יש לי הרגשה שעוד יצא מזה טוב
יש דגלי גאווה מול ביה"כ הגדול בירושליםאביגיל.
יש לי הרגשה שעוד יצא מזה טוב
וההרגשה שלי שונה מאוד.מתיישב בנשמה
*שכבר יצא מזה הרבה טובאביגיל.
דת וכפירה.חותם-צורי
צמיחה והתנוונות.
אמת ושקר.
כמה אנרגיות אתה מבזבז על שנאהאביגיל.
לא אין כאן שנאה.חותם-צורי
יש כאן הבחנה חדה ולא מתיפייפת.
שנאה אין כאן.
שו שנאה? זה התורה!לישועתך קיויתי
אני טוענת שאנשים מעוותים את התורה כדי להצדיק את הדעות שלהםאביגיל.
מה דעת הצורה לדעתך?חותם-צורי
התורה אוסרת על פרקטיקה מינית מאוד מסויימת ומוגדרת.אביגיל.
רק הגבלה מסויימת שצריך לקחת בחשבון ולהיערך (זוגית והלכתית) בהתאם.
(אני אפילו לא מדברת על לסביות או א-מיניים, שגם הם להט"בים, ואיתם להלכה הרבה יותר "קל").
אם היו משארים בפרטים הטכנייםחותם-צורי
לרוע המזל הם לוקחים את העיקרון של קריאת תגר על האנושיות הפשוטה והקדושה במיוחד ומנפנפים בברוטאליות במיניות מוחצנת.
זה המצב.
אז גם אנחנו לא נשאר בפרטים ההלכתיים הקטנים
על מה אתה מדבר? על המצעד התל אביבי?אביגיל.
את באמת חושבת שהתורה לא שורפת בערך את זה?לישועתך קיויתי
אולי גם עריות זה בסדר גמור?
היא לא קראה למצעד הגאווה תועבהריעות.
היא כן קראה לאנשים שמממשים את זה תועבהלישועתך קיויתי
אוקי, אז תהיה נגד המימוש.ריעות.
גם אני נגד המימוש של זה, אבל אני א. לא אגיד לאנשים מה לעשות ב. מבחינה בין מעשים לתחושות ונטיות
הם לא מחלקים בין הנטיה למימושחותם-צורי
א. אם אתה קורא לזה עוד פעם אחת סטיה אני לא אענה לךריעות.
אז עכשיו לא תעני לי?לישועתך קיויתי
ב. עייני הודעתי
כי זה לא נעים לי באוזןריעות.
הם דורשים שהמדינה תעזור להם לממשחותם-צורי
ץ, ועוד תמיכה באורח חיים הבלתי אנושי הזה
לא ביקשתי ממך לתמוך בהםריעות.
לפני יומיים צמנו על החורבןלישועתך קיויתי
חורבן שנגרם ממה?ריעות.
להעביר ביקורת זו לא שנאהלישועתך קיויתי
אני מעביר ביקורת על מיחותם-צורי
אף אחד לא שנא
לא לערבב בבקשה
אענה בעז"ה, נכנסת לשיעור...אביגיל.
הם לא דורשים שום עזרה מיוחדתאביגיל.
כמו הכרה משכנתא לזוג.
כמו הזכות ששתי האימהות יוכלו לרשום את הילד לגן, לקופ"ח ולבי"ס.
אין פה שום תמיכה בסגנון חיים, רק זכויות בסיסיות ודי הגיוניות שכל אחד אחר במדינה זכאי להן.
קוראים לזה הכרה רשמיתלישועתך קיויתי
מה זה תא משפחתי בעינייך?אביגיל.
גבר ואישה שמתחתנים(עדיף ברבנות אם אפשר )לישועתך קיויתי
וגבר שהתאלמן? אם חד הורית?אביגיל.
זוג גרוש ונשוי לבני זוג אחרים (שתי אימהות ושני אבות)?
אני לא חושב שצריך לאפשר להם להביא ילדים נוספים באמתלישועתך קיויתי
אולי יש קשיים, אבל מוסרית בעיני אין הצדקה לשלול מהם אתאביגיל.
בסה"כ, לכל זוג יש את הקשיים שלו. ואם נתחיל למנוע מאנשים לגדל ילדים בגלל ש'קשה' לא נגמור עם זה אף פעם
אבל לתת להם לאמץ,עלה שלכת
זה לתת לגיטימציה לזה שזה בסדר ונורמלי זוג חד מיני ,וזו משפחה מתוקנת.
וזה לא נכון לעשות.
למה בעצם?אביגיל.אחרונה
זו אמירה שמגיעה מבורותאביגיל.
שהעיקרון המוביל שלה הוא שאפשר ונכון לשמור על ההלכה תוך כדי קיום אורח חיים להט"בי מלא.
ואנחנו צריכים לחזק אותם, לא להרחיק ולצאת נגד
אין כזה דבר קהילה כזו דתית.לישועתך קיויתי
מצטער, חוץ מההלכה הרפורמית אין אף אחד שמתיר.
רגע... יכול להיות שגם הקונסרבטיבית.
יש.אביגיל.
וגם אם תעצום עיניים ממש חזק, היא קיימת.
מוזמן לחפש "חברותא", "בת קול", "איגי דתיות".
ויש רבנים אורתודוכסים שגם מכילים ומסייעים לקהילה. ובתי כנסת אורתודוכסים שמקבלים את הקהילה ("יחד" למשל). זה שאתה לא מכיר לא אומר שאין
אה, יכול להיות שהם קיימיםלישועתך קיויתי
אתה מחליט מי דתי?אביגיל.
אה, לאלישועתך קיויתי
מצטער מי שעובר על איסורי עריות אינו דתי
אוהו.אביגיל.
להט"בים כן מרחיקים. כי אנשים הומופובים.
ואל תשתמשו באלהים כתירוץ כי אנשים מוחלים ומעלימים עין ממי שחוטא בדברים לא פחות חמורים
לא נכוןברגוע
לא מרחיקים להטבים, מאוד עוזרים להם.
מרחיקים אדם שמצהיר שהוא עובר עברה לכתחילה (לא מתוך נפילה, ולא רוצה להשתנות)
בדיוק כמו שמרחיקים מחלל שבת בפרהסיה.
עוזרים?אביגיל.
פגשתי כמה וכמה בחורים יר"ש שלא יכולים להגיע לביה"כ שלהם. בטח שלא לעלות שם לתורה.
ולצערי גם כמה בוגרים מהקהילה החרדית שלא יכולים אפילו להראות את הפרצוף שלהם בשכונה בלי להסתכן :/
תקראי שוב את התגובה שליברגוע
מי שמחפש פיתרון לפי ההלכה בהחלט עוזרים לו, ובטח שלא מרחיקים אותו.
אתה מתכוון לטיפולי המרה?אביגיל.
כןברגוע
שום גורם, בארץ ובעולם, לא הצליח להוכיח שהם באמת מועיליםאביגיל.
אני חושב דווקא שכןברגוע
עקרונית מי שרוצה פתרון הלכתי מחפשים לו את הפתרון הכי טוב.
מרחיקים רק את מי שיוצא נגד ההלכה בפומבי.
זה לא נכון, בשנות השישיםלישועתך קיויתי
מחקרים גם הראו שהנטייה נגרמת בדרכ בגלל טראומות ילדות.
אבל היום אסור לומר את זה כי כולם ישר יקפצו שאתה זה וזה
בשנות החמישים והשישים טיפלו בעזרת מכות חשמל וסירוס כימיאביגיל.
וועד הפסיכולוגים הוציא הצהרה לפני כמה זמן,
שהטיפולים האלה מעולם לא הוכחו כיעילים, ומעודדים דיכאון, פגיעה עצמית ואפילו אובדנות
לא נכון, היו טיפולים פסיכולוגים שפעלו היטבלישועתך קיויתי
..אביגיל.
לא את ואני נקבע את מי נרחיק ואת מי נקרבחותם-צורי
נו באמתאביגיל.
מי שלא קשוב לתורה ולמעביריהחותם-צורי
אבל איך הם דתיים ועוברים על התורה?נער גבעות מצוי
כאילו, יש קהילות שבהם מדברים בבי"כ בזמן שאסור, אבל הם לא דוגלים בזה. מה זה "אורח חיים לה"טבי מלא"? אולי לא הבנתי נכון..
כמו שלזוג של גבר ואישה יש הגבלות מסויימותאביגיל.
טוב.. לא הבנתי..נער גבעות מצוי
כל העניין של מצעד הגאווה הוא להראות למה זה טובלישועתך קיויתי
מה לעשות אני חי עדיין במדינה דמוקרטית ולכן אני לא אמיץ לבן אדם בבית לראות מה הוא עושה. אך אני לא אתן לזה לגיטימציה חברתית וקל וחומר משפחתית.
יש להם סטיה שאני לא מסוגל לפעול כנגדה כרגע אבל אני לא בגלל זה אעודד לזה.
לא ביקשתי ממך לעודדריעות.
אבל הם דורשים עידוד והכרה פומביתלישועתך קיויתי
מצטער, התורה קראה להם כך, לא אני.
התורה זה משהו אחד, ואתה ממש לא התורה.ריעות.
אסור להם להתחתן כאן. אסור להם לאמץ ילדים. הומופוביה- אתה יודע כמה אנשים שונאים אותם?
מותר לי לצטט, כי אז את שוללת לי גם את הזכות לומר לא תרצחלישועתך קיויתי
פשוט מונעים מהם כראוי להקים תא משפחתי, מכיוון שהם אינם תא משפחתי.
תצטט מדויק לפחותריעות.
לחלוטין לאחותם-צורי
זהו שהם לא, הם מסוגלים לפרות ולרבות?לישועתך קיויתי
יש גם זוגות סטרייטים שלא יכולים. אז לא תכיר בהם כמשפחה?אביגיל.
הם כן, כי כמו שציינת המוסד עצמו תקין שםלישועתך קיויתי
אבל אתה טענת שהבעיה היא (חוסר) היכולת לפרות ולרבותאביגיל.
בתור מוסד, בתור כלללישועתך קיויתי
אבל זה לא מדוייקאביגיל.
זה חלק גדול מהלהט"בים...
פירוש לכל השימוש המוזרים בבקשה?לישועתך קיויתי
(נראה לי שלא הבנתי את השאלה)אביגיל.
הוא חשוב בעיני,
אבל אני לא רוצה למתוח מידי את גבולות הרגישות בערוץ.
אם תרצה/י אשלח לך
את ציטטת כל מיני שמות...לישועתך קיויתי
אני מעדיף שלא לעבור לאישי
מבינהאביגיל.
בויקי יש אחלה הסברים. די אמינים ותמציתיים.
שונאים אותם האנשים הטבעייםחותם-צורי
מטפלים בהם במסירות אין קץ.
הרב ארלה הראל, יהושע שפירא, שמואל אליהו.
את לא אוהבת להטבים אלפית ממה שהם אוהבים,
פשוט את משלימה עם הנכות שלהם ועוצמת עיניים
והיהדות ורבניה לא
נכות. אלוהים.ריעות.
משוחררת
חותם-צורי
מי שמתעלם מהבעיהחותם-צורי
למה לא להפריע להם?נער גבעות מצוי
זה משהו לא מקובל! זה הגיוני לתת הכרה לנישואין של אדם ש(מחילה)חי עם בהמה? גם אם מאות אנשים יעשו את זה, ויעשו מצעד. למה שממשל כלשהו יראה בזה היגיון??
סליחה, לא מסוגלת להתייחס ברצינות להשוואה הזואביגיל.
באתי לומר שזה משהו לא מקובל ולא נורמלי...נער גבעות מצוי
מממ, אולי לא בן האדם לבהמהלישועתך קיויתי
אבל מה הבעיה לחיות עם בהמה? הרי הם לא עוברים על שום איסור...
לחיות - לשון נקייהנער גבעות מצוי
לא,טיפה של אור
את מוכנה להגיב עניינית על ההודעה?לישועתך קיויתי
כןריעות.
אתה רוצה? תפרסם ברחוב שאסור. אחכ זו כבר החלטה שלהם. ואם הם החליטו להתחתן, זו בעיה שלהם. הם לא פוגעים באף אחד.
נכון, מסכיםלישועתך קיויתי
מה שהם עושים בבית זה עניינם.
אבל הכרה רשמית כמשפחה הם לא יקבלו כי הם לא.
הם כן פוגעיםאישיות
חוץ מזה שאם אנחנו מאמינים שהקב"ה הוא אבא שלנו והם הולכים נגדו ועוד בפהרסיא. (עיקר ההדגשה זה הפרהסיא) אפשר לשתוק?
נגיד תחשבי על אבא אמיתי שמבזים אותו, איזה בן טוב ישתוק על זה?
^^^נער גבעות מצוי
התגובה שהכי הזדהיתי איתה בכל השרשור הזה!! יפה! באמת איפסת אותי!
^^^אביגיל.
למה לא?נער גבעות מצוי
ויקרא ח כב, אני גם מציע שתקראי את הפרק ותראי את הבמהלישועתך קיויתי
במה שהם מנפנפים בו. בהחלט כןחותם-צורי
אם נטיות שונות משלך היו תועבה, הן לא היו קיימותריעות.
נטיה לרצח קיימת?חותם-צורי

לא בטוחהריעות.
למה?לישועתך קיויתי
כיריעות.
א. אין לי שום בעיה עם אלו שקיימת להם הנטייהלישועתך קיויתי
אני שמעתי שאת הנטיה הזאת אפשר לשנות.פנים אחרות.
וחיו באומללות עם אישה שהם לא נמשכים אליהאביגיל.
ופגעו בזכות של הילדים לגדול להורים עם זוגיות מאושרת ואוהבת
לא נכון!פנים אחרות.
יכולה להעיד? או ששמעת ממישהו ששמע ממישהו שפגש שראה מישהואביגיל.

קראתי עלזה.. לא זוכרת איפה..פנים אחרות.
אז מה? שיחיו עם גבר?נער גבעות מצוי
כן. מוזמן להרחיב על הסיפור של הבחור שהקים את חוש"ן
אביגיל.
יש להם ארבעה ילדים. הגדולים בחינוך דתי לגמרי.
יכולה להעיד שהילדים שלהם ב"ה נראים מאושרים ובריאים בצורה מעוררת קנאה

לא מקנא.. בכלל.נער גבעות מצוי
מאיפה הילדים?לישועתך קיויתי
שלושה מהורות משותפתאביגיל.
הורות משותפת?לישועתך קיויתי
...אביגיל.
גם האבא וגם האמא הם אפוטרופוסים ומעורבים. יש משמרות.
הם קוראים לזה 'כמו זוג גרוש, רק בלי הריבים'...

כן, אבל גדלה כיהודיה וכנראה תגויר. זה שכיח אצל ילדים שנמסרים לאימוץ בגיל צעיר. ועוד יותר במקרים של פונדקאות, שהילד גדל מההתחלה במשפחה יהודית
אז הנה, שוב ילדים ללא בית שלםלישועתך קיויתי
לא סתם טורחים להפחיד גרים.
אז מה שהם מתחנכים בדתי?
אצלנו יש גם מחללי שבתות, נקרא גם להם דתיים?
תאמין לי, זה אחד הבתים הכי שלמים שיצא לי לראותאביגיל.
כן, חכי עוד עשרים שנהלישועתך קיויתי
צודק. מהמעט שראיתיאביגיל.
היא קוראת למשכב זכר תועבהאביגיל.
לא ללהט"בים
לא לאהבה בין בני זוג מאותו המין
לא למשפחה שהם מקימים
אה, נכוןלישועתך קיויתי
זו לא משפחה, זה במקרה הטוב טעות גנטית או במקרה הרע טראומת ילדות.
וכן, פתאום אסור לפרש את התורה? אז למה את מקיימת מצוות? הרוב זה פירוש.
התורה בוודאי מתנגדת לכל אלה. היא תומכת בת"א משפחתי אחד בלבד שמורכב מגבר ואישה.
זה לא קשור אם הם עושים את זהטיפה של אור
אלה שעושים כך, מבצעים תועבה . הם לא תועבה בעצמם .
אפשר לפרש, תראה לי פירוש שמסביר כך ...
את מוזמנת לפתוח את כל ספרי ההלכהלישועתך קיויתי
פניני הלכהטיפה של אור
"שנאמר (ויקרא כ, יג): "וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה, תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם, מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם". וכל מקום שנאמר "דמיהם בם", הכוונה לסקילה. "
הוא גם כותב את זהלישועתך קיויתי
נכון, הוא אומר מה היחסטיפה של אור
הם מבצעים פעולת תועבה לכן, הם ימותו בסקילה . בגלל הפעולה שלהם, לא בגלל מי שהם .
סבבה, אז אנשים שעושים תועבה הם סוטיםלישועתך קיויתי
מצחיק מאדחותם-צורי
התמונת פרופיל המשותפת?
הבכת אותי
אולי בשבילך המוקד הוא מיניותאביגיל.
אם לא הייתי מפחדת הייתי מסבירה יותר בפירוט, אבל יש אפשרות לאינטימיות מינית, גם בין גברים, שההלכה לא אסרה
גם לשיטתךלישועתך קיויתי
ואם את מאמינה שהמטרה היא כן קשר מיני אז אין תרוץ.
לא אמרתי שהקשר הנפשי חשוב יותר (או פחות)אביגיל.
זו לא אהבה לחבר, או לחברה.
זו אהבה לאדם. כזוג.
והקשר הזוגי מורכב מאינטימיות נפשית ופיזית ביחד. *שאפשרית* ע"פ.
כמובן בתנאים והגבלות מסויימות, כמו זוגות סטרייטים. אבל אפשר. ועוד יותר אם מדברים על נשים...
(לצערי אין עדיין ספר הלכות בנושא, מקווה מאוד שיהיה בקרוב.
אבל יש רבנים שמוכנים לייעץ באופן פרטי, לצערי רובם מפחדים מידי בשביל לכתוב משהו לציבור הרחב).
אוקי. נזרום איתך.חותם-צורי
ולעירום במשאיות?
אינטימיות נפשיתחותם-צורי
מאחלת לך שתחווה
אביגיל.
ברור שיש דבר כזה!חותם-צורי
זה פתטיות מביכה
אני קישרתי למצעד?אביגיל.
אה, זו סתם בורות של מי שניזון מסטיגמותאביגיל.
ויש *הרבה* להט"בים שיוצאים נגדו. ולא סובלים את הסגנון שלו.
אבל הוא מכניס כסף ותיירות לעיריית ת"א אז ממשיכים באותו קונספט..
מצעדים אחרים הרבה יותר מחאתיים ו"עדינים". בעיקר זה שבירושלים...
המסר. שלהםחותם-צורי
וגאווה בחוסר מוסריות-רשעות
את הצהרת פה שלא אכפת לך מההלכה!חותם-צורי
?.אביגיל.
התורה די שיבחה חברות, עייני דוד ויונתןלישועתך קיויתי
מממ.חותם-צורי
לפי היהדות בקורת לאו דווקא קשורה לשנאה

טוב מזה בטוח לא יבוא..נער גבעות מצוי
כידוע, ארץ ישראל מקיאה כל מי שעושה תועבה..
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם

- לקראת נישואין וזוגיות