אידאלים-אברכיות מאידאל?ליוא מפראג
זה רק אני שחושב שלא הזוי לרצות אישה שחולמת ורואה אידאל בלהיות "אברכית", אשת תלמיד חכם? הרבה מגיבים לזה כאילו אני מבקש שתהיה מדענית גרעין. לא יודע מוזר לי לחשוב על לחיות עם מישהי שזה לא מבחינתה מרכז החיים- זה ממש ישפיע על הקשר ועל חינוך הילדים. מה דעתכם?
ודאי שזה משפיע. יש כאלה ויש כאלהחידוש

זה לא הזוי בכלל, רק צריך לדעת איפה ואיך לחפש. אין סיבה להתפשר על זה.

אתה לא היחיד בסירה הזו

אוליליוא מפראג
אולי אני לא היחיד בסירה אבל מרגישים שיש בה חור...
למה חור?חידוש

כתבתי לך שיש ...

אה, יש בחורים כאלה היום? כי אני מרגישה בדיוק כמוךהילושש

כשאני מדברת על זה, חושבים נפלתי מהירח.. 

מסכימה אתך לגמרי.. חלום! בע"ה...

לא הבנתיליוא מפראג
את מכירה בחורים שרוצים להיות אברכים-בלי האדיאל שבדבר? מוזר שיש כאלה
נראה לי שהיא מחפשת בחור כזהכי בשמחה תצאו.

@הילושש, לא ככה?

ואם כן, איפה מוצאים את כל הבנות האלה..??

 

בע"ה כל אחד ימצא בדיוק מה שמתאים לו, מהרה מהרה!

אמן..הילושש

כן, מחפשת ומקווה למצוא בע"ה .. 

לא, התכוונתי שהאנשים סביבי חושבים שזה הזוי לרצות את זה,הילושש

וחושבים שאני מדמיינת שיש בחורים כאלה.. 

??ליוא מפראג
איך נישט בין מבין
הוויכוח הקבוע עם ההורים..ברגוע

אין לך מה לדאוג!

כל שנה מתחתנים עשרות בחורים שממשיכים בישיבה/כולל,

אם הנשים שלהם לא היו רואות בזה אידאל הן לא היו מסכימות כנראה.

אתה בכלל לא היחיד.

לגמרי ככהבת מלך!!!!
בטח שיש בחורות כאלה!חיהל'ה
רק צריך אולי לדעת איפה לחפש, אם אתה נתקל במשפטים כאלה .
בהצלחה!
איפה לחפש...?כי בשמחה תצאו.


תפתח שרשור כזהחיהל'ה
''באיזה מדרשות אפשר למצוא בנות בסגנון הזה ונסה שרוצות להיות אברכיות -
ואני בטוחה שתהיה היענות...
ספחני- תייגני שם לכשתפתחהוליוא מפראג
זה קצת יותר מורכב...כי בשמחה תצאו.

@ברגוע ו-@חיהל'ה,

אתם יכולים להניח שעברתי אולי עשרות (!)

מדרשיסטיות וחברות של נשים של חברים מישיבות גבוהות.

לא ברור לי כמה מהן באמת רוצות להיות אברכיות.

התסבוך שם לא פשוט.

 

"על זאת יתפלל כל חסיד אליך לעת מצוא", לעת מצוא - זו אשה (ברכות ח).

שמעתי פעם מהרב י.צ רימון בשם הרב ליכטנשטיין זצ"ל,

שהורה להם לחפש אשה שאוהבת תורה,

לא כי אתה אוהב תורה, אלא כי היא אוהבת תורה.

שאזכה, וכולנו נזכה... מהרה, מהרה

יכול לפרטחידוש

מה אתה מתכוון ש''התסבוך לא פשוט''? ומה בדיוק הבעיה לדעתך?

תורהליוא מפראג
היחס לתורה מאד השתנה. היום יש הרבה שרואים בזה אידאל אבל באופן חלקי מאד. הן מוכנות לזרום עם זה. אשת תלמיד חכם זה משימת חיים. זה לדוגמא לראות בלימוד של האבא מרכז הבית אע"ג שאת המפרנסת העיקרית. המון זה אצלם כבר לא ברור במובן הקיומי
חלקליוא מפראג
מאלו יהו נשות אברים מצוינות אבל הקשר יהיה לענ"ד חלקי ביותר.
אוהו... הקשית לשאולכי בשמחה תצאו.

כל אחד והתיק שלו, וכל אחת והתיק שלה.

 

אני ממש מבין שמי שגדלה ברמת חיים גבוהה רוצה להמשיך כך.

אני ממש מבין שבחורה אוהבת תורה, וקשה לה עם צניעות מאידך גיסא.

אני ממש מבין שלבחורה דוסית ממש קשה להתמסר למשימה שרק בעלה יעשה.

אני ממש מבין שלתהליך במדרשה אחרי תיכון לא משהו (בלי להזכיר שמות) יש מחירים נפשיים.

 

וחוץ מכל זה, לכל אחד יש התיק שלו,

ולא כל בחורה צדיקה וקדושה שרוצה להיות אברכית

מתאימה לכל בחור צדיק וקדוש שרוצה להיות אברך.

ברגוע

בגילך באמת אין הרבה בנות שמחפשות אברך.

דיברתי על גילאים יותר צעירים, שם עובדתית יש כל שנה עשרות אברכים שמתחתנים.

 

בעז"ה שתזכה למצוא בקרוב את אשתך

אמן, וכן למר! אשריך צדיקכי בשמחה תצאו.


חידוש

@כי בשמחה תצאו. , אני יודע על כמה בחורים מבוגרים ממך שהתחתנו עם בנות 19.. עולים לי כמה רק מהחודשים האחרונים..

תתעודד

איזה צדיקים אתם!כי בשמחה תצאו.

יצרנו פה קבוצת תמיכה... ממש תודה!

לא שאין בכלל מרמור,

אבל ההודעות שלי באו ממקום של ייעול,

לא של תסכול.

 

אין לי ספק שהקב"ה שומר נפשות חסידיו,

ואם חסידיו כך - ליטאיו לא כל שכן...?!

ודאי יהיה טוב, רק שהדרך, הדרך קשה.

זה קצת מקל לנו להזדהות עם הקב"ה, שגם לו אין בית...

חידוש

שומר נפשות חסידיו, מיד ליטאים יצילם

חלילה!כי בשמחה תצאו.

"הושיעני א' וריבה ריבי מגוי לא חסיד".

למה דוד לא אמר פשוט 'מגוי ליטאי'?

שהרי אומרת הגמ' בפסחים:

'עקם הכתוב כמה תיבות, ולא הוציא...'

*שפטניחידוש


ה' ירחם עלינו...כי בשמחה תצאו.

אפילו קפיטלך תהלים כבר לא קוראים בדור שלנו...

והיבדלנו מן הליטואים ונתן לנו תורת אמת..ברגוע


וחיי שעה נטע בתוכנונפש חיה.
יש בזה הרבה עומק, כן?חידוש

ר"ל שהליטאים-הליטאיות לא ישפיעו על ''נפשות'' דייקא, הנפש של החסיד, שהקב"ה שומר עליה מ'ליטאיות', ר"ל.

 

(ר"ל -רצוני לומר\רחמנא ליצלן. וגם ריש לקיש, אבל זה לא קשור..)

 

 

@חיהל'ה@כי בשמחה תצאו.@ברגוע

שכחת לתייג אוצינפש חיה.
ראיתי שאת פהחידוש


ליטאיות זה מדבק?חיהל'ה
אגב שאלה פילוסופית - ריש לקיש היה ליטאי או חסיד?
ליטאי?!חידוש

ר"ל?! ר"ל!!

ריש לקיש היהכי בשמחה תצאו.

בעל תשובה.

זה מגזר אחר אצלם...

מזל שהשידוך שלו הגיע מהר, מאוד מהר

או דתל"ש חזב"ת, לפי תוס' שםחידוש


אכן, לא חשבנתי את זה...כי בשמחה תצאו.

אבל אם כבר, זה מגזר נפרד?

כלומר, אם מישהו התרחק כמו שר"ל התרחק,

אז עשה תשובה - יש הבדל מגזרי בינו לחזב"ת אחר?

אוי אוי אוי ווי זמירחיהל'ה
אבל לאן הוא יותר נמשך?
חסידות או ליטאיזם? 😋
ודאיחידוש

שהוא היה חסיד, שהרי הוא אמר:

""תלמיד חכם צריך שלא יהא בו שום דופי." (שה"ש רבה, פרק ד)

ואין לך דופי גדול מלהיות ליטאי...

חיהל'ה
משכנע את המשוכנעים
זאת לא חכמה
אדון חסיד
שאלה טובה באמתארץ השוקולד
אחשוב על זה ואנסה למצוא מקורות.

חחחחחנפש חיה.
ע מ
הצחקתם אותי כולכם פה עם כל החסידים והליטאים
ארץ השוקולד
איזה קל וחומר💪
וואי זה ממש לא נכון..ואני חשבתי..

זה כ"כ הפוך ממה שאתה אומר..

בגילאים הגדולים הבחורים הדת"ל הרווקים לרוב (כמעט תמיד, סורי)חפיפניקים ממה שיצא לי לראות..

אני מכירה לא מעט בנות "גדולות"שרוצות להיות אברכיות ויודעות שלא ימצאו את זה בדת"ל אז 

מה נשאר? הן מחפשות בחרדי, הן מעדיפות לכופף את ההשקפה וה"בית" בשלהן כדי שיהיה להן בית של תורה.

הכי עצוב שלמרות הויתור מצידן מתייחסים אליהן בצד השני כלא סוג א במיוחד בגלל הרקע ממנו הן באות..(אולי אם הן עשו כבר מהפך שלם לכיוון החרדיות היחס הוא אחר, לא יודעת)

לדוג' שואלים אותן אם הן מוכנות לעבור קודם דרך ארגון ערכים/צוהר (כנראה כדי לנסות לישר את מה שהתעקם אצלן ..), שואלים אותן אם הן מוכנות להתחזק מתוך הנחה ברורה שהן אלה שצריכות לעלות אליהם בלי לברר בכלל מה רמת שמירת תו"מ שלהן..וכו')

קיצור...

וואוו איזה כואב לשמוע..חידוש

למרות שממה שאני מכיר גם בדת"ל יש מבוגרים יחסית שרוצים להישאר בישיבה

כנראה שכל אחד רואה את הצד השני..ברגוע
אני מכיר רווקים מבוגרים שרוצים להיות אברכים.
פשוט כי אני לומד בישיבה..
צריך לשדך בין החברות שלך לחברים שלנוחידוש


יאללה..ואני חשבתי..

יש לי פעמיים שליש,

צריכה לפחות עוד אחד..

(או שהחשבון לא עובד ככה...)

אין לזה מקור בכלל כידועחידוש

אם כי לדעתי יותר נכון לומר שמי ששידך זוג קיבל שליש מהגן עדן שלו בעולם הזה..

נשאר לי רק לעודד אותך...חיהל'ה
שלכל סיר יש מכסה
ואתה עוד תמצא את שלך!
בקרוב ממש בעז''ה
אצל שדכנים בישיבה או חברים שלךברגוע


אברכיות זמנית או אברכיות לכל החיים??השקט הזה
אצליליוא מפראג
אצלי הכיון לאברכית זמנית, אבל הרבה זמן. ובעתיד אשת רב/תלמיד חכם כמשרת חיים. אבל השאלה היא עקרונית-שאלת המוכנות הערכית והרצון להיות אשת ת"ח
תלוי במגזרעלומה!

במגזר החרדי יש הרבה כאלה, פה פחות

חלום... שליחות גדולה ועצומהיעלת חן ()
ומשמחת
אתה בהחלט לא היחיד ויש כאלה!מישהי 1
לצערינו בציבור שלנו זה פחות מוערך ולא בצדק
ליגה ג' אצל הרבה.ליוא מפראג
אם לא פחות
נכון.פשוט צריך לשנות את זה!!מישהי 1
כולם לקרב!ליוא מפראג
בעז"ה שנזכה!לב אוהב

אבל באמת בציבור החרדי זה יותר נפוץ.. גם השאיפה וגם בפועל למעיישה.. 

 

איזה קטע לראות שרשור כזהמבקש אמונה

בתור אחד שלרוב מסתובב עם אנשים ממגזר חרדי אני שומע תלונות בדיוק להפך..

 

אולי תעשו קצת חילופי שבויים

חילופי שבוייםברגוע


מה בדיוק להפך?חידוש


מי שרוצה לעבוד פוחד שלא ימצא בחורה שתרצה אותומבקש אמונה


אז אצלנווהוא ישמיענו

 מי שרוצה שאשתו תעבוד פוחד שלא ימצא בחורה שתרצה אותו! 

 

(סתם בצחוק... חושף שיניים )

עוד פעם הקטע הזהחיהל'ה
שאנשים לומדים תורה כי ככה כולם עושים...
@@ברגוע @ארץ השוקולד

אכן עצוב..ברגוע


זה עצוב, אבל לדעתי זה נרחב יותר ממה שאת חושבת...ארץ השוקולד
תהיה המתווךארץ השוקולד
"אשת חבר כחבר". השאלה אם הוא באמת 'חבר'.חסדי הים
אשה שבאמת רוצה אברך תלמיד חכם שמוסר את נפשו על בקיאות ועמקות אמתית בתורה אליבא דהלכתא ולא פלפולי הבל שנוהגים בחלק מהישיבות, צריכה להתפלל על זה מעומק לבה.
"כולי האי ואולי"
מאי קמשמע לן? דהא בלא הא לא סגיאארץ השוקולד
אוותר על הדיון עכשיו בהמשך דבריך, אבל אם יתפתח דיון, תייג אותי בבקשה
כבן תורה.ליוא מפראג
התגובות מהסוג הזה פשוט מרתיחות אותי. יש גיל שבו חשוב והחרכי לפלפל, להרחיב את השכל כדי שלא להיות עוד סתם חמור נושא ספרים. אומנות הפלפול היא דבר שחשוב שישמר ויתרחב אצלהאדם גם בשאר מהלך חייו. רק ככה מגיעים לעמקה של הלכה בשום שכל ובדעת. מי שמזלזלבדרך של רבותינו ראשי הישיבות לרוב לוקה אף הוא בכף גדושה בשיטחיות. (אינני מדבר על ביקורת כלפי 'פלפול יתר' ומחלוקות חינוכיות שצצו בין ת"ח אמיתיים אלא כלפי מחלוקות השטחיים שמתקנאים בבני תורה. חושבים ךעצמם שמרן רב עובדיה זצ"ל היה לומד רח"ל בצורה העמהארצית שלהם. חחח)
אדם יכול להתפלפל בסוגיא בבא קמא, ולא להיות בקיא במשנהחסדי הים
באותה מסכת.
האמת, שאם אדם לא בקיא במשניות טהרות, ובמקום זה הוא מתפלפל בסוגיא בב"ק, יש בזה חיסרון.

יש את החילוקים האמיתיים, כמו של ר' חיים מבריסק, שהיה בקיא בכל התורה, ויש פלפולי הבל שעושים בסדר בוקר ברוב הישיבות.

אנשים עושים פלפולים כשהם לא בקיאים בדינים פשוטים של השו"ע.
כשאתה מתחתן עם אשה שרוצה למסור את הנפש על התורה, היא רוצה בחור שידע לפסוק לה בהלכות או"ח ויו"ד, ואפילו באבה"ע וחו"מ, אז מה יעזור כל הפלפולי הבל האלו.
אז מה אם זה נהוג בהרבה ישיבות? זה לא אומר שזה נכון.

גם באמונה: מה יעזור כל מיני דיוני סרק על כתבי הראי"ה, כשלא בקיאים בתנ"ך?
אשתך תרצה שתלמד את הילדים מקרא באופן יסודי, לא כל מיני דיונים חלולים.
פשוט דבורים ריקים שלא מדברים על גופו של עניין.ליוא מפראג
כדי להגיע לחילוק אמיתי אחד-יש צורך בחריפות ורוחב דעת. כנ"ל בענייני דעות אדם יכול ללמוד תנ"ך בשטחיות עצומה. אך לאחר דיונים מעמיקים בסוגיות אמוניות כל התנך נהיר לו לעמקו ולאשורו.
רב אברום זצ"לליוא מפראג
היה אומר על רוב הטוענים כנגד העיון הישיבתי (שוב לא המחלוקות בין הגדולים באשר לשיטת העיון) שאפילו פשט לאשורו הם לא מבינים-איך יפסקו הלכה, ולא לצטט פוסק אחר זה לא 'לפסוק כמוהו'.
לכולםליוא מפראגאחרונה

תודה רבה לכל התגובות, הפחתם בי הרבה תקוה. בדרך לקראת הבית המיוחל יש לא מעט עליות ומורדות והחיזוק,בין ברגש ובין מבחינת המידע החשוב, מוסיף המון ומאד מאד מועיל. 

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך