מסך לפולין. בעד או נגד? שוטו!עברי אנכי
עבר עריכה על ידי עברי אנכי בתאריך י"א בחשון תשע"ח 21:18
אציין קצת עובדות שאולי ידועות. אבל יכולות להשפיע:
יש לציין - אני לא יוצא למסע. אני אשתדל להביע דעה ניטרלית כמה שיותר..

זה להתחבר לשורשים, להתעמק, לזכור את הרע ולהיות גאים במה שאנחנו היום. במדינה שלנו
-אבל אפשר לעשות את זה גם בארץ-
נכון, אבל לא באותה רמה
-אסור לצאת מהארץ-
מחלוקת האם אפשר לצאת למסע, אבל מכוון שגם הולכים לקברי צדיקים אז ודאי זה מותר (אני מדבר על המשלחות הדתיות שבטוח הולכים לאיזה קבר של צדיק. ולהתפלל שם. חוצמזה - כל המחנות מלאים בקברים/אפר של צדיקים וקדושים).
-נכון, אבל גם לדבר שמותר לצאת מהארץ ממש לא כדאי. כמו החברות האמוראים (ששכחתי את שמם כרגע) שרצו לצאת לבבל כדי ללמוד תורה (שזה מותר) ובסוף לא יצאו כי כאב להם לצאת מהארץ-


-יש מלאך ששומר עלינו בארץ. וכשאנחנו בחול מתחלף מלאך לרמה פחותה יותר. חוצמזה שבארץ אין שדים ורוחות ובחו"ל יש. על אף שבדורנו השפעתם מזערית. -


אמ... שאר הדברים הם הקלאסיים, פשוט סתם אמרתי כמה דברים שממש הם הכי בוערים.
כמובן יש את כל אלה שמסבירים על הרמה של הקדושה בארץ שלא באלך לעזוב לחו"ל למשל - כל ההולך 4 אמות בא"י נמחלים לו כל עוונותיו ועוד...

שוטו!
מגיבה כדי לזכור לענותא"י לעמ'י
נגד מאודמבשר שלום
בתור אחד שהמשפחה שלו נספתה בשואה האיומה,על אדמת פולין הארורה.
אין סיכוי שאני אסע ואביא כסף לנין של אותו פולני שרצח את המשפחה שלי.
הכלכלה בפולין מרוויחה בערך עשרות מיליוני שקלים מהיהודים-ואין סיבה שהם יקבלו פרס על רצח המשפחה שלי.
העם היהודי לא התחיל את הגלות בטרבלינקה או אושוויץ-ואם באמת רוצים להכיר את המקורות שלנו-למה פא לסוע לקבר רשבי מאשר לקבר הרמא?!
או קבר ר עקיבא במקום ר אלימלך מליזענסק?!
ומי שטוען שרק ככה אפשר לזכור-זו טעות,אם לומדים יודעים-גם לא דורכים על אדמת אושוויץ.
בעד מאוד !א"י לעמ'י
בתור אחת שעברה את המסע לפני שבוע .
אני חושבת , שכל אחג ואחד צריך לעבור את המסע המשמעותי הזה.
זה אחים שלנו שנרצחו ונספו בשואה.
שהם מאיתנו.
יהודי חייב לדעת את עברו.
הוא חייב .
בזכותם אנחנו כאן. חיים פה.מה שלא היה להם יש לנו.
וצריך להודות להם וזה לטוס לשם ולדעת ולהבין מה עבר עלהים שם ..
בזכותם אנחנו כאן? איך בדיוק?קפיץ


..א"י לעמ'י
בזכות המלחמה
מה הקשר?קפיץ

איך בזכות המלחמה אנחנו כאן? עוד רגע תגידי שבגלל השואה הוקמה מדינת ישראל.מבולבל

בדרנית את ..א"י לעמ'י
כי הם רצו לעלות לארץ ולא נתנו להם לזוז מפוליןן. המלחמה נגמרה באיזה שהוא שלב .. נכון?
הגרמנים התייאשו אפילו שנשארו יהודים.
אז הם עלו לארץ
אז?קפיץ
עבר עריכה על ידי קפיץ- בתאריך י"ב בחשון תשע"ח 17:43

איך בזכותם אני כאן? שואלת בשיא הרצינות בלי טיפה של ציניות...

בגלל אלו שעלו אחרי המלחמה, אני כאן היום? זה שטויות.

כשיהיו לך טענות רציניות אני אתיחס

בדרן זה מי שאומר שבגלל השואה קמה מדינת ישראל. לא אני שמנסה להבין

יופי. אל תנסי להבין. בוגרת.א"י לעמ'י
הגרמנים לא התייאשומבשר שלום
הם פשוט הפסידו לכוחות הברית וכוחות הסובייטים,מי שנשאר זה מי שהם לא הספיקו לרצוח.
להגיד שכולם רצו לעלות לארץ זה די שקר…
רוב מוחלט של הדתיים התנגד באותו זמן לעלות לארץ ולשתף פעולה עם החלוצים החילונים
טוב לא הקשבתי בהיסטוריהא"י לעמ'י
בגלל השואה הוקמה מדינת ישראל.יאירוש
זה לא נכון?
לא. זה ממש לאקפיץ


ברצינות?יאירוש
את לא חושבת שיש קשר ישיר בין העלייה שאחרי השואה להקמת המדינה ולהבנה שעמי צריך מדינה משלו?
לא.קפיץ

אני חושבת שאין שום קשר.

ההבנה שעמ"י צריך מדינה משלו קורית אצל הרצל, כמעט 60 שנה קודם... וגם הוא לא היה הראשון שהבין את זה

כן זה נכוןיאירוש
אבל מה עורר את עמי להקמת המדינה?
הגלות של עזרא ונחמיהמבשר שלום
היא ההתחלה,ואותה לא מציינים,השואה היא הסוף של הגלות
ו...יאירוש
מה את מנסה לומר?
שהמדינה לא.קמהמבשר שלום
בצורה ישירה עקב השואה
לא בצורה ישירהיאירוש
אבל היא היוותה גורם משמעותי מאד
בסדרמבשר שלום
ואז?
גם חורבן הבית השני הוציא אותנו לגלות,וגרם להקמת המדינה
אתה רוצה לדבר לענייןיאירוש
או סתם למרוח? אין לך תשובה אז אתה לא חייב לענות
נכון. אבלהגיגים בע"מ

 לא השואה שיכנעה את האו"ם לאפשר את הקמת המדינה

מסכים עם שניכםזיו איקונין שלי
עם מי ?א"י לעמ'י
צודקת!!!!!!! הטיעון הכי טוב ששמעתי עד עכשו!! מוחץ את כל השארהאלן

הדעות שבעד...

הגבת אלי?מבשר שלום
אני בן…
צודקהאלן

צוחק

אהה סבבהמבשר שלום
למרות שיש גם טיעונים נכונים למה כן לסוע
נכון. אבל באמת יש בזה משו שאני לא יעשה כסף ויתן כסף על חשבוןהאלן

הם של סבתא רבה שלי הי"ד.

וגם באמת יש עוד הרבה דברים לעשות בא"י שישפיעו לטובה עלי ועל כולנו...

שיהיהה לי זמן אשתדל לפרט..

נכון,וזו טענה יותר חזקה לדעתימבשר שלום
מאשר הטענות בעד-ובגללן אני נגד
אז אתה נגד ?א"י לעמ'י
נגדקפיץ

האמת היא, שגם אני אישית כרגע בתוך ההתלבטות אם לנסוע או לא. (כנראה שלא)

אז האמת היא, שאני פשוט לא מתחברת לרעיון של המסע, לא מאמינה לטענה ש"אחרי זה תלמדו להיות יהודים שגאים בזה שהם יהודים, אחרי זה תבינו את הערך של א"י ומדינת-ישראל"

היהדות לא נוצרה בפולין או בגרמניה, והצורך בהקמת מדינה יהודית לא צץ יש מאין ב-1939, בדיוק היה לי מבחן אתמול, על הציונות ואנשים שחלמו להקים מדינה יהודית הרבה שנים לפני מלחמות העולם.

 

חייבים להיות שם בשביל לדעת, לזכור ולהגיד שלעולם לא עוד? באמת, כי מי שלא נסע לפולין לא יודע מה קרה שם? לא מבין את גודל הזוועה? לא מבין את הערך של זה שליהודים יש מדינה, צבא וזכות להגן על עצמם?

יש כמובן גם את העניין של לא לפרנס אותם, ולא לצאת מא"י בגלל הקדושה שלה.

 

יהודי חייב לדעת את עברו, ובכל העבר רצחו יהודים בכל העולם. ההתעסקות סביב השואה במסע הזה מרגישה מאולצת, סוג של טחינה של אותם הנושאים הלוך וחזור (משנה שעברה מדברים איתנו בלי סוף רק על טיעונים בעד ונגד הנסיעה, בלי לדבר על המסע עצמו), והמון מניפולציה רגשית. עם התעלמות ברורה מקטעים אחרים גם כואבים, וגם שמחים בהסטוריה היהודית.

 

סליחה על הפלישה, אבל...hodayab

בע"ה

אמנם אני די זקנה לחבר'ה שנמצאים כאן, אבל היה חסר לי טיעון די מרכזי.

הבהרה: אני נגד. חד משמעית.

מאיפה הגיע הרעיון שצריך ללכת למקום שהרגו יהודים בשביל להבין את גודל הזוועות שנעשו שם?!

בכל מקום (כמעט) שבו היו יהודים- שם פרעו בהם, שם רצחו אותם, ולעתים באכזריות בלתי נתפסת (מסעות הצלב, הפרעות בקישינב וזה מה שעולה לי כרגע). מה יהודים עשו עם זה? הלכו משם ונשבעו- לעולם לא עוד! שם כף רגלנו לא תדרוך! אולי זה מגיע מהבטחת ה' למשה שעמ"י לא ישוב עוד מצרימה לאחר יציאת מצרים. אם אנחנו רוצים להתחבר לדורות הקודמים, להבין שאנחנו חלק משרשרת דורות ארוכה ושושלת אדירה, הרבה יותר הגיוני לנקוט באותה דרך פעולה...

יש גם את העניין שמי שהולך למסע פולין בעצם הכסףאנונימית !!

הולך לפולנים...

ויש עם זה בעיה שלא רוצים לפרנס אותם כי זה גם הולך לגרמנים...

אה לא ראיתי שרשמו...אנונימית !!


אני באופן ספיציפימתגעגעת...

רוצה לעמוד בשמיים אחרי 120 ולהגיד לקב"ה: "אבא! אני כ"כ אוהבת את הארץ שלך-וכל חיי לא יצאתי ממנה מרצוני"-כמו יצחק אבינו... זאת השאיפה-לא לצאת מהארץ. נולדתי בה אני חיה ואחיה בה וכן. אני גם אמות וקבר בה בלי לצאת ממנה-גם לא לחיבור בפולין...

חוצמזה שסבתא שלי נגד מאד מאד- היא אומרת שהם נשבעו לא לחזור לשם יותר ואז הצאצאים חוזרים?

מסכים עם הכלמבשר שלום
רק למה האידיאל זה לא מהארץ?
זה שיצחק לא יצא-זה בגלל שמהעקידה הוא נהיה כמו קורבן-שכביכול נפסל אם יצא מהארץ,אני לא קורבן-חוץ נזה שלצורך מסע פשיטא שמותר לכולי עלמא.
מי שמתנגד למסע זה מבחינה רעיונות לא הלכתית
דעתי היא שאין לצאת למסע הזה לפני פעולות ההכנה הבאות:מי האיש? הח"ח!

- בחינה קפדנית של כל הקהילות שעליהן עברה שואת היהודים במלחמת העולם השנייה
- לימוד מעמיק של מלחמת האזרחים ברחבי הרפובליקות שהרכיבו את ברית המועצות, עם תום מלחמת העולם הראשונה
- צפייה מודרכת בסרט "סודות הנפש", או לחלופין קריאת התרגום ל"פאוסט"

"קלאסי" או לא "קלאסי". אפשר לחשוב מה זה משנה. ושאלת היציאה מהארץ כלל לא רלוונטית כמובן.

יש הכנה של 40 שעות בשביל לצאת למסע !!א"י לעמ'י
די.מי האיש? הח"ח!

אמרתי את דעתי.
יש לנו ויכוח בשאלה מה זו בגרות.

מה הקשר? אני יכולה להבין?א"י לעמ'י
אמרתי לך שיש הכנה .
הסברתי מה לי נראה בתור הכנה הכרחית.מי האיש? הח"ח!

מה שאת מכנה בשם "הכנה" לא נספר אצל אדם כמוני אפילו בתור בדיחה תפלה.
רק מוכיח להבנתי את מה שטענתי בנוגע לחוסר בגרות.

..א"י לעמ'י
חוסר בגרות עלי אתה מתכוון?!
לא, חלילה, אל תביני זאת לא נכון.מי האיש? הח"ח!

אני מדבר אך ורק באופן כללי. המסע לבתי הספר התיכוניים מביא לשם אנשים לא מספיק בוגרים ובוודאי לא מוכנים.

אז אני יכולה לומר לך משו?א"י לעמ'י
אני עברתי את המסע חזרתי שבוע שעבר ב'ה . .
אני חושבת שהמשלחת שלי מספיק בוגרת בשביל זה .. לדעתי ההכנה שיש מספיקה ממש.
למה אתה חושב ככה אם מותר לשאול ?
אני אחשוב אחרת אם תעני על השאלות הבאות:מי האיש? הח"ח!

מה הדומה ומה השונה בין מרדכי חיים רומקובסקי לישעיהו חיים טרומפלמן?

מה קרה בסוסנוביאץ ולמה זה חשוב?

למה מוסיפים ה"א הידיעה לשמה של מצודת ווארטבורג?

ואם אמי לא יודעת? מה תחשוב עדיין אותו דבר?א"י לעמ'י
אני אחשוב שזה דורש פירוט קפדני של מה שנלמדמי האיש? הח"ח!

כדי לבחון אם יש סיבה כלשהיא לחשוב אחרת

אבל מה הקשר בין זה לבין מה שהשרשור נפתח?א"י לעמ'י
הקשר הוא שלדעתי מי שבוגר יכול לנסוע למסעמי האיש? הח"ח!

ומי שלא לא

אני לא נחשבת בוגרת?א"י לעמ'י
אינני יודע.מי האיש? הח"ח!

שאלתי שאלה מסויימת - כזו שכפי שאני מבין את עשויה לענות עליה - אך לא זכיתי למענה

כי אינני יודעת את התשובה שלה.א"י לעמ'י
רק מי שעונה עלהים הוא בוגר?!
התכוונתי לשאלה אחרת ששאלתי.מי האיש? הח"ח!

לגבי מה שכן הוסבר במה שתיארת כהכנה.

אה אוקיייא"י לעמ'י
ווואו!! סופ סופ משו שאני נהינת לקרוא בעיניין הזה!!!!א"י לעמ'י
אתה יוצא מנקןדת הנחהמבשר שלום
שגויה מעיקרה,למה אתה חושב שאם לא יצאתי אני לא זוכר את השואה?!
חוץ מזה,שהעבר של העם שלי,נמצא יותר בבית מדרש מאשר באושוויץ.
אתה פשוט טועה ומטעה בכך שנראה לך שמי שלא יגיע לאושוויץ יזכור את השואה,ומי שלא לא
שמע,חבל שאתה טועה.מבשר שלום
אתה כנראה לא מבין מה זה שןאה,אם אתה חושב שכדי להבין את השואה צריך לראות את אושוויץ.
באושוויץ לא רואים שישה מיליון יהודים,רואים משרפות(לא את המקוריות,אלא שיחזור,כי הנאצים השמידו את המשרפות כדי שלא יהיו ראיות לרצח)שאין להם שום ערך.שופ ערך!
למה אני צריך לדרוך שם כדי להבין שהרגו שישה מיולין?!
אני יכול ללכת ליד ושם בדיוק אותו דבר.
רני יכול לשמוע עדויות של ניצולי שואה.
אני יכול ללמוד על הנושא.
אני לא חייב לתת כסף לנין של מי שהרג את המשפחה שלי.
אני מקווה שתתפקח ותבין שאפשר להבין גם בלי להיות שם.

אם יצאתי תקיף,סליחה אני מתנצל מראש,ואני לא מתכוון להעליב:-)
בדיוק זה הקטע !!!!א"י לעמ'י
" אני יכול לשמוע עדיות של ניצולינשואה" .. עוד כמה שנים לצערנומלא יהיו ניצולי שואה אז רק מי שעבר את המסע הזה וחווה אתזה יכול באמת לספר ולהעביר אתזה הלאה ..
אסור שסיפור השואה יעלם מן העולם !!
למה בגלל שדרכת במשרפותמבשר שלום
את יודעת מה היה?

מה שאת יודעת זה בגלל מה ששמעת מהמדריך.ואת זה אפשר גם בארץ,בלי לדרוך על האדמה הזאת
זה לא יהיה אותו דבר כמו באמת מי שהיה שם.א"י לעמ'י
לדקויות הכי הכי קטנות.
מה לא אותו דבר?מבשר שלום
תני לי דןגמא אחת שאפשר רק להבין אם נמצאים שם
הכל. הכל.א"י לעמ'י
קודם לך מראה המשרפות.
צעדת המוות.
יער הילדים.
בורות המוות. איפה כל דבר נמצא. איך המקום נראה.. זה שונה
ראית את המשרפותמבשר שלום
את יער הילדים.
so what?
למה זה אומר שאת יודעת ממני?
את יודעת בדיוק אותו דבר-אולי זה יותר בתוך הנפש שלך.
אבל אמרת שהמטרה היא שהדור הבא ידע,אז תכלס לא באמת זה משנה…
ידיעה בלי רגש שונה מידיעה עם רגשעברי אנכי
אולי.מבשר שלום
אתה יוצא מנקודת הנחה שמי שלא היה שם אין בכלל רגש.
אז אני מבשר לך שאתה טועה,אולי יש למי שהיה יותר רגש,אבל זה םא אומר שבשביל זה שווה לסוע
אני לא הייתי שם ולא מתכנן להיות שםעברי אנכי
אבל אניעברי אנכי
בשונה ממה שאני רואה שהולך פה (לא איתך דווקא) , מעריך מכבד ומבין את המשמעות הרבה יותר. אחת הסיבות שאני לא נוסע זה כי זה פשוט יהיה לי ממש ממש קשה.
ואני ממש מבין את זה.
בסדר,אשריך:-)מבשר שלום
אבל אני רוצה להוכיח,שגם מי שלא היה-לא הפסיד יותר מדי
יוצא בע"ה באדרכי אין פיסבוק


פשיייי!! סופ סופ בןןן אחד נורמאלי!!!!א"י לעמ'י
שיהיה לך מסע משמעותי בע'ה! אמן!!
מקווה שתצליח לצאת ממנו כמו שאני יצאתיי בהצלחה רבה!
וכן, מותר להגיד תהינה !!
אפשר לשאולמבשר שלום
למה מי שלא נוסע לא נורמלי?
הוא נורמאלי .א"י לעמ'י
הוא בנאדם רגיל.

סוריי .. אני נרדמת ..
אבל למה מימבשר שלום
שלא נוסע הוא לא נורמלי?
אשמח למקורה' רצה
של הדוגמא על אדם ההולך ארבע אמות וזוכה למצווה..
תודה
לא זוכר איפה זה. בלנ"ד אחפשעברי אנכי
ץןדה רבהה' רצה
..עברי אנכיאחרונה

"אמר רבי ירמיה בר אבא אמר רבי יוחנן כל המהלך ארבע אמות בארץ ישראל מובטח לו שהוא בן עולם הבא" (כתובות קי"א)

נגד!נער גבעות מצוי

יש גם בארץ מספיק אתרים.. אין היתר לצאת לחו"ל!! מרן הרב פסק שאפילו לקברי צדיקים אסור!

רוב מוחלטמבשר שלום
של הדתיים,מגיעין לישיבת קודש לובלין,ולומדים שם.
ולכולי עלמא מותר לצאת בשביל ללמוד…
חוץ מזה שאומרים קדישים על נספים,ומתפללים בבתי כנסת של הרמא,ולומדים לעילוי נשמת הרבנים בקברים.
אז מחילה,אבל קל מאוד להתיר את הנושא מבחינה הלכתית…
נכון, קל מאוד להתיר..נער גבעות מצוי

בכל מקרה, מה שמותר לצאת לחו"ל ללמוד תורה זה לבדוק בכל הארץ שאין לך מורה שאתה הכי מתחבר לדרך לימודו ורק אז לצאת לחו"ל (כנ"ל באישה). ולא נראה לי שלכו"ע מותר לצאת רק בשביל כמה שעות בישיבה שבארץ היית מוצא יותר טובה ממנה.

ולפיך, שרק הרוב הולכים, אז למיעוטם אסור.

 

וקדישים על נספים אפשר לומר בארץ באותה מידה.

 

להתפלל בבי"כ של הרמ"א? למה זה מותר?

 

אפשר ללמוד לעילוי נשמותיהם בצורה יותר טובה גם בארץ..

 

עיין סוף מסכת כתובות..

 

"כל הדר בחו"ל דומה כמי שאין לו אלוה".

היתרים זה תמיד קל. השאלה היא מה רצון ד'..

צדיקמבשר שלום
אתה יכול להביא מקור למה שאמרת.
איפה כתוב שאם אתה יכול ללמוד תורה בארץ אז אסור?
אבל לא שתביא מקור אחד,אלא לכולי עלמא.
אז מסתבר שכן אפשר להתיר.
מותר ללכת לקברי צדיקים,וגם כדי להתפלל בישיבת לובלין מותר לטוס.
להגיד קדיש על הרמא בקברו גם מותר.
ברור שאם זה לצורך לימוד,כמו לאו יברסיטה מותר לחלק מהשיטות.
לא ראינו שגדולי הדור אוסרים לסוע מהסיבה ההלכתית.

אני מקווה שאתה יודע שהמחלוקת היא רעיונית,של לברר מה רצון ה,וכך לפעול.
וזה באמת שורש המחלוקת…
החידא התיר לצאת לחול לקברי צדיקיםעברי אנכי
והוא כמובן לא לבד
העניין הואנער גבעות מצוי

שלפי אנשים (יש כאלו) שמתיימרים ללכת ע"פ מרן הרב, הרי שהוא פסק.

עד כמה שאני יודעעברי אנכי
המון אנשים הולכים לפיו השקפתית. לא הלכתית.
ורק שתדע שהמון ממשיכי דרכו בהשקפה כן מעודדים יציאה למסע,
איך אני יודע?
שבכל המקומות הדתיים לאומיים יוצאים למסע.

*למרות* שאני מכיר רמ אצלנו בישיבה, למד אצל הרב אבינר שלא רוצה לצאת כי זה חול. אבל הוא לא אומר שזה אסור. הוא פשוט לא רוצה.. מבין?
לא יודע מה הרב אבינר אומר לגבי יציאה לקברי צדיקים בכלל, ולמסע בפרט
לכן כתבתינער גבעות מצוי

אנשים שמתיימרים ללכת ע"פ מרן הרב. ההשקפה היא מאוד יפה, אבל תיישמו אותה.

 

ולא רק הרב אבינר מסתייג, דווקא רוב תלמידיו האמיתיים של מרן הרב ורבנו הרב צבי יהודה מתנגדים, אני מאמין..

 

 

תקשיבמבשר שלום
אתה יודע שהרב זצל כתב על כל 4 חלקי השולחן ערוך,ממש ספרי הלכה מכירים.
כדי לקבל את השקפת הרב זצל,אין חובה לקבל אותו כפוסק שלי.
מיותר לציין שגם בישיבה המרכזית העולמית שהרב הקים,לא הכל לפי פסקיו.
יש פוסקים שיותר התקבלו,ויש כאלה שפחות,בזמן הרב נכתב המשנה ברורה שהתקבך בקהילות קודש האשכנזים.
חוץ מזה,שאחרי שהרב היה הרב הראשי לישראל,הוא נסע לאמריקה לבקר-מה שאומר שאם יש צורך אפשר לסוע.
טוב, אכתוב קצת בקצרה על מה אני חושבעברי אנכי
אני לא יוצא למסע מהסיבה הפשוטה - שזה חול.
נכון, מותר לצאת לחול לצורך זה. אבל.. מסופר שחלק מחכמים רצו לצאת מהארץ לבבל כדי ללמוד תורה. והגיעו לעכו, ובכו בכו ולא עזבו את הארץ בסוף. כי אין מה לעשות זאת ארץ הקודש.
ופעם אחת ההורים כבר סגרו חופשה באילת והפכתי עולמות כדי לבטל את זה (כי לחלק מהשיטות וביניהם מרן הרב עובדיה זצ"ל אילת זה חו"ל). בסוף יצאתי. אבל בצער. ולמדתי ולימדתי שם תורה. וקראתי בתורה. ועדיין אני לא שלם עם זה.

שאלו פעם את הרב מאזוז שליט"א (שאני הולך לפי פסקיו בעזרת ה') והוא התיר כדעת החיד"א לצאת לחו"ל על מנת להגיע לקברי צדיקים. אז הלכתית לא תהיה לי בעיה.. רק.. שוב, רעיונית של עזיבת הארץ קשה לי עם זה.
ופעם שמעתי שהמלאך ששומר עליך בארץ שונה מהמלאך בחו"ל, ואני אוהב את המלאך של הארץ....

בנוסף, סיבה עיקרית מאוד - זה קשה. ואני מאוד מאוד רגיש, כמעט בכל יום השואה והזיכרון אני בוכה. לא כי אני אדם מיוחד או משו. כי מספרים לנו את זה בצורה טובה. אז להיות שם, בפולין, עם כל זה, לחיות את זה, אני לא ארצה לצאת מהמלון. באמת אני אומר, זה יעשה לי רע. רע. אני מעדיף לראות את זה מרחוק. לנשום עמוק ולהירגע, ולהודות לה' על זה שזכינו שאותם צוררים נאצים ימח שמם, זכרם ושם כל הרשעים שממשיכים את דרכם, לא הצליחו. ולא יצליחו.
ואני גם לא רוצה לראות את הרב בוכה...

יש לי פחד גבהים, אבל המטוס זה בקטנה. סתם פשוט הייתי חייב חשים פה איזה נימוק מטמטם

מה אני חושב על מי שנוסע?
אשריו ואשרי חלקו, צדיקים ברוך ה' שמראים אכפתיות בשטח מהעבר שלנו. נכון-הכסף הולך לאנשים "לא מתאימים" בלשון המעטה, אבל ה' יעצור בעדם מלעשות לנו רע, ואז אנחנו נרוויח את המסע הזה.
מה אני חושב על מי שלא נוסע?
אשריו ואשרי חלקו, צדיקים ברוך ה' שמראים אכפתיות לארץ שלהם וקשה להם לעזוב אותה. מרגישים עצב שהכסף שלהם הולך לאנשים לא טובים. ולפחות הם ימשיכו את מורשת יהודי השואה דרך היום האחד (האמנם קטן הזה) בשנה.

-כל ישראל קדושים הם-
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך