למה אתה מוציא את הגמרא מההקשר? עיין שערי קדושה ואור יקר.הדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך ט"ז באב תשע"ז 10:31

אתה צריך לצטט אותה כראוי, אם כבר הבאת אותה. זה דבר מזעזע להוציא גמרא מהקשרה, בצורה כל-כך מגמתית.

 

"מאי ארז אמר עולא ססמגור מאי ססמגור אמר רבי אבא בת קול כדתניא משמתו נביאים האחרונים חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוח הקדש מישראל ועדיין היו משתמשין בבת קול".

 

עיין קצת כראוי והודה בטעותך:

רוח הקודש – ויקישיבה

 

וזכור דבר מצוי בראב"ד שכתב בכמה מקומות "כבר הופיע רוח הקודש בבית מדרשנו", "נגלה לי מסוד ה' ליראיו", "כך הראוני מן השמים". כמדומני שזה אחרי חגי מלאכי וזכריה 

יש פה עוד כמה מקורות לגבי רוח הקודש שדיברו עליו מהראשונים והלאה.

'רוח הקודש' = הבנת סודות וסתרי התורה - פורום אוצר החכמה

 

נ.ב, הייתי אצל כמה וכמה צדיקים שהיה להם רוח הקודש גמור. לרב אליהו היה רוח הקודש מבהיל.

הוא דווקא די צודקברגוע

כתבת שיש בדורנו רוח הקודש גמור, ושם (ויקישיבה) הם כותבים שזה רק בלשון מושאלת.

לא ככה מביאים ראיה... רוח הקודש במובן הלא תנכ"י קיים בצורתוהדוכס מירוסלב

המלאה וכל דור יש כאלה.

פתח את המקורות שציינתי.

אוסיף גם את הרמב"ם במורה נבוכים

http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/more/b15-2.htm#3

ראה שם מהמעלה השלישית והלאה

 

קח בחשבון שהסדר שהרמב"ם מסדר את מדרגות הנבואה חלוק על כמעט כל המקובלים, אז קרא גם את שערי קדושה וגם את האור יקר בעניין הזה אם אתה רוצה להבין את התמונה הכוללת

 

בכל אופן הוא טועה ומטעה ומעוות את דברי הגמרא במגמתיות

...ברגוע

אם אתה אומר "רוח הקודש גמור" נשמע שאתה מתכוון לרוח הקודש שהיה בימי התנך.

הוא לא מטעה ולא מעוות, בסה"כ ציטט את הגמ' (שכתוב שם במפורש שנסתלקה רוח הקודש, אז מה אם משתמשים עדיין בבת קול? נראה מהגמ' שזה לא "רוח הקודש גמור").

כשאמרתי רוח הקודש גמור הכוונה הייתה שזה לא בדרך חכמההדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי יעל מהדרום בתאריך ט"ז באב תשע"ז 11:30

אלא רוח הקודש ממש. מה אתה מנסה לכפות עלי כוונות במה שאני כותב?

 

והוא עיוות את דברי הגמרא שאומרת במפורש שהיו עדיין בחינות של רוח הקודש, בהמשך השורה שהוא חתך בכוונה! אין יותר עיוות מזה.

במקום להתווכח לחינם, ולעשות פלפולי סרק, פתח את המקורות. בלינק לפורום אוצר החכמה יש PDF שמביא מספיק מקורות מהגמרא, גאונים, ראשונים ואחרונים בדיוק כמו שאני אומר, ובאף אחד מהם לא מביאים את הגמרא ההיא כמו שהוא קיצץ כדי להבין.

 

בקיצור, זה עיוות גמור ואולי אפילו מה שנקרא "מגלה פנים בתורה שלא כהלכה" (בירושלמי זה מובא כך על מנשה המלך: "יושב ודורש בהגדות של דופי").

טובברגוע

אין לי כח להמשיך..

 

רק נקודה לסיום-

אני לא מכניס לך כוונות,

אלא מעיר לך שמלשונך נראה אחרת.

כבר כתבתי למה התכוונתי פעמיים הדוכס מירוסלב


זה כמו שתוספות כותב לגבי זכוכית לבנה, שזה לאחסדי הים
לגמרי הסתלק, אלא לא מצוי.
איתא: "הפוסל במומו פוסל" קידושין ע'רווק ב

הבאת קישור ויקיפדי אשר כביכול סותר הגמ' רח"ל.

אך בהכירי את הנפשות הפועלות לא התעצלתי וקראתי את הנאמר בו. 

ואשר חשבתי כך היה, ולא זו בלבד כי איננו סותר את התלמוד אלא להיפך, הוא תואם במדויק, ואצטט:

 

""תניא משמתו נביאים האחרונים חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוח הקודש מישראל ועדיין היו משתמשין בבת קוליומא ט:. ..... אמנם גם בימינו משתמשים בביטוי רוח הקודש. המושג רוח הקודש בימינו מתייחס ל"רוח הקודש" בלשון מושאלת"  ס"צ

דהיינו כי כיום אין רוח הקודש, אלא זוהי לשון מושאלת. וכבר האיר את עניך בזה "ברגוע".

 

אתה מלין עלי כי אני מעוות ומוציא דברים מהקשרם ועוד כהנה וכהנה תיאורים, בעוד שאני בסה"כ ציטטתי גמ' ללא כל פרשנות. ולא עוד אלא שאתה מביא קישורים אשר דוחים את טענתך אתה.

ועד שאתה מבקש מאחרים להודות בטעותם, טול קורה מבין עינך, והודה אתה כי צדקו ממך.

 

אם כי נוכחתי לראות כי בדין ודברים עם "ברגוע" חזרת בך, וטענת כי אין המדובר ברוח הקודש ה"תנכי"ת" כלשונך, אלא במושג אחר שאינני יודע מהו, ומשכך אין לי יכולת להתייחס לכך. מה גם שלא הבאת כל מקור לדבריך.

 

לסיום אוסיף את דברי האור החיים הקדוש זצ"ל  "ומשחרב המעון נסתם חזון ונשארה בחינת רוח הקודש, וכשנסתתמו עיני ישראל אין אתנו משיג ריח הקודש, ואין צריך לומר רוח הקודש(בראשית ו ג)

 

נ.ב. אינני יודע אצל צדיקים היית, אך הייתי נזהר בהפרזה יתירה, וכבר אמרו חכמינו "חכמים היזהרו בדבריכם"

לא קראתי, מעדיפה לא לקרוא, אבל..לב אוהב

היו לי וויכוחים רבים על זה עם חברות שלי שלא היו מעולם מקושרות לצדיק, הן או המשפחה שלהן..

אני פשוט חושבת שיש כמה הגדרות לרוח הקודש. רוח הקודש שאתה מדבר זה כנראה דרגת נבואה שהיא באמת נעלמה מהעולם... 

אבל יש דרגות והשגות בעבודת ה' תקרה לזה איך שתקרה, שאדם שהגיע אליהן יכול לדעת על אדם אילו עבירוץ הוא עשה, יכול לדעת מה קורה ליהודי במדינה מסויימת (ראה סיפורים על הרבי), יכול לדעת על פי שם ושם אימו מי הבן אדם, תכונות אופי שלו ועוד... 

 

בפרטי אשמח לפרט סיפורים שאני חוויתי...

 

 

בהחלט עדיף לא לקרוא את דבריו, הוא מצטט חצאי משפטים בשבילהדוכס מירוסלב

להצדיק את ההבנות המוזרות שהוא בוחר להבין

צודקת.רווק ב

אני לא מתכוין להתווכח, ואני מכבד את דעתך ואמונתך, בפרט שציינת כי גם את חושבת כי אין כיום רוח הקודש ונבואה.

 

כמו שכבר אמרתי אני לא מקושר עם צדיקים ואין לי הבנה בעניינים אלו, א"כ יש לי קשר לימודי וחברי טוב עם ת"ח, ישנם שיאמרו אף ת"ח מופלגים.

 

באמת שאני לא מבין בדרגות ובהשגות, ומה אפשר לראות או אי אפשר לראות.

אני יודע שיש הרבה שרלטנים (הרב מצפת ודומיו).

בקרב הת"ח שאני מכיר, אין סיפורים כאלו.

 

באם יש לך סיפורים מחוויה אישית זה תמיד מעניין.

 

 

לא ציטטת גמרא, ציטטת חצי מימרא כדי להצדיק את השטויותהדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך ט"ז באב תשע"ז 18:00

שרצות לך בראש כנראה... איכשהו נראה לך שהגיוני הזלזול שלך בצדיקים חח.

 

אם כבר הזכרת את האור החיים הקדוש, אצטט גם אני אותו, שוב במלואו: "ויהי כי החל האדם פירוש נתחלל או נעשה חולין  הובדל מהדרגת נביא, ובהמשך הזמן הנצנים נראו בארץ הם הצדיקים שהחזירו העטרה ליושנה, ומשחרב המעון נסתם חזון ונשארה בחינת רוח הקודש, וכשנסתתמו עיני ישראל אין אתנו משיג ריח הקודש ואין צריך לומר רוח הקודש, וזו היא צרת בית ישראל שאין למעלה ממנה הצמאים להריח ריח אבינו שבשמים ותחי רוחינו."

כמו שאתה רואה, על אותה הגמרא שכתבת הוא כותב במפורש שנשארה בחינת רוח הקודש חח

 

שוב, אתה מצטט חצאי דברים כדי להצדיק את העקימות של ההבנה שלך. נגד פשט דברי האור החיים עצמו על הצדיקים בפירוש שאין יותר מפורש ממנו. מציע לך להפסיק לגלות פנים בתורה שלא כהלכה. או להתחיל ללמוד איך קוראים בעברית

 

הובאו לך מספיק מקורות**, אתה מוזמן לעיין. כנראה שדברי האור החיים שציטטת נכונים במפורש עליך "אין ... ריח הקודש"

 

**טענת שלא הבאתי מקורות לדברי, ככה שאתה גם שקרן, הבאתי כמה וכמה מקורות. אשמח אם תפסיק לשקר, ו/או תפסיק לכתוב פה שטויות, מה שבא לך.

 

נ.ב, רק כדי להוציא מלב צדוקים אציין כאן את התנא דבי אליהו:

"תנא דבי אליהו, מעיד אני עלי שמים וארץ, בין איש בין אשה, בין גוי בין ישראל, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו, רוח הקודש שורה עליו".

אם מישהו חושב שהוא יודע יותר טוב מאליהו הנביא, כנראה שהוא צריך טיפול דחוף.

 

ועוד קצת ראיה אחת מהמקורות שהבאתי לעיל

רבי חיים ויטאל בשערי קדושה פרק ג':
"והנה באזנינו שמענו ראינו יחידי סגולה השיגו למדרגת רוח הקודש בזמננו זה, והיו מגידים עתידות ומהם בעלי חכמה לא נתגלית בדורות שקדמו אלינו, וכדי שלא להרפות ידי הבאים אל הקודש להתקדש, אבאר איזה ענינים ואפתח כמלוא פי מחט סדקית וה' הטוב לא ימנע טוב להולכים בתמים. ותחלה נבאר כמה דברים בעניני ההשגה ובשער השמיני אכתוב סדר ההנהגה בהם בעזרת ה' יתברך".

 

אני מקווה שאף אחד לא ימשך אחרי אותם הזויים שמוציאים פה דברי תורה לדברי הבאי כקלי הדעת.

איתא משחרב ביהמ"ק ניטלה הנבואה.. וניתנה לקטנים ....רווק ב

כנראה שזכית לנבואה אם אתה מגיב ל"דברים שרצים לי בראש"

אזכיר שוב. לא נקטתי כל עמדה אלא ציטתי את הגמרא בלבד. הפרשנות ו"דברי הנבואה" הם על אחריותך בלבד.

 

לגופם של דברים, אין כל צורך לצטט עמוד גמרא שלם, אלא רק את הדברים הנוגעים לעניין.

ואכן לא ציטתי ציטוט של כל עמוד הגמ' אלא את הדברים הנוגעים בלבד.

אין בהבאת הציטוט המלא בכדי לשנות את משמעות הדברים, ואשר על כן אין כל צורך בהבאתו.

 

כמו כן אף בדברי האור החיים הקדוש שהבאת אין תוספת על מה שהבאתי, ואין בהם בכדי לשנות את המשמעות הברורה של דבריו כי כבר בזמנו לא הייתה רוח הקודש.

אשר על כן לא ברור לי כיצד אתה רואה מהאור החיים שישנה רוח הקודש בזמנינו, בעוד שהוא כותב מפורשות שאין רוח הקודש.

 

אכן אתה צודק כי דברי האור החיים נכונים כלפי, אך באם האור החיים עצמו מעיד כי "אין איתנו משיג רוח הקודש" מה נענה אנן שקטנם עבה ממותנינו ואם הם מלאכים אנו.....

אתה הוא זה ששם עצמו כגדול מהאור החיים ועל אף שהוא מעיד כי בדורו אין רוח הקודש, הינך מרהיב עוז בנפשיך לומר כי אתה מכיר אישית כמה צדיקים שיש להם רוח הקודש ברורה ומובהקת!!!!

 

מה שכניתני שקרן על ענין הראיות.

הלא ב"ראיות" שכביכול הבאת כבר הוכחתי לך לעיל כי לא עיינת בדברים, ויותר ממה שהם משמשים לטענתך הם משמשים ראיות כנגדך.

עיין ערך הויקיפדיה שכתב הפך מדבריך דבימינו ליכא רוח הקודש, אלא משמש כלשון מושאל.

 

עיין מה שהבאת מאוצר החוכמה שאין הכוונה רוח הקודש כפשוטו, אלא קדושה השורה. וכעין מה שאמר הראב"ד  " כבר הופיע רוח הקודש בבית מדרשנו מכמה שנים והעלינו שהוא פסול" והדבר פשוט שאין הכוונה רוח הקודש, שהלא אין פוסקים הלכה מרוח הקודש, שכידוע לא בשמים היא.

 

ומהרמבם שהבאת אין הוכחה לכלום, ובדאי לא לדבריך.

 

הא למדת כי כל ה"ראיות" שהבאת אין בהם ולא כלום, ואדרבה מוכח מהם שלא כדבריך, חבל שלא עיינת בהם קודם.

ועד שאתה מכנני "שקרן" או שולח אותי ללמוד לקרוא, טוב היית עושה אם לפחות היית קורא את הקישורים שאתה עצמיך מביא, וכבר נאמר לעיל כי כל הפוסל במומו פוסל וד"ל.

 

מה שהבאת בעניין תנא דבי אליהו הרי ששוב אין מכך כל ראיה.

אתה יודע באיזו תקופה חי אליהו? כדאי שתברר זאת.

אך לבד מכך, ברור הדבר כי אין הכוונה לרוח הקודש כעין מה שאתה כיוונת, שהלא אומר הוא שאפילו על גוי עבד ושפחה. אלא כוונתו הפשוטה ש"הקדושה" החלה על האדם היא הכל לפי מעשיו, ופשוט.

 

ומה שהבאת מהמרח"ואין לי מושג.כידוע שהמהרח"ו עסק בתורת הנסתר, אני אין לי מושג בחוכמת הנסתר ואני לא מבין בטרמנילוגיה של חוכמה זו, כך שאין לי מושג למה הייתה כוונתו.

אך חזקה היא שכשם שבכל הציטטות והראיות שהבאת לא הוכיחו מאומה, כך הוא אף בראיה זו.

 

בשולי הדברים אומר כי אינני יודע היכן מצאת בדברי זלזול בדברי חכמים.

להיפך אני מכבדם עד למאוד בכל הכבוד האפשרי.

אך לכבדם אין פירושו לספר סיפורי בדים, אלא ללמוד ולהגות בתורתם.

 

סיפורים על דברי נבואה ורוח הקודש לא רק שלא מכבד אותם, אלא לעיתים אף גורם נזק רב(עיין ערך ההתנתקות וד"ל)

 

מתנצל על האריכות.

 

איתא "ניטלה ... וניתנה לחכמים"הדוכס מירוסלב

לא עונה לך על כל השאר, כי אתה אלוף הארץ בפלפולי סרק למאה מטר.

 

אני מוחה בתוקף על הזלזול שלך ברב מרדכי אליהו, ואני מקווה שאו שתחזור בך או שתפגע משמים.

 

סתם אי דיוק שצץ לי למרות שהשתדלתי לא לקרוא את עיוותיך: לגבי התנא דבי אליהו, כנראה שאתה ממש לא יודע כלום, כי הספר נכתב ע"י רב ענן שהיה אמורא, מפי אליהו הנביא.

חכמים או שוטים אתה תחליט.רווק ב

זכותך לא לענות.

אני משער כי כלל לא קראת את שכתבתי, שלו קראת היית נוכח לראות כי אין שם פלפול אחד, אלא הבאת הדברים כפשוטם, דבר דבור על אופניו.

אך שיערתי שלא תקרא שהלא ק"ו הוא, באם את קישוריך אינך טורח לקרוא, ק"ו את דברי אחרים!!

 

אינני יודע היכן מצאת שמץ של זלזול בדברי כלפי הרה"ג מרדכי אליהו או כלפי כל רב אחר, באם תראה לי יותר מאשמח לחזור בי ולהתנצל על כך.

נראה לי שכדאי להיזהר בלמסור דין שהלא נאמר המבקש על חבירו נענה תחילה.

 

לגבי התנא דבי אליהו, אני באמת לא יודע מי כתב ומתי נכתב, אך כיצד זה הוכחה לכך לאי ידיעת כלום, אין לי מושג.

אך כבר ראיתי שיטה של כאלה שאינם מסוגלים לענות בצורה עניינית,  ונתפשים על נושא שולי שאין בו בכדי לעלות ולהוריד.

 

 

איתא: "כמדומה אני שאין לו מוח בקדקדו". נראה לי שעדיף שתשארהדוכס מירוסלב

משפטן ותניח את התורה בצד.

 

אדון רק בדבר אחד, להראותך טעותך אבל מובטחני שתשאר בטעות גם אחרי-כן, יכולת הבנה אין לך. רב ענן היה אמורא, האמוראים היו אחרי תקופת המשנה, קרי כמה מאות אחרי חורבן הבית, ועוד כמה מאות אחרי חגי זכריה ומלאכי. אם אליהו הנביא הכתיב את זה לרב ענן, כמה מאות טובות של שנים אחרי דברי הגמרא, כנראה שמי שלא מבין את פשט הגמרא הוא אתה, ולא אליהו הנביא ולא רב ענן.

לפחות במקצת מטעותך הודית, ישר כח! אתה בדרך הנכונה לתשובה.

 

לגבי מסירת הדין, אתה מערבב גמרות. המבקש על חברו נענה תחילה והמוסר דין לשמים הם שני דברים שונים. כמה עם הארצות וגאווה בתגובות שלך, זה לא יאמן!

בכל אופן, בכבוד חכמים, המחאה היא חובה, ואתה ברשעותך כתבת במפורש "עיין ערך ההתנתקות וד"ל". כנראה שעליך ועל שכמותך אמר דוד המלך ע"ה את הפסוק המפורסם.

 

@מור ולבונה משום מה את חושבת שדעתך חשובה בעיני, אבל היא לא. בדרכו של הנ"ל אצטט לך גמרא "לא לחינם הלך העורב אצל הזרזיר, אלא שהוא מינו" (במקור שם הסיפור הוא ששני העופות היו טמאים וככה זיהו את הטומאה של הזרזיר). מצחיק אותי שאני כל-כך הרבה במחשבות שלך שאת פשוט לא מפסיקה לנסות לנגח אותי בכל הזדמנות זה רק מראה כמה את פגועה חח

האמת שזו דעתך ולא דעתי תאמין שאתה מסוגל להתמודדמור ולבונה
ותענה בצורה עניינית.
(ושוב, אין לי מושג על מה ולמה אתם דנים.
סתם קשה לי שבדיונים זורקים משפטים לא לגופם של דברים).
אתה שמח שהיא פגועה ממך? לשיטתך..רק שמחה#

לא מבין מה יש לשמוח בזה.. יותר בכיוון של להפסיק להתלהם ולהעליב.  

מצחיק ולא משמח, למד לקרוא. ב"א אם נתפסתי על דברי תורה, אשרי.הדוכס מירוסלב

אגב, עיין משלי כ"ו י"ז

כן.. אתה במחשבות שלי אבל לא כי אני פגועהמור ולבונה
כי אתה חשוב לי.
כי אתה חלק מעם ישראל ואני בטוחה שאתה יכול להתבטא בצורה שונה.
תרצה או לא , אני מאמינה בכך ולכן לא מתייאשת.
הדוכס מירוסלב

יש לך את זה ביותר צביעות ופחות אמת?

האמת שאפשר לומר עלי הרבה דברים רעיםמור ולבונה
אבל צבועה אני לא. (וכל שאר הוריאציות של שקרנית וכו-)
אם תהיה בקרבת ת"א ותרצה אזמין אותך לקפה.
אני סה"כ אדם דיי סבבה (אשלם עליך )
אז לפני שתמסגר אותי כשטן,
תפגוש אותי ותשקול בשנית.
איכס, חס ושלום.הדוכס מירוסלב

מקובלני משלמה המלך פסוק מפורש "כמים הפנים לפנים, כן לב האדם לאדם".

אם הבנת, אשריך... אם לא, עדיף שלא אכתוב במפורש.

להת'

איכס?!רק שמחה#

אני כסיל ואני טיפש והכול. אבל אתה מגיב כמו אפס!

גם אם היא טועה, וגם אם היא לא יודע מה, טיפה דרך ארץ, טיפה!

אין לה טיפה בושה?! אני מצטער שאני מגיב ככה. אבל אתה פשוט מגזים!

וזה לא פעם ראשונה, זה חוזר על עצמו שוב ושוב. באמת שחאלס!

אפס אתה יודע למי תקראהדוכס מירוסלב

אני שם עליך עשר פסים, ואם תרצה אוסיף עוד אחד.

רוצה? הנה שם עליך עוד פס.

ההזמנה לקפה עם כרטיס פתוחמור ולבונה
שא ברכה אח יקר
למרבה הפלא אני לא מתרועע עם בנות, נראה לי שאת לא קולטת את זההדוכס מירוסלב


אהבתי את העריכה תודה וליל"ט.מור ולבונה
ווואו אנשים מה הולך פה?בך לי קר
נערך
באמת עבר כל גבוללב אוהב


מה עבר כל גבול? העובדה שהבחורה הזאת רודפת אותי בכל שרשורהדוכס מירוסלב

ולא מפסיקה להציק לי? או העובדה שנשבר לי?

דמיונות שווא ידברו...לב אוהב

מילים כמו "איכס" "שם עליך פס" ותחושת רדיפה לא ראויות לבחור שמצוטט כאן פסוקים ורבנים על ימין ועל שמאל...

 

ומור לא פגועה סתם מנסה לשים לך מראה לצורת התגובות שלך פה בפורום.... 

חחחח איכס זאת מילה גסה? את הזויה!הדוכס מירוסלב

וכן אני שם פס על מי שקורא לי אפס. למי שיש בעיה עם זה, שיפנה אל הבחור הנ"ל.

 

מור ולבונה פגועה בעיקר כי היא גאוותנית וכל מה שהיא עושה מונע מצביעות. שאלת את עצמך למה זה הגיוני להזמין בחור "דוס" על גבי הפורום בפומביות לעשות "שלום"?

לא. כי את חיה בשקר, נגררת אחרי הצבועים.

קיצור לילה טוב, ושתחררי מהעניין, חבל.

זאת מילה ילדותית... וכנל כל ההיגררות המיותרת הזאת. לילה.לב אוהב


אוי ואבוי מישהו שלומד תורה אמר מילה ילדותית. מה נעשה? 😫😫😫הדוכס מירוסלב

אתם חיים באיזו אגדה מערבית לגמרי

העיקר שאתה מבסוט... ולומד תורה...לב אוהב


השופטת אמרה את דברההדוכס מירוסלב


לפגוע=דברי תורה. משהו לא מסתדר לי..רק שמחה#


קודם תודה שהתגובה שלך לא הייתה רלוונטית. ב"א אם גרסת לא שניתהדוכס מירוסלב

"אל תען כסיל כאולתו פן תשוה לו גם אתה: ענה כסיל כאולתו פן יהיה חכם בעיניו".

עיין במפרשים סיבת ההבדל (אלה פסוקים סמוכים). בהצלחה!

לדעת תורה זה דבר יפה. אבל צריך גם לדעת לקיים אותה.רק שמחה#

לפגוע באחרים, ולקרוא לזה בשם התורה, זה נראה לי, הכסיל, לא בסדר.

תמשיך להתעבר על ריבים לא לך. תגיע רחוק!הדוכס מירוסלב

ולפני שאתה בא להוכיח, כדאי שתלמד קצת.

כבר נאמר"ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם"רווק ב


וגם נאמר "שם רשעים ירקב".הדוכס מירוסלב


משפטן?!רווק ב

לא הבנתי!

 

איתא: "תורה מונחת בקרן זווית וכל הרוצה ליטול יבוא ויטול" (קידושין סו') אני מבין שאתה חולק אף על גמרא זו, מלבד הגמ' ביומא המובית לעיל.

 

נ.ב. הצלחת למצוא היכן נמצא נימת זלזול בדברי כלפי הרב אליהו?

הכל כבר נכתב, ואידך זיל גמורהדוכס מירוסלב

אני באמת מתקשה להבין אותך ואת מוזרותך.

או שיש לך איזו בעיה אינטלקטואלית, או שאתה מזיד. אין לי שמץ!

לילה טוב

נראה לי שלא ירדת לסוף דעתי.רווק ב

 

אני מבין שקשה לך להבין אותי.

אך לא זאת ביקשתי, כל שביקשתי הוא שתבאר את דבריך אתה, ותעמוד אחר מה שכתבת.

באם אתה חוזר בך,וחושב שטעית, נראה לי שמן הדין שתאמר זאת.

בפרט שמסרת דיני לשמים.

קודם שתהיה דעת, אחרי זה נדבר.הדוכס מירוסלב

כשתתנצל ותודה בטעותך ושאתה נחות מכדי להבין פשט גמרא נוכל להמשיך להתדיין.

 

למסור דין זה לומר "ה' ישפוט ביני ובינך". אין פה כלום ביני ובינך.

מה שאני עשיתי הוא להקפיד על כבוד חכמים.

אבל לא ציפיתי שאחד כמוך ידע את ההבדל!

הריני מתנצלרווק ב

ומרגיש נחות מכדי להבין פשט גמרא.

עתה תרשה לי החסר דעת להגיב על דבריך, שמא ימצא בהם דבר טעם שכבר נאמר מכל מלמדי השכלתי. (תהילים קיט)

ועתה השכל:

לו הייתי אומר שאתה מוסר את "דינך" לשמים היה צדק בדבריך.

אך דיקדקתי לומר שמסרת "דיני" ועל כן דבריך בטעות יסודם.

שאכן מסרת דיני, והסיבה לא משנה.

אכן המקור הוא כמו שציינת ולכן דיקדקתי בדברי, ודוק'

 

באם תראה היכן זלזלתי בכבוד חכמים, אבין את קפידתך.

אך נראה לי שיותר מדובר בכבודך, אם כי ייתכן שאף אתה חכם בעינך.

 

אני חושבת שהוא דיבר על התגובות למעלה...לב אוהב

אני באמת לא מבין בזה, ולא בצדיקים. 

 

וכאן

 

ראויים מאוד לכבוד, אך תארים מזוייפים זה היפך הכבוד.

 

 

 

@פלוני מפונפן

סוכם כבר למעלה בתגובה שיש פרשנות שונה לרוח הקודש, מעבר לזה אני בטוחה שאם הוא היה חווה במה מדובר הוא היה מבין.. אתה סתם מוציא לעז על לא כלום.. הוא כן מוכן לשמוע...

לילה טוב.. 

את אמיתית?הדוכס מירוסלב

לפני הכל הוא כתב על הרב אליהו כך:

"סיפורים על דברי נבואה ורוח הקודש לא רק שלא מכבד אותם, אלא לעיתים אף גורם נזק רב(עיין ערך ההתנתקות וד"ל)".

"נ.ב. אינני יודע אצל צדיקים היית, אך הייתי נזהר בהפרזה יתירה, וכבר אמרו חכמינו "חכמים היזהרו בדבריכם"" (אינני יודע כשכתבתי במפורש על הרב אליהו)

"אני לכשלעצמי סבור שלא בריא לקשור כתרים מופרזים ל"צדיקים"" בתגובה כהמשך למה שכתבנו על הרב אליהו עצמו.

 

למקרה שאת לא יודעת הלכות כבוד ת"ח, במסכת מועד קטן נכתב על אישה שבסה"כ לא הזיזה את הרגל כשעבר שם צורבא מרבנן (בחור צעיר וחריף) והוא נזף בה והיא הלכה לשאול בבית המדרש אם היא חייבת נידוי (הורו לה נזיפה).

נראה לך שהגיוני לכתוב בלשון כזאת על אחד מגדולי הדור!?!!


בהתעלם כרגע מהעובדה שהוא כתב עלי כמה דברים אישית, ואת עוד אומרת לי "אתה סתם מוציא לעז על לא כלום"?

אחח כמה שהעולם הזה עולם של שקר...

דיייי תירגעעעע פשוט תירגעעעע!!!!!לב אוהב

אתה רודף סביב הזנב של עצמך!!!!
לא קראתי מה שהוא כתב על הצדיקים כי פחדתי שיהיה שם דברים שימעיטו מהכבוד של הצדיק...

אח"כ הבהרתי לו לגבי רוח הקודש, והוא הסכים לשמוע...

 

עכשיו,

 

למה אתה חושב שכל העולם נגדך?????

ולמה אתה חושב שכולם ראויים לנידוי, חרם, השמצה, נזיפה, ובזיון

מזל שאתה לא יושב בבית דין של מעלה, אחרת היה נגזר עלינו ה' ישמור... 

 

ואני לא עצבנית בכלל,

פשוט קצת מוזר לי התבנית הזאת שחוזרת על עצמה בכל דיון שאיכשהו קשור ליהדות...

 

חח נגדי?הדוכס מירוסלב

שום דבר לא חוזר, חוץ מטיפשותם של 2 אנשים.

בכל אופן, לא מבין למה גם את מנסה לריב איתי. לא מקבל את דעתך (וגם לא מעריך אותה), בזה זה נגמר. כל טוב.

התנצלות.רווק ב

אני מתנצל באמת ובתמים באם נשמע מדברי נימת זלזול.

אני לכשלעצמי לא חושב כי אמירה על רב כי אין לו רוח הקודש מהווה פגיעה.

אך אם זה נשמע זלזול אני מתנצל.

 

כמו כן ראיתי שכתבת כי כתבתי עליך כמה דברים אישית. אף על זה אני מתנצל, אין כוונתי הייתה לפגוע אלא היה מבחינת "את והב בסופה".

 

מחילה חברים, צורת הדיון ירדה לפסים אישייםיעל מהדרוםאחרונה

לק"י

 

מכיוון שבכל זאת נכתבו גם דברים חשובים, אני לא מוחקת, רק מפצלת ונועלת.

ומבקשת (דורשתקורץ), שלא להמשיך בצורה הזאת..

בלי ירידות, זלזול וסדרות חינוך האחד לשני.

 

 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאראחרונה

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

תודה רבה בחזרהנגמרו לי השמות

מאוד משמח ומחזק לקרוא את שכתבת, תודה 🙏

 

ומשמח גם לקרוא שאתה מעיד על עצמך ואכן כך חושב על עצמך כי יש בך בהחלט גם צדדים אלו של המוביל והמשענת.

ישר כוח גדול

תמשיך  להתחזק בטוב שקיים בך

דע שגם בתור אמא (הבכורה בכיתה י' כרגע) אני מאחלת לבת שלי אדם עם רגישות כזו ולב טוב ועומק ועוד תכונות נפלאות שמתבטאות דווקא מתוך הצדדים הללו,

וגם בתור אמא לילד רגיש (שכרגע בכיתה ח') אני מעכשיו אומרת לו איך אשתו תזכה בו עם כל הרגישות הנפלאה הזו שלו...

זה באמת אוצר גדול

ויחד עם אשת בריתך תוכל לקיים את האוצר הזה ולהעמיק בו עד אינסוף, בכל צדדיו, ואתה והיא תראו ותזכו להתברך מכל אלו גם יחד.

ב"ה בשורות טובות וכל הטוב

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לאלאצעיר

כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.

כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.


 

ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.


 

ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע. 

 

כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה. 

אולי יעניין אותך