התלבטות ושאלה לכאלו שלוקחים רטליןתומכת
אני אמא לילד בן 10 בכיתה ד שאובחן עם לקות למידה - דיסלקטיה והפרעת קשב בנונית.
ביום שישי האחרון הבאתי לילד שלי לנסות רטלין בפעם הראשונה והוא אמר שהוא הרגיש מצוין ומרוכז יותר. עשיתי לו מוקסו עם הכדור והמדד שהיה בעייתי קודם עלה פלאים. כן באותו היום הקריאה של הילד בעברית הייתה טובה בניגוד לבד"כ שהוא מתקשה לקרא ולהתרכז. פשוט פלא.
אני מאוד מתלבטת אם לאפשר זאת וההתלבטות שלי נובעת ממספר חששות:
1. אם הבן שלי יקח רטלין הוא בעצם לא יתמודד ולא יפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי ועלול לפתח תלות מסויימת בכדור לצורך התפקוד שלו במהלך החיים.
2. איך הדימוי העצמי שלו ייבנה כאשר הצלחותיו הלימודיות תלויות בכדור.
3. שלא לדבר על תופעות לוואי שסביר שיהיו אם ייקח תדיר.

בנוסף אשמח לשמוע האם יש כאלו שלקחו רטלין תקופה מסויימת ואחכ הפסיקו והתמודדו עם בעיית הקשב ביתר קלות.
תודה מראש על תשובה
אז ככהחוזרת
אני התחלתי לקחת ריטלין המבוגרת. ואני מתחרטת שלא לקחתי בגיל צעיר יותר. כי איך ילד יבנה דימוי עצמי אם הוא נכשל בכל דבר?
הריטלין לא פותר את הקשיים לגמרי. הוא עוזר. כמו שלא תגידי את הדברים האלה על משקפיים לילד עם קשיי ראיה. וכך בונים כלים. כשקל יותר. זה לא פתרון קסם, זה משקפיים.
רוב התופעות לוואי מגיעות בנטילה לא קבועה של ריטלין
סליחה על הבלאגן. השעה עושה את שלה...
תודה על תגובתך מאוד עזרת לי.תומכת
תראיאישה ואמא

ריטאלין זה לא כזה דבר שמי שרוצה להצליח לוקח.

זה לא הכפתור להצלחה וגם עם ריטאלין אפשר להכשל.

 

הפרעת קשב זה זה קושי פיזיולוגי, זה חוסר של חומר שהריטאלין מספק

 

אני מבינה את אלו שלא רוצים לתת 

אבל מי שלא רוצה לתת לא יכולה לשלוח את הילד שלה למוסד לימודי.

שתשאיר אותו לחינוך ביתי

בגלל שבעצם המוסד הלימודי בנוי בצורה מסויימת עם כללים מסויימים שילד עם הפרעת קשב לא יכול להתמודד איתם. זה לא הוגן לשלוח ילד כזה לממסד כזה ולומר לו להתמודד ולומר למורה להתמודד.

אין פה התמודדות. יש פה עוול כלפי הילד, הכיתה והמורה

זה כמו שאני אזרוק ילד לבריכה ואומר לו תתמודד ותשחה- זה עוול כלפיו, כלפי הילדים האחרים שבבריכה שהוא מפריע להם לשחות וכלפי המציל.

 

ולגבי השאלות:

 

1. לא מפתחים תלות בכדור. עם השנים בד"כ המינון יורד עד שכבר לא צריך בכלל (שוב, לא תמיד. אבל רוב הילדים שלקחו הפסיקו בתור נערים/ מתבגרים) עם הכדור את עוזרת לו לדעת איך ללמוד ואיך להתמודד. הוא רוכש את ההרגלים האלו כדי שבבוא היום שהוא יפסיק ההרגלים האלו כבר יהיו חלק ממנו

 

2. תחשבי איזה דימוי עצמי יהיה לו אם הוא כל הזמן נענש, לא מצליח, הופך לילד העצלן והבעייתי של הכיתה שכל הזמן מעירים לו....

 

3. זה נכון שיש תופעות לוואי כמו הפרעות אכילה וכו'. 

עם הזמן לומדים איך להתמודד איתן או שמנסים כדור מסוג אחר.

 

בזמני, כשאני הייתי ילדה היה פחד גדול מהריטאלין וחבל.

הרבה עוגמת נפש יכלה להמנע אם היה לי את הכדור.

מצד שני- מכירה אישית כמה שלקחו ובגיל הנעורים הפסיקו והיום הם בסדר גמור.

אחד מהם הוא אברך שיושב ולומד יום שלם בלי עזרת כדור.

תודה רבה על התגובה. מאוד עזר ליתומכת
מצטרפת לתגובות הקודמות ומוסיפה מנסיוניתמיד ממשיכה

בערך בגיל 8 הילד שלי אובחן עם הפרעת קשב וריכוז מובהקת ממש והתחלנו לתת ריטלין, המצב הלימודי השתפר פלאים ואיתו ביחד הדימוי העצמי.

המצב החברתי תמיד היה בסדר, ההפרעת קשב וריכוז היתה ללא ביטוי התנהגותי.

 

אחרי תקופה של קרוב לשנה יצא שהפסקנו עם הכדור כי הוא התחיל לסלוד ממש מהטעם שלו (היינו פותחים את הקפסולה לתוך מיץ כי הוא לא ידע לבלוע)

והדבר שהדהים אותי יותר מכל - שבמצב הלימודי לא ראינו נסיגה בכלל! מאז עברה עוד שנה ויותר, לא חזרנו לכדור והמצב הלימודי ממשיך להיות תקין.

 

אני חושבת שבגלל שהילד התחיל לחוות הצלחות ולהאמין בעצמו הוא התחיל להתמודד עם הלימודים באמת, וכנראה סיגל לעצמו דרכי התמודדות שהפכו להרגל שנרכש.

 

שאלתי על זה את רופא הילדים, הוא אמר שלדעתו אם הילד מסתדר היטב אין צורך לתת את הכדור. הוא המליץ להשאר עם "ראש פתוח" ולשים לב, אם בהמשך יגיעו תקופות שעומס הלימודים יקשה על הילד ויגרום לו נסיגה- אז נשקול את הטיפול המתאים. וכל עוד הילד מסתדר היטב אפשר להניח לו.

 

אני מרגישה שהריטלין היה ממש נס מהשמים שה' שלח לנו, זה ממש עזר לילד לעלות על דרך המלך.

 

וואי תודה על התשובה המפורטת.תומכת
מסכימה עם התגובות שמעלי ומוסיפהסמיילי צהוב
קודם כל

ממליצה מאד מאד ללמוד על הנושא של הפרעת קשב בכלל, יש לגבי זה הרבה סטיגמות לא מבוססות ולימוד/ מודעות עוזר המון.
יש המון חומר בנושא של הפרעת קשב שבתוכו גישות שונות. אני אישית מאוד התחברתי לסגנון של לאורה ולומר, יש לה גם ספר לילדים שמסביר בצורה מקסימה, מקצועית וגם כיפית ונותן הסתכלות בריאה ובטחון עצמי וגם כלים מעשיים מעבר לאיטליה.

לדעתי ההתלבטות אם לקחת כדור או לא צריכה להתמודד במבחן המציאות. הכדור עוזר, עושה טוב? מעולה.
כמו שכתבו לך- ריטלין הוא כמו משקפיים למח, פשוט מוסיף את החומר שחסר שם. גם ילד שצריך משקפיים יתקשה להתרכז, אבל לא נגיד לו להתמודד לבד אלא להרכיב משקפיים. ואם הדימוי העצמי שלו נפגע מדימוי של משקפופר? לא נגיד לו להפסיק להרכיב משקפיים אלא פשוט נסביר לו שאין במה להתבייש ונעבוד איתו על זה.

בהצלחה רבה רבה!!
תשובה.הזקן בן המאה
אענה על החששות.
1. אם הבן שלך יצטרך משקפיים, לא תביאי לו כדי שילמד להתמודד? זה חלק מההתמודדות.
2. הכדור לא זה שגורם להצלחה, הכדור עוזר לו לבטא את היכולות שלו. הפרעת קשה היא לא טיפשות או עצלנות, היא חוסר יכולת להביא את היכולות הלימודיות לידי ביטוי. חוץ מזה, הדימוי העצמי שלו יהיה נמוך יותר אם הוא לא יקח ריטלין ולא יצליח מאשר אם יצליח בזכות זה.
3. לכל כדור יש תופעות לוואי אפשריות. כל אחד מגיב אחרת לריטלין ויש כמה סוגים כך שאם אחד גורם לתופעות לוואי אפשר לעבור לסוג אחר, צריך הרבה סבלנות עד שמגיעים לסוג ולמינון הנכון.

אני מאד ממליץ לקרוא על הפרעת קשב ועל היתרונות והחסרונות שלה. אפילו בויקיפדיה יש הרבה מידע.
תודה על החידוד ועל הדוגמא של המשקפייםתומכת
מסכים עם התגובות שנאמרו.העני ממעש
אנשים עם יתר לחץ דם לוקחים תרופותרפואה שלמה
היית חושבת שלא יקחו כי הם יהיו תלויים בכדור ?
עדיף להם להיות תלויים בכדור מלקבל אירוע מוחי... חלילה.

וזה כן דומה. לא משנה איזה סוג בעיה אם היא פוגעת מאד בתפקוד ויש לה תרופה אז בלית ברירה...
אם הוא מצליח בלי הכדור וסתם מתנועע על כסא כמובן שלא... את רואה את הבעיה שלו כקשה או פשוטה ?
אני חושבת אחרתקרנף

אני מכירה אנשים באפן אישי שצריכים ריטלין,

ולא נוטלים  מכיוון שיש לריטלין הרבה תופעות לוואי

, כמו כאב ראש ,דיכאון,בחילות,חוסר תיאבון,בעיות שינה

ומוצאים פתרונות שונים  ללא צריכת  ריטלין

אבל זה לא באופן גורף זה תלוי בבן אדם

הרבה פעמים כיום אוהבים ישר לדחוף ריטלין,

מבלי לחשוב על פתרונות חלופיים אחרים וחבל...

את רב התופעות לוואי מרגישים מידמק

אכן הכל תלוי בבן אדם ולא צריך "לדחוף".

וכאן בדיוק העניין - הכדור לא מתאים לכל אחד, צריך להיות עם יד על הדופק ולתת אמון בילד ובהרגשה שלו, אם הילד לא אוהב את הכדור וזה מפריע לו כדאי להפסיק עם זה ולפנות לרופא, אבל במקרה שלך הילד הרגיש מצויין וזה עזר לו מאד - אז למה להפסיק?

 

לגבי הדאגות שלך,

"1. אם הבן שלי יקח רטלין הוא בעצם לא יתמודד ולא יפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי ועלול לפתח תלות מסויימת בכדור לצורך התפקוד שלו במהלך החיים."

---- אף אחד לא מבטיח לך שאם הוא לא יקח כדור הוא "יצליח להתמודד ויפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי", לעניות דעתי בתור אחת עם הפרעת קשב שאובחנה בגיל 35 עם 2 ילדים "מופרעי קשב" בוגרים, סביר שימצא שיטות רק כשייתבגר, למה לעבור הרבה שנות סבל רק בשביל לא לפתח תלות? לא עדיף שיפתח תלות אבל "יצליח בחיים" ולא ירגיש מתוסכל, טיפש, עצלן וחסר אפשרות למצות את יכולותיו?


2. איך הדימוי העצמי שלו ייבנה כאשר הצלחותיו הלימודיות תלויות בכדור.

---- הדימוי העצמי במקרה של כשלונות יהיה נמוך יותר, הצלחות הם מה שמעלות את הדימוי העצמי.

הכדור לא עושה את העבודה במקום הילד, גם עם הכדור כדי להצליח הילד חייב להשקיע על מנת לקבל תוצאות, לא נראה לי סביר שהוא ירגיש ש"ההצלחות הלימודיות שלו תלויות בכדור", סביר שיבין שההצלחות הם תוצאה של ההשקעה שלו והכדור הוא זה שעזר לו להשקיע.

צריך גם להביא בחשבון שחלקים רבים ממהתנהלות שלנו בחיים מבוססים על הרגלים, לכן כדאי לצבור הרגלים טובים, אם מתחילים לקחת את הכדור בגיל מאוחר, חלק גדול מההרגלים הטובים לא נרכשים והרבה יותר קשה לתקן.

לבת שלי לצערי ריטלין על נגזרותיו היו תופעות לואי, גם לסטרטרה. היגענו עד כיתה י"ב ללא תרופות, למזלינו בכיתה י"ב היא קיבלה אטנט שעזר והצליחה להוציא תעודת בגרות ממש טובה, אבל הדרך הדרך היתה ממש קשה - אני ממליצה למי שמוצא תרופה שעובדת (ללא תופעות לואי קשים) בגיל צעיר יותר לא לחכות עד שהמצב נואש.


3. שלא לדבר על תופעות לוואי שסביר שיהיו אם ייקח תדיר. 

----  את מרבית תופעות הלוואי שכולם מדברים עיהם מרגישים מיד, כאבי ראש, בחילה, עצבנות יתר, עצבנות יתר  בזמן שהשפעת התרופה , מתנהג כמו זומבי,  ועוד.

להבנתי ישנם רק מקרים מועטים של תופעות לוואי הקורות בטווח הארוך - יש כאן סיכון מסויים, אך לפי מה שתיארת הסיכון שווה את התוצאות החיוביות. רק אם התרופה בקושי עוזרת כנראה  עדיף לוותר.

 

 

 

 

 

 

וואוו תודה רבה על התגובה המושקעת. שווה ועזרה לי מאודתומכת
ניתן לשלב טיפול התנהגותישם שם
קראתי פעם ראיון עם רופא שמסביר שכדאי לנצל את זה שהילד עם ריטלין ןפתוח ללמידה כדי ללמד ולתרגל הרגלי למידה. אולי שילוב עם הוראה מתקנת. כך ניתן תיאורטית לשנות קשרים במוח שיישארו גם אחרי הריטלין.
שווה לבדוק את הכיוון
כדאי לקרוא קצת על זההזקן בן המאה
במיינסטרים ולא אצל רופא ספיציפי זה או אחר. זו בעיה נוירולוגית, לא פסיכולוגית. (חסרים מוליכים עצביים מסוימים במוח). אין טיפול מוכח שמצליח לתקן את זה.
בעיה נוירולוגיתשם שם
כמי שלמדה הרבה על התחום, כדאי לדעת שהבעיה נוירולוגית ניתנת לשיפור גם על ידי טיפול התנהגותי. אם מסלול מסוים במח נפגע כתוצאה מחסך בחומרים מסוימים, ניתן לאמן על ידי התנהגות ולמידה מסלול חלופי שיוביל לשיפור. גם טיפול פסיכולוגי יכול להשפיע על מסלולים וחומרים במח. אלו עקרונות בסיסיים של למידה ופיזיולוגיה של המוח. כמובן שלא כל טיפול יהיה יעיל. כל זה לא בא לגרוע מיעילות הריטלין. פיתוח הרגלי למידה באים בנוסף לתרופה ואז הילד יותר פנוי ללמוד אותם. בנוסף, הרופא עליו קראתי הוא ראש מערך טיפול פסיכיאטרי באיכילוב. כנראה שהוא בכל זאת קצת מבין בתחום.
חששותמחפשת111

החששות שלך ממש מוצדקים.

אחרי שמסיימים תיכון ואתה רגיל כל הזמן לריטלין, להקלות ולהתחשבויות, ואתה יוצא לחיים- אף אחד לא מתחשב בך בחיים ונותן לך הקלות. הוא עלול לחטוף כאפות. 

הכדור ריטלין הוא פלסטר ולא טיפול בשורש הבעיה.

כלומר- ברגע שהילד יהיה בלי הכדור- הוא יחזור לעצמו ולקשיים שיש לו .

הכדור הוא סוג של אשלייה.

אני נגד ריטלין. אבל--- אם ממש מוכרח, הייתי ממליצה לך כן לתת באופן מבוקר ביותר עם מעקב אחרי התגובות שלו, ובמקביל לעבוד על מיומנויות למידה ואסטרטגיות למידה שייתנו לו כלים להתמודדות בהמשך.

כי רק ריטלין- לא באמת פותר את הבעיה. אם כן- רק זמנית..

וכשהילד יהיה בלי הכדור- כל הקשיים והתסכולים יחזרו.

לכן, אם ריטלין- רק עם עבודה במקביל, כך שירוויח משני הצדדים...

ש גם מבוגרים שלוקחים ריטליןשם שם
מסכימה לגבי עבודה במקבילשם שם
על הקשיים
אין לי זמן להאריך אבל...נחשון מהרחברוןאחרונה
תיכנסי לשירשור הנעוץ למעלה. יש שם משהו שכתבתי די מפורט. שווה לראות
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך