרגיש, והיא עונה לי כל היולדות שלי חושבות שזה קקי אבל זה תינוק

היא מבקשת לבדוק פתיחה ואני בפתיחה 8 ראש. ב+2, היא אומרת לי אני פותחת ערכת לידה ואת מתחילה ללחוץ...

אני מתווכחת קצת שפתיחה 8 זה לא לידה והיא מתעלמת כמובן.

מתיחלה ללחוץ, חתך חיץ אחד וב12:30 הנסיך יוצא 2740, אחרי 21 שעות של צירים כואבים לא פרופורציונלית לשלב, ו18 שעות בחדר לידה. כל ההריון אמרו לי שהוא אחוזון 80, יותר קרוב לאחוזון 8...

בסוף הלידה הייתי כל כך מנותקת שלא זכרתי שחג בכלל והצעתי לצוות להצטלם. לדולה לא קראנו בסוף ואני מצטערת על זה מהרבה סיבות וממליצה עליה בחום למי שמחפשת, מוזמנות לפנות בפרטי.

וכך בטו ניסן הפכנו להורים, בתאריך מיוחד כ"כ שהוא בחר לעצמו, היום הוא בן כמעט 3 חודשים מהמם ומתוק, כמעט 6 קילו, ההשלכות של הנקות כל שעתיים ביום וליטרלי כל הלילה...

מרגישה שהכתיבה היתה לי סוג של עיבוד לידה, תודה שקראתן!

איזה סיפור יפה! איזה אלופה שאת איך התמודדת עם הצירקנקן שבור
וואי מדהים!Doughnut
מדהימה איך התמודדת בלי האפידורל, כשזה לא מבחירה... 
וואו מדהים!!דיאן ד.

קשוח לידה בלי אפידורל כ"כ הרבה שעות.

אלופה וגיבורה!

כמעט בכיתי כשקראתי שאמרת לכולם שאת מתה היום

ליבי יצא אלייך.

וואו. איזו לידה!!אחת כמוני
אלופה שאת
תודה לכולן!הלידה שלי
עכשיו אני רואה שיש מלא בעיות בניסוח אבל פעם ראשונה שמעלה על הכתב או בכלל מדברת ברצף מהתחלה עד הסוף את החוויה אז כנראה בגלל זה
חחחחח שימחת אותישירה_11אחרונה

מזל טוב!!!

איך מתמודדים עם הידיעה שאי אפשר אפידורל כשהצירים עוד מפתיחה 1???

מדוכאת..התינוקת לא עולה מספיק0544

בת חמישה חודשים 

כולם פה היו קטנים ובטיפת חלב אמרו שלא עולים מספיק

אבל זה כל פעם קשה לי מחדש

אני רק מניקה..

בהתחלה בה עלתה סבבה. ואז התלוננו בגיל חודשיים וחצי כזה שהיא לא עולה מספיק, והעקומה לא עולה..

בחודש האחרון היה השיא עלתה 130 גרם בחודש ו4 ימים

נולדה 2.930 עכשיו שוקלת 4.880

היא כל הזמן איתי בלילה גם יונקת בשכיבה...

מתפתחת מהמם ב"ה מתגלגלת וזוחלת קצת קדימה 

ב"ה מאד תקשורתית

הלכתי לרופאה. היתה כזאץ בוקית. יאללה תוספות ונראה אם היא עולה לשלול דברים אחרים , לא הקשיבה לכלום ...

ממש לא רוצה לתת מטרנה ושונאת לשאוב גם לא מאמינה בשאוב כי מה הקטע היא יונקתתת

מדוכאת בקיצור 

 

 

התחלת לתת לה טעימות?השם שלי

אם לא, אז אולי כדאי להתחיל.

יכול להיות שההנקה כבר לא מספיקה לה והיא צריכה גם מוצקים.


הבן שלי ממש פצפון. (הוא נולד פג, אבל לא מצליח להדביק את הפער).

הוא היה במעקב של כמה דיאטניות, ואף אחת מהן לא אמרה לי להפסיק להניק או להוסיף תמ"ל.

בעיקר כשהוא התחיל מוצקים, הנחו אותי לתת לו כמה שיותר שומנים בריאים ולדאוג לארוחות מסודרות.


כשהיא יונקת, זה מחזיק אותה לכמה שעות, או שכל קצת זמן היא יונקת שוב?


אולי אפשר שאת תאכלי דברים שמעשירים את החלב.

תודה על התגובה0544
אז זה לא פשוט המבנה שלה??שירה_11

תינוקות לא חייבים להיות שמנים ולא חייבים לגדול לפי העקומה של טיפת חלב.

 

היא אוכלת, מתפתחת, מתקשרת, שמחה, לא מקיאה וכו

אז מה הבעיה?

 

אני ממד לא מתחברת להלחצות האלה ולניסיון להלים את הפער של העקומה של טיפת חלב.

 

יש הבדלהשם שלי

בין תינוק שנמצא באחוזון נמוך, עולה לפי העקומה שלו.

לבין תינוק שיורד אחרונים בצורה משמעותית.


לא צריך להילחץ, ואם היא מתפתחת כמו שצריך זה מצוין.

אבל כן כדאי לעקוב לוודא שלא מפספסים משהו.

היא לא רשמה שהיא יורדתשירה_11

או שלא הבנתי את זה.

 

לפי המשקלים שהיא כתבההשם שלי

התינוקת יורדת בעקומות.

זאת לא ירידה במשקל עצמו, אלא באחוזון.

כן היא ירדה באחוזונים. היא מתחת אחוזון 3 וזה משטטח0544
אצלנו במקרה דומהדרקונית ירוקה

גילינו לשון קשורה שהפריעה בעליה במשקל. גם עלה תקין בהתחלה ובגיל 3 חודשים התחילה האטה עד שבגיל 5 חודשים לא עלה בכלל במשך שבועיים.

כדאי כן להתייעץ עם יועצת הנקה מומחית או בעל מקצוע שאת סומכת עליו

לא יודעת האחות טיפת חלב עם הרבה ניסיון יועצת הנקה0544

אמרה שלא רואה לשון קשורה... דברת טלפונית עם יועצת הנקה היא אמרה אולי בהתחלה  היה שפע חלב וזה הספיק ועכשיו אמור להתאזן וכנראה לא ינקה טוב אז הכמות לא מספיקה לה

גם אצלנו בהתחלה לא ראודרקונית ירוקה

גם @מתואמת כתבה בעבר על ילדה שגילו לה מאוחר על לשון קשורה.

אגב, יש עוד דברים שיכולים להשפיע כמו לסת אחורית. לכן המלצתי לפנות ליועצת הנקה מומחית.

היא יונקת בתדירות גבוהה?

זהו כשאני חושבת על חודש לפני עלתה 440 וגם על זה0544

העירו לי אז ניסיי לתגבר הנקות ולתת יותר זמן על השד ועכשיו זה.. לא יודעת אולי ההיפך בגלל שאני לא מרווחת כמו שצריך אז היא לא אוכלת טוב ?כאילו חלב אחורי וכו שהוא יותר שומני...

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקההשם שלי
איך להניק בצורה שתהיה הכי יעילה.

אם היא יונקת הרבה הנקות קטנות, יכול להיות שהיא מנשנשת ולא אוכלת ארוחות מלאות.

נכון, לבת שלי גילו בגיל עשרה חודשיםמתואמת

הרופאים בבית החולים ורופא הילדים לא ראו את זה. (אני לא בטוחה שרופא הילדים בכלל בדק את זה)

יועצת הנקה מומחית ראתה את זה, ואח"כ גם רופא כירורג שמומחה בנושא הזה.

כך או כך כדאי ללכת ליועצת הנקה טובה מאוד כדי שתיתן טיפים נכונים (לא נראה לי שבטיפת חלב מספיק מומחים לזה...)

@0544 - יש לי המלצה לשתי יועצות, אחת בירושלים ואחת בכוכב השחר, אם מתאים לך.

תודה אני מהדרום..0544
מקווה שיהיו לך פה המלצות טובות❤️מתואמת
יש מישהי בבאר שבע או האזור, שראיתי המלצות עליהיעל מהדרוםאחרונה

לק"י


אם זה עוזר לך.

(לא מניסיון אישי. רק שמעתי מנשים אחרות).

סיפור הלידה שליסיפורלידהשלי

פתחתי משתמש למרות שכנראה תזהו אותי כדי שלא ישמר לי בכרטיס.

 

יום שני בצהריים צירים חזקים מאוד, ודיי תכופים.

אני מחליטה לא ללכת לבית חולים כדי שלא יתנו לי זירוז ושאהיה יותר קרובה ללידה.

סובלת מאוד אבל מתעקשת על זה.

עד הבוקר אני עם צירים ואז מפסיקים.

כל הבוקר אני עם צירים פעם ברבע שעה בערך.

מפזרת את הילדים לגנים כאובה ועייפה וחוזרת לבית

נכנסת הביתה ומגלה שאני לא יכולה לעמוד, יש לי לחץ חזק באגן כל כמה דקות

מתקשרת לספר לבעלי שיתכונן אולי הוא יצטרך תכף לצאת מהעבודה אליי.

 

אני מנסה להכין א.צהריים ורואה שממש אין סיכוי אז מתייאשת והולכת לנוח, שמה את הקטן שלי איתי במיטה שישחק לידי ואני שוכבת.

מרגישה הפרשה גדולה שיוצאת אז קמה לשירותים ומגלה שכנראה הפקק הרירי יצא, פעם ראשונה שזה קורה לי. אף פעם לא ראיתי אותו יוצא.

קצת נלחצתי אבל ידעתי שזה לא אומר כלום ושזה לא מלמד שאני יולדת היום.

עוברת עוד שעה ואני מגלה שאני לא יכולה לקום מהמיטה.

 

מתקשרת לבעלי להתייעץ איתו,

מספרת לו על המצב והוא אומר לי שהוא בא, אמרתי לו שלא יודעת אם כדאי כי אין לי צירים אז זה לא לידה.

הוא מתעקש שאם אני לא יכולה לעמוד אז שאלך להיבדק (ותודה לו על העקשנות הזאת).

מתייעצת גם איתכן כאן בפורום ואתן מדרבנות אותי להיבדק.

 

הוא מגיע, אני הולכת עם אמא שלי לבית רפואה והוא נשאר עם הקטן בבית.

מגיעים, האחות מקבלת אותי ושואלת למה באתי.

אמרתי לה שאין לי צירים ויצא לי הפקק הרירי וקשה לי לעמוד.

האחות התגובה: "בלידה חמישית את כבר אמורה לדעת שלא באים רק בגלל הפקק הרירי אם אין צירים. טוב תעלי למיטה נעשה מוניטור" (ורק בגלל המשפט הזה אני מספרת את הסיפור לידה שלי, אף פעם לא כתבתי סיפור לידה)

אני בלב שלי מרגישה לא נעים שככה ננזפתי ושאולי באמת סתם באתי.

עושים מוניטור, האחות: "יש לך צירים כל 10 דקות, אלה לא צירים של לידה. לכי תחכי לרופא שיקרא לך"

 

יצאתי לחדר המתנה מחכה לרופא ואז קוראים לי לעשות אולטראסאונד לבדוק מנח לפני הרופא.

הטכנאית: את יודעת באיזה מנח הוא?

אני: בטח, מנח ראש

הטכנאית: מנח רוחב

אני: זה אומר שבטוח לידה בניתוח??

הטכנאית אומרת שכנראה שכן.

אני יוצאת ממנה מזועזעת ובהחלטה שאני פה לא כדי ללדת אלא כדי להפוך אותו. אני לא יולדת בניתוח.

 

מתקשרת לספר לבעלי.

מגלה שלפני בתור יש בערך 15 נשים.

אחרי עוד חצי שעה של המתנה לרופא אני אומרת לאמא שלי שזה ממש מיותר שהיא תחכה איתי, אני לא יולדת עכשיו ויש פה תור ארוך, שתלך הביתה ואקרא לה אחרי שאדבר עם הרופא.

היא בהתחלה לא רוצה ללכת אבל כשהזמן עובר ולא קוריאם לי היא משתכנעת והולכת.

 

כל זמן ההמתנה אני יושבת ומחכה, רוב הזמן אני בסדר חוץ מכל 5 דקות שיש כאב חזק באגן ל2 שניות שגורם לי לעצור את הנשימה ןאז עובר ואני בסדר.

 

אחרי נצח הרופא קורא לי, אני קמה אליו וכמעט נכנסת לחדר ואז רצה אחות ואומרת לו "אולי תקבל קודם את היולדת ההיא? היא בוכה פה ונראה שממש סובלת"

הרופא אומר לה שהוא כבר קרא לי ובאתי אז יקבל אותי ואני האחרונה שלו אז אם יוכל אחר כך יתעכב ויקבל גם אותה. (עוד נס בשרשרת הניסים)

 

אני מתיישבת מולו ואומרת לו: אני לא באתי ללדת, עכשיו גיליתי שהעובר במנח רוחב אז באתי להפוך אותו.

הוא מסתכל עליי ואומר: את נראית בלידה, תעלי מהר למיטה. קודם נבדוק פתיחה ואחכ נדבר

 

אני עולה למיטה, הוא בודק פתיחה ואומר: מה אני מרגיש פה, אני לא יודע מה אני מרגיש פה.

מוציא את היד ומכניס שוב: מה זה? מה אני מרגיש כאן?

אוי זה היד! תעצרי, אני לא צוחק איתך. אל תנשמי, אל תזוזי, אל תלחצי.

הוא רץ לדלת וצועק "צוות לחדר שלי מהר, היא בלידה"

פתאום החדר מתמלא במלא אנשי צוות, הרופא מודיע להם שצריך להוציא אותי עם המיטה.

הם אומרים לו שזה מסובך. הוא הולך לדלת ובדרך מעיף את כל מה שמפריע, הכיסא, השולחן שלו ומודיע להם "היא יוצאת עם המיטה הזאת עד החדר ניתוח"

תוך כדי שגוררים את המיטה אחד מתחיל להפשיט אותי, אחר להוריד לי כיסוי ראש, עוד אחת את התכשיטים ואחד עם טפסים מקריא לי מה רשום תוך כדי ריצה במסדרון.

מגיעים לכניסה לחדר ניתוח, הוא סגור.

מדליקים אורות מכינים אותו לניתוח, אומרים לרופא שאין רופא שיכנס לניתוח והוא מיד אומר שהוא יכנס.

ואז מישהו נזכר לשאול אותי "הודעת לבעלך?"

אני אומרת להם שלא ומתקשרת אליו ומבקשת שיעדכן את אמא שלי.

אני חותמת קשקוש כל שהוא על הדף כי מכריחים אותי ואז שואלת אותם אם אני בטוח יוצאת חיה מהניתוח.

הרופא החמוד רואה שאני בוכה ומתנצל שהכל ככה מהר ובלחץ "פשוט אני חייב להשיג אותו לפני שהוא ממשיך לצאת" ולא עונה על השאלה שלי.

 

מכניסים איתי לחדר ניתוח ומיד מתחילה להרגיש ששמים לי כל מיני חומרים על הבטן (אולי חיטוי, לא יודעת) .

אני נלחצת ואומרת להם שלא יחתכו אותי כי לא נרדמתי.

אחרי שנייה כנראה נרדמתי 😅

 

התעוררתי אחרי לא יודעת כמה זמן כדי לגלות שתודה לה' הצליחו להציל אותי ואת התינוק.

לכאבים שלא הכרתי מעולם.

 

אני עוד מתאוששת מהניתוח, מהפחד הזה למות.

אמא שלי כמובן הייתה עם יסורי מצפון שלא הייתה שם אבל אמרתי לה שזאת אשמתי, אני שלחתי אותה. ובתכלס, לא חושבת שהיה מועיל לי אם מישהו היה שם כי גם ככה הכל היה מהיר ובלחץ.

 

אהה והקטע הכי מדהים.

יום חמישי שלפני הלידה הסתובבתי בבית והרגשתי תחושות מוזרות באגן.

ניסיתי לתאר לבעלי מה אני מרגישה אז אמרתי לו ש"זה מרגיש כאילו התינוק דוחף את היד שלו".

לא היה לי מושג שיש דבר כזה, לא שמעתי מעולם על תינוק שהוציא את היד.

 

ואת כל הסיפור הזה כתבתי גם בשביל לנסות להשתחרר עוד קצת מהסיפור הזה כי עדיין זה צרוב בי.

וגם כדי להגיד לכל אחת כאן- תקשיבי לעצמך. שכולם מסביב יגידו מה שהם רוצים, כולל הרופאים והאחיות.

אם את מרגישה שמשהו לא תקין, שמשהו לא רגיל, שאת צריכה להיבדק- תלכי!

עדיף ללכת 100 פעמים סתם ולא לפספס את הפעם אחת שהייתה נצרכת.

 

ותודה לה' על כל הניסים שבדרך.

על בעלי שדירבן אותי ללכת

על הרופא שלא ויתר על התור שלי לטובת מישהי שנראתה ונשמעה יותר סובלת

ו.ודה ענקית לכן על הדרבון והעידוד באותו יום להיבדק ובכלל שליוויתן אותי בלי שידעתן בדיוק את הפרטים אבל נתתן הרבה כח עד שנכנסתי לניתוח

ועל זה שהתינוק ואני בריאים ושלמים וחיים.


 

סליחה על האורך, לא תיכננתי לכתוב כל כך הרבה.

מזל טובדיאט ספרייט
התרגשתי מאוד מהסיפור ❤️
וואואוזן הפיל

כולי צמרמורות

אני רוצה לתת לך את גביע העולם

איזה גיבורה שאת

כשקראתי על האחות שקיבלה אותך רציתי לבעוט במשהו

אוף איזה עצבים

ואז טלטלות

וטוויסטים

חתיכת סיפור יש לך

בה שיצאתם מזה בשלום

🩷

וואו, איזה סיפור מצמררמתיכון ועד מעון

הןדו לה'  שהיה לך כזה שליח טוב.

איזה השגחות וואוווווו מזל טוב! התאוששות קלה ,נפש חיה.

החלמה מהירה וטובה

הרבה הרבה נחת!! 

אמא איזה מטורף❤️😭🥹חמדמדה

ליבי עלייך שהיית שם לבד רק, נשמע לא פשוט…

וברוך ה' ששם שליח טוב בדרך שלקח אותך ברצינות

החלמה מהירה, גופנית ונפשית💖💖

אמאל'ההההאורוש3

גרמת לי לבכות (הורמונלית וזה).

תקשיבי חוויה ממש מלחיצה.

הכי חשוב ששניכם בסדר ב''ה.

אבל ממש ממליצה לך לעשות איזה עיבוד רגשי לאירוע הזה.

כל הכבוד לך שהלכת.

האחות היתה מתנשאת להחריד ומזל שלרופא היו חושים טובים. מה זה אין רופא לניתוח? הזוי משהו.

חיבוק גדול לך!! התאוששות מהירה ונחת מהמתוק!

וואוו איזה צמרמורתשירה_11

אמאלה איזה סיפוררר

וואווו מרגש מאודדדנושש
איזה פחד! ממש נס!אן אליוט
שתהיה לך התאוששות מהירה, גם רגשית, והרבה נחת!
ואו ניסי ניסיםSeven

ותודה להשם שהיו שם שליחים טובים

מזל טוב והחלמה קלה

וואוו!השקט הזה

ממש שרשרת של ניסים! מרגש ממש

תודה ששיתפת אותנו

וואווורקאני

אני עם פה פעור

מטורףף

מלא מזל טוב

התאוששות קלה בגוף ונפש!

וואו וואו וואו איזה סיפור!!דיאן ד.

קראתי כמה פעמים בנשימה עצורה.

 

איזה ניסים! חסדי ד'

 

מקווה שהתאוששת ואת מרגישה יותר טוב גם את וגם הקטני.

תודה ששיתפתפילה

עברת את זה כמו גיבורה. ברוך ה' שאתם בסדר.

אני חושבת שזה חשוב מאוד לשתף גם סיפור כזה כדי שנזכור שאנחנו בידי ה' ...

הרבה מזל טוב! בריאות ונחת

וואוווו דמעותתתתת תקשיבי לא יאומןאוהבת את השבת

נס נס נס נס נס נס

מרגש ןמצמרררר


חיבוק ענקקקקקק

בע"ה שיהיה לכולכם מלא בריאות

וואי מטורף ומרגש ממש!Doughnut
איזו אלופה את שהיית קשובה לעצמך, ריגשת ממש💕
וואוווו ממש צמרמורות.אונמר

מזל טוב!!!!!

הרבה כוחות ובעז"ה שתתאוששי בקלות.

וואוו ווואוווו וואוווווווווו אני עם צמרמורות!!!!אמהלה

איזה סיעתא דשמייא בכל רגע ורגע הייתה לך שם

וב"ה שאתם בריאים

שמחה שהיתה לי הזכות לדרבן אותך......

תבשרי לנו רק בשורות טובות

ותגדלו אותו ואת שאר ילדכם בנחת, בבריאות ובשמחה

אמאלההההעדינה אבל בשטח
הייתי ממש בצמרמורות ודמעות! ב"ה שהכל בסדר איתכם! החלמה מהירה ונחתתתת!!
צמרמורתאנונימית בהריון

ריגשת ממש!

המון מזל טוב ורק נחת!!

אמאלה איזה סיפור, אני כולי דמעות!!ממתקית

כמה ניסים, הכל מלמעלה
קראתי מההתחלה במתח רב, בד"כ אין לי סבלנות לסיפורי לידה.
אבל פה לא יכלתי להפסיק.
לא מבינה איך התינוק התהפת לרוחב, אם היה ראש?
כי זה שלב שהם כבר לא מתהפכים לא?
וטוב שהלכת להיבדק בבית חולים, ולא בקופת חולים.
ממש ניסי ניסים.

לא קראתי את הסיפור (קשה לי לקרוא סיפורי לידה🙈)מתואמת

אבל יש עוברים אקרובטיים במיוחד (כנראה כי יש ריבוי מי שפיר), שמתהפכים עד הרגע האחרון...

(לי הייתה מתוקה גמישה כזו, שעשתה הרבה סלטות בסוף ההיריון. הלידה הסתיימה בקיסרי בגלל זה... בכל אופן, זה היה נס, כי בגלל כל ההתהפכויות נוצר לה קשר בחבל הטבור, ולידה רגילה מסוכנת במצב כזה)

רק רוצה להגידרוח הרים
שאצלה זה הסתיים גם בניתוח אז אולי כן תרצי לקרוא.
תודה! באמת קראתי אח"כמתואמת

הסיפור שלה הרבה יותר קשה ממה שהיה לי, כולל כל הלידות...

פותחת יקרה, שולחת לך חיבוק והערכה גדולה!

וואו איזה סיפורכורסא ירוקה
ואיזה רופא מדהים.

מזל טוב והתאוששות קלה🧡

וואו. כל כך מרגשאחת כמוני
ולא פשוט

חיבוק גדול אלופה!

וואו איזה ניסים!! פשוט מדהיםתוהה לעצמי

ואת אלופה ומדהימה ששרדת את כל הלחץ הזה לבדך.. וואו. מלכה

התאוששות קלה ומהירה עד כמה שאפשר♥️

ממש מרגש!רוח הרים

ואני בטוחה שזה עדיין צרוב בך. זו נשמעת חוויה מטלטלת.

ב"ה שאת והתינוק בריאים!

ואולי בהמשך תרצי לעשות עיבוד לידה, בכל מקרה אני בטוחה שהכתיבה עשתה לך טוב♡

הרבה נחת מהקטנטן!

יואו סיפור מטורףףףףסטודנטית אלופה
ב"ה שזכית לשליח טוב
וואו. תדעו כולן שאם אי אפשר ללכת זה תמיד סימן להיכתבתנו

להיבדק!

לא יודעת איך זה עם סימפי, וכנראה מי שיש לה יודעת לא ללכת על כל כאב שמקשה על הליכה, אבל כמובן שגם כדי לאבחן את זה צריך להיבדק.

כאב שגורם להגיד 'אני לא יכולה ללכת' הוא נורה אדומה מהבהבת לאפשרות שזו לידה פעילה גם אם לא מרגישים צירים.

כל הכבוד לבעלך, ולרופא ששמר על התור שלך ועליך ותודה לה' שאתם בריאים ושלמים 🤍

שיןאו איזה סיפוראמא לאוצר❤

איזה גיבורה את!!! אמא לביאה💓

חיבוק ענק והתאוששות קלה

סיפור מטלטל, חיבוק על החוויהקנקן שבוראחרונה

ובואי אין אלופות כמוך! איזה רוגע ושליטה במצב

אני אם היו מדברים אלי ככה זה היה מוציא אותי מאיזון

מקווה שהתאוששת והחלמת כמה שאפשר ונחת מכולם!

אולי יעניין אותך