שאלה לבנות: האם אתן חושבות כמו פמניסטיות ששמירת צניעותחסדי הים
תלויה רק ביד האשה, או שאתן מקבלות את דעת רש"י על פי חז"ל ש: "ללמדך שהזכר כובש את הנקבה שלא תהא יצאנית".
(לפי פשטות המדרשים, הזכר- הוא האבא של הבת או בעלה, ולא סתם אדם זר, אבל עדיין יש פה זכר שמתערב בצניעות שלה).

אז זה תלוי רק בכן, או האבא או הבעל יכולים להתערב?
היום כשהאישה כובשת את הזכר שלא יצא אולי אפשר לומרהדוכס מירוסלב

שהחיוב על פריה ורביה מוטל עליה?

לפי הירושלמי, האשה גם באמת חייבת ב'פרו ורבו'.חסדי הים
(בדיוק כתבתי את זה בצמ"ע)
להלכה לאהדוכס מירוסלב

אבל אולי חז"ל חזו ברוח קודשם הטהורה שהנשים יהיו השליטות כאן

מה זה צמ"ע? הפורום הזה עם הביריונות?

לפי השו"ע לא חייבות ב'פריה ורביה'. השאלה אם כך פוסקים בא"יחסדי הים
בעקבתא דמשיחא.
כמובן דעתך שעדיין פוסקים להלכה כשו"ע.
יש מי מהאחרונים שכותב אחרת?הדוכס מירוסלב

א"י היא אתריה דהרמב"ם, ומרן...

ידעתי שתגיד 'אתריה'. הראש של 'מכון שילה'חסדי הים
פוסק כמקורות הארץ ישראליים.
מי זה? ומה הוא כתב בנידון דידן?הדוכס מירוסלב

דבר ידוע (ודי חדש) שאשכנזים היו הולכים אחרי הכרעות הגאונים של ארץ ישראל.

כאן לא אשכנז, למרבה האירוניה

שכחתי את השם שלו. יש לו הרבה שיחות ביוטיובחסדי הים
בנושא
המצווה עצמה?הדוכס מירוסלב


בכללי שצריך לפסוק כירושלמיחסדי הים
אשמח לקישורהדוכס מירוסלב

מעניין מאיפה הוא מביא את זה? הרי הלכה כבתראי

זה בכמה סרטונים. הנה דוגמא לאחד מהם:חסדי הים
מה פירושרקפת לבנה

שנשים יהיו השולטות?

בוא נגיד את האמת..מבקש אמונה

אחד כזה הוא לא בדיוק זכר לא

חח המשיח הוא נקבה?רקפת לבנה


את כותבת דברים משונים הדוכס מירוסלב


משיח? איך הגעת למשיח? מבקש אמונה


חסמו אותך?דור =)
תבדוק את המציאות ותראה שכנראה כולם כאלה...הדוכס מירוסלב


לא כולם, אבל רובם.. וזה באמת בעיה חחמבקש אמונה


האר"י אמר שזה מה שיהיה, ואמר שזה תוצר של חטא העגלהדוכס מירוסלב

כמדומני שזה בשבחי מהרח"ו (או אולי שער הגלגולים? לא זוכר)

אני לא מסכימה עם זה שכל דעה אוטומטית מגדירה את האדם.סוסה אדומה
אני חושבת שאם מדברים על הפשט עד הסוף, כשהכוונה היא "יצאנית" - "פרוצה", אז יש להם לגיטימציה להתערב, כי זה בעצם דומה להתערבות במקרה של אדם שמתאבד.

אבל כשמדובר בשמירת הלכה ובגדרים שלה, הלגיטימציה של הזכר להתערב בצניעות היא אותה לגיטימציה שיש לו להתערב בכל מצווה של בין אדם למקום שהוא לא הוא. כלומר, לא.
ואם לכבוש, אז לכבוש בדברים. לשכנע, ולא במובן של להכניע.
אני רק דיוקהדוכס מירוסלב

הקישור בין "יצאנית" ל"פרוצה" הוא המצאה חדשה

גם יצאנית היא המצאה יחסית חדשהסוסה אדומה
בין כך ובין כך, זו דעתי.
אם מדובר בפרוצה, יש מקום להכריח, אם מדובר במשהו אחר, הכי רחוק שאפשר זה לשכנע (לחנך לצניעות).
יצאנית זה מושג שחז"ל כתבו והוא במשמעו המילולי בלבדהדוכס מירוסלב

כמובן שזאת לא המצאה

המצאה זה מושג יחסי סוסה אדומה
👍👍חיהל'ה
גם אני לא הבנתי את הקישור..
אני לא חושב ש'לאה' ו'דינה' היו פרוצות, והן נקראות במדרשחסדי הים
'יצאניות'.

לגבי 'לכבוש' בשכנוע בימינו, אני מסכים.
גם אני לא חושבת... ח"ו.סוסה אדומה
אבל כמו שהמשמעות המילולית משתנה עם הזמן, גם ה"הלכה" למעשה.
בסופו של דבר, אם הזכרים יתערבו היום בצניעות של הנשים בבית, סביר להניח שהתוצאות יהיו הפוכות.
וגם אם ישכנעו, יתכן שהם לא בהכרח ישיגו מה שהם רוצים.
צריך רגישות גדולה בנושאים שבין אדם למקום. חלק מהרגישות היא לא לדחוף את האף.

אנחנו חיים בדור שבו אנשים מחפשים אמת, חלק ממנה היא לעשות דברים כי אני עובד ה' ולא עובד את החברה.
לפעמים לשכנע מישהו בדרך לא נכונה, בעצם יוצר אנטיגוניזם ותוצאה הפוכה.
מותר לחנך לצניעות, ולשכנע במובן שזה הדבר הכי כדאי לעשות אבל לא מעבר לזה.
מחילה,הדוכס מירוסלב

אבל ההלכה לא משתנה רק כי עמך ישראל שיבשו את מטבע הלשון

''הלכה למעשה - מטבע לשון שמשמעותו - יישום בשטח..חיהל'ה
היא לא התכוונה שההלכה משתנה..

אני לא הבנתי את זה ממה שהיא כתבה..
שים לב טוב
אם את צודקת, קשה לי להבין מהתוכן את הכוונההדוכס מירוסלב

האם רק שהגבר לא צריך להתערב? על זה אפשר לדון, כי מצווה לא לומר את מה שאינו נשמע וכו'.

אם שהשינויי לשון צריכים להשפיע עלינו? מסכים, כי הדברים ישמעו אחרת. אבל לדעתי כדאי וצריך לעשות מהלך לתקן את הלשון.

 

בסופו של דבר ראיתי שאין שום משמעות לגבר שמוכיח אישה לעומת אישה שמוכיחה אישה, הכל תלוי בכוונה כמו שמרן הרב אליהו זצ"ל היה מרבה להזכיר.

כשזה לשם שמים, הדברים מתקבלים. כמו שחכמים אמרו "כל מי שיש בו יראת שמיים - דבריו נשמעים".

אני חושב שגבר שרוצה להוכיח אחרים (גם גברים) על צניעות, שיבדוק אם הוא צנוע לפני-כן.

 

דברי הרב אליהו זצ"ל לחיבת הקודש (זה לא המקור שאומר את מה שאמרתי, לא זוכר את המקור המדוייק)

http://www.harav.org/Dmuto/ArticleDetail.asp?ID=486

מה שאמרתסוסה אדומה
לעניות דעתיחיהל'ה
יש הבדל בין ''יצאנית''
לבין צניעות בלבוש

ולכן נשאלת השאלה למאי נפקא מינה?😝

מראש, כדאי שהבחור יבחר בחורה ברמה רוחנית ויראת שמים קרובה לשלו.
וכן, גם צניעות היא פרמטר לבחירת בת זוג בעיני.
אחרי החתונה -
הגבר לא יכול להיות ה''שוטר'' של אשתו.. לא מתחתנים כדי ''לחנך'' את בן או בת הזוג שלנו..
זה לא התפקיד שלנו כבני זוג, וגם לא בריא לזוגיות ולמערכת היחסים של משפחה..
אם משהו לא מוצא חן בעיניו של הגבר,
הוא יכול להחמיא יותר על בגדים צנועים..
לתת לאשתו הרגשה טובה שהיא נראית טוב, ביום שהיא לובשת משהו צנוע יותר.
אבל להתערב יותר מזה?
לא הייתי ממליצה..
וגם לא הייתי רוצה שיעשו לי את זה..

זה בערך כמו שאישה תתערב לבעלה, ואם הוא לא קם בבוקר לתפילה היא תסביר לי שזה לא בסדר ולא כך נוהג יהודי ירא שמים..
יש הבדל בין לחנך לשכנוע. אני כן חושב שבכל התחוםחסדי הים
הרוחני, כן חשוב שכל אחד ינסה לשכנע את השני להקפיד על ההלכה.

[בן-דוד שלי הוא ת"ח והוא גר בחו"ל. בחג הוא נמצא בארץ. אז הם שמרו יומיים יום טוב. ביום השני, הוא רצה לחזור במכונית עם דוד שלי (הוא גר פה) לאיפה שהם שוכרים. לפי ההלכה זה מותר, אבל אשתו הרגישה שמבחינה רוחנית זה לא שייך, אז היא שכנעה אותו לחזור ברגל. הכל היה בסדר. זאת זוגיות ראויה.]
השאלה היא מה היא מגדירה כ''התערבות''חיהל'ה
אבל שתדע לך שבתחום הצניעות, הנושא יותר רגיש..
כי לבוש זה עניין יותר אישי ופרטי..
בפרט אצל אישה, שמרגישה שזה תחום מאד חשוב בחיים שלה..
גם שכנוע צריך להתבצע בצורה עדינה מאד,
ומאד לא ''מתערבת''

שים לב שנתתי גם דוגמא לדרך כזאת-
פשוט להחמיא על בגד צנוע..
אני מסכים שזה תחום עדין, אבל אם הם חייבים לדברחסדי הים
ולתאם על דברים שבינו לבינה, ק"ו הם יכולים לדבר על צניעות.
לפני החתונה? ברור שצריך לברר על צניעות ויראת שמיםחיהל'ה
לפני החתונה - צריך לברר שהבחורה ברמה הרוחנית שלך. לוודא את זה..
ואם בחלק מהמקרים בבירור הוא לדבר על מהי צניעות בעיניה - זה ראוי בעיני מאד.

אחרי החתונה - לא כדאי ''להתערב'' - כלשונה של פותחת השרשור. הצניעות של האישה..
אפשר להחמיא על בגד צנוע יותר, אפשר לרמוז בעדינות,
אפשר גם לומר שאתה מעדיף יותר צנוע,
אבל לא להתערב לאישה יותר מזה בלבוש...
זאת קצת חדירה למרחב האישי של אישה - והוא לא ישיג מזה כלום לדעתי.. אולי מריבות..

אגב
אני מהכיוון ההפוך -
מפחדת שיתברר לי אחרי החתונה שהבחור מעדיף לבוש פחות צנוע..
אני מבקרת שהבחור ירא שמים וכו'
אבל בנושא הזה - זה קצת תחום שיש בחורים שלא מבינים בו..


חחח אני אוהב שאתה מגדיר בשאלה את התשובה.*צועד*
אולי. מה שמצחיק שאני מגיע ממקורות למציאות, ולאחסדי הים
מהמציאות למקורות.

למדתי את הרש"י כהכנה לפרשת בראשית, ואז עיינתי במדרשים מסביב, ועלתה לי השאלה במציאות.
זה מעולה*צועד*
השאלה אם אתה מעלה שאלה לדיון(אם כן, לא בצורה נכונה..)
או שאתה כותב את הבנתך בצורת שאלה.


אני נגיד, כבת, לא הייתי עונה על תשובה שמגדירה אותי כפמניסטית וחולקת על רש"י. יותר סביר שהייתי עונה תשוב צינית ניצחת.
או לא עונה.רחפת..
@חסדי הים זו שאלה מאד יפה. אבל צריך לנסח אותה בצורה שתאפשר להגיב בלי להסתבך עם מקורות חז''ל. במטותא.
אם כבר מקורות..למה לא?
הרמב"ם (הלכות שביתת עשור א ז) כותב:

"נשים שאוכלות ושותות עד שחשכה והן אינן יודעות שמצוה להוסיף מחול על הקדש אין ממחין בידן שלא יבואו לעשות בזדון. *שהרי אי אפשר שיהיה שוטר בבית כל אחד ואחד להזהיר נשיו*. והנח להן שיהו שוגגין ואל יהיו מזידין. וכן כל הדומה לזה"

למה לא בעצם?..

(אולי, העמדה הנפשית שהאיש אחראי לשמירת מצוות של אשתו, לא *יעילה*.
אני חושב שהיום, גם בתחום הצניעות היא פחות יעילה).
השולחן ערוך פוסק על אותה הלכה שבדבר שמפורש בתורה כןחסדי הים
ממחין בידם, ובדבר שישמעו גם בדרבנן ממחין.

אמנם רואים מהמדרש שהבאתי, שצניעות זה גם שייך לאחריות האבא או הבעל, ואיך אפשר להשוות דבר כללי כמו צניעות, לאיזה הלכה קטנה בהלכות יו"כ.
גם תעיין בדברי הרמב"ם עצמו בנושא (הלכות סוטה):חסדי הים
"וכל שאינו מקפיד על אשתו ובניו ובני ביתו, ומזהירן, ופוקד דרכיהן תמיד, עד שיידע שהן שלמין מכל חטא ועוון--הרי זה חוטא, שנאמר 'וידעת, כי שלום אוהלך; ופקדת נווך, ולא תחטא' ".
רק כדי ליישב את ה"סתירה" שהוצגה כאןהדוכס מירוסלב

ברור שהרמב"ם סובר כמו חז"ל שזה תלוי באם יקבלו ואם לא, וגם יש הבדל גדול בין צניעות לבין אכילה אחרי שתחשך.

מבחינתי..לב אוהב

אם בעלי הוא דמות חשובה בעיניי ואהובה, אני יותר מאשמח להקשיב לדעתו בעניין הצניעות שלי...

שנזכה..

אמרת יפה!*צועד*
ולוואי עלינו!
רק מזהירכי בשמחה תצאו.

שממה שידוע לי, וידוע לי,

רוב הנשים לא במקום הזה,

אז היזהר והישמר מהערות בנושא,

כי זו הנקודה הכי רגישה והכי פוגעת בהן.

 

ו-@לב אוהב, אשריך! לא מובן מאליו...

ברור,*צועד*
לכן כתבתי הלוואי.


כמובן הכל עניין של כל זוג באשר הוא

תודה על ההארה.
זה באמת תלוי בסוג הזוגיות..לב אוהב

אבל זאת השאיפה בעז"ה..

ונקווה שבכלל לא יהיה לזה צורך,

כאילו למה שבעלי יצטרך להעיר לי על צניעות.. 

אם לומדים חסידות הכל טוב*צועד*
סתם,
בהצלחה! שכוייח!
מותר גם לבנים לענות?צריך עיון
קודם כל אני מקווה להתחתן עם אשה שהנושא הזה חשוב לה בלי קשר אלי.
ובמבט יותר רחב, אני חושב שבקשר זוגי טוב צריכה להיות גם ביקורת בונה שעוברת בצורה חיובית, על כל מה שצריך.
אממ.חצי משלם
כן חושבת שבעל יכול להעיר לאשתו ויש את המקום שזה טוב וחשוב.

לא בכל מצב זה יהיה צעד נבון.
זה משהו שמאד קשה לנשים ברמה שהערה כזאת יכולה לגרום לממש פיצוץ גדול בזוגיות לפעמים.
ואם יש לאישה תחושה שבעלה שופט אותה ולא מבין אותה היא יכולה מאד מאד מאד להפגע מזה.

ואם אני מפחדת מהתערבות הפוכה?חיהל'ה
יש לי חברה נשואה שבעלה ''מעודד'' אותה להתלבש פחות צנוע ממה שהיא היתה..
לאחרונה יוצא לי לשמוע יותר ויותר על מקרים כאלה.
אני נחשבת מאד צנועה בלבוש,
וגם בסגנון - מאד שמרנית.
ויצא לי גם לראות בפורום הזה הרבה פעמים ביטוחיים כמו - סגנון לבוש אפשר לשנות אחרי החתונה..
וזה מפחיד אותי..
זה מלחיץ אותי..

כן,
אני מבררת על כל בחור שהוא ירא שמים,
וגם משתדלת שיכלה בפגישות שיח על שמירת ההלכה וכו' - ואם זה רלוונטי אני מציינת למשל את נושא הצניעות ומסבירה שזה חשוב לי.

אבל עדיין - לא כולם מבינים בצניעות.
וגם אם כן - לא כולל, אני מודה, מפרשים את זה כמוני.
ואני לא רוצה שישנו אותי בנושא הזה, שעבדתי עליו הרבה..
לא רוצה שיורידו אותי רמה..

מה דעתכם?
מכירה מקרים כאלה.חצי משלם
גם אותי מעציב.
ומה עושים עם העצב הזה?חיהל'ה
מישהי קרובה אלי מאד,חצי משלם
לבשה רק רק רק ארוך. ארוך עד הקרסול.
התארסה, זרקה הכל קנתה הכל חדש וקצר. קצר מדי. על הברך כזה בקושי...

מישהי העירה לה קצת אחרי החתונה, אז היא אמרה לה "בעלי יעיר לי על צניעות לא את. לא עניינך" ואני דיי הסכמתי איתה שזה באמת לא עניין של אחרים מבחוץ.

חייבת להגיד, שאחרי שנה בערך היא האריכה קצת לאורך לא גבולי ואותי זה שימח. בשקט. בלב.

מה עושים עם זה? מפנימים שלכל אחד יש בחירה חופשית ומאחלים להם רק טוב.
אין לנו זכות בכלל להתערב



חייבת להגיד,
גם אני לבשתי רק ארוך בעבר, דבר שהשתנה למרות שאני רווקה...
אבל מקפידה על אורך ראוי גם עכשיו. ובע"ה ובהשתדלותי תמיד אקפיד.
איזה סיפור..חיהל'האחרונה
מכירה הרבה כאלה..

אולי אחרי שנה הם ''התבגרו'' קצת..
וקלטו ביחד שיותר נוח גם ללבוש ארוך..
מה זה הסיפור המזעזע הזה חחח הדוכס מירוסלב


תשאל אתחיהל'ה
@חצי משלם
זה קיים..
מכירה כמה.חצי משלם
רציתי לכתוב קודם, ולא כתבתי.

שמחרפן בכללי איך שסגנון לבוש של לא מעט נשים משתנה יום אחרי החתונה.

הן בקטע של צניעות (לטוב עוד מילא...כשזה פחות צנוע זה עצוב ממש כמו שחיהלה כתבה... מכירה כמה וכמה מקרוב מאד חלקם) והן סתם בקטע שביום אחד מחליפים את כל המלתחה לובשים סגנון שעד עכשיו אמרת שאין מצב שתלבשי כזה בחיים (וראיתי כמה וכמה וכמה כאלה ברמת ההזוי ממש!!!)

לא מצליחה להבין.
האמת שככל שיש בסביבה שלי יותר כלות שאני מכירה שמתחתנות, אני רואה שזה לא גורף כי אני רואה גם הרבה שלא עושות את זה... אבל ראיתי כמה וכמה שכן... מחליפות את כל הארון!!! יש לכם כסף מיותר בתקופת החתונה??

אני הסגנון שלי משתנה מפעם לפעם גם בלי שאני מתחתנת אז מעניין מה אני נחשבת בעיני אחרים...
מה מפריע? השינוי סגנון או העובדה שזה ירידה ברמה?הדוכס מירוסלב

נראה לי שזה מה שנקרא מצג שווא כדי למצוא בעל ירא שמים.

רק שכשעושים דבר כזה כנראה שגם הבעל יתברר כנוכל

דעתירקפת לבנה

אותי מרתיע בעל שירצה להוריד בצניעות

ומרתיע בעל שירצה להחמיר מאוד בצניעות

כי אני מודעת למה הנפש שלי מסוגלת ויש גבולות

לדעתי צניעות של אישה זה דבר מאוד פנימי

ואם הבעל מעיר ישירות

מבחינתי אני עושה ההפך חחחחחחחח

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סתם

____________

אבל זה נורא מעצבן

חחחחח אוקייהדוכס מירוסלב


היי היי. לא יפה ככה!!!חצי משלם
קצת יותר כבוד.

אתה נכנס כבר למקום של לדון אנשים.
את מי דנתי?הדוכס מירוסלב


סתם שאלהרקפת לבנה

ממה נובע לדעתכם רצון של הגבר לצניעות יתר?

זה לא השתלטות יתר?.......

בפשטותהדוכס מירוסלב

מהתורה

יותר חידודרקפת לבנה

התורה אומרת שהאישה צריכה להיות עם צניעות יתר בניגוד לרצונה , בגלל שהבעל מבקש?

"מצג שווא כדי למצוא בעל ירא שמיים"חצי משלם
"...כנראה שגם הבעל נוכל" למרות הקריצה בסוף.

זה נקרא לדון.
לדון את מי? את האוויר?הדוכס מירוסלב


באופן כללי.חצי משלם
אשרייך ואשרי בעלך..!*צועד*
ראיתי את זה קיים בעיקר בנושאי פאה/ מטפחת.רחפת..
עלמא דשקרא..
תלוי רק באישה.מישהי=)
הבעל רק לאחר החתונהיכול לבקש
וגם רק לבקש. לא לדרוש. בשום אופן
וגם לאבא או אח אסור להעיר. אולי אמאמישהי=)
זה לא מה שהתורה אומרתהדוכס מירוסלב


חסמו אותך?דור =)
אני חושבת שזה תלוי זוג.חצי משלם
לא חושבת שיפריע לי אם הוא יבקש בעדינות שאשתדל במשהו יותר כשנחליט שזה הולך כבר לחתונה.

לא מבטיחה שאענה לבקשתו. אבל אם מפריע לו משהו שיגיד לי ואחשוב על זה...
אני חושבת שמחובתו של הורה לחנך את ילדיו למה שהוא מאמין בוחופשיה לנפשי
ללא קשר לצניעות.
אבל בגיל מסוים הילדים מתחילים לחשוב בצורה עצמאית וההורים כבר לא ממש יכולים לשלוט במה שהם לובשים/עושים, אתה יכול בתור הורה *לא* לתת כסף לבגדים לא צנועים או לבילויים שאתה לא מסכים איתם אבל אתה לא יכול לשלוט לילד בחשבון הבנק שלו ובמה שהוא עושה עם הכסף *שלו*.
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

בשביל זהנחלת

צריך הרבה תפילות. הרבה! זה תלוי בכל כך הרבה דברים; שלום הבית שלכם, לדוגמא...

 

מאמינה שאם זה כל כך ח שוב לך, תקבל את זה. ותעשה את כל המאמצים שזה יצליח.

אבל העיקר זה להתפלל על הכל, אני חושבת.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

נפלאותנחלת

נפלאות כל התגובות כאן!  אתם באמת אנשים רגישים מאוד!

 

חושבת שבחורה המחפשת איש מאוד "גברי" - מעיד על אולי איזה חוסר בטחון בתוכה. מדוע "להישען ולהישען" כל הזמן?!

שנינו נשענים זה על זה...כל אחד מהמקום שלו. אבל נכון ש"אליו תשוקתך והוא ימשול בך.."  - זו קללה בעצם. לא?

הרב הירש (אם איני טועה) בפירושו לפסוק הנ"ל (או בהקשר הזה) אומר שלפני החטא, היתה הרמוניה נפלאה בין

האיש לאשה וזה התקלקל אחרי החטא.  אז כנראה מכאן נובעת ההזדקקות של האשה להישען, לקבל מהבעל,

להיות תלויה בו.... יש כאלו, מסיבות כאלה או אחרות, שבויות בכך יותר ויש....פחות. יותר מלאות בתוכן אולי,

פחות חרדות מהחיים....

 

אבל הרגישות שלך, מאחלת לכל בנות ישראל. זה נפלא. הקללה הזו, בעז"ה, תהיה מורגשת פחות אצלכם בבית.

הלוואי על כולנו....!

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנותאחרונה

יש להם גם קהילה פיזית?

תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך