תחושות אחרי יום כיפור... אשמח לתגובותיכם ורעיונותכם... קופקליפטוס

צמנו, התענינו, התפללנו יממה שלימה... ביקשנו סליחה ומחילה, בכינו, התחלנו התחלה חדשה...

 

מה עכשיו? מה עושים כדי שלא יהיה שוב בדיוק כמו לפני שבוע, חודש?

לדעתי...רץ לשום מקום

אין מה לעשות...

וואו, זה נשמע כאילו סתם ביזבזנו עוד יום...קופקליפטוס

ככה זה? יום שלם מבקשים סליחה מה', וממליכים אותו בכל הכוח, ויום למחרת "עסקים כרגיל"?

מה לעשות...רץ לשום מקום

שכולם יודעים שבסוף כך יהיה...

 

פה מתחילה הבעייה... זה לא הגיוני שזה ככה...קופקליפטוס


צודקרץ לשום מקום

אבל אין מה לעשות

יש! להתחיל לחשוב על העניין... בא נחשוב... קופקליפטוס


👍ע מ
בטח שיש! הרבה...צאן קדושים


המבחן האמיתי. מיישמים החלטותהפואנטה
סליחה, קפץ לי..צאן קדושים

העבודה הקשה היא אחרי יום כיפור... אם נאמין בכוח של התשובה כלומר נאמין באמת שה' מחל לנו ועכשיו אנחנו טהורים ונקיים אז נוכל באמת להשתנות! נראלי עכשיו פשוט צריך להאמין בה' שהוא מחל לנו ולהתחיל מחדש... פעם רב מסוים אמר אתזה יפה: "כל אחד בבוקר אחרי יום כיפור צריך להאמין שהוא מסוגל להיות הרב מרדכי אליהו השאלה האם אתה מוכן לשנות את המחשבה ואת עצמך בשביל זה.." קיצר, עכשיו צריך להבין שאנחנו דף חלק ולבן ובידנו ההחלטה האם להכתים אותו...

לדעתי..א"י לעמ'י
ממש מובן שהמבחן האמיתי הוא אחרי כיפור ..
ההרגשה הזאת של התחלה חדשה, עם דפים חדשים ונקיים ..
בכיפור עלתה לי תהייה של, אנשים מתים כבר שתגיע השעה של סיום הצום. ילכו הביתה וישתו ויאכלו.. אולי קצת הצום השפיע עלהים והם לא ירגישו ככ טוב .. אבל מחר בבוקר הם יקומו וישכחו שאתמול היו יום שלם בבית כנסת ? ולמה אנחנו פה בכלל ?
אני גם חושבת שצריך לעשות עםזה משו .. ושזה לא פיר וטוב שזה ככה.
ואני חושבת שכל אחד צריך לקחת אתזה לכיוון שלו ..
שמעמבשר שלום
ביום כיפור כביכול אנחנו מלאכים=לא אוכלים,לבושים לבן,אומרים ברוך שם כבוד בקול.

בעצם אם נסתכל,הרי אנחנו בעצם משקרים-אנחנו לא מלאכים,וטוב שכך.
אבל אם יום אחד בשנה אנחנו כביכול מנותקים מהגוךף,ונשארים רק הנפש-אנחנו מראים שמה חשוב לנו זאת הנפש שהיא חלק מהקבה.

באמת כדאי מהאנרגיות והעוצמות של היום,לקבל עלינו עוד זמן לימוד וחסד.
כי באמת באמת,זה תלוי במה שנחליט

מחילה שאני כותב מבולגן😬😬
את השאלה הזאת היינו צריכים לשאול לפני יום כיפור...ש מ ע ו ן

מה אנחנו רוצים להיות אחרי יום כיפור או יותר נכון מה יום כיפור הולך להשפיע עלינו???????

והתשובה שיש שלושה אפשרויות מרכזיות לצאת מיום כיפור

1. בגלל שכולם מסביבי צמים גם אני צם... בעצם לחשוב שעצם שאנחנו מענים את עצמנו זה יכפר עלינו.

2. אפשרות שנייה זה להחליט שבגלל שבמשך השנה עשיתי את זה וזה (כל אחד העברות שלו) אז ביום כיפור אני חוזר בתשובה ובלנ"ד אני ישתדל לא לעשות אותם יותר... אבל אז התשובה לא תמיד מחזיקה ולפעמים די מהר אנחנו חוזרים  לסורנו... 

.3.ישנה עוד אפשרות  שהיא לשנות את עצמך כלומר שאני הייתי שנה שעברה כך וכך וחטאתי בכך וכך והשנה אני מחליט להשתנות ולהיות בן אדם אחר מתוך הבנה שמה שעשיתי שנה שעברה לא היה בסדר.

וזה בעצם המושג לחזור בתשובה - לחזור בי ולהיות מישהו יותר טוב 

התשובה היא שיבה אל המקוריות, אל העצמיות... (הרב קוק)קופקליפטוס


באמת חייבים לצאת שונים מיום כיפורפשוט להיות

איך? באמת שאלה..

אולי לרשום נקודות להשתפר בהם..

 

אולי פשוט להתפלל עלזה

לבקש מה' שנצליח להשאיר

את הדבקות את העוצמה שהיו ביוק כיפור לכל השנה

שמה שעברנו ביוה"כ באמת ישנה אותנו לתמיד

אורות התשובה!!!!!!!!!!!!! למה זה לא ספר חובה??נער גבעות מצוי

מרן הקוה"ט הרב קוק מדבר על זה בדיוק! הוא מסביר שם (ובמדבר שור דרוש עשירי) שהתשובה העליונה היא לחיות את חיי החול בקדושה, לא להיות בביהמ"ד כל החיים. לעבוד, לאכול, לדבר, כי שם התשובה השלמה (צריך לעיין שם, בקיצור)..

זה לא ספר חובה כי הוא כתוב בשפה גבוהה!!!!!!!!!ש מ ע ו ן

אבל שכוייח עצום על זה שאתה לומד אותו

אורות התשובה עם פירוש הרב לונדין - ספר חובה! ספר בסיס!קופקליפטוס


יש בו פרקים שלמים מאוד מובנים..נער גבעות מצוי


לא קראתי תגובות של אחרים.. (עדיין)אהבת ישראל!!

לקבל על עצמך משהו מתוך ההרגשה של מה שחווית ביום כיפור..

 

מסקנה יפה מהדבר תורה שהיה לפני נעילה...

אני קיבלתי על עצמי משהו כזה לימים הקרובים, היום כשהתעוררתי הרגשתי טוב עם עצמי, שיש לי דבר חדש.. שאני לא מתנתקת בבת אחת מהאווירה המרוממת הזאת אלא שהיא ממשיכה איתי...

 

ועוד דבר- לכתוב לעצמך מה שהיה, מה הרגשת. רד לפרטים הכי קטנים שהיו לך משמעותיים. ותקרא את זה מדי פעם בימי הקרובים...

כתבתי לעצמי אתמול.. אחרי שקראתי אתזה היום- שוב זה החזיר אותי...

מומלץ

 

בהצלחה!!

להרגשתיתורה ועבודה

קצת יותר להתאמץ בלשון הרע, בצניעות, בהלכה, בלימוד תורה, ביחס טוב לחברים. זה לא חייב להיות משהו גדול, אלא דברים קטנים שבסופו של יום עושים את זה

להפוךע מ
אורות לכלים.
לשים לב למזכירים הרבים שלנו לעבודת הבוראנגרינסקי
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך י"ב בתשרי תשע"ח 14:44
ולא לשכוח בטעות שכל מעשינו כאן צריכים להיות מיועדים אך ורק לעבודת הבורא...
אפשר לכתוב נקודות שבהם יש רצון לשתפר ולשים אותם במקום שאתה רואה אותם תמיד... נניח מעל המיטה כך שכל בוקר אתה רואה הנקודות האלה ויודע שהיום אתה עושה מאמץ לשתפר בהם וכל לילה כשאתה חוזר למיטה אתה רואה הנקודות ושואל עצמך מה עשית כדי לתקדם באותן נקודות? אפשר להניח בתוך הארנק וכל עת שאתה משתמש בו אתה נזכר בהן וכו' וכו'...
מצא חן בעיניי הרעיון...קופקליפטוס


לקבל קבלות שאפשר לעמוד בהם ולשים תזכורת בפלפון...אהבת עולם!


את זה אני עושה בעניינים אחרים... מומלץ...קופקליפטוסאחרונה

שלוש תזכורות ביום:

בוקר - לעשות דקה חשבון נפש על אתמול.

באמצע היום - להגיד תודה לה' על הכל.

בסוף היום - לחשוב דקה על בית המדרש.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך