שרשור היכרותרק אמונה

ספרו קצת על עצמכם:

השכלה

נסיון תעסוקתי

מקצוע

האג'נדה שלכם

למה אתם מצפים מהפורום?

ומה שעולה על רוחכם הטובה

פורום מדהיםסאפסאפ

מקווה להכיר פה עוד תחומים מהמקצוע דברים חדשים ומעניינים ללמוד ולהחכים 

כרגע אני בשנה שניה לתעודת הוראה בחינוך מיוחד .

אשמח לדעת עוד על המקצוע הזה לאן אפשר לפתח אותו נגיד ..

וגם אשמח לרעיונות למשחקים דידקטיים ועבודות שאצטרך להגיש ..

נעים להכיררק אמונה

המקצוע הזה ולאן אפשר לפתח אותו

בטח יהיה כאן מגוון רעיונות 

תפתחי שרשור (אם רלוונטי)

כנל לגבי משחקים ועבודות(בטח יותר בסוף שנה לא?)

ררעיון טובסאפסאפ
תאמת שאני צריכה מעכשיו רעיונות למשחקים נגיד השבוע צריכה להגיש משחק היכרות יש רעיונות ?
בטחרק אמונה
עבר עריכה על ידי רק אמונה בתאריך י"ז באלול תשע"ז 13:09

את יכולה אבל לפתוח בשרשור נפרד? ואני אחשוב בינתים

תרשמי רמה אוכלוסיה גיל וכו'

ומה בכיוון

איך פותחים שרשור ?סאפסאפ


למעלה יש כפתור אדום-שרשור חדשרק אמונה


אני רק אמונהרק אמונה

בעלת תואר אקויולנטי שווה ערך(?)לבי אי

חינוך מיוחד הוראה מתקנת

 

נסיון-עבדתי במגוון :

פיגור שכלי בינוני כ4 שנים

חינוך רגיל גנים ומעונות

הוראה מתקנת

חונכויות

גני שפה

סייעת לילד היפר אקטיבי ולילדה עם בעיות רגשיות

 

אג'נדה-מפריע לי כשנותנים לאנשים חינוך כוללני כדברי הקוצקער

ובכלל שעבדתי במעון וכולם צריכים לעשות אותו דבר

הרג אותי

ציפיות מהפורום שיהיה כאן אחווה ועזרה הדדית

(הכל ליגיטמי לשפוך לפרוק לשאול  לבקש לתת ידע

בקיצור הכל בכל מכל כל..)

ושתהיה הברכה שורה כאן והרבה הצלחה ותועלת הדדית !!

 

 

אני חניתה מרפאה בעיסוקחניתה

 

אז הניסיון שלי הוא עם:

- ילדים ופעוטות עם עיכוב התפתחותי 

- אוטיזם

- פיגור 

- תסמונת דאון 

- לקויי שמיעה וחירשים

- לקויות למידה

 

אולי יש עוד ואני לא זוכרת.

 

 

מה אני מצפה?

 

לשתף, להתייעץ, לקטר, לשמח, לעזור ולהיעזר.

 

בהצלחה לנו

יש לך הרבה נסיון-ובגיווןרק אמונה

לגבי הציפיות-נשמח

אם יש עוד משהו מוזמנת תמיד כאן ובאישי

 

נחשב? תלוי..חיהל'ה
נחשב רק לצורך השוואת שכר
רק מספרת לך שכדאי לך מאד להשלים לאקדמאי השנה, כי אומרים שהולך לצאת חוק שלא יתנו יותר להשלים לתואר אקדמאי במסלול מקוצר, ובעלי תואר אקווילנטי יצטרכו פשוט ללמוד כמו כולם לאקדמאי אם הם ירצו בעתיד לשדרג.. (שלוש - ארבע שנים..)
אני אשמח להסבר באישירק אמונה


שלחתי לך מסר באישיחיהל'ה
אין באפשרותי לפתוח איתך שיחה, כי אני משתמשת חדשה באתר.. למרות שציפיתי עליכם כבר הרבה זמן בפורומים האחרים
איזה כיף שנפתח!איוושה

השכלה - B.Ed בחינוך לגיל הרך וחינוך מיוחד

מקצוע - עובדת כגננת עמיתה בגן תקשורתי (אוטיסטים) במסגרת הסטאז'.

נסיון תעסוקתי - כגננת? אין. יש לי ניסיון בחשיפה לגני תקשורת, כשעבדתי שם שנה בעבודה מועדפת ובמסגרת העבודה המעשית.

האג'נדה שלכם - אהבה וקידום

למה אתם מצפים מהפורום? שיהיה כר לפריקות ולהעשרה מקצועית.

 

בהצלחה לכולנו!!חיבוק

קדימה פריקותאולי את תזכי להיות האמיצה הראשונה כאןרק אמונה

שפותחת שרשור

והעשרה מקצועית-פרטי ומקדי

את רוצה איש מקצוע -מי?

מה את רוצה ללמוד עוד-נושאים מסקרנים?

אני ע מע מ
השכלה: חכמת חיים
נסיון תעסוקתי: מעל ל10 שנים במשרה מלאה.
מקצוע: אח לילד מיוחד.
האג'נדה שלכם: להתייחס לילדים המיוחדים כמה שיותר בבגרות ובגובה העיניים. (אני מניח שצריך אג'נדה בנושא שלנו)
מצפה מהפורום: העשרה מקצועית כדברי קודמתי. אמנם אין לי כרגע מחשבות לעבוד בתחום הזה, אבל יהיה מעניין לשמוע וללמוד מכם.
איוושה

רק בזכות זה היה שווה לפתוח את הפורום.

אפשר לשאול איזו לקות יש לו?

אפשרע מ
אבל לא אוכל לענות, כי אני לא מבין בחלוקות השונות, ואף פעם לא חשתי צורך לשאול מה בדיוק.

אם תאור יוכל לעזור, אוכל לתאר אותו בפרטי (אין צורך להרגיש לא בנוח, אני לא נלחץ מזה או משהו).
סיקרנתרק אמונה

מה תהיה מעונין לשמוע וללמוד?

תוכל למקד?

וכן לגבי העשרה מקצועית

..ע מ
ב"העשרה מקצועית" התכוונתי "לשמוע וללמוד מכם".
ולמקד זו קצת בעיה, כי אני לא ממש יודע מה לומדים במקצוע.
בגדול נראה לי שקודם כל ברמה של להבין יותר מי הם הילדים המיוחדים, כלומר: מה המיוחדויות השונות - מהקלות לקשות, מה ההשלכות, איך זה קורה (גנטי, סיבוכים ברחם או בלידה, וכו'). ואח"כ גם ברמה של ההתנהלות, דגשים איך להתנהג ואיך לא להתנהג עם ילדים מסוימים (או שזה לא קשור לתחום וכל ילד לגופו כמו בחינוך הרגיל?), אולי קצת על התרופות שהם מקבלים, וכו'. מה שלומדים ומעניין אני אשמח לשמוע.
וואו ממש יפה מה שפירטת.אני אענה בנפרד ותענו גם אתם-תוסיפורק אמונה


אני נפשנפש חיה.
חכמת חיים נחשבת השכלה? כי אם כן אז בטח.....
עבדתי עם מדהימים חכמים ויצירתיים היפרים ומופרעי קשב
מחפשת את עצמי כאן
אני אוהבת בני אדם ומאמינה בטוב שלהם
אני רוצה דיונים על רמה ומקווה להחכים מהם
את מהממת ואני שמחה שתייגת אותי!
נחשבת בטח!!!רק אמונה

אבל ענין אותי הקשר שלכם לחינוך מיוחד

כי גם כמה מהפרא רפואי רצו את הפורום

ואת נשמעת עשירה לגמרי ומלאה בהרבה חכמת חיים

ואני שמחה שאת כאן

 

תאמרי את זה לבחורים ותודה על הדברים. באמת.נפש חיה.
אני אגיד להם-חכי חכי....רק אמונה

עיצבנו אותי לגמריייי

לא ידעתי איך והאם להגיב

בשרשורים האחרונים..

 

רוצה לשמוע סיפור אמיתי?

חברה שלי אומרת לי בעודינו בחורות

אח שלי אמר שבחייםם הוא לא יתחתן עם בחורה חנמית

רק היטיקיסטית

ובגלל זה אני גם לא אלמד את זה ..

ו...הבחור מתארס.ריגושים וזה

מזל טוב נו מי הבחורה ?

ו..נו מה היא למדה??

חינוך מיוחד

מה הבחורה בעצמה הלכה ללמוד??

2 ניחושים 

איפה היא הלכה להתנדב?

במקום שהיא אמרה שלא תלך

עזר מציון

 

גם אבל לא רק.נפש חיה.
לא הבנתירק אמונה


בהזדמנות.נפש חיה.
ותאמת שזה נושא לדיוןרק אמונה


ראיתי גם אנשי מקצוע מקרובנפש חיה.
(: מגניב רעיון יפההפי
ו?מחכים להכיר אותךרק אמונה


רק בפרטיהפי
ואם הפורום יהיה סגור?רק אמונה


אז זה עניין אחרהפי
אני מנסה לשאול את אדמין-אבלרק אמונה

מה הקשר שלך חנמ וזה?

מידי אאוטינג?

ממש בכללי וזה?

 

תשובתורק אמונה

שבהתחלה לפחות זה יהיה פתוח

אם יהיה ביקוש לסגור בהמשך

 

 

שימו לב-נפתחה אופצית האנונימי!רק אמונה


נהדר! אנונימית 2נפש חיה.
למה לא 1\רק אמונה


צחקתינפש חיה.
גם אניאם כבר תהיי נמבור 1רק אמונה


רחפת..רחפת..
תואר ראשון בחינוך מיוחד
פר''ח מיוחד שנתיים
עבודה מעשית במקומות שונים ומיוחדים ברחבי ירושלים
אג'נדה - לעשות מאהבה, עם עיניים טובות על העולם, לראות את כל הטוב שיש להם לתת לנו!
וגם לא לפחד מאתגרים. להתמודד ללמוד מטעויות ולנסות תמיד להיות יהודים טובים יותר.

מצפה שאנשים פשוט יבינו ואולי אמצא גם סטאז' בחינוך מיוחד. בעז''ה.
וואורק אמונה

דברים גדולים אמרת אחותי

ושפשוט יבינו גם אני ממש רוצה

זה חשוב

למצוא סטאז'?

מתי עכשיו?

תרשמי פרטים אם כן ב'דרושים'

אני מי עדןמי עדן

ואני סטודנטית לקלינאות תקשורת

ניסיון: עד עכשיו ניסיון בחינוך מיוחד בשירות לאומי ובהתנדבויות למיניהן.

אג'נדה: הכלה, רגישות וענווה

לא נראה לי שאהיה כ"כ פעילה פה בפורום אבל בכל אופן שיהיה לכולם פה בהצלחה בדרכם ואתם עושים עבודת קודשחיוך

קלינאות תקשורת -אחד התחומים הכי מהממים לדעתירק אמונה

האג'נדה שלך משהו

אמן אמן ואמן

נעים להכיר

אני קלינאית תקשורתצביה22
עובדת 3 שנים בבית ספר לתלמידים עם אוטיזם בתפקוד בינוני-נמוך.
לא בטוחה כמה אשתתף בפורום, אבל מניחה שאכנס להציץ מידי פעם ואשתדל לכתוב אם יהיה לי מה לתרום לדיונים...
ברוכה הבאהנעים להכיררק אמונה

כמו שאמרתי למי עדן אני מאוד אוהבת את התחום הזה

(אבל בואנה הלימודים קשים)

איך שרדת?

 

מענין מה העבודה שעושים בבית הספר שלכם עם הילדים

עדיין עובדים עם הכרטיסים הללו?( פי סי אס-קוראים לזה?)

 

ו...נשמח לראותך תמיד

 

 

תודה! צביה22
הלימודים היו עמוסים, אבל עוד לא היו לי אז ילדים אז היה ממש בסדר...

לגבי העבודה שלנו - בהחלט עדיין משתמשים בכרטיסים עם סמלי PCS, אבל עובדים בעוד הרבה צורות נוספות (ג'סטות, אייפדים, וגם עבודה על דיבור לתלמידים מדברים...)
מרתקרק אמונה

שנים שלא הייתי עם האוכלוסיה הזו

מה זה אייפדים?

אייפדים זה טאבלטים של חברת appleצביה22
(מעין הכלאה בין מחשב לסמארטפון...), עם מסך מגע ומגוון גדול של אפליקציות שמשתמשים בהם למגוון מטרות לימודיות, תקשורתיות ולפנאי.
זה תחום חדש שכולנו לומדים לאט לאט להכיר ולהשתמש באפשרויות שלו. אני עובדת בעיקר עם אפליקציה בשם touchat שמאפשרת לבנות לוחות תקשורת לתלמידים (התלמידים לוחצים על הסמלים והאפליקציה מקריאה את המילים בקול).
מקווה שההסבר ברור...
ברור מאודרק אמונה

אני מכירה את זה

לא ידעתי שמשתשים בזה לחנמ

יפה זה יקר תופת בטח

כל הציוד הזה

 

אני ראיתי פעם מכשיר שמתרגם מחשבות למילים כאלה

אצל מישהי

היום זה כבר לא יקר במיוחדיעל מהדרום
לק"י

בהרבה בתים יש סתם למשחק..

ואצלינו תלמידים מסויימים קבלו מבית הספר (כלומר זה בטח לא תרומה של בית הספר, אלא משרד ממשלתי כלשהו/ עמותה וכדומה).

מעניןרק אמונה

טוב בטח יותר יקר מסתם כרטיסים

 

ולרכוש מאות איפדים

זה כן מצטבר לא?

אלא אם כן זה באמת תרומה של עמותה כמו שרשמת או זכאות של ביטוח לאומי

למשרד החינוך יש תכנית של 'הנגשה פרטנית'צביה22
שבה כל תלמיד שהאייפד יכול לעזור לו לתקשורת זכאי לקבל אייפד אישי ממשרד החינוך (עם האפליקציה שהזכרתי). בפועל ממתי שמגישים בקשה עד שמקבלים יכול לקחת המון זמן (אנחנו מחכים כבר כשנה וחצי עבור די הרבה תלמידים שביקשנו עבורם), אבל יש כמה שכבר קיבלנו בעבר מתכניות נוספות ובהם משתמשים בינתיים.

אגב, יש גם אפשרות להזמין מחשב תקשורת (עם תכנת גריד של לוחות תקשורת, בגדול יותר מוצלחת מהtouchat) ממשרד הבריאות. ושם התהליכים הרבה יותר יעילים וזריזים, אבל זה רק למי שאייפד לא יכול לספק את הצרכים התקשורתיים שלו ויש לנו פחות תלמידים כאלו...
וואו.ושנה וחצי זה המוןןן.אין מה לעשות?עצומה כלשהיא?רק אמונה


עכשיו כבר יש מידע שהם אמורים להגיע בקרובצביה22
אבל המצב באמת קצת הזוי... אני פחות בקיאה בפרטים, אפילו לא יודעת למי פונים בעניין הזה.
גם אני לא.ושמחה לשמוערק אמונה


ככה-יעל מהדרום
לק"י

אני יעל, מורה בבית ספר יסודי לילדים אוטיסטים.
אני מחנכת צהריים בכיתה ג'.
הייתי סטודנטית בבית הספר הזה, ומתחילה שנה 6 כמורה בו.
עבדתי עם רמות תפקוד שונות.
השנה בתפקוד בינוני- גבוה.
נעים להכיר מהצד הזה גםרק אמונה


נעים להכיר. מצטרפתאין כמו טאטע!

אני למדתי תואר בחנ"מ

מקווה למצוא סטאז' במהרה.

 

הייתי עם מגוון אוכלוסיות החל מל"ל ועד לפיגור בינוני.

 

מחכה ללמוד ולהחכים מהפורום!

נעים מאודרק אמונה

יש כותרת דרושים בנעוצים

אולי שם יעזרו למצוא סטאז'?

 

מחכים גם ללמוד ממך ולהחכים

נשמח אם תשתתפי

איך אני שמחה שקם פורום כזה! שאפו למנהלות!!חיוך מיוחד

אז אני חיוך מיוחד מוכשרת כמורה בחינוך המיוחד ועוסקת בתחום מספר שנים בעיקר עם ילדים בעלי אוטיזם ברמה בינונית ועם בעלי פיגור שכלי. עבדתי מעט גם עם בעלי לקויות שפתיות ועם ילדים עם cp... מאוהבת בתלמידים ובמקצוע ב"ה!

האמת, מאד שמחתי לראות שקם פורום חדש מאחר ואני מרגישה כמורה בחינוך המיוחד שיש קשיים יחודיים למורים אלו וקשיים רבים בהעברת שיעורים ובמציאת חומרים מתאימים ספציפית לתלמידים...

 

מצפה מהפורום להיות מקום בו אפשר לשמוע ולהישמע, מקום בו יעלו לדיון נושאים שונים בחינוך מיוחד הקרובים אל ליבי ומקום פשוט מכיל וחמוד עם אווירה נעימה, שיקדם בעז"ה את כל העוסקים במקצוע ויביא את העולם למקום טוב יותר (הרבה ציפיות מפורום שכזה

 

שתהיה שנה טובה ומוצלחת לכולם!

נעים להכיררק אמונה

ציפיות טובות

אני שמחה שרשמת

 

רעיון אדיר לפתוח כזה פורום.. מצטרפת באיחורחיהל'ה
אז אני חיהל'ה (שם בדוי)
בשנה השלישית לתעודת הוראה בחינוך מיוחד ותואר במקביל.
עבדתי שנתיים עם ילדים מיוחדים, שנה אחת באופן פרטני עם ילד על הספקטרום, ושנה נוספת בגן מיוחד.
מקצוע כרגע - סייעת (מקווה להשתדרג בקרוב)

"כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו"..

ציפיותיו מהפורום הם פריקה, שיתוף, וסיוע/העשרה מקצועית
נעים להכיר חיהל'הרק אמונה

המשפט-הא'גנדה שלך חזקק

נשמח שתקחי חלק

ברוכה הבאה

קצת על עצמיקול דממה
אמרתי לך שאציג את עצמי כאן, אז הנני
אני חוה.
עיסוקי כרגע - שמיניסטית
אז אני כאן בעצם חסרת תפקיד או הגדרה...
אין לי קשר ישיר לתחום החינוך המיוחד. אבל זה נושא שאני מאוד רגישה אליו ושחשוב לי.
באה במגע עם מחלות נפש, זה נמצא במשפחה המון

יש לי רצון גדול לתת את מה שאני יכולה לתת, בכל התחומים, אבל בפרט
חשוב לי כבוד בסיסי לכל אדם באשר הוא
יש לי הרבה מה להגיד.
זהו בערך
וואו מרגשתרק אמונה


יש כאן חדשים חדשות?רק אמונה

מחכה להכיר-@קחו עימכם דברים@פסידונת

הי! איזה יופי! שמחה על הפורום!אם+7

אז ככה:

B.ED חינוך מיוחד.

תעודת מאבחנת, לימודי חינוך מיוחד והוראה מתקנת.

נסיון: מורה לכיתת פיגור, מורת שילוב. 

כיום- עוסקת בעיקר באבחונים, בדגש על איתור בעיות קשב, הוראה מתקנת והרצאות בסמינרים במסלולי חינוך מיוחד.

אשמח לייעץ, לעזור ואף להעזר, להשתתף בדיונים בתחום.

 

וואו אם+7.מרתקת ממשרק אמונה

ברוכה הבאה נשמח מאוד שתשתתפי

את מזה חמודה עם ההתיחסות האישית שלך!אם+7


רק אמונה

אני באמת אשמח שתתשתפי

ומאבחנת זה חלום שלי

(ראית את השרשור?)

ראיתי ברפרוף, יש המווון תגובותאם+7

כנראה שכולנו חיכינו.

הלוואי שנעזור וניעזר!

ווואווו שאפוווסאפסאפ


אני בתהליךבתהליך
אחות לבחורה מהממממת עם פיגור
עבדתי במחנות קיץ בחו''ל של בנות עם דאון ופיגור
בהווה סטודנטית שנה שלישית בקלינאות תקשורת
קרוב משפחה עם אוטיזם בתפקוד גבוה
אג'נדה- לתת להם את מקסימום הכלים וההשקעה
מקווה להחכים פה, לקבל עוד נקודות מבט וסתם להיות חלק...
ממש שמחה על הפורום הזה, בעיקר קוראת פה בנתיים
וואו נעים להכיררק אמונה


מה אומרים ?לפתוח שרשור חדשרק אמונה


שלום.me.אחרונה
תואר ראשון בחינוך מיוחד ותושבע.

חינכתי כיתה ב שנה.
סייע שנה בכיתת ט.
מורה צהרונים כיתה א כבר שנה שלישית
עבודה מעשית בחינוך מיוחד
השנה מורה אנגלית בתיכון כיתת חינוך מיוחד.

אני מאמן אישי בשיטת אימוו יהודי bsd.

האני מאמין שלי הוא.
שאדם צריך לקחת אחריות על תהליך ההתפתחות שלו. והמורה שם בשביל לתת לו כלים ותמיכה שיוכל לגדול.

מצפה לכלים. תמיכה. הקשבה.
אבחון פסיכולוגיאנונימי (פותח)

הי, הקלינאית תקשורת הפנתה אותנו לאבחון פסיכולוגי בהתפתחות הילד, על רקע חשד לאוטיזם.

רופא התפתחותי ראה את הילד לפני כשנה, כשהוא היה כמעט בן 3, ושלל בזמנו אוטיזם.

כמה זמן לפי הניסיון שלכם יש המתנה לאבחון פסיכולוגי בהתפתחות הילד?

האם מישהו היה במצב כזה שהיו לילד קשיים שפתיים ורגשיים מינקות, ורק בגיל מאוחר יותר אבחנו עם אוטיזם?

האם יש כאן הוריםמתחדשת11

שהילד שלהם קיבל גננת שיח וזה קידם אותו?

הרגשתם שהוא מפיק מכך תועלת?

ושאלה נוספת- למה העדפתם גננת שיח על פני גן שפתי/ התפתחותי?

השאלה מה הצרכים של הילד שלך.124816

הבן שלי קיבל שנה אחת גננת שיח (גננת שילוב לא בסל אישי)

היה צריך קצת חיזוק לקראת כיתה א, לא היה צורך בגן שפתי/התפתחותי, גננת שיח בנוסף לריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת שקיבל בהתפתחות הילד בקופת חולים, הספיקו לו. (בבית הספר כבר היה בלי שילוב).

ילד שצריך גן שפתי/התפתחותי זה ילד עם קשיים יותר מקיפים ולא נקודתיים, צריך גם לעבור ועדת זכאות ואפיון (לגננת שיח מספיקה ועדת שילוב).

גם במקרה כזה אפשר לבחור להשאיר בגן רגיל ולקבל שם את העזרה, אך בדרך כלל העזרה תהיה פחות מקיפה ויהיו שם יותר ילדים.

כדאי לבדוק את הצרכים של הילד, לבדוק איזה גנים יש בסביבה (רגילים ומיוחדים), לקחת בחשבון את השיקול החברתי.

הבן שלי עבר ועדה ונמצא זכאי לגן התפתחותי אבלמתחדשת11

במקביל נאמר לנו לתת לו טיפולים ולרשום לגן רגיל כי הוא יכול להשתפר.

ב"ה הוא השתפר מאוד ולכן בסוף החלטנו גן רגיל

יש לו בסל 5.5 ש"ש. איך ממשים אותן?

זאת השאלה החשובה.124816

ממה שהבנתי אחת הבעיות בגן רגיל עם סל אישי היא איך מממשים את השעות.

מקווה שיש פה מישהי עם יותר ניסיון וידע שתדע להגיד לך איך.

אני חושבת שאמורה להיות ועדה בין מקצועית (מתי"א וצוות הגן) שממליצה איך לממש אותם.

ממה שאני מכירה (יותר מכירה בבי"ס על יסודי אז לא יודעת אם רלוונטי לגן), חשוב מאוד שההורים יהיו מעורבים ויראו שהילד באמת מקבל את מה שמגיע לו.

מהבחינה הזו גן מיוחד עדיף כי שם יש מערכת יותר גדולה שאמורה להיות מותאמת לילדים שצריכים עזרה.

תודה!!מתחדשת11
אם יש לך באזור גן התפתחותי טוב-חרדיתאחת

בדרך כלל זו בחירה מועדפת.

אם הצוות מקצועי, ואם הילדים האחרים לא בפער מהילד שלך, אז בשיקול ארוך טווח, עדיף לתת לילד שזכאי לעזרה הזו, שנה או כמה שנים במסגרת כזו. ההשתלבות אחר כך במסגרת רגילה, תהיה הרבה יותר טובה בעזרת השם. כי הוא יגיע לרמה גבוהה יותר ולמסוגלות אישית, בטחון בעצמו, ויכולת רגשית טובה יותר.

הענין הוא שבגן התפתחותי הוא בפוקוס לאורך כל היום, וגם בשעות 'הרגילות' הוא מקבל התיחסות מגננת מיומנת יותר, עם כלים טובים הרבה יותר מאשר גננת במסגרת הרגילה.

כלומר, לב הענין הוא לא השעות של העזרה שהוא מקבל בגן ההתפתחותי, אלא היחס לאורך היום כולו.

הרבה סיעתא דשמיא שתהיה לכם!

אמן!מתחדשת11אחרונה
אסור לפרסם בפורום!fey steren
עבר עריכה על ידי יעל מהדרום בתאריך כ"ה בתמוז תשפ"ה 23:24
האם מערכת החינוך באמת מנצלת את כוחה של הטכנולוגיהפיטוניה

כהורה לילד עם צרכים מיוחדים, אני תוהה האם מערכת החינוך באמת מנצלת את הפוטנציאל של הטכנולוגיה כדי לסייע לו.

 כיום יש פתרונות חדשניים שיכולים לשפר את חוויית הלמידה וההתפתחות, אך השימוש בהם עדיין מוגבל.

 לא כל אנשי החינוך מקבלים הכשרה מספקת לעבודה עם הכלים הללו, מה שמקשה על יישום מוצלח. 

הייתי רוצה לשמוע מהורים אחרים – אילו אפליקציות וכלים הצליחו לעשות שינוי עבור ילדיהם? 

חשוב שנקדם את הנושא כדי להבטיח שהחינוך המיוחד יפיק את המרב מהטכנולוגיה המתקדמת.
 

בלקויות תקשורת משתמשים בתוכנות תקשורת באייפדיםיעל מהדרום
לק"י


יש את סאונדינג בורד וטאצ'אט (השניה יותר משוכללת, ויקרה...).

בחינוך הרגיל לארק אמונה

וחבל

למשל ילדה עם קושי מוטורי אצלינו לא מקבלת הקלה

וצריכה לקבל הקלה לכתוב במחשב


בחנ"מ יש בנות שלומדות את הנושא הטכנולוגי מכירה מישהי שבזה היא עובדת


אם היא אמורה לקבל הקלה, למה היא לא מקבלת?יעל מהדרום
לק"י


אולי זה גם תלוי בסוג בית הספר ובמגזר?

אולי זה תלוירק אמונה

לא בכל המקומות יש את הטכנולוגיה הזו

ועדיין לא ישבנו על הזכאויות זה תהליך

הבנתייעל מהדרום
לק"י


כי למשל בכיתה של הבן שלי יש תלמיד עם לקות ראיה, ויש לו עזרה טכנולוגית

בטןחה שבכזה מצב בטח יש עזרהרק אמונהאחרונה

זה לא המצב אצלינו ברוך ה’

אחין שלי בורח כל הזמן 😐 י"ש לי תכנית בריחה"אנונימי (פותח)

אתמול אמא שלו הודיעה לו ברגע האחרון לבוא לאירוע משפחתי

הוא טען שרוצה את הבית

והשקט

היא ביקשה מאחיו הגדול שיקח אותו לאירוע

הוא לקח אותו די בכח ופגשתי אותם באיזור

עכשיו כי למדתי חנמ אז אמרתי לגדול שישחרר אותו וציוותי עליו לחכות לאמא בגינה

והבאנו ספרים שישמחו אותו

הוא רץ קדימה

האמא הגיעה אחרי רבע שעה התעצבנה עלי שלא שמרתי עליי חזק

ותכננה לחזור הביתה לראות איפה הוא השאירה דלת פתוחה מראש

אני הלכתי לחפש בתחנת אוטובוס והיא היתה אמורה להתפרס באיזור אחר ולחפש

במקום זה התרתחה עלי ועל בנה הגדול שלא שמרנו טוב

אס אמרתי לה נקסט איך את מכירה אותו?

אז אמרה שהוא יהיה בסרט של הבריחה וכשירגע יתקשר

אחרי שעתים הוא מתקשר שהוא בגינה ואיפה היא

היא כמעט נסעה חזור מרחק חצי שעת נסיעה


סתם פרקתי פה כי אני כל הזמן אומרת לה שזה לא בסדר ויש לו משהו

ולמה היא לא מכינה אותו מראש

היא כל הסמן מנסה להוכיח שאין צורך לאבחן

והכל טוב

הוא יכול לצעוק עליה ברחוב גם כשהוא רעב

שהיא פושעת וזה

ועדיין המורה של הבן אומר שהוא בסדר והוא לא מפריע והוא מדמין אז היא אומרת שהוא נורמלי

רק בסרט והוא מדקלם ספרים שלמים כמו רדיו

מסתגר עם עצמו עם מחשבון לדעתי זה אוטיזם אבל היא אומרת שמשתף אותה ומקריא לה ספרים


אני לא יודעת מה לומר לה ואני גם כועסת שהיא לא חיפשה בגינה ורק צעקה עלי

מה תגידו?

לצערי, קשה מאד "לחנך" הורים מתוסכלים.פיטוניה

את היית בסדר מהמקום שלך.

יש הרבה מאד הורים בהכחשה (וגם מורים) לגבי מצב הילד שלהם.

 

ממליצה לדבר בשיחה רגועה כשאתן נפגשות (אולי גם כשבעלה נוכח) על האחיין.

להראות שיש דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם ושאת באה לטובתם.

 

לא לדבר על איבחון, כן לדבר אפמטית "אני ממש רואה שלא פשוט לך/לכם להתמודד עם הבריחה של X"

"מתי הוא משתולל במיוחד" , "האם שמתם לב שיש לו בעית יצירת קשר עין"... וכן על זה הדרך.

זה מסוג הדברים שצריכים לחלחל.

 

ובמוסד הלימודים, כל עוד הילד "שקט" , לא רוצים שום ענייני איבחונים ותוספות מצידו. יש להם מספיק התמודדות.

זה באמת קשה לראות את אחיין שלך ככהיעל מהדרוםאחרונה

לק"י


כשאת מניחה שמשהו איתו "לא בסדר", וההורים לא מוכנים לשמוע.

אבל כנראה שאת לא צריכה להתערב באמת. זה נשמע שאת קצת לוחצת ומתערבת מידי.

אמרת מה שיש לך לומר, ותני להורים לעשות את שלהם.

מאובחנים על הרצףאנונימי (פותח)

פתאום כולם סביבי מאובחנים על הרצף גם הילד שלי

ממש מוזר לי שזה נהיה מאד מקובל ונפוץ

ממה זה נהיה? אולי זהתמיד ניה ורק כשהצטרפתי למועדון אני רואה עןד?

יש הרבה תאוריות סביב זהאריק מהדרום

בגדול לא באמת יודעים.

כנראה גם כי עכשיו יודעים יותר לאבחן ופעם היו פשוט "אנשים מוזרים".

אבל זה לא מסביר הכל, יש כאלה שטוענים על קשר למסכים, יש כאלה שקושרים לעניינים אחרים.

אבל המחקר להבנתי עדיין לא ממש מבין את ההצפה של המאובחנים על הרצף ברמות השונות.

עשיתי על זה עבודת גמר בקורס באנגלית לפני עשור.

ממחקרים שיצא לי לקרואאנונימי (3)

(בלי לזרוק עליי עגבניות, תשאירו אותם לשקשוקה)

מחקרים מורים על עליה באיבחוני אוטיזם בעקבות אורח החיים שלנו שבו אנחנו מוקפים וצורכים מיקרו-פלסטיקים, אוכל מתועש שבו דוחפים לנו מתכות כבדות ושאר דברים...

 

זה משפיע על קשב וריכוז, על תקשורת .

על הגוף והנפש.

(המחקרים באנגלית, לא מצאתי הרבה חומר בעברית)

השאלה אם זה מחקר רציני או קונספירציותקעלעברימבאר
ומחקר חובבני כמו במקרה של הקשר בין אוטיזם לחיסונים
אני לא אוהבת קונספירציות ולא מחפשת אותן...אנונימי (3)

לכן נברתי שנה שלמה וקראתי.

כשיהיה לי יותר מדקה על המחשב אצרף מקורות אם תרצו

הפותחתאנונימי (פותח)

ברור שרוצה מקורות

אם אפשר שיהיה מתורגם אפילו בגוגל זה טוב


בטוחים שזה לא מחיסונים?

ומשה המנהלאנונימי (פותח)

 

@משה תוכל להעלות לראשי ת’שאלה?

אשמח לתשובות בפורום

טופלקפיץ

למרות שהשאלה עצמה, או יותר נכון, כמה הנחות יסוד שיש לך בשאלה הזו, לא נכונות ומעצבנות.

 


 

אבל אני אכתוב על זה בזמן אחר.

וכן. זה בטוח לא מחיסונים.

(אם משה יגיע לכאן מהתיוג הוא דווקא יגיד שכן)

ואם פתחת את השרשור רק כדי שיגידו לך שזה כן - אז בשביל מה? רק כדי שתוכלי להפיץ קונספירציות ילדותיות?

אני חושבת שזה בגלל שאנחנו נמצאים הרבה במסכיםאנונימי (4)

ומגדלים את הילדים כשאנחנו בעצמנו מכורים למסכים ופחות "מתקשרים" עם הילדים

לא בדקתי אבל זו התחושה שלי. גם לי יש מאובחנים...

מעבר לזה גם שינו את ההגדרות כך שכל מה שנכנס תחת בעיות תקשורת זה בעצם על הספקטרום....

בדקת למשלפשוט אני..

האם יש מתאם בין כמות המסכים בבית, זמן המסך שמביאים לילדים, האם בכלל יש מכשירים חכמים בבית וכו', 

לכמות המאובחנים?

אני חושבת שהיום הרבה יותר קשיים נכנסים תחת המטריהיעל מהדרום

לק"י


הזאת.

דברים שפעם אולי לא הגדירו כאוטיזם.


אבל גם בלי קשר, זה נראה שיש פשוט עליה בכמות.

מציעה בזהירותחושבת עצמאית

בעיסוקי משיקה למעגלי האבחון, לטעמי יש הרבה תמריצים 

(כמו הכרה של ביטוח לאומי ומערכת חינוכית משקיעה ו"שווה") לטייטל של בעיות תקשורת או "על הרצף" 

הרף היום מאוד רגיש וילד , אפילו פעוט, שאינו מספיק מפותח ברובד הבין אישי כבר נחשב לבלתי תקין עם חותמת. 

להורים שקבלו אבחון אני מייעצת להנות מההקלה שיש עם הידיעה שמילד זה יש להנמיך ציפיות. מערכות היחסים בבית ממש נרגעות

אבל לשקול בזהירות אם ואיך לשתף את הצוות החינוכי,

לעניות דעתי שם עדיף שלא יוכר כבעל מגבלה אלא בבית לתמוך ובמסגרת למצוא את הכוחות להיות אחד מכולם, ובסבלנות הסימפטומים מטשטשים עם הגיל.

לא מסכים, באופן קיצוניפשוט אני..אחרונה

א. אין דבר כזה לקבל חותמת של אוטיסט רק בגלל ''לא מספיק מפותח''. יש קריטריונים מאוד מאוד ברורים להכרה באוטיזם, כאשר הם מחולקים לשני חלקים:

בתחום הפרעות התקשורת חייבים לעמוד בכל הקריטריונים, ובתחום החזרתיות, דפוסי התנהגות, תחומי עניין, תגובתיות יתר וכו' חייבים לעמוד לפחות בשניים מהקריטריונים, כאשר יש להוכיח שהבעיות היו קיימים כבר בתקופת ההתפתחות המוקדמת.


 

מצורף מתוך סיכום האבחון של בני:


 

 

 

 

 


 

כלומר אפילו אם יש בעיות תקשורת קשות אבל הילד לא מנופף בידיים ולא מראה חזרתיות קיצונית ולא סובל מתחושתיות יתר או חוסר תחושתיות וכו', הילד לא יוכר כאוטיסט.


 

 

ב. אני כמובן לא טוען שאין מאבחנים גרועים או מושחתים שמאבחנים יותר מדי. אבל מי שמקצועי ולא מחפף, לא ייתן כותרת של אוטיסט רק בגלל עיכוב.


 

ג. לרגע אחד לא הנמכתי ציפיות אחרי האבחון, רק שיניתי אותן. הוא כנראה לא יוכל להיות פסיכולוג קליני, אבל הוא יכול להיות כ''כ מוצלח באלף ואחד תחומים אחרים כך שאין שום סיבה שנוותר לו או נוריד ממנו ציפיות. יש דברים שבהם כן למדנו לשחרר בעקבות האבחון, כמובן, פתאום הבנו למה יש לו קשיים מסוימים וזה פשוט דרבן אותנו למצוא את הדרך שתתאים לו בכל דבר אבל ממש לא להנמיך ציפיות.

למשל הוא לא מסוגל להיות במקום רועש - אז מביאים אזניות. ואם יש תפילה רועשת כמו בשמחת תורה או פורים, אז מתפללים ותיקין או שמזמינים כמה שכנים לקריאת מגילה אצלנו בבית, וכן על זו הדרך.

זה לא להנמיך ציפיות אלא פשוט להתאים אותן.


 

ד. התלבטנו המון אם לשתף את הצוות בבית הספר. בסוף החלטנו לשתף רק את המחנכת, כדי שתבין את הקשיים שלו (ולא תכעס עליו כאשר הוא מתחצף, למשל, וזה אחרי שזמן רב הוא אמר לנו שהוא לא מבין מה נחשב חוצפה ואנחנו חשבנו שהוא סתם מתחכם, ולכן הוא לא הבין למה לפעמים כועסים עליו ולפעמים לא).

אחר כך היו עוד ועוד תקלים עם מורים, עד שהבנו שאין ברירה אלא לספר לכולם.

למשל כאשר מורה אומרת לכל התלמידים לסדר את הכיתה אז נוצר המון רעש, כיסאות זזים, ילדים מתרוצצים וכו', אז הוא מוריד את הראש וסוגר את האוזניים בכוח.

אז המורה בטוחה שהוא עצלן שלא רוצה לעזור כשכולם מסדרים, ולא מבינה שהוא פשוט לא מסוגל להתמודד עם רעש ובלגן, אז היא כועסת עליו ומענישה אותו.

למה? למה שהוא יסבול ככה? למה שהמורה לא תבין שזו לא עצלנות אלא אוטיזם? למה שלא תדע שהוא צריך סדר ושקט אחרת המוח שלו בכאוס נוראי?


 

אז הבנו שצריך לספר לכל המורים שלו. עשינו זאת באסיפת הורים, פנים מול פנים עם כל אחד מהמורים. ואיזה תגובות קיבלנו!

''אהההה! עכשיו הכל ברור! באמת לא הבנתי למה ככה וככה!'' או ''וואי עכשיו אני אדע איך להתייחס כשהוא עושה את זה ואת זה...''.


 

היה מדהים.


 

יום אחד המורה המחנכת הייתה חולה, והייתה מורה מחליפה אשר לא ידעה את יוסף.

והיא לא הצליחה להשתלט על הכיתה, היה המון רעש. אז הוא הוריד את הראש לשולחן וסתם אוזניים.

המורה נעלבה וחשבה שהוא חוצפן, אז במקום לכעוס על הילדים המרעישים היא כעסה עליו מול כולם ושלחה אותו החוצה למנהל.

הוא לא הבין למה היא כועסת עליו, ובקיצור המקרה הזה נגמר רע מאוד. הוא התחיל להתנהג בצורה מאוד מאוד חזרתית ולא הצליח לצאת מזה, עד שקראו לי לבוא מהעבודה כדי להרגיע אותו.


 

מאז אמרנו למורה וליועצת שהם חייבים לעדכן כל מורה מחליף, אפילו כזה שמגיע לשעה אחת בלבד.


 

את יודעת מה זה עושה לילד אם בטוחים שהוא סתם מוזר, או עצלן, או חוצפן, כשהוא בעצם פשוט אוטיסט? איזה עוול נגרם לו? כמה עונשים מיותרים הוא מקבל?


 

 

ה. ''להיות אחד מכולם'' זה בדיוק מה שרצינו שהוא יהיה, עד שהבאנו שהוא אוטיסט. למה אתה לא יכול לשבת בבית הכנסת כמו כולם? למה אתה חייב לאכול את החולצות שלך עד שהן נהרסות? למה אתה לא יכול פשוט להפסיק להגיד דברים לא מתאימים?

ברגע שהבנו שהוא לא כמו כולם, שהוא יחיד ומיוחד, ירד מאיתנו המון לחץ וגם עליו זה השפיע לטובה. אין שום סיבה להניח שילד אוטיסט יכול פשוט בלחיצת כפתור ''להיות כמו כולם'', לא בבית ולא בבית הספר. אוטיזם זה לא משהו שאפשר לשים במגירה כשזה לא נוח.


 

כשאת כותבת ''למצוא את הכוחות להיות אחד מכולם'' את עושה האשמת הקורבן, לא פחות (לא שהוא קורבן אבל לא מצאתי ביטוי מתאים יותר). כאילו הוא פשוט חלש ולכן לא מצליח, אז הוא רק צריך למצוא את הכוחות ו... מה בדיוק? ''להבריא'' 6 שעות ביום מהאוטיזם שלו? איך בדיוק?


 

ו. הסימפטומים מטשטשים עם הגיל? איך? אם כבר אז להפך, ככל שהרמה החברתית והיכולת לנהל קשרים מורכבים עולה אצל חבריו, כך הוא נשאר יותר מאחור.

כמובן הוא מקבל המון עזרה מקצועית, פסיכולוגית וריפוי בעיסוק וקבוצת מיומנויות חברתיות ועוד כל מיני שמות יפים, וזה באמת עוזר לו ותורם לו, אבל זה לא שבהמשך הוא יהפוך להיות ''כמו כולם'' (ע''ע סעיף ה).


 

שכוייח וכל טוב.

 

שלום אשמח לעזרתכםYasmin

סטודנטית לחנ"מ ומחפשת אנשים בגילאי 18-28 שהם אחים לילד/ה עם צרכים מיוחדים

שיכולים למלא שאלון קצר ואנונימי שעוסק ביחסי אחים לאחים מיוחדים.

בבקשה חסרים לי כרגע רק 4 שאלונים והתוצאות בע"ה יוכלו לעזור לקדם מענים למשפחות.

מי שיכול שישלח לי בבקשה הודעה ואשלח לו קישור לשאלון🙏💝

אטרקציות שיכולות להתאים למשפחהאנונימי (פותח)

עם ילד על הרצף האוטיסטי.

מכירים משהו כזה חוץ מאקווריום בירושלים?

מוזיאוניםאנונימי (3)

מקומות שקטים ואםהוא מעניין אותו מדע אז מוזיאון המדע או מוזיאום המוסיקה

מוזיאון המוזיקה נשמע כמו משהו שהוא יתחבר!אנונימי (פותח)אחרונה

תודה!

תלוי בו...יש כאלה שרעש לא מפריע להםיעל מהדרום

לק"י


ויש כאלה שממש כן....

וגם תלוי בתחומי העניין שלו.

שעות שקטות במוזיאון ישראלשחר245

מוזיאון ישראל בירושלים מארגן שעות שקטות באגף הילדים והנוער. היינו פעם אחת היה מצויין. כדאי לברר על זה

אולי יעניין אותך