ישיבת תורת החיים של הרב טלאיוושה

מישהו פה לומד או מכיר כאלו שלמדו?

אם בחור למד שם אני צריכה להניח שהוא חוזר בתשובה, או שלא מחייב?

מה סגנון הבחורים שם באופן כללי?

 

 

לא מחייב.*צועד*
ישיבה עם המון עבודת ה'.
אנשים לרוב שמחים יותר, חיים יותר, וגם.. נגיד פנאטים יותר..
ממש ממש לא כולם חוזרים בתשובהסתם אחת
לדעתי הרוב לא אבל לא יודעת..
ישיבה די חסידית, דוסים מאוד. לא ציונים
כן ציוניםיהודי!!
סוג מוזר של ציונים, אבל עדיין ציונים.
מכיר קצתחידוש

ממש לא קשור לחוזרים בתשובה

חבר'ה יותר זורמים, פאות ארוכות וכל זה,האופי של הישיבה קשור לדרכו ההשקפתית וההלכתית של הרב טל, מין רנסאנס של הלכה, כמו להניח תפלין כל היום וכד'

דגש חזק על עבודת ה' וכו

מכיר אברכים. לא חוזרים בתשובההדוכס מירוסלב

ממה שאני מכיר (וזה לא הרבה) החבר'ה שם מאוד אמיתיים, פנימיים כאלה. וחזקים.

מה שבטוח זה שהם לא ממלכתיים.

כמו שכתבו כברברגוע

רק כדאי לציין לגבי היחס למדינה

שלא כל הבחורים שם באותה דעה עם הרב טל..

יש בחורים ממלכתיים שם?הדוכס מירוסלב


יש בחורים שאומרים הלל ביום העצמאותברגוע


מסקרןהדוכס מירוסלב

מה יש להם לעשות שם? זה לא מוזר להיות בסביבה שסותרת את הקו שלך?

אני הייתי בישיבה מאוד פתוחה שחצי ממלכתית וחצי לא ועדיין לא אהבתי את הפנאטיות של הממלכתיים

לא יודעברגוע

הם כנראה מקבלים הרבה דברים אחרים מהרב טל בעבודת ה'.

אתה מכיר אישית כאלה? הרבה יחסית?הדוכס מירוסלב


לא יודע לגבי הכמות שלהםברגוע

אבל יש פה בשרשור כמה שלמדו שם..

היה לי הרושם שלפחות בצד הזה יש שם אחידותהדוכס מירוסלב

אבל כמו שאמרתי אני מכיר רק אברכים שם

יש בחורים שלא אומרים הלל בעצמאות?זוהרת בטורקיז

המום

מאז ההתנתקותחידוש

הרב טל ותלמידיו

יש גם מי שלא תלמידים של הרב טל ולא אומריםהדוכס מירוסלב

זה עניין יותר הלכתי לא השקפתי...

אצל הרב טל זה עניין השקפתיברגוע

הוא שינה את דעתו בעקבות ההתנתקות, לא כי גילה דעה חדשה בהלכה.

 

(ובתכלס אצל כולם ההלכה הזאת נובעת מהשקפה, אבל זה נושא לדיון אחר..)

לא מדויק.בחור

דווקא למדו את הסוגיא הזו בעיון אליבא דהלכתא ולפני הגירוש.

והיו כאלו שלא אמרו גם לפני כן.

ואכמ"ל

מה פירוש "היו כאלה"? דיברתי על הרב טלברגוע


זה היה מכוון לדברי חידוש.בחור

על חלק מתלמידיו.

ובנוגע למה שאמרת - אצל הרב טל זה כן עניין הלכתי [שממנו נובע ההשקפתי].

 

בכ"מ כמו שאמרת לא כולם שם בהשקפה של הרב טל.

איך?*צועד*
רגע השינוי הוא גוש קטיף(וההסכם החסוי)

פסיקת ההלכה השתנתה במקרה באותו רגע?
תסתכל בתגובה של @בחורtchdhksh
העניין היה בבירור בשנה של הגירוש
כל דבר השקפתי נובע מהלכתיאיש השקים
ואכן יש יסוד השקפתי של אי אימון בתיקון המדינה בצורה הנכחית שלה
הגירוש**נפש חיה.
מה הפליאה?הדוכס מירוסלב


למדתי שם.בחור

מקום נהדר.

יש לישיבה תוכנית לחוזרים בתשובה - זו לא אותה מסגרת [לימודים ומגורים נפרדים].
הסגנון מאוד מגוון - מחסידים עד ספרדים פשוטים, מנוער גבעות עד עירוניסטים, מברסלבים עד רמב"מיסטים ועוד  
מה שכן - מלאים עבודת ה' בשמחה, דיקדוק בהלכות, דגש על עבודת המידות וחיבור התורה והחיים.

הייכוס ברוח
לפי מה שידוע לי לרב טל(לתורת החיים) יש הרבה מוסדות.
יש להם מדרשה לבנות שהיא לחוזרות בתשובה ומדרשה רגילה.
כנל ישיבה/כולל לחוזרים בתשובה וישיבת תורת החיים עצמה היא לא לחזורים בתשובה.

בכללי החברה שם מאוד מחוברים לחסידות ומאוד עבודת השם ע"י הלב והרגש, מה שכן לפי התרשמותי יש שם ממש למידה של כלים,סדר,לא אורות בלי כלים.
אני יודעת שהרב טל ובכללי כל תורת החיים ממש מאמינים בשידוכים בין החוזרים בתשובה לאלה שלא מתוך אידאל,מה שכן נראה לי זה שהיו מציינים בפנייך אם הוא חוזר בתשובה או לא ולא רק אומרים שלמד בתורת החיים.
כמו שאמרו כבר לפני הגישה שלהם היא מאוד לא ממלכתית. יש שם כאלה שהם גם נוער גבעות אבל הגישה כשלעצמה היא לא גישה "מתריסנית" של להכעיס,יותר כיוון של להרבות טוב ולהנחיל את דרכם.
ומכאן נובעת הגישה שלהם הכל: עבודה/תרבות/פנאי,הרב טל אומר שהכל צריך לצאת מתוך התורה ולא לצאת מתוך הגויים ולהיות "מוכשר".
לכן הוא פתח גם מוסד להשכלה שמלמד משהו כמו פסיכולוגיה או יעוץ...בית ספר לקולנוע יהודי ואולי יש עוד דברים.
התורניות שם מאוד נוכחת וכל מה שהיא לא לענד דיי נשלל.

אני חושבת שפר בחור ספציפי תדעי להגיד אם מתאים לך או לא(כי בחור זה לא ישיבה כמובן)אבל מה שכן המקום שם לפי תחושתי מאוד שובה את הלב ומרגישים שם אמת חזקה,כך שמישהו שונה לגמרי בכל הגישות במיוחד בנקודה התורנית יהיה די קשה למצא שוב הכח לענד.
ממש בהצלחה!
למדתי שם.שקט טבעי

@איוושה דבר ראשון אני ממליץ לך ממש בחום לצאת עם מישהו משם - מהמון סיבות,  אני לעולם לא מבין למה כל שאלה שניה בפורום היא על בירורים של סטיגמות. חצי חיוך

 

א. רוב הסיכויים שהוא בחור ישיבה גבוהה, כי יש שם יותר בחורים מאשר הישיבה לבעלי תשובה.

ב. תבדקי ותשאלי בעצמך - כי הסתברות זה לא וודאות.

 

 

מי שחושב שבישיבה לומדים אזרחות ופטריוטיות דתית למדינה- הוא חוטא למטרה בענק.

התפקיד היחידי והמיוחד שיש בישיבה זה ללמוד איך לעבוד את ה', הן במובן הטכני של בירור ההלכה וקיומה, והן במובן הנפשי רגשי והעבודה הפנימית, כל אחד בדרך שלו, אם זה חסידות ודבקות, או שכלתנות ועמקנות. בישיבה יש אנשים שכלתנים, ויש אנשים שנוטים לחסידות - אבל הישיבה עצמה לא מגדירה את עצמה באיזה שהוא קו בעבודת ה', כל אחד הולך בשביל שמתאים לו.

 

 

יש שם סדר התבוננות פנימית כל יום חצי שעה של חשבון נפש של כל אחד עם עצמו על שיפור מעשיו - 

הישיבה מחנכת  אנשים להיות בקיאים בש"ס, ולברר את ההלכה בבירור מעמיק ויסודי. אין את זה בשום ישיבה גבוהה שאני מכיר. בחור שלמד שם מספר שנים לרוב הוא אדם מבוסס בדרך שלו ובחיים שלו.

 

 

הרב טל שינה את היחס שלו למדינה, אבל הוא עדיין טוען שאנחנו בסוג של תהליך גאולה - השגחתי מה', רק שהוא לא מקשר את זה למדינה בלבד {בצדק } ושאנחנו צריכים להשפיע מתוך התורה בכל תחומי החיים ולא להיות סגורים כמו החרדים. הוא אמר שהוא לא שינה את השקפתו בגלל הגירוש, אלו דברים שהוא חשב עליהם גם מלפני כן והגירוש נתן את החותם.

 

 

ממליץ לך בחום ובאחריות.

 

👍👍 תודה רבה לכל המגיבים!!איוושה
בהחלט עשיתם לי סדר בראש.
@שקט טבעי זו בדיוק הסיבה שאני שואלת בפורום, כדי לנפץ סטיגמות. עובדה שחשבתי משהו אחד לפני השרשור, ועכשיו אני חושבת משהו אחר.
שוב תודה לכולם!
מי שחושבע מ
ש"אזרחות ופטריוטיות דתית למדינה" זה לא "איך לעבוד את ה'", תרשה לי לקטלג אותו ברשימת ה"חסר להם משהו בהבנה של מה זה עבודת ה'"
^^^ כל מילה פגזהרוזן!
אמת. קודש קודשיםשלמה גר


זה דרךalezish
אבל זה דבר כל כך משני בסדר יום של הישיבה
גם הציוניות
ולכן מכיר אנטי ציונים שהסתדרו מצויין בישיבות ממלכתיות
וציונים בתורת החיים
כי בסוף בישיבות בתשעים ותשע אחוז מהזמן לא מתעסקים בזה
וכשכן שומעים, אומרים אני לא מסכים ו ממשיכים הלאה
אני מכבד את ההחלטה שלך להיות המזכיר של אלוהים....שקט טבעי

זה באמת מרגש שיש עדיין ביקוש לתפקיד הזה..

באמת תפקיד לא פשוט עם המון בירוקרטיה הקרבה ולפעמים גם עוגמת נפש {כשלא מקשיבים לך} - 

עם כל זאת אני סמוך ובטוח שתעשה ככל שביכולתך למלא את תפקידך נאמנה.

 

@איוושה אני מנצל"ש

אני שוקל מאיפה להתחיל... אבל אני אתחיל מדברים ממש פשוטים..

"כישלון הוא הזדמנות להתחיל מחדש בדרך נבונה יותר" - אני תמיד מברך אנשים "שתיכשל לעתים קרובות יותר "- רק ככה מעזים, לומדים, ומתקדמים - אין דרך אחרת. חז"ל אמרו - "אין חכם כבעל הנסיון"

ככל שאדם מפחד לטעות, ככל שאדם מפחד להודות בטעות, {כי לא יכול להיות שכל הזמן הזה עד עכשיו טעיתי} אחוזי ההתקדמות שלו יהיו נמוכים יותר. הוא לא מעז מתוך פחד משתק. והוא לא מוכן להודות בטעות שלו. הוא לא מתקדם, הוא ישאר איפה שהוא נמצא.. וזהו. לא סנטימטר יותר. תינוק שמפחד ללכת כי הוא יפול, לעולם לא יתקדם. הוא לעולם לא ילמד ללכת. לעולם.

 

בשונה מעשרות מרבני הציונות הדתית שלא למדו מכישלון הגירוש, מהקונפליקט העצום שנוצר בין המילה ציונות למילה דתית בגירוש, והשאירו את התלמידים לחיות בצל הקונפליקט ובצל המבוכה, ללא מפת ניווט, ועם ססמאות - שמלטפות את האגו הקוקניקי הפגוע קמעא. הרב טל שחי את הקונפליקט, שחווה אותו על בשרו, החליט ללמוד מכישלון הגירוש, והחליט לברר שוב את הקשר בין המילים ציונות ודתית, ואת הקשר  הדתי למדינה כריבון ,ולציונות. אבל יותר מכל דבר אחר - הוא אמר טעיתי. חייתי בטעות. כן, מתקדמים לא נשארים איפה שאנחנו רק בגלל פחד. מבחינתי זה השיעור הכי חשוב שיש. וחשוב להדגיש - הרב טל לא אומר שאנחנו לא בעידן של גאולה, ההפך הוא הנכון, אנו בעידן של גאולה המונהגת על ידי ה', ובגלל זה הרב חוגג את יום ירושלים. אולם מדינת ישראל היא חסרת כל משמעות דתית, כי היא במהותה לא מקדמת ערכים דתיים, אלא ציונים של התנערות מהאנטישמיות באמצעות ריבונות.  

 

@ע.מ

@הרוזן!

@שלמה גר

צדיק,הרוזן!
אם איוושה תאשר לנצל"ש, אולי יהיה כח להגיב ביחס לתוכן הנצלו"ש.
אבל אני התכוונתי רק, בהקשר עם נושא השרשור. שלשאלה איך "מתייחסים מבחינה דתית" למדינה, או הייתי מעדיף את הניסוח "מהו ערכה של המדינה ע"פ התורה" - לשאלה הזאת יש השלכה משמעותית על עבודת ה'. אפילו הייתי מעז לומר - השלכה מהפכנית ממש. הרחבה על כך בתגובה נפרדת כדי לא לחפור מדי.
אתה כתבת שזה לא נושא משמעותי בישיבה, כי בישיבה באים לעבוד את ה'. ואני אומר, שאם בישיבה באים לעבוד את ה', הרי ש*חובה גדולה וקדושה* לעסוק בערכה של המשינה ע"פ תורה, ודווקא *מתוך כך* שבאים לעבוד את ה'. המחשבה שהיחס למדינה הוא צדדי או מקרי בעבודת ה', בטעות יסודה. כך לענ"ד. וייתכן שלזה התכוונו גם ע מ ושלמה גר, אבל אני יכול לדבר רק בשם עצמי.

ומכאן ההשלכה לעניין השרשור - אם פלוני מישיבה פלונית סובר כך וכך על המדינה, אין זו נקודה צדדית שאפשר להתעלם ממנה, אלא יש לבחון היטב אם זה אכן מה שמתאים לי (התשובה כמובן יכולה גם להיות כן אבל חשוב שהבחינה הזו והמחשבה על כך, תהיה. כך לענ"ד).
אמנם כבר נכתב פה שאין הכרח שכל אחד מתורת החיים לא יאמר הלל ביום העצמאות, או שכל אחד יסבור שהמדינה איננה שלב בגאולה אלא היא מקדמת ערכים שליליים ח"ו. ובכן א"כ נותר לשאול על הבחור המסויים המדובר.
הרחבה לתגובה: היחס למדינה - יסוד בעבודת ה'הרוזן!
ראשית כל, נפתח במעלת האדם.
מעלת האדם, כפי הגדרת הכוזרי, ובלשונו - "העניין השכלי" שבו נתייחד האדם, זה היכולת לחיות כחברה ולא כפרטים. כלשונו: (מתוך מאמר שנמצא בכתובת https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=7901 , לא יודע מתוך תרגום של מי)
"אמר החבר: ואילו האדם נתייחד מכל בעלי החיים בעניין השכלי שממנו נתחייבו תיקון המידות ואחרי זה תיקון ענייני הבית ואחריו תיקון ענייני המדינה וככה קמה אומנות הנהגת המדינה ואתה החוקים הנוהגים במדינה" (כוזרי מאמר א', אות ל"ה). בקיצור, היכולת לחיות שלא כפרט, אלא בתור כלל.
ה"יחידה האנושית" הקטנה ביותר, שבה מתגלה מעלת האדם, ע"פ מה שמלמדנו כאן הכוזרי, היא חברה אנושית. בחברה אנושית קיים מרקם חברתי, שאיננו קיים בכל אדם פרטי בפני עצמו: מוסר, תרבות, אומנות, כלכלה ועוד. כל אלו הם מייחודי האדם, ואינם נמצאים בכל אדם פרטי בפני עצמו, ובוודאי שאינם נמצאים אצל בע"ח כלל. א"כ זוהי מעלת האדם, הקישור שלו אל החברה הכללית, נטילת חלק בחברה, השפעה עליה, קבלה ממנה. לחיות כחלק מחברה אנושית.

ולכן, החברה האנושית שבה אני חי, ודרך הקישור שלי אליה, משמעותיות מאוד-מאוד ביחס לעבודת ה'.
עד כדי כך, שכל החיים הרוחניים-התורניים שואפים סביב שאיפת גאולה, ושהגלות היא הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות לנו, והגאולה היא פסגת שאיפותינו. מדוע? כי גלות וגאולה, משמעותן - שינוי המצב הלאומי, שינוי מצב החברה. זהו עניין האדם. כל הנחת התפילין שלי, כל התפילות שלי, כל שמירת הכשרות שלי; ואפילו כל עבודת המידות שלי - מקבלות משמעות שונה לגמרי, אם אני עושה זאת כחלק מעם שגולה מארצו, לא שולט בעצמו וומפוזר במקומות שונים (3 דברים אלו הם הגדרת הגלות. מהר"ל נצח ישראל פרק א'), או אם אני עושה זאת כחלק מעם שיושב בארצו, השלטון על מדינתו שייך לו והוא מרוכז בארצו (הגדרות הגאולה שם).

ומכאן, שהשאלה מהו היחס שלי למדינה - היא שאלה גורלית בעבודת ה'. אם העובדה שהגאולה מתקדמת לא תופסת אצלי כל מקום בעבודת ה', ואני ממשיך להתנהג כאילו אין כל הבדל בין המצב כיום לבין המצב בתוך עומק הגלות, אעבוד את ה' בצורה מאוד חסרה. וגם אם לא עד כדי כך, אלא אני "רק" תופס שה' מקדם את הגאולה אבל עמ"י והמדינה הם לא ממש חלק מזה - אני ג"כ, לא פועל בעבודת ה' שלי מתוך מחשבה שכלל העם שאני חלק ממנו נמצא בתהליכי גאולה, אלא רק באופן פנימי ונסתר, ולא כתהליך בעל אחיזה ברורה וחדה במציאות. ובקיצור, זה שונה ומהפכני בעבודת ה'.
לא הבנתי למה אי אפשר להפריד את העם מהמדינה?רחפת..
הכוונה היא לא לשים פס על המדינה. אולי מדינה זו מילה כללית מידי, להפריד את ההנהגה שמבחינתנו לא עושה את רצון ה'. להאמין שהיא צריכה להתחלף ולפעול לזה בדרך שאני מאמין. מבפנים/ מבחוץ. כל אחד ומה שמתאים לו.

במה זה סותר?
אם הבנתי נכון, יש שם את עבודת ה' מתוך כלליות האומה ושאיפה ללאומיות דתית ואמיתית עם הנהגה אחרת.
הרב צבי יהודה הפריד בין המדינה לממשלהברגוע

אפשר לבקר את הממשלה בלי סוף, האנשים שם רק זמנית בשלטון.

אבל המדינה היא מתנה הקב"ה ושלב חשוב בדרך לגאולה

שצריך להודות עליה ואסור לפגוע בה.

חלילה. הרב צבי יהודה זצל אמר על רבין שהוא מלאך ה' בזמן אוסלויעלת חן ()
כי הואיעלת חן ()
שליח של הקב"ה להנהגת המדינה. לענד דברים ששמעתי הרב נתנאל אלישיב
לא חושב..ברגוע

הרצי"ה נפטר לפני הסכמי אוסלו...

סליחה. אז זה הרב טאו.יעלת חן ()
סביר להניח שמתוך רוח השקפתו דל הרב צבי יהודה.
יותר הגיוניברגוע

וכיודע יש עוד תלמידים לרצי"ה שלא לגמרי מסכימים עם הרב טאו בעניין הזה (בין היתר)

אכן ידועיעלת חן ()
והאמת והשלום אהבו
גם הרב טאו בסוף לאמונת עיתנו ח"א בשיחה ביום ירושליים עלשלמה גראחרונה

הסכמי אוסלו העתדיים (אז), מזכיר כמדומני את החילוק הנז"ל בשם מרן הרצי"ה זצוק"ל המפריד בין הממשלה למדינה. וזה מוסכם על כולם למיטב ידיעתי

 

כתוב במפורש בשיחות הרצי"ה בעניניי א"י כמדומנישלמה גר

שהממשלה היא רק "שליח" ואם היא עושה את שליחותה מה טוב, ואם לא הרי "לתקוני שדרתיך ולא לעוותי" ואין לה זכות קיום. ועל כן רואים ברור שהפריד בין "המדינה עצמה" לבין "הממשלה" שהיא רק שליח ליישם את בניין המדינה עצמה.

הנהגה של עם זה חלק מאופיו ועניינו.הרוזן!
ושוב. אני מודה שאינני מסתיר את דעתי, שהמדינה היא חלק ממשי בהופעת הגאולה, ושהיא שלב גאולי ויש לה תפקיד משמעותי בעיני התורה.
אני רק בא להגיד, בלי לדון כרגע אם דעתי נכונה או לא, שאם מישהו סובר שדעתי איננה נכונה - לצורך הדיון כרגע, זה לא הנושא ולא מכאן ישתנה משהו (עכ"פ לא כרגע), אז שיסבור ככה בינתים. אבל לעובדה שהוא סובר ככה, יש השלכה גדולה על עבודת ה'
זהו, זה מה שבאתי לומר
מתלבט אם יש לי כח לדון על זה שובצריך עיון
כל מה שאמרת זה טוב ויפה אבל לא מחייב אמירת הלל.
עם ישראל פועל ומקדם את הגאולה ומדינת ישראל היא כלי שמשמש לזה, אבל אין בה משהו מהותי שנותן לה קדושה עצמית או סיבה לחגוג את הקמתה כעניין דתי.
(הרב טל אומר הלל ביום ירושלים על תהליך הגאולה, לא הבנתי לגמרי למה)
למדינה שהולכת לפי ההלכהאיש השקים
גם לפי הרב טל יש ערך של מלכות נראה לי
א. אני לא תלמיד של הרב טלצריך עיון
ב. זה הגיוני, השאלה היא איך מגדירים 'מדינה שהולכת לפי ההלכה'
כנראה שגם הוא התלבטאיש השקים
לקח לו כמה שנים לשנות תפיסה לגבי המדינה
עזוב את הקדושה העצמיתברגוע

מה פירוש לחגוג אבל לא באופן דתי?

בעמ"י כשקורה מאורע כללי משמח (נס, הצלה) קובעים את אותו יום לדורות

ואומרים הלל.

אני לא רואה במדינת ישראל של היום מדינה יהודיתצריך עיון
וממילא אין סיבה לחגוג את הקמתה, ההבדל בינה לבין המנדט הבריטי הוא איכותי ולא מהותי.
(אין לי בעיה לחגוג את יום העצמאות כמו שהאמריקאים חוגגים את הרביעי ביולי או התאילנדים את יום ההולדת של המלך שלהם)
המנדט הבריטי שילם למאות אלפיאיש השקים
בחורי ישיבות שילמדו תורה?
שילם ביטוח לאומי למאות אלפי יהודים רעבים?
זה הזוי בעיני לומר את זה
לא אמרתי שאין הבדל, אמרתי שהוא לא במהות של השלטוןצריך עיון
גם בבריטניה וגם בישראל היום יש דמוקרטיה והשלטון נמצא בידי האזרחים, ההבדל הוא שכרגע ב"ה יש בישראל רוב יהודי
...ברגוע

ב'כ"ט בנובמבר' האום נתן ליהודים זכות להקים מדינה.

מכח זה הקימו את מדינת ישראל.

אם חלילה לא יהיה פה רוב יהודים, יפרקו את המדינה ויבנו חדשה,

לא זאת לא תהיה אותה מדינה.

המדינה מוגדרת כמדינה 'יהודית ודמוקרטית',

ונכון שצריך עוד לקבוע בחוקה יותר מזה אומר (חוק הלאום).

אבל בסופו של דבר המדינה יהודית.

נכון שנתנו ליהודים זכות להקים מדינהצריך עיון
אבל כשהקימו את המדינה בחרו לשתף בה גם לא יהודים, החמיצו את השעה.
למגילת העצמאות אין הרבה ביטוי מעשי כרגע, וגם אם חוק הלאום יעבור זה יהיה טוב אבל לא ישנה את העובדה שהשלטון עדיין לא יהודי (רק מזכיר את שיעורי אזרחות, הריבון במדינה דמוקרטית זה העם, כלומר כלל בעלי זכות הבחירה)
נכון ששיתפו גם לא יהודיםברגוע

ונכון שבמדינה דמוקרטית העם הוא הריבון.

 

אבל מראש הגדירו את המדינה בתור- יהודית ודמוקרטית,

אני מבין את זה בתור מדינה יהודית עם זכויות למיעוטים, אם המיעוט יהיה רוב זאת כבר לא אותה מדינה.   

אנחנו לא מדינה דמוקרטית רגילה.

(ברור שזה מצב לא מתוקן ואנחנו שואפים למלכות, אבל עדיין)

 

וגם אם לא תסכים עם ההגדרה, כרגע הרוב הוא יהודי אז בפועל זאת מדינה יהודית.

 

למה החלטת שמדינה יהודית=רוב יהודי?צריך עיון
נכון שהגדירו, אבל ההגדרה הזאת חסרת כל משמעות בפועל. אתה אומר שאם יהיה רוב לא יהודי זו תהיה מדינה אחרת, זו אמירה מאד יפה אבל אין לה קשר למציאות.
מדינה יהודית=הנהגה יהודיתברגוע

אם לא יהיה רוב ההנהגה לא תהייה יהודית,

וגם ישנו פה הרבה חוקי יסוד.

 

מחילה, אני עוצר פה כי אין לי זמן.

ההנהגה במדינה זה הכנסת והממשלהצריך עיון
יש שם גם לא יהודים
אבל הרוב יהודיםברגוע


למה החלטת ללכת אחרי הרוב?צריך עיון
השילטון מחולק בין כולם, כל ת.ז. זה רסיס ממנו
יש תשובה הלכתית של הרב קוק - שאומרת שהרוב הוא המכריעשלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך כ' בתשרי תשע"ח 16:04

ויש מקום לאפשר למיעוט גויי להיות בארץ - (נ.ב ידוע גם מימים ימימה שהיה מושג של "גר תושב" גם בזמנים של "מלכות ישראל")

להיות, לא לשלוטצריך עיון
זה ההבדל בין תושבות לאזרחות
אוי באמת בגלל שאיימן עודה הוא חבר כנסת, וקרא שר התקשורתשלמה גר

כבר זהו יש להם שליטה במדינה !?- הרי ברור שהכל בשליטת היהודים ו"ברצונם נתנו להם וברצונם יקחו מהם" , וזה לא נחשב שהם שולטים על הארץ הקדושה הזו. וק"ל

הריבון במדינה דמוקרטית זה העם, כלל בעלי זכות הבחירהצריך עיון
כל עוד יש ללא-יהודים זכות בחירה הם חלק מהשיטות גם אם הם יבחרו ח"כים יהודים
אינך יודע שהיות והם לא הרוב הם לא בשילטון? - זה דמוקרטיה!שלמה גר

אני יציין לך גם מקור, הרב אליהו יוסף הנקין שהיה הפוסק של אמריקא בתקופה שלאחרי השואה, ובספרו פסקים וכתבים ח"ב כתובה שיטתו ביחס למדינה ושם הוא כותב - שדווקא בגלל שהמדינה דמוקרטית ובצורה זו הרוב הוא בשילטון - הוא המכריע בהנהגת המדינה - על כן יש להשתתף בשיכלולה עם כל הלב והעמל (ואפ"י כותב שלשם כך יש להתחבר עם החילוניים על מנת שהמדינה תונהג על מי מנוחות) אני לא מרחיב בשיטתו עיי"ש.

 

לא מסכים,אבל מעניין לראות בפניםצריך עיון
ובכן, כל מה שאמרת טוב ויפההרוזן!
אבל אין לזה קשר לשרשור או למה שניסיתי לכתוב
(כלומר, לא חושב שכתבת דברים נכונים, אבל אין אישור לנצל"ש, לפחות כרגע אין, וגם בינתיים אין לי כוח לדון בזה)
בסה"כ ניסיתי לומר, שאם אתה סובר כמו שכתבת - יש לזה משמעות קריטית בעבודת ה', ואשתך לעתיד בע"ה, תצטרך לשקול ולהגיע למסקנה שהתפיסה הזאת שלך מתאימה לה. זה לא איזה פרט זניח שהיא תוכל להחליק אותו כי נחמד לכם ואתה מתפלל בכוונה עצומה ולומד תורה בעומק ויש לך מידות טובות.
זה הכל
מסכנה איוושה, אל תעשו לה שרשורפלצת...
מסכים שזה לא פרט זניח, אבל זה גם לא כ"כ משמעותיצריך עיון
לא יודע מה זה 'כל כך'הרוזן!
עיקר הנקודה - יש לזה משמעות, זה משהו שצריך לתת עליו את הדעת, והוא שייך בהחלט לעבודת ה', וראוי ללמוד עליו בישיבה, והוא חלק אינטגרלי מנושאי הלימוד בישיבה.
והפרט השונה בתפיסה של תורת החיים, הוא עניין שכן נכון לציינו בהקשר של שרשור כזה. מוסכם?
תקשיב טוב..שקט טבעי

לגבי חברה אנושית, ריה"ל בכוזרי לא הראשון שהזכיר את זה, וגם באומות העולם מאריסטו באתיקה שהאדם הוא מדיני בטיבעו דרך תומס הובס בספרו לוייתן ועד ימינו אנו - האדם חי בחברה אנושית -  מאי קמ"ל?!

 

מה שאני אומר כרגע לא יהיה הרב טל.. אלא דעתי האישית.

 

במציאות מורכבת חושבים מורכב.

יש שתי סוגים של גאולה - גאולה דתית, וגאולה לאומית. ואין קשר בין אחד לשני. 

חזון הציונות הוא גאולה לאומית- ריבונות עצמאות שחרור משעבוד מלכויות, צבא ומדינה שהיא מעצמה כלכלית וטכנולוגית. - אבל כל זה לא נובע מיתוך חזון דתי אלא מתוך חזון לאומי.

הוה אומר - אני מניף את דגל ישראל ושמח בקיומה בדיוק מאותה סיבה ששכני האתאיסט מניף. גאולה לאומית, לכן אין פה קשר בכלל לדת להלל ולכל סממן המריח ריח דתי. - אין פה שום קשר בין דת למניעים של גאולה לאומית שכל כולה רצון לחשרור משעבוד מלכויות, ואל תדמה לי את זה למכבים, או לבר כוכבא שם המניעים היו מניעים דתיים, מרד החשמונאים וחג החנוכה הוא ניצחון של דת ישראל על האנטיתזה שלה.

 

גאולה דתית זו חידוש הסנהדרין על ידי אנשים חכמים ומשכילים ורפורמה בהלכה, זה הקמת הבית בהר המוריה, זה ישוב הארץ, - - וכל זה ממניעים דתיים שאין להם שום קשר למדינה ולגאולה לאומית, משום שאי אפשר לעשות את הדברים הללו ממניעים לאומיים, גוש קטיף ההוכחה הכי כואבת אבל לא היחידה.. ומהבחינה הזאת הדת בגלות משום שהמצב כיום הוא שיש עקירה של ישובים, וההר שמם, והסנהדרין מושא לחלום לא ראלי, וכך גם חידוש ההלכה. גאולת היהודים איננה גאולת היהדות.

 

ומכאן שהשאלה מהו היחס שלי למדינה - היא שאלה שלא קשורה לדת ולעבודת ה'. אם הדת לא קודמה אין כאן גאולה דתית - ולכן הצורה חסרה, ואפשר להרגיש בחיסרון ולא לייפות את המציאות במילים כמו "אתחלתא וכ'ו  אם אני שואל את עצמי באיזה מצב אנחנו? אנחנו פוסט גאולה לאומית - בשלב המומנטום. ןבגלות דתית כאובה וממושכת 1600 שנה בערך. 

 

@הרוזן!

אני אוסיף עוד משהו חשוב.שקט טבעי
השאלה מה היחס שלי למדינה אינה רלוונטית מבחינה דתית.
היא שייכת מבחינה לאומית, אני רואה ערך בשיבת עם ישראל לארצו מהגלות שבה הוא נרדף 2000 שנה ללא בית, בחידוש השפה העברית, בהקמת צבא יהודי ומדינה ללאום היהוד, בכך שמדינת היהודים היא מעצמה טכנולוגית צבאית ודמוקרטית במזרח התיכון.
כל זה גאולה לאומית המשותפת לי ולחילוני.

אבל מנגד אני מיצר ומצטער על גלות הדת, על כך שעם ישראל הדתי וחכמיו מפולגים ולא מאוחדים כאיש אחד. ולכן לא פועלים ולא חושבים על הקמת הסנהדרין וחידוש ההלכה.

על כך שאנו לא פועלים מספיק והרבה ישובים באיו"ש שיכולים להבנות לא נבנים. (זה מניעים דתיים. לא לאומיים)
על כך שאנו לא פועלים מספיק לבניית בית ליהודים בהר המוריה.
כל אלו גאולת הדת - שתלוי בנו.
הדת בגלות - אחרים יאמרו "השכינה בגלות".

"אפשר להוציא את היהודים מהגלות - אבל אי אפשר להוציא את הגלות מהיהודים" (בן גוריון)



תגובותיך רציניות וטובות וראויות להתייחסות.הרוזן!
כשאצליח בל"נ 'למצוא ראש' בשביל זה, מקווה מאוד שהיום
לא רק שהאדם חי בחברה אנושית,הרוזן!
אלא זה עניינו המיוחד וייחודו על פני בע"ח. הקומה האנושית מופיעה רק בציבור אנושי.

לעניין התגובה.
אני חייב להודות, שאתה כותב יפה מאוד: מסודר, בהיר, הגיוני. בונה את הדברים אחד על גבי השני. אפשר להשתכנע מדבריך מעצם הסדר שלהם שמעיד על היגיון פנימי שחורז את הדברים.
ואעפ"י כן, שהתבוננות בהיגיון הפנימי עצמו, הדברים אינם נראים כלל וכלל וכלל וכלל. בלי להתווכח על עצם החילוק שלך בין שני סוגי גאולות, הבה ונקבל אותו לצורך העניין.
אין קשר בין הגאולה הלאומית לגאולה הדתית?? בוודאי שיש קשר. שאל נא את הרב טל עצמו האם יש לגאולה לאומית משמעות ביחס לגאולה דתית. האם לענייני החול יש משמעות בהקשרים דתיים.
אבל בכלל... הרבה מאוד מהתפילה שלנו וההודאה שלנו הם על ענייני חול. ענייני חול שה' משנה לטובתנו, בוודאי יש להודות לו על כך, וההודאה לה' על טוב שעשה לי - גם טוב של חול - היא עניין דתי מובהק...

חושב שהתייחסתי באופן כללי לכל מה שכתבת, אם פיספסתי משהו שהתייחסות הכללית, או שיש פרט שלדעתך ממש משמעותי ולא התייחסתי אליו, כתוב זאת
מפרט יותר.שקט טבעי
עבר עריכה על ידי שקט טבעי בתאריך כ"א בתשרי תשע"ח 14:23
עבר עריכה על ידי שקט טבעי בתאריך כ"א בתשרי תשע"ח 14:21

קודם כל תודה על המשוב! - אני הולך לפרט קצת יותר.


 


 - הדברים אינם נראים לך כלל - לגיטימי בהחלט! -


אני יכול לומר את שאני חושב.


אבל אני לעולם לא יכול לחייב מישהו להקשיב למה שאני אומר,


וכל שכן לחייב מישהו לקבל את מה שאני אומר.


אני יכול לנסות להסביר את הדברים ולפרט אותם יותר, וזה מה שאני אעשה כרגע - 


אבל אני לא אוכל לעשות יותר מזה - 


 


עכשיו לעצם העניין. 


לפני שאני אגע בעצם טענתך אני מקדים את ההקדמה שאמרתי לעיל - כל מה שאומר כאן זה על דעתי האישית, ואין כאן שיקוף של עמדות הישיבה כלל. ולכן הדיון מה הרב טל חושב לא שייך לכאן.


 


טענת 2 טענות  - טענתך הראשונה היא שלגאולה לאומית יש קשר ומשמעות ביחס לגאולה דתית. טענתך השניה - שלענייני החול שנעשו בגאולה הלאומית יש משמעות בהקשרים דתיים.  - - - אתה מביא ראיה ממושג ההודאה לה' - שהוא מושג דתי הנאמר על דברי חול, ומכאן אתה מקיש שהגאולה לאומית יש משמעות דתית - ממושג ההודאה.


 


לעצם טענתך הראשונה


אני מניח שהתכוונת לכך שהגשמיות היא קרקע לרוחניות.


גם אם נניח וזה נכון {ואני אישית מסתייג מההנחה הזאת כמו שתראה } - זה שa מגיע לפני b לא אומר שיש קשר תוכני בין שניהם. זה שגאולה לאומית היא קרקע לגאולה דתית לא אומר שיש משמעות דתית לגאולה לאומית, לא צריך להרוס את ההגדרות של שני המונחים הללו, ולייחס משמעות דתית לגאולה לאומית. {אני אתייחס בהמשך למושג ההודאה} 


 


אני לא מניח שזה נכון - במקרה שלנו הגשמיות איננה קרקע לרוחניות, במקרה שלנו הגשמיות היא קרקע לעוד גשמיות, אין בנוסחה של החזון הציוני כיום את המילה רוחניות, דת, או כל מילה אחרת ממילון הכיסופים הדתי בן 2000 שנה, {כל זה בשונה מהחשמונאים שנקבעו בתודעת האומה כאב טיפוס למרד לאומי ממניעים דתיים}. החזון הציוני נבע כולו מרצון לצאת ממצב של שעבוד מלכויות, להיות אדונים, ריבונים, במדינה חופשית דמוקרטית, והם הצליחו. מדינת ישראל מעצמה ביטחונית טכנולוגית וכלכלית, אחת מהמדינות המצליחות בעולם תוך 70 שנה. היא הגיעה למקום שמדינות המזרח התיכון כמו ירדן או סוריה, שקמו יחסית באותו הזמן שבו היא קמה, יכולות לחלום להגיע למקום שבו היא נמצאת. אבל אין כאן שום קשר לדת ישראל. רק רצון להשתחרר משעבוד מלכויות, ולהקים בית לאומי לכל יהודי העולם. חזון ארץ ישראל השלמה לא קשורה בכלל לחזון הציוני, חזון ארץ ישראל השלמה נובע ממניעים דתיים - תורה. והחזון הציוני נובע מיהדות כמוצא, וממניעים לאומיים  - רצון להשתחרר משעבוד מלכויות. אין כאן את הסינתזה של החשמונאים מרד לאומי ממניע דתי. יש כאן מניע לאומי בלבד. המדיניות איננה קשורה למניעים דתיים. ולכן המדיניות בשטח בסוגיות כמו הריגת מחבלים, מדיניות הר הבית, המדיניות  באיו"ש, סיפוח שטחים, עקירת ישובים יהודים, שלנו במבט תורני נשמע אינטואיטיבי שאסור לגרש ולעקור יהודים מביתם בארץ ישראל, לחזון הציוני יש מחשבות אחרות כי אלו מניעים אחרים. היות ויש כאן מניעים אחרים יש כאן שתי קוים בקבילים, ובגאומטריה אוקלידית אנחנו יודעים ששני קוים מקבילים לעולם לא נפגשים. ולכן המדינה לא קשורה לדת ואפילו לא קרקע לדת, אין לה תפקיד לבנות את הר המוריה, ליישב את הארץ, ועוד הרבה דברים שהמיניעים דתיים. זה לא התפקיד שלה כי היא לא קשורה לזה. יש לה חזון אחר, כאחד שרואה ערך בגאולה הלאומית הזו, בכך שאנחנו במדינה משלנו שהיא מעצמה, ריבונים, אחרי 2000 שנות גלות ושעבוד מלכויות, אני מזדהה איתו ומודה עליו ושמח בו, אבל הוא לא קשור לדת בכלל, והוא לא יממש את ערכיה לעולם. זה לא התפקיד שלו, זה התפקיד של הדת. ולכן יש כאן גאלה לאומית וגלות דתית איומה {אין סנהדרין וחידוש הלכה, הר שמם, ארץ ישראל ועוד הרבה דברים כואבים ....}.


 


 


לעצם טענתך השנייה


לענייני החול אין משמעות דתית ואין להם הקשרים דתיים. הודאה לה' היא לא פעולה דתית, היא פעולה אנושית, אם אני מאמין שה' נתן לי משהו גם אם אני לא דתי אני מודה. ולכן גם אם אני דתי ומאמין שה' נתן לי משהו אני מודה לא כפעולה דתית. 50 אחוז מארצות הברית מאמינים ומודים ללא דת, ואני מכיר הרבה אנשים לא דתיים שקרה להם משהו הם מאמינים שזה מה' ומודים. אני מכיר דתיים שלא מאמינים שה' עוזר להם? הם לא דתיים? 


דבר בעל משמעות דתית הוא משהו שנעשה בשביל מצווה כלשהיא כלפי ה', אני לוקח לולב שהיה עד עכשיו חול, ומקדש אותו בקדושת מצוות. המדינה לא נעשתה כמו החשמונאים מרד לאומי ממניע דתי בשביל מצוות לה', ולכן לא שייך בה משמעות דתית.


   


 


 


 


 


 


 


 


 


זה בסדר שנסכים על חוסר הסכמה?הרוזן!
מצטער על הייבוש אחרי כל ההשקעה... לא מוצא זמן...
תסלח לי חבר, היות וכבר מיציתי את הדיונים בעניין קדושת המדינהשלמה גר

ובפרט לגבי טענותיו של הרב טל שליט"א, על כן אפטור אותך במילה אחת - לא הבנת בכלל את העניין ידידי!, זה לא כמו שאתה חושב שאנחנו מקדשים את ביבי או את פרס,

חבל שלא למדת ברצינות את התפיסה הקלאסית של הציבור הדת"ל הקדוש מיסוד הרב קוק אור ישראל וקדשו ותלמידיו הקדושים ושאר גדולי ישראל שהתחברו לתפיסה הזו בסוד "חבר אני לכל אשר יראוך", לפחות כמו שאני השקעתי עצמי לחפש ולקרוא את כל המאמרים של הרב טל בנושא, אח"כ ראיתי שהם מובאים באתר של ישיבתו המדהימה (עם כל החילוקים ביננו, אני מלא הערכה ואהבה - סוף כל סוף יש הרבה צדדים שווים!). קיצר' העיקר השלום והאהבה - והדגשת המחבר ולא השונה. חג שמח   

אתה מבולבל מאוד מבחינת ההשואה שלך בין הרב קוק לרב טל שיחיהשלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך כ' בתשרי תשע"ח 16:46
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך כ' בתשרי תשע"ח 16:21

מצחיק. ואפ"י עצוב לחשוב שאנחנו יותר חכמים מהוד קדושת מורינו ענק הדורות הרב קוק, ותלמידיו הקדושים - אנחנו רק ממשיכים את תורתם הקדושה, וכמו שאין מצב שאי מי מתלמידיו של החזו"א יאמר: "החזו"א וגדולי ישראל החרדים שבאותו דור טעו - ואני צודק" - הייתי אומר שיש בזה משום "אגו". וכדאי שגם אם אתה חולק לפחות תחלוק בענווה ולא כמו סיגנון הדיבור שלך!!! (אני מאמין שהרב טל ושאר הבחורים לא מדברים בסיגנון שלך. סלח לי על הלשון הקשה)

לא רואה בעיתיות בניסוח --ממש אין קשר להשוואות --שקט טבעי

שוב אתה נכנס לטיעון של פחד -

איך יכול להיות שחיינו בטעות עד עכשיו?? איך אפשר לומר שהרב קוק טעה?! כאילו לא יכול להיות ש"בן אדם" טועה - לי זה ברור שכן. 

וזה הגדולה שלו - לומר טעיתי!!! חייתי בטעות עד עכשיו, החיים לימדו אותי ואני מתקדם,  אני משנה כיוון. זה פשוט גדולה. - לא הרבה אנשים יכולים לעשות את זה. מבחינתי זה השיעור הכי חשוב שאדם יכול ללמוד.

 

מסכים איתך שיש משהו משותף בהסתגרות של הדתיות הממלכתית והחרדים לטענות נגד, ובאי היכולת שלהם לומר טעיתי ולשנות כיוון בהקשר למאורעות השעה. 

 

 

 

 

 

 

 

תקשיב חבר, הניסוח שלך "אגו קוקיניקי" כלפי ענקי תורה קדושיםשלמה גר

לדעתי לא ראוי, אבל אני מבין ממך שלא התכוונת לזלזל - אני שמח ומזכיר לך את הצדדים השווים ביננו - תורה, מצוות והשראת שכינה כעיניינה של הגאולה. אני אשמח בפעם אחרת לדון איתך בכל הנושא הזה לפרטי הפרטים מתוך כנות. אבל עכשיו אנלא יכול. כמובן רק אם תרצה. חג שמח 

אין כוונה לזלזל. תיארתי מציאות -ואין קשר לרב קוק זצ"ל חג שמחשקט טבעי


ואווווו!!!לב אוהב


לא הבנתי את התגובות שלךע מ
לא את זו הנוכחית, ולא את זו - 😮 - לקראת נישואין וזוגיות

ולגופו של נצלו"ש,
(@שקט טבעי),

אני רואה שהתפתח דיון סביב הנושא (ואולי זה גם היה קצת צפוי), התחלתי לקרוא את התגובות הראשונות ושמתי לב שאני לא מספיק מרוכז בין מטלה למטלה כדי להשתתף בו.
מקריאה מהירה ומרופרפת ראיתי כמה נקודות שחוזרות על עצמן בתגובות של אנשים ספציפיים - שמן הסתם מהוות את הדבר העיקרי שיש להם לומר בנושא - שיש לי מה להגיב עליהן, אבל לא רוצה לעשות את זה בהינף מקלדת בלי להתיישב על זה. אני מקווה שיהיה לי זמן בימים הקרובים, אבל לפי התכנונים הנוכחיים לא נראה שיהיה לי זמן טוב לזה עד סוף השבוע הבא. ואם זה יידחה עד אז, חיישינן לאקרורי דעתא וכנראה שכבר לא אחזור לשרשור הנוכחי. בכל אופן, עלו והצליחו.
אני חושבת שלא הבנת..רחפת..
הנושא בישיבה הוא 'איך מתאים לך X הצדיק לעבוד את ה'?'

אזרחות ופטריוטיות דתית יהיו חלק מתוך גיבוש אישי של הלומד. דעת הרב טל בעניין לא מחייבת את בחורי הישיבה, אבל היא כן מעודדת כל אחד לברר לעצמו את הדרך.

יש הרבה אנשים עובדי ה' שחלוקים מהו רצון ה' ביחס שלנו למדינה.
100%שקט טבעי

הוא לא מחייב אף אחד לקבל את דבריו. {למשל אני חושב שונה מהרב טל ביחס למדינה} 

וזה ממש לא עיקר בישיבה.

וזה לא המהות. 

 

🖒🖒כל מילה!לב אוהב
מכיר זוג שהוא למד שםאורח כלשהו

לא מאמינים במדינה בכלל -ברמת להחליף דגל.
לא חוזרים בתשובה.

עדיין רלוונטי?בת מלך =)
מכירה הרבה זוגות משם מהש''ל (ותלמיד מאד מובהק של הרב טל, היה מעביר לנו שיעור פעם בשבוע)

מהחוויה האישית שלי, יש להם דרך מאד ברורה. מאד חשוב להם להשפיע ושהתורה שלהם לא תישאר מצומצמת.. אהבת תורה, מצוות ועבודה על מידות.

לי היה קשה עם ההשקפה, היחס למדינה.
ובכלל שיש לפעול בתוך 'בועה' ומשם להשפיע כלפי חוץ..
לכן הם מקימים מוסדות שלהם ולא נכנסים למוסדות שקיימים כבר.. (אבל זה דבר מאד מבורך לענ''ד)

אנשים צדיקים ומעניינים(:
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופיאחרונה

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

אולי יעניין אותך