אבל אני אשמח לשמוע יתרונות באולפנה עם פנימיה וגם חסרונות...
וגם לשמוע יתרונות וחסרונות על אולפנה בלי פנימיה!!
לא בפרטי!!!
(גם ככה זה כתוב כאנונימי אז אי אפשר לכתוב לי בפרטי)
רשמתי את זה לפני כמה זמן בשרשור אחר... מקווה שיעזור
היתרונות בפנימיה ממש גדולים:
1- עצמאות מטורפת- לדעת להסתדר עם אוטובוסים, ללכת, לחזור, לארגן לעצמך את הדברים, להעיר את עצמך בבוקר, אין אמא ואבא שיקחו אותך, ואין לחזור מוקדם ולעשות מה שרוצים, יש סדר יום..
2- מפתח את האישיות ובונה אותך- כמובן שגם אולפנות ללא פנימיה בונות אותך אבל פנימייה זה אופי שונה, יש אחרי הלימודים המון פעילויות, יש יותר שיחות, יותר טיולים, המון ערכים שמקנים לך, שבתות אולפנה וכו,,, הרבה יותר מאולפנה רגילה....
3- חוויות וכיף!! לישון עם חברות בחדר, המון שחנש"ים, צחוקים, כיף וחוויות טובות שיישארו איתך לכל החיים...
4- להכיר בנות מכל הארץ זה ממש מגניב, להכיר עוד סגנונות של בנות ואישיויות אחרות, ממש מגניב בעניי.
5- עבודה על המידות 24/7! אם באולפנה רגילה את משתדלת להאיר פנים ולהיות סבלנית, בפנימייה קל וחומר, את עם בנות ואנשים כל היום וצריך כל הזמן לעבוד על המידות ולהיות סבלנית יותר וקשובה יותר, וזה מכין אותך לחיים העתידיים, וכן, גם לחיי הנישואים, נטו ללמוד להסתדר ולוותר, מדהים בעניי!!
יש כמובן גם חסרונות..
פנימיה לא מתאימה לכולן!
יש כאלו שממש יתחברו ויש כאלו שממש לא, אם את בפנימייה את צריכה לדעת שאין דבר כזה פרטיות, אין דבר כזה שקט, אין! את כל היום עם בנות..
החסרונות הם שאם את לא מסתדרת עם מישהי בחדר , סתם דוגמה בגלל שהיא מבולגנת מדיי, משאירה שערות בכיור, מבלגנת הכל, ואת ממש מסודרת, אז זה מבאס ...
או סתם רבת עם מישהי, ועכשיו לישון איתה באותו חדר, זה מורכב..
ולא תמיד יש אוכל אכיל, ולפעמים חברות זה יותר מדי, ולפעמים מעיק הביחד הזה כל היום..ואת רוצה את השקט שלך ואין... ולפעמים ההורים חסרים וכו...
אבל זה תלוי, תלוי איזה בן אדם את ומה הסגנון שלך...
בכללי אני חושבת שהיתרונות ענקיים! יש יותר יתרונות מחסרונות!
כאילו- אצלנו זה שבת זה זמן כ"כ משפחתי, וחבל לי לפספס אותו... על ימי חול אני מסכימה לוותר. אבל על שבת?...
יש אולפנות שיש שבת פעם בשבועיים(כאילו שבת בבית,שבת באולפנה,שבת בבית,וכו)
יש אולפנות שכל שבת שלישית
ויש אולפנות שפעם בחודש-חודש וחצי
לי אישית (אני בתחילת חמישית) קשה עם זה קצת.. אבל לא נראלי סיבה לא ללכת לאולפנה, אלא אם כן פנימיה זה ממש מפריע לך ואז זה כבר עניין אחר..
וגם שבתות אולפנה יש בזה משהו שיא המגבש
רק שימו לב לפני למה אתן נכנסות- לא בא לי לתאר לכן מציאות וורודה וכשתגיעו לאיזה אולפנה הכל יתנפץ לכם בפרצוף
כן , פנימיה מלאה זה קשה- מאמינה שבעיקר בתחילת חמישית!! ואני בכלל בכלל לא ילדה של בית, אני בול ההפך ושיא הקשה ליי
אבל בעיקרון מתרגלים ובסוף אוהבים אתזה
וגם אם זה קשה- אני לא מתחרטת על ההחלטה ללכת לאולפנה עם פנימיה- כי בפנימיה יש הוואי מטורף ומלא פעילויות ושיא המבגר ומגבש עם החברות!!
קיצר יש יתרונות וחסרונות- כל אחת ומה שמתאים לה
אפליקציה ללימודי תיאוריה
יודעות להמליץ לי?
אני עולה לי' ואני רוצה אולפנה שדומה לראשית אבל בלי פנימיה (או אפשרות של גם וגם) שמעתי שתהילה זה טוב מישהי יכולה אולילתת ליל פרטים יותר עליה
על איך זה באמת מבפנים?
תודה רבה 😊
מחנך לתורה ועבודת ה' בשמחה, כולל קיום הלכה ברצינות
הרב של האולפנה הוא הרב שלמה אבינר וזה הקו החינוכי בגדול אבל הבנות כן מסגנונות מגוונים, כן תורניות מאוד
אסור סמארטפונים, מבחינת צניעות דורשים ללכת עם גרביים ושיער אסוף
זו אולפנה כן קשוחה יחסית מבחינת כללים ודוסיות, תחליטי אם מתאים לך. מצד שני ממש כיף שם, אווירה של שמחה וחיים, וגם לימודים ברמה גבוהה. יש הרבה קשר אישי עם הצוות.
עוד אולפנות בסגנון הזה בירושלים: עטרת רחל, תאיר ציון והדר
הבת שלי מחפשת אולפנה תורנית מאוד אבל לא חונקת
עם פנימיה
גרים בצפון אבל היא מוכנה לסוע גם רחוק
אשמח להמלצות
באולפנת תפארת היא לא התקבלה אבל זה הסגנון בגדול
אולפנת טוהר ביד בנימין בסגנון דומה לדעתי. אבל קצת קשה להתקבל. כנ"ל רעיה בבית אל
אולפנת ראשית בהר נוף- יש כאלה שיאמרו שחונק אבל לאחרות ממש טוב אז שתבדוק..
יש עוד אחת ששמעתי עליה דברים טובים בבית שמש, שבות אולי?
ושמעתי שפותחים אולפנה חדשה בעכו שאמורה להיות תורנית ועם פנימיה
יש גם את אולפנת חלוצה בנווה שהיא נהדרת אבל זה באמת סופרר רחוק
יד בנימין סגנון חסידי
בנות מהממות
מה הסגנון בשתיהם כללים ,סגור ,פתוח
בוקר טוב, האם משהי יכולה לספר לי על החוויה שלה באחת מהאולפנות האלה? (חברתית, איך הבנות, רמה לימודית ודתית…) בכללי מה ההבדלים ביניהן?
אם יש המלצות לאולפנות בסגנון, אשמח לשמוע