אבא שלי ממש לא אוהב שאני הולכת עם שיער פזורD=
מבחינת צניעות..לא מצליחה להבין מה הבעיה בזה ולא תמיד אני מצליחה לכבד את הבקשה שלו.
הוא הסביר לי כמה פעמים למה זה לא צנוע אבל היום המון בנות (דוסות ממש) הולכות עם פזור וזה נורמלי לגמרי..
מישהו יכול להסביר לי מה הבעיה בזה?!? (מעבר ל "לא צנוע")
יומטוב
זה פשוט תלוי במלא דברים:גאולההה

אם את הולכת עם קליפס או לא? איזה אורך השיער שלך...

יש לי שיער ארוך..לאורך כל הגב..D=
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך י"ח בתשרי תשע"ח 09:58
וכן, אני הולכת לפעמים עם קליפס אבל הרבה יותר יפה עליי פזור🙆

(נא לשמור על שפה נקיה)
כי פשוט זה באמת מושך לפי מה שהסבירו ליגאולההה

לא שאני לא הולכת עם פזור אבל אצלנו בבית אין בעיה להורים שאני ילך ככה אבל הבנתי לבד וגם בנות הסבירו לי שה אחד המושכיםם במיוחד אם הוא ארוך...

נו אז מה? ועם קליפס זה משנה כ"כ הרבה?D=
(אבא שלי אומר שזה בסדר גמור עם קליפס/קשת או משו מהסוג)
רוצה לשמוע גם בנים..מה אתם אומרים?
בעיקרון צריך שלא יהיו שערות על הפנים עם קליפס או קשתגאולההה

אין שערות על הפנים בפזור לגמרי יש...

כן הבנתי את זה..אבל מה כ"כ רע בזה שזה מושך?D=
זה פשוט יפה עלי הרבה יותר מקליפס או אסוף...
כי המשיכה גורמת בד"כ למחשבות ויכוליםghgh

להגיע מזה לכל מיני דברים שיש להם השלכות עצומות אבל זה רק אם בן מסתכל עלייך לגבי בתוך הבית אני לא מבין את הבעיה אבל לא בהכרח שהשיער הפזור גורם למשיכה

לא משנה הסתבכתי חצי חיוך   

קליפס לא כזה משנה לדעתי..יהודיה בנשמה


זה מה שכתוב בפניני הלכה-אניייי

יד – כללי הלכות כיסוי הראש

פורסם בקטגוריה ו - הלכות צניעות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

מהתלמוד (כתובות עב, א) משמע, שהמקור לכיסוי הראש לאשה נשואה הוא מן התורה, שנאמר לגבי אשה סוטה שחטאה ונתייחדה עם גבר זר, שבשעה שהיא באה להקריב את קרבנה, כחלק מהעונש שהתורה הטילה עליה, הכהן פורע את שיער ראשה כדי שתתבייש, שנאמר (במדבר ה, יח): "וּפָרַע אֶת רֹאשׁ הָאִשָּׁה", מכאן שעל פי התורה שיערה של אשה נשואה צריך להיות אסוף תמיד (מאירי, רשב"ץ וריא"ז, וע' יחו"ד ה, סב). ואמרו חכמים שמן התורה מספיק שהשיער יהיה אסוף ברשת או בכיס קטן, אבל חכמים הוסיפו וקבעו שאין די באסיפת השער במטפחת רשת, אלא צריך לכסותו במטפחת שאינה שקופה. ויש אומרים שדין כיסוי הראש כולו מדברי חכמים (תרומת הדשן רמ"ב בדעת הרמב"ם).

וכתב בעל ה'משנה-ברורה' (עה, י) שדין כיסוי הראש אינו תלוי כלל במנהג, ולכן אפילו במקום שבו כל הנשים אינן מקפידות לכסות את ראשן, מנהג זה אינו יוצר שינוי בדין, ועל כל אשה שרוצה לשמור הלכה, לכסות את ראשה.

וכל זה נאמר לגבי אשה נשואה, אבל רווקה אינה צריכה לכסות את ראשה. ולדעת ה'מגן- אברהם' (עה, ג), מדברי חכמים גם רווקות צריכות להקפיד שלא ללכת ברחוב בשיער פזור, שמצד מידת הצניעות עליהן לאסוף את שיער ראשן. ואכן כך נוהגות חלק מן הבנות הדתיות, שאוספות את שיער ראשן בסרט או שקולעות משערן צמות, כדי שלא יהיה פזור. אולם לדעת בעל 'מחצית- השקל' ובעל 'מגן-גיבורים', אין לבחורות איסור ללכת ברחוב בשיער פזור. ומאחר שיסוד המחלוקת הוא בדברי חכמים, ויש לנו כלל שבכל ספק בדברי חכמים הלכה כמיקל, הרוצות להקל וללכת עם שיער פזור – יש להן על מה לסמוך.

אולם חשוב לזכור תמיד את הכלל היסודי של הלכות צניעות, והוא, שלא למשוך תשומת לב מוגזמת. ויתכן שתהיה אשה שמבחינה חיצונית תשמור על כל הלכות הצניעות אולם לבושה יהיה לא צנוע. כללו של דבר, אין שום פסול בכך שאשה תיראה יפה, להיפך, יש חשיבות לכך שכל בחורה ואשה תשתדל לטפח את הופעתה, אבל יופי זה צריך להיות עדין ומופנם מעט, המשדר יופי, נעימות, נאמנות וטוב לב, ולא יופי המושך מבחינה מינית ומשדר התגרות ומוחצנות

 

 

 

 

אה ואני שולחת לך משהו באישי...אניייי


מוסיף הערהנקדימון
מעניין לשים לב שאצל חרדיות, ברווקות הולכים תמיד עם אסוף, ואילו נשואות הולכות עם פאות ארוכות ופזורות שיער לגמרי.
ממ..זה אכן נקודה רצינית...אהבת ישראל!!


גמלי לא מסכימיםפיצוחית

אם זה לא כרה 

זה מושך תעין.

זה שהם הולכות עם פזור לא אומר שזה נהיה בהכשר מהדריןקורץ

ולא קשור עם זה עם תוספת או חצי... הוא יסכים חצי רקקק בתנאי שהרוב אסוף.

ושיער ארוך ממש הוא יעדיף שיהיה קלוע ולא פרוע...

 

כל כבודה בתמלך פנימה...

 

 

אבא שלי גם לא מסכים לי מאותה סיבה לעשות חורים.(ה' ברא לך גוף ואת מחררת אותו?)

אני לא רוצה לחפור אבל...דשא סינטטי

נכון זה לא צנוע, אבל יכול להיות בנות "דוסות" שמסתובבות עם שיער פזור-ישנה בהלכה אורך מוגבל שהשיער יכול להיות פזור (עד הכתפיים-לא יותר!!) יכול להיות שזה גם באירועי שמחה-שאז הן נותנות לעצמן יותר חופשיות, 

או שהן מסתובבות נגד ההלכה-וזה בעיה....

ההלכה הזאת לא מוסכמת לכל הדעותהדוכס מירוסלב


עליי כן😝חיהל'ה
ממליצה פשוט לתרום את השיער,
ולהישאר עם תסרוקת קצרה ויפה
ממש לא..דור =)
שיער ארוך זה בין הדברים הכי יפים אצל בנות
אמממתן תורה

אני חושב שמבחינה הלכתית יבש אין בזה בעיה

 

אבל מן הסתם  מה שרוצים להגיד אולי, זה שיש עדיין שדר מסויים להופעה מסוימת, ככה שאני צריך לבדוק על עצמי אם זה באמת תואם את מה שאני שאוף ורוצה מבחינה ערכית-

 

אז גם מבחינת צניעות של המראה אני צריך לשאול את עצמי אם בהופעה שלי יש משהו מופרז קצת ואז כדאי לי לחשוב על זה כדי לא לשים את עצמי במקום חיצוני, כי ברור לכולנו שיש הופעות מסוימות לבנים או בנות שזה ממש לא שייך ומקצין לגמרי את העיסוק במראה ובהופעה... 

 

ופה ג"כ זה תלוי אם את מרגישה שיש משהו בדבריו שאולי יש כאן הפרזה, ואז שווה להעלות את התודעה למקום הזה או שזה ממש חלק מהנורמה ואין מה לעשות סיפור

תודה לכולםD=
עזרתם לי מאוד
לילה טוב💕
גם לי הייתה את הבעייה הזוחיה מהמרכז

כל החיים הייתי עם שיער ארוך, ולא הרגשתי בנח ללכת איתו פזור( ההרגשה הייתה שלי וזה לא בא מכיוון ההורים),ולכן תמיד אספתי אותו.

אף פעם לא הלכתי פזור למרות שממש התחשק לי..

לפני חצי שנה החלטתי שאני מסתפרת לקארה קצר(עד הכתפיים) ,כדי שאוכל ללכת פזור ועם מצפון נקי

וזה פשוט יצא מהמם והמחמאות לא מפסיקות!!

 

מישי פעם פתחה שרשור על למה היא הולכת אסוףאניייי

שלום - נוער וגיל ההתבגרות

 

אני ממש התחזקתי מזה!

 

 

(שלחתי לך אתזה באישי ואז אמרתי-למה שלא כולם ירוויחוקורץ??)

וואו אני זוכרת את זה!כי בא אורך

זה אחד השירשורים!

אבא זה תמיד האביר הזה שמגן על הנסיכה שלו.דכ

שיער פזור זה יפה ומושך. הוא רוצה לשמור עליך מהדרקון חחח

לא מושךישי יונה

אני לא יודע למה אומרים ששיער פזור מושך יותר אבל צר לי זה לא יותר מושך...

ולגבי לאסוף אותו אז יש מנהג חסידות שיהיה אסוף אבל אין חובה....

זה לא מנהג חסידות.. אבל מי שרוצה להקל יש לה על מה לסמוך.. למאניייי

למרות שלפעמים אפשר להתלבש עפ"י ההלכה אבל בתכלס להיות ממש לא צנוע... 

זה לא יש להם על מה לסמוך יש מחלוקת ואפשר להחמירישי יונה

 יש דעות בפוסקים שיש איסור על אשה ללכת עם שיער פזור (משנה ברורה סימן עה ס"ק יב).

אולם לדעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל אין איסור הלכתי בענין זה (שו"ת יביע אומר חלק ד' חלק אבן העזר סימן ג). ולכן אם את פוסקת על פיו תוכלי להקל בענין זה, אלא אם כן זה נראה חריג לאזור שאת נמצאת בו, שאז מן הראוי להתאים את עצמך למנהג המקום.

טוב תלוי איך מסתכלים על זה. בסופו של דבר מבחינה הלכתית יבשהאניייי

שניהם סבבה.

 

פשוט באמת כמו שאמרת זה תלוי במנהג המקום גם ובתחושה אישית אם זה צנוע או לא.. מה שנקרא רוח ההלכה (אאלט)

 

לדעתי האישית זה בסדר גמור אבל צריך להיות מודעים וכנים אם זה יותר מידי או לא

תגידי לו אולי גם מבחינתו את צריכה ללכת עם חולצות רחבות כי זהקול קורא
יותר צנוע..
ברור שחולצות צמודות זה פחות משיער פזור הדוכס מירוסלב


לא לא הבנתקול קורא
אולי מבחינתו תלך עם חולצות יותר רחבות מהחולצות הסטנדרטיות. סטנדרטיות- קצת רחבות, לא צמודות
לא נראה לי שזה קשורהדוכס מירוסלב

בשיער פזור יש מי שמחמיר ובחולצות אקסטרה אקסטרה לארג' אין מי שמחמיר (גם אם נניח שיש בזה מידת חסידות, ואני לא בקיא מספיק בהלכות צניעות של נשים בשביל זה)

זה כל הפואנטהקול קורא
שאני מנסה להעביר. שטעות בידי אלה שחושבים כך. אני מבטיח לך שאם לא היתה בעיה של אסתטיות בחולצות קצת יותר רחבות הם היו גם בעד זה.
בקיצור, העניין הוא ששיער זה דבר שמושך את העין אבל- זה דבר טבעי באישה ובגלל זה אמור להיות מותר.
...הדוכס מירוסלב

זה לא דומה. כאן יש פוסקים שסוברים ככה וכאן אין.

זה לא עניין של שיקולים אישיים זרים אלא עניין תורני שגדולי תורה הכריעו בו.

הבגדים רחבים שדיברת עליהם הם משל לא מתאים ולא רלוונטי

אמרתי פואנטה על תגובתי הראשונה לא על החילוק שאמרת..קול קורא
לא אמרתי שזה שיקולים אישיים של זרים
ואני חושב שזו דוגמא טובה דווקא, להראות כמה השיקול הזה בכלל לא נכון ונגוע, הרי רק בגלל שזה *נראה* להם לא כזה מוגזם כי זה אסוף, מסודר וכו הם אומרים כך
אסוף ומסודר זאת מחלוקת וזה תלוי במנהגיםהדוכס מירוסלב

אנחנו לא נעביר ביקורת על מה שגדולי ישראל פסקו

מה זאת אומרת? יש עוד דברים חוץ מפזור? אני יודע שזו מחלוקתקול קורא
לא הבנתי
אם זאת מחלוקת, והם נוהגים ככה, היא צריכה לעשות את זההדוכס מירוסלב

אם הם לא, שתשאל את הרב שלהם.

אבל זה עניין שרב צריך להכריע בו, לא אנחנו.

וזה לא דומה לכל מיני חומרות שאנשים ממציאים.

אוקיקול קורא
אני חושב שאפשר להשמיע את דעתנו, במיוחד שיש מלא רבנים שסוברים אחרת
אפילו חלק מגדולי התורה החרדים סוברים שזה מותר..
זה לא אומר שמבטלים מנהגהדוכס מירוסלב

ובטח לא מבטלים את הדעה השניה

זה מסוג המחלוקות שאפשר למחות על הצד השני אבלקול קורא
כמו הרבה מחלוקות שרבנים אומרים על פסיקות של רבנים אחרים שהן לא נכונות ולא צריך לעשות כך..

נכון שיש מחלוקות אחרות ששני הצדדים לא מבטלים זה את זה כמו הרמ"א והשו"ע, הרב אלישיב ורב כלשהו אחר נגיד בעניין מסויים וכו'
ממנקדימון
א. השאלה היא המעמד שלך בהיררכיה של הרבנים שחולקים ויוצאים נגד רבנים אחרים. אתה סה"כ טוקבקיסט בפורום ולכן מקומך במערכת וודאי שונה.
ב. יש הלכות שנובעות ממשמעות סובייקטיבית. ה׳נראה׳ לרבנים שדיברת עליו, הוא בעצם ׳נראה׳ אצל רובא דאינשי ובהבנה את נפש האדם וההשלכה של המראה הנשי המסויים על הגבר.
השאלה היאקול קורא
ההבנה שלי בסוגיא של הרבנים שחולקים ויוצאים נגד רבנים אחרים.
אם לא כך ישנה שאלה והיא המעמד שלך בהיררכיה של הרבנים שחולקים ויוצאים נגד רבנים אחרים בתור "אחד שמבין את המערכת". או שבעצם גם אתה טוקבקיסט בפורום.

לא הבנתי ב- ב. מה קשור לפה ומה אתה רוצה
אני אסביר לךנקדימון
א. בשביל שתוכל להתערב באמת במחלוקת בין אריות, אתה צריך לכל הפחות להיות אריה. אני אפילו לא מדבר על איכות הידע שלך, אלא על כמות הידע שלך ביחס אליהם. יכול להיות שנראה לך מוזר/לא הגיוני/נגוע/גלותי, זה טוב ומצוין ובאמת יש צורך לברר. אבל לברר אינו ׳למחות׳.
אתה לא צריך להבין את המקום שלך במערכת, אני חוזר בי, אתה צריך להבין את המקום שלהם.
ב. בחלק השני התייחסתי למה שכתבת כאן לפני כמה תגובות בכותרת שמתחילה ׳אמרתי פואנטה על תגובתי הראשונה..׳.
...קול קורא
תתפלא שאפשר גם להבין דברים כאלה לפעמים, פשוט הכי תמצי שהם אלו שפוסקים אותם ומה שלא- אפשר למחות בשמם גם בלי להבין.
ובאמת צריך להבין את המערכת ואיך עובדים העניינים הללו כמו שצריך.
ב. אה עכשיו מובן..לא אמרתי שזה נראה רק להם
לא ירדתי לסוף דעתךנקדימון
אשמח שתרחיב את דבריך בחלק הראשון.
ובחלק השני אשמח שתשתף את הבנתך בעניין.
ולגבי סעיף ב, לא הבנתי מה כתבת..
אפשר גםקול קורא
להבין את הגדולים לפעמים.
ואיפה שלא- אפשר עדיין למחות ולהסתמך על הבנתם גם בלי להבין..
בסוף רק הוספתי, לגבינו, שצריכים להבין באמת את המערכת של הדברים בדיוננו זה.
לגבי סעיף ב. אני אומר שלא אמרתי שזה נראה נגוע רק לרבנים
לא ברורנקדימון

"אפשר עדיין למחות ולהסתמך על הבנתם גם בלי להבין"??
אז על אתה מוחה? על זה שלא קיבלו את דברי רבך?

 

אני לא טוען שא"א להבין את דברי רבותינו, ברור שאפשר,

אלא שמהמקום שאנחנו נמצאים בו צריך להיזהר מאוד במחאה המדוברת.

 

ובעניין סעיף ב. אני אשמח שתאמר איך אתה מבין את המערכת.

אני אשמח מאוד שתפרוס בפנינו את דרך ההתנהלות בזה.

לאקול קורא
אדם צריך לדבוק בדעת רבו ולומר אותה בקול.

ואולי כדאי שאתה תזהר, במיוחד שאתה בסה"כ טוקבקיסט.

הבנת המערכת יכולה להינתן רק על ידך בהתחשב לעובדה שאתה התחלת להסביר אותה.
ותשחרר אותי מ-ב. אמרת בהתחלה על מה שאמרתי שזה 'נראה' לרבנים- שזה גם אצל רובא דאינשי, ואני אומר לך- לא אמרתי שזה 'נראה' רק לרבנים
נדמה לי שאנחנו בשיח חירשיםנקדימון
כנראה שאיני מבין אותך אז נעצור פה.. המשך דיון מוצלח.
נראה לי שהבנתקול קורא
אבל לא חשוב... כל טוב צדיק
כל דבר אצלך זה מנהג..מענין אם אתה יודע שיש הבדל בין זה להלכהדור =)
אתה לא יודע מה זה מנהגהדוכס מירוסלב


אחלה של הוכחהדור =)אחרונה
מבינה אתנשמות טהורות
אבא שלך.. גם אני לא הולכת עם שיער פזור בגלל צניעות.
שיער פזור פשוט מושך תשומת לב מהסביבה מאשר שיער אסוף.
אבל הדעה האישית שלי היא שאת אחראית לגוף שלך ויש לך את הזכות ללכת איך שנוח לך אפילו שאבא שלך לא אוהב את זה.
גופך-רכושך
הדרכה כללית והדרכה פרטית.עוד עין טובה

ברור שבהדרכה כללית, צריך לקבוע גדרים ברורים. ופשוט ששיער נשים יש בו הרבה יופי ומשיכה, אין בזה פסול ח"ו- זה הטבע. רק כמו כל דבר יפה, צריך לשמר אותו בצניעות, לא להבליט אותו, על מנת שמי שרואה ונפגש איתך לא ימשך רק אל היופי החיצוני אלא יפגש עם היופי הפנימי. (ממילא הבעיה הזו קיימת בעיקר בשיער ארוך).

 

בהדרכה פרטית, יתכן ויש אשה שיכולה להקל בדבר. מסיבות ושיקולים שונים, מתוך זהירות שמשמרים ולא פוגעים בדין הכללי לכלל. ובודאי מתוך הבנה שהוא נצרך מאוד ואמיתי.

 

צריך להגדיל ראש, להבין את חשיבות וערך הצניעות ככלל. ואת פרטי ההלכה שמקיימים ערך זה. ויחד עם זה נדרשת הקשבה והבנה לכל נערה, ולראות כיצד היא מתיישבת ומתמודדת נכון ובצורה בריאה בכל פרט.

לא נכון לומר שמי שהולך עם שיער פזור לא אכפת לו מההלכה. מסתבר שיש שיקולים נוספים. חשוב לדעת שגם בהלכה לוקחים שיקולים נוספים בחשבון. זו הדרכה פרטית.

 

תאמת שאני לא מסכימה עם שום מילה כאן...tom

אני ממש לא חושבת שיש בעיה של צניעות כשבת הולכת עם שיער פזור, לא משנה אם הוא חלק/ מתולתל/ ארוך/ קצר/ בלונדיני/ שחור. (אני הולכת רוב הזמן עם פזור ויש לי שיער רגיל די ארוך עם חימצון בקצוות)

אני ממש לא חושבת שזה משהו שאמור למשוך או להוות בעיה כי זה משהו נורמלי אצל בנות וזה חלק מהיופי שלהן, 

ולדעתי,  בנות שהולכות עם רעלות או בגדים יותר מידי מכוסים מושכות הרבה יותר תשומת לב מהסביבה מאשר בנות שהולכות עם שיער פזור (בעיקר לא אם זה משהו שרגיל באוותה סביבה)

אתם מתייחסים לנושא הזה בצורה די מוגזמת לדעתי, ודי מגדירים את הפנימיות של בנות לפי זה, מילא לפי אורך החצאית/ השרוולים (למרות שלדעתי אי אפשר לשפוט אנשים לפי איך שהם מתלבשים), אבל שיער אסוף/ פזור זה כבר די קיצוני לדעתי.

מילא אם הייתם מדברים על צבע בשיער (שגם לדעתי זה ממש מושך את העין- בנות או אנשים שצובעים את השיער לצבעים חזקים).

 

ושלא תבינו לא נכון, אני דתיה אפילו מאוד, ודי נחשבת "הדוסית" בכיתה ועם החברות, אני פשוט לא אוהבת שמתייחסים ללבוש של בנות בצורה כל כך שופטת.

 

וברור שאני לא באה פה לפגוע או לזלזל במישהו,  קורץ

יש לך שיער חלק?ארתור5


פשוט שיר חלק זה הרבה יותר מושך מתלתליםארתור5

פשוט בכללי שיער חלק זה הרבה יותר מושך מתלתלים, לי יש תלתלים ואני הולכת הרבה פזור, עוד לא העירו לי שזה לא צנוע לי ספציפית..

אל תסתובב בעירנקדימון
אחי זה לא סיבה לבנות לשמור צניעות.יאירוש
אתה לא יכול לומר לבת להיות צנועה בשביל להקל עליך. בת צריכה להיות צנועה כי ככה ה' אמר. כנ"ל אתה ושמירת העניים/ברית. כל הסיבות היפות של "אני רוצה להגיע נקי לאישתי/בעלי" הם סיבות מאד יפות ורומנטיות אבל זה לא הסיבה שאנחנו מקיימים מצוות.
וואו. אהבתי תתגובה הזאת!אהבת ישראל!!

לגזור ולשמור.

כי את פמיניסטיתקול קורא
זה ממש לא קשור.יאירוש
היא פשוט לא אוהבת שממציאים טעמים וסיבות לא קשורים. גם אני אגב.
^^^אהבת ישראל!!

יש להבין למה אני עושה ומה המהות.

אבל לומר שזו ה-סיבה? זה לא.

יכול להיות שיהיה לי קל יותר כשאחשוב על הריון ועל העניינים שקל לי להבין, אבל זו לא ה-סביה למה מקיימים מצוות.

תיקון-קול קורא
זה גם סיבה לשמור על צניעות. גם לבנות וגם לבנים.
מה שכן- חלילה לומר את זה למישהי.
לא הבנתי- מה גם סיבה לשמור על צניעות?יאירוש
גם בגללקול קורא
כי ככה ה' אמר, וגם בגלל שזה מקל על הגברים.
זה שזה מקל על גבריםאהבת ישראל!!

זה נכון.

אבל בנות לא צריכות להיות צנועות בגלל גברים.

העניין הזה יותר נכנס אם כבר להתחשבות ובין אדם לחברו.

אבל לא קשור לצניעות!

גם וגם. כל ברייתה ותפקידהקול קורא
וגם נכון מה שאת אומרת שזה יותר עניין של בן אדם לחברו
..אהבת ישראל!!

לא הבנתי את מה שכתבת בכותרת.

 

*ברייהקול קורא
אכן. אבל לא הבנתי למה זה קשוראהבת ישראל!!


אני גם בן ואני לא רואה הבדל בין שיער פזור לאסוף.ישי יונה


..חידוש
עבר עריכה על ידי חידוש בתאריך כ' בתשרי תשע"ח 08:56


נראה לי גם חשוב לכבד את בקשתו של אביך...אנונימית A

ב"ה

הוא גם היה שותף ביצירתך.... בכל זאת כיבוד הורים וגם המשכת המסורת של הדורות...

 

בנוסף, לפעמים אנחנו באמת לא מבינים את המשמעות העמוקה של פרטי ההלכות,

אבל אם אנחנו מאמינים שה' נותן לנו תורת חיים והכול לטובתנו, אנו משתדלים לקיים גם מצוות קשות לכאורה... ולפום צערא אגרא.

ובאמת פרטי הלכות צניעות לבנות יכולים להיות קשים ליישום אז שכרך יהיה גדול בהתאם

 

וסתם יתרונות מעשיים- שיער אסוף פחות מציק ועף לפנים, פחות מחמם בימות הקיץ החמים ובאופן כללי משרה מראה מכובד ומוקפד

 

(ושום מילה על צניעות D:    )

 

מועדים לשמחה לכולם!

נראה לי שזאת ההלכהאורות הנצח
החפץ חיים כותב איפה שהוא שקליפס פותר את הבעיה של - "שיער באישה ערווה" - ללכת בלי זה כמו ללכת עם חצאית מעל הברך.
מענייןנקדימון
אפשר מקור? את/ה יכול/ה לחפש אותו?
אולי תתחילי עם חצי קוקו?זוהרת בטורקיז


כנסיייעבד מלך מלךךך

טוב קודם כל מבחינת צניעות אביך צודק לגמרי זה מושך את העין וזה אסווור לגמרי 

לגבי ה"דוסות" שהולכות עם פזור אז ברובם ה"דוסות" באמת הן הולכות עם קצר ואז אין שום בעיה 

ואילו שלא עם קצר אז כן הם עוברות על ההלכה ביודעים או בלא יודעים ...

עצה שלי מתוקה...

או שתגזרי קצר (תבררי אורך מותר כמובן בהסכמת אביך )שזה עדכני ומהמם בלי שום קשר 

או שפשוט תלכי עם אסוף וישנם תסרוקות מהממות אסופות אני לא חושבת שבוער כ"כ פפזור 

תחשבי על הזכויות שלך בהתגברות שלך לאסוף את השיער זה יתן לך הרגשה מיוחדת...

מקווה שהארתי עיניך 

אוהבת

נ.ב לא כ"כ אהבתי את ההגדרה "דוסות" לתשומת ליבך....

זה לא אסור לגמריישי יונה


הפניני הלכה אומר:יאירוש
לדעת ה'מגן-אברהם' (עה, ג), מדברי חכמים גם רווקות צריכות להקפיד שלא ללכת ברחוב בשיער פזור, שמצד מידת הצניעות עליהן לאסוף את שיער ראשן. ואכן כך נוהגות חלק מן הבנות הדתיות, שאוספות את שיער ראשן בסרט או שקולעות משערן צמות, כדי שלא יהיה פזור. אולם לדעת בעל 'מחצית- השקל' ובעל 'מגן-גיבורים', אין לבחורות איסור ללכת ברחוב בשיער פזור. ומאחר שיסוד המחלוקת הוא בדברי חכמים, ויש לנו כלל שבכל ספק בדברי חכמים הלכה כמיקל, הרוצות להקל וללכת עם שיער פזור - יש להן על מה לסמוך.

אולם חשוב לזכור תמיד את הכלל היסודי של הלכות צניעות, והוא, שלא למשוך תשומת לב מוגזמת. ויתכן שתהיה אשה שמבחינה חיצונית תשמור על כל הלכות הצניעות אולם לבושה יהיה לא צנוע. כללו של דבר, אין שום פסול בכך שאשה תיראה יפה, להיפך, יש חשיבות לכך שכל בחורה ואשה תשתדל לטפח את הופעתה, אבל יופי זה צריך להיות עדין ומופנם מעט, המשדר יופי, נעימות, נאמנות וטוב לב, ולא יופי המושך מבחינה מינית ומשדר התגרות ומוחצנות.


ככה שמבחינה הלכתית נראה לי שאת בסדר. תראי את זה לאבא שלך ותראי מה הוא אומר.. אם הוא עדיין מתעקש נראה לי שכדאי שתקשיבי לו ולא תריבי איתו..
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך