אלימות במשפחה- מעתיקה מקבוצת נשים שכתבתי בהמקרוני בשמנת
על חינוך ילדים-

כאמהות ומורות ובכלל כמבוגרות יש לנו תפקיד חינוכי בחיי הילדים. מלבד התפקיד לסייע להם לפי הגיל והצרכים שלהם, עלינו ללמד אותם מותר ואסור, טוב ורע, ואיך להתקיים פה בעולם המורכב הזה.

לפעמים הילדים מעייפים כל כך ונמאס מהויכוחים והמריבות וכבר אין כח. ואז יש תרופת קסם- סתירה! נכון?
לא נכון.
לא משנה כמה נדמה לנו באותו רגע שהסתירה/ אלימות מכל סוג אחר עבדה והשפיעה לטובה האמת היא שהאלימות הרסנית ואוכלת את נפשו הרכה של הילד מבפנים, בלי שנראה.
כשילד או ילדה סופגים אלימות ממבוגרים מה שהם לומדים בתת מודע ולפעמים אפילו במודע הוא:
א. להרביץ זה עוזר ופיתרון לגיטימי
ב. מי שחזק יותר הוא הצודק
ג. מי שאוהב אותי מכאיב לי
ד. אלימות זה חלק נורמלי מהחיים
ה. המבוגרת האחראית עליי צבועה ושקרנית. היא מטיפה לי לא להרביץ אבל מרביצה לי כשמבוגרים אחרים לא רואים.
ו. להיות בוגר זה אומר להיות חזק ולהיות צבוע ושקרן. זאת השאיפה שלי מעכשיו.

*זה* מה שאנחנו רוצות ללמד את הילדים שלנו?!?

אני לא. כשאני אומרת לילדים שאני לא מרשה להרביץ אני מתכוונת לזה ומי שמרביץ יסבול מעונש. אולי הוא יפסיד משהו שכולם יזכו לו, אולי הוא יבודד מכולם, אולי יקבל הרצאה בנושא בטון חמור שיבהיר לו שזה ממש אבל ממש לא מקובל פה.
אני זוכרת שקלטתי שאפשר בלי מכות כשעשיתי בייביסיטר לשכנים והיה לי ברור שלהם אני לא יכולה להרביץ כשהם לא מקשיבים. אז פתאום גיליתי מה זאת סמכות ובגרות ואחריות ללא אלימות והשתמשתי בכלים האלה גם בבית.

יש קטע כזה של מבוגרים לבכות שהדור הזה עושה מה בראש שלו וכבר אסור לחנך אותו וכמה אנחנו הדור המבוגר מסכנים וחסרי אונים...
לא! אנחנו לא חסרות אונים! אנחנו נשות חינוך! וככאלה אנחנו מצויידות בכלים שונים כמו סמכות, משמעת, שלווה, בגרות, נעם, הוראה ועוד. אף אחת לא צריכה להוסיף אלימות לרשימת כלי החינוך שלה, פשוט לא!

הגיע הזמן שנבין שחינוך דרך אלימות הוא פשוט לא חינוך, הוא הפחדה.
האם אני רוצה שהילדים יצייטו לי מתוך פחד? ואז כשהם לא לידי יבצעו את ההתנהגות הלא רצויה... או שאני רוצה שהילדים *ילמדו* למה ההתנהגות לא רצויה ובעצמם יוקיעו אותה?

פותחת את הנושא פה לדיון.
מאמר עם אג'נדה ברורה ומאוד פוליטיקלי קורקטסתם 1...
זה מאמר מצוי שמאפיין את האג'נדה שרווחת כיום. מחקרים יש לכאן ולכאן. אבל אני אכתוב את דעתי.

לאורך השנים, עד לא מזמן, האלימות (מילה שלילית) המכות היו כלי חינוכי לגיטימי. כלי ולא עיקר החינוך. המכה הגיעה עקב מקרים חינוכיים שדרשו התערבות והייתה רווחת מאוד. היא הגיעה מתוך שיקול ולא כעס ועצלנות.

למה אני מתעכב על הרווחת? כי ישנה נורמה שנקבעת לפי כללי ההתנהגות הרווחים והם קובעים את הנורמה. כשכולם מחלקים מכות אז הילד המוכה לא מרגיש שום דבר ממה שפירטו במאמר הנ"ל. הבעיה היא אם הוא ירגיש שונה.

נחשפתי בלימודיי למאמר עכשווי ומודרני על הנושא הזה בדיוק. המסקנות שלו היו מעניינות מאוד. המחקר שאל מה החלופות אם לא מחלקים סטירות בשום אופן כבר מראש?
בדרך כלל -
הפחדות (חכה כשאבא יבוא, כשנחזור הבייתה...)

איומים (אין אלימות אבל איומים קשים על אלימות)

אין פרופורציה בענישה (לך לחדר להרבה זמן במקום המכה)

אין יותר חינוך כי הכל בנוי על איומים ואלימות מילולית במקום פיזית.

המאמר טוען שעדיף למצוא את האיזון בין אלימות לבין מכה חינוכית שקולה שלא מגיעה מכעס שתפתור את הבעיה. הסקלה רחבה ולא כל מכה היא אלימות.

התסכול של ההורים עלול להביא להתפרצויות אלימות בדרך כלל קשות יותר.

אנו תמיד כבולים לנורמות חברתיות ואי אפשר להיות שונים אבל צריך תמיד לבחון וללמוד.
קודם כל בוודאי שהאג'נדה שלי ברורהמקרוני בשמנת
אני נגד אלימות!

דבר שני אני לא מסכימה איתך- זה שכולם עשו לא הפך את זה לבסדר. אגב, אני גם אחדש לך- לא כולם. גם כשזה היה מותר ומקובל היו הורים שלא הרגישו צורך להיות אלימים כדי לחנך.
ואלה שכן היו- אז כיום הילדים שלהם עלולים להיות אלימים כמו שאתה מתאר כי הם פשוט לא מכירים דרך לחנך. ואתה צודק עונשים ללא פורפורציה, צעקות ואיומים הם גם אלימות וגם להם אין מקום.

נתתי דוגמאות להתמודדות עם קשיים חינוכיים ללא אלימות. זה אפשרי. לא צריך לבחור בין סוג אחד לסוג אחר! למה אלה האופציות היחידות??? למה עונש פורפורציונלי הוא לא אופציה? למה הסבר ולא איום הוא לא אופציה? למה גערה אבל לא צעקה? בקיצור המאמר שקראת נכון לגבי כאלה שפשוט לא יודעים שאפשר אחרת או שלא מצליחים לשלוט בעצמם. אנשים כאלה גם לא יתנו סתירה קטנה וחמודה בשביל החינוך- אלא ינהגו בדיוק באותו תסכול וחוסר שליטה עצמית גם במכות שיתנו, ואז זה כבר ממש אסון.

כמבוגרים אנחנו צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם קשיים ואתגרים באורך רוח ולא להתפרץ ולהוציא עצבים על יצור חלש מאיתנו. אם אנחנו לא מצליחים- אז יאללה, לטיפול.
לאסתם 1...
הויכוח הוא האם מכה יכולה להיות כלי או לא.

האם מכה שמגיעה מאותו מקום שממנו מגיע אותו עונש אידאלי שעליו את מדברת יהיה לגיטימי או לא?!

לדעתי כן.
אבל... יש עוד שיקולים. כשכל החברה עושה משהו זה משפיע עליי בעל כורחי. אינני יכול ליישם שיטה חינוכית בלי להתחשב במצוי.

הטרמינולוגיה שלך פוגעת בשיקול דעתך. לקרוא למכה וכל מכה אלימות זו טעות. מה שהופך מכות לאלימות זו הכוונה.

את טועה בעוד נקודה. את מתייחסת לאדם כאל מכונה אוטומטית, ללא שיקולים רגשיים, מצבי רוח ועוד. וכל מי שלא מכונה אוטומטית ומושלם כלפי אותו יצור אידאלי מחמת חולשתו זוכה להפניה לטיפול.

זו טעות קשה וחבל לחיות כך. יישר כוח
מחילה אבלאני123
מפריע לי שאת מגדירה: אלימות.

את פעולת החינוך שהורים עושים. או מורים (בדור הקודם)

פעולת חינוך זה לא מתוך כעס ותסכול שמוציאים על הילד.

פעולה לצורך חינוך. מתוך שיקול דעת ובהתאם לחומרת הפעולה שהילד עשה.


לא יודעת לתת לך הגדרות, אני בעצמי אמא צעירה
אבל אפשר לפנות להורים שלנו אולי הם ידעו לעזור לנו בחינוך.
בסך הכל אנחנו דור שכן קיבל מכה לשם חינוך- וראי זה פלא יצאנו מחונכים טוב.

זה צורם לי להגיד על חינוך = אלימות.

אלימות זה ילד שחוטף מכות מילד אחר בכיתה.
אלימות זה לעקוף בכביש בחוסר זהירות.
אלימות זה לקרוא הודעות בפלאפון בזמן נהיגה.
אלימות זה לעקוף מישהו בתור לסופר.


ודרך אגב מי שהכניס את הענין הזה שזה בעייתי זה השופט אהרון ברק שניסה להרוס כל דבר יהודי בארץ.


****כמובן שיש הורים לא נורמאליים ובהם הרשויות צריכות לטפל
אבל אני מניחה שדיברת על מכה לצורך חינוך ולא על מכה לצורך התעללות
איך מבדילים?מקרוני בשמנת
איך אפשר לעצור הורים על אלימות אם הם יטענו שזה לצורך חינוך?
מצטערת אבל כתבתי למה אלימותזה פשוט לא חינוכי. זה לא. החינוך הוא תירוץ. אפשר לחנך בלי מכות, מבטיחה.
למשלאני123
מכה קטנה על היד. זה לצורך חינוך.
אבל לא על כל דבר.
רק אם זה חמור מאוד.
לדעתי יש שני מצבים חמורים

1. שהילד עושה משהו שמסכן את חייו.
(נוגע בחשמל/ מתקרב לחלון שהוא עלול חלילה ליפול ממנו/ וכו')

2. דבר חוצפה חמור להורים או מבוגרים.
(אני לא שם עליך/ מי אתה בכלל/ סתום את הפה וכו' )

צריך פרופורציה. כי אם על כל האפצ'י הילד חוטף מכות או צעקות זה יאבד את האפקט.

ובמקום מכה במצבים כאלה, מה את עושה כדי לגרום לילד להבין שהוא עשה משהו מאוד מאוד חמור שאסור לו לחזור עליו???
פשוט מאודסתם 1...
מאיפה המכה מגיעה.

האם מהתפעלות רגשית, ואז היא שלילית או מתוך שיקול דעת, זמן ובחירה.

האובססיה שלך נגד "אלימות" גורמת לאיבוד כל אפקט חינוכי. במקום לעסוק בחינוך את עוסקת במניעת "אלימות" וחינוך ההורים ולא הילדים.

להורים יש הרבה מאוד עבודה לעשות ממקום שונה.

אין לי בעיה שתגדירי אותי עם אובססיה לאלימותמקרוני בשמנת
ואני עוסקת גם בחינוך ילדים. פשוט בלי מכות.
ויש דרכים נוספות להבהיר לילד- זה מאוד תלוי בגיל.
יש גילאים בהם מבט יכול לעשות הכל אבל ממש הכל. הסמכות שלי באה מבפנים לא מאקט חיצוני. אפשר להרים את הקול (כשאני נתקלת באלימות בין הילדים אני בהחלט מרימה את הקול ובגלל שזה לא קורה הרבה באופן כזה זה עושה את האפקט). ולחוצפה- עונשים. הגבלות. בגיל של דיבורים כאלה אני מצטערת אבל זה השלב הכי נוראי מבחינה חינוכית להרביץ לילד. בגיל הזה אפשר למנוע פריווילגיות תוך מתן הסבר מפורט על למה וכמה ואיזו התנהגות לא מקובלת.

אני לא שופטת אף הורה באופן אישי ואני בטוחה שההורות מביאה אתגרים מטורפים.
אני כן רוצה לעשות כל שביכולתי להפוך את העולם הזה למקום מוגן יותר וטוב יותר ואני עושה את זה בנושאים בהם אני מבינה. מכות זה לא פיתרון נגד ילדים. רק נגד אוייבים.
אינטרקציה מול אשת חינוך היא שונהl666
גם במהות וגם באופי. מכירה הרבה אנשי חינוך מעולים וסמכותיים שלא מצליחים להשתלט דווקא על ילדים פרטיים שלהם. כי זה פשוט תפקיד אחר. איש חינוך נשאר עדיין אדם זר. וגם הרבה פעמים מורות וגננות משתמשות בעבודה בטון סמכותי ואסרטיבי וקצת מרוחק. ובעבודה זה בסדר. אבל מול ילד פרטי זה נורא. חוץ מזה חלק מסמכות שלהם אנשי חינוך שואפים מחינוך ביתי. אם בבית אין סמכות גם המורה יתקשה עם הילד הזה מאוד. וילד הזה בסוף יסבול יותר. אגב אין כל כך הרבה פריבילגיות לילדים שבאמת אפשר לשלול. אולי חטיף יומי או זמן מחשב, אבל בחלק מהבתים זה מימלא לא קיים. ולקחת משחק או לא לצאת לגינה או חוג רק יביא את הילד להשתגע משיעמום.
אז מה את אומרת בעצם?מקרוני בשמנת
שבבית פשוט אין ברירה וצריך להשתמש במכות?
לא יודעת, גם תלוי אופי הילדl666אחרונה
ברור שחינוך לא יכול לעמוד על מכות או על עונש אחר אלא על הערכים. אבל גם אם לא מכים יש מצבים ויש ילדים שצריכם שיחזיקו אותם עד שנרגעים או לשים אותם בצד. וראיתי שגם גננות נאלצות לעשות את זה. גם פעולות האלה הן פיזיות.
בעצם גם להכניס ילד בעגלה ולקשור נגד רצונו אפשר לקרוא לזה אלימות. גדולים שלי קוראים למיטת תינוק מיטת כלא כי אי אפשר לצאת ממנה. והוצאת תינוק ממיטה נקראת בשפתם שחרור. אז הכל אלימות.
תגובהl666
כיום אסור להרביץ לילדים במדינה אז לא מרביצים. עד כמה זה טוב והאם זה נכון? את בעצמך כתבת שגילית שאפשר אחרת רק עם ילדי שכנים, כנראה לאחים שלך כן הרבצת. אם לא אז אני ממש מתנצלת. אבל זה מה שאני רואה בגינה לפעמים. לאימא אסור להרביץ אז היא שולחת ילדים עם אחות גדולה או דודה קטנה שלה מותר. ויוצא שאימא לא משטלתת ואחות כן. וילד קיבל את מכות האלו או יותר בכל מקרה. גם לא ברור למה לחטוף מכות לא מוצדקות בחצר ומסגרת זה בסדר אבל מכה קלה ומוצדקת מהורה זה אלימות. גם שיטות חלופיות לא תמיד עובדות. יש את ספר הנורא איך לדבר שילדים יקשיבו. הוא מציע שילד ילמד בעצמו מתוצאה שלילית. אבל הרבה פעמים הוא לא לומד או לא מקשר. ומי שסובל זה לא רק הוא. מביאה דוגמא. ילד לא אכל בבוקר. הוא יגיע לבית ספר רעב ועצבני, יציק לכולם ויפריע בשיעור. או יאחר חצי שעה לבית ספר כי יילך למכולת לקנות ממתק. כשזה קבוע יש נזק לטווח ארוך וילד לא יקלוט אותו.
ולא לכל התנהגות יש תוצאה טבעית ולשלוף עונש כעבור שבוע כשילד מתנהג טוב אבל סוף סוף הגענו לאותה סיטואציה זה שטות.
יש גם עניין של הגנה עצמית. גם ילדים נולדים עם יצר הרע ואם הם יודעים שהורה לא יעשה להם כלום הם אלה שמתחילים להרביץ להורה. מכירה אישית כמה מקרים. בסופו של דבר כולנו צריכם גם לחשוש מתוצאות שליליות ולא רק לצפות לחיזוק חיובי. יש בעייה גדולה במציאות שילד יודע שלא יכולים לעשות לו כלום.
כמובן שכל הנאמר לא מחליף הסברים ודוגמא וחיזוק חיובי...
מסכימה איתך...אני הולכת בגישה שלה..נשואה+2
נכון לא מרביצים. לא אלימים... מה לעשות שהמעון מרביצים לילד הבוגר שלך (שנתיים+) והמטפלת לא ממש עושה משהו.. אז כן אני !! אמרתי תרביץ לילד הזה .. שלושה חודשים של אלימות כלפיו כי הוא יחסית עדין (יחסית. וגם שהוא הבין שאני לא מרשה משהו אז מותר להרביץ לי ואני לא יעשה כלום.. זה נורמלי? אני בעד מכה קלה כאשר הוא לא מבין דרך אחרת וכמובן לא כדרך חיים.
סליחה שאני לא מתייחסת לעצם הדיוןמתואמת

אבל פשוט הפריע לי: כותבים 'סטירה' ולא 'סתירה', כן? (וגם 'יצייתו' ולא 'יצייטו').

כלומר, זה יכול להיות משחק מילים מעניין - לתת סטירה זו סתירה לערכי החינוך - אבל מניחה שלא לזה הכוונה...

תודה. ממש צודקת. עייפות ולהט הרגע...מקרוני בשמנת
מחשבה שליבת 30

אני כמובן לא ממש בעד לתת מכות לילדים.

אבל:

א. קרה לי שעשיתי את זה. למה? כי הייתי גמורה מעייפות, בקצה הכוחות שלי, לבד, עם ילדה שיודעת לטפס לי על העצבים במומחיות מדהימה. ברור שהצטערתי על זה שניה אח"כ. אבל זה קורה גם להורים מאוד חכמים ונחמדים (כמוני למשל) ולא נראה לי שהילד יפתח בגלל זה את כל התסביכים שתוארו במאמר. 

 

ב. למרות שאני לא בעד מכות מאידאולוגיה- עלי לציין שמצב המשמעת היום בבתים ובבתי הספר הוא גרוע ביותר. יש היום ילדים חצופים ברמה שלא תתואר, ואני מניחה שלפחות אצל חלקם זה נובע מחוסר ידיעה של ההורים ליצור סמכות. איכשהוא- בדורות קודמים לא היו כאלה תופעות. וגם הורים לא סופר- משכילים הצליחו לחנך את ילדיהם לדרך ארץ, בדרך כלל, גם אם זה כלל כמה מכות.

אז נכון שהדור של היום...וכו' וכו'- אבל לפעמים אני חושבת שהשלילה המוחלטת הזו של מכות יצרה מציאות מסובכת יותר. כמו שכתבו כאן- איומים, חוסר סמכות, חוסר אונים של הורים מול ילדים. 

 

ואגב- זה לא ממש חדש, הקטע הזה של לא לתת מכות. כבר ר' נחמן אמר לאחד מתלמידיו שלילד לא מרביצים. 

א. מאוד מובן ועצוב לשמועמקרוני בשמנת
אבל בעצמך אומרת שזה קרה מתוך עייפות ותסכול ולא ממש בקטע חינוכי ושקול. והצטערת שנייה אחר כך. כלומר המכות הן הפיתרון הקל כשאין כבר כח להשקיע בפיתרון חינוכי באמת. ואני מבינה את זה לגמרי אבל פשוט לא מוכנה לקרוא לזה מצב אידיאלי.

ב. נכון, יש בעיה של חוצפה כיום. אבל מה שאני חושבת זה שאנשים חונכו דרך מכות ופשוט לא יודעים איך להטיל סמכות בלי זה ואיך לחנך בלי האלימות הזאת. אז מה יוצא? הם לא מחנכים. החוק לא נועד להפחיד את ההורים, אלא להוציא מהמשוואה פתרונות של מכות.
אז כן יש פה שינוי והוא קשה, אבל זה לא אומר שהוא שלילי.
אגב כל הצעירים למיניהם שאת רואה מתנהגים בחוסר דרך ארץ- אל תסיקי אוטומטית שהם לא חטפו.
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך