גישת שפר. בעד נגד ולמה?kit
גם מתעניינת
התמסרות
היה לפני זמן קצר שרשור בענין אדלר.ד.
זה על אותו בסיס.
רק יותר קיצונישירה דרמון
אז אדלר זה אותו רעיון בפחות קיצוני בעצם?kit
הפוךבת 30
נראה לי כל אחד מהם אומר שהשני יותר קיצוני...פאז
למה להתרחק?אמא ל6 מקסימים
כי זו שיטה בעייתית בעיניפאז
ופחות במתן כלים אמיתיים לפיתוח הילד
גורמת להתעלמות מרגשות והתעסקות בהתנהגות חיצונית במקום לרדת לעומק ההתנהגות של הילד
זה על קצה המזלג
אולי יהיה לי זמן לפרט בהמשך
אשמח אם תוכלי לפרט כשיהיה לך זמןkit
לא אומרת דברים מוחלטים (למרות שיש לי מה) אלא את החוויה שלימדי פעם פה
כאמא צעירה הייתי פחות או יותר בגישה של שפר.
וזה פשוט נוגד את כל התחושות הפנימיות, כל הרוך שאדם מרגיש כלפי ילדיו, משתיק יסורי מצפון - שהם חשובים אם מתעלים אותם לתיקון - , את הגמישות, את ההקשבה, את המענה לצרכים.
הייתי מרגישה ממש רע עם עצמי.
עם השנים נפתחתי יותר לעצמי... ברוך ה. אני כמובן טועה הרבה עדיין, אבל מרגישה מאושרת עם הכיוון של האמהות הטבעית, העוטפת, הקשובה לילד ולעצמי.
זו החוויה שלי.
^^^ דומה מאוד לחויה שליוזחטי
אכן, כל שמעתי פעם ממלמד שניסו אצלם בת"ת ללכת לפי זה.ד.
שהרגיש איך הוא הופך להיות אכזר, בגישה הפנימית, כלפי הילדים.. ר"ל.
בעבר כתבתי בפירוט ואני לא מצליחה למצוא...
44444
למי שפר לא מומלצת, לדעתי, במקרה שבו יש בעיה של חוסר תקשורת ע"י התנתקות, לא "מלחמת שליטה" אלא פשוט התנתקות.
בגדול שפר, לדעתי יותר מומלצת לקטנים ופחות למתבגרים (אין לי עוד מתבגרים).
בגדול אני מאד התחברתי בשפר להנחות יסוד הבסיסיות ביותר לגבי הפרקטיקה, תלוי יש דברים שיותר, יש שפחות והרבה במידה......
אני מאד אהבתי בשפר שזו הורות אידיאולוגית. ז"א שההסתכלות על ההורים כאנשים שתפקידם לחנך ולהורות את הדרך. מה שעומד במרכז זו אידיאולוגיה ולא מטרה. ההסתכלות על הילד כעל ילד שיש לו מטרה ותפקיד.
השיטה מבוססת על אמון. אני חושבת שאמון הוא בהחלט חשוב אבל שפר קיצונית מידי. מבחינתה אין גבול לאמון. הילד יגיע עד לאיפה שהאמון מגיע.
בכללי זה משהו שיטתי בשפר. הרעיון ונקודת המחשבה נכונה אבל הם מקצינים.
מבחינת הפרקטיקה, הפרקטיקה מבוססת על כך שכל ילד מטבעו רוצה להקשר להוריו אבל הרבה פעמים הוא לא מתיבר, מתקשר נכון. יש 2 סוגי ילדים: ילד שדורש תשומת לב וילד מפגין כח.
ההתמודדות עם ילד שדורש תשומת לב צריך להתעלם מההתנהגות. לא מהילד אלא מההתנהגות.
לגבי מפגין כח, ההתמודגות היא שזה לא משנה כ"כ מה אתה עושה אלא מה אתה חושב ומרגיש. חשוב שלא תרגיש חנוק, שלא תרגיש נשלט אלא זה ששולט במצב.
בגדול שפר עוסקת המון התחושות, ברגשות ובמחשבות של ההורה.
זו נקודה שמאד אהבתי בשפר.
שפר די מתנגדת לעידוד. זו נקודה שמאד לא אהבתי.
שפר מסתכלת בצורה מאד שלילית על מאבחנים ואבחונים למיניהם. לדעתי היא מעלה נקודה למחשבה מאד נכונה והמצב הקיים באמת הזוי. הבעיה שהיא קצת מקצינה בגישתה אבל לדעתי יש המון אמת.
נקודות נוספות ששפר מעלה שלא יודעת כמה מקבלות התייחסות בגישות אחרות זה הנושא של כיבוד הורים וההתמודדות מולם וכן מול בי"ס.
גם אם לא מסכימים עם הכל העלאת הנקודות האלה חשובה מאד. גם פה לדעתי חסרה המורכבות והגישה קצת קיצונית אבל מעלה נקוגות חשובות מאד ומשמעותיות מאד.
נושא חשוב נוסף זו העין טובה. בזה אני מאד מאד מסכימה עם הגישה. העין טובה משמעותית וחשובה מאד.
בנוסף, היא לא מומלמת בעיני לבעלי לקות וקושי מובהקים44444
בעיקר לא לבעלי קושי בהבנת מצבים חברתיים.
עם הבקורת שלה על המצב הקיים היום אני מסכימה לגמרי: התייחסות לילד כעלה נידף ומסכן שכל דבר יהרוס לו את החיים, יותר מידי עיטוף וותרנות ובעיקר הסתובבות סביב צרכי הילד והשמתם במרכז כשחלקם לא ממש צרכים שלו.
^^^ תגובה יפה, מפורטת ומאוזנתrivki
אמון, זה כמובן דבר מצוין.ד.
להגיד: יש שני סוגיילדים - ילד שדורש תשומת לב וילד שמפגין כח, זה דבר איום בעיני.
ילדים זה עולם מלא. כל אחד עם אישיותו. וכלילד גם צריך תשומת לב - טוב מאד. ה"נוסחתיות" הזו היא הרסנית. ואדרבה, לילדים קטנים היא יכולה להרוס דברים הכי בסיסיים שהם צריכים אותם.
ילד לפעמים מאד צריך תשומת לב. אז "להתעלם", זה בערך כמו להתעלם מילד שצריך אוכל, שירותים, חום..
הורה נורמלי, עם חוש מינימלי וקצת נסיון שמתפתח עם הזמן - אם לא מקלקלים ע"י "שיטות" - יכול להבחין מתי הילד סתם "מנדנד" וכדאי להתעלם שלא יתרגל שזו השיטה; ומתי באמת צריך תשומת לב, שטוב מאד שהוא יודע לבטא את זה - ואין כל סיבה לגרום לו ל"אילמות" בכך.
מאבחנים ואבחונים, לפעמים טוב לפעמים לא. צריך שכל ישר.
עין טובה, זה כמובן מעולה. אבל בשביל זה לא צריך דווקא "שיטה"..
בגלל הרישא שלך לדעתי שפר באמת מתאימה לילדים מאד אסרטביים44444
כי לדעתי שפר רואה את כל הילדים ככאלה וזה לא נכון. מי שבאמת כאלה לגעתי שפר נותנת דרכי התמודדות טובות איך לא להכנס למאבק.
שכל ישר טוב תמיד ובכל שיטה.
עין טובה היא ילק ממכלול השיטה ועוד נקודה חשובה שצריך לשים אליה לב. זה חלק ממה שלדעתי טוב בשפר בכל מקרה וזה נתינת משקל ומחשבה לתחושות, הרגשות והמחשבות של ההורים. זה באמת חלק נכבד מהחינוך אפילו יותר מהמעשים.
האידיאל בעיני זה ללמוד את כל השיטות. בסופו של דבר לכל ילד מתאים משהו אחר.....
יש הבדל בין להציע איך לא להיכנס למאבק,ד.
לתת אמון בילד -
לבין להגדיר שיש כאלה ויש כאלה.
גם ילד אסרטיבי יכול מאד לרצות תשומת לב. ובכלל, הגדרה חדה מידי לא טובה.
נתינת משקל למה שההורים חושבים ומרגישים, זה כמובן טוב מאד - בלי לאבד ענוה ויכולת להקשיב. אבל כשהורים "הולכים לפי שיטה", ומחלקים בין סוגי ילדים, ולא "שמים לב" למי שמבקש את זה, כי השיטה אומרת... - אז קצת קשה לשמור על העצמאות של התחושות והמחשבות..
[אני חושב שמי שילמד "את כל השיטות", יצא מבולבל לגמרי. לדעתי אולי ההיפך: להתבונן בשכל ישר, לא לאבד הרגשות טבעיות, קצת לשמוע מבעלי נסיון שסומכים עליהם, קצת לקרוא - ועם הזמן הנסיון עושה את שלו. לפעמים השתעבדות ל"שיטה", מזיקה יותר מאשר בלי שום שיטה...]
קודם כלמשפר זה לא רק שיטת חינוך אלא השקפה על החיים.44444
אפשר להסכים יוצר ופחות אבל זו השקפה.
אני כתבתי נקודות שזכורות לי מהקורס.
זה לא שאני מסכיימה עם הכל או לא מסכימה עם כלום.
פשוט נקודות שזכורות לי. אם זה מתאים לפותח השרדור שילך וקורס, לא מתאים שלא ילך.
בקשר לסוגריים, מי שמגיע לקורס הנחעית הורים, לא משנה איזה זה לרב אחרי שכבר התבונן בשכל הישר וניסה לפעול בצורה טבעית ולא הולך לו.
אם הכל היה מסתדר לו טהעי הוא לא היה הולך לקורס.
לגבי ה"שיטות" האחרות אני פחות מכירה אבל מאמינה וממה ששמעתי הן לא רק "שיטות" חינוך אלא השקפה על החיים והחינוך נגזר מזה.
אני אישית כן חושבת שכדאי ללמוד את כולם כי בסופו של דבר האמת לא נמצאת במקום אחד ומה שטוב לילד אחד לא יהיה טוב לאחר. אגב אפשר לשלב בין דברים.
אפשר מצד אחד להשתמש בכלים משפר וגם משיטות אחרות.
אני למדל אהבתי את כלי השיקוף שיש מצבים שהוא מתאים להם וזה כלי משיטת ההקשרות/ לייף סנטר אני אישית קיבלתי אותו לא ממנה אלא מאימאגו (לזוגות נשואים) שהייתי בו אבל זה די אותו דבר ואותה גישה. לדעתי הוא מאד מתאים לילד שלא כ"כ מבין מצבים חברתיים.
הגדרת ממש מסודר ויפה. תודה!kit
לא רוצה להבהיל.בת 30
זה אופייני-- חוסר הבנה של קודים חברתיים יחד עם גאונות קוגניטיבית.
באמת לא רוצה להבהיל- אבל אולי יתן כיוון.
שפר זוז גישה מבורכת מאוד!!זהר1
הבסיס של שפר זה אמון בילד ומסבירים איך רוכשים את האמון הזה ומעצימים את הילד שזה דבר מדהים!! בעיקרון כל הגישה מבוססת על עבודת המידות- מסבירים איך ניתן לראות את הכל מתוך מבט של עין טובה באמת!! איך להצליח להתמודד עם רגשות כמו כעס ועוד.
גדלתי כך, וכך אני מחנכת את ילדיי! חינוך מלא בחום ואהבה!!!! ילדים מודעים לכוחותיהם בענוה ונעימות, שמחים ואוהבים! ב"ה מה צריך יותר?
למה את מגיבה לי?בת 30
קצת הקצנת.... יש מלא ילדים חכמים עם תופעה דומה.ד.
לא קבעתי ולא אבחנתיבת 30
אני מכירה ילדה שבכיתות הנמוכות היתה כזו ובתיכון אובחנה.
מכירה גם אישה כזו, מאובחנת.
הלוואי שאני טועה.
אבל בטח שלא קבעתי שזה הענין.
נכון. כתבתי לצורך הפרופורציות אצלה. שלא תיבהל... סביר שזה לאד.
אני מכיר לא מעט "כאלה", שאכן סתם היו חכמים, כבדים חברתית, ועם הזמן - מעולים גם בזה, ודוקא בגלל חוכמתם...
לא חשבתי בכיוון הזה אפילוkit
ילד מחונן לא צריך אספרגר בשביל קשיים חברתייםשירה דרמון
אם נחמד להיות עם הילד, ככל הנראה הוא לא על הרצף.
כמעט כל לקויות הלמידה וכן מחוננים - בא עם לקויות חברתיות.
ממליצה מאוד על הספר - קשה כל כך להתיידד איתך של ריצ'רד לאבוי.
הוא מסביר איך שיקוף ותיווך - בדיוק זה - יכולים לעזור מאוד בכל קושי חברתי,
ומפרק את זה לאט לאט.
אני חושבת שלמי שבא מבית בריא פרפקט יש אינסטיקטים מעולים פרפקט.
רובנו לא.
ולכן צריך קצת לקרוא ולהבין את מה שמעבר כדי לחזור אל החוש הבריא.
יש ילדים חכמים מאד,ד.
שהם פשוט מרוכזים בתוך חשיבתם ותפיסתם, והצד החברתי עדיין פחות מפותח אצלם. קצת "מגלומנים" בנושא הזה. כשהם גדלים, וגם בחברה מה שנחשב זה יותר האישיות והכישרון, מאשר מי שעושה רושם חיצוני, הם לפעמים הופכים להיות הכי חברתיים, במובן הנעים והאיכותי.
זה לא קשור ל"כי ככה הוא משתייך".. זה כמו להגיד על קצר ראיה שלא רואה מה כתוב על הלוח, את הסיבה הזאת..
אלא שלא פעם הם סובלים בשלב הזה. צריך לראות גם איך לשלב בעדינות, גם למנוע היפגעות חברתית בינתיים, וגם לחזק מה שטוב.
איך בדיוק? אני לא יודעת לאיזהkit
את צודקת..ד.
זה באמת סיפור.
צריך יותר לדעת מה הדברים הספציפיים שבהם זה מורגש.
וטוב שיש לו חברים (רואה שכתבת כעת).
הענין העיקרי הוא, שלא ירגיש דחוי חברתית.
שחברים לא מציקים לו, לא מרחיקים אותו.
השאר יכול להסתדר עם הזמן (שוב, קשה לומר "מרחוק".. גם מקרוב לפעמים)
נמשיך לחפש. תודה לך!kit
זו הנחיית הורים פרטנית?44444
זו הנקודה שהכי קשה לי בשיטהדבורית
לילדים יכולים להיות אינסוף סיבות להתנהגויות שלהם, לייחס הכל לקשר שלהם עם ההורה זו הסתכלות צרה ושגויה , אם לא לומר אף אגוצנטרית
לגבי מי שהולך לקורס,ד.
לצערנו לא פעם אלו אימהות ששמעו מחברות משהו -
ואין להן שמץ תפיסה עצמית. ולכן גם לא יכולת מספיקה של ביקורת.
נכון שאפשר לקחת כלים מכל מיני מקומות. אדם שומע רעיונות, שוקל מה מתאים לו ומה לא.
אבל להיזהר מלהשתעבד ל"שיטה". עובר זמן, השיטה נופלת ואיתה כל הענין.. וגם איבד את השיקול והחוש העצמי. כשהכלים נספחים לשכל הישר ולרגש הישר ולערכים שמתוך תורה - אז יכולים לעזור. לכל היותר, טעה ב"פרט"..
[ואת צודקת, שלא פעם "שיטות" זה מהשקפה כללית על החיים. אם כי לא תמיד. דווקא בגלל זה, צריך יותר שימת לב. האם זו תפיסת החיים שמתאימה לךָ?..]
לא כ"כ הבנתי... מה אתה רוצה שיעשו הורים שחשים שהם לא יודעים44444
ברור שהם ניסו להפעיל שיקול דעת ושכל ישר אבל הם מרגישים שחסר להם כיוון.
ימשיכו לחכות שיבוא טבעי, לא כדאי לברר דברים? שהולכים לקורס לא חייבים להשתעבד לשיטה, אפשר לקחת חלק ועדיין להפעיל שכל ישר.
לא עדיף קורס מסודר ומובנה מאשר עצות פה ושם?
לגמרי בעד שיתייעצו.ד.
אבל קורס של "הנחיית הורים", בד"כ נוסח אדלר, זה לא פרווה, דווקא אצל כאלה. עלול לעקר את היכולת לשיקול דעת.
ו"קורס מסודר ומובנה" בנושא ששייך לזרימת החיים והתפתחותם - לא בטוח שזה יותר טוב מעצות. יש בכך צד של שקר, כאילו אפשר להכניס הכל ב"קופסה".
אבל אכן, יתכן קורס, או שיעורים, או קריאה, שנותנים כלים ורעיונות איך לשכלל את חינוך הילדים, את הגישה.
אלא שאם זה בשיטה מאד קונקרטית, שרבים חולקים עליה, אז יתכן שהנזק רב על התועלת.
שילכו להנחיות הורים שלא מתמקדת בשיטה אחתאורי8
אי אפשר לחנך את כל הילדים בעולם לפי אותה שיטה ואותו קו חשיבה, הורה צריך לשמע כל מיני דרכים ולבחור את מה שמתאים לו, לאסוף מכל הדרכים .
גם בטיפול/ יעוץ מטפל שעובד רק בשיטה אחת זו כבר סיבה לא ללכת אליו. כי צריך להתאים את השיטה לאדם , לא את האדם לשיטה. למדתי בעבר אצל מנחה ידועה בשיטת שפר, בהתחלה התלהבתי, בהמשך הפריע לי מאוד שהיא תמיד צודקת, וכל שאלה קיבלה תשובה ברוח השיטה גם כשהיה צריך לעקם את המציאות / השיטה בשבילה. וכל נסיון לחשב אחרת או לראות את הדברים בצורה אחרת קיבל תשובה ברוח השיטה ושהראיה האחרת שלי בעצם נובעת מבעיה אצלי .
לגבי ייעוץ פרטני אני לא יודעת אבל לגבי הנחיית הורים קבוצתית44444
שמעתי וראיתי רק על קורסים של שפר, אדלר וההקשרות/ לייף סנטר.
יש קורסים של הורות בתקשורת מקרבת. השפה, בדרך הלב..פלספנית
לא ראיתי ושמעתי עליהם במקום מגורי ובכלל...44444אחרונה
בדיוק בדיוקשירה דרמון
פירטת מדויק את הטוב ואת החסר בשפר.
כתבתי ששפר יותר קיצונית מאדלר, כי אדלר זה בדיוק הדברים הטובים שבשפר רק פחות מאוזנים.
וגם אדלר היא רק היבט אחד של ההורות.
אם ההורות תתמקד רק בהתנהגות של הילד ולא מספיק בצרכים הרגשיים של הילד - לילד זה מאוד בריא להיות תלותי, תינוקי, וגם לא תמיד להיות 'ילד טוב' - היא לא תהיה מספקת.
אני חושבת שבמשפחות פטריארכליות ובעבר היה איזון בריא בין אבא ואמא בתכונות ובהבטים האלו,
וצריך למצוא דרך לשמור על איזון כזה גם היום.
לא בעדדבורית
כמו כל דבר יכול להיות שהוא מתאים במקרים ספציפיים מאוד לצורך מסויים אך לא כ"שיטת חינוך " גורפת (גם לא מאמינה שיש כזו )
חינוך זו עבודת המידות. בעיקר של ההורה עצמו. ואין שום מרשמי קסם בעניין.
אגב, בלהה שפר, שפיתחה את השיטה בעקבות אדלר, לא זכתה מעולם לפרי בטן.
נקודה למחשבה.
היא גידלה כמה ילדים מאומציםוזחטי
אני מתנגדת לשיטה מאוד, אבל ההערה האחרונה לא במקום בעיניי.
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב
מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.
כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל.
מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה
קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו
התקציב דיי דל 🤧
אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!
תודה!
מקסיםזיויק
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.
ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה
זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.
פיתות על הטאבון ביער..
זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.
סעודות שבת - קטסטרופה
אבא פגום
אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.
יש למישהו עצה מלבד תפילה?
אני עובד עצות..
לצערי מוכר גם ליליפא העגלון
החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.
אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''
בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב.
תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק
שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.
אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?
שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24
זה נשמע מאד מעיק.
למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?
אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת
מאוד מבינה אותךשם פשוט
מאוד מאוד מבינה אותך💔
מאוד כבר אמרתי?
אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.
אל תכביד עליהם
תקליל
שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים
א כלהעני ממעש
צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .
תשחרר
שיעור כללי תעביר במקום אחר
בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים
אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי
יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת.
פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה
אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...
קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.
1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון.
2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !
3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'
4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.
5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.
6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.
8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.
9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]
10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.
11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.
12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]
אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.
כמה מוכר...arlan
לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.
לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.
משהאחרונה
לא מבין..יהולב
יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).
נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.
אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)
תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה
כמה דברים:תהילה 3>
1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.
אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.
תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...
2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..
סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.
3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.
כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.
בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.
ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.
4. כמובן תפילות!!
מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה
הבן שלי בן 16. מתוק, אבל עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!
מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום
לק"י
אמהות
הריון ולידה
ועוד
אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון
יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב
עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
טעותמתיכון ועד מעון
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום
1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.
2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.
3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו
4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו
5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.
6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)
7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים
8. ישראל איננה חברה בG20.
9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה
10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.
מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.
(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)
תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.
לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"
ישראלאריק מהדרום
היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.
ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.
כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).
ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.
בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.
מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה
לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.
ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם
קראווניםיוני21
עד כמה ילדים זה מתאים
עם 2 ילדים איך זה?
כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?
מערב השומרון
תודה רבה
תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה
אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.
לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.
והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....
הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+
היא מתכוונת קווים בעור.
אני חושב שאלו קמטים.
מה עונים לה?