כל כך רציתי לשמוח בחג הזה.. (סוג של פריקה )שריקה

אז רציתי לשמוח.

וניסיתי.

ואפילו הצלחתי (כמעט לגמרי!).

 

והיה בלגן

ואורחים

וילדים

ודיבורים

וכיף.

 

 

אני לא מאמינה איך הם הצליחו להרוס לי את הטוב הזה.

לא מאמינה שבשבת חול המועד סוכות,

שבת - יום שאני כל כך משתדלת לשמוח בו,

וסוכות - החג היפה הזה שאני אוהבת,

בכיתי במיטה חצי מהצהריים.

(בחצי השני ישנתי, תודה על ההתענינות. ולא, זה לא היה לפני הדמעות, אלא בין לבין ).

 

האחים המתוקים שלי, שחושבים שיש להם זכות לדבר,

חושבים שהם יודעים משהו.

חושבים שמותר להם לבקר את ההתנהלות שלי בדייטים.

חושבים שהם יכולים להאשים (כן, להאשים. בלי להתיפיף או לנסות לרמוז. ככה על השולחן)

להאשים אותי במצב שלי.

 

כאילו מה הם בכלל יודעים,

ומה הם מבינים.

כאילו שמישהי שיצאה עם בחור אחד והתחתנה איתו יודעת משהו על להבליג עם חסרונות, על להעלים עין מקשיים ולתת עוד צ'אנס ולנסות בכל זאת.

 

עדיין אני בוכה. בחדר, לבד.

 

"כי אבי ואימי עזבוני וה' יאספני".

ולא, זה לא מנחם.

 

כמה יצירתיות יש לאלוקים בסוגי הנסיונות שהוא מנסה אותו במסע הזה.

די אלוקים.

די.

נגמר לי הכח.

 

לא רוצה לבכות עד סוף החג הזה.

רוצה לשמוח.

 

רוצה לשמוח כבר שמחה שלימה.

בבקשה.

 

וואי שריקה..חיהל'ה
באמת שלאף אחד שלא עמד בניסיון הזה אין זכות לשפוט אותך.
קרה גם לי, בשבת האחרונה שכולם התכנסו אצלנו ביחד...
כל כך מכירה את ההרגשה, התחושה הזאת שאת בעמדת מכץגננה וצריכות להגן, כן להגן! על עצמך.. על הכבוד שלך..
כי אלו שסביבך נחלקים בדעה האם את לא מבינה מה לחפש, או שאת בכלל בל''חית חסרת הצדקה ("כאילו, את יותר מידי רוצה להתחתן, אז מה אם את מחפשת כבר שנה, זה לא מצדיק את זה שכשמציעים לך מישהו את מבקרת מהר - הלו יש זמן..")
כשהם עצמם מצאו כל כך מהר.. בתוך פחות מחצי שנה..

אבל
אני החלטתי שהם לא יהרסו לי את השמחה,
וגם לא יקררו לי את הרצון למצוא את החצי שלי,

ה' ב''ה לא ניסה אותם במה שאני עוברת,
ואני שמחה בשבילם שזה נחסך מהם..

החג הזה חשוב כל כך -אומרים שמי שמח בחג הזה - ישמח כל השנה.. ומי ששמח - ה' נותן לו סיבות לשמוח..
אז..
אני יודעת שזה קשה,
אבל את מסוגלת,
לאסוף את השברים..
לקום, ולהחליט לשמוח..

''ההרגשה שלך - היא בחירה שלך.. אנחנו בוחרים מה להרגיש - ללא קשר לדברים שקורים לנו'' (מקור - אבא שלי)




שולחת לך מפה חיבוק גדול

ומאחלת לך שה' ייתן לך רק סיבות לשמוח!!
שנזכה לשמוח פה כולם בקרוב בשמחתך...


את מדהימהעונה חדשה
לסבול ביקורת בעניינים אלו זה הדבר הכי קשה
במיוחד מאלו שבאמת רץ להם....
זה באמת כואב
אמרת ש'ה יאספני' זה לא מנחם -מה שאני יכולה לומר לך שאני גם בעסק הזה ובאמת אין כל כך מה לנחם.
את רוצה את התמיכה של האנשים שאת אוהבת ומקבלת ביקורת לא מוצדקת...
תנסי למצוא מישהו שיבין אותך אפילו מחוץ למשפחה זה יכול לעזור
מאחלת לך מכל הלב שתמצאי את האחד שלך
ולא תעמדי במצבים כאלו יותר.
וואווחלל הפנוי
שה' יתברך ישמח את ליבך
בדיוק כמו שאמרתסוסה אדומה
מה הם בכלל יודעים. הם לא יודעים כלום, ולא משנה כמה הם יגידו ויחשבו שהם יודעים, זה לא ישנה את המצב. הם באמת לא יודעים כלום.
אז הם לא יודעים, אל תתני לשקר רגליים שאין לו.

צפצפי עליהם. כל עוד תתני לדברים שלהם מקום אצלך, הם ירשו לעצמם להמשיך.

המטרה של הנסיון, הוא להעלות אותך. אולי הוא רוצה שתחזרי עוד יותר את העצמאות שלך, ותחליטי שדעתיהם של אלה שלא מכירים אותך באמת באמת, והעיקר דעה שמחלישה אותך, לא מנהלת אותך.
אוי! כל כך כאב לי לקרואמישהי 1
אין מישהו בעולם שיכול לשפוט אותך
תהיי חזקה ותמשיכי לצאת ולפעול כפי שאת רואה על מנת להתחתן
אל תתני לאף אחד אף אחד להפיל אותך ולייאש!!
כשאת בוכה תדברי עם ה' ותתפללי אליו.
ובכלל-אומרים שהכוח של הבלגה על עלבון הוא כל כך עצום ומסוגל לישועות
יקרה!!!!רחפת..


את כל כך צודקת. בא לי לתת להם מכות!!

גם בגיזרה המשפחתית אצלי נאלצתי להציב גבולות.. אסור לדבר איתי על זה. אסור לשאול אותי על זה. אסור לרמוז או לקרוץ שום דבר! כמו בברכהמ''ז. היצר הרע של החג

תרגישי בנוח לכעוס עליהם בפניהם ולצעוק על שלך. זה פשוט לא בסדר. בשום צורה.

נשמה אהובה, החג עוד לא נגמר, את הולכת לשבור בו שיאים של שמחה!
אחחח נשמה, זה נשמע כל כך כל כך נורא איוושה

אין דבר יותר גרוע מביקורת ותחושת שיפוטיות, ועוד מצד האנשים הכי קרובים.

סליחה שאני אומרת, אבל מה הם מבינים בכלל? איזו זכות יש להם לדבר עלייך? יש להם מושג מה את עוברת? הם עמדו בכל הניסיונות שלך, התמודדו עם אותן ההתמודדויות?  

ועוד לשמוע הערות ממישהי שהתחתנה עם הבחור הראשון... וואי וואי וואי, נשמע כל כך מעצבן!!! 

מחזקת ומנחמת אותך, וכואבת יחד איתך. זה כנראה חלק מהניסיון שאת צריכה לעבור.

יכולה להגיד לך שבכל הדברים המכאיבים שעושים לך אחרים - יש גם משהו טוב. למה? כי הם משייפים אותך. כמו נייר זכוכית שמחליקים איתו רהיטים ואבנים, ככה גם את - נהיית חלקה ורגישה בדרך הכואבת, ובבוא הרגע, אחרי שגם את תתחתני (בע"ה, עוד השנה) ותשבי בסעודת חג עם האחות הרווקה של בעלך שיחי', ותאזיני לכל העלבונות שמטיחים בה הסובבים - את תדעי יותר מכולם מה היא עוברת, תדעי לנחם אותה ותהיי האדם הכי רגיש בעולם לסיטואציה שלה.

 

את תזכי לשמחה ענקית בקרוב, את תראי! לא רחוק היום שינחת עלייך כל כך הרבה טוב, שלא תדעי מאיפה זה בא לך וכבר תתחנני מה' שיפסיק, פשוט כי את לא יכולה לקבל עוד! חיוך גדול

שולחת חיבוק חם מרחוק

 

שריקוש שלי תקשיבילב אוהב

זה החג שנאמר בו להיות בשמחה, 

והשמחה נמדדת בו לכל השנה...

 

אני כל כך מבינה אותך . כמה זה קשה, וכמה זה מבאס שמגיעים למצב שבוכים בחג האהוב הזה!
 

וכמה קשה לקבל ביקורות מאנשים שאפילו לא מבינים בתחום, ואין להם עניין ומושג בנסיון הזה...

 

אוהבת אותך, תהיי חזקה...

 

תתבודדי לה' לפחות כמה דקות כל יום.. והרבה תהילים

 

 

אוווץ*צועד*
איזה מבאס

גם אם את לא מרגישה את זה

הקב"ה אוסף את הדמעות שלך
דמעה לדמעה
ואוסף אותם למים חיים
שמפתחים אותך עוד ועוד
שתהיי הכי הכי איתו. עם האיש שלך.

כל דמעה היא עוד קצת.

ואחותי, למרות הקושי,
תחשבי מה משמח אותך ותשתדלי בזה ממש.

האמת שכתבתי את זה הרבה בשביל עצמי. גם לי היה ויש עצבות מסויימת. אומנם לא בגלל שום אח, אבל גם בנושא הזה😕
קצת אנוכי. אבל אני מקווה שזה יחזק אותך גם.


נ. ב כל פעם שכותבים פה על נץ נושא הזה, אני נזהר יותר עם אחותי. לא להיות ציני מדי איתה על הנושא הזה. מקווה שהיא לא נפגעת ממני.



חג שמח!
ואוו איזה מבאסניצנים
קודם כל

ויאללה בע"ה אני מקווה שהנה באה שנה חדשה שתביא איתה בשורות טובות!!
מה הם מבינים מהחיים שלהם...ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך י"ח בתשרי תשע"ח 21:56

פשוט שטויות לגמרי.

 

חבל לקלקל לך אפילו רגע בשביל זה.

 

כל הכבוד שהשתדלת לשמוח, באמת, מצד עצמך. זה העיקר - כי זה מה שאת.

 

ביחס למה שאמרו, תחשבי שזה בערך כמו מי שעוסקת במכונות תפירה שמביעה דעה "מקצועית" על רכבים. מחייכים, לא מתייחסים... אפילו אם זה נאמר ממש ב"מבינוּת" (והראיה הפשוטה שלא מבינים בכך כלום - כי מי שמבין, בחיים לא ידבר כך.... זה גם לימוד הזכות עליהם..).

 

מועדים לשמחה,

 

תחזירי את החיוך,

 

זו גם סגולה טובה למצוא מישהו מתאים...

 

 

בעיקרון לא מפה, אבל במקרה קראתי והיה לי מה להגיד..בארץ אהבתי
אז אני בכיתי השבת על דברים אחרים, וניסיונות אחרים לגמרי, ממש תוך כדי העלבון והבכי הקב"ה האיר לי מחשבה שכל כך עזרה לי וכשקראתי עכשיו מה שכתבת חשבתי שאולי גם לך זה ייתן משהו...
אז מה שממש שינה את ההסתכלות שלי תוך כדי הקושי, היה שחשבתי שדווקא כשאני נמצאת בכזה מצב של קושי ועבודה קשה כל כך על המידות, זו הזדמנות לבקש מה' על משהו שממש חשוב לי, שה' יזכה אותי בזכות הצער הזה (אני התפללתי על זיווג לאחותי הגדולה והאהובה).
אחר כך היום כשהיה לי עוד עניין מתסכל מאוד עם הבת שלי, גם התפללתי לה' שבזכות העבודה שאני עובדת על עצמי להגיב בסבלנות (והיה באמת קשה...) שה' יזכה את אחותי בזיווג.
ברגע שהצער מנותב לכזו תפילה, הרבה יותר קל לשאת את הקושי,פתאום הכל תופס פרופורציות אחרות.
(אני לא יכולה לספר על זה כסגולה שעבדה, כי זה קרה רק היום, אבל אני בטוחה שהתפילה לא שבה ריקם גם אם לא נראה את התוצאות מיד...)
ושבעז"ה הקב"ה ישמח אותך וישלח לך שנה של שמחה בכל התחומים!
תודה לכולכם!!!שריקה

@חיהל'ה

@עונה חדשה

@חלל הפנוי

@סוסה אדומה

@מישהי 1

@רחפת..

@איוושה

@לב אוהב

@*צועד*

@ניצן_מ

@צריך עיון

@ד.

@שמן פשתן

@בארץ אהבתי (למה לא מתייג???)

 

תודה לכולכם!!!

עזרתם. 

עזרתם המון!!!!

 

אני יותר טוב. ב"ה.

 

רציתי להגיב לכל אחד.

כי מגיע לכם.

ויש לי יותר מה לומר.

 

אבל אני מותשת

 

אז רק אומר שוב תודה.

יקרה שימחת אותי!איוושה
תודה מותק שריקה

תדעי שכל התגובה שלך הייתה ממש שווה,

והסוף שלה בכלל.... נתן כח!!

אוהבים אותךחיהל'ה
תודה גם לך!ע מ
אמנם לא כיוונת לזה, אבל השרשור הזה חיזק גם אותי. גם אני בימים האחרונים נאלצתי להתמודד (בתחום קצת אחר) עם מנה גדושה ופתאומית של הערות-האשמות-קביעות מכיוון של אנשים שלא מבינים כלום ממה שהם אומרים, והבעיה שאי אפשר להתעלם, הם דורשים התייחסות והם יותר מבטוחים באמת ובתמים שהם שווים אותה, וקשה להחליט עם עצמי שהם באמת לא מבינים כלום, כי בכל זאת מדובר באנשים שקרובים אליי, ואת דעתם של רובם אני מאוד מעריך כמעט בכל תחום אחר, דעה שקולה ועניינית - ואז פתאום לחשוב עליהם שבזה "הם טיפשים" זה בכלל לא פשוט. כמו מבוי סתום שכזה - אין מה לעשות, רק להתפלל שייגמר ולא יזיק.

בקיצור - אז ניתבתי את התגובות כאן גם אליי, וזה עזר לי.
בהזדמנות זו - מועדים לשמחה ושבוע טוב!
שריקה

שמחתי לעזור

 

ואל תשים עליהם.. על כולם.

דעתם אמנם שקולה, אבל אם הם לא מכיריםארץ השוקולדאחרונה
את כל המכלול, אז דבריהם כנראהיהיו פחות נכונים.

צריך לזכור שלכל אחד ואחת יש שיקולים אחרים וזווית ראיה שונה, ממילא הם פחות יבינו את הקשיים שיש לך.
אוףף!! שריקושש!!❤לב טהור:)
בס"ד

ככ כואב לי לשמוע שבכית!
ענק!!!
וו- וואי.. באמת באמת קשה!
לשמוע ביקורת זה דבר ככ מחליש.. במיוחד בדבר שבו ממש קשה לנו..!
וזה לא משנה אם הם יודעים באמת מה ההתנהלות שלך ואם גם הם חווה דברים כאלו בדייטים, אין להם שום זכות שבעולם לבקר אותך ככה!

שתדעי- שאת בחורה מהממת ממש!!
גם חיצונית ובמיוחד בפנימיות שלך שממש מקרינה החוצה!
[ועכשיו אני מכירה אותך אז אני יודעת!]

והאחד שלך ככ יזכה בך!
ב-א-מ-ת!!
בעז"ה מאחלת לך שזה יקרה ממש בקרוב, בקלות ובשמחה גדולה! ושתרגישי איך הקב"ה מלווה אותך בטוב אמיתי ומוחשי!

ובינתיים- קומי! צאי לבלות ולשמוח! לכי עם חברות ותעשי
רק מה שאת אוהבת,
רק מה שאת חושבת
שיהיה לך טוב!


אוהבת אותך יקרה!
שוב להגיד תודה אנשים!!!שריקה

קראתי את התגובות שלכם,

וקראתי שוב,

ושוב.

 

וכל פעם קבלתי עוד כח,

ועוד נחמה,

ועוד יכולת לשמוח

 

לא נראה לי שאתם מבינים כמה עזרתם,

אבל פשוט המון!!!

 

אתם מדהימים.

באמת.

כולכם.

 

מודה לה' על האפשרות להיות כאן בפורום הזה

 

 

ורק אעדכן שהיתה לי אתמול שיחה עם אמא שלי,

לא פשוטה בכלל,

הרבה דמעות (שלי, כן?...)

אבל הדברים יעברו הלאה בעז"ה, ואני מקוה שהאנשים ילמדו את מקומם

 

 

 

 

המשך חג שמח שמח לכולם!!

שוב תודה רבה!!

 

ובעז"ה בקרוב הקב"ה ישמח אותנו שמחה שלימה.

את כולנ"ו.

שריקה, בסופו של דבר המטרה היאארץ השוקולד
שתהיי עם מי שמתאים לך ושאת מתאימה לו.

רק את והוא תוכלו לדעת האם זה נכון, האחים שלך פחות מבינים מה את לגמרי צריכה. לכן, תזכרי שהם לא באמת מבינים יותר טוב ממך.
אני בטוח שאת בחרת להתנהל נכון לפי מה שמתאים לך על סמך ההיכרות מכאן, שנשמע שברוך ה' יש לך שכל והבנה.

ולגבי התחושה, אנשים פעמים רבות משליכים מנסיונם על אחרים, אבל זה שלא בצדק, כי הקב"ה נותן נסיונות שונים לכל אדם ואדמה
אמנם, את יכולה לבחור מה ללמוד מאחרים, אך הם לא מסוגלים לשפוט ולהאשים.

זה ממש לא נעים כשאחרים שופטים אותנו ובעיקר בנקודות רגישות, אז העצב מובן.

יהי רצון שמכאן והלאה יהיו לך רק סיבות לחייך ושתזכי בזמן הראוי והנכון לבחור הראוי, הנכון והטוב ושיהיה לכם רק טוב יחד תמיד (ושתעופו זה על זו וזו על זה)
תודה רבה!!שריקה

הצלחת להצחיק אותי, אז תודה.

וכמובן שגם מה שכתבתי לאחרים רלוונטי מאד...

 

>>>>

תודה לכולכם!!! - לקראת נישואין וזוגיות

 

שוב להגיד תודה אנשים!!! - לקראת נישואין וזוגיות

שמח לשמועארץ השוקולד
תשובה יפה!זוהרת בטורקיז


תודהארץ השוקולד
תמיד כיף לקבל מחמאות בפורום
וואלה באמת קשה... זה קריטי מאודמתן תורה

שהסביבה שלי תהיה בעמדה מפרגנת ולא בעמדת הביקורת, במיוחד כשכל המאמצים נעשים..

 

כשמדובר בבנים/ות בוגרים ורציניים, וקל מאוד לראות את זה, אז הדבר הראשון לדעת הוא שהבחור/ה עושים הכל מצידם ומה שנשאר זה רק לחזק כי גם ככה זה לא פשוט- אני כן יכול לקבל בצורה מסוימת את התגובות מאמא או אבא כ אצלם זה מגיע ממקום דואג ואמתי וגם אז זה לא כ''כ פשוט...

 

נראה לי שבאופן כללי כשמדברים על השפעה וחינוך צריך שתהיה הבנה בסיסית איך זה עובד- מה שבטוח זה לא קורה בהטחת האשמות אלא רק מתוך חיזוק ותמיכה

ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרוםאחרונה
עדיף לסבול בשקט.
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

חחח חלאס לרדת עלי😂😂😂Lavender
חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמניאחרונה

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך