הארה לבבית, דיקדוקית..תודה לך ה'.

עלייך- לשון נקבה

עליך- לשון זכר

 

יותר מדי י' מוסיפים היום.אביר הקרנפים


עָלֶיךָ ועָלַיִךְ. כי אני נודניק הדוכס מירוסלב


כי ככה כותביםאביר הקרנפים

הסלנג העילג הופך לנוהל תקין ביותר מדי מקומות, ושגיאות כתיב כמו "אימא" ו"דויד" הפכו לצורה תקינה כביכול.
 

 

זה נקרא כתיב מלא.גמני
זה לא סלנג עילג.
"דויד" כתוב כמה פעמים בתנ"ךפאי פקאן
בעיקר בספרים המאוחריםצריך עיון
עבר עריכה על ידי צריך עיון בתאריך ט' באלול תשע"ז 10:31
בכללי ככל שיותר מאוחר יותר מלא
אני מוצא הבדל גדולאביר הקרנפים

ההבדל זועק לעין בין ספרים שהודפסו לפני כארבעים שנה ויותר ובין ספרים שנדפסו בשנות האלפיים.
העברית בספרים הישנים כל כך יפה ועשירה, ובספרים החדשים השפה מעוותת, דלה ועמוסה בסלנג ומילים לועזיות.

התכוונתי בתנ"ךצריך עיון
יש הבדל בין התורה לנביאים ובעיקר בין הנביאים הראשונים לאחרונים וספרי שיבת ציון
כי את התורה כתב ה' ואת השאר בני אדם...הדוכס מירוסלב

יש איזה סברה של ביקורת נוסח המקרא שלא אדון בה מפאת חששי אאוטינג, שמרחיבה את היריעה קצת.

 

בכל מקרה ודאי שמי שכתב לא כתב לחינם, אלה היו גדולי האומה, אבל יש סיבה לשינויים

נכון, אבל בפועל נראה שככל שעבר הזמן השתמשו יותר באמות הקריאהצריך עיון
(אגב, פרופסור אליצור טוען שזה הוכחה נגד התאוריה שהתורה נכתבה בימי יאשיהו, הרי רואים הבדלים בין התורה לנביאים ראשונים ולשיטתם הכל נכתב באותו זמן)
השפה מתפתחת, לפעמים לטובה, לפעמים לרעההדוכס מירוסלב

ונכנסות אליה מלא מילים מלע"ז שאנחנו כבר חושבים שהן עבריות היום (אפשר לזהות אם מכירים את שפות השורש).

יש פה תהליך, וזה יפה, כי עם ישראל הם "בני נביאים".

"פוק חזי מאי עמא דבר", השפה צריכה להתפתח בטבעיות "ברחוב" בשביל שישאר בה הניצוץ של הבני נביאים.

לכן האקדמיה לא יכולה ולא תצליח לעשות את התהליך הנכון, וככל שהם יכפו יותר, זה יקלקל יותר. ולכן אני נגד האקדמיה.

טענה מעניינתצריך עיון
אגב, יש חיזוק לעניין מחז"ל בכמה מקומות.הדוכס מירוסלב

כמו שהם מביאים ראיות משפות זרות למילים מהתורה.

אני סובר שזה תהליך של תיקון של חטא דור הפלגה.

לך לבדוק איך כתוב דניאל...עץ על מים
זה קטע.

ואז תגיד לי אם פגשת מישהו אומר ככה...
תפתח תנ"ך ותראה לבד. עץ על מים
הניקוד מתחת ל-י'..מבקש אמונה


איזה ניקוד. תן להם לפתוח תנ"ך רגע...עץ על מים
אפילו אפשר באינטרנט
אין כל-כך נפקא מינה בהגיה, הא' שקטה. שימו לב להטעמההדוכס מירוסלב


בטח שישעץ על מים
הי' נשמעת בצירה ולא הא'.
זה הגיה שונה שאפאחד לא משתמש בה.
לא כתבתי שאין, אלא שאין כל-כך, ההגיה של שניהם קרובה מאודהדוכס מירוסלב

שאלה מעניינת מאיפה באה ההגיה הנוכחית, אבל כנראה שזה שיבוש

האקדמיה ללשון עברית החליטה לאחרונהאניוהוא
שכותבים מילים כאלו בכתיב מלא.
לא לאחרונה. היה תיקון לאחרונה,גמני
אבל אימא כבר היה תקין לפני.
הוורד היה "מתקן" אמא לאימאtchdhksh
אז מה אם האקדמיה החליטה הדוכס מירוסלב


שקר וכזב האקדמיה חבורה של מעוותי שפת הקודשהדוכס מירוסלב

ומי שלא רואה את הביקורת לא יודע שפת הקודש מה היא!

לא חסרות דוגמאות שהם הכריעו שרירותית נגד דעת רוב המפרשים הקדומים.

 

בכל מקרה, תקרא קצת דברים מעניינים (דווקא בעיתון הארץ שר"י):

מי פרץ את הלשון לשדים ולמלאכי חבלה? ביאליק נגד אליעזר בן-יהודה

"קעקע את בירת הלשון, ועשה בה פרצות לכל מיני שדים ומלאכי חבלה"

"מה איכפת לו (=לבן-יהודה) מה אמר רבי עקיבא ורבי מאיר והלל ורבי יוסי בן חלפתא - חשוב שאמרו מה שאמרו בשפה העברית, אך לא חלילה בארמית"

 

כמדומני שביאליק, שהיה בן תורה וגאון בעברית ידע יותר טוב ממך וממני מה שוויים של המחדשים

 

עוד, מי שכונה "שר הלשון העברית" (ע"י עגנון) והיה למדן גדול בקודש מצעירותו, יצחק אבינרי, בדוגמא קלה על האקדמיה: "הייאמן כי יְסוּפר? ועד הלשון, שמתפקידו לָסֹל דרך לתחיית שמות עתיקים וְלִדְחיקת השם הזר, ההוא יְבקש לְהיוושע בְּברחו מן העברית אל הלועזית?"

אתה יכול לראות עוד ביקורת בויקיפדיה

יצחק אבינרי – ויקיפדיה

לא אמרתי שהם מושלמים,גמני
ואני לא הולך להתווכח על זה. זו דעתי.
הם הקוטב השני של המושלמים הדוכס מירוסלב

אין שם שמץ של ריח של קדושה

אז מה הם כללי העברית הנכונים?צריך עיון
לא כתוב שום כלל בתנך וכל פעם כשמנסים להוציא ממנו כללים ישארו יוצאי דופן
זה בדיוק הקטע, שרק הכללים המובהקים הם כלליםהדוכס מירוסלב

כל המדקדקים כתבו שתמיד ימצא משהו יוצא דופן.

ובמה שיש יוצא דופן ולא יודעים את הכלל, אין כלל.

ואף אחד לא יכול לקבוע כלל אחרת, בטח לא עמי ארצות

מה הם הכללים המובהקים?צריך עיון
בג"ד כפר"ת, שוואים, הטעמות, ניקוד וכו' בגדול כללים שאיןהדוכס מירוסלב

עליהם מחלוקת.

יש כמה ספרי דקדוק מהתקופה האחרונה שנכתבו ע"י אנשים יראי שמים, אפשר לראות שם.

כדאי לעיין ביותר מספר אחד כי לפעמים אחזו שיטה אחת בחלק מהעניינים ונראה שאין מחלוקת אבל יש.

גם בחלק ממה שאמרת יש יוצאי דופן או חוסר חוקיות ברורהצריך עיון
פרט לניקוד, שיש בו יותר מסורת מחוקיות, לאהדוכס מירוסלב


מה לא?כתר הרימון
מסכים עם הכלל שאין דגש באות גרונית?



הידעת שבתנ''ך יש מילה אחת או שתיים עם דגש באות אל''ף?
כן, אין מחלוקת לגבי האותיות האלה שמנוקדותהדוכס מירוסלב

לא מכיר מסורות שהאל"ף הזאת לא מנוקדת בהן וזה לא דגש קל כבג"ד כפר"ת אז לא יודע למה זה אוזכר.

 

לא יודע מי אמר את הכלל הזה, בספרי המדקדקים שלנו (כלומר הציבור השומר תורה ומצוות), לא ראיתי את זה שלא ככלל שמודע לאל"ף המדוברות.

 

ה"לא" היה על כך שיש כללי דקדוק שאין עליהם מחלוקת

לא הבנתי אותך, אבל לא נורא.כתר הרימון
יש דברים בדקדוק שאף אחד לא חולק עליהםהדוכס מירוסלב

האל"ף שהבאת כדוגמא, לא דוגמא טובה, כי היא לא במחלוקת.

כלומר הכלל שהזכרת (אחה"ע לא מקבלים דגש) הוא כלל מחודש והתורה סותרת אותו, לכן הכלל הזה לא נכלל במה שאמרתי למעלה.

ומי הסמיך את האקדמיה להרוס את השפה העתיקה שלנו?אביר הקרנפים

ודאי שהם לא סמכות בעיני עם כל השטויות שהם עושים.
"ראשת ממשלה" פחחח!

זכריה ד, ז'גמני
מִי אַתָּה הַר הַגָּדוֹל לִפְנֵי זְרֻבָּבֶל לְמִישֹׁר וְהוֹצִיא אֶת הָאֶבֶן הָרֹאשָׁה תְּשֻׁאוֹת חֵן חֵן לָהּ.

מצודות ציון - "הראשה" - ר"ל טובה וחשובה וכן וראשית שמנים ימשחו.
כאן זה תואר, ראש הממשלה זה שם עצםצריך עיון
הטענה שלהם זה שלשמות עצם אחרים ראינו הטיה לנקבה אז הגיוני שיהיה גם כאן
ראש ממשלה זה תואר. אין שם באמת "ראש"(חוץ מהראש של ראש הממשלהגמני
אם אתה יכול לדבר עליו כנראה שזה שם עצםצריך עיון
תואר לא יכול להיות נושא של משפט, אפשר להגיד ראש הממשלה אמר
(מדובר על כללי הדיקדוק, לא על תארים רשמיים או משהו כזה)
"ראש" זה תואר וגם ראשה.גמני
לכן גם אם "ראש ממשלה" זה שם שם עצם, מכאן שגם "ראשה" יכולה להפוך לשם עצם אם משתמשים בה באותה צורה.
לא נכוןצריך עיון
אתה לא אומר 'האיש הראש', אולי 'האבן הראשה' מקביל ל'התפקיד הראשי'
על מה מהנ"ל אתה אומר שלא נכון?גמני
שראש זה תוארצריך עיון
תפתח מילון גמני
אני בנסיעה, אין לי מילון כרגעצריך עיון
חיפשתי בגוגל וזה מה שמצאתי, כתוב כאן שזה שם

אבן שושןגמני

צודק, יש ראש שהוא תאורצריך עיון
ועדיין ראש הממשלה זה שם עצם שמורכב מצירוף סמיכות, צירוף זה תמיד שני עצמים.
אמרתי שגם אם הוא שם עצםגמני
אז "ראשת ממשלה" גם כן יכול להיות שם עצם.
זו המצאה שלא כתובה בשום מקוםצריך עיון
שם תואר יכול להפוך לשם עצםגמני
לא בטוח שאתה צודקצריך עיון
יש לך דוגמאות או הסבר על זה?
הדוגמא שעולה לי לראשגמני
היא "חכם". שם תואר אבל גם שם עצם - ה"חכם" בעדות המזרח.
יפהצריך עיון
ועדיין אני לא חושב שהאקדמיה אומרת את זה ככלל, עובדה שהם עשו ישיבה על הנושא וקבעו שזה תקין.
זה לא כלל. זהגמני
מציאות שנוצרת. לדוגמא אאלט במשטרה או בצבא מכנים את השוטרים "כחולים". ה"כחולים" פה זה לא תואר אלא שימוש בתואר על מנת לתת שם ממשי לאותה קבוצה. בכלל, צבעים לכשעצמם הם שמות עצם - כחול, ירוק וכו, ושמות תואר כאשר באים לתאר צבע של שם עצם - שולחן כחול.
נכוןצריך עיון
ואם זה יתפוס אז סבבה, אבל כרגע זה נשמע מוזר.

באופן כללי ההחלטות של האקדמיה מיותרות בעיני (והן גם חסרות תוקף, אז בכלל)
לי זה לא נשמע מוזר.גמני
ולמה חסרות תוקף? כי אין להם כיפה על הראש?
כי אין להם שום תוקף חוקי בלי ששר החינוך מאשרר אותןצריך עיון
וגם אם כן זה מחייב רק פרסומים רשמיים של משרדי ממשלה

(ראש האקדמיה ללשון זה משה בר אשר שמסתובב עם כיפה ויש עוד כמה חברים דתיים ולפחות לאחד יש סמיכה לרבנות, אין קשר)
מה זה משנה תוקף חוקיגמני
הם לא באים לכפות כלום על אף אחד. הם עושים טובה ענקית לעם היהודי ומחיים את השפה.
השפה כבר חיה ומתפתחתצריך עיון
רוב ההחלטות שלהם זה אישורים דה פקטו
לא מבין לאיפה אתה חותרגמני
האקדמיה היא הרבה מעבר לאישורים לשוניים.
אז מה היא?צריך עיון
לא חותר יותר מדי, בעיניי זה סתם גוף מיותר שאפשר להסתדר בלעדיו
תיכנס לאתר שלהם תראהגמני
אני בעצמי נעזרתי בהם במקומות שלא היה לי שום מקור.
לא ראיתי דברים מענייניםצריך עיון
כשיש לי שאלות אני א. מנסה לחשוב לבד.
ב. פונה לאנשים יותר נגישים
הם נגישים. אתה יכול לשלוח להם הודעות.גמני
בכל מקרה, אני לא רואה מניעה מלהשתמש בשם 'ראשת ממשלה'.
לוקח להם זמן לענות ומייל זה כלי מעצבןצריך עיון
אבשלום קור עונה בווצאפ

ראשת ממשלה זה סתם מכוער
רציני? אפשר לשלוח לו חופשי?אליפלט

אם כן, מה המספר?

לא יודע אם זה חפשי ואם הוא רוצה שהמספר יסתובבצריך עיון
הם דווקא עונים מהר.גמני
כששלחתי לקח להם זמןצריך עיון
זה לא שגיאה.כתר הרימון
זה בדיוק כמו לכתוב סיבה ולא סבה.
זו* לא שגיאהנפש חיה.
זאת*הדוכס מירוסלב

כי אנחנו מקראיים.

 

אגב אין באמת טעות בדברי @כתר הרימון, היא תמיד יכולה לתרץ שדבריה הם "מקרא מסורס" ומשמעותם היא.

"[דבר/עניין כלו' הכתיב המלא]-זה [הוא] לא שגיאה"

בתנ"ך גם לשון נקבה זה עם י' אחתחסדי הים
כשמנקדים, בוודאי.כתר הרימון
התנ"ך זה בלי ניקוד. אולי כי התנ"ך נועד לקריאה, ובקריאהחסדי הים
היו מוסיפים את הניקוד.
בכל מקרה התנ''ך הוא לרוב בכתיב חסר.כתר הרימון
הניקוד, הטעמים ושאר הכללים נקבעו אח''כ.
ממש לאאניוהוא
התורה נמסרה עם נקודות וטעמיה ודיקדוקיה.
לא עם הסימנים הגראפיים.כתר הרימון
לפי הקבלה יש טעם גם לכל צורה של ניקוד או טעם.אניוהוא
היא מתכוונת שפיזית לא הדפיסו את הניקודהדוכס מירוסלב

ולכן ההצגה של הטקסט הייתה בלי ניקוד ועדיין כתבו בכתיב חסר.

לכן אי אפשר באמת לומר שזה "עלייך" לנקבה. זאת המצאה מוזרה

60 שניות מפי אבשלום קור אי שםאחיתופל
רגע של עברית עם הדוקטור (מלרע) אבשלום קורצריך עיון
60 שניות מפי אבשלום קור אי שםאחיתופל
תפילת כל פה, אשכנז.אניוהוא
אז? מה זה אומר? מה זה משנה?אביר הקרנפים


סתם נוסטלגיה....אניוהוא
אתה כבר לא אשכנזי? הדוכס מירוסלב


פחחחאניוהוא
פחות משתמש בסידור הזה.
בזמן האחרון קצת יותר אבל עדיין פחות..
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשהאחרונה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך