אממניגון של גפן
כעיקרון התחילה ההרשמה למסע לפולין ואני ממש צריכה טענות מנוסחות נגד המסע. כי בעד יש כבר מלא אבל הקול של הנגד לא נשמע..
אז שוטו!
1. למה לפרנס אותם?עבד לעם ה'

2.מי אמר שכדי לזכור את השואה צריך לצאת אל טומאת ארץ העמים? יש מלא מקומות מכל מיני סוגים בארץ שעוסקים בשואה

3.בתכלס זה לא תמיד יוצא הכי רציני המסע ויותר בקטע של כיף ואין זה מקום ראוי לבילויים

4.אחת ממטרות השואה (אם מסתכלים מתוך יראת שמים) זה על מנת שעמ"י יעלה ויחזור לארצו וכאשר חוזרים לשם, אזי יצא שכרו בהפסדו...

 

חד כתער.מבשר שלום
בנוסף רוב ניצולי השואה לא בעד ליסוע,וגם אם נסעו-התלמידים מתמקדים בקור,בדיוטי פרי,ולא בלחוות את השואה-כדי לחוות את עם ישראל,שאנחנו יודעים שהעם ניצח את השואה-צריך לחזור למקורות שלנו-שזה ארץ ישראל.התורה.בתי המדרש.ארגוני חסד.כותל.הר הבית.ירושלים,לשם צריך להגיע-מי שהיה באוושוויץ יגיד שהוא רצה להגיע לישראל-אז מי שכבג הגיע לארץ,חוזר לאוושוויץ??
^^^^נכון מאוד ויש גם רבנים שאוסרים קיצר נחשוב על השואה בארץאוהב אותך ה


הממניגון של גפן
על 2. אמרו לי שזה לא אותו דבר הארץ מחול. כלומר שמי שלא באמת נוסע לא יכול לקלוט. למישהו יש טיעונים על האפקיטיביות של המסע? רלוונטיות? השפעה?
אני לא נסעתיע מ
כמעט כל שאר המחזור שלי נסע.

הם מספרים שאחרי שבועיים כבר אפשר להיזכר בכמה שהמסע לפולין היה מטלטל.
כלומר, ההשפעה פגה מהר.
ההשפעה מה ? סליחה לא ככ הבנתיא"י לעמ'י
פגהע מ
מלשון פג תוקף. נגמרת ההשפעה...
לא הבנתי גםניגון של גפן
אם אחרי שבועיים אפשר להיזכר שהוא היה מטלטל איך ההשפעה םגה מהר?
כי זה כבר זיכרון ישן.ע מ
הוא כבר לא מטלטל בפועל אחרי שבועיים... נגנז אי שם בקורות החיים ולא מביא לשום התקדמות בפועל.
אני הייתי בפולין. חזרתי לפני חודשיים נאאליא"י לעמ'י
אני חושבת שהסכרון תמיד ישאר חרוט אפשהוא .. אבל נכון מה דאתה אומר
אחותי נשארה בארץ.מתיישב בנשמה

חברות שלה טסו.

באמת שבמסע שבארץ היא חוותה את השואה הרבה יותר מחברותיה.

נכתב בטעות כתגובה ל-עבד לעם ה'תמים


מספר תשובותהמטיילת בארץ
למה לפרנס את אותם גויים ורוצחים שרצחו אותנו. את הגרמנים ואת שאר עוזריהם.
יש בארץ מסעות שואה שניתן לעשות מבלי לצאת לחוץ לארץ לשם כך. אין חובה דווקא לצאת לשם כדי להבין ולחוות שואה.
כיום ניצולי השואה הולכים ומטמעטים והולכים וגדלים מכחישי השואה ולכן מוטב וראוי יותר לשמוע להקשיב ולסייע לאותם ניצולים ולספר את סיפורם כי הם העדות החיה. את המקומות בחו''ל יוכלו להעלים או לשנות את סיפורם בתרוצים ובשקרים אך את הניצולים את העדות החיה אי אפשר.
המסע עולה כסף רב לכל תלמיד אפשר לעשות בארץ מסע בפחות כסף מבחינה משמעותית ולהשתמש בשאר הכסף בפרוייקטים לטובת ניצולי השואה שרבים מהם במצב של עוני וקושי. וכן לתעד ולתעד את ניצוחי השואה והסיפורים שלהם שהם העדות החיה.
כמו כן יש תלמידים שאין להם את הכסף הזה והלחץ החברתי כנגדם שיצאו למרות שאין להם יכול לפגוע קשות בהם.
אני אישית ממליצה ממש שלא.
וגםע מ
פשוט, אסור לצאת מהארץ.
התשובות שניתנות לך כאן משכנעות רק את המשוכנעים.מי האיש? הח"ח!

יש תשובות טובות בהרבה שעניינן גם שכנוע של מי שאיננו משוכנע. לא ארחיב כי הנושא כבר נידון בדיונים דומים אבל עיקר הטענה היא כלפי הבורות וחוסר הידע שדווקא התכניות האלו מנחילות, הרדידות התהומית (אוקסימורון מצער) שכרוכה בנסיעות האלו וההדרכות הדלות והנרפות שאם כבר אז כבר רק נוטלות את הטעם הממשי שצריך היה לטעום.

דווקא לי יצא לקרוא על 2 הדעות44444
בעקרון הטענה העיקרית נגד המסע זה שהפולנים ממש מרוויחים מזכרון השואה.
הפולנים שרובם שיתף פעולה בשמחה רבה עם הנאצים מרוויחים כלכלית מכך שנתנו יד להשמדת יהודים.
פולין היא מדינה עניה ותיירות השואה (לא רק בתי ספר מישראל אלא גם יהודים מבוגרים ולא יהודים בכלל) מכניסה להם המון כסף שמאד משמעותי להם.

טענה קצת פחות מרכזית:
המסע מאד יקר ויש הורים שלא יכולים לממן אותו. נוצר מצב שחלק מהתלמידים לא יכולים לצאת. הרגשה לא נעימה ונוצרת אפליה.

טענות נוספות הם:

עצם היציאה לחו"ל- בעקרון זו שאלה הלכתית.

ודרך הזכרון עצמה- האם נכון לזכור בדרך הזו את השואה?
כשהקב"ה מצווה עלינו לזכור את יציאת מצריים הוא לא מצווה עלינו לחזור למצריים ולראות את הבניה של בנ"י אלא להיפך.
ועניין נוסף הוא שהזכרון יותר מידי מבוסס על מה שקרה בשואה בצורה הנגלית. המון התעסקות במידע ההיסטורי היבש או על הרגש אבל "נתקעים" רק ב"ספור" עצמו בלי הסתכלות לעומק.
ב"ה כבר יש שיפור.
המסע לפולין עוד יותר מנציח את זה. המון "סחיטת רגשות" ופחות עומק.
לעומת זאת את יציאת מצרים אנחנו לא זוכרים ע"י נסיעה למצרים אלא ע"י קריאת הגדה של פסח ועיסוק ביציאת מצרים שלא כולל רק את הסיפור הנגלה אלא גם את העומק וניתוח.

בנוסף, בשנים האחרונות הנסיעה הופכת לקלילה יותר ובגלל שהיום זה הדור האחרון שהכיר ניצולי שואה לאט לאט המסע הופך להיסטורי יותר לא שונה מטיול למצדה, יודפת, גמלא או הרובע היהודי.
גם כבר אין אנשי עדות.
אם כך, למה לא לטייל למקומות הנ"ל?
ןבשואה נעסוק כמו יציאת מצריים בבירור של הרצון האלוקי והתיסקות בעומק, בניתוח.
וואו! יפה ביותר.. בלי נדר אני מאמץ את הגישה הזו. שכוייח!נער גבעות מצוי


תודה.44444
אם יוצא ועוברים שם במשהו על ההלכה, כגון חברה מעורבת - אז ח"ועף על עצמו

ללכת לשם!

אני יוצאת. נראה לי חוויה שחבל לפספס, בטח עם הדס.פוסעת


הממניגון של גפן
אני כנראה שלא. אני הולכת למסע של משואה לתקומה בארץ
בסוף עושים?פוסעת


אוקיי.. עיינתי.. ו?פוסעת


סתם, גישה חשובה..נער גבעות מצוי


סבבה. אני נעולה על לצאת:פוסעתאחרונה


.. נתחיל מהבסיס..V.I.P

אני גם באותה דילמה. רק הפוך(:

בשביל כל החלטה צריך בעד ונגד וכוכו

אקיצר..

למה בעצם לטוס? למה?

עם ישראל עבר איזו שהיא טראומה.. רצינית.

ועכשיו ברוך ה' אנחנו בארץ ישראל, דור של גאולה!

אני מאוד בעד, ואני חושבת שיש כל כך הרבה מטלות שלנו לעשות כדי להנציח את העבר.

"עם שאין לו עבר אין לו עתיד.." וכו..

בגדר- לעשות עבודות, ללמוד על השואה, להפיץ עדויות וסרטונים וכדו. דברים שיהיה להם השפעה על העתיד, על הדור החדש, עלהחיבור של כל אחד לעבר של הלאום שלו.

אבל שוב! למה לטוס? למה לחוות את כל החוויות בצורה האינטנסיבית ביותר?? (מה גם שלא לכולם זה מתאים, אבל ניחא)

למה זה טוב? לא כל דבר שקרה צריך לחזור אחורה, ולהרגיש ולהזדעזע שוב.

אדם שראה לא עלינו אדם אחר שנרצח. צריך לחזור לזירה? לשחזר את רגעי האימה? לצפות שוב ושוב בסרטונים?

איזו תועלת תצא מזה? ואז נתחבר יותר לשואה.. ואז? 

 

מצאתי בינתיים רק נגד

#יציאה מהארץ הקדושה

#הנאצים דופקים עלינו וואחד קופה. כל אחד ששת אלפים שח, על מה? על לבקר בטראומות שהם יצרו??

זה אשכרה לפרנס אותם! גרמניה ופולין מגלגלות מליונים על חשבוננו.

#חוויה רגשית מזעזעת לא לכולן זה מתאים.

#הוצאה  משמעותית..

#הניצולים, רובם בארץ. לא צריך להרחיק לכת.. לראות עדויות מרחוק. הם כל כך שמחים שמספרים את הסיפור שלהם..

#עד כמה זה תורם לעמ"י.. אני לא בטוחה.. אבללל

 

 

 

בהצלחות תבורכי

 

 

 

האמת שגרמת לי לחשוב על סיבה אחת בעד44444
הסיבה היא שימור ה"עתיקות".
אנחנו הדור האחרון שזכה לראות ניצולים.
יש חשיבות גדולה לשימור ה"הוכחות" וה"עתיקות" כמו השימור של עתיקות שונות בעולם.
אם לא יבואו לבקר לפולין לא יהיה שום טריגר לשמר את המקומות הללו והם יהרסו אותם.
אבל למה?V.I.P

מה פתאום יהרסו?

ולמה שאנחנו נבוא לבקר בפולין? כי זה מה שישמור על העתיקות?

ולשלם להם כסף בשביל זה?

הם עשו טרור!! הוכחות יש בלי סוף.. מי שמחפש להכחיש, יכחיש.

השאלה בשביל הדורות הבאים.. ניצולים יש בארץ

רר נראלי לא ירדתי לסוף דעתך. תוכלי להסביר?

השימור חשוב לא ל-10 שנים הבאות44444
כמו שכתבת, זה לא ישפיע על ההכחשה.
זה חשוב ל1000-2000 שנים הבאות וכו'....
כמו החשיבות ההסטורית של שימור עתיקות היום.
כמו החשיבות של שימור גמלא, מצדה, יודפת, עתיקות ברובע היהודי, מקומות בחברון, ציפורי וכד'...
חשוב שתהיה המחשה, דרך להתחבר ולהבין.
וכדי שהתקופה לא תשכח. מתקופות שנשמרו מהם עתיקות יש יותר עיסוק, לא למומחים אלא לרב העם כמו למשל מרד בר כוכבא.

כמו שכתבתי לעיל זה היתרון יש המון חסרונות.

לא קראתי את התגובות בנתיים. כמה דברים שמיד עלו לי:אהבת ישראל!!

א. יציאה מהארץ.

ב. למה לפרנס גויים כשאפשר ללמוד על השואה בצורה לא פחות משמעותית, כאן בארץ? (לדוג' מסעות משואה לתקומה וכו' כמובן, כשזה נעשה נכון)

 

2 הנקודות הבאות הן יותר מבחינה תקציבית וחברתית:

ג. כולם יוצאים? למה אני יוצא? מתוך לחץ חברתי או כי זה נכון לי. אז אם זה מגיע מתוך לחץ חברתי- באיזשהו מקום זה גם חבל.
ד. זה יקר. לכל התלמידים יש אפשרות תקציבית להוצאה כזאת? זה עלול ליצור פערים חברתיים וכו. לעניות דעתי חשוב ממש לשים לב לדבר הזה. ובכללי האם שווה לי (לדעתי התשובה יכולה מאוד להשתנות בין בני אדם שונים במצסים שונים) להשקיע את הסכום הזה כרגע ובכללי בדבר הזה או לא?

תודה רבה לכל העונים!ניגון של גפן
עזרתם מאוד.
תצאייאירוש
עוד מעט אני אכתוב הסבר..
אולי לפותחת כבר לא רלבנטיאהבת ישראל!!

אבל מעניין אותי...

אם יש לך כוח לתת הסבר- אשמח לשמוע.

אוקייאירוש
אין לי כל כך זמן עכשיו.. בעז"ה הערב
אז ככה...יאירוש
למה זה חשוב: לא מזמן הייתי ביד ושם (לא פולין או משהו כזה, רק יד ושם) ופתאום הבנתי כמה השואה הייתה נוראית ומשמעותית. ובאמת אני מאמין שבשביל ל"חוות" את השואה וללמוד ממנה הכי טוב לטוס לשם.
קצת תשובות לכל מה שכתבו מעליי:
1. פרנסה של הגויים- נו באמת. אתם רוכשים בלי לדעת המון מוצרים שמיוצרים בפולין וגרמניה. אתם קונים אינסוף מוצרים שמיוצרים בסין, וכידוע לכולנו הכסף הולך לממשלת סין שמבצעת היום (כן, ממש היום) רצח עם. והרשימה עוד ארוכה, אז אל תנסו להיות צדיקים דווקא כשהכסף פתאום צריך להגיע למטרה ערכית.
2. יש מסעות טובים בארץ- אני לא יודע, לא הייתי במסע כזה. איך שאני רואה את זה אין דבר יותר חזק מלסוע לשם.
3. זה סתם מסע שופינג- כל אחד בוחר איך המסע שלו יראה.. זה ממש תלוי במי שיוצא ובהכנה למסע.
4. עד שעמ"י עלה מהתופת הוא יחזור?? - כן!! הוא חוזר לא סתם, אלא בשביל מטרה מסוימת ומאד חשובה לזמן קצר
5. יש רבנים שאוסרים- אממ נכון, אבל הרוב המוחלט מתיר. (אגב- לכל דבר יש רבנים שאוסרים...)
6. לא לכולם יש כסף- נכון, באמת בעיה. הבנתי שהרבה פעמים הבית ספר עוזר אבל זה באמת בעיה.
@אהבת ישראל!!
תודה רבה!אהבת ישראל!!

לדעתי האישית החוויה מאוד שונה בין אדם לאדם.

לדעתי, אם יש מקום שמוציא ורוצים באמת לדעת אם לצאת- צריך לשקלל את מכלול הנתונים וכמובן- הכרות עם הבנאדם עצמו.

 

אבל עדיין אני אישית בעד להישאר בארץ ולא לצאת ממנה אם לא צריך.

(ויכול להיות שהמסע לפולין הוא בגדר  צורך לכאלה מסויימים) אבל כהכוונה כללית אני לא חושבת שאני בעד.

דעתי נוטה יותר לכיוון השלילה כשזה באופן כללי, ומותר לחשוב אחרת

 

 

ותודה!

רק לגבי סעיף 144444
העניין במסע לפולין לא רק שנכנס כסף לממשלת פולין ולפולנים אלא שהם מרוויחים מהמעשים הנוראים שלהם.
ממש הרחצחת וגם ירשת.
כסף על מוצר שמיטצר בפולין הוא לא נכנס בגלל מעשים נוראים אלא בגלל אנשים שהחליטו לפתוח מפעל ולפתח את הכלכלה. זה לא מעשה בעייתי.

הכסף של המסע לפולין הפולנים מקבלים אותו "בזכות" המעשים הנפשעים.

אגב הדבר היחידי שראיתי שמיוצר בפולין עד היום זו הגבינה צהובה (מהדרין או בד"ץ) של רמי לוי שהפסקנו לצרוך אותה.
פעם אחת גם קונפלקס שלא מוכרים אותו יותר.
ומגרמניה בעבר היה יותר, היום הרבה הרבה פחות. בעבר בגרמניה יוצרו המון מכשירי חשמל ומחדדים ועפרונות.
היום לדעתי הרב עבר לסין וכד'.. אבל אני לא בטוחה.
מה שלי יצא לראות שצרכתי הרבה זה חיתולים של פמפרס (אם אני זוכרת נכון המידות הקטנות מיוצרות בפולין והשאר בגרמניה אבל אני לא בטוחה). ובאמת צרכתי אותם רק שהייתי חייבת (הם גם יקרים, בלי קשר).
בכל מקרה גם הממשלה בגרמניה השתנתה וגם העם מתחיל להשתנות... (בגלל גלי הגירה).
לא רואה הבדל מהותי בין גרמניה, ספרד, איטליה ויוון. רק המרחק מהתקופה הנוראית. לפחות פולין וגרמניה לא מתגאות בשואה. שער הנצחון באיטליה מוצג לראוה ומקור לגאוה.
אגב גירושים של יהודים היו בכל מערב אירופה למעט הולנד ורב גרמניה (שהיתה אוסף נסיכויות). לכל עם ומדינה שנפגשו עם יהודים יש את ה"הסטוריה שלו".
נקודת מבחן- עבודה "גאולית"תמים

 האם אלה שיצאו תרמו יותר לתהליך הגאולה? כלומר, התקדמו בעבודת ה'? תיקון המידות? ארץ ישראל(גבעות)? מעשי חסד? ממה שאני ראיתי לא הייתה התקדמות משמעותית באחד הנושאים האלו. לכן נראה לי שעדיף להקדיש שבוע לנושאים האלה מתוך חזון של גאולה מאשר לשקוע בתכנים גלותיים כאלה..

חוויה רגשית מבלבלתאחד שאוהב

מי שמעביר ת קבוצות לפולין זה אנשים שמאוד  יודעים להשפיע על הרגש כשמקבלים חוויה מאוד חזקה כשהיא באה לגמרי מבחוץ לאדם זה גורם לאדם להיות לא אמיתי בשביל שחוויה תהיי אמיתית צריך שהיא תהיה "שייכת" לו ולא שהיא תבוא מבחוץ כי בנאדם שרק מושפע מבחוץ הוא אדם שאין לו בחירה ושליטה.

אני לא אומר לא לצאת אני אישית יוצא פשוט שימו לב שאתם אמיתים ואתם לא מייצרים ריגושים 

בהצלחה ממש בהכל!!

טיעון בעדnes

זאת חוויה מכוננת.

אין לה תחליף, לדעתי.

מיותר פשוט..נער גבעות מצוי

עם השקעה באמונה ועם לעבור חוברת היסטוריה אפילו ליד ושם לא צריך ללכת. את כבר מתחילה לחיות את ההבנה הזו מתוך עבודה עצמית (בעיקר בשכל), וזה עובד מצוין.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך