איך להעצים ילדה מבחינה חברתית?לב של אמא1
שתי שאלות:
1. אם יוצא לכן לשמוע שהבת שלכן מבקשת לשחק עם שתי חברות והן אומרות לה משהו כמו :"אנחנו נעשה דיונים ונגיד לך.. אמרנו לך כבר 100 פעם שאת לא מבינה את החוקים ובגלל זה אין לך חברות בבצפר" וכו'...
ואני בדיוק הזדמנתי לאיזור. הבת שלי אמרה להם "רק רציתי לדעת מה החוקים של המשחק.."
איך הייתם מגיבים? אם בכלל.. אשמח להחכים.

2. איך להעשיר מיומנויות חברתיות? אתן קצת רקע..
בת בכורה, עלתה לכיתה א', מספרת לי שאין לה חברות ושאין לה מה לעשות בהפסקות..
ממש בבכי

אשמח לכל עצה..
המלצה לספרים/ טיפולים וכו.. מה שנראה לכם שיעזור. תודה רבה!
שתי שאלות:
1. אם יוצא לכן לשמוע שהבת שלכן מבקשת לשחק עם שתי חברות והן אומרות לה משהו כמו :"אנחנו נעשה דיונים ונגיד לך.. אמרנו לך כבר 100 פעם שאת לא מבינה את החוקים ובגלל זה אין לך חברות בבצפר" וכו'...
ואני בדיוק הזדמנתי לאיזור. הבת שלי אמרה להם "רק רציתי לדעת מה החוקים של המשחק.."
איך הייתם מגיבים? אם בכלל.. אשמח להחכים.

2. איך להעשיר מיומנויות חברתיות? אתן קצת רקע..
בת בכורה, עלתה לכיתה א', מספרת לי שאין לה חברות ושאין לה מה לעשות בהפסקות..
ממש בבכי

אשמח לכל עצה..
המלצה לספרים/ טיפולים וכו.. מה שנראה לכם שיעזור. תודה רבה!
הכי חשוב!!! להעצים את הילדה לומר לה כמה היאדע מה למעלה ממך
מוכשרת וחכמה וכו' ולהעלות לה הדימוי העצמי.

דבר שני לנסות לחבר בינה לבין חברה אפילו אחת כדי שתלמד לרכוש מיומנויות חברתיות בדרכ' לילדים בכורים קיימת הבעיה.

מרב דאגה של הורה ישנה התערבות בהתמודדות של הילד דבר שמונע ממנו להתמודד ולפתח מיומנויות חברתיות.
אז במקום לפעול במקומה לתת לה חיזוקים שהיא מסוגלת, בע'ה "העצמאות" תחשל אותה ותסיר ממנה את "הפחד" להתמודד.

טיפול אצל מומחה מאוד יעזור לילדה לפתח כלים ולחזק את הבטחון העצמי.
יקרה. תודה רבה על התגובה.לב של אמא1
אשמח לשמוע על המלצה למטפל..
אני ממש משתדלת להעצים אותה!!!
תודה רבה
ולשאלתי..
איך בייתן מגיבות לסיטואציה שתיארתי? שבנות מעליבות אותה... לא להתערב?
וואי, זה ממש קשה!שירה דרמון

אני רואה גם בעצמי

איך הנושאים החברתיים גורמים לי לתגובות רגשיות

פי כמה מכל נושא מסובך אחר עם הילדים...

 

א. הרבה פעמים הילדים הדחויים מבחינה חברתית

הם באמת הילדים שחסר להם מיומנויות חברתיות.

 

לפעמים זה בא עם קושי אחר,

כמו לקות למידה או הפרעת קשב.

כי זה בעצם משהו שצריך ללמוד,

אז ילד שקשה לו ללמוד - יהיה לו קשה ללמוד גם את הנושא הזה.

אז אם יש עוד בעייה נלווית - לטפל גם בה.

(ואם זה הפרעת קשב, ממליצה ממש על הספר של ד"ר גימפל.

אני לא זוכרת איך קוראים לספר, אבל הוא ספר מעולה.

ד"ר גימפל עצמו עם הפרעת קשב - נוירולוג

והוא נוגע בנושא מכל מיני זוויות כולל הזווית החברתית.

והבת שלו היא מאמנת להפרעות קשב מגוש עציון.)

 

אפשר ללמוד מיומנויות חברתיות.

ממש ממליצה על הספר: קשה כל כך להתיידד איתך, של ריצ'ארד לאבוי.

הוא מפרק מיומנות מיומנות ואיך ללמד אותה.

וגם על הספר: לגדל ילד חברותי של עדה בקר.

.

ב. מעבר לזה, נראה לי כדאי לערב את המורה

לנסות לשמוע מה קורה איתה באמת בכיתה,

מה הקשיים שנראים לה,

האם בבית הספר יש כלים לעזור

ומה היא מייעצת...

 

טיפול זה נושא נורא רחב

וצריך לראות מה הקושי שעומד מאחורי הבעייה.

זה יכול להיות קושי של לקויות למידה או הפרעת קשב,

כמו שכתבתי קודם,

יכול להיות קושי רגשי

ויכול להיות קושי פיזי.

בדרך כלל קושי חברתי הוא בעייה נלווית לבעיות אחרות ולא באה לבד

(אומרת מנסיון כגננת.)

 

ג. בסיטואציה עצמה אני נורא אוהבת לדבר אמת,

עם הילדים שלי ועם ילדים של אחרים.

דבר ראשון על הסיטואציה הספציפית:

אני רואה שהיא רוצה שתסבירו לה איך משחקים.

אתן מסכימות? כן, לא, למה?

התשובות שלהן יכולות להעשיר אותך מאוד,

כדי להבין את הקושי של הבת שלך באמת.

(לא שומעת לחוקים יכול להיות קושי בהבנה,

יכול להיות קושי רגשי - שקשה לה להפסיד או לחכות,

יכול להיות קושי אחר לשא עולה לי כרגע לראש.)

ואומרת להן: זה מאוד לא נעים הצורה שבה אתן מדברות.

גם אם מישהי לא שומעת לחוקים, אפשר לדבר איתה בעדינות.

מסבירה גם להן מה פוגע במה שהן אומרות,

מאוד יכול להיות שהן לא יודעות.

אם רואה שהן בכוונה פוגעות - הייתי אומרת גם את זה.

מסיימת את הסיטואציה בצורה שלא תשפיל את הבת שלך,

ושהן יבינו אותה - שהיא רוצה להיות חברה שלהן.

ואז לוקחת אותה הצידה ומסבירה לה למה הן לא נתנו לה לשחק איתן,

נגיד שזה הפריע להן לשחק כשהן הסבירו כל רגע את הכללים 

ואומרת לה שאת תסבירי לה את הכללים.

מרגיעה אותה ומשמחת אותה, כדי שלא תהיה תלויה בהן ברגע זה.

 

נושא חשוב מאוד הוא הנושא של הדימנוי העצמי.

יכולה להיות ילדה שכבר יש לה מיומנויות חברתיות,

אבל היא זוכרת עדיין בפחד את כל הנושא החברתי,

ומרגישה שהיא גרועה בזה ושאין לה סיכוי...

וגם על זה אפשר לעבוד בעדינות ולאט לאט -

לתת לה הזדמנויות שהיא מצליחה חברתית.

אולי עם ילדות קטנות יותר,

אולי עם תיווך שלך,

אולי בבית שלכם (עם הפתעה שהיא מחלקת והכנה שלך מראש...)

זאת הרצאה של ריצארד לאבוי על זה:

 

המון בהצלחה!!

רק טוב!

התערבות יכולה ליהיות במקרים בודדים אבלדע מה למעלה ממך
אם תופעה של דחייה מצד החברה חוזרת על עצמה הרבה זה לא יועיל כי "השורש" לא טופל.

מעבר לזה לשים לב כיצד אתם מגיבים לבכי שלה
מה אתם משדרים, חשוב להראות לילדה שהכל בשליטה בלי ביקורת למה היא אמרה או עשתה וכ'ו... ורק משפטים מחזקים אני סומכת עלייך את תצליחי...
כי כל "הבטחון" והתנהלות חברתית של הילד תלויה "מקטנות" במעגל הקרוב של אבא אמא ילד.
נראה לי לפי התיאור שנתת שמדובר בבעיה הרבה יותר מורכבת שמצריכה טיפול רגשי אצל פסיכולוג.
אימי באה מהתחום מנסיון זה מאוד עוזר לקדם את הילד!
התחום הזה מאוד רחב כי כל ילד בא עם מטען ורקע שונה ולכן הטיפול מילד לילד יכול ליהיות מעט שונה,
לטובת הבטחון והדימוי העצמי של הילדה ממליצה לך לטפל בהקדם!
כי ככל שעובר הזמן ולא מטפלים זה עלול ח"ו להחריף .
מומלץ לחפש באיזור מגורייך פסיכולוג רגשי הם משלבים טיפול רחב עם הדרכת הורים.
בהצלחה רבה!
קראתי מחקרים שגילושירה דרמון

שאם אין מבוגר בשטח הילדים בדרך כלל יודעים בעצמם לא להציק או לפגוע יותר מדי,

אבל אם יש מבוגר בשטח והוא מתעלם -

הילדים מנסים לראות מה סף התוקפנות שהוא יכיל.

ולכן הם יציקו יותר או ירביצו יותר והאלימות תגבר עד שהמבוגר יתייחס.

 

ובכלל, אם ילד מבקש עזרה בסיטואציה - הוא כנראה ניסה כמה טכניקות חברתיות משלו,

והוא מרגיש שחסרות לו טכניקות כאלו.

וזה בדיוק הזמן להתערב ולתווך.

(עד כאן מהמחקרים.)

 

ובכלל, יש ילדים שאם יתנו להם לשחות לבד בים החברתי - הם ילמדו לשחות,

ויש כאלו שלא ילמדו לבד, אלא יטבעו.

אלו זקוקים לתיווך איטי וללמידה משותפת עם ההורה איך מתנהגים בסיטואציות השונות.

ויש גם את אלו באמצע,

שיטבעו כמה פעמים ובסוף ילמדו לשחות. אני מעדיפה לתת יד וללוות בהתחלה.

 

(זה ככה בכל נושא. כמו שיש לי ילד שלמד לבד לקרוא,

אבל את לא תבני על זה שילד ילמד לבד לקרוא.

כך אל תבני על כל ילד שילמד לבד מיומנויות חברתיות, זה מיומנויות לכל דבר.)

התערבות הורים - אופציה אחרונהעונה חדשה
לדעתי זה עניין של ביטחון עצמי -
אם הילדה מדברת בביטחון ובאומץ בבית ורק מול חברות היא מאבדת את הלשון אז צריך רק לתת לה כלים לענות בביטחון מה שיש לה להגיד.

לגבי חוקי המשחק אפשר לברר אותם ולתרגל בבית ולמנוע את הסיבה שבגללה הם לא רוצות לשתף אותה.

אם זה עדיין לא עוזר ואת סומכת על המורה עדיף לערב אותה.

לדעתי הורים צריכים להתערב רק כשאין אף ברירה אחרת ובמקרה של השפעת ילד או התעלמות מוסד הלימודים מהתלונה כי ההשלכות של התערבות זו עלולות להיות חמורות.

הערה: אני עוד לא הורה אבל מלמדת בביה"ס וזה מה שעיני רואות...

שיהיה בהצלחה
יש מכון שעוסק בדיוק בזה ביד בנימיןאמא שלה
שכחתי את השם כרגע. משהו כמו משלבים..
שמעתי שיחה של מישהי ממובילות המכון וגם חברה שלי לומדת שם השנה. אלופים בסיוע בתיווך חברתי ורגשי והקניית מיומנויות חברתיות.
אני לא בטוחה אבל נראה לי שיש להם מטפלים ברחבי הארץ..שווה לבדוק

בהצלחה והרבה כוחות,זה לא קל לראות את הילדה האהובה שלך ככה.. אבל צריך לדעת שיש מה לעשות ובעיקר אהבה ופרגון לילדה..
למכון קוראים תעצומותאורי8
יש להם שיטה שעוזרת מאוד, אם אתם באזור, שווה לבדוק, גם אם לא אולי יוכלו להפנות אתכם למטפלים שעובדים בשיטה שלהם באזור שלכם, מכירה את השיטה באופן אישי, מאוד עוזרת לפתח מיומנויות חברתיות, תכתבי בגוגל : תעצומות יד בנימין
קנה לך חברכותבת המחקר
מחפשין מי ממעגל החברות בכל זאת יש לה יחס נעים אל הבת שלך, מזמינים הבייתה, מפנקים ומשקיעים גם באוכל גם במשחקים. מספיק חברה אחת טובה כדי ללמוד ממנה את הכישורים החברתיים הנדרשים.

לא יודעת איך לכל בעיה שהסבתות פתרו בבית, צצו היום מכונים כפטריות אחרי הגשם.
חושבת שיש קשר בין הקושי של ההורים להשקעה ארוכת טווח, ( כי ללוות קשר כמתואר צריך פניות נפש והשקעה), לבין הנכונות לשלם לטיפולים הפסיכולוגים השונים.
את צודקת בהחלט! פעם הורים עבדו עם אינסטינקטיםדע מה למעלה ממך
שהקב'ה טבע בנו לכן בעיות נפתרו באופן קל יחסית.
ההורים של היום הם לא ההורים של פעם!
צריך להיכנס לווצאפ של הגן או ביה"ס כדי להבין כיצד הנפשות פועלות...
כיום "החרדה" היא שמנהלת הורים במקום שהורים ינהלו את החרדה.
אז מה אפשר לצפות מהילד?!?!

באחד ההרצאות של הרב יעקובסון הוא אמר להורים:
שיש שתי דרכים לטפל בבעיות של ילד "ולהצליח"!! .
דרך אחת לשבת מול פסיכולוג ולשלם.
הדרך השנייה שהורה שישקיע זמן ויגיד את אותם דברים של הפסיכולוג.
בשתי הדרכים מבחן התוצאה יהיה זהה רק שבדרך השניה הוא יחסוך הרבה מאוד כסף.

רק שכיום כדי שהורים יצליחו לנהל בית מתוך "ישוב הדעת" צריך אנשים מקצועיים ומיומנים שיעזרו להם.
יקרות, כתבתן דברים מחכימים.לב של אמא1
אני מאד רוצה להתייחס לכל תגובה ואגיע לזה בעז"ה בערב.
בינתיים רק אומר שעזרתן...
בקשר לתעצומות, המרכז ההוא, הם מתחילים לעבוד עם הילדים רק מכיתה ג', עד אז בעיניהם ההורים הם אלו שצריכים להוות לילד מודל לחיקוי. הלוואי שהייתי יודעת איך...
נשתמע.
תשאלי אותם על הּדרכת הוריםאורי8
לדעתי יש להם גם הדרכת הורים, איך לעזור לילדה שלך.
ההורים צריכים להוות מודל לחיקוי עד 120זיו איקונין שלי
תודה.כותבת המחקר
למילים של ההורים, כוח הרבה יותר גדול מלמילים של הפסיכולוג, וגם הרבה יותר מחזקות את הילד.

מסכימה בצער עם מה שכתבת על הוואצאפ בגן ובבית הספר... לא משתתפת באף קבוצת וואצאפ כזו. (מספיק צרה שהילדים משתתפים בקבוצות משלהם, אבל ... לא רוצה שישלמו את המחיר החברתי) .
מרגישה שקל לי יותר להגיע להחלטות ולהתנהל נכון , בלי ששלושים זוגות הורים נושפים לי בעורף.
את צודקת בכל מילה שכתבת על ההתנהלות החברתית.
סליחה על חוסר ההבנהעונה חדשה
למה התכוונת שכתבת שהחרדים מנהלת את ההורים?
איזו חרדה???
כעובדת חינוך את בטח יודעת איך ילדים יכוליםדע מה למעלה ממך
ויודעים 'להקפיץ' הורה על שטויות כי הוא הרבה יותר מתוחכם ממה שחושבים הוריו.
הילד קלט שיש לו עסק עם "הורים חרדתיים" אז אם דברים לא בדיוק מסתדרים ישנה דרך קלה....
ובמקום שהילד ילמד לפתח דרך להתמודד אז הוא מפתח מיומנות כיצד "להפעיל" את הוריו...

לא לחינם הדור שלנו מלא בילדים עם מפחי-נפש על כל כישלון קטן כגדול, דיכאונות וחרדות...
ואותם ילדים יגדלו ליהיות בעתיד הורים שחרדים לשלומם ולשלמותם של ילדיהם.

כהורה יש לך את הרצון להיענות לכל "גחמה" של ילד זה יושב על מקום של חרדה שיהיה לו טוב וקל בחיים.... ולא תמיד מתוך שיקולים וצרכים נכונים שהילד באמת צריך אותם.
תודהעונה חדשה
זה כל כך נכון!!
היום ההורים עושים במקום הילדים ולא עוזרים להם לעשות...
רעיון מועילחוני המצייר
חיזוקים טובים מעצמה: תבקשי מהילדה לנהל פנקס יומי שבו את והיא כותבים עליה לפחות שתי דברים טובים שהיא היום עשתה טוב (לדוג': עשתה עם חברה שיחה טובה, או למדה טוב למבחן) זה עצה שטובה לבוגרים קל וחמר לילדים. זה יאיר לה את הנשמה!וכדי שתדע להתסתכל על העולם באופן יותר חיובי אני הייתי אומר גם שתרשום בעזרתך משפט טוב על מישהו אחר
תוספת לנאמר..חוני המצייר
כדאי ללוות את הפנקס הזה בצ'ופרים כדי להעלות לה את המטיבציה, נגיד על כל שבוע שתכתוב היא תקבל משחק שווה (כזה שלא עולה הרבה) או משהו בסגנון
וידוי אישיחוני המצייר
אני בעצמי כותב פנקס כזה, הוא מחולל פלאות בחיי ואני קורא לו כשירו של עדי רן "נקודות של כיסופים"
איזה בנות מגעילות... זה מה שהייתי אומרת לה...אמא, ברוך ה'

אולי קצת בצורה יותר מעודנת. אבל נשמע שהן "מכפכפות" אותה. הייתי מתרחקת.

 

סורי, אבל לא משנה מה ואיך הבת שלך - הבנות האלה צריכות חינוך.. ולא הייתי מנסה שהן יהיו חברות שלה. כדאי למצוא את הבנות העדינות והטובות שבחיים לא היו אומרות דברים כאלה ולהתרחק מ"מלכות הכיתה"

 

ובהחלט - לא צריך להיות מלכת הכיתה. מספיק שתי חברות טובות (עדיף לא אחת כי אז תלויים בה, ואם היא לא נמצאת זה יותר בעיה) כדי להרגיש מספיק מקובלת.

 

ומכירה את כאב הלב הזה - הבת שלי היתה אומרת לי תקופה מסויימת "אמא, אני מרגישה בודדה" ומספרת לי שהיא משוטטת לבד בהפסקות והלב שלי התכווצ'ץ.. היום, המצב ממש השתפר לטובה, אבל זה מצריך עבודה וגם מעקב, כי יש תקופות ויש תקופות.

 

מה עושים מבחינה פרקטית:

1. אומרים לה כמה היא חכמה טובה ויפה ושמי שלא רוצה לשחק איתה - מפסידה..

2. מביאים לה משחקים לכיתה - מה שהולך - גומי, חבל, כדור, אולי אפילו קלפים, מה שהיא אוהבת לשחק. אם יש משחקים שהבנות משחקות והיא לא יודעת (כמו חבל, גומי) מאמנים בבית כדי שיהיה לה יותר ביטחון. שהיא תחליט את מי היא משתפת במשחקים שהיא הביאה ולא הפוך.

3. כמו שאמרו קודם - לשאול אותה האם יש בת או שתיים שנראות לה בנות נחמדות והיא היתה רוצה להזמין או ללכת אליהן וליזום מפגשים אחר הצהריים או בשבתות (אפשר גם לישון אחת אצל השניה, זה ממש מקרב, אנחנו התחלנו מאמצע כיתה א וזה מאוד עזר), וכמו שאמרו, אם הן לא מוצאות במה לשחק או אם מתחילות מריבות אפשר לכוון אותן קצת, אך להשתדל לא להתערב אם אין צורך ולפנק בדברים טעימים כדי שירצו להגיע שוב.

4. אנחנו עשינו גם מפגש עם כמה בנות אחר-הצהריים - כמו בריכה לכמה בנות או פעילות אחרת, זה נותן לה הרגשה שהיא מרכז העניינים בחבורה של בנות ולא רק בנפרד (לא הרבה פעמים, אבל כשעשינו, מסיבה כזו או יומולדת, זה היה ממש כיף ומאוד תרם לה)

 5. תפילות - כמו על כל דבר, גם בתחום הזה..

6. אצלנו היתה גם התערבות של היועצת בבית ספר- שלקחה קבוצה של מספר בנות ביישניות ועבדה איתן. הבת שלי אמרה שזה היה סתם והיא לא קבלה מזה הרבה - אבל מצד שני, ראינו באותו זמן קפיצה בהתנהגות החברתית ובמודעות העצמית, אז יכול להיות שזה כן עזר. שווה לך לשאול האם יש דבר כזה בבית ספר, אך מן הסתם זה לא יהיה על תחילת השנה. אני יודעת שיש קבוצות כאלה של "בנות ביישניות" בהתפתחות הילד, לפחות בכללית, אבל בשביל זה צריך למלא את כל הטפסים וכו וזה גם מצריך הרבה יותר השקעה של נסיעות. בתוך הבית ספר זה ממש נוח, אבל יכול להיות פחות מקצועי.

 

בהצלחה!

ועוד כמה דבריםאמא, ברוך ה'
עבר עריכה על ידי אמא, ברוך ה' בתאריך כ"א בתשרי תשע"ח 03:57

לראות האם היא מסתדרת עם הילדה שהיא יושבת לידה. 

הרבה פעמים נוצרות חברויות עם הילדות שיושבים לידן ולפעמים שווה לבקש מהמחנכת שתדאג להושיב אותה ליד ילדה שהיא רוצה להתחבר אליה או שנראה לה שיש לה אופי מתאים. היא יכולה גם להמליץ לך על בנות שהיא חושבת שכדאי להתחבר אליהן.

אפשר גם להעזר במחנכת שתעזור לה לתווך בהפסקות או תוך כדי השיעור. וגם היא תוכל לכוון אותך איך נראה הקושי של הבת שלך מהצד שלה (יכול להיות שהיא מאוד "תנרמל" את הבעיה, ותגיד שדווקא היא שמה לב שכן יש לילדה שלך חברות, אבל מצד שני יש כמה בנות שמציקות, או שתספר משהו אחר ותוכל להצביע על הקשיים שנראה לה). שווה להתייעץ איתה, יש למחנכות מבט אחר, כי הן יכולות להשוות לשאר הכיתה ולמה שהן מצפות מהגיל הזה וגם לעזור לכוון במידת הצורך. (אצלנו - המחכנת שאלה האם אני מוכנה שהיועצת תוציא את הבת שלי לעזרה, זו היתה היוזמה שלה אחרי שדברנו)

 

ואם רלוונטי, ליצור קשר לא רק עם חברה מסויימת, אלא עם המשפחה שלה. לארח את המשפחה לשבת ושהבנות תוך כדי ישחקו, זה ממש מקרב. ובאופן כללי - חשוב שהבת שלכם תראה אנטראציות חברתיות ביניכם - זאת אומרת שמארחים, מזמינים חברים, הרי ההורים זו הדוגמא האישית הכי טובה. ואם מזמינים חברים שלכם עם ילדים בגיל מתאים - זו ממש הזדמנות טובה לפתח מיומנויות חברתיות. ואם זו גם מישהי מהכיתה - הכי טוב. עוד אפשרות אם קשה לארח - להפגש בגן שעשועים כששתי האמהות מדברות ושתי הבנות משחקות - זהו עושה לבנות ממש טוב (ולא שאני מגיעה לזה יותר מדי פעמים - אבל כשזה קרה זה היה טוב..)

כל מילה בסלעכותבת המחקר
במחילה... תיקון קטןרפואה שלמה
בחלק מהכיתות יש "מלכת כיתה טובה"
מלכת הכיתה הטובה היא ילדה חכמה, לרוב גם יפה, עם הליכות נעימות.
ילדות כאלו מתוייגות אוטומטית כ"מלכות" בזכות היכולות הלימודיות שלהן, וההליכות הנעימות.

המשותף להן (בכיתות שיש) זו העובדה שהן לא צריכות להלחם על המקום החברתי שלהן.

ה"מלכה הרעה" שעסוקה כל הזמן בתככים, לא מעיזה להתעסק עם "המלכה הטובה".

לילדות האלו אין הרבה מאד חברות, לרוב יש להן "ידידת נפש" ועוד כמה חברות.

אם תבקשי מהמורה להגיד לילדה הזו שתתחבר עם הבת שלך, יש סיכויים טובים שזה יקרה.

הן אולי לא תשארנה חברות זמן ממושך, אבל התיוג של הבת שלך ישתנה, היא תמצא ביטחון להתחבר עם מי שליבה חפץ.
ה"טובה" תשאר איתה בקשרי ידידות גם אחר כך, ואוטומטית היא לא תמצא במעגל הבנות שמקיפות את "המלכה הרעה".
מלכת הכיתה אם זיכרוני אינו מטעה אותי היא תמיד רעה.סוכן...
ומכיון שביסוד היא רעה היא לא תעשה חיים קלים לכל מי שמאיים על מקומה. אחרת מעמדה יתערער והיא תאבד את סמכותה.
לב של אמא.. הועלו פה נקודות למחשבה שכדאי לתת עליהם את הדעת .אבל לפני כן הייתי מציע לנסות לדבר עם הבנות, ובמידה וזה לא עוזר לפנות להורים.
ואם מדובר בחרם של שתי בנות ולא יותר זה יכול לעודד אותך וכנראה כל מה שהיא צריכה זה ללמוד ליצור קשרים כמו כל מיומנות אחרת שיש לנו בחיים.
לא. לפעמים אין "מלכה טובה" אבל אם יש,רפואה שלמה
לא כל הילדות סובבות את הרעה, אלא הכיתה מחולקת, ואין מלכות נוגעת במלכות חברתה כמלוא נימה...
הייתי בכזאת כיתה.
לא נראה לי שזה שווה ויכוח..אמא, ברוך ה'

אצל הבת שלי בכיתה אין מלכה טובה ואין רעה - גם זה יכול להיות והכי מבורך.. יש בנות עם יותר חברות ויש עם פחות אבל אין כאלה אינטריגות. (ועדיין היו לה קשיים אובייקטיבים) 

כמובן שאין בעיה להתקרב למלכה טובה או למישהי מקובלת.

הכוונה היתה שכדאי להתרחק מהמלכות הרעות ולא להיות שפוטות שלהן (כמו שהיא תארה - "נעשה דיון ואז נחליט.. אמרנו לך 100 פעם.. אין לך חברות בביתספר..") זה לא שווה את זה..

תאמיני ב💖 שלם שהילדה הטובה שלך תתחברסודית
הילדות שמנדות אותה מהמשחקים פשוט רעות!!!
את לא רוצה שיהיו לה כאלו חברות...
ואת לא רוצה שהיא תהיה כזאת - גם אם יהיו לה אלף חברות.
תחבקי אותה, ותגידי לה שהיא טובה ונעימה,
וכשיכירו אותה טוב, יהיו לה חברות טובות כמוה!
תלמדי אותה ליצור קשרים - תתחילי מהעצות הפשוטות.
בלת'ק: כ'כ קשה וכואב לשמוע דברים כאלה...rivki
בנוגע לבנות שמזלזלות בה- לחזק אותה מאוד, להגיד לה עד כמה היא חכמה, טובה, יפה, מוכשרת וכו' להסביר שחברה זאת מישהי שנעים לך איתה, ששמחה להיות איתך ומכבדת אותך. ומי שלא כזאת- לא לחזר אחרי החברות שלה. עוד יהיו לך חברות אמיתיות. להגיד גם מול הבנות האלה שישמעו.

אפשר לנסות למצוא לבתך חברות באופן יזום: אם את מכירה מישהי מהכיתה שהיא 'ילדה טובה ' , פשוט תתקשרי להורים ותזמיני אליכם. אפשר אפילו לעשות 'מפגש היכרות לילדי הכיתה'. משהו הכי פשוט, משחק רצפה או בועות סבון בגינה.. ולהזמין את כל מי שרוצה להגיע דרך קבוצת ההורים, אם יש לכיתה ואטסאפ או פייסבוק. אימא אחת בכיתה של בתי עשתה וכל ההורים התלהבו.
עצה קשה קלה, איך שהם נולדים לדאוג לגדל בצורה טבעית.אמילי.אחרונה
לתת מרחבים של חשיבה ועשייה כי חווית ההתנסות מועילה יותר מאלף הסברים.
כשיש סמכות הורית ילד גדל עם אומץ ובטחון ומשם הדרך פנויה להצלחות..
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך