לאחרונה נהיה לי התנגדות מוסוות לחב"ד.צהובה


בכללי לחסידות ובעיקר לחב"ד.צהובה


|נעמד לקרבנצח


לא מתחברת וקשה לי לקבל את העניין של התקשרות לצדיקצהובה

ק"ו באיך שמוצג עפ"י שיטת חבד. ויש לי עוד סיבות להתנגדות. אבל לא נעים להסיט נגד קהילה בפרט שהגעתי ממנה. והמשפחהשלי כאלו..

התקשרות לרבי יעני?נצח


כן. לא רק ההתקשרות.גם היחס אליו וכו.צהובה


לא יודע. בעיניי הרבי היא הדמות הכי נערצת בעולםנצח


בדיוק על זה דברתי.צהובה

בעיניי אסור והזויי להעריץ דמויות אנושיות גם אם הם פחות מוגבלות מאיתנו.

 

מה זה בעיניי? למה מי את? סליחה על חוסר הנחמדותנצח


לאידעת. הלכתית באמת לא בררתי לעומקצהובה

אבל בפועל. בשבילי הקשר לה' יתברך מאוד מאוד שונה מאז שהורדתי את ההתקשרות לצדיק.

 

מי אמר שלא צריך לשלב?נצח


ניסתי. אבל "רק עגל חולה יונק משתי פרות"צהובה


צדיק שמכוון לה' יתברך. כן אפשר לחברצהובה

אבל הצדיק בתורת חב"ד ובדרך החינוך החבד"י קצת שונה.אי אפשר לעשות מהצדיק דמות שלא טועה לעולם כי היא דמות אנושית. ולא בהכרח שכל מה שהצדיק אומר זה טוב לך תמיד, כי הוא אנושי ויכול להיות שהוא לא הצליח לחתור לעומק הנפש שלך כדי לדעת מה אתה מחפש ולעזור לך למצוא את זה. אולי מה שמפריע לי בעיקר זה הביטול לצדיק. הקבלת עול מלכות הצדיק.

ראית מקום בו הרבי טעה?נצח


לא עברתי בצורה עיונית על כל חייו של הרביצהובה

אבל בכל אופן זה לא הנקודה. לא דיברתי על מה בפועל, דיברתי על היחס. גם אם בפועל הוא לא טעה זה לא אומר שכך צריך להיות היחס שלנו אליו.

את לא יודעת מי זה הרבי אם ככה את חושבת.נצח


אני יודע מי זה הרבי! הוא בנאדם! וגם הוא חטא! והוא גם טעה!חוני המעגל פינות
מתוקף היותו בנאדם...
אז אני מספר לך שלא. לרבי אין יצר הרע. הרבי הוא צדיק גמור.נצח


חזק אהבתיחוני המעגל פינות
בנאדם בלי יצר
הוא בנאדם מת
משה רבנו הייה אדם רגיל?נצח


הוא היה אדם עם יצרסביון
מתוקף היותו אדם.
סליחה על הפלישה
הי! סביון! קפצת לביקור!חוני המעגל פינות
איזה יצר?נצח

אתה חושב שהיו לו תאוות?

מידות רעות?

כן.סביון
אתה חושב שלא?
אני חושב שיש אנשים שעבדו על עצמם. וביטלו את היצר.נצח

זה לא אני אומר. זה התניא.

לבטל אותו לגמרי שלא יהיה קיים בכלל זה מוזר לי מאודסביון
ואת המימרא הזו בתניא אני מכיר, והיא באמת קשה לי. כמדומני שיש חולקים (בכל מקרה אני לא מכיר מקור קודם לתניא, אם תראה לי אשמח)
זה מה שאני אומר. אנחנו אנשים פשוטים.נצח

לנו זה קשה עד בלתי אפשרי

אבל יש אנשים שנולדו להיות צדיקים דוגמת הרבי דוגמת הרב שטיינמן זצוקל..

אתה מבין ?

מבין את הראש, אבל לא מסכים.סביון
ואגב, ההשקפה החרדית מאוד רחוקה מלהגיד שיש אנשים שנולדו להיות צדיקים כך שלפחות את הרב שטיינמן אל תכניס לשם. גדולי הרבנים החרדים אמרו בעצמם שהם הגיעו למה שהגיעו כי עבדו קשה מאוד בשביל זה. הם אנשים ככל האנשים שנולדו עם תכונות מיוחדות משלהם שאולי עזרו להם להגיע רחוק, אבל האחריות למעשיהם (אם לטוב ואם לרע) מוטלת עליהם, והמדרגה שהגיעו אליה ראויה להערכה הרבה יותר גדולה ממה שהיתה לי אם הייתי חושב שהם נולדו להיות כאלה.

ואגב, אני לא יודע מה איתך - אני ממש לא רוצה לבטל את היצר שלי.
צודק.. אבל הבנת את כוונתי..נצח

אנחנו אנשים רגילים.

אני אומר לך שהרבי מילדותו לא היה ילד רגיל.

הוא נולד קדוש.

מצינו דבר כזה אצל הרבה אנשים. בודדים בדור אמנם אבל כן.

איך אתה יכול להגיד שאני צודק ובמשפט הבא לסתור את דבריי?סביון
אני תוהה אם אני לא הבנתי אותך או שאתה לא הבנת אותי. בכל אופן אני לא מסכים שיש אנשים שנועדו מראש להיות קדושים, וגם אם כן אין לך דרך לדעת את זה (חוץ מנבואה, שמשון למשל). יש כמה דוגמאות סותרות שקצת יסבכו אותי אז אני צריך לחשוב על זה עוד קצת.

בעצם, רגע. למאי נפקא מינה אם הוא נולד להיות כזה או שעבד קשה והגיע לשם? והמקרה השני הרבה יותר מוערך בעיני.
צודק שהרב שטיינמן לא ככ קשורנצח


המקרה השני באמת יותר מוערךנצח

ודנים על זה בחסידות הרבה

יש חסידים שעבדו על עצממם מאוד והיצה"ר כמעט ולא הורגש בהם

אותם העריכו

לעומת זאת מסופר על חסיד שהרבי הזקן ביטל לו את היצה"ר

ואף אחד לא העריך אותו כי הוא לא עבד על זה.

 

בחסידות זה מוסבר כך:

אדם צדיק מלידה- אין גבול לצידקותו

אדם שעבד על זה- יש לו ערך הרבה יותר..

תחליט מה יותר שווה

(אני אישית לא כ"כ אוהב את היח"צ הגרוע שיש ליצר הרע)סביון
אני לא חושב שהאידיאל הוא להמעיט אותו כמה שאפשר, אלא לנתב אותו למקומות הנכונים וממילא הוא מתמעט במקומות הלא נכונים
תגדיר יצר הרענצח


תגדיר אתה קודםסביון
נשאל את זה ככה - איזה יצר היית מבטל?
יצר רע פירושו כח שלוחץ אותך לעשות דברים רעיםנצח

הכח שמשייך אותך לטומאה. 

 

הייתי מבטל את הרע שיש בנפש הבהמית.

אני לא מכיר יצרים כאלהסביון
אני מכיר הרבה יצרים שמושכים אותך לעשות דברים. אם הם יהיו בזמן הנכון ובמקום הנכון ובמינון הנכון ובאופן הנכון וכו', הם יהיו טובים. אם לא, הם יהיו רעים.
תאווה קנאה כבוד וכו' זה יצרים רעיםנצח


אני לא חושבסביון
הם צורות ביטוי רעות ליצרים בסיסיים
זה לא אומר שצריך להתבטל אליהם כמו שאנו בטלים לה'צהובה

זה שצדיקים גמורים ביטלו את היצר הרע זה לא תירוץ בשבילנו לא להיות בטל לה'. זה שהם מבוטלים לה' זה לא אומר שאם נהיה בטלים אליהם נהיה בטלים לה' חס ושלום!. אנחנו צריכים לעבוד על עצמינו כדי לבטל אותו גם.. המטרה של צדיק זה לכוון ולהדריך אותך איך לצעוד בשביל להתחבר לה'. לא שתתקשר אליו, שתדבק בו שתתחבר אליו וזה מה שיחבר אותך לה'. הוא לא מטרה,הוא אמצעי. וכל 5 אופני התקשרות והיחס לרבי כאל דמות לא אנושית הפכה את המושג צדיק למטרה. "עצמות ומהות כפי שמלובש"- הוא אלוקים פשוט בדמות גוף. ה' ישמור!

אתה משווה בכלל?!חוני המעגל פינות
כן אני משווהנצח


אז אתה לא איתנו בכללחוני המעגל פינות
מה זה איתנו?נצח


עם אלה שלא משוויםסביון
דהיינו הלא-חבדניקים
אהה.. נו.. אין עניין לקטלגנצח


מסכים לגמריסביון
אגב ראי הגדרת צדיק בתניאנצח


התגובה הזו קצת תעצבן פה את כולם-נצח

את משה רבנו לא העריצו?

את דוד המלך לא העריצו?

יש להעריך,לכבד, להחשיב ויש להעריץ. הערצה זה מימד של אליל.צהובה


אתה יודע למה לא נודע מקום קבורתו של משה?סביון
אבל זו לא "הערצה", זה עניין אחר לגמרי.שיח סוד


הענין הוא רבי לא נכנס לגדר דמות אנושיתציף
מפה התחילה בדיוק ההתנגדות המוסוות.צהובה


אלא מה? אלוקית?! זה הגשמה...חוני המעגל פינות
וואו, ממש מסכיםחוני המעגל פינות
סיבוב כזה, רק בנאדם ישר מאוד יכול לעשות ...
למה נשמה??מתגעגעת...
חסידות זה מדהים!
תורת החסידות מדהימהחוני המעגל פינות
היישום של האדמורות וכו פחות
חבל...שיח סוד

חצי חיוך

יוהוושעות של אמת.
עכשיו אין לי מצפון על זה שאנחנו לא לומדוצ בכלל
מממ. פיצית? התגעגעתי!!צהובה


כן.. מה השוק?שעות של אמת.
אצ יודעצ שאצ יכולה תמיד להתקשר או לסמס..
כי לא הבנתי לאן נעלמת בפורם. ונחשתי קצת שזאת את..צהובה

בעזהי"ת. אני ממש ממש ממש מחכה שיהיה לי זמן ויכולת להתקשר!

את בכלל לא פה כדי לראות אבלשעות של אמת.
חוץ מזה שכן קצת נעלמתי מפה..


הממ טוב..
אני עייף רצח, השעה גם מאוד מאוחרת, כתבתי כמה משפטים...נגרינסקי
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך י"א בטבת תשע"ח 00:58
מקווה שאני לא מבלבל כאן את המוח ומחרטט שטויות...

'הערצה' לצדיק יכולה להיות מובנת... הרי, מין האדם משתנה באופן אוטומטי בין פרט לפרט כתוצאה מיכולות ותכונות מולדות ולמידה וחינוך...
אדם שלמד והשכיל בתורה (או בכל השכלה אחרת) נעשה יותר מרומם ויותר שלם (יותר במשמעות שלאדם), בתחילתו מעלתו הייתה פחותה מבהמה בפועל ולאט לאט כאשר מוסיף חכמה וממצה את הפוטנציאל הטמון בו, הוא מוסיף על עצמו ערך... בעצם, ייתכן מצב בו אדם אחד יהיה יותר 'אדם' (במשמעות השלימה) מאדם אחר... יותר מזה, אדם שקרוב יותר למדריגה האלוהית שבו מאשר אל הבהמה...
אנשים כאלה, שמיצו הרבה יותר את היכולות שלהם, יש בהם יותר חכמה בזכות ההישגים שלהם והראייה שלהם הרבה יותר רחבה ואמיתית...
כאשר אדם אחר נמצא בסמוך אליו (הנקרא כבר בתואר 'צדיק'), יכול להיות מושפע מדרכו ולקבל ממנו דברים ודרכים שהוא עצמו אינו יכול לקבל אותם סתם ככה ביכולות השגותיו השכליות המצומצמות יותר...
את אותם הצדיקים, ראוי לכבד ולהעריך... לא כי הם 'הצדיק פלוני' או 'הרב הגדול הגאון אלמוני'... אלא מפני שכאשר אנו מכבדים אותם, אנו מכבדים את תורתם... את האמת שנמצאת אצלם...

הבעיה מתחילה כאשר מעריכים את הצדיק בצורה שונה ממה שצריך... בין אם זה היחס לצדיק ולא לתורה שלו (כגון, 'הרב עשה נפלאות והחיה את\והושיע את\הוריד גשם' במקום 'וואו! איזה חידושים\חכמות\לימודים הרב הצליח להשיג\הרב חידש לנו' וכאלו...) ובין אם מעריכים את הצדיק כעל אנושי שסתם אדם פשוט אחר לא מסוגל להגיע לרמתו...
הבעייתיות היא שאדם מגיע למסקנה שהוא לעולם לא יגיע לרמה שתכלס הוא כן יכול להגיע אליה (והראיה, הצדיק בעצמו הגיע אליה...) משום שהצדיק הוא נבדל וקדוש... הוא על אנושי... ככה הוא יוצר הרחקה שמונעת מהעצמו להתמצות, ללמוד, לממש את הפוטנציאל... זה הפסד עצום...

סוף דבר - הערכה\כיבוד רב\צדיק זה אחלה דבר... צריך לשים לב שעושים את זה נכון...
לזכור שההערכה צריכה להוביל ללמידה...
סליחה על הניצלושרוקדת בגשם
@פוסעת שרשור שלם של ישנים.
צהובה בעיקרפוסעת


...צהובה

@סביון,@חוני המעגל פינות ו@נצח לא התכוונתי לפתוח שירשור אנטי חב"ד. בסך הכל הם אנשים טובים ויש בהם גם הרבה אמת. צריך לברור את מה שטוב. אבל זה היה סתם פריקה. אם אתם רוצים לדון בזה עוד אפשר לפתוח שרשור חדשאפאטי 

גם אני לא התכוונתי להתדייןסביון
אבל יש לי משיכה לדיונים אני צריך להיגמל מזה
מתנצל על הניצלושנצחאחרונה


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך