לא מפריע לכם שאנחנו שותפים לציון של יום אחד שמוקדש למחוות רומנטיות?
למה הפכו את ט"ו באבסוסה אדומה
לא מפריע לכם שאנחנו שותפים לציון של יום אחד שמוקדש למחוות רומנטיות?
הדברים קצת השתבשו בדרךלב אוהב
העיקרון הוא שאנשים להוטים למצוא אהבה,
גם הנשואים בעצמם,
אהבה היום זה חלום גדול שהרבה שואפים לזה
ולא הרבה זוכים לו..
אז תפסו טראמפ על ט"ו באב..
אני שמעתי רב שאמר במפורש שזה לא חג ולא כלום...
זה אכן יום מיוחד וכל מה שנכתב עליו בגמרא, אבל לא מעבר...
אף אחד, אבל אף אחדפולאריס
זה יום גדולגמני
הנהגמני
תגיד לרב הזה, שילמד את התלמוד בבלי תענית ובבא בתרא.חסדי הים
המנהג לחוג את היום הזה, כבר מופיע בתנ"ך.
גם תחנון...הזדמנות
וזה יוצא ביום שני שזה בכלל חגיגה
הגבתי למקום לא נכוןאלגאוי
שטות . כתבתי על זה באחת התגובות שלינפש חיה.
זה דווקא ממש ממש מתאים לעסוק ברומנטיקה פרטית ביום הזהתפוח יונתן
כמו שבחנוכה מכינים אוכל משמן לזכר נס פך השמן,
וכמו שבפורים עוטים מסכות על הפנים כמו שה' עשה בימים ההם,
כך גם היום אנחנו עושים מחוות קטנות ואישיות של פיוס לזכר הפיוס בין השבטים וגם כדי להידמות לקב"ה שהתפייס עם עמ"י בדור המדבר.
כמו שאומרים: "השלום מתחיל בבית".
בשביל המתנות
חופשיה לנפשי
הרבה פעמים מחפשים סיבה למסיבהקוד אבל פתוח
(מספר על עצמי)
אינלי מושג מה הטררם סביב טו באב.. ממתי חוגגיםרחפת..

אם אפשר להבין את המהות הכללית של היום בעמ''י, אשמח!
יש משהו מאוד נחמדקוד אבל פתוח
הרי אהבה זה לא רק לחיות ביחד בשלום, זה מעשים אקטיביים, וזה מאוד עוזר שיש תאריכים מיוחדים. אחרת השיגרה יכולה לשחוק בקלות..
גם את פורים הפכו לחג הנפציםברגוע
זה אומר שאנחנו לא יכולים להיות "שותפים" ליום הזה?
לט"ו באב יש מקורות מחז"ל שזה יום מיוחד (לא חג), זה לא המצאה של הדור שלנו.
שותפים לזה שכל החג סובב סביב הנפצים?סוסה אדומה
אני לא באה למחוק את ט"ו באב, אני באה לתהות לגבי מה שהפכו אותו להיות...
כמו שרחפת אומרת, אני מרגישה שזה העתק הדבק של יום האהבה הבין לאומי, ושזה מיותר כהאהבה נוכחת בכל ימות השנה.
עם זה אני מסכיםברגוע
מה שאני רואה מסביבי זה בעיקר הרבה התעסקות בעניין של שידוכים עצות מזה אהבה וכו'
בציבור הכללי באמת הפכו את זה לחג האהבה, ואנחנו צריכים להזהר לא להדבק בזה.
אני שואל באמתתפוח יונתן
מה הבעיה בזה שט"ו באב זה חג האהבה?
אהבה זו מילת גנאי או מילה גסה?
ממתי זו הייתה בעיה ביהדות לעסוק בחיזוק הקשר הזוגי ובשלום בית ששם ה' נמחק מפניו?
"ואהבת לרעך" זה כלל גדול בתורה
קודם כל זה לא ט"ו באב שכתוב בחז"לברגוע
ובכלל זה מרגיש לי מאולץ ולא אמיתי,
חיזוק קשר זוגי צריך להיות כל יום
לא רק כש"חייבים" כי זה חג האהבה.
נכון שצריך ימים שחוזרים לשורש איפה ואיך התחלנו לאהוב בשביל לתחזק ולחזק את הקשר,
אבל זה נראה לי יותר מתאים ליום נישואים של כל זוג.
לא בתור חג לאומי.
כל מילה^^^^כמעין הנובע
אין בעיהבך לי קר
יש אמת, ומנסים להגיע אליה. לא צריך לדחוף דברים אחרים, גם אם הם לא בעיתיים בפני עצמם, בשביל להסביר את מהות החג.
בטח בחג כזה שהגמרא מעידה על גדלותו.
"זה היום אהבה למאות"חסדי הים
טוב לאם הבנים שמחה, יום זה בו לשמחה, כי מוכן הוא כיום סליחה, להיות הנאה ל-אומה משעבוד נחה.
בה"י באב שש ורצה, עוברת בבנות היפה כתרצה, פודה כגבור יצא, צפצפה בקולה וזה צור פצה.
בה"י באב קח מני אסון, רבת בו שמחה וששון, שלח קול חסון, תכפתי גאולה בקול שמחה וששון."
מי ש"הפכו", למרות שאינם יכולים להפוך את מהות היום,ד.
עשו את זה מבחינת ה"ראש" שלהם, למשהו מגעיל - אם כי ב"ה אני לא מתמצא בפרטים - מאה ושמונים מעלות מהטהרה המקורית של היום הזה, שהיתה בזמנו.
הרי חכמים אומרים בפירוש, ש"לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב ויו"כ" שהיו עושים בהם שידוכים, היו קמים הרבה בתים בישראל. ההיפך המוחלט מהפריצות של ה"אהבה" שכאילו הלבישו על זה, שהיא מהגורמים הראשיים, בנוסף, להחרבת בתים בישראל כיום, "תרבות" כזו.
בנוסף, הגמרא מזכירה עוד דברים שאירעו ביום זה, ובכללי יש בהם אכן גם מהכיוון שהזכרת, של הסרת מחיצות בעם ישראל ("הותרו שבטים לבוא זה בזה" וכו').
כמו כן, הרי במפורש לא חגגו יום זה במשך הדורות, חוץ מאי אמירת תחנון. ציון היום היה בזמן המקדש בעיקרו.
אז כמו עוד דברים במורשת ישראל, אם קודם כל נאמנים למקור ולהלכה - לא "ממציאים" חגים חדשים, לא מגזימים לפי נטיית הלב במה שרוצים (וממילא גם מפחיתים במה שלא רוצים) - אפשר עם שיבת עם ישראל לארצו, "להחיות" קצת רוח של דברים שמעקת הגלות לא היה לנו כ"כ "ראש" לזה. ואפשר להרבות אחדות בעם ישראל, ולקבוע אולי כינוסים של שדכנים להתאמץ יותר וכד'.
אבל להצטרף ל"תרבות" שכאילו ממציאה מחדש את מנהגי ישראל, כולל כנגד עצמם, שוכחת בכלל את המקור, סוג של עם-ארצות-למהדרין, בוודאי שאין מקום. אינני יודע מי "שותפים" לכך - אבל ברור שאת צודקת שאם יש כאלה, זה לגמרי לא בסדר.
כחלק מהתכנית המשלימים שצהל מכריח את הצוות שלי לעבוראלגאוי
זה היה הרגע שבו הממ החליט שצריך לעבור למצגת הבאה.
לפחות הוא דן אותם לכף זכות והתעלם מהרצח המזעזע
הדוכס מירוסלב
הוא לא התעלםאלגאוי
חחח אנשים היום עשו מרצח דבר זולהדוכס מירוסלב
כדרי לשאול את הפרסומאיים. לדעתי הם המקור.44444
אוווווווווו. כבודה נגעה בנקודה פנימית חסידית עמוקה ביותראורות הכתובה
יש עניין בחסידות
אני מכיר אתזה מ'נתיבות שלום' (שליימווות)
שלכל חג יש תכונה מסויימת
איזה 'אור' מסויים, שהוא מופיע בעולם
(לדוגמא- פסח- חירות, פורים- ביטחון)
וההארה הגדולה של החג המקורי מאירה שוב בעולם
מה שנקרא 'זמן מאיר בתכונתו'.
וההארה לא מסתלקת אחרי החג, וזהו הבדל בין חג לשבת
שבת- ה' קבע את זמנה, התערותא דליעלא
ובחלוף השבת האור מסתלק חזרה למעלה.
(והבשמים בהבדלה הם בשביל לנחם את הנשמה על אבדן הנשמה היתרה שהגיעה וחלפה)
אך בחג- ישראל מקדשים את הזמנים
זותומרת שהחגים נקבעים על פי עיבור החודש, שהוא בשליטת ישראל.
וההארה של החג לא מסתלקת, היא נשארת איתנו

(וזו סיבה מדוע אין בשמים בהבדלה שאחרי חג. הנשמה היתרה לא מסתלקת
)עכשיו, פה נכנס העניין של מנהג ישראל
קהילות מוצא שונות מחזיקות במנהגים שונים
מה שמעיד לכאורה, ואני חושב שלא רק לכאורה
על הבלבול וחוסר ידיעת האמת האחת והמדוייקת
אך מצד שני- מה ששמר חזק על היהדות במשך כל הגלות זו ההחזקה במנהגים
כי מנהג זה של קהילה
קהילה זה אומר אני לא לבד בגלות
קהילה זה אומר אני חלק מקבוצת יהודים. ציבור
השתקפות של מה שיהיה בא"י
כשעמ"י ישוב (וכבר הולך ושב ב"ה) לארצו
והביחד בגלות נתן הרבה כח
וגאוות יחידה
והרגשת שותפות
על כן מנהג ישראל קודש הוא
כי דווקא המנהגים השונים בין הקהילות
הם אלו שעזרו לעגן את היהדות דווקא באותה קהילה מסויימת
לא במקרה מנהג מסויים התפתח בקהילה אחת
ומנהג שונה בתכלית התפתח בקהילה אחרת
כי כל קהילה והמקום שלה, תרתי משמע
וכל קהילה וההתמודדות שלה
עם קשיים מבחוץ ועם קשיים מבפנים
עכשיו
מפה לשם השתרש שטו באב הוא חג הרומנטיקה היהודית
ואיני יודע אם יש לכך מקור תורני או לא
משום שאני בור ועם הארץ
וזה מקצת שבחי שאומר בפני
אך מכל מקום- כך השתרש
וב"ה שכך
כי רומנטיקה זה מקסים
וזה מחדש, ומחייה, ומרענן, וכיף
כשזה עם הנכונה, ובדרך הנכונה
שגם זה אנלא סגור איך בדיוק
כי מלבד היותי בור ועם הארץ
וזה מקצת שבחי
אני גם רווק
שעוד לא זכה לשמח את אשתו
ולפנק אותה
ולהפתיע אותה בדברים טובים ומשמחים ומקוריים
ויה"ר שאזכה במהרה
סליחה על הנצל"ש לפצל"ש
רץ לדווח על עצמי ולחסום אותי
בעיה טכנית קלה
לענייננו
אז טו באב תפס כחג הרומנטיקה היהודית
וזה מקסים
כי ביומיום לא תמיד זוכרים
ולא תמיד יודעים
מה לעשות
ואיך לעשות
אז בא טו באב, ומוציא מאנשים
או לפחות אמור. או לפחות לפחות מסוגל לכך
רומנטיקה
והתאהבות
וקיטשיות
וגם אם אין מקור ברור לכך שזה עניינו
הרי אמרנו שישראל מקדשים את הזמנים
ומנהג ישראל דין הוא
או קודש
או גם וגם
לוזוכר
ומכיוון שדוסים לא פטורים ממנהגים
זו הזדמנות פז בשביל הצולער להוציא מתוכו ומעצמו
(או אולי אפילו להוליד מעצמו, כיוון שזו ברייה חדשה בשבילו)
רומנטיקה
וקיטשיות
וגם אם יש לו גושים של זקן מדובלל
ונעלי ספורט שחורות בלויות
וציצית צמר שידעה ימים יפים יותר
ולבנים יותר
זו הזדמנות פז בשבילו לעשות משהו בשביל אשתו
ולחזור עם איזה דובי גדול
שמחזיק לב
או הזמנה לבית קפה אחרי שדאג לסידור לילדים
(ולסידור לבית. זתומרת בית מסודר. מקווה שזה אפשרי. אולי אני חב"ס. נוסף בחגיגיות אחר כבוד לרשימת התכונות שלי)
או כל דבר
משהו שיעשה טוב לאשתו
העיקר העיקר
שיכתוב לה פתק
או יותר נכון מכתב
אישי אישי
ממנו אליה
ולא פחות משזה חשוב בשבילה
זה חשוב בשבילו
לעצור רגע, לעשות חושבים
להסתכל, להתבונן
מה זו אשתו בשבילו
מי היא
כמה היא משמעותית בחייו
שזה לא מובן מאליו
שהיא לא מובנת מאליה
ויכתוב לה
וגם יעמוד מולה
ויסתכל במבט עמוק לתוך עיניה
ויאמר לה
שהוא אוהב אותה
ואפילו שכשהוא יבוא הביתה
לאשתו העייפה
והצנועה לעייפה
שלא מבינה מאיפה זה נחת עליו
ופייר הוא גם לא נראה הכי קזנובה
עם הזקן המדובלל
והנעליי ספורט השחורות שנפתחו קצת בקצה
ולמרות שלא תבין מאיפה זה בא
היא ת ב י ן מ א י פ ה ז ה בא
ותבין שזה בשבילה
ממנו
בשבילה
שהוא אוהב אותה
וזה לא שעד עכשיו לא אמר
ולא עשה
ולא ביטא
אהבה
אבל עכשיו הוא עושה אתזה אחרת
ויוצא מגדרו, במובן הפשוט של המילים
והוא 'מגחיך' תצמו
לכאורה הכי לכאוראית שבעולם
בשבילה
ומכיוון שלמדנו על פי החסידות שזמן מאיר בתכונתו
זו אחלה הזדמנות בשבילו
ובשבילם
לעלות על העגלה
ולהוסיף ולהכניס קצת קיטשיות ומחוות רומנטיות לחיים
והרי הארת החג לא עוזבת בחלוף החג
אלא ממשיכה ומלווה לאורך כל השנה
אז זה משהו שימשיך איתם, אצלם
בעז"ה
ובהשתדלותם
כל השנה
בדברים קטנים
ומצחיקים
ומגוחכים
וסביר שגם לא תמיד מוצלחים
אבל בהחלט מבטאים
אהבה
ואהבה. או אהבה
אהבה זה דבר טוב
כתבת ארוך, יפה ומצחיק לגמרי... יש לך את זה!סוסה אדומה



תודהאורות הכתובה
די ואוו בשביל תגובה לשרשור...לב אוהב
שאלה טובהאשה חרסינה
למה הפכו את יוה“כ לחג האופניים?
למה הפכו את פורים לחג שבו הכל מותר (סטייל ליל כל הקדושים, להבדיל*10000)?
לכל השאלות האלו יש את אותה התשובה
והיא שכשאין חיבור אמיתי למקור של החג, אז נכנסות השפעות חיצוניו? מתרבויות/דתות אחרות.
את ט“ו באב הפכו לולנטיין, את פורים להלאווין וכו.
גם כי יש צימאון למשמעות וכשהיא לא אמיתית אז היא בדיוק ההיפך
וגם כי ההנהגה הדתית של קום המדינה לא השכילה ליצוק תוכן אחר ממה שיצקו לתוכו אנשי ההתיישבות הראשונים ”עולם ישן נחריבה“ וכו...
מדוייק!...לב אוהבאחרונה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום
עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢
פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)
לא אדום מזעםהסטורי
(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).
אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים
והאידיאות.
"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".
האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?
לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".
אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.
ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22
אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.
המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית,
"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"
"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי
איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…
הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב
כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים
האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.
על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.
ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה
אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb
כולם צריכים להגיע למעשי האבות?
ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.
הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.
אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים
יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.
במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.
ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים
לדרגתם.
הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.
(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)
..שפלות רוח
רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.
וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו
לא ?
"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb
כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.
אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.
..צדיק יסוד עלום
לא חשוב
לרדת מעץ החיים?חסדי הים
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים
נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.
זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.
"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".
רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
יפה טוב לדעתהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)