עלייך- לשון נקבה
עליך- לשון זכר

עלייך- לשון נקבה
עליך- לשון זכר

הדוכס מירוסלבהסלנג העילג הופך לנוהל תקין ביותר מדי מקומות, ושגיאות כתיב כמו "אימא" ו"דויד" הפכו לצורה תקינה כביכול.
ההבדל זועק לעין בין ספרים שהודפסו לפני כארבעים שנה ויותר ובין ספרים שנדפסו בשנות האלפיים.
העברית בספרים הישנים כל כך יפה ועשירה, ובספרים החדשים השפה מעוותת, דלה ועמוסה בסלנג ומילים לועזיות.
יש איזה סברה של ביקורת נוסח המקרא שלא אדון בה מפאת חששי אאוטינג, שמרחיבה את היריעה קצת.
בכל מקרה ודאי שמי שכתב לא כתב לחינם, אלה היו גדולי האומה, אבל יש סיבה לשינויים
ונכנסות אליה מלא מילים מלע"ז שאנחנו כבר חושבים שהן עבריות היום (אפשר לזהות אם מכירים את שפות השורש).
יש פה תהליך, וזה יפה, כי עם ישראל הם "בני נביאים".
"פוק חזי מאי עמא דבר", השפה צריכה להתפתח בטבעיות "ברחוב" בשביל שישאר בה הניצוץ של הבני נביאים.
לכן האקדמיה לא יכולה ולא תצליח לעשות את התהליך הנכון, וככל שהם יכפו יותר, זה יקלקל יותר. ולכן אני נגד האקדמיה.
כמו שהם מביאים ראיות משפות זרות למילים מהתורה.
אני סובר שזה תהליך של תיקון של חטא דור הפלגה.
עץ על מים
עץ על מים
תן להם לפתוח תנ"ך רגע...עץ על מיםשאלה מעניינת מאיפה באה ההגיה הנוכחית, אבל כנראה שזה שיבוש
הדוכס מירוסלבומי שלא רואה את הביקורת לא יודע שפת הקודש מה היא!
לא חסרות דוגמאות שהם הכריעו שרירותית נגד דעת רוב המפרשים הקדומים.
בכל מקרה, תקרא קצת דברים מעניינים (דווקא בעיתון הארץ שר"י):
מי פרץ את הלשון לשדים ולמלאכי חבלה? ביאליק נגד אליעזר בן-יהודה
"קעקע את בירת הלשון, ועשה בה פרצות לכל מיני שדים ומלאכי חבלה"
"מה איכפת לו (=לבן-יהודה) מה אמר רבי עקיבא ורבי מאיר והלל ורבי יוסי בן חלפתא - חשוב שאמרו מה שאמרו בשפה העברית, אך לא חלילה בארמית"
כמדומני שביאליק, שהיה בן תורה וגאון בעברית ידע יותר טוב ממך וממני מה שוויים של המחדשים 
עוד, מי שכונה "שר הלשון העברית" (ע"י עגנון) והיה למדן גדול בקודש מצעירותו, יצחק אבינרי, בדוגמא קלה על האקדמיה: "הייאמן כי יְסוּפר? ועד הלשון, שמתפקידו לָסֹל דרך לתחיית שמות עתיקים וְלִדְחיקת השם הזר, ההוא יְבקש לְהיוושע בְּברחו מן העברית אל הלועזית?"
אתה יכול לראות עוד ביקורת בויקיפדיה
הדוכס מירוסלבאין שם שמץ של ריח של קדושה
כל המדקדקים כתבו שתמיד ימצא משהו יוצא דופן.
ובמה שיש יוצא דופן ולא יודעים את הכלל, אין כלל.
ואף אחד לא יכול לקבוע כלל אחרת, בטח לא עמי ארצות
עליהם מחלוקת.
יש כמה ספרי דקדוק מהתקופה האחרונה שנכתבו ע"י אנשים יראי שמים, אפשר לראות שם.
כדאי לעיין ביותר מספר אחד כי לפעמים אחזו שיטה אחת בחלק מהעניינים ונראה שאין מחלוקת אבל יש.
לא מכיר מסורות שהאל"ף הזאת לא מנוקדת בהן וזה לא דגש קל כבג"ד כפר"ת אז לא יודע למה זה אוזכר.
לא יודע מי אמר את הכלל הזה, בספרי המדקדקים שלנו (כלומר הציבור השומר תורה ומצוות), לא ראיתי את זה שלא ככלל שמודע לאל"ף המדוברות.
ה"לא" היה על כך שיש כללי דקדוק שאין עליהם מחלוקת
האל"ף שהבאת כדוגמא, לא דוגמא טובה, כי היא לא במחלוקת.
כלומר הכלל שהזכרת (אחה"ע לא מקבלים דגש) הוא כלל מחודש והתורה סותרת אותו, לכן הכלל הזה לא נכלל במה שאמרתי למעלה.
ודאי שהם לא סמכות בעיני עם כל השטויות שהם עושים.
"ראשת ממשלה" פחחח!
גמני
אם כן, מה המספר? 
כי אנחנו מקראיים.
אגב אין באמת טעות בדברי @כתר הרימון, היא תמיד יכולה לתרץ שדבריה הם "מקרא מסורס" ומשמעותם היא.
"[דבר/עניין כלו' הכתיב המלא]-זה [הוא] לא שגיאה"
ולכן ההצגה של הטקסט הייתה בלי ניקוד ועדיין כתבו בכתיב חסר.
לכן אי אפשר באמת לומר שזה "עלייך" לנקבה. זאת המצאה מוזרה
הדוכס מירוסלב
הדוכס מירוסלבאחרונהכבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה