האם אלוקים הוא מוסרי ?מחפשת כנוי
תמיד כשרושמים בשיעורים את התכונות של ה' אז רושמים גם מוסרי ...
שאלתי היא האם ה' הוא מוסרי ?
הם זה מוסרי לסקול אנשים בגלל שהם עשו רע ?

אשמח לתשובות .. (:
שאלה מעניינתבעל תשובה
כדי לענות האם אני מוסרי? צריך לדעת קודם מהו מוסר, ואח"כ לבדוק אם אני מתאים להגדרות של מוסרי.

איך את מגדירה מוסר? תני לי את הגדרות המוסר שלך, ואענה לך האם לפי הגדרות המוסר שלך, האלוקים שלי מוסרי.

אם תשאלי אותי, הגדרת מוסר אמיתית היא אלוקית, וממילא וודאי שהוא עצמו מוסרי.
 
למה?אוסנת

כהמשך למה ש"בעל תשובה" כתב:

מוסריות זה דבר סובייקטיבי. יש אדם שיאמר שזה מאוד מוסרי להרוג פושע, כדי שהמדינה לא תבזבז עליו כסף/כדי שלא ימשיך לפשוע (מה שקורה בד"כ). מצד שני - יש שיאמר שזה בכלל לא הוגן להכניס אותו לכלא, אלא צריך לתת לו הזדמנות שניה.

ומי יודע מה באמת מוסרי? מי שברא את העולם ויודע את כל החוקים המתקיימים בו, ואת המטרות שלו.

מוסרי -מחפשת כנוי
זה אם אדם לדוגמא קונה דבר כל שהוא , זה לא מוסרי לקלקלו או להורסו .
אממ...שאלה טובה שאלת -אח..

תראי , שאני אומר לך שה' הוא חכם. את תביני מה זה אומר?
ז"א - חכם ביחס למי? לאינשטיין? לשלמה המלך? לאולמרט?
כמה הוא מעליהם? כמה יותר מהם?

אז...נתחיל בזה ש - אנחנו לא יכולים להבין את תכונותיו של אלוקים.
יודעת מה , גם אין אצלו תכונות שנבין אותם. הוא...מעל ההשגה שלנו.
הא? - תשאלי. הרי אנחנו אומרים בכל יום בתפילה שה' רחמן , טוב , מטיב וכו'...
שאלה טובה. אבל - קודם נסיים את הענין שאמר חכם אחד - גדול מישראל -
עדיף להגדיר את ה' על דרך השלילה [הוא לא רע , הוא לא אכזר] - מאשר להגשים אותו!
אוקי. עכשיו - כל מה שחז"ל כתבו לנו ש...ה' רחמן וכדו' - זה רק בשבילנו.
שנוכל איכשהו לצייר לנו את זה. אבל - מה הוא? אין ביכולת השכל שלנו להבין אותו.

אהה...טוב , לשאלתך - אני אשאל אותך רק שאלה אחת -
את בעז"ה תתחתני - תגידי , מה יהיה אם הילד שלך , הקטן , החמוד והמתוק -
ישפוך ברצפה פטל. סתם כי....בא לו. תעניש אותו?
התשובה ברורה. למה? כי...הוא הבן שלך. את אוהבת אותו. אם זה יהיה הילד של השכנה שירביץ [לדוגמא]
לילד אחר - סביר להניח של תעשי לו כלום. למה? בגלל שאת לא כ"כ קשורה אליו ואוהבת אותו.
היי...שמת לב מה קרה פה? דווקא את מי שאוהבים מכים?!?
כן. הנה - כך ה' אומר -
"וידעת עם לבבך, כי כאשר ייסר איש את בנו ה' אלוהיך מיסרך"
רק מאהבה ודאגה לבן - האבא מכה אותו - גם אם לפעמים זה נראה אכזרי.

יש עוד מה להרחיב בנושא. רק ש...עוד מעט שבת המלכה נכנסת.
כך ש - אם התשובה לא מספקת ואת רוצה הרחבה בנושא - נשמח לעזור.


מקוה שהובנתי.
שבת שלום!!

ספרו לי,שרון אבורביע

(לא יודעת אם זה כ"כ משנה..) שכעיקרון לא הורגים בסקילה אלא קודם הורגים בדרך אחרת, ואז כאילו הסקילה היא מן "טקס" כזה...

יש כאן 2 דברים..אחד מאלף

בס"ד

א. האם ה' מוסרי?! אז זהו, שלא. האם ה' לא מוסרי? וודאי שלא.. אז מה? ההגדרות האלה לא שייכות לגביו! אז כמו לשאול על אור האם הוא טעים. אור לא מודדים בטעם. אור מודדים בעוצמה, בחוזק וכו', לא בטעם... רבש"ע לא שייך במושגים בהם אנחנו מתארים דברים אחרים. וכן, גם "מוסרי" הוא תואר. ולכן, הוא לא יכול ל"תאר" את ה'. אי אפשר להשתמש בו כלפיו..

ב. "האם מוסרי לסקול?" או במילים אחרות: "מה נעשה עם מצוות שנראות לנו לא מוסריות?" זו שאלה אחרת. זו שאלה המדברת על החוקים של התורה ואל על ה"מהות" של ה'. כעיקרון, וודאי שהתשובה היא כן. וכמו שענו לפני: לא מוסר מעוות. מוסר נוצרי ומודרני. אלא המוסר האמיתי. המוסר שלפיו נברא העולם- היהדות.

אם יש לך שאלות נקודתיות על דינים מסוימים, את מוזמנת להעלות אותם. ונענה בעז"ה ובל"נ לכל אחד בהתאם...

ניתוח לעניין ממש.רחלקה
אוקיי ..מחפשת כנוי

ואו , תודה על התשובות .. עזר לי מאוד (;

אהבתי מאוד ת'שירשור הזה.~~אני~~
השאלה שלך ממש מעניינת.
תודה רבה לעונים!
לא נראלי...חוזרת אלייך

ה' ברא עולם מלא בחוסר מוסר. עולם שמלא בשקר, רצח, שחיתות, רוע וכן הלאה....

אם הוא ברא עולם לא מוסרי-הוא לא מוסרי. כי הוא עושה משו בלי מוסר, הוא גורם שאנשים יסבלו...ועוד מלא דברים.

(פעם היה משו בערוץ 7 על איזה מישו שתבע את ה' על בריאת עולם מלא רושע שחיתות ואנערף מה....אבל התביעה לא התקבלה כי לנתבע אין כתובת......)

רגע רגע,אחד מאלף

בס"ד

השאלה שלך מעולה, רק תנסחי אותה קצת אחרת: "איך העולם מלא ברשע, הרי ה' הוא טוב?"

או, זו שאלה מעולה. יפה ששאלת.

התשובה לשאלה שלך היא עמוקה ביותר, ומגיעה לסודות של תורת הקבלה. אני אנסה לענות בזהירות ובקצרה.

איך העולם שלנו לא אינסופי? הרי ה' הוא אין סוף?

אלא, שכשה' ברא את העולם הוא הגביל את כוחו. הוא ברא בריאה מוגבלת. עולם מוגבל...

ובעולם הזה, יש השפעה רבה למעשי האדם. ה' נתן לאדם אפשרות לתקן את העולם או להחריבו: "תן דעתך שלא תחריב את עולמי".

העולם הוא משתלם (מהר"ל), ז"א, מתקרב לאט לאט אל השלימות...

מי אמר שה' הוא טוב??חוזרת אלייך

(יאאווו...זה מחזיר אותי לוויכוח שהיה לי בדיוק לפניי שנה...רק שאז הייתי נאיבית ובדעה שה' כן טוב...)

ה', בתור אלוקים לא חייב להיות טוב.

ו...אני מרגישה פוסטמה, אבל לא הבנתי ת'תשובה שלך..יש מצב שאתה מסביר שוב?

מי אמר שה' הוא טוב? תשובה >>> [הוכחה]אח..

אוקי. רק...לפני שנתחיל להידיין , חשוב , יש לנו שכל.
ככה ש - אנחנו שואלים ועונים תשובות רציונליות בלבד.
סבבה? שלא תבוא שאלה או תשובה לא רציונלית.

אז....מי אמר שה' הוא טוב? שאלה טובה.
נקדים כרגיל ונגיד ש "טוב" - זה ביחס אלינו. ז"א בהגדרות שלנו. כי - אצלו אין ת'דברים האלה.
לפני שמנסים לענות על שאלות כאלה יש המון שאלות בדרך לשאלה הזו שלא נענה עליהם -
אם תהיה שאלה עליהם - בכבוד.

מעמד הר סיני - אמיתי. מוכח.
שם , מישו מהשמיים - כוח מעל הטבע נתן תורה! תורה מלשון הוראה.
התורה , דבר מוסרי או לא? אז...התשובה - בהחלט כן. "ואהבת לרעך כמוך" - זו התורה כולה.
סבבה? יופי. עכשיו , נותן התורה נתן התורה. ז"א ה' נתן לנו את החוקים האלו.
מטבע הדברים - אדם שנותן את חוקיו - זה מאפיין את טבעו. ז"א ה' רוצה וכתב שנדבק במידותיו ע"י
התורה , ז"א שה' הוא מוסרי.

משוואה פשוטה. [סורי , קצת מושפע ממתמתיקה ]
תורה = מוסר.
נותן התורה אמר להדבק במידותיו - ע"י התורה.
נובע מתוך זאת > מידותיו = תורה.
נובע מתוך זאת - מידותיו = מוסר.
מ.ש.ל

הוכחה על דרך השלילה :
עוד משו - את חייה ב"ה בטוב.
אם ה' היה רע - למה שיעשה לך טוב?! שיתאכזר בך תמיד!
משמע שהוא לא רע - מכאן נובע שהוא טוב!
תשאלי , רגע , אז אם הוא כל כולו טוב , למה הוא עושה גם רע בעולם?
את זה אפשר להסביר. כי ה - "רע" מתקן את האדם לטוב. [ע"פ הטוב שה' רוצה שיהיה - ז"א אם
הוא יתן לאדם הכל טוב והוא לא ילך בדרכיו - מבחינת ה' זה לא טוב אמיתי...]
ז"א > מילא נגיד שהוא טוב , קשה למה יש רע. תשובה - רע מתקן לטוב.
אבל אם נגיד שהוא רע , קשה למה יש טוב. תושבה - מה נגיד?! שטוב גורם לרע יותר?! שיעשה לאדם תמיד
רע...זה יהיה הרבה יותר קשה לאדם מאשר לפעמים רע.
אלא , מוכח שהוא לא רע - אלא טוב!



מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!!

"טוב ה'"אחד מאלףאחרונה

בס"ד

מי אמר שהוא טוב?!

נראלי יש כאן קצת באלגן. וודאי ש"אלוקים" הוא טוב. האין-סוף המופשט, וודאי שהוא טוב. השאלה שלך היא האם ה' הוא טוב. ז"א האם הוא האלוקים.

לא צריך להיבהל מההסבר שלי. תחשבו בהיגיון: זו השאלה...

אז זה שאנחנו עובדים לזה שברא את העולם, ניתן להוכיח. זה שהוא אחד ויחיד, ניתן להוכיח.

אם כן,

וודאי שרבש"ע, ה' - הוא טוב...

---

אם משהו לא היה מובן בתשובה שלי, אפשר באישי...

להוסיף משהו קטןבעל תשובה
חושך הוא העדר אור, הוא לא "משהו" בפני עצמו.
גם "רוע" הוא העדר "טוב" לא עומד בפני עצמו,

במקום שאין טוב(=אלוקים) יש רע...
תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה 
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך

האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?

שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?

רוב תודות..

 

אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג

(בעיקר בפאה\כלאיים).

ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.

לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.

בהצלחה! תעדכן כשסיימת

לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.


למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.

מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57

נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.

לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.

למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר

אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.


הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"

ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים

מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית


במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים

אז:קעלעברימבאר

א. וזה מצדיק לשקר?

 

ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?


 

ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי

 

ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט

 

ה. בשם מי הרעיון שכתבת?

אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור

כרגיל אין לי עניין בוויכוחים

 

שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו

יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר

לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?

כאמור אין לי עניין בוויכוחים יש על זה אריכותטיפות של אור

במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל

ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר

אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.

בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.

 

כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים. 

 

ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.

 

@טיפות של אור  אגב, זה התשובה שלי לשאלה

 

 

יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש

שלום,

אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.

הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.

לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.

יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.

אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.

הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.

כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.

תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!

 https://causematch.com/ymy/534282

 

למען עמו באהבה

 


 

יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר

לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני

עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org

תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

כבוד ועונג השבת

הדלקת נרות שבת ודין אורחים

 הלכות קידוש

הלכות הבדלה

ממצוא חפצך ודבר דבר

איסורי קריאה בשבת

הכנה משבת לחול וליום טוב

 

איסור מוקצה

מבוא להלכות מוקצה

מוקצה מחמת גופו

מוקצה מחמת חסרון כיס

כלי שמלאכתו לאיסור

בסיס לדבר האסור

 מבטל כלי מהיכנו

 

בישול בשבת

יסודות בישול בשבת

בישול בעירוי ובכלי שני ושלישי

בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה

איסור שהייה בערב שבת

גזירת הטמנה בערב שבת ובשבת

חזרה ונתינה בשבת ודין פלטה

 

הנאה ממעשה שבת

 אמירה לנכרי והנאה ממעשיו

מעשה שבת של ישראל

מלאכה על ידי קטן בשבת

 

מלאכות שבת

מלאכת מלבן - ניקוי בגדים בשבת

מלאכת בונה

 בנין בכלים

סתירה בכלים ופתיחת אריזות

אוהל ומחיצת ארעי בשבת

 מלאכת צד

מלאכת הקושר והמתיר

מלאכת בורר

מלאכת דש - סחיטת פירות בשבת

 מלאכת טוחן

מלאכת לש

תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין

מלאכת תופר והדבקה בשבת

מלאכת הכותב והמוחק

מלאכת צובע

מלאכות ממחק וממרח

 

רפואה בשבת

רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים

פיקוח נפש בשבת

חולה שאין בו סכנה וקטן בשבת

 

כללי מלאכות שבת

מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

מלאכת מחשבת ב' – שינוי ומקלקל

גרמא במלאכת שבת

 

 

אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר

כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.

 

לתשובה, פלוטית או עירית, לא?

לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור

ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה

(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)


לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים

יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב


אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.

יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.


"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו

עיריתadvfb

הרמב"ן אומר

אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר

ומעניין עם עירית.מלשון עיר

לא מכיר אותהadvfb

אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש

הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר

על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך.  כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת

 

 

גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17

בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית

מה אני מפספס?בנות רבות עלי

הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד .. 

 

בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..

 

זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.

 

רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי.. 

כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך. 

 

אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.

שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.

אולי יעניין אותך