זה בעיה להריץ צחוקים עם בנים\בנותא"י שלנו לעד

לדוג' בן מעיר למישהי איזה הערה מצחיקה והם צוחקים על זה ביחד 

קיצר, זה בעיה בכללי למחוק וזה עם בנים\ בנות?
 

 

אתם גמככה יושבים יחדמישהי=)
לדעתי השאלה הנכונה היא האם נכון להיפגש בצורה מעורבת בנים ובנות..
לא שיושבים ביחדא"י שלנו לעד

נגיד בסניף, את עומדת בסניף ואז מדריך שעומד לידך (במקרה) אומר לך איזה משהו מצחיק 

אז אני לא אתאפק בכוח לא לצחוק כי הוא בןמישהי=)
אפשר להיות גן ם עם דרך ארץ
אבל עדיף שלא?א"י שלנו לעד


לא צריך להתאפק בכח אם זה מצחיקעדן ירושלים
אבל עדיף שלא להסתובב מעורב בכללי1ץ
מה? חח אבל זה מצחיק! והוא בנאדם שאת מכירהמישהי=)
..
מותר לאדם להתגבר על עצמו.ים חי מיה"ך


ממש לא מתאיםקרובהאחרונה


צריך לחשוב על סניף מעורבעדן ירושלים
כמה זה בסדר...
סניף מעורב חלקיתא"י שלנו לעד

נגיד שאת לא מדברת עם הבנים שיחת נפש רק מדי פעם מעירים הערות מצחיקות

לא רואה בזה בעיהמישהי=)
כנ"לעדן ירושלים
כנ"ל
כנ"ל לך, תודה!א"י שלנו לעד


אחלה תודה רבה!א"י שלנו לעד


אסור בכל דרךבר מוח

הלכה מפורשת בשו"ע: איסור שחוק,

שום דבר לא יכול להתיר את זה אז

תפסיקו לנחש את ההלכה כמו שאתם

רוצים ותבדקו באמת 

טטנעם פרץ
עבר עריכה על ידי נעם פרץ בתאריך כ"ז בתשרי תשע"ח 17:34


כןמבשר שלום
זאת בעיה אם יש קלות ראש.
אם יש בין הבנים ואת שומעת זה בסדר,אבל חושב שעדיף להימנע ולעשות סייג…
אם מישהו אומר שיריות אליי כאילו...א"י שלנו לעד


כןלא נשברים!
לפי דעתי לא צריכים להגיע למצב שבכלל יושבים יחד לא לדיבור רגיל ולא לצחוקים
אסור בכל צורת צחוק!בר מוח

בס"ד

 

יש איסור הלכתי מפורש שנקרא איסור שחוק

ושום דבר לא יכול להתיר דבר כזה אז במקום

לנחש את ההלכה מהבטן תבדקו באמת

כן. בעיה. זה קלות ראש ומושב ליציםהאלן


אני לא רןאה בזה בעיה.א"י לעמ'י
לאמעין אמונה
לשמור על עדינות הנפש. על טוהר ועל קדושה.
זה לא "רק צחוקים וזה"... זה בקלות עלול להפוך להרגל מגונה. הרבה בחורים גם עושים זאת בכוונה כדי למשוך את תשומת ליבה של הבחורה. סוג של שריקה.
אפשר לחייך בשביל הנימוס ולנסות בפעמים הבאות להימנע מכך בכלל.
לא הייתי רוצה להתחתן עם אחד כזה שהריץ צחוקים עם בנות.. וגם לא הייתי מעריכה בנות כאלו.
זו בעיה שהביטוי "להריץ צחוקים" קנה שביתה.מי האיש? הח"ח!

ומכאן מתחיל הכל.

ברור זה בעיה גדולה!!!אמונה רעיה


זו בעיה כי בהחלט נוצרת קרבהאורין


תפסיקו לעבוד על עצמכם..שי2017

"להריץ צחוקים" זו מילה נרדפת ל"משחק מקדים".

שום דבר לא נעשה בתמימות, זו דרך יפה קלאסית להתחיל עם בחורה דתית.

תפסיקו לשקר על עצמם/ן. בטח לא בערב יום הכיפורים.

בוא תנשום..היא שאלה שאלה תמימה..נוצת זהב

לא באה לשקר עליך ולעצמה.

סליחה מכבודך אבל ההיתי חייבת.

ממש צרם לי.

כמו שכתבת-ערב יום כיפור.

זה בסדרמתן תורה
אם זה אוירה טובה ויושבים בצורה לא מעורבבת, אז קצת צחוקים זה דווקא בריא אני חושב שמצב בעייתי זה כשיש צחוקים על דברים אישיים יותר בין בנים לבנות ועל עניינים של צניעות...

זה גם תלוי בסוג החבר'ה, יש כאלה יותר קלילים באווירה ואז זה יכול להיות פחות טוב..., אבל בגדול לשבת לדבר בתור הוואי גיבוש לצוות הדרכה או משהו כזה, אם יושבים בנפרד, אז צחוקים ואווירה שמחה זה דבר מבורך👍
הלכה.. מה תהא עליה?ירא שמים!
לא יקל ראש כנגדה.. לא ירבה שיחה עם האישה..
כשיושביםמתן תורה
חבורה של בנים ובנות בצורה נפרדת, ולא בפגישה אינטימית אחד על אחת בשעת לילה מאוחרת- זה לא אותה סיטואציה גם מבחינה הלכתית

ההלכה לא באה להפוך את הממשק בין בנים לבנות לקודר ועצוב- בסוף מדובר בחבר'ה צנועים וטובים שמחפשים אווירה נחמדה ולא כבדה, וזה משהו אחר לגמרי...

במיוחד אם מדובר באנשים בוגרים נפשית שלא מתחילים עם כל אחת מהסניף...- וגם מה שההלכה אומרת על שאילת שלום לאשה וכו' הכוונה לשיחה עמוקה של שיתוף רגשות ולא שיחת ''מה נשמע'' של היום- אז צוות הדרכה לדוג' שיושב על פיצה בצורה צנועה ומדברים וצוחקים (כמובן לא בעניינים של צניעות) כמו אנשים בריאים זה ממש חשוב להתפתחות החברתית ולבניית יחס מאוזן ובריא לבנות...ואותו דבר הפוך👌
לא משנה מה ההלכה באה לעשותירא שמים!
משנה מה כתוב..
זה לא שאלה מה בריא לעשות אלא מה מותר לעשות..
א. בפשטות שיחה יתרה זה שיחה מיותרת שהיא לא עניינית ולא למטרה מסוימת
ב. מה זה לא יקל ראש כנגדה?!
ג. אתה תמים!! מאיפה הבאת שזה חברה צנועים וטובים? רוב בני הנוער שאני מכיר לא יעמדו בנסיונות שדבר כזה מכניס אליהם!!

אל תסביר לי שזה בריא וכו'.. תענה עניינית!
ברור שזה משנה מה ההלכה באה לעשותאלגאוי
אנחנו לא רובוטים, יש סיבה לדברים שאנחנו עושים ולא סתם עושים אותם כי ככה (חוץ מכמה מצוות שאנחנו לא מבינים, אבל זו לא בדיוק הלכה)
אבל זה לא נפקמ להלכהירא שמים!
אאכ חכמים אמרו שזה נפקם (בפשטות בדברים דאורייתא זה לא נפקמ)
תראה אחימתן תורה
קודם כל החברה היום מעורבת ובנים ובנות נמצאים ביחד, וגם הדוסים עושים צחוקים ויושבים עם בנות-
ככה שאי אפשר לדפוק ראש בקיר ולנפנף במה שכתוב בהלכה, כי מי שלא מקפיד על ההלכה לא עושה את כל הדיון הזה- אני מדבר על מצב שבו בחור/ה מחפשים לשמור על גדרי צניעות...

והנקודה המרכזית היא ליצור יחס בריא ונכון כלפי בנות בתור ''בת אדם'' עוד לפני שהיא בחורה יפה..

אז אם לא חותרים למקום כזה ורק מתרחקים כי ''אסור'' ואסור ואסור, אז זה פשוט הופך את המין השני לאובייקט שצריך להישמר ממנו וזה רק מעצים את המשיכה- כי כל הזמן צריך לשמור שלא התקרבנו וזה רק יוצר עיסוק יתר בזה...- ואם שומרים על מרחק בריא וצנוע יחד עם דיבור בסיסי ונורמלי זה נותן לאדם מרחב טוב שמסתכל על האשה בתור בת אדם... וכיוצאים החוצה לעבודה, לימודים וכו' פוגשים בנות בתור בנות אדם...

אז הריחוק המדובר בהלכה ודאי שצריך לשמור אותו, ולא להיכנס לשיחות אינטימיות ואווירה של קלות ראש יותר מדי אבל יש גם אפשרות למפגש מאוזן שגם ככה לא אפשרי למנוע אותו, כמו שגם אתה היית בדיוק באותו מצב וגם הילדים שלנו יהיו באותו מקום...
כשכל זה מגיע על גבי קומה של בניית יחס בריא לאשה גם באופן כללי וגם לבניית זוגיות להמשך - כי זה יכול לשבש...
השו''ע לא מתעסק השאלה של בריאות נפשית, ואפשר להגיע למקומות לא טובים גם ע''י קיום ההלכה, ככה שצריך ראש כנה ואמיתי במיוחד בנושאים רגישים כאלה- שיכולים ליצור יחס לא טוב מהבן אדם כלפי נשים, הסביבה וכו'.. אז כשניגשים לנושאים כאלה מורכבים צריך מבט רחב שנחשב בכל הפרמטרים ולא רק ללכת על הקיצוניות השחורה כי זה לא כזה פשוט👍
יש פה כמה דברים שהם על גבול האפיקורסות!!ירא שמים!
"ואפשר להגיע למקומות לא טובים גם ע''י קיום ההלכה, ככה שצריך ראש כנה ואמיתי במיוחד בנושאים רגישים כאלה"
גם אם תגיע למקום לא טוב זה לא משנה כי לפני הכל יש את ההלכה והמוסר האלוקי!

אתה גם מסכים איתי שזה אסור רק אתה אומר שבדיעבד (לרוב השיטות) זה המצב..

השואלת שאלה מה טוב עניתי לה מה ההלכה כי זה הטוב האלוקי והאמיתי.. לא נכנסתי למצבים דיעבדים כי היא לא ציינה נתון כזה..

ואגב, אני זכיתי לגדול בחברה נפרדתירא שמים!
ואני חושב שהכל נורמלי אצלי..
והגיע הזמן שנתחיל לשנות את החברה במקום להגיד זה המצב..
א.א[עם ישראל]
"קודם כל החברה היום מעורבת ובנים ובנות נמצאים ביחד, וגם הדוסים עושים צחוקים ויושבים עם בנות-
ככה שאי אפשר לדפוק ראש בקיר ולנפנף במה שכתוב בהלכה, כי מי שלא מקפיד על ההלכה לא עושה את כל הדיון הזה- אני מדבר על מצב שבו בחור/ה מחפשים לשמור על גדרי צניעות..."

זה נמצא בהרבה מקומות אבל גם יש הרבה מקומות שבהם לא עוברים על ההלכה ואין מפגשים בין הבנים והבנות.
ומה קשור מצב החברה ומה "הדוסים" עושים? זה לא מתיר את זה.


"אז אם לא חותרים למקום כזה ורק מתרחקים כי ''אסור'' ואסור ואסור, אז זה פשוט הופך את המין השני לאובייקט שצריך להישמר ממנו וזה רק מעצים את המשיכה- כי כל הזמן צריך לשמור שלא התקרבנו וזה רק יוצר עיסוק יתר בזה...- ואם שומרים על מרחק בריא וצנוע יחד עם דיבור בסיסי ונורמלי זה נותן לאדם מרחב טוב שמסתכל על האשה בתור בת אדם"

דיבור לצורך ומנימוס ולא דיבור של התעניינות וקרבה, קלות ראש שחוק ועוד שכאן ערך הצניעות(שהוא חשוב יותר) נפגע.

"אז הריחוק המדובר בהלכה ודאי שצריך לשמור אותו, ולא להיכנס לשיחות אינטימיות ואווירה של קלות ראש יותר מדי אבל יש גם אפשרות למפגש מאוזן שגם ככה לא אפשרי למנוע אותו"

חיים מאוזנים הם חיים על פי ההלכה, ואתה ממש לא הבנת את ההלכה.

תראה אתה ממש לא הבנת את ההלכה ואם כן-
אז אתה חולק עליה.
קודם כל אל תכניס ''אפיקורסות'' עם מה שכתבתימתן תורה
זה לא הכיוון ידידי...

ואין מה לעשות גם עם קיום מצוות שלא מעשה בצורה נכונה אפשר להגיע למקומות לא טובים- ''ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם''- הכוונה ששניהם מקיימים אותו דבר ובכל זאת הפושע טועה...

אבל אני גם לא חושב שזה בדיעבד, ככה שהמצב בצניעות היום דורש בגרות נפשית להתמודד עם המצבים הקיימים- ובוודאי שצריך לקחת בחשבון לאיפה מגיעים, אחרת מאבדים את המטרה-
ת'שמע הדברים שאמרתי דורשים בגרות נפשית להתמודד עם המציאות היום וזה באמת לא נשמע שחור לבן כי אנחנו לא ילדים קטנים..

סתם שתדע שלאלוקים אכפת *מאוד* לאן אתה מגיע עם המצוות, כי בסוף המטרה לקדש יותר את האדם ולא לגרום לו לחשוב שבנות הם יצור שצריך להתרחק ממנו...

שוב אני לא בא להתווכח איתך, אמרתי מה שאני חושב ואתה לא חייב להסכים- פשוט תשמור על תגובות הולמות שיכבדו אותך ואותי- אני לא מסכים איתך ג''כ ובכל זאת אין לי בעיה לשמוע את מה שאתה אומר, שיהיה בהצלחה אחי
אה וזה ממש מסתדר עם "להתרחק מהנשים מאוד מאוד"[עם ישראל]
מה קורה פה? מה הניסיון המתייפייף הזה להתיר דברים כאלה על ידי נגיעה ברגשות ?
"ההלכה לא באה להפוך את הממשק בין בנים לבנות לקודר ועצוב- בסוף מדובר בחבר'ה צנועים וטובים שמחפשים אווירה נחמדה ולא כבדה, וזה משהו אחר לגמרי..."
ההלכה אוסרת מצב שבו בנים יושבים עם בנות וצוחקים, עם כל חשיבות השלום בין שני המינים - הצניעות כל כך יקרה שהיא דוחה אותה.
מה שאומר שלהיכנס לכתחילה למצב של גיבוש עם בנות או קיום שיחה "נחמדה/קטנה/עדינה/מלבבת" או כל תואר מיופה אחר שתתן - הוא אסור.
כנראה שלא הבנת מה זה איסור שחוק וקלות ראש.
"בוגרים נפשית" , אה כן בני 18 ממש צדיקים והם ברמה כל כך גבוהה שהם יכולים עכשיו לפרוץ את גדרי ההלכה ולחשוב שהם משלו ביצרם.
ולגבי שאילת שלום, מותר אם זה מטעמי נימוס, אבל לשם התעניינות בשלומה או לשם קרבה זה אסור, ובמצב שאתה מתאר זה ממה לא נימוס אלא כבר סוג של קרבה בין שני המינים וישנה סבירות גבוהה ביותר שאנשים מתעניינים אחד בשני כשיש שיחות.
ושוב, עם כל חשיבות השלום בין שני המינים - הצניעות כל כך יקרה שהיא דוחה אותה(תלמד למה בספרים המתאימים), איך אתה החלטת שככה מתנהלת חברה בריאה? זאת חברה חולה ביותר שערך גדול ביותר שלה פגוע, הצניעות.
ממליץ ללמוד על זה לעומק, אולי ספרים של הרב שלמה אבינר.
ת'שמע ידידימתן תורה
קודם חשוב להגיב בפורום וגם בכללי בצורה מכבדת, גם אם אתה חושב אחרת... אף אחד לא ביקש ממך לשנות את מה שאתה חושב, כמו שאני לא...

בכל מקרה, בעניינים של צניעות יש הרבה דקויות שלא כתובות באף מקום ובגלל זה יש הרבה כיוונים בהלכה- יש שמתירים חברה צנועה מעורבת *לכתחילה*.. ככה שזה לא שחור לבן

שים לב טוב מה כתבתי לגבי הישיבה הנפרדת, ותנסה אחי לא לזלזל כי זה לא מכבד אותך...- אני מכיר בדיוק כמוך את ההלכה לעומק ב''ה,

ועדיין אני בטוח שגם אתה היית מן הסתם בסניף לפחות נפרד, אבל בנים ובנות בישבצים ביחד וכו' ויצא לך גם להיות במצב כמו שתיארתי... אולי יש לך תובנות אחרות..
אבל זה צריך לדעת: שאם לא יהיה ממשק בריא בין בנים לבנות לכתחילה זה יכול לפגוע גם בזוגיות לעתיד וגם ביחס הנכון למין השני ויש היום הרבה סיפורים...
ככה שאם עושים את זה בצורה נכונה זה מבורך- והיום בשנת תשע''ח אנחנו לא באותו מצב כמו לפני 700 שנה ויש צורה אחרת לחיים... בנות נמצאות גם ברחוב ולא רק במטבח- ככה שאם לא תקח את זה בחשבון זה פשוט להתעלם מהמציאות.

אף אחד לא מדבר על להתיר קרבה סתמית בין בחור לבחורה, ואם תסתכל סביב יש כאלה בוגרים ורציניים גם בגילאי תיכון... - אבל קריטי גם לא ללכת רחוק מדיי בשמירה על ההלכה כדי שזה לא יתפרק...

אז בשורה התחתונה החברה היום מעורבת לגמרי, גם בעבודה, בבתי ספר וכו'- בכל מקום וכמובן שזה אתגר לצניעות, אבל אם לא יהיו כלים בריאים ליחס נכון למין השני, אז היצר פשוט יעשה מהבן אדם צחוק...- ויש דבר כזה ממשק מאוזן ובריא, פשוט זה דבר דק ועדין שצריך לדעת איך עושים אותו, וככל שלא יודעים צריך באמת ללכת לקיצוניות כדי לא להיפגע-
וכל זה אני עדיין מדבר במרחב שהבנות צנועות, תורניות שג''כ מעוניינות לשמור על עצמן ויש פה משהו יפה לראות התנהגות מכבדת כמו בהרבה מקומות.. ככה שאי אפשר להשוות את זה לחברה יותר לא דתית ומשוחררת...- זה פשוט לא אותו מקום נפשי👍
א.א[עם ישראל]
שים לב שלכבד זה לתת מקום לדבר מסוים, ולמה שאמרת אין מקום בכלל כי זה שינוי ההלכה והבנה לא נכונה בכלל בנפש האדם.
צניעות זה באמת לא שחור לבן ויש לנו כללים בזה ואתה השלכת את הכלל אל הפרטים בצורה לא נכונה .
"יש שמתירים חברה צנועה ומעורבת" ולא פגישה צנועה ומעורבת לשם הנאה, תודה על החיזוק שנתת.
ואמנם הם יושבים פיזית בנפרד אבל הנפשות מעורבות (; מה שיוצר קרבת דעת שחוק וקלות ראש.
ואם בנות נמצאות בכל מקום זה לא אומר שצריך עכשיו לשבת איתן ולקיים שיחות ומפגשים.
"בוגרים ורציניים בגילאי תיכון" אז הם כל כך בוגרים ורציניים שהם יודעים לעקוף את ההלכה וגם להימנע מהנזקים הרוחניים, על זה לא שמעתי, יפה.
מה זה אומר לא ללכת רחוק מדי בשמירה על ההלכה? זה נשמע רפורמי, המצב שתיארת עובר בבירור על הלכות שולחן ערוך, על הרמב"ם וכו'.
בנים ובנות תורניים ורציניים לא יקיימו מפגשים ושיחות ויצחקו "בקטנה".
אתה מדבר על איזון וחברה בריאה, וזה בכלל לא בריא, ערך הצניעות נפגע כאן בצורה קשה.
ואתה מדבר על איזון וחברה בריאה, ההלכה היא הביטוי של פנימיות התורה , והתורה באה ללמד אותנו לחיות חיים עוצמתיים ביותר, איך לחיות בצורה הטובה ביותר, מילא אם לא היית משנה את ההלכה, אבל... זה מה שאתה עושה, ממשיך להתעלם מההלכות.
ראיתי שאמרת שאתה מכיר את ההלכה לעומק, כנראה שלא הבנת נכון את ההלכות ומשמעותן.
אמממתן תורה
אתה מציג את הדברים בצורה של שחור לבן, ושתדע אני לא בא להתווכח איתך ואני לא צריך שתסכים איתי

גם אני מסכים על שמירה על הצניעות, וב''ה אני מבין טוב את המשמעות והעומק- אני חושב שהעמדה שאתה מציג לא כ''כ תואמת גם למציאות וזה אולי לא פחות גרוע מלהתעלם מהלכות... בכל מקרה אם לא עוברים תהליך ובירור עמוק על הצניעות לא יהיה אפשר לשמור על ההלכה והכל יתנפץ...

בסוגריים אני אגיד שהסיבה שאתה כ''כ מזועזע ממה שכתבתי רק מראה שאתה שייך לזה ומתמודד בדיוק כמו שאר האנשים שחווים מורכבויות- זה גם קשור לבגרות נפשית, ככל שאתה יותר בוגר אפשר לראות דברים בצורה פחות דיכוטומית..
שיהיה בהצלחה בע''ה..
(וחבל שלקחת את הדיון למקום צועק ומרעיש, במקום להגיב במתינות, גם אם נראה *לך* שאין לזה מקום)
א.א[עם ישראל]
עבר עריכה על ידי [עם ישראל] בתאריך ט' בתשרי תשע"ח 12:45
עבר עריכה על ידי [עם ישראל] בתאריך ט' בתשרי תשע"ח 12:45
עבר עריכה על ידי [עם ישראל] בתאריך ט' בתשרי תשע"ח 12:44
אתה אומר שאני מציג את זה כשחור לבן בלי אף טיעון שכלי.
הגישה שלך לא תואמת את המציאות, אתה מתיר פגישה בין בנים ובנות לצורך הנאה שבה עוברים על המון הלכות ומתעלם מהנזקים הרוחניים של זה, זה חושב על זאת, היא צחקה ממשהו שהוא אמר אולי היא מחבבת אותי? איך אני נראה* בעיניה? היא לא מפסיקה לחשוב עליו, היא מנסה למשוך תשומת לב ממנו ומתנהגת קצת אחרת, הוא לכמה רגעים מסתכל עליה לראות כמה היא יפה.
אתה ממשיך להתעקש ללא היגיון שזה בסדר למרות שהבנים והבנות מתקרבים אחד לשני נפשית, חושבים אחד על השני, גם אם קצת, איפה שמירת העיניים? במצב כזה שאתה נמצא ליד בנות שאתה מכיר אתה קולט את האופי שלהן ואז אתה מתחבר אליהן קצת וזה גורם לך יותר להסתכל עליהן, שמירת המחשבה , העיניים, ודברים כאלה גורמים לניסיון גדול מאוד בשמירת הברית ולקשיים גדולים בשליטה ביצרים.
הגישה שלך היא זאת שלא תואמת את המציאות, הרבה בני נוער לא מצליחים לשמור על הקדושה ומתוסכלים מזה ואחרי זה הם צריכים לשאת בתוצאות.
במציאות שלנו חיים בני אדם ולא מלאכים..
ומי שבוגר נפשית חושב על התוצאות ולא משתמש בסיסמאות ומשחק ברגשות כדי להצדיק את הטענה שלו כשהיא בעצם לא שכלית.

הדברים שלי תקיפים וברורים, זה לא שאני מנסה לקטול אותך בחוסר שליטה, היה חשוב שאני אציג את האמת לאלה שלא יודעים ואין קשר למתינות.
לא בדיחות אישיות בדיחות כזה בכלליא"י שלנו לעד

ותודה!

כןמתן תורה
אם זה ישיבה נפרדת וכו' ואין כניסה לעניינים צנועים- זה חלק מאווירה טובה, וחשוב שכשיושבים שזה בשמחה בכיף ולא בליצנות...👍
אחלה, תודה !א"י שלנו לעד


איסור שחוק וקלות ראש,וזה מביא לשאר האיסורים[עם ישראל]
תלויאלגאוי
בחברה, ובשליטה העצמית שלך. תלוי.
בעיה?מאיר.
ההפך מצווה גדולה.
מצווה גדולה לצחוק עם בנים?א"י שלנו לעד


כן...למה לא?מאיר.
לא שאני אומרת שזה אסור חד משמעית, לכן שאלתי, אבל למה כן?א"י שלנו לעד


כי יש מצווה להיות שמחמאיר.
אין מצווה להיות שמח אלא יש מצווה רק לעבוד את ה' בשמחהים חי מיה"ך


תסביר לי את הפסוק הזהש מ ע ו ן

"ושמחת בכל הטוב אשר נתן ה' אלוקיך..." דברים כ"ו י"א

זו ברכה שהקב"ה מברך אותנוים חי מיה"ך

שבזכות מצוות הביכורים נזכה לשמחה,

או לחילופין שנדע שאע"פ שאנו טורחים ועולים לירושלים להביא ביכורים, ואע"פ שבעבר היינו מתי מעט ומשועבדים לפרעה, כמו שאומרים במקרא ביכורים - מכל מקום עכשיו הכתוב "מספר" לנו - שכאן כשנקיים את המצוות כולל מצוות ביכורים שוב לא יהיה לנו עצב אלא רק שמחה "ושמחת בכל הטוב"

לי יש תירוץ הרבה יותר טוב...ש מ ע ו ן

ישראלי אמיתי  כל רגע בחיים שלו זה עבודת ה' (זה מתרץ לא רק את הפסוק הזה אלה עוד הרבה פסוקים אחרים). אבל אני חשב שהמשפט " אין מצווה להיות שמח אלא יש מצווה רק לעבוד את ה' בשמחה" הוא עצמו לא מדויק כי משמע מהמשפט ששמחה שאינה של מצווה זה דבר לא טוב... וזה טעות גדולה שהרי ר' נחמן אומר (אני לא ברסלבר) "מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, וצריך להתגבר מאֹד בכל הכֹחות להרחיק העצבות ומרה שחורה ולהיות אך (=רק) שמח תמיד, והוא רפואה לכל מיני חֳלָאִים. כי כל מיני חֳלָאִים באין מעצבות ומרה שחורה. וצריך לשמח את עצמו בכל מיני עצות ועל-פי רוב על-ידי מילי דשטותא דיקא כנ"ל" (ליקוטי מוהר"ן , תנינא – חלק שני, סעיף כד)

זה לא קשורים חי מיה"ך

א. אין "מצווה" לשמוח סתם, בדיוק שאין "מצווה" לאכול סתם. אתה אוכל כדי לא להיות רעב וכי צריך לאכול כדי לחיות, וזה באמת מומלץ וכדאי ורצוי לאכול, אבל זה לא "מצווה".גם לשמוח זה מומלץ וכדאי ורצוי, אבל לא "מצווה". רק' נחמן קורא לזה מצווה יותר על דרך מליצה, כמו שאני אגיד לך שחולה שיש בו סכנה "מצווה" עליו לאכול, אז אומרים את זה כי זה נכון שזה "מצווה" אבל זה לא דבר שעצם הגדרתו הוא קיום מצווה תורנית, אלא שזה בא להראות את גודל הצורך שבזה.

 

ב. הרמב"ם מחלק בין דברי מצווה, דברי עבירה, ודברי רשות (החלוקה יותר מורכבת אבל זה העיקר) שמחה של מצווה היא מצווה. שמחה של רשות היא גם דבר טוב. אבל שמחה של עבירה??? חס וחלילה!

לא הבנת מה אמרתי...ש מ ע ו ן

אני לא אמרתי שזה מצווה עשה מהתורה לשמוח סתם!!!!!!!! אבל בהחלט זה דבר טוב!!!!!!! (וזה בדיוק החידוש של רבי נחמן היית חושב שאדם לא צריך לשמוח סתם שמחה שאינה של מצווה בא רבי נחמן [וגם לפניו אמרו את זה] וחידש ששמחה גם של רשות זה דבר טוב בפני עצמו (בשונה מעצבות של רשות שאין לה מקום כלל)  ולכן הבעיה בשמחה של עברה לא מצד עצם השמחה כי זה דבר טוב אלה מצד זה שזה פשוט אסור 

נכון אבל פה הטענה הייתה ש"מצווה לצחוק בנים ובנות" כדי לשמוחים חי מיה"ך


אבל בנות עם בנים?א"י שלנו לעד


מה פתאום? זה קלות ראש..א"י השלמה


מפורש ברמב"ם שאסור. מה עובר?הדוכס מירוסלב


בלי להכנס לאם מותר בכלל חברה מעורבת, לשון הרמב"ם (לאיסור)הדוכס מירוסלב

הלכות איסורי ביאה פרק כ"א ב'

ואסור לאדם לקרוץ בידיו וברגליו או לרמוז בעיניו, לאחת מן העריות; וכן לשחק עימה, או להקל ראש.  ואפילו להריח בשמים שעליה, או להביט ביופייה--אסור; ומכין המתכוון לדבר זה, מכת מרדות*. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה, ונתכוון ליהנות--כמי שנסתכל במקום התורף; ואפילו לשמוע קול הערווה, או לראות שיערה--אסור.

 

*משמע שאסור גם אם לא מתכוון להנות אבל אם מתכוון מלקין אותו בבית דין (צ"ע באחרונים קצת)

מה עם זה לגבי בנות?D=
סורי על הדיליי😅
אשמח לתשובה..
אין הבדל. בכלל בהלכות, כל עוד לא מפורש אחרת, זה לכולםהדוכס מירוסלב


אבל כל זה כתוב בלשון זכר..D=
(שאסור לו להביט ביופיה וכו'..) אתה סגור על זה שכל מה שמפורט פה רלוונטי גם לבנות?
אם מסתכלים כדי להנות בצורה כזאת זה אסור לדעת כל הפוסקיםהדוכס מירוסלב

יש שאלה ספציפית לגבי פרט אחד מההלכה הזאת של שמירת העיניים, ואכמ"ל.

וכדאי להוסיף שלגבי שאר הדברים שהוזכרו זה פשיטא שאסורים חי מיה"ך

כי זה עניינים של קירוב דעת ששייכים גם לבנים וגם לבנות

כן, כמו שכתבתי למעלההדוכס מירוסלב


על חטא שחטאנו בועידת זנות...נער גבעות מצוי


אדם צריך לשאול את עצמו מאיפה זה מגיע...ש מ ע ו ן

ויש פסוק מפורש בתורה "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם..."- שלא ללכת אחר הרהורי הלב

לא ממש קראתי את התגובות אז יש מצב שאני חוזרת על משו שאמרו כבאניייי

בעיני זה ממש לא מתאים. חבר'ה שומרי תורה ומצוות ששואפים לעבוד את ה' בשלמות לא אמורים לשבת על דברים לא טכניים נטו, במעורב. (גם טכני עדיף להימנע כי כמעט תמיד נסחפים מעבר..)  ובמיוחד לא בגיל כזה

 

גם נראלי שזה נכנס בהגדרה של שחוק וקלות ראש שבשו"ע כתוב במפורש שזה אסור

זה פחות מתאים לפי דעתי..אחת מהעם הנבחר
כאילו אני לפעמים במקומות מעורבים ויש צחוקים וזה אבל לא בקטע שמעירים אחד לשני הערות וכו.. כי זה באמת לא מתאים
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך