שלום, אח ואחות באותו חדראהבה של אימא
עד איזה גיל אפשר לשים אותם באותו חדר? זו שאלה הלכתית? או שיש עניין של "מה מקובל"?

תודה מראש על התשובות...
לא חושבת שזו שאלה הלכתית. פשוט יהיה יותר נעיםמודדת כובעים

לילדים להיפרד לחדרים שונים בגיל ההתבגרות.

לדעתי לא מעל גיל 8-9 וד"לסתם 1...
זה נשמע קצת מוגזם. אני הייתי הולכת יותר לכיוון 11+מודדת כובעים

תלוי גם בילדים.

אני עוד לא רואה צורך להפריד, אצלי. אבל חושבת על זה מחדש כל כמה חודשים.

לא כדאי לחכות עד הגיל הזההדוכס מירוסלב


אצלנו קבענו שמכיתה א' יש "הפרדה".מתואמת

לא הלכתי, אלא לפי התחושה. אנחנו רוצים לחנך את ילדינו לצניעות עוד לפני שהעניין הזה נהפך להיות אישיו בשבילם (בסביבות גיל ההתבגרות) - וכשיש כללים ברורים יותר קל להתמודד עם בלבולים שאולי יבואו.

לדעתי יש הבדל אם זה בן ובת לבד או כמה ילדים בחדר.44444
בן ובת לבד באופן קבוע לא נראה לי מתאים מגיל 10 בערך אבל זה תלוי ילד וסיטואציה.
זה שונה לדעתכם אם זה כמה ילדים?..אהבה של אימא
איך זה מסודר אצלכם? (בכלל מכל המגיבים) חדר בנים חדר בנות?
לי יש רק 2 ילדים. עקרונית שיש כמה ילדים ולא 2 אז לדעתי44444
אפשר ל"הקל" יותר עד שהגדול/ה בר/ בת מצווה ואף לזלוג מעט אחרי.
כשיש רק 2 זה יותר מורכבטאבולה ראסה
לעהור לבית עם חדר נוסף רק בגלל זה

לכאורה זה שטח מיותר. נכון שזה נחמד אבל זה הרבה!!

אני ישנתי עד גיל 13 עם אח שקטן ממני ב3-4 שנים.

ולא רואה סיכוי להפריד (יש לי בת ובן בהפרש שנה וחצי)
ההפרדה היחידה היא לקנות מיטת קומתיים
יש לי חברות שההורים שלהם פשוט חילקו את החדר בקיר גבס.44444
יש חדר בנים וחדר בנות.מתואמת

הגדולה הייתה בערך חצי שנה לבדה בחדר, עד שאחותה הקטנה הצטרפה אליה. (היום היא מתגעגעת לתקופה הזו)

אם אין מספיק חדרים - אז אין ברירה. מניחה שאם זה היה המצב אצלנו, היינו מוצאים דרכים להפרדה בתוך החדר עצמו. למשל - שתי מיטות קומותיים, אחת לבנים ואחת לבנות...

בדיוק מה שחשבתי..לטובה
גיל 10 עדיף. לפני גם מבורך אם אפשר
בתור ילדיםבנדא מצוי!!
אצלנו בבית זה היה עד גיל 8....
2 אחיות ואח אחד כשהוא היה צעיר

עקב מקום עברתי לחדר לבד שנתיים או שלוש קודם
ואז עברנו דירה והיה חדר בנים וחדר בנות

כשזה אחד מול אחד בגיל מוקדם יחסית
כשזה כולם ביחד נראה לי אפשר גם עד גיל יחסית מבוגר(11 12 )
האמת שלא הצלחתי להבין מה ההבדלאהבה של אימא
אם זה רק שני אחים או שיש עוד אחים באותו חדר.. בעיית הצניעות היא כבר לא אותה בעיה?
בעיני לא. 2 נותן יותר אוירה אינטימית.44444
אני ישנתי עם אח שלי באותו חדר עד גיל שש שלי ותשע שלוחופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך כ"ד באב תשע"ז 09:05
לא יודעת לגבי ההלכה, אבל בשלב מסוים זה מתחיל להיות לא נעים (תמיד אחד מאיתנו היה צריך לעבוד לחדר אחר בזמן ההתלבשות).
..העני ממעש

כל התשובות יכולות להיות נכונות

אולי להתייעץ?? - ספציפית לציור הנתון- מצב בגרות הילדים, מצב בבית, כמות ומיקום אחים, גיל אחים גדולים, רמת פתיחות בבית, 

 

בהצלחה

תודה לכולם על התשובות!אהבה של אימא
גיל חינוך זה מגיל 9. אם אפשר לפני ברור שאעדיף.. אם לא, אז סבתודה לך ה'.

יב הגיל הזה

גיל חינוך זו סוגיהאסטרו
יש הפוסקים מגיל שש מגיל שבע יש אומרים פיקח מגיל חמש ויש אומרים שהכל לפי פיקחות הילד.
למיטב הבנתי,ד.

אין כל איסור לגור באותו חדר לאח ואחותו, כשאינו חדר נעול בקביעות.

 

אלא שכך מקובל, חדר בנים/חדר בנות.

 

יותר נוח ופרקטי. משלב מסויים, גם תחושה של צניעות.

 

מאיזה שלב? דומני שזה תלוי במי מדובר. גם בהפרשי הגיל. משתנה.

 

ולפי זה, גם האפשרות להתחשב ביכולת או בקושי לפי תנאי המגורים/מס' החדרים בבית.

מקור הלכתי;טאבולה ראסה
בנטעי גבריאל, פרק מ"ט סעיף יב פסק שמגיל 6 ועל כל פנים מגיל 9 שלא ישנו לכתחילה בחדר אחד. ע"ש ובהערות.

ממש סקרן אותי
אז שאלתי רב וזו היתה תשובתו...

אבל אני לא באמת רואה שאני מצליחה להפריד אותם
זה שרב אמר את זה זה לא הופך את זה לידע הלכתיסתם 1...
אם תרצי אוכל להביא לך עוד מקורות לגיל 9 ממקןר דתי.

למשל הרב וולבא בספרו הקטן על חינוך ילדים
סקרן אותי. שאלתי. הבאתי את זה לפהטאבולה ראסה
זה הכל

יש לך מקורות נוספים?
אשמח לקרוא!
חס ושלום לא תקפתי אף אחד...סתם 1...
רק הערתי עקרונית. שנידון כזה דנים בו חילונים ודתים גויים ויהודים.

אמנם לא מדברים כאן על ייחוד ועוד, שעל זה דיברו מבחינה הלכתית. אבל כאן הנידון לא נידון הלכתית.

מקור נוסף הוא החוברת של הרב וולבא המשגיח החרדי, בנין וזריעה בחינוך. אינני זוכר את העמוד המדויק. החוברת די דקה מומלץ.

המחלוקות בעניין הן כמובן לא מחלוקות דתיות...
למה אם יש בעיה של יחוד זה לא דיון הלכתי?הדוכס מירוסלב


ייחוד זה כן הלכתיסתם 1...
אבל השרשור כאן לא נפתח בהיבט הלכתי לפי הבנתי. לכן עניתי במישור לא הלכתי אלא חינוכי.

הרב וולבא למשל, לא ענה הלכתית אלא בתור הנהגה לחינוך
גם הלכות חינוך הן הלכות הדוכס מירוסלב


להפריד חדרים זו הלכה?סתם 1...
גם *לא* להפריד חדרים זאת הלכה...הדוכס מירוסלב


לא חינוך ולא הלכהסתם 1...
היתר הוא הלכה.הדוכס מירוסלב


היתר למה? לעלות על אוטובוס.גםסתם 1...
אם השאלה היא מספק דין מסוייםהדוכס מירוסלב

נגיד ספק גזל, צניעות, ביטול תורה, והמסקנה שאין בעיה - ודאי שזאת הלכה ויש על זה שכר.

דווקא מצד יחוד, אין איסורד.

בין אח לאחותו.

 

אלא אם כן מדובר ב"קביעות". יש אומרים שלושים יום, יש אומרים שאם זה מצב של קביעות, אז אפילו בפחות מכך.

 

בפשטות, חדר ילדים שאינו סגור, וסה"כ יש גם הורים בבית וכו', אין בו דין יחוד.

הוא דיבר על יחוד... בלי קשר, חינוך זאת הלכההדוכס מירוסלב

וגם לגבי ייחוד כשאלה ילדים שחיים בקביעות בחדר לבד יהיה יחוד מתישהו.

לא מסכים עם הלשון "אין איסור", בדיוק כמו שלא אסכים עם הלשון "אסור".

לו יצוייר שההורים יקפידו כל רגע ורגע שלא תהיה מציאות של יחוד, ניחא שאפשר להגיד ככה, אבל לא כולם מקפידים על זה וגם לא כולם יודעים בכלל את הלכות יחוד כמו שצריך

(גם לגבי יחוד כולנו שמענו על מקרים שלא צריך להרחיב עליהם... אלה ילדים קטנים, סקרנים, שלא יודעים יותר מדי, לא אנשים בוגרים).

 

בכל מקרה דעתי שבלי שום קשר לעניין היחוד, שהוא באמת לא מצוי, יש פה עניין חינוכי וזה ודאי עניין הלכתי.

א. לגבי יחוד, הוא שאמרתי - שאין איסור מצד זה.ד.

גם אם יהיה "מתישהו", אם זה לא מצב קבוע - אין איסור יחוד בין אח לאחותו, כל זמן שזה באקראי וכנ"ל.

 

ב. לגבי שחינוך זו הלכה - מדובר על חינוך למצוות. אם אין איסור, אין מצוה לחנך אליו.

 

ג. אלא מה? שיש ענין של חוש מתי זו מציאות שיכול להיות בה חוסר צניעות. זה מאד משתנה לפי הילדים, וגם לפי ההפרש ביניהם. ובהתאם, גם יש מקום להתחשבות באפשרות הטכנית לפי המקום בבית.

 

ד. לגבי "מקרים ששומעים", תלוי במציאות. על מקרי קצה שומעים בכל מיני הקשרים. באופן נורמלי זה לא כך.

לא מבין את החילוק שלך בדיני חינוךהדוכס מירוסלב

גם חינוך לצניעות, ולהפרדה בין מגדרית, הוא חלק מהמצוות.

לא נפקא מינה רק למה שהוא איסור כרגע, אלא גם להרגל שעלול להוליד איסורים בעתיד.

לכן, לדעתי העניה, גם במקרה כזה החינוך הוא הלכה.

וגם במקרה ש"מותר" או "אין איסור", או "אין בעיה אבל עדיף שלא" זה ודאי דיון הלכתי.

 

לגבי השאר מסכים, בפשטות

הרב וולבאסתם 1...
בספרו בנין וזריעה בחינוך אומר שהוא מדריך להפריד בגיל 8-9 וד"ל.

נראה לי שה"וד"ל" יותר חשוב מהגיל...
אבל בין אח לאחות, זה לא כמו בין אחרים.ד.

אין איסור יחוד במציאות כזו - גם כשהם ממש גדולים - אז אין הלכה לחינוך לכך.

 

אין "הפרדה בין מגדרית" בין אח לאחותו מעבר למה שההלכה מחייבת.

 

[לגבי חינוך לצניעות בכללי, זו שאלה ידועה, האם בדברים שלגדול אין בעיה ביחס לקטנה, נתייחס לקטן אותו דבר - או שנאמר שאנחנו מחנכים אותו לאיך שהוא אמור להיות ביחס לבנות גילו בגיל מאוחר יותר]

 

לגבי צניעות, מבחינת הלבוש, אז באופן טבעי מגיל מסוים, די צעיר יחסית, זה מתנהל כך בבית, בצניעות. גם אם הם באותו חדר. כך שגם בכך אין בעיה של חינוך.

 

אלא מה? שאכן זה הרגל נכון כשרואים שהשלב מתאים. גם מונע לעיתים "סקרנויות" שאין להן מקום.

אבל אם אין הלכה מפורשת - אז זה כבר לא רק "דיון הלכתי", מותר או אסור. יש מקום לשיקולים נוספים והכרת המציאות הספיצפית.

בחיי שאני לא מבין אתכם...הדוכס מירוסלב

גם להגיד שזה מותר ואין בזה בעיה זאת הלכה.

ההלכה היא לא רק איסורים. גם בשביל להתיר צריך להיות פוסק.

גם אם דנת בנושא והגעת למסקנה שמותר, בוודאי שזאת הלכה.

 

רלוונטי גם לתגובה של @סתם 1...

לא מביןסתם 1...
לא רואה בזה שרב החליט להתבטא על נושא מסוים שזה הופך להיות דעת תורה.
אם נרצה ואם לא הפרדת ילדים (בן ובת) בחדר בגילאים קטנים זו לא שאלה הלכתית. מגיל גדול יותר כן.

הנהגה זו לא הלכה. לתת המלצה זו לא הלכה גם אם היא הגיעה מרב. מגיל 9 יש מה לדון הלכתית איסור והיתר. מה שלא אסור או מותר זו לא הלכה.

הלכה זה חוק, חוקה יהודית.
א. לא מדויק.ד.

כשעפ"י דין אין בעיית יחוד עם מישהי, לא צריך להיות פוסק כדי להגיד שאין.

 

גם כדי לומר שמותר לאכול חלב אחרי גבינה לא צריך להיות פוסק.

 

 

אלא מה - שכאן יש עניינים נוספים שמשיקים לזה. ועליהם אכן צריך לתת את הדעת.

 

[ואני כלל לא עסקתי בשאלה, שכנראה מעסיקה אותך, מה מוגדר כ"הלכה". דנתי לגבי מה שהועלה כאן, בתור שאלה בשרשור - ואגב הדברים ציינתי, שאין איסור יחוד בין אח לאחות, שלא "בקביעות", שזו הלכה מפורסמת. ברור שבכללי ראוי משלב מסוים שיהיו חדרים נפרדים. אלא בהיות שזה פחות "מוגדר" ויותר ענין של ראיית המציאות הספציפית - יש מקום ליותר גמישות בהגדרת הגילאים. אם כי גם לדעתי, כשאין אילוצים מיוחדים, זה מגיל צעיר למדי]

 

ויתכן שחלק ממה שאתה "לא מבין" זה כי עדיין אינך הורה (בעז"ה בקרוב בימינו) וקצת יותר קשה לראות את המציאות לגבי קטנים ב"תיאוריה".

אהבתי את הפלפול הלשוני הזההדוכס מירוסלב

הלכה פירושה "הוראה מה לעשות".

זה לא קשור לפוסק או מורה הוראה.

ברגע שאדם קורא בספר "מותר לעשות א' ב' ג'" הוא למד הלכה, ואם למד שתיים כאלה יצא ידי חובה התנא דבי אליהו המפורסם.

פשוט מאוד.

שוב מגיב בתגובה האחרונה אבל זה מתייחס גם לדברי @סתם 1...

 

אם אתם ממשיכים לחלוק על ההגדרה המילולית של המילה הלכה, עליכם קושיא שחצי מהזמן כשאתם עוסקים בסוגיות שסופן להתיר - לא נחשב לכם לימוד הלכה

 

נ.ב, אני מבין שאולי זה היה לא ברור, אז אדגיש שאני לא מדבר על האיסור או ההיתר, אלא רק על מה הוא המושג הלכה.

אשריך,ד.

אלא שאני כלל לא עסקתי בנושא הזה - "מה היא הלכה" - לא ברור לי איך "משכתם" אותי לדיון הזה שביניכם...

 

[ובוודאי שמה שהזכרתי לגבי יחוד בין אח לאחותו, הוא הלכה - גם אם ידועה - ובוודאי שאני שמח שאתה מזכיר שיש לי על כך שכר של עוסק בתורה. ב"ה. כל השונה...]

ישר כחהדוכס מירוסלב

כנראה שהתפספסה פה הנקודה הזאת

אני חושב שפשוט שיש לך בזה שכר בע"ה

משכנו אותך לדיון ביננו?סתם 1...
אמרת משהו והוא (פלוני) העיר הלכתית ודנת איתו...
אף אחד לא משך אותך לדבר.
לא לקחת קשה... זה נכתב בהומור. הכוונה היתה,ד.

שלא היתה לי לרגע כוונה לעבור לדיון עקרוני מהי הלכה.

 

הערתי אגב הדברים, שאם אין איסור - אין מה לחנך אליו.

 

 

גם אני לא עוסק בדיון הזה אךסתם 1...
האם מותר לאכול שמן נוכרי? כן, זו הלכה ועלה לך ללימוד תורה וכו...
האם מותר לשתות מים מהברז? מסתבר שכן וזו לא שאלה הלכתית...

אם מישהו/י יפתח כאן שרשור על האם לתת אבטיח לילד בן שנה וחצי זו שאלה הלכתית? כמובן שלא (מעבר להיבט של פיקוח נפש, אם ישנו)
יכול להיות שהתשובה אגב תהיה שלילית או חיובית. זה לא משנה.
כמו שכתבתהדוכס מירוסלב

אם השאלה היא מהיבט של פיקוח נפש - הלכה.

כנ"ל כאן, השאלה היא מצד חינוך לצניעות וספק בדיני יחוד וכדומה, בוודאי שזאת הלכה ויש על זה שכר.

 

נ.ב, בשאלה שלך לגבי שתיית מים נרמז איך מקדשים את החומר, אבל זה לבעלי מדרגה כזאת... אחרת זה מעיד על איזה בעיית "נערווין" (או איך שלא כותבים את זה דוגמאות למשל הן שאסור לשתות ישירות מהברז לחלק מהדעות, ושיש דרך לשתות מהכוס [הלכ' דרך ארץ] ושצריך לברך, ושצריך לברך ברכה אחרונה בשיעור ועוד)

אשריך. בוודאי יש מעלה למצוא בכל דבר את התורה שבו..ד.

ולכיוון השני, אומרים בשם ר"ח מוולוז'ין, שאם יהודי רוצה לקנות יער ליד וילנא, בוודאי שזה כתוב בתורה - אבל איפה העיניים הקדושות שיראו את זה.

חח לא הבנתי את הוורט בשם הגר"ח מוולוז'יןהדוכס מירוסלב


הכוונה,ד.

שאם יהודי מתלבט אם לקנות איזה יער ליד ווילנא (שזה היה העסקים של אז - ב"ה שאנחנו כבר לא שם, בגלות הארורה הזאת), בוודאי שהוא יכול לראות מהתורה אם לעשות את זה או לא - 

 

אבל איפה העיניים שיכולות לראות את זה בתורה. מדרגה לא פשוטה..

את זה הבנתי,הדוכס מירוסלבאחרונה

לא הצלחתי לקשר כל-כך לעניין.

אבל אני קצת עייף בימים האחרונים

את רואה שהלשון היאד.

"שלא ישנו לכתחילה"...

 

אם זה היה איסור גמור - כנראה שזה לא היה "שלא.. לכתחילה"..

אין שום בעיה.טאבולה ראסה
לא מתווכחת עם אף אחד

שאלתי רב וזו התשובה שקיבלתי,
הבאתי אותה לפה.
שכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה!
בוודאי שאין ויכוח..ד.

להיפך:

 

כיוון שכתבת שאת לא באמת רואה שאתה מצליחה להפריד אותם - אז הפניתי את שימת הלב ללשון של מי שאליו הפנו אותך, כדי לראות שאכן גם הוא כנראה לא מגדיר את זה כבעיה מוחלטת.

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך