מה עושים כשילד שהתחיל כיתה א לא מסכים להכין את שיעורי הבית?ופרצת
לא להכריח.לב אמיץ
התחלת כיתה א' היא חוויה מטלטלת לפעמים, וצריך אחה"צ פנויים ממטלות כדי לחזור להתמודדות ביום שלמחרת.
אפשר להציע לעשות את המינימום שבמינימום - לכתוב אות אחת, מספר אחד, ואם מדובר בתרגילים שהוא צריך לפתור, שיפתור בעל פה ואת תכתבי במקומו את התשובה. ולכתוב למורה בצד התרגיל שזה הסידור שלך עם הילד כרגע.
ואפשר להציע להכין שיעורים במקום ובזמן לא שיגרתיים - למשל, בלילה לפני השינה, במיטה, כשהוא מחובק על ידי אמא או אבא.
או להזמין אותו אלייך למיטה כשאת נחה בצהריים.
לתת לו קודם להירגע, לפרוק את המתח, לשחק ולעשות את כל הדברים האהובים שהיה רגיל לעשות אחה"צ כשהיה תלמיד בגן.
מה שכן, להיות עם האצבע על הדופק - אולי יש קושי מוטורי או אחר שמונע ממנו לגשת אל המשימה בקלות.
לא להילחץ, להכל יש פתרונות, הכי חשוב זה התמיכה והתחושה החיובית שהוא מקבל מכם.
תודה! כבר שבוע שאני לא מכריחה.. אבל אני חוששת שיצבור פעריםופרצת
אולי הוא יסכים אם תגידי לו שאתם מכינים ביחד?לב אמיץ
או לברר איתו למה הוא מתנגד? שישים את האצבע על הקושי.
אם כלום לא עוזר, אפשר אפילו רסקיו של באך, עוזר לעמעם את החרדה.
לבדוק למהl666
רב הסיכויים שהוא לא עומד בקצב או לא יודע איך לעשות, אז צריך לשבת ולראות מה קורה , אולי לעזור ולהסביר בסבלנות.
אופציה שנייה שסתם לא בא לו או שהוא עושה דווקא אז כנראה פשוט להציב עובדה שבשעה כך וכך עושים שיעורי בית. אבל שזה לא יימשך יותר מחצי שעה.
חשוב שיהיה מקום נוח ואחים לא יפריעו לו ולא יסיחו דעתו.
שיעורי הבית הם של הילד, לא שלךkk
הרבה הורים מתבלבלים וחושבים שהאחריות שהילד יעשה
שיעורי בית היא שלהם וזו טעות גדולה. שיעורי הבית הם האחריות של
הילד, והוא צריך ללמוד את זה. בבתים בהם ההורים לקחו את האחריות
על הכנת השיעורים, הילד לא לומד להיות אחראי עליהם בעצמו, ולא
עושה את השיעורים בעצמו אלא אם ההורים שלו דוחפים אותו לכך, כי
הוא למד שלדאוג לעשיית שיעורי הבית זה התפקיד של ההורים ולא שלו.
(אפשר לראות הרבה בתים כאלה, בהם הילד עושה שיעורים רק אחרי
שמכריחים אותו)
מה זה אומר שהשיעורי בית הם של הילד?
את לא צריכה לשאול אם המורה נתנה שיעורים, את לא צריכה לשאול מה
השיעורים ובטח ובטח שאת לא צריכה להכריח אותו לשבת לעשות שיעורים.
תני לו להבין ששיעורי הבית הם לגמרי שלו ולגמרי באחריותו. כן חשוב לומר לו שאת
תמיד לרשותו אם הוא צריך עזרה בשיעורים, אבל תני לו להיות זה שבא אליך.
את מצידך לא צריכה א להתעסק בזה.
מה יקרה?
הוא לא יעשה שיעורי בית פעם אחת, פעם שניה, פעם שלישית. הוא יקבל נזיפה
מהמורה, אפילו טלפון להורים ובסוף הוא יבין שאם אין אני לי מי לי וישב לעשות
שיעורים. כי ילד בסופו של דבר רוצה לרצות את המורה וההורים ולהיות תלמיד טוב.
זה נשמע אולי מוזר אבל זו גישה מוכחות שעובדת.
הילד צריך ללמוד ששיעורי הבית הם שלו ולא של אמא, ואם אמא כל הזמן תשאל:
"מה היו השיעורים?", "עשית שיעורים?", "שב לעשות שיעורים", למה את לא עושה שיעורים?"
הוא לא ילמד את זה אף פעם וימשיך לא ליזום מעצמו את הכנת השיעורים.
לא מסכימה , הגישה הזו מתאימה לילדים בוגרים יותראורי8
לדעתי בכיתה א צריך להזכיר לו , לשאול אותו אם יש שעורי בית, גם לשבת איתו בהתחלה ולהסביר לו מה לעשות. ולאט לאט לשחרר, לתת לו להתמודד לבד ולקרא לאמא רק כשמתקשה.
לדעתי הסרת אחריות משיעורי בית ברמה שאת מדברת עליה מתאימה בערך מכיתה ד' , תלוי בילד.
ילד בכיתה א לפעמים לא יודע בכלל איך מסתכלים על שיעורי הבית, בהתחלה הם בכלל לא מבינים שזו מחויבות.
ונקודה נוספת - במהלך עבודתי בבית הספר שמתי לב שמורות בכיתה א מתייחסות להסרת אחריות של הורים משיעורי בית כהזנחה, לא נראה לי שכך את רוצה שיחשבו על הילד שלך. ( לצערי ראיתי גם מורות שזה משנה את יחסם אל הילד, כשרואים הורים מעורבים משקיעים יותר בילד). וילד בכיתה א שמגיע עם חוברות ריקות באופן קבוע זוכה גם למילים לא מעודדות מהמורה , פעמים רבות בפורום של הכיתה, מה שמוריד בטחון עצמי, כשהילד לפעמים עוד לא הבין מה רוצים ממנו וששיעורי בית הם לא המלצה. לכן לדעתי במיוחד בתחילת כיתה א, הגישה הזו עדיין לא מתאימה.
לשאלת הפותחת- מוכר מאוד מהילדים שלי, היה לי ילד שפשוט לא התחשק לו, הבהרתי לו שזה חובה, אנחנו עושים שעורי בית בשעה מסוימת שקבענו מראש ואין אופציה אחרת, עד שלא מסימים אין משחקים וכו..
לילד אחר שלי הבנתי שבאמת קשה לו ( עלה צעיר לכיתה א) ועשינו - מילה אני כותבת, מילה הוא, אם ממש היה לו קשה כתבתי למורה שהוא היה עייף ולכן לא סיימנו. אבל ממש הבהרתי לו שאי אפשר לא לעשות בכלל.
בכיתה א הם עוד לא מבינים מהי מחויבות וזו חלק מההתרגלות לכיתה א, לאט לאט משחררים, היום בכיתה ב אני רק שואלת אם יש שעורי בית והוא עושה לבד. וכך גם לגבי שאר הילדים . בערך בכיתה ו ,אני כבר לא שואלת, זו כבר באמת אחריות שלהם ובעיה שלהם אם לא עשו.
נכון מאודנקדימון
כדאי לקרוא קצת על תורת ההתפתחות של פיאז׳ה בויקיפדיה.
מסכימה איתך רק ש...כן לשאול אותו האם יש ,פעם או פעמיים וזהואבני חן
סליחה על הבלאגן ....אני מסיכמה עם kkאבני חן
מסיכמה איתך ... כדאי לשאול פעם פעמיים וזהואבני חן
אבל הילד נמצא במערכתאורי8
והפער עלול להיות פער בקריאה וכתיבה. בכיתה א רוב הילדים קוראים כבר בסביבות פסח, וילד שלא קורא בשלב הזה או לכל המאוחר בסוף א' יתקשה להתמודד בכיתה ב' , זה פער מתסכל מאוד עבור ילד.
וגם פער בכישורי למידה, ובהתמודדות עם משימות לימודיות והיכולת לעשות גם מה שלא בא לו.
כמובן שצריך להרגיל אותו בנחת , אבל לדעתי באסרטיביות מסוימת שלפחות משהו משיעורי הבית צריך לעשות.
אפשר לחלוק על מערכת החינוך וגם אני חולמת על כל מיני דברים במערכת שעוד לא קרו. אבל אם את מחליטה לשלח ילד לבית ספר את צריכה לעזור לו להשתלב בה. כי יש מחיר עצוב בדרך כלל לחוסר ההשתלבות. והתאוריות היפות והנכונות שלנו לא יעזרו לילד שצריך לעמוד מול המורה שעושה לו פרצוף חמוץ על החוברת הריקה שלו, או כשהוא מרגיש שכולם כבר קוראים / באים עם שעורי בית ומקבלים מחמאות והוא לא.
מסכים ב100 אחוזנקדימון
...לב אמיץ
רסקיו יכול לעזור למי שחווה קושי אובייקטיבי ברכישת הקריאה והכתיבה,
בלי קשר לעומס ולדרישות של המערכת.
בכיתה א הכל זה עניין של תרגול ושינוןחדשה ישנה
ילד שמגיע לא מוכן לכיתה הוא במקרה הטוב משתעמם, במקרה הפחות טוב מתוסכל ומדוכדך, לא עומד בקצב ורואה איך כולם מסביב בצ'יק קוראים את העמוד לבד.. לא פשוט להרגיש בתחרות ובקנאה מול החברים. או המורה שגוערת... תחשבי מעבר ללימודים, יש השלכות על הביטחון העצמי שלו, על החברה, וכו'. כמובן שאם מידי פעם לא עושה, לא לעשות עניין, אבבל בגדול- יש לזה חשיבות.
(אזהרת ציניות קלה, סליחה)חופשיה לנפשי
ובקצת רצינות-כדאי לברר למה הוא מסרב להכין שיעורי בית, אני פשוט שנאתי ללמוד והייתי מרדנית, אז התנגדות לשיעורים היו חלק מהקטע הזה שלי.
גם אצלנו!!!אופטימיתת
מקווה שיצא לי ברור ולא מבולגן.
הרבה הצלחה
אין תשובה אחתנטע1
צריך לבדוק מה מונע ממנו או מקשה עליו ולפי זה לפעול
מזכיר לי אותי
תפצניק
לברר למה הוא לא מסכיםפאז
דבר קריטי מהיום הראשון של כתה א'.
אוכלים ארוחת צהריים, עושים שיעורי בית ומערכת,
ואז אפשר לצאת, לשחק, ללכת עם חברים.
בד"כ מדובר בשיעורי בית של דקות בודדות ממש
ובעיני ההרגל הזה כל כך חשוב ומשמעותי!!
(לא רק לשיעורי בית אלא בכללית-
לחריצות. לסיים את המטלות בזריזות ולהתפנות לשחק ולנפוש)
אז אם לילד יש קושי מסויים - אולי צריך לחשוב שוב בהתאם לקושי.
אבל בכל מקרה אחר, אני בעד לבדוק עם הילד מה עם השיעורים
להיות זמינים לעזרה ואם צריך פשוט לשבת איתו מהתחלה ועד הסוף
להתעניין במה שלמד, לשבח אותו על כמה גדול
ואיך כתב יפה אות כזאת או ספרה אחרת
שבד"כ אלה השיעורים...
לעודד אותו שאם ילמד יפה ידע לקרוא ויוכל לקרוא ספרים לבד ועולם שלם יפתח לו
לזכור שדווקא הזמן הזה הוא פיתוח התייחסות והרגלים לעניין לכל החיים
וכל כך כל כך חשוב לאפשר לילד ללמוד לעשות את מה שצריך בשמחה בזריזות ובכיף.
בהמשך כמובן האחריות על שיעורי הבית עוברת בהדרגה אל הילאבל כבר יש לו בסיס והרגלים..
הרהורים לגבי למה צריך שיעורי בית כבודם במקומם מונח
אני בעד הדיון והחשיבה על זה.
עם זאת ברגע שבחרתי לשלוח את ילדי לבית ספר רגיל עם שיעורי בית
אפשר לנסות לשנות דרך המורים
או לכבד את הכללים וללמד את ילדי להסתדר במסגרת
ולא להעמיד אותו במצב שעלול לגרום לו בעיות חברתיות/ לימודיות/ משמעתיות
כשהוא לא מבין מהחיים שלו בכלל....
כמובן עוד לפהי שיעורי בית חשוב לאכול טוב, לשתות
לשוחח על מה שהיה היום בכיף ולאפשר התאווררות קלה.
בהצלחה רבה!
יושבים איתו ועוזרים לו לעשותרפואה שלמה
אם הוא מתנגד תהיי בטוחה שיש משהן שלא הבין בכיתה. הוא יכול להיות ילד חכם אך בכיתה יש הסחות דעת כל הזמן. מספיק שפספס קצת והלך לאיבוד.
נכון שזה דורש סבלנות וזמן אבל משתלם לטווח הארוך.
לקבוע שעה, אחרי התאווררותמתנת חינםאחרונה
ואז לשדרג אותה.
להפוך את זה לזמן שמחכים לו,
להכין כיבוד שווה שהוא אוהב,
לשבת רק איתו ולהכין יחד את שיעורי הבית.
לפחות עד חנוכה יצטרך את התיווך שלכם.
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב
מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.
כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל.
מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה
קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו
התקציב דיי דל 🤧
אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!
תודה!
מקסיםזיויק
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.
ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה
זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.
פיתות על הטאבון ביער..
זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.
סעודות שבת - קטסטרופה
אבא פגום
אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.
יש למישהו עצה מלבד תפילה?
אני עובד עצות..
לצערי מוכר גם ליליפא העגלון
החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.
אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''
בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב.
תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק
שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.
אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?
שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24
זה נשמע מאד מעיק.
למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?
אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת
מאוד מבינה אותךשם פשוט
מאוד מאוד מבינה אותך💔
מאוד כבר אמרתי?
אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.
אל תכביד עליהם
תקליל
שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים
א כלהעני ממעש
צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .
תשחרר
שיעור כללי תעביר במקום אחר
בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים
אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי
יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת.
פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה
אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...
קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.
1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון.
2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !
3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'
4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.
5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.
6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.
8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.
9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]
10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.
11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.
12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]
אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.
כמה מוכר...arlan
לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.
לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.
משהאחרונה
לא מבין..יהולב
יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).
נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.
אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)
תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה
כמה דברים:תהילה 3>
1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.
אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.
תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...
2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..
סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.
3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.
כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.
בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.
ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.
4. כמובן תפילות!!
מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה
הבן שלי בן 16. מתוק, אבל עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!
מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום
לק"י
אמהות
הריון ולידה
ועוד
אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון
יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב
עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
טעותמתיכון ועד מעון
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום
1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.
2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.
3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו
4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו
5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.
6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)
7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים
8. ישראל איננה חברה בG20.
9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה
10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.
מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.
(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)
תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.
לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"
ישראלאריק מהדרום
היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.
ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.
כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).
ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.
בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.
מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה
לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.
ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם
קראווניםיוני21
עד כמה ילדים זה מתאים
עם 2 ילדים איך זה?
כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?
מערב השומרון
תודה רבה
תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה
אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.
לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.
והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....
הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+
היא מתכוונת קווים בעור.
אני חושב שאלו קמטים.
מה עונים לה?