מנסה לענות ל@ע מ(לא מתיג לי תגיד אם ראית)
שאלת
בגדול נראה לי שקודם כל ברמה של להבין יותר מי הם הילדים המיוחדים, כלומר: מה המיוחדויות השונות - מהקלות לקשות, מה ההשלכות, איך זה קורה (גנטי, סיבוכים ברחם או בלידה, וכו'). ואח"כ גם ברמה של ההתנהלות, דגשים איך להתנהג ואיך לא להתנהג עם ילדים מסוימים (או שזה לא קשור לתחום וכל ילד לגופו כמו בחינוך הרגיל?), אולי קצת על התרופות שהם מקבלים, וכו'. מה שלומדים ומעניין אני אשמח לשמוע.
אני עונה טיפה איך שאני רואה את זה ומה שלמדתי:
*מיוחד זה רצף של אלה שזקוקים לחינוך בלתי רגיל (נגיד גם המחוננים נקראים חנמ)
המיוחדיות השונות -יש הרבה גם:רצף האוטיזם.לקויי למידה.פיגור שכלי(בזה יש כמה רמות תפקוד-פיגור קל(הכי גבוה)
פיגור בינוני.פיגור קשה)לקויי ראיה שמיעה.בעיות שפתיות ועוד..
קלות וקשות אז כמה שהאדם יותר מתפקד ומתקשר זה נקרא יותר קל...
*השלכות-קושי בתפקוד קשיים חברתים קשים לבצע דברים כמו בני הגיל.ועוד...
*איך זה קורה-תסמונת דאון זה גנטי-יש כרומוזום נוסף על היתר.ויש עוד מחלות שהם גנטיות וכוללות פיגור שכלי.
פיגור הרבה פעמים נהיה מחוסר חמצן למוח(באחד הסיורים שהיתי במסגרת הלימודים ראיתי ילדה שנולדה רגילה
ושאפה פקק של לורד ונחנקה מעט וככה נמחקו לה במוח תאים ולקתה בפיגור.עוד ילדה שעבדתי עימה-חלתה במחלה
דלקת קרום המח וכככה היה לה חוסר בחמצן איכשהוא ולקתה גם בפיגור(ראיתי תמונות שלה רגילה-אמא של שבת בגן
ולעומת איך שהיא היום התפרצויות זעם לא מילולית לא לימודית זה עצוב נורא)
לקות ראיה שמיעה יכולה להיות גנטית יכולה להיות ללא קשר לגנטיקה
לקוי למידה יכול להיות גם סביבתי(מהבית)
*התנהלות יש ואין כללים.
נגיד מי שברמה שכלית גבוהה-לא לדבר איתו כמו ילד קטן-כי הוא נפגע
יש כאלה שצריכים לשמור עליהם שלא יסכנו את עצמם(לדוג' במפגש ראשון שלי בעבודה עם האוכלוסיה של פיגור בינוני-קשה לא כיוונו אותי ונתתי לילדות לשחק עם פלסטלינה והגברת הכניסה אחר כבוד לפה ובלעה
)
זה גם כל דבר לגופו וגם יש איזה שהיא התאמה בין האבחנה של הילד לאיך שאמורים להתנהג איתם
אם יש לך שאלה על לקות ספציפית אז אפשר לנסות לענות יותר מדויק)
*תרופות-יש את הריטלין ומשפחתו לכל הקשיי קשב-וזה סיפור שלם כידוע
יש עוד תרופות ממוקדות לבעיה
לנפשי את שלו
לאפליפסיה את שלה(נתקלתי במחלה הזו רבות)
*דברים מענינים-אותי ענין כמו שכתבתי בבליותרפיה שזה תרפיה בכתיבה.מבוא לפסיכולוגיה.זה בגדול
וזה גם תלוי באיך שהמורה מרצה גם.
ומה שאני יכולה לומר זה שבהתחלה הכלח היה סלט גדול בשבילי
למדתי מלא קורסים ביחד ולא הבנתי מה קשור למה
עד שבסוף איכשהוא אירגנתי את עצמי ובכלל כשהתחלתי לעבוד ולעשות עבודה מעשית-הבנתי עוד יותר
וגם ראיתי מה יותר מענין אותי ולמה אני מתחברת
מה אתה אומר?הסברתי טוב?יש שאלות?עוד דברים?
ולהרחבה תקרא בויקפדיהחינוך מיוחד – ויקיפדיה
