1.האם זה טוב שבנות יהיו בפינויים??!?
2.למה??
3.האם יש עוד בעיות חוץ מבעיות צניעות?!?
1.האם זה טוב שבנות יהיו בפינויים??!?
2.למה??
3.האם יש עוד בעיות חוץ מבעיות צניעות?!?
בס"ד
1. זה סתם לא יעיל.. לא בנים ולא בנות.. תג מחיר עדיף!
2. סתם חוטפים מכות ולא יוצא מיזה כלום.. תג מחיר עדיף גם עושים בלאגן גם לא חוטפים..
3. כן שזה לא יעיל..
מ'זתומרת?! אם לא יהיה אף אחד שיתנגד בפינויים אז מה יהיה?!?! צריך שיהיו גם אנשים בפינויים וגם בתג מחיר..
ולגבי בנות בפינויים..הרב דב ליאור אומר על זה שבנות צריכות להיות בפינויים אבל צריכות להמנע מהגירוש עצמו שבו יש הרבה חוסר צניעות...ולא חסרים דברים שבנות יכולות לעשות בפינויים...
בס"ד
מה הקטע להיות בפינוי? סתם אתה חוטף וסובל שבוע מכאבי גב.. לא יוצא מיזה כלום.. הם גם רוצים לרכז את המאבק במקום אחד..
תג מחיר עושה בלאגנים.. ואנחנו מראים שאנחנו נקבע את הזמן את המקום ואת צורת המאבק..
את רמת הפינויים וגם את רמת האלימות...אני לא מדברת על הפינויים של המאחזים..
למשל- מעמונה עד הגירוש מבית השלום לא היו עוד פינויים כאלה..בגלל המאבק והאלימות שהייתה בעמונה..בגלל זה גם בבית השלום הייתה פחות אלימות...ברור שהייתה אלימות אבל פחות מעמונה בהרבה...
בס"ד
אם נלחם בפינוי באמת(אבל באמת לא סתם לזרוק ביצים..) אז זה יעזור אבל ברוב הפינויים אין לך כזה הרבה מה לעשות.. יש פי 10 שוטרים ממנו וזה לא שווה..
והמאבק בעמונה התחיל בגלל שהמשטרה היתה טפשה לא בגלל שאנחנו היינו חכמים.. רוב האלימות היתה של המשטרה.. אבל אם נלחם בפינוי כמו שצריך אז באמת שווה להשאר.. גם אם נחטוף..
וברור שהתכוונתי להאבק ממש ולא סתם..אף אחד לא מגיע לפינוי סתם בשביל לזרוק ביצים..גם אם זורקים ביצים יש לזה סוג של מחאה...
ברור שגם תג מחיר זה טוב....(משהי סיפרה לי שהיתה בטוחה שתג מחיר זאת מחירה...
)
למרות שלא הייתי אף פעם בפינוי בכל חיי-היתה לי השגחה פרטית!!!!!
1 ו-2 תלוי. החלוקה (לדעתי) היא כזו:
א,מישהי שומעת על פינוי מרחוק,היא לא נמצאת במקום הפינוי עצמו-שלא תלך למקום אלא תארגן/תבוא לתגי מחיר על הפינוי. למקום הפינוי מן הסתם היא לא תצליח להגיע בגלל כוחות ההרס הנמצאים במקום. שתפנה את כוחותיה למקום שהיא תוכל לממש אותם באמת ולא רק בניסיונות להתקרב.
ב,מישהי נמצאת בגבעה ואומרים שעוד כך וכך זמן כוחות מגיעם לפינוי, שתצא מהגבעה, תנסה לארגן בחורים (אחים שכנים וכדומה..) שיגיעו והיא תארגן בלגאן מקדים לפינוי.במקום עצמו היא לא ממש יעילה בשביל למנוע את הגירוש, במקומות אחרים היא מסוגלת לעורר בלגן רציני.
ג,מישהי נמצאת בגבעה ופתע פתאום הגבעה מלאה כוחות הרס. לדעתי במקרה כזה, אסור בתכלית האיסור לצאת מהמקום! חילול ה' גדול אם תקום ותלך לעיני כוחות ההרס. שתשאר,תאבק לפי דרכה כוחה ומגבלותיה אבל שלא תצא לעיני כוחות ההרס.
3, עוד בעיות? בריאותיות, נפשיות, משפטיות. אפשר למצוא המון המון בעיתיות בנושא הגירושים, אם רק נחזור לטבעיות ונעלה בראש את דרך החיים הטובה והמתוקנת, הרי הכל כאן טעות אחת גדולה ובעיתית ביותר...
יומוצלח ושבוע טוב.
תזכורת, צעדה לגוש קטיף ב ח"י בניסן,יום א', ג' חול המועד פסח.
נבנה את היכל ה' יבנה המקדש!
הגוף של הבת קדוש. הוא של ה' בלבד ולכן היא שומרת עליו כמו שהיא שומרת עליו.
כשהיא מחללת את כבודה (=כבוד ה') והולכת לפנוי, שם סביר להניח שחלקים מגופה יתגלו לעניי כל- היא מחללת את כבוד ה'!
אסור- אסור- אסור לבת ללכת למקום שבו יכול לקרות כזה דבר = פינוי!
המשמעות של להיות בפינוי אפסי לעומת המשמעות של שמירה על כבוד גופה של הבת!
אגב- היתה על זה כתבה בעולם קטן, נראה לי אחרי פינוי בית השלום. רב אחד כתב על זה משו חזק ביותר... לכל התוהים בעניין- תשיגו העלון, שווה לכםם.
בשביל זה יש בנים (=
ואם נורא חשוב לבת להיות נוכחת ולהשפיע- שתקרא תהילים בבית ותתפלל, זה יועיל הרבה יותר!
חשובה לך ארץ ישראל? תתפללי עליה! זה יועיל יותר מאשר מאבק פיזי עם חיילים/ות!
פינוי זה הסוף. אפשר לנסות לעקב בעשר דקות את ההריסה, אבל זהו. זה מלחמה בדבר שכבר קרה.
אפרופו- חשבתי שאת בן עד שבדקתי את זה בכרטיס אישי, ובאתי נורא לכעוס שמישהו מביע עמדה שאין לו היכולת להביע אותה. אבל אז גיליתי שאת בת.:--)
בס"ד
גילוי דעת תורה
על דרכי המאבק ועל השתתפות נשים
במאבק על "בית האמת והשלום" בחברון עיר הקודש, ובכלל במאבקים העומדים לפתחנו בתקופה זו, צריך לחזור ולהזכיר כמה עקרונות:
א. המטרה העיקרית
גם כאשר נמצאים במאבק, אסור לשכוח את העיקר: המאבק איננו מטרה בפני עצמה. המטרה החיובית העיקרית – שאותה אנו רוצים לכתחילה – היא גילוי מעיינות התורה והפצתם, בכל עם ישראל ואף לאומות העולם (כמתאים להם). ככל שיכירו ישראל באמת האלקית שבתורה ויטעמו את מתיקותה בנגלה ובנסתר – כך נגיע לשלום אמיתי בקרבנו ונתקרב ליעוד של "מלאה הארץ דעה את ה' כמים למים מכסים" ו"תורה חדשה מאיתי תצא".
ב. הנהגה
התיקון האמיתי למצב תלוי בהקמת הנהגה ראויה – הנהגה הפועלת על פי פסיקת רבנים מורי הוראה בישראל, ועל פי דעת-תורה (ופנימיותה) רחבה ועמוקה של בחירי הדור, "השופט אשר יהיה בימים ההם". גם בקשר למאבק מעשי בשטח, צריך שיהיה 'ראש' לכל הכוחות המעשיים – מנהיגות על פי תורה.
ג. "כל כבודה בת מלך פנימה"
עלינו לשמור מכל משמר על כבוד בנות ישראל, טהרתן וצניעותן. לצערנו בשנים האחרונות היו מקרים רבים שבהם כוחות הצבא והמשטרה פגעו בכבוד בנותינו, ויש מידע על תוכניות לפעול כך בעתיד (באופן מכוון) – על כן, בעת גירוש, הנשים והבנות צריכות להימנע מלהשתתף בפועל במאבק ולא להיות במקום שיש בו חשש של עימות עם כוחות צבא ומשטרה, בפרט כשיש ביניהם חיילים ושוטרים גויים. יתר על כן, כמדומה שעצם הנוכחות של נשים וילדים במקום הגירוש מגבירה, באופן לא-מודע, את החשק והנכונות של המגרשים. על כן הדרך הרצויה היא שבמקום ובזמן בו יש חשש של עימות פיזי – צריכים להיות בזירה רק גברים הנכונים למאבק – "מבן עשרים שנה ומעלה כל יוצא צבא" – לא בנות ולא נשים וילדים.
ד. תחומי המאבק
כמובן שהנוכחות במקום הנמצא בסכנת גירוש, ח"ו, היא הכרחית. אין מפקירים אף עמדה, ובפרט מקום חשוב כזה. אולם לא כל המשאבים צריכים להיות מופנים רק לתחום הזה. המאבק מתפרש לתחומים נוספים חשובים לא פחות, ובתחומים אלו יש מקום חשוב גם למעשיהן של נשים ובנות.
בין הגזרות הנוספות של המאבק חשוב לציין:
1. חיזוק ההזדהות האישית של ציבור רב ככל האפשר עם מקומות הנתונים בסכנה על ידי שהיה במקום שלא בשעת הגירוש עצמו.
2. עידוד אי-הזדהות עם הממסד המושחת התוקף את נוכחותנו בארץ הקודש, בעיקר בפעולות הסברה ותמיכה בקרב חיילים ושוטרים בסירוב פקודה לגווניו השונים.
3. גם בפעולות רוחב הנהוגות בזמן האחרון – פעולות שמרתקות כחות צבא לזירות אחרות, החל ממחאות ושיבושים בכל רחבי המדינה בעת גירוש (באמצעים לא אלימים, כמובן) ועד לצעדות במקומות שיש בהם אוכלוסיה לא-יהודית, תוך קריאה לאויבי ישראל להכיר בכך שארץ ישראל היא מקומו של עם ישראל, ולטובתם-הם עדיף להם למצוא את המקום הטוב יותר עבורם לחיות בו – איננו רואים מניעה להשתתפותן של נשים (כמובן, תוך שמירה נכונה על בטחון וצניעות הפעילוֹת).
4. פעולות הסברה וטיהור תדמית, בפרט באמצעי התקשורת וברחוב של 'מרכז הארץ', מתוך ביטוי שמחה ורוחב דעת על יסודות פנימיות התורה. בתחום זה, תחום הדוברות, יש מקום מיוחד ועיקרי דווקא לנשי ובנות ישראל, בחינת "כן בנות צלפחד – שחבבו את הארץ – דוֹבְרות".
לאחר כל המאבק הנכון והמושכל, שישלב את כל הגוונים הללו – תוך 'החלפת צבעים' וסגנונות פעילות מעת לעת – עלינו לזכור כי ההצלחה תבוא רק מאת ה' יתברך שיגמור בעדנו.
מקור: 20090405130249.doc
אני לא באמת רוצה להיות בפינויים.....
סתם מעניין אותי ....
ואני לא אנסה לשכנע את אמא שלי על זה.......
אני כעיקרון מנסה לכשנע אותה אל לבוא למאחזים בלי פינויים.....
אנחנו נישארנו עד שהיינו רק שתי בנות שבאות לשם כל שבוע כדי לעשות לימוד...
אבל רק מכיון שזה היה מסוכן להיות שם בלי בנים ובלי נשק כל כך הרבה זמן וכל כך קרוב לערבים אז לא היתה לנו בררה אלא ללכת........
אם הייתי יכולה הייתי באה לשם בכל יום אבל אין לי כל כך הרבה בררות.....
וחוץ מזה אם אתה חושב שאני לא נמצאת שם כשצריך(כמו פינויים ולהיעצר...) אז תדע לך שאני לא הייתי יכולה להיות בפינויים(ואני איני יכולה גם עכשיו...) בגלל שיש לי אמא שאני צריכה להקשיב לה....
וגם יש לי קב"ה שגילגל את זה שאני אף פעם בחיים שלי לא הייתי בפינוי כי הוא סידר את זה ככה.....
אז אף פעם לא נעצרתי ולא הייתי בפינוי וכו' למרות שהייתי בגבעת האור מאות פעמים!!!!
אבל אם הוא היה מסדר שתיהי בזמן פינוי היית הולכת באותו רגע (ככה זה נשמע)
וחוצמיזה גם ההוריםשלי בהתחלה לא הרשו ולא הלכתי אבל כמו שאמרתי בהתחלה כמו ילדים קטנים...
מה יותר חשוב- נוכחות בגירוש או כיבוד הורים?!
באמת שאני מתפלאה עליכם!
גם אני ממש רוצה ללכת לסיבו"ש אבל אמא שלי לא מרשה לי! (יש לה סיבות מוצדקות משלה) אז אני לא הולכת עד תשסכים לי בלב שלם! זה יותר חשוב! שאלך לסיבו"ש ואשאיר מאחור את אמא שלי עם לב כבד?!
חוצמיזה, גם לגבי "מעגל חיצוני" (לוידעת מזה אבל לא חשוב) לדעתי מקומה של בת ישראל הוא לא במהומות כמו שיש בגירושים ופינויים, כי יש סיכוי ששם כבודה יחולל (דחיפות של בנים וכל זה.)
יותר חשוב נוכחות בפינוים ההורים אח"כ יבינו שעשית אתזה למרות שאהבת אותם אבל אבא שבשמים ישאל אותך למה לא היית ומה תעני כיבוד הורים ומה אם עת לעשות לה' הפרו תורתיך
ובקשר לבנות בפינוים תחנו מים כבר דנו בזה מליון איש מליון פעם כל אחד שישאל את רבו ולא את דעתו.
כעיקרון אולי אתה חושב שכיבוד הורים לא קודם אבל בשבילי הוא כן אני מנסה תמיד לשכנע את ההורים שלי ללכת למאחזים אבל לפעמים הם לא מרשים..... אז אין לי כל כך הרבה בררות ........
ואם אבא בשמיים ישאל אותי למה לא הייתי בפינוי אז כן אני אגיד בגלל כיבוד הורים!!!!!
זה תירוץ בשביל להסביר למה את לא נמצאת באף פינוי אבל אם באמת היה אכפת לך אז ההורי שלך היו רואיםשזה חשוב לך ומתחשבים ברצונות שלך ככה זה בחיים.

מבינים בסוף
מה כתוב קודם בעשרת הדברות?!
אני בשוק!
אם אבא שלי יאסור לעי בפירוש "אני אוסר עליך ללכת לסיבו"ש" או "אני אוסר עליך לעלות לגוש קטיף לחוה"מ" נראה לכם שאלך?! ברור שכיבוד הורים קודם! ואם זה נורא חשוב לי אני אעשה את כל המאמצים שאני יכולה כדי לשכנע, ואם עדיין לא- אני לא אמרה את דברי אבא שלי בשביל זה!
בס"ד
ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות בתורה!! והיא קודמת לכולם! כי היא הבסיס של התורה!
ולא אכפת לנו מה תעשי.. אכפת לנו מה צריך לעשות..
סיבו"ש זה חשוב אבל לא כמו א"י א"י לא יכולה בלעדך הסיבו"ש כן...
אם הורים אומרים לך לעשות משהו שהוא נוגד את התורה אז אין כאן עניין של כיבוד הורים. אסור להקשיב להם..
בס"ד
זה לפי התורה!
מקסימום אם אמא שלי לא מרשה ואבא שלי כן רק אז אני כן יכולה....זה הגבול שלי-אני אנסה לשכנע ולא יותר מזה.....(כעיקרון כשאמא שלי לא מרשה ואבא שלי כן זה כשאמא שלי לא יודעת.....חחח)
והוא אמר שאם זה גורם הרבה צער להורים לא ללכת למאחזים!!!
רק אם זה צעק קטן והם לא כ"כ חושבים כל הזמן עלזה שהלכת ודואגים וכו' אז מותר....
אז הנה דעת התורה....
וחוץ מזה פעם אחת הלכתי לאיזה מאחז שהוא קצת רחוק מהבית ואז ההורים שלי דאגו בטרוף....
הם רצו שאני מיד אחזור הביתה וכו' וכו'....
לא כולם הולכים לפי הרב קוק...
אין ספק כי הרב קוק ובנו היו גדולי עולם, אך יש כאלה שהוכים לפי גדוילים אחרים.
לא כולם הולכים לפי הרב קוק.
וזכות כל אדם לבחור לו לפי איזה רב ללכת, וצריך לכבד כל החלטה.
אגב, בתורה כתובים הרבה חוקים והיא מנחה לעוד הרבה דברים חוץ מא"י.
ושלא תבינו לא נכון, א"י חשוב הלי מאוד, אבל זה נראה לי ממש עקום שאתם אומרים כל הזמן שהיא שקולה כנגד כל התורה.
כי בתורה כתוב לא לעבוד אלוהים אחרים, לא לאכול חמץ בפסח ולא לאכול חזיר.
אני לא הייתי עושה שום דבר מהדברים הנ"ל תמורת הקמת מאחז. אז תסלחו לי ותרגעו.
בס"ד
מה יעזור לך לאכול חזיר או לעבוד אלוהים אחרים בשביל מאחז/ארץ ישראל??
וחז"ל אומרים שהיא שקולה כנגד כל המצוות.. אז זה לא עקום! אלא אם כן חז"ל עקומים..
ארץ ישראל זה הנקודה העקרית והבסיס של התורה!
התכוונתי להגיד שאין עוד רבנים גדולים..בכלל לא..
ולגבי א"י שקולה כנגד כל המצוות..זה לא אנחנו המצאנו את זה..רבנים גדולים אמרו את זה..ונראלי שהם יותר מבינים מאיתנו..
1) לא ידעתי שחז"ל אמרו את זה. אם כך אחשוב על זה עוד קצת.
2) אוקיי. אז א"י שקולה כנגד כל התורה. אז במה זה כרוך? אפשר פירוט?
בס"ד
שהיא שקולה כנגד כל המצוות וקודמת לכולם.. והבסיס של התורה.. בלי ארץ ישראל התורה לא שווה!! ובלי תורה ארץ ישראל לא שווה!!
אז לפי מה ללכת לפי התורה -ולקבל הורים מרוצים??
או לפי ארץ ישראל ולקבל הורים עצבניים ודואגים???
אם א"י שקולה כנגד כל התורה, זה אומר שיותר חשוב לישב אותה מאשר לשמור על כשרות/ או שאר המצוות?
יותר חשוב לישב אותה מאשר לכבר הורים, לשמוע לקול רבנים, לכבד את הבריות?
במה זה תלוי?
מזתומרת לפי מה ללכת- א"י או תורה?? מזה ללכת לפי א"י, יש תורה! רק תורה! ובתורה כתובה חשיבותה של א"י, אז מה השאלה, התורה קודמת לכל! בתורה כתובים עוד דברים רבים חוץ מ-א"י!
~[הערה קטנה: אנשים, אולי נפתח שרשור חדש, ונמשיך בו את הדיון הזה? כי הוא מזה לא קשור כבר לנושא הפתיחה שלו...=]~
"עת לעשות לה' הפרו תורתך" צריך לברר אצל רבך מתי זה מתי.
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?


קפיץאחרונהבשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
אשמח לעזרה
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7