מה עושים?אנונימי (פותח)
כשההוראה המתקנת לא עוזרת, וממזמן כבר אין לי שום פיתרון בעצמי, ועוד רגע הבגרות, ואפילו אין לי זמן לתרגל סתם, כי כל תרגיל אני פותרת מלא פעמים (אחרי שאני מחפסת מלא את הטעות שלרוב היא שטותית), ואפשר לרדת לארבע, אבל גם שם בלי פיתרון לבעיה (שהלוואי והייתי יודעת מה הבעיה) אין לי מה לעשות, מה עושים?
ודיי לשאול מה אני מציעה, כי אם היה לי פיתרון הייתי מנסה אותו (אני ממש שקדנית ולא מתעצלת), והלוואי שהייתי יודעת אם נכון לנסות עוד להישאר בחמש.
מה עושים? מאיפה הכוח להמשיך לתרגל?
מוצאים דרכים חדשותחוזרת

יש 2 דברים שחשוב לדעת לבגרות

1. את הדרך לתשובה

2. לכתוב את התשובה

 

איפה הבעיה שלך? אם נותנים לך שאלה- את מסוגלת להסביר דרך נכונה בעל פה או לא?

אם הבעיה היא בלהסביר דרך נכונה- צריך ללמוד את החומר

אם הבעיה היא בלכתוב פתרונות- צריך ללמוד לכתוב פתרונות. איך לומדים לכתוב פתרונות? כותבים, לוקחים אפילו שאלה קלה שלא מצריכה מאמץ וכותבים אותה כמו תשובה בבגרות.

 

יש נושאים ספציפיים שאת שולטת בהם? את יותר חזקה באלגברה? אנליזה? גאומטריה וטריגו' במישור?

איך בנושא הזה את כותבת תשובות נכונות?

 

 

גילוי נאות: אני מלמדת באופן פרטי מתמטיקה, מה שכתבתי זה גם מהניסיון האישי שלי כתלמידה וגם כמורה פרטית

תודה רבה על התגובה, העניין הוא שאין לי עוד דרכים ניסיתי כמהאנונימי (פותח)
דרכים, חלק עוזרים קצת ואני עדיין דיי באותו מצב.
אני יודעת להסביר את הדרך,
אני גם יודעת לפתור,
אבל איכשהוא תוך כדי + הופך לי ל - ו4√ ל4+-, אני מעתיקה לא נכון ופותרת כפל כחילוק וכדו'
סתם דברים קטנים כאלה שקורים לי יותר מידי.

בגיאומטריה בדר"כ אני מצליחה יותר, נראה לי פשוט כי יש בזה פחות מספרים להתבלבל בהם.
איכשהוא גם בהסתברות יותר מהשאר, לא יודעת למה.

היתה תקופה שבנוסף לשעורי הבית הייתי עושה תרגילים כאלה פשוטים, כמו שכתבת, גם שם לא הצלחתי, רק ששם כשהבנתי שטעיתי היה יותר פשוט למצוא את הטעות. עכשיו כבר אין לי זמן לעשות שום תרגיל מעבר למה שחייבים (כי חייבים מלא).
מתערבתרק אמונה

כמה שאלות:

איך מאובחן הקושי שאת נתקלת בו?

האם יש בעיה לרדת ל4?

 

מהצד הייתי חושבת שיעזור להדגיש ולהזריח

ולפשט את התרגיל כמה שאפשר

קודם כל להסתכל  היטב ואז לחלק אותו לגורמים.

אפילו על ידי קווים או להסתיר עם היד

 

אולי

תוספת זמן תעזור?

מישהו שיקריא לך או שיוכל להיות עימך?

יש מצב לבקשות עזרה והתחשבות כאלו?

 

כמה הצעות:חוזרת
א. צבעים
צבעים
צבעים
תתרגלי לעבוד עם צבע אחד לפלוס ואחד למינוס ועוש אחד לכפל. עוד אחד לחילוק. וכן הלאה... ככה אם תחליפי פתאום צבע זה יהיה לך מוזר.
למשל בפולינומים- פס בצבע שונה מתחת לכל מעלה (למשל מתחת לאיקס בריבוע פס אדום. מתחת לאיקס פס ירוק ומתחת למשתנה החופשי פס כחול)
כל דבר תנסי להעביר לצבעים. אמנם מעיק בהתחלה אבל מפשט מאוד מאוד את התרגילים ועוזר להמנע משגיאות
משהו נוסף- יש לך מחשבון בבגרות. תשתמשי בו. צוחקים עלי ש1+1 אני מחשבת במחשבון. נכון! חבל לי שיהיו לי את הטעויות הטיפשיות האלה שיסבכו אותי. כל דבר אני מחשבת ובודקת במחשבון...
ב. זה קורה להרבה מאוד תלמידים. לאו דווקא עם לקות למידה או הפרעת קשב. קוראים לזה (בין היתר) מוסחות . הבודקים מודעים לזה ועל טעויות חישוביות בגדול מורידים בין נקודה ל3. כי רוצים לראות אם את יודעת את הדרך. פחות מעניינת התשובה. אם יש לך טעות חישובית יורידו (נניח) נקודה וימשיכו לבדוק לפי הטעות שלך... ולפי התיאור שלך באמת לרדת ל4 יחידות לא יעזור...

בהצלחה!
וואורק אמונה

בהיר ומובן

תודה על הטיפים

נעזרתי על הדרך

תודה על הטיפיםאנונימי (פותח)
בצבעים ומרקרים משתמשת, לא ברמה של צבע לכל פעולה, זה יכול להיות רעיון טוב, תודה.

גם להסתיר עם נייר התחלתי בזמן האחרון.

עשיתי איבחון, (דיי מזמן) הגדירו את זה באיזה שהיא צורה והמליצו על הוראה מתקנת.
יש לי הארכת זמן ובכ"ז בדר"כ אני לא מספיקה.

זה מוריד לי יותר מנקודה, שתיים. אני עושה לאט יותר כדי להתבלבל כמה שפחות וככה לא מספיקה, לפעמים זו אומנם טעות קטנה, שעושה את התרגיל להרבה יותר מסובך או הרבה יותר פשוט.... וגם כשזה שתיים שלוש נקודות בכל כמה שורות, זה מצתבר... בנתיים הציונים שלי מאוד נמוכים.

וכן, יש בעיה לרדת לארבע, כמובן שאם אין ברירה אז אין, אבל אני אוהבת את המקצוע, זה מעניין אותי, וכמו שכתבתי, זה קורה לי גם בתרגילים מאוד פשוטים, בארבע זה גם יקרה.
מאוד משנהרק אמונה

האיזה שהיא צורה מה השם שלה.

זה הכרחי לפתרון הבעיה כמובן כמה שאפשר

(מוזר שההוראה המתקנת לא עוזרת אולי תתגברי או תחליפי אותה?)

 

וגם זה שזה מענין אותך לא מחייב שה4 לא יהיה יותר קל

היתי מחפשת מבחנים כאלה לראות את ההבדל

צריך להיות איזה הבדל לא?

 

והכי חשוב אם את לא מספיקה 

כדאי לראות מה תוקע אותך

לעשות חשיבה על החשיבה שלך

ולראות איך אפשר לקצר דברים

על מה אפשר לוותר

לעשות סדר עדפויות

 

אולי את קוראת או בודקת כמה פעמים ?

אולי רעש ומראות ומקום גדול גורם לך להתרכז פחות

אולי יש דברים שסתם תוקעים אותך והם שוליים וניתן להתגבר או לפתור אותם?

היתי נותנת למישהי לראות את כל המבחנים שלך ולראות האם יש דפוס של טעויות שחוזר על עצמו.

ואת תבדקי מה מקשה עליך לחץ .ריח אחר

ואיך ניתן ללמוד וללמד אותך טוב יותר

ולכן מאוד חשוב האבחון כדי לדעת איך לטפל

את יכולה גם לעזור לעצמך לבד ולפתח שיטות שעוזרות לך...

כמו שעשית יפה עם להסתיר עם ני

צודקת, זה משנה, רק מעבר לבעיה, צריך להיות פיתרואנונימי (פותח)
תודה, פתחת לי נקודות למחשבה.

רק, ניסיתי גם תרגילים של 4, אני לא אומרת סתם, נראה לי שאם הפיתרון יהיה לרדת ל4 הוא יהיה בסוף לרדת ל3, פשוט כי אין סיבה שזה לא יקרה בארבע.
העיקר שתצליחירק אמונה

ותעשי מה שיעשה לך טוב

מאמינה לך כמובן

סליחה אם היה נשמע אחרת

 

 

אולי תנסי להגדיל את הכתב?בעז''ה
(תלמדי בהזדמנות על 'שקפי אירלנד'. יש מצב שזה יעזור...)
עשית בדיקת מיקוד ראיה?היום הוא היום
זה יכול אולי לנבוע מזה.

בס"ד

דבר שני, לפעמים ההסחה שלנו במבחנים היא רגשית. אם זה קיים אצלך כדאי לנסות פעולות מרגיעות והרפיה לפני פתרון תרגילים בבית ולפני מבחנים. לי היו טעויות רחפניות במתמטיקה ובסוף עשיתי כמה מועדים ב5 יחידות עד שקיבלתי את הציון שרציתי אבל זה לא היה נורא כל כך לזכור את החומר. בעזרת השם שלא יהיה לך צורך במועדים נוספים אבל בכל מקרה רציתי לומר את זה כדי שתדעי שאם הטעויות בשאלות הן בעיקר טכניות אפשר לעשות כמה מועדים וזה לא סוף העולם (כדאי להשתפר בתחום שיש לך בו את הקושי או הלקות-זה חשוב גם למדרשה ו/או לאקדמיה)
אפשר לעשות יותר משתי מועדים? ואז המגן נשאר אותו מגן?אנונימי (פותח)
כי כרגע גם אם אגש לחמש כנראה שהמגן שלי יהיה נמוך, בתקווה בכלל שהמורה תגיש אותי.
ו @בעז''ה, מה זה שקפי אירלנד?
אני עשיתי בגרות מזמןהיום הוא היום
לפני קצת יותר מ10 שנים אז אני לא יודע את הנהלים
אני חושבת שלחורף זה מגן אחר. אבל בקיץ ל2 המועדיםחוזרת
זה אותו מגן
תסתכלי פה... וטעיתי טיפה בשם- אירלןבעז''ה
תודה אנונימי (פותח)אחרונה
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך