שאלה לבנות: אתן מרגישות שאתן מקיימות את מצוות הצניעותחסדי הים
בשבילכן או בשביל שבנים לא יראו?

השאלה עלתה לי בעקבות תשובות בשרשור הזה:
שאלה לבנות - לקראת נישואין וזוגיות
בשביל ה'שיר הרוח
אשרייך שאת מצליחה להרגיש את זה!חסדי הים
בשביליסוסה אדומה
כלומר, בגלל שה' מצווה. ואני מאמינה שהוא מצווה אותי בשבילי ולא בשבילו...
וגם כי יש דברים שאני אוהבת לשמור לעצמי ולגבר שלי, בעיקר כי הם יקרים לי.


אני מקווה שזה השרשור האחרון בסידרה שעוסק בזה. בואו נסתפק בזה.
אם בא לו הוא ישאל שובמשיח בן דוד


ממש מענייןחלל הפנוי
למה זה מפריע לך.( שואל מתוך סקרנות ולא רוע חס וחלילה)
צניעות זה עניין מוצנעסוסה אדומה
לדבר על הנושא הזה יותר ממה שצריך באמת, זה עצמו לא צנוע ודי מרתיע שגברים מחטטים בענייני צניעות ששייכים לבנות (בינתיים השאלות נשאלו באופן סביר. אבל גם להרבות בזה זה לא נכון בעיניי)...

ועניתי כי חשוב לי להגיד שזה באמת מצווה קודם כל ביננו לבין המקום.
מצטער אם השאלה לא היה במקום. לי יש השקפה לגמריחסדי הים
אחרת מדתיים בנושא הצניעות. פשוט מעניין ומסקרן אותי איך דוסיות שנוהגות על פי פסקים של הרבנים שלהן מרגישות.

אולי אני טועה, ואולי אני נכנס לנושא כללי יותר שלא קשור ישירות לצניעות, אבל לכאורה כשאשה אומרת שהיא הולכת בצניעות בגלל רצון ה', וההלכות מגיעות מרבנים גברים, אז יוצא שיש גם השפעה גברית להתלבש בצניעות, גם אם בסופו של דבר את עושה בגלל רצון ה'.
סליחה אם השאלה לא במקום. יכול להיות שלא הבנתי משהו.
אח שלי תפסיק להתנצלמשיח בן דוד

 

זכותך לשאול מה שבא לך מי שלא רוצה שלא תגיב

זה לא חובה

השאלה שלך דווקא מנוסחת בסדרסוסה אדומה
גם אם היא נשמעת יותר מצורך לספק את הסקרנות.

אני לא מייחסת את ההלכה לתורה של גברים רק בגלל שאלו רבנים שכתבו אותם. ואני שונאת את האמירות המטופשת האלה (של מי שאומרת אותן).
אני סומכת על הרבנים (אלו שאני סומכת עליהם) שמתוקף תפקידם הם קובעים גדרים כי דבר ה' חשוב להם ולא כי הם נהנים לדחוף את האף שלהם לעניינים מוצנעים של בנות.

ויש רבנים שכל כך נוהגים לדבר על צניעות, שאני די אפקפק בצניעות שלהם.
ולאחרונה כשפיקפקתי ברב כזה, חשדותי התאמתו וגיליתי שהוא באמת ההפך מצנוע.

בקיצור, על צניעות מדברים כשחייבים וכשאין אף אישה שתלמד בנות.
והגיוני שגברים שמבינים את הטעם של המצווה, יקבעו את הגדרים מתוך מה שהם כבנים יודעים שהצניעות משפיעה עליהם.
מה שמוזר, שרק חז"ל הם בעלי רוח הקודש, ולאחסדי הים
סתם רב.
הייתי מצפה שבדורנו רבנים יעשו סקר כללי איך נשים מרגישות, לפני שהם פוסקים.

נכון, שיש לנו גרעין של מסורת מחז"ל, שאפשר להסתמך עליו, אבל כל כך הרבה דברים התחדשו מאז, ומתבקש להתייעץ עם הנשים שהם צריכים לקיים בפועל את ההלכות.
היה קשה לי לקרוא את המילים "הייתי מצפה"עונה חדשה
התורה בבסיס מתחשבת מאוד בנשים, והפוסקים המורים הלכה לציבור הנשים לוקחים את זה בחשבון.
אני רואה את זה במיוחד עם הכלות שאמא שלי מדריכה.

בגדול אני מאמינה שיש את ההלכות היבשות שכל עם ישראל מחויב לקיים תמיד, אבל בעקבות שינויים בעולם יש לבחון עניינים מסויימים אצל גדולי התורה. הדבר קשור גם לגברים לא רק לנשים למרות שמובן שיותר מצוי אצל נשים.
אבל את ההתחשבויות הספציפיות, כל אדם יבדוק אצל רבו ויקבל את הפסיקה האישית לגביו.
תושב"ע לא נגמרת בחז"לסוסה אדומה
והתושב"ע לא תלויה ברוח הקודש.

ורב, זה ממש לא סתם.

רבנים לא קובעים את ההלכה לפי מה שנח ומתאים לנו, הם מסתמכים על מסורת שעברה מדורי דורות, ומתאימים (בגדר המותר) לפי שיקולם הנבון, את ההלכה לדורנו במקרה הצורך.

(כמובן שזה לא אומר שכל אחד שקוראים לו "רב" וכשיש פיגוע הוא מאשים את הנשים וצועק להן ללכת עם חצאית כזאת ולא אחרת ומודד להן בסנטימטרים את אורך החצאית והחולצה וכו' הוא בהכרח (או בהכרח שלא) רב שאני סומכת עליו. אבל כעיקרון, רב אמיתי זה לא סתם גבר שבא לו לעצבן את הבנות ולהמציא להן הלכות)


לא חושבת שיש מה להתייעץ איתנו.
אם אסור לראות את השוק, זה אסור. אין פה מה להתבחבש.
ואם אסור לראות את מה שמעל המרפק, אז זה אסור.
הרבנים (האמיתיים) יודעים מה שהם אומרים. גם כי הם בקיאים בהלכה, וגם כי דבר ה' חשוב להם ולא משהו אחר, וגם כי הם יודעים ש*חלק* מטעם המצווה, בין היתר, הוא לשמור על קדושת המחשבה של הגברים, וכגברים, הם יודעים מה מושך אותם. מה לעשות?...

אז מה קשור להתייעץ איתנו?
אנחנו לא רפורמים. אנחנו לא מקיימים רק מה שנח ומתאים לנו.
מה שמיוחד בפסקי הלכה של חז"ל, שבערך היה הסכמהחסדי הים
של כל כלל ישראל על כל דבריהם, כמו שכותב הרמב"ם.
אחרי זה לא היה הסכמה של כלל ישראל.

לגבי רוח הקודש, התכוונתי שהם הצליחו לחדור ולהבין את טבע האדם בזכות רוח הקודש שלהם, וכך גם הבינו את טבע האשה.

לגבי בכלל הלכות צניעות, לא היה אף פעם משהו מסודר בנושא. ככה שקשה מאוד לדעת את ההלכה של חז"ל שאנחנו מחוייבים לה.
את פותחת שרשורים על גברים בדיוק באותו הסגנוןהדוכס מירוסלב

וזה מפריע לך? איזה מוזר...

כן?סוסה אדומה
אני פתחתי שרשור שעוסק בצניעות שלכם?
זאת לא את ששאלת אם שירת נשים גורמת לגברים הרהורים?הדוכס מירוסלב

אם לא, מצטער, טעות שלי.

אם כן, נראה לי שכדאי קצת בדק בית... חח

זה לא משנהמשיח בן דוד

 

אין לאף אחד זכות לקבוע איזה שאלות ישאלו ואיזה לא

נכון. אבל זה יותר גרוע כשאתה מגביל אחרים במה שאתה עושה...הדוכס מירוסלב


אויש תתבגרסוסה אדומה
אויש,הדוכס מירוסלב

אל תהי צבועה... קשוטי עצמך לפני שתקשוטי אחרים

הייתי עונה לך מה ההבדל, אבל אתה כל כך קטנוניסוסה אדומה
שאני לא אטריח את עצמי.

וסיימתי להגיב לך בזאת.
ההבדל הוא שאת זה את עשית ואת זה אחרים עושיםהדוכס מירוסלב

ויש לך תחביב לפזר ביקורות בשרשורים שהם לא שלך...

זה בסדר, גם לי יש את הקטע הזה, מבין לליבך. למרות שאני לא אפתח שרשור על מה עובר לנשים בראש רח"ל.

מסכימה איתך!👌😌!!מירב!!
נו באמתדגן ותירוש
לפעמים זה נושק...בת 30
מבחינתי, זו בושה והשפלה שגבר זר יסתכל עלי בצורת הסתכלות כזו.
ויצא לי פעם ללכת עם קרובת משפחה שמתלבשת בצורה לא צנועה בעליל. ראיתי את המבטים שסרקו אותה ודילגו עלי. באותו רגע הודיתי לה' על החולצה הסגורה, החצאית הארוכה והגרביים...
עט עיפרון גן סאקרמשיח בן דוד


יש לך יתרון שיש לך כיסוי ראש, שהוא גם צנוע, אבל בעיקרחסדי הים
מראה שאת נשואה.
גם לה היה כיסוי ראש.בת 30
וזה לא קשור. כי מי שמסתכל מסתכל.
ישר כח ממש!הדוכס מירוסלב


בשביליחופשיה לנפשי
בגלל שזו ההלכה וככה צריך, הגבר משני פה מקסימום-שישבו בבית (לא באמת)
פעם הייתי עונה לך שאני מקיימת כי זו מצות ה'מישהי 1
והיום אני לגמרי מקיימת גם בשביל עצמי זה נראה לי כל כך מכבד את עצמי להתלבש צנוע!
והיום זה גם נראה לי הכי יפה ואצילי
ואני לא מכחישהמישהי 1
שעדיין יש דברים שכ"כ בא לי ללבוש ולא אלבש
תשובה יפה!חסדי הים
...הדוכס מירוסלב

הטעם הראשון והיחיד לצניעות הוא "מלוא כל הארץ כבודו" גם לגברים, אגב...

וואו בן ותלמיד חכם. אצלי עומדים שלושה מקורות יסודייםחסדי הים
בצניעות:

1. לפני ה' ולפני התורה, אפשר ללמוד שיש משהו טבעי בצניעות, כי מחיות מסוימות אפשר ללמוד צניעות , וחז"ל לומדים מחתול (בבלי עירובין ק ).

2. בהתחלת התורה אדם וחווה כיסו את עצמם:
"ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי עירמם הם ויתפרו עלה תאנה ויעשו להם חגרת". (בראשית ג, ז)

ג. "הגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש ממך.. והצנע לכת עם אלקיך" (מיכה ו, ח)

ד. לגבי "מלא כל הארץ כבודו" (ישעיהו ו, ג), זה מובא כטעם פרטי למה לא לגלות את עצמו בחדרי חדרים (שו"ע או"ח ב, ב), ולגבי צניעות של מידות לא ללכת בקומה זקופה (בבלי קידושין לא.).
אין כמו חתוליםחיוך שווה המון
חזל לא לומדים מחתולברגוע
כתוב במפורש, שאם לא הייתה תורה חלילה היינו לומדים מחתול.
עיין שם ב'תורת החיים' שצריך ללמוד מהם גם כיום.חסדי הים
כך גם כתוב ב'נתיב הצניעות' פרק א' למהר"ל.

אני מבין שלומדים מהחתול ושאר החיות, שהרגש הטבעי שלנו מורה על המידות האלו.
כשהמידות האלו טבועים אפילו בחיות, ק"ו בעטרת האנושות הם באים באופן טבעי.
כך כותב מפורש רבינו בחיי בספרו "חובות הלבבות" (שער הבחינה, פרק ב):
"כי הבחינה בברואים והבאת ראיה מהם לחכמת הבורא יתברך - אנו חייבין בה מן המושכל, מן הכתוב ומן הקבלה ... ואמרו: אלמלא נתנה תורה לישראל, למדנו צניעות מחתול ועריות מיונה ודרך ארץ מתרנגול וגזל מנמלה. וכבר התבאר חיוב הבחינה בברואים והבאת הראיות מסימני החכמה".

נראה לי שראיתי את ההסבר הזה ברב קוק.

נכון שיש את הדרך שאתה כתבת בשו"ת משנה הלכות (חלק טז סימן קכד):
"זכר מה שאמר הגר"ח מבריסק זי"ע, שאפילו דאיתא בגמרא עירובין: "אילמלא נתנה תורה היינו למדין צניעות מחתול וגזל מנמלה" - כל זה רק לפני מתן תורה, אבל משנתנה תורה אין לנו שיור רק התורה הזאת, ואין ללמוד דבר מבעלי חיים בפרט טמאים ומאוסים כאלה".

אבל כאמור מרבינו בחיי משמע כמו ההסבר שלי.
תודהברגוע
ישר כח!הדוכס מירוסלב

(לא הבנתי את ההתחלה של הנושא)

לגבי ג' כמדומני שפשט הפסוק שם מדבר דווקא בענווה, שלא להחצין את המעשים הטובים שהפסוק אומר לעשות "הגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש מעמך כי אם עשות משפט (דין, תוכחה וכו) ואהבת חסד (חסד, צדקות וכו') והצנע לכת עם אלו'היך".

 

תמיד הבנתי את הפסוק הזה כמגן מפני תרבות הPC הנלוזה, זאת שמקדשת את החסד של שקר ומטנפת כל דין של קדושה.

אני גם חושב ש"הצנע לכת" שם הוא ענווה, אבל זהחסדי הים
מוביל גם להסתיר את עצמו בפועל, כמו שדרשו חז"ל את הפסוק (בבלי סוכה מט: ) על עשיית מצוות בסתר.
אני חושב, שברגע שיש לאדם ענווה הוא נוטה להצניע את עצמו בפועל, לכן אחרי זה חז"ל שימשו בשורש הצנעה בצניעות חיצונית (הפעם היחידה שמוזכר הצנעה בתנ"ך זה שם בספר מיכה).
מסכים, בגלל זה צניעות היא לאו דווקא בבגדים כמו שאנחנו נוטיםהדוכס מירוסלב

לחשוב בדורנו לצערנו הרב...

אבל זה ככה לדעתי בגלל המצב של הדורלב אוהב

קשה מבחינה חיצונית בעיקר, ולכן ההתמקדות היא בזה..

אני חושב שקשה חיצונית בגלל שהפנימיות נעדרת בדור הזההדוכס מירוסלב

דור שטחי לגמרי. מתעסקים הרבה בהגדרות, תארים, מקצועות, יוקרה, מה יגידו עלי, מה יחשבו עלי, איך אני אראה...

 

מאידך מי שמבפנים צנוע, בקלות מצניע את עצמו. וגם לא נסחף לקיצוניות שבאה מקלקול פנימי גמור

בגלל שיש חיוב להיות צנועהעונה חדשה
אני מתלבשת מאוד צנוע אבל מודה שקשה לי
בשבילי ממש צניעות זה אצילות לב אוהב


צניעות זה בעולם העשייה לא באצילות.חסדי הים
סתם
הסתכלות יפה
לגמרי בשבילי...ילדת המדבר

לא קשור לבנים בכלל. אף פעם לא חשבתי על זה שאני מתלבשת צנוע בשביל גברים(כי אם כן, כנראה הייתי מתלבשת יותר צנועחושב)

קטע חשוב ומעניין של הרב חיים ברוך בנושא. מומלץ לשמוע!בבירורים
הרב קיבל שאלה בכתב והקליט את תשובתו:

בוקר טוב הרב,
קוראים לי #### ואני לומדת במדרשה.
כחלק מהלימוד בנושא הצניעות במדרשה הגענו לנושא המכנסיים לנשים, והרב הציג בפנינו עמדה שטוענת כי האידיאל הוא ללבוש חצאית שמגיעה מתחת לברך גם בישיבה אך מכיוון שרובנו לא עומדות בכך, אז אין שום איסור ואפילו עדיפות ללבוש מכנסיים (ארוכים) מכיוון שהאיסור הוא על כיסוי חלקים מהגוף ולא על טשטוש קווי המתאר שלו.
בנוסף, הוא מתאר כי המקור שהסתמך עליו מהתורה לגבי לבישת כלי גבר הוא מקור שמשתנה עפ"י מנהג התקופה בתרבות שלנו ולכן מכיוון שכיום מכנסיים הן לחלוטין גם בגד המיועד לאישה אין בזה איסור.
אשמח לשמוע את דעתו של הרב בנושא הצניעות ולדעת האם בכל זאת יש איסור על לבישת מכנסיים.
תודה רבה ויום טוב!




וואווחלל הפנוי
יצאתי מהתשובה הזאת עם הרגשות שונים. מצד אחד הוא חריף מאוד, ומישהי שואלת שאלה כזאת לא בהכרח תקבל תשובה חריפה. מצד שני יש שם הרבה אמת.

בכל מקרה תודה
מסכיםבבירורים
שים לב שהרב אומר בהתחלה שהתשובה לא מותאמת לאדם כזה או אחר. בוודאי שהדרך המעשית בהתקדמות בעבודת ה' שונה מאדם לרעהו. יש בדבריו סימון כיוון, ולוואי שלפחות נשאף לשם..
הייתי עונה שעדיף חצאית קצרה.חסדי הים
אבל כנראה שאני דעת יחיד בזה.
וואו תודה!שמלה אדומה
שאלה דיי מורכבת בשבילי..!!מירב!!
אני חושבת שדבר ראשון אני עם חצאית כי כך גדלתי וחונכתי.(ואני לא רואה את עצמי עם משהו אחר)

ולגבי אורך החצאית זה כבר משהו אחר.
אני מאמינה שאם הייתי עושה זאת בגלל הגברים אז הייתי מקפידה ללכת עם חצאית עד הריצפה!
אבל מכיוון שעושה זאת כנראה נטו בשביל עצמי או כהרגל אז הולכת עם חצאיות עד הברך.

בעז"ה מאמינה שאתחזק לאט לאט גם בזה
לגבי החינוך, מאוד התחברתי. אצלי, כיפה/כיסוי ראשחסדי הים
זה ככה.
אני מודה שיכול להיות שהייתי הולך גילוי ראש, אבל יש משהו בחינוך שמונע ממני. ברור, שאני מוסיף לזה טעמים של צניעות והכנעה וידיעה ש-ה' מעלי, אבל אם אהיה כנה עם עצמי, הטעם היסודי זה בגלל חינוך.
גם אמא שלי קונה לי את הבגדים, אז הכל מאוד צנוע.
נגיד, אמא שלי כל הזמן לובשת חצאיות שחורות בגלל צניעות, אז גם לי כל המכנסיים שלי שחורות.

אבל לפחות אצלי לחינוך יש גבול, נגיד בבית אני הולך גילוי ראש, כי אני גר לבד.
זה מוזר, אפילו עכשיו כתבתי דברי תורה, בלי כיסוי, אבל אני סומך על פוסקים אשכנזים שזה מותר, ואני רוצה קצת חופשיות בבית (אולי זה לא טוב מבחינה דתית, אבל ככה אני).
מקווה זה יישתנה ויבוא מהלב השינוי הזה !!מירב!!
בטח אתה יודע שברכה למשל אתה לא יכול לעשות ללא כיפה.

וזה שאתה ללא כיפה בבית זה לדעתי עושה יותר גרוע כי אתה מרגיל את עצמך למה שקשה לך ופשוט מוריד במקום לעבוד ולהתמודד עם הקושי הזה.

לי לא קשה עם חצאית כמו לך שקשה עם הכיפה.
כי אני לא מחפשת לאן לברוח בכדי ללבוש מכנס.
גדלתי ככה,אז לא רואה את עצמי מורידה חצאית,ויש לי הרבה הזדמנויות לזה.
אגב,גם חושבת שזה יותר יפה ממכנס.
אצלי הקושי מגיע על "אורך" החצאית,ולא על החצאית עצמה.

ובשבילך,לא בשביל לשכנע או משהו,
כיפה לדעתי זה יפה על בחורים בדיוק כמו מה שהחצאית עושה,
החצאית מעדנת כל בחורה.
ולדעתי גם הכיפה

בהצלחה
לגבי כיסוי בשעת ברכה והזכרת השם, זו מחלוקתחסדי הים
במסכת סופרים.
אני משתדל לכסות את הראש בשעת ברכה (לא תמיד), אבל כעיקרון אין הבדל בין בנים לבנות, ורוב עם ישראל לא מקפיד בזה ומרשה לבנות לא נשואות לברך בלי כיסוי, ואולי גם את בעצמך לא מקפידה בזה (בנים דתיים יש להם כיסוי במילא, לכן זה עליהם בשעת ברכה).

לגבי לבישת מכנסיים צמודות לבנות, לא צריך הלכה כדי לאסור את זה. זה הגיון פשוט, כמו שזה פשוט שלאשה אסור ללכת עם בגד ים בחוף מעורב.
אלו דברים שהעולם הכללי נוהג בהם, והם נגד ההגיון והטבע.

בשביל ה' בעיקרכשמש וכירח .
אבל גם בשבילי ובשביל בעלי (לעתיד..)
יפה שאת חושבת על בעלך לעתיד! זה הזכיר לי רש"יחסדי הים
יפה על הפסוק באיוב (לא, א):
"ומה אתבונן על בתולה"-
"מה לי להתבונן בה. כך היתה חסידותי שלא לתת עין אפילו בפנויה שמא לאחר ימים תנשא ונמצאתי כרוך אחריה".
גם כי זה הלכהלב טהור:)

בס"ד

 

אבל בעיקר בשביל הקב"ה!

כי אני ביתו של מלך מלכי המלכים!

"וכל כבודה בת מלך פנימה..."

 

 

רק כי זו ההלכה.ריפונזל100
תשובהקרבת ה'אחרונה

קודם כל אני הולכת ככה בשביל ה' כי ככה הוא ציווה אותנו וזה רצונו יתברך..

וכן אני עושה את זה בשבילי וגם בשביל שבנים לא יראו ,

כי הבנים מצווים לשמור על העיניים,והבנות מצוות ללכת בצניעות.ואני לא רוצה להכשיל אף אחד במראה שלי.

ובלי קשר לדעתי לבוש צנוע וארוך זה יפה ומכובד,כל כבודה בת מלך פנימה

וב"ה אני מאד אוהבת את המראה הצנוע ,זה מהמם ואצילי ומרגישה ככה הרבה יותר בנח וכל יהודיה צריכה ללכת בצניעות כי זה אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו הנשים צריכות לקיים בעולם הזה.

 

 

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך