סקר. מי אתם, גולשי הפורום? היכנסו!גמני
דת"לים/דת"לשים?

חרדים/חרד"לים?

דתיים/חילונים?

מסורתיים/אדוקים?

מתחזקים/לייטים?

האם בתור מי שאתם (מהאופציות הנ"ל), אתם מרגישים שהפורום נועד בשבילכם?

האם אתם חושבים שהפורום נועד למספר מצומצם בלבד מתוך הרשימה הנ"ל? ואם כן - למי?
חרדים/חוזרים בתשובה/מתחזקיםמתיסיהו
כמוך.
נועד לכולם והעיקר שיהיו עמכות
השאלה היא לכל אחד ואחת באופן פרטי. אתה מוזמן לענות.גמני
שכחתי לענות מה אני... אזגמני
אני 'סתם דתי'. לא לאומי ולא לשעבר. שומר כפי יכולתי.

לגבי 2 השאלות האחרות אין לי תשובה, ולכן פתחתי את השרשור.
אני לא דתי, אבל לא יודע איך להגדיר את עצמי. אני מרגישחסדי הים
בד"כ טוב בפורום.
יש דברים שלפעמים קשים לי בהשקפה של אנשים, אבל בסה"כ בסדר.
מה שהכי קשה לי פה, הכלל שאסור לבקר רבנים.
בעיקרוןחידוש

לא אמורים לכתובביקורת על אף אחד. קוראים לזה לשון הרע (מכיר??)

ועל רבנים, הרבה פעמים הביקורת נובעת מחוסר הבנה, כי על פי רוב הם יודעים טוב ממך מה נכון לעשות, באשר הם מבינים טוב ממך מהו רצון התורה, שזה רצון ה', שזו האמת המוחלטת. קצת ענווה לא תזיק

לא כל הבעת ביקורת נכללת בלשון הרע, במיוחד אםחסדי הים
אתה חושב שיש תועלת בהבעת דעה שונה.

לחלק השני, לא אוכל להגיב, כי גם אם זה אמת מה שאכתוב, אני מפחד שלא יבינו אותי או ימחקו לי.
זה בדיוק העניין. האם ההלכה שולטת פה עם מידת הדין אוגמני
שאפשר להביע דעות אחרות.

ברגע שכל אחד מנפנף בתשובה הלכתית ע"מ להשתיק את האחר, ועוד מוכיח אותו (כאילו הוא בעצמו צדיק עולם), הפורום נהפך למאה שערים בגרסתה האלקטרונית.

עד כמה שידוע לי, באתר חדרי חרדים דעות כאלו יתקבלו יותר כנורמה. מאתר דת"ל אני מצפה לפתיחות.
זו בדיוק הטעות שלךחידוש

שאתה חושב ש'דתי לאומי' זה מתיר כביכול לצאת מגבולות ההלכה

איך אתה יכול לקרוא לעצמך דתי אם אתה לא מחוייב באופן מלא לדת?

זוהי לא ה"פתיחות" הרצויה

ההלכה, התורה, היא לא "עוד דעה". זה דבר אלוהים המתגלה אלינו ומורה לנו בדיוק מה לעשות. כל דעה אחרת, היא פשוט שקר. הבל וריק. יש לך הסבר הגיוני איך אפשר לומר אחרת???????

 

בתוך שטפי התרבות המתירנית הפוסט-מודרנית השוטפים אותנו מכל עבר, עלינו להבהיר לעצמנו את יסוד היסודות של היהדות: מחוייבות של 100% להוראות שמכתיב לנו ריבונו של עולם. אין לאדם שום הצדקה הגיונית, דתית, או מוסרית, לחרוג בכי הוא זה מההוראות שקיבל ממי שברא אותו (שאגב, הן עצמן המרשם המדויק ביותר לטובתו ולאושרו של האדם עצמו ושל העולם כולו. אתה לא 'עושה טובה' לקב"ה בדברים שבהם מתחשק לך להקפיד). לכן, אין זה משנה לענייננו אם אתה בוחר להקפיד על 10% מדיני התורה, על 30%, או על 95%. אתה מפספס את הנקודה. היהדות אינה 'תוכנית כבקשתך', ואין לך או לאף אחד אחר פריווילגיה לבחור מה מתאים לו ומה לא.

דברים אלו פונים גם לחלק גדול מהציבור המגדיר את עצמו 'דתי-לאומי' 'דתי-לייט' וכן הלאה. רק בעולם מושגים מעוות מי שאינו רואה את עצמו מחויב לכל המצוות יכול להגדיר את עצמו כ'דתי', ומי שבסך הכול עושה את שדורש ממנו ריבונו של עולם - אוטומטית מתוייג כ'חרדי'/'חרד"לי' וכד'. בעשורים האחרונים הסתמנה בציבור הדתי-לאומי אידיאליזציה של פשרנות: בשמירת ההלכה, צניעות, לימוד תורה, שום דבר טוב לא יצא לנו מזה. זאת עלינו ללמוד מהציבור המכונה חרד/"לי, שמבטא אמירה של מחויבות פשוטה ומוחלטת להלכה, בלי פיתולים ופילפולים.

מסכים עם הטענות שלך אבל אתהקינסא
כותב בצורה שלא מקדמת כלום.
אני באמת מבין את הגישה שלך. אבל היא לא מקדמת כלום בצורת התבטאות הזו לטעמי...
מוזמן לחלוק עליי
--חידוש

 ראית משהו פוגעני במה שכתבתי?

כתבתי בצורה ברורה ולא מתייפייפת, זה מפריע לך?

אני פשוט מכיר את הטענהקינסא
ואני חושב שצריך לשנות את הצורה שבה היא נאמרת..
כתבת אחלה בסה"כ השאלה אם זה עוזר להסביר את הטענה הזו בצורה שכתבת..

מוזמן לפרטי..
--חידוש

לא חידשת לי כאן משהו בהבנת כוונתך מעבר להודעה הקודמת שלך

אם יש לך התנסחות יותר טובה, כתוב פה וכולנו נהנה ממנה

העלית את דבריך בתור "אמת מוחלטת"ארץ השוקולד
אבל לא הסברת למה זה נכון ולמה זה הגיוני.

יתכן שזה נכון ויתכן שלא, אם תסביר אוכל להשתכנע.
סליחה צודקקינסא
רציתי לומר שגם לי קשה עם הגישה הדת"ל הלייטית הזו. "יהדות בופה".
ואני מבין את פרץ האידיאליות שלך שאתה מסביר ומבאר איך התורה זה הוראות הפעלה ליהודי והם חיינו ואורך ימינו וכל חריגה זה לא עניין של מה בכך אלא זה חוסר בחיבור אל תורת חיים.
אני איתך אחי.
אבל אני פשוט חושב שהשיח של השכנוע של אנשים בטענות הללו צריך לבוא ממקום פחות ממדר ומחלק - " או שאתה מקיים את כל ההלכה כמוני ונחשב לדתי, או שאין לך קיום ואתה סתם מזרוחניק" זו גישה שלא משכנעת אף אחד וגורמת לחיזוק תופעת הלייט הרבה יותר ולפירוד בעמ"י.
הגישה צריכה להיות יותר חברית. עם הרבה אמת ואמונה בצדקת הדרך כמובן, אבל בלי האמירות הגורפות של " אתם כולכם טבועים בתרבות פוסט מודרנית ורק אני מנסה להתחבר לאמת וליושר.
אני לא אומר שצריך להתרפס לפי הצרכים של אחרים ולחשוב כל הזמן מה יאמרו עליי ולפי זה לקבוע מה לומר. אלא שכדי לנווט בעולם של טעויות מחשבתיות צריך לדעת להתחבר קודם כל לעולם המורכב שמולך מתוך יראת שמיים גדולה ולנסות ליצור שיח עם המורכבות ולהבין לעומק מה המורכבות רוצה? מה היא צועקת נגדי? למה?
זו גישה שאני מאמין שצריכה הרבה יראת שמיים כדי לא להתפשר עם המורכבות ולחיות בשלום עם הרע. זו גישה שיודעת לחדור לעומק ולא לצעוק סיסמאות שחלולות לצד השני כמו קנה..
אני מאוד מעריך את מה שאמרת שלא תחשוב אחרת,
ומקווה שלא נפגעת מהצורה התבטאות שלי.
שכויעךחידוש


ניואנסין של טרמינלוגיה. בסדרחידוש


אני חושב שזו גישה אחרת לחייםקינסא
יותר מניואנסים קטנים
לא ראיתיחידוש

בדבריך גישה אחרת לחיים. רק צורת הסברה טיפה שונה. בסדר. אין לי עניין דווקא לתת על הראש לאנשים. ודאי שההסברה צריכה להיות ידידותית. פשוט התנסחתי בצורה חדה ותמציתית, בלי כל הקישוטים מסביב. לא הבדל מהותי

יש גישה לומדת ויש גישה מלמדתארץ השוקולד
מי שיש בו מן הענווה גם בא ללמוד ולא רק ללמד
אתה לא מבין, לי נראה שזו בדיוק המטרה... וד"לים חי מיה"ך

סוג של "פסיכולוגיה הפוכה" מה שנקרא

אבל אם יש מחלוקת?ארץ השוקולד
אם מישהו מראה שהשלחן ערוך התיר אבל הרמ"א אסר, אז מה תאמר?
ובכלל, מחלוקת בין רבני דורנו?
לא חסר...

ואם כל תשובה של רב זה אמת מוחלטת, אז אחד החולקים טועה?

וביחס לנושאים לא הלכתיים, לפעמים רב אומר משהו כמו אנשים אחרים, לפעמים הוא צודק ולפעמים הוא טועה, אז אסור להביע את עמדתי בנושא רק בגלל שהוא רב?
אניחידוש

דיברתי על נושאים שלגביהם אין מחלוקת. גם בתורה יש הרבה פנים ויש מחלוקות, והכל זה תורה ובכל צד יש אמת.

כל זה לא קשור לנושא שלנו שהוא ביקורת על רבנים. וכאן אנחנו מגיעים לשאלה השנייה שלך-

אין דבר כזה "נושאים לא הלכתיים". על כל נושא בעולם יש לתורה, דהיינו לקב"ה, מה לומר. התורה שלנו היא לא איזה ספר חוקים ישן ומצומצם כמו בדתות האחרות. התורה היא דבר ה' שמקיף את כל המציאות. וכשרב מביע עמדה גם בנושא שהוא לא הלכתי מובהק, זה מתוך ההסתכלות התורנית שלו. לא כמו שאדם מן השורה מביע דעה.

הדברים בהירים דיים?

אבל השאלה האם הוא בהגדרה צודק?ארץ השוקולד
הרי על המשנה באבות "הפוך והפוך בה דכולא בה" (פרק ה משנה כג אם אינני טועה) פירש רש"י "כל התורה בה, אבל לא דברים אחרים".

זה שיש נגיעה תורנית לא אומר שבטוח הרב צודק.

ומה לגבי דברי רבותינו ז"ל "ושנא את הרבנות", איך נקיים את זה אם לא נבקר?
בוא נגיד ככהחידוש

כמו שברור לך שלא תחלוק על רב מדעתך בנושא הלכתי מובהק

ככה גם בנושא שנראה לך לא הלכתי

כי אתה אף פעם לא יודע כמה עיגונים בתורה עומדים מאחורי העמדה שלו

 

שתי שאלות:ארץ השוקולד
1. אם אני יודע שהוא מסתמך על המציאות והוא לא מכיר אותה כמו שצריך?
2. ביקורת לא חייבת להיות אמירה נחרצת ומוחלטת, אלא הערה צדדית גם, האם לא תיתכן טעות קלה שעליה ראוי להעיר את תשומת ליבו או לפחות את הציבור ההולך אחריו?
דיברת על נושאים שאין בהם מחלוקתארץ השוקולד
אבל היחס לתפיסת המחלוקת תשפיע, לכן ראוי לחשוב מה זה אומר מחלוקת?

בגלל שזה פורום אינטרנטי ולא פנים אל פנים, יש טיעונים שאינני יכול להעלות.
אך אני מעלה כשאלה ואתייחס בלי נדר לתשובתך המלומדת בהמשך

ביקורת וחשבון נפש עצמאי הוא דבר מבורך, האם מנהיגים לא אמורים לקבל פידבק מהציבור שלהם?
אם כן, האם רב דומה למנהיג?

וגם, אשמח להתייחסות ביחס למחלוקות בבקשה
סתם אציין כהערה חשובה:ארץ השוקולד
לי אין דעה ביחס לשאלה אם מותר שתהיה פה ביקורת על רבנים ולו רק כי מעולם לא היה לי מה לבקר על רבנים באמצעות הפורום וגם כי אינני אוהב שרשורי אקטואליה.

אבל, אני מנסה להבין את שיטתך @חידוש, לכן אני שואל
אתה מפספס את הנקודה שלי.גמני
אני לא מדבר על האם אורח החיים של האחר הוא טוב או לא.
אני מדבר על השיח.

האם השיח מכיל או לא.

האם האחד מבין, שלמרות שהשני שונה ממנו הוא עדיין בן אדם ויש מה ללמוד ממנו,

או שאני זה שצריכים ללמוד ממנו, ומהאחר אין צורך ללמוד כי כל עוד הוא לא עושה
כמוני אז הוא... (תיאור שלילי לבחירתך)
מה זה קשור?חידוש

אני אמרתי שהוא לא בן אדם?

אמרתי שאין מה ללמוד ממנו?

זה לא הנושא

אנחנו כן עסקנו בשאלת אורח החיים הנכון

אף אחד לא דיבר על הדברים שהזכרת עכשיו

אתה מתרחק.גמני
אני פתחתי את השרשור ואני יודע על מה אנחנו מדברים פה.

הדרך שבה אתה מגיב היא בדיוק הדבר שעליו אני מדבר.

גם מתוך מילים כתובות אפשר ללמוד על הבן אדם,

וכן, לפי המילים שלך נראה כי אתה לא מכבד ולא מכיל את בעל השיח שמולך,

ורק רוצה שילמדו ממך.
^^^ארץ השוקולד
השרשור בא לדון בדרך הדיון ולא במהי האמת
לא רוצה לפרט פהחסדי הים
דתי לאומיארץ השוקולד
מרגיש טוב בפורום ומקבל המון מכל המגוון פה בפורום.
המגוון פה עושה טוב והזוי שאתה קורא לצמצם...

טוב לשמוע גם מאלה שאינני מסכים איתם

ו@חסדי הים אם קשה לך עם הכלל הזה, אתה מוזמן לבקר אותי
(אפשר לשלוח לי ביקורות באישי, מסכים איתך שחשוב שתהיינה ביקורת גם על רבנים, אבל לדעתי מפחדים בפורום שזה יגלוש)
למה הזוי?גמני
עבר עריכה על ידי גמני בתאריך כ"ז באלול תשע"ז 16:44
אם הפורום הוא ברוח של תורה אז (לכאורה) מן הראוי שלא ישמעו בו דעות מנוגדות, וחסדי הים הביא דוגמא קיימת לגבי הביקורת.

דעתי היא הפוכה. לשחרר יותר ושלא יהיו פה עקיצות על רקע הלכתי. השאלה היא רק מי הם הגולשים ברובם ולשם מי נועד הפורום מלכתחילה.
כי אני רוצה ללמוד מהאחר, גם אם הוא לא מסכים איתיארץ השוקולד
אני חרד"לי-לייט.לך דומיה תהילה
ואני מרגיש שהפורום לא פונה לקהל היעד שלי. ⁦:'(⁩
הגדרה.מצויינת.אני.חושב.שגם.אני(למרותשאנחנוכנראהשוניםמאוד)אבלים חי מיה"ך

המצאתי מונח:

"תת-מגזר"

נניח, תימני דרדעי הוא שייך לתת-מגזר במגזר הדתי. כנ"ל כל מיני סוגים של נטורי קרתא, וכאלה.

 

אז אני שייך לתת מגזר בתוך החרד"לי לייט (שהוא בעצמו אולי תת-מגזר)

 

ובכלל "חרד"לי לייט" זה הגדרה מחודשת, שיש הרבה מה ללמוד כדי להבין אותה,ף וגם היא מלמדת הרבה על המשתייכים להגדרה הזו. (וכמובן שיש סוגים שונים, כי גם אני סוג שונה... מסתבר, שונה מאוד. אבל זה כבר לא רק עניין דתי, אלא חברתי ותרבותי)

וואו, גאון!כמעין הנובעאחרונה
מי אני? - שאלה טובה.שירוש16
לדעתי הפורום נועד להרבה דברים.
ראשית - לעזור אחד לשני. אם זה עי התדיינות בנושאים שונים וחשיפה למגוון דעות מכל המקומות.
ואם זה ע"י הצעות כאלה ואחרות.

האם הוא נועד למגזר מצומצם? לדעתי לא. להפך.

כמובן שהפורום הוא בהגדרה "דתי" ועל כן המקרים מתבקשים לכבד את כל גולשי האתר ואת האופי הדתי.
אבל כל עוד בנא יכול לכבד את השני ואת דעותיו זה לא משנה כמה מצוות הוא מקיים וגודל או סוג כיפה הוא לובש.
אני .... לא מאמינה. חא מנפש חיה.
מינה. אין לכם מושג מה....



אמאלה.





לא
את? לא מאמינה?גמני
לא.... לא יודעת אם תביןנפש חיה.
תסבירי אז נבין.....חידוש


אתם תצחקו עליי....נפש חיה.
מה זה כבר יכול להיותחידוש

מבטיח לא לצחוק

אז לא.גמני
זה לא רע אבל.....נפש חיה.
אז למה לא?ארץ השוקולד
כי זה משהו שאני מעבדת לבד בינתיים.....נפש חיה.
בהצלחה רבה ועיבוד מוצלחארץ השוקולד
למען האמת, גם לי יש הרגשה קצת מוזרה....ים חי מיה"ך

תנסי לברר (אפשר לנסות לברר גם איתי...)

מצטער, לא יכולתי לא לכתוב

בין כה וכה....כוס ברוח

איזו שליטה יש לנו על מי כותב פה ומי לא?

לכתוב כל אחד יכול.

אם זה יתקבל או איך יגיבו לשרשור זה או אחר?

זה לדעתי תלוי תקופה/מזל/אנשים שזה מדבר אליהם/נושא...

כמו שאמרו פה הפורום זה פורום בהגדרה לאנשים דתיים...השאה מה זה אומר?

פעם ראש האולפנא שלי נשאל מהי ההגדרה של בנאדם דתי בשבילו.

והוא ענה: כל מי שמוכן להגדיר את עצמו כך.

זה אומנם קצת רחב.

אבל זו בדיוק הנקודה.

אז צריך להסתדר,

או שלא להסתדר

ואפילו למחות על חלק מהדעות.

אבל לכולנו זכות ביטוי שווה.

על כל גווניה של הדת.

והגבולות של מה כן ומה לא, נבחנים פה בכל רגע ורגע וכל שרשור ושרשור מחדש.

מקוה שזה מובןמתפלפל

ב"הצלחה.

חרדית/חרדלית. הפורום מתאים באחוזים גבוהיםהפואנטה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.אחרונה

שלך באופן שוטף 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך