הרב איתמר בן גל הי"ד...נגרינסקי
פיגוע באריאל, תושב הר ברכה, אב לארבעה ילדים...

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/365596
ה' ירחם יושיע. קשה מאד נפש חיה.
אל נקמות
ראיתי תמונה שלו ביחד עם הרב רזיאל שבח הי''ד לפני כשנה....חיוך קטן גדול
כואב...
עצוב. אשמח לראותנפש חיה.
עד מתי?שחר אורן

אבא!!!!!!!!!!

אלוהים לא חייב לך הסבריםנתי חתוכה
מותר לא להבין אבל צריכין לקבל עול גזרות הבורא.
ודע ודייק שזה מהות ושורש קדיש שמקבל גזרה מרה וקשה ומאמין בדיין האמת ומקדש שמיים ברבים בעבור זה.
איפוק ואצילות ועבודת השם זה יהודי.
אהבת ישראל!!

ברור שהוא לא חייב לנו הסברים.

 

אבל כשלמישהו כואב, הוא פשוט אומר מה שכואב לו....

הוא זועק כי כואב לו.

בוכה כי כואב לו.

ומשהו בתוכו בוער מכאב.

לא הכל רציונלי.

ובמצב כזה (ולא רק..) אז כן, גם מבקש הסברים.

 

 

 

 

 

ובכלל, מותר לבקש. זה לא אומר שאני אקבל. אבל לבקש אין בעיה.

אנסה שוב בעדינותנתי חתוכה
כשכואב זועקים זה פשיטא אבל צריך להזהר לא לבוא לכדי טרוניא או חלילא וחס גידוף.
וראיתי בעניי מעשה נורא כשמת בן דודה ילד חמד בן שנתיים שנפל עליו ארון ספרים שטיפס עליו מול פני אימו והיא כמעט נשתגעה בזאת ולא הלכה להלוויה מרוב התפלצות ליבה וכשזעקה לאלוהים אמר לה סבא אדוני נתן ואדוני לקח יהי שם אדוני מבורך ודמעותיו על זקנו.
צריך לקבל הדין שהוא דיין אמת רק אנחנו קטנים מלהבין והחכם ישתוק ביום ההוא ולא יתן תובנות כאילו מבין למה יש רוע בעולמו של האלוהים רק יאנח.
למה זה סותראהבת ישראל!!

זעקה מכאב?

למה זה סותר ניסיון לבירור?

 

מסכימה שצריך לקבל את הדין, אם מצליחים באהבה מה טוב. לא חושבת שזה סותר כאב ושאלות כאלה.

 

ובכלל הקב"ה הוא גם אבא, ואת אבא אפשר לשאול כשקשה....

אני את שלי אמרתינתי חתוכה
ונטלתי שכר דרישה אני את שלי עשיתי ומי שהבין הבין בגדר של ישמעו ענווים וישבעו ורשעים יהיה להם לרועץ חלילא.
חלילה!אהבת ישראל!!

לזעוק מכאב זה הדבר הכי מתבקש בעולם!

 

 

אנחנו יכולים לא להסכים, וגם לא להסכים בצורה קיצונית.

אבל מכאן ועד להחליט שמי שלא מסכים איתך נכנס לקטגוריה קיצונית ברמות מפחידות- יש גבול...

 

 

וסליחה על החריפות...

כמה פעמים ניסיתי להסביר?נתי חתוכה
שמותר לכאוב ולזעוק זה פשיטא.
שאסור לפקפק בדיניי שמיא וגזרות שאנחנו עבדי האל ואין עבד תובע אלא מודה לאדונו על מנת חלקו בטובה וברעה. ומה שאומרים בניו זה מליצא בעלמא ולא מצטרפת להלכות כלל.
וראי תשובת איוב לאשתו בזאת.
ובדורות האחרונים יש קילקולים של חסידות כאילו צדיק יכול לקרוע גזרות שלמדו סכלות מהנוצרים באירופא או שמותר לזעוק ולתבוע ולדבר עם אלוהים כמו עם חבר שלך בשוק חלילא! ואילו דעות נפסדות שהאל יודע מה שהיה וכבר קבע את העתיד ואין לאדם מישראל לפקפק על דרכיו רק להודות על מציאותו בעולם ולהמליך אותו עליו שהיהדות אינה פילוסופיה או הנהגות או סודות או קבלה אלא היא קיום מצוות שולחן ערוך ברמב"ם לפי מנהג אבא וסבא מתימן.
מותר לדבר עם הקב"האהבת ישראל!!

גם כמו שאני אדבר לאבא וגם כמו למלך.

 

ויכול להיות שאני יכולה לדבר אליו גם כמו לחבר/ה. זה לא בדקתי. אבל מאוד הגיוני שגם אם כן, לא לא ממש בכל דבר וצורה.. לא יודעת.

 

זעקה מכאב היא נטו זעקה לאבא.

 

כח השאר לא ממש הבנתי את הקשר.

 

אבל בסדר, אנחנו יכולים לא להסכים

מותר לזעוק מתוך ענווה..נער גבעות מצוי

"עורה למה תישן ד'" פסוק מבהיל..

"עד מתי עשנת בתפילת עמך"  "למה לנצח תשכחנו"  "מדוע דרך רשעים צלחה" 

על זה לא מצינו שנענש המתפלל..

 

מאידך, "והצל לא הצלת את עמך"  וכן באיוב ובמתאוננים וכו' הם כן נענשו או נענו בגערה, וזאת משום.. אני לא ממש יכול להצביע על נקודה. אולי בגלל ששם זה בא מאמונה בד' ואילו כאן זה בא מחיסרון? צ"ע..

אתה לא מדבר נכוןנתי חתוכה
שיש בדברייך דעה מקוקלת כאילו אלוהים כפוף לחוקים ואם עושים ככה הוא עושה ככה וזה מהבלי הקבלה כאילו יש לאדם חלילא יכולת ללחוש קסמים שמות וספירות ולגזור והאלוהות תשנה את העולם בנס בשבילו וזו כפירה חצופה מאד מאד.
התרוץ פשוט האלוהים סובל טפשות בני אדם באורך רוח ורב חסד מלפנים משורת הדין כמו בסדום עם אברהם שהיה מתמקח איתו כמו שעושים ארמנים בשוק הסוסים להבדיל. ומה שעשה אברהם להרהר ולהתמקח בבורא אינו כדין וכך כל פסוקים שהבאת אינם לכתחילה אלא עוונות אבל האלוהים מחל לו כמו לילד קטן שעושה שטויות שליד האלוהים כל אדם אפילו גדול שבגדולים ההבדל בינו לאלוהים גדול הרבה יותר מהבדל שבין באעקטריום לבן אדם.
ולהלכה אסור לדבר לאלוהים כמו לחבר או אדם אחר, אלא דע לפני מי אתה עומד שמביא לך מולעקולות חמצן לנשום ואור לראות ומזון להתקיים ואם היה נמנע ממך מעט מרוב טובו שנותן לך מיד היה העולם מת כולו.
ולהלכה ראוי להודות ולקלס שמו ומותרין לכאוב אבל לא ראוי לבקש בפה בפרוש שהוא יודע מה שאתה רוצה בלי שתבקש וכבר קצב לך בשמיים מה שאתה צריך ואילו דברים שונים בתכלית!
ואבאר לך שאם חלילא אתה חולה מותר לך לזעוק כאבך ולומר קשה לי אני מקבל גזרה אפילו בלי להבין אבל מאד רוצה אני להבין בשביל לעשות רצונך בעולם וזה סוד הקדיש שכשמתו מוטל לפניו הוא מקבל עול מלכות שמיים קבל עם ועידה ומצדיק הדין אפילו מר וקשה.
אפשר מקורות?נער גבעות מצויאחרונה

איפה מצאת שדוד וירמיה חטאו על שצעקו אל ד' את התפילות הנ"ל? 

וכן, איפה ראית שאברהם עשה שלא כדין?! 

 

ובכלל, מאיפה מגיעה ההנחה הזו שצריך לקבל הכל מבלי להתפלל ולזעוק לד'?! לא אמרתי להתריס חלילה כלפי שמיא, אלא מאיפה אתה מביא שאסור לכתחילה להתפלל מד' שיסיר את הגזירה? 

 

הרי אתה חולק על פסוקים, גמרות וכו'.. ההנחה שלך תלויה בשערה.

אוואהבת ישראל!!

מישהו נחלץ לעזרתי

 

 

זה מעניין באמת החילוק.

מקווה שרואים את התמונהחיוך קטן גדול
רמ ביב"ע גב"שאחיתופל


מזעזע המציאות שבמדינה שלנואנונימית !!


הנה התמונהחיוך קטן גדול
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך