פעולה ממש מוצלחת לפסח! קצת ארוך אבל שווה!...  המפוזר מכפר אז"ר

אני עושה שר"ל בתיכון, עשינו את זה כמעט לכל הכיתות מז-יא, כולל כיתות חנ"מ, כיתות מופת וכיתות ממש חלשות ובכולם זה היה מוצלח ב"ה!!!
אז החלטתי לשתף עוד אנשים...
אז יש פה תבסיס והרעיון זה שההכנה היא אותה הכנה, אבל בפועל אפשר לשנות לפי רמת השבט...

מטרת הפעולה: ללמוד בכללי כמה שיותר דברי תורה על פסח בצורה שתהיה חוויתית ולא מעיקה.

מהלך: מכינים מעין הגדה קטנה לכל אחת עם מעט דברי תורה לפי נק´ ציון חשובות באגדה (נגיד-מה נשתנה, 4 בנים, השירים של הסוף וכו´...) וגם חידות נחמדות (תשבץ, ציורים וכו´...)
אני עשיתי דף על 10 המכות,עם מדרש כל מכה למה באה, וליד זה קומיקס על כל מכה (שקיבלתי ממדריכותי בניצנים!)

ואז... הולכים לפי הקדש ורחץ, במשחקים נחמדים, ובין לבין מגיעים לקטע שיש עליו ד"ת באגדה, ואז מקריאים אותו משם.

דוג´ למשחקים (כמובן שגם זה בשטח יכול להשתנות לפי רמת השבט, ובכל כיתה לעשות משחקים אחרים):

יחץ- אפשר סתם לשחק משחקים של 2 קבוצות או משו בסגנון...

מגיד-לספר את סיפור ההגדה בלי המילים "כאילו", "ו", "כן", "לא", "שחור", לבן" או מה שבא לכן...
להציג 2 מצרים מדברים על המכות במשפטים לפי א"ב
להציג את משה מבקש מפרעה לצאת ממצרים, והכל רק תוך כדי שאלות וכו´ כיד הדמיון הטובה...

מרור- לטעום דברים בעצימת עיניים ולזהות מה זה. (חמוץ, מתוק, מלוח וכו´...)

כורך-אפשר אולי לשחק משחק השוקולד, ובמקום ללבוש בגדים צריך לכרוך כריך או לארוז חבילה בשביל לצאת ממצרים כאילו...

צפון- לשחק חם / קר ואז מוצאים ת´אפיקומן... אפשר שהאפיקומן יהיה כתב חידה של פפירוס בכתב מצרי עתיק על איך שהם סובלים מהמכות . האפיקומן יכול להיות גם סתם כתב חידה על משמעות האפיקומן/משמעות המצה ומה היא מסמלת לנו וכו´... כיד הדמיון הטובה ולפי הצורך והמקום...

הלל/נרצה- לשיר שירים לפי מילים בקבוצות. נגיד לפי המילה "אביב", כל קבוצה בתורה אומרת שיר עם המילה הזו.
לבחור שיר וכל קבוצה בתורה אומרת מילה מהשיר, עד שנתקעים איפשהו...
לשיר ביחד שיר ואז לעשות כאילו מנמיכים ת´ווליום וכל אחד צריך להמשיך לשיר בלב, ואז מגבירים ורואים מי לא היה מתואם...

זהו בעקרון... אם יש לכם דברים להוסיף ולהחכימנו-נשמח!

אפשר גם לעשות משחקים על 10 המכות-

צפרדע- תחרות שלושת הרגליים (תחרות ריצה בין זוגות, שכל זוג קושר 2 רגליים אחת עם השנייה, ואז הם ביחד 3 רגליים...)
סתם לקפוץ בשקים, מרוץ שליחים או משו בסגנון, קפיצות צפרדע, תחרות קפיצה לגובה וכו´...

ערוב- מילים מבולבלות על בע"ח.
טמפה טמפה בחיות.
משחק שכל אחד הוא שם של חיה ויש כסא ריק, מימין למישו, ומי זהכסא הריק לימינו קורא למשתתף אחר, וזה רק בשמות של החיות.
או על אותו כיוון אני יושב על הכסא (אין לי כח להסביר... מי שלא מכיר וזה מעניין אותו שימסר"ש).

ברד- להעביר קרח ולספר בדיחה מהר בלי לעזוב ת´קרח, או לחלק לכולם קרח ואז תחרות מי מחזיק ת´קרח שלו הכי הרבה זמן

חושך-פרה עיוורת

מקווה שזה יעזור למישו... באמת כדאי לנסות! זה יצא פשוט מעולה ב"ה, ולומדים מלא דברים תוך כדי.
כל הקטע זה גם שהמשחקים שלא דורשים הכנה מראש יהיו לכם בראש, ולפי הזמן והחשק מחליטים בשטח מה לעשות.
זה גם לא מהלך שנתקע, כי אם אתם מכינים הגדה מקסימום הם יקראו את זה בבית...

מצורפים ד"ת שאפשר לשלב בהגדההמפוזר מכפר אז"ר

מצורפים לנוחיותכם דברי תורה שאפשר לשלב בהגדה:

"ותחיין את הילדים" וכי מאחר (שאמר עליהם הכתוב) ש"לא עשו כאשר דבר אליהן (מלך מצרים)", אין אנו יודעין שקיימו את הילדים לתחייה? יש [בכתוב זה שבחן של המיילדות]... לא דיין שלא קיימו את דבריו [של פרעה], ולא המיתו את הילדים אלא עוד הוסיפו לעשות עמהם טובות [כדי להחיותם:] יש מהן שהיו עניות, והולכות המילדות ומגבות [לצדקה] מים ומזון מבתיהן של עשירות, ובאות ונותנות לעניות, והן מחיות את בניהן.

דבר אחר- יש מהם שראויים לצאת חגרים או סומים או בעלי מומין אחרים... ומה היו עושות [המילדות], עומדות בתפילה ואומרות לפני הקב"ה- אתה יודע שלא קימנו דבריו של פרעה, דבריך אנו מבקשות לקיים! רבוש"ע, יצא הולד לשלום, שלא ימצאו ישראל ידיהם [שלא תהא אפשרות] להשיח עלינו [לה"ר] לומר: הרי יצאו בעלי מומים, מפני שביקשו המיילדות להרוג אותם ולא הצליחו...
(שמות רבה, א´ יט-כ)

המצרים היו מכניסים מילדי ישראל לתוך הקירות (פרקי דרבי אליעזר)

עשר המכות-
"למה הביא עליהם מכת דם תחילה?
לפי שהיו פרעה והמצריים עובדים ליאור. אמר הקב"ה-´אכה אלוהו תחילה, ואחר כך עמו´

"ויהי הדם בכל ארץ מצרים"(ז´, כא)- אפילו מה שמצרי רוקק דם היה.
אמר רבי אבין הלוי ברבי: ממכת דם העשירו ישראל. כיצד? המצרי וישראלי בבית אחד, והגיגית מלאה מים, ומצרי הלך למלאות הקיתון [הכד] מתוכה-מוציאה ומלאה דם. וישראל שותה מים מתוך הגיגית, והמצרי אומר ´תן לי בידך מעט מים´, ונותן לו ונעשו דם. ואומר לו ´נשתה אני ואתה מן קערה אחת´ וישראל שותה מים והמצרי דם. וכשהיה לוקח מישראל בדמים-היה שותה מים. מכאן העשירו ישראל.
(שמות רבה ט´, י´)

מכת צפרדעים באה מכיוון שהיו נוגשי מצרים מעירים את ישראל לעבודה בשחר ומקרקרים להם אחורי חלונותיהם לעוררם, לכך באו עליהם הצפרדעים ומקרקרים להם בכל מקום

מכת כינים באה מכיוון שמצרים מנעו מישראל מרחצאות והיו הכינים מצירים לישראל, ולכן גם המצרים לקו בזה.

מכת ערוב באה על המצרים מכיוון שהיו המצרים נכנסים לבתי ישראל וחומסים מהם בניהם לעבודתם, וכנגד זה נכנסו במכת ערוב כל מיני חיות רעות לבתי המצרים וטרפו את בניהם.

אמה הקב"ה: יבוא דבר שממית ויפרע ממצרים שבקשו לאבד אומה המוסרת עצמה למיתה על יחוד שמי, שנאמר-"כי עליך הורגנו כל היום" (מדרש ילמדנו)
מכת שחין באה מכיוון שהיו המצרים מכים את ישראל עד שנתמלא גופם פצעים ושחין (תולדות אדם)

אמר הקב"ה- יבוא ברד שהוא לבן כשלג, ויפרע ממצרים שביקשו לאבד אומה, שאני עתיד להלבין עוונותיהם כשלג, שנאמר-"כשלג ילבינו"

מכת ארבה באה מכיוון שהמצרים גזלו את תבואת שדותיהם של ישראל, לכן בא הארבה ואכל את תבואתם של מצרים (אברבנאל)

מכת חושך באה מכיוון שהמצרים לא חסו על בנ"י והעבידו אותם גם בלילה (ילקוט מעם לועז)
וכנגד מה שהחשיכו המצרים את עיניהם של ישראל בגלותם (אברבנאל)

מכת בכורות באה על שחשבו המצרים להרוג את ישראל (מדרש תנחומא)

כתוב בספר שמות-"וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ" (א´, יב´)
למה נאמר בפס´ "ירבה" ו"יפרוץ" בלשון עתיד?
והתשובה לכך היא שהפס´ הזה מבשר לעם ישראל עניין נצחי, שלמרות כל הצרות שעמ"י יעבור בעתיד, בסופו של דבר הוא ירבה ויפרוץ, ושונאיו הם אלה שיפלו.
כמו המצרים שאמרו על עמ"י "פן ירבה" וקיבלו בסוף את ההיפך כשעמ"י יצא ממצרים ברכוש גדול ובשפטים גדולים.
(שמות רבה א´, יד´)

פרעה ציוה על המיילדות להמית את הזכרים בשעת הלידה, אך המיילדות לא עשו זאת-"ותיראן המיילדות את האלוקים ולא עשו כאשר דבר אליהן מלך מצרים, ותחיין את הילדים" (שמות א´, יז´)
בפס´ הזה יש כפילות- הרי כתוב שהמיילדות לא שמעו לצו פרעה, אז למה חוזרים עוד פעם ואומרים שהן החיו את הילדים?! (הרי זה מובן מאליו שאם הם לא הורגות את הילדים, הילדים יחיו ע"י כך...)
אלא שלומדים מכך, את צדיקותן של המיילדות, שלא רק שלא הרגו את הזכרים, אלא אף הוסיפו להם טובות כדי להחיותם, והיו דואגות למזון ומים ליולדות שהיו עניות, כדי שהילדים יחיו.
(שמות רבה א´, יט-כ)

המצרים היו מכניסים את ילדי ישראל לתוך קירות הפירמידות בתור לבנים.

(פרקי דרבי אליעזר)

למה אנו קוראים לחג "חג הפסח", אם בתורה קוראים לו "חג המצות"?

אלא, שזה מרמז לכל העניין שמובא בספר שיר השירים (אותו נוהגים לקרוא בפסח), שכתוב בו "אני לדודי ודודי לי", והוא מסמל את האהבה בין הקב"ה לעמ"י. כך גם בעניין שמות החג- כשה´ מדבר על החג הוא מזכיר את שבחן של ישראל שלמרות שלא הספיק בצקם להחמיץ הם הלכו אחרי ה´, וכשישראל מדברים על החג הם מזכירים את שבחו של הקב"ה שפסח על בתי ישראל במכת בכורות.


פרעה גזר כי מי שאינו משלים את מתכונת הלבנים יהיו בונים אותו בתוך הבניין (תנא דבי אליהו רבה ח)

אשמח לדעת אם זה עזר למישו...
חג שמייח!

איזה פעולה יפהבועז אוראחרונה

למרות שלא כרתי כי זה ארוךמאוד

אבל שלום

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך