גרביים-רוח טובה

הרבה זמן שאני מנסה לברר לעצמי איך צריך להתלבש..

אם צריך לשים גרביים, עד איזה אורך מדויק חצאית\עד הרגליים

מה עדיף חצאית ארוכה או חצאית עד הברך וגרביים?

אם זה בסדר חצאית עד הברך בדיוק וכו'

אשמח לתשובות ומקורות

זה די תלוי מקום ומגזר...נגרינסקי
יש ששם יגידו חצאית ארוכה שמנקה את המדרכה ויש שיגידו חצאית עד אחרי הברך עם גרביים...

את הסוגים השונים במקומות ובמגזרים אני לא מכיר...
וגם לא את גדרי ההלכה בעניין אז אין לי מה להרחיב...
אבל זה הולך לפי התורה.. לא לפי איזורעציץ
לא מדוייק. מדאורייתא יש פסוקים. חכמים פירשו בתושב"ענפש חיה.
ונגזרת שלהם זו פסיקת ההלכה כיום.
^^נגרינסקי
ובהלכות האלה במיוחד יש מושג שנקרא 'מנהג המקום'...
הלכות שע"פ מנהג המקום הוא ככהכהנא צדק!

חולצה- צריך מינימום עד המרפק, ואם מנהג נשות המקום ללבוש חולצה עם שרוולים עד כף היד- כולן חייבות  בזה.

חצאית- כמעט כל הפוסקים אומרים שצריך עד הקרסול, קשה להקל בזה ולשים רק עם הברך, מי שבכל זאת מקלה עד אחרי הברך, מותר לה לסמוך על ההיתר הזה רק במקום שכולן סומכות עליו, אבל אם נשות המקום הולכות עד הקרסול גם היא חייבת.

 

תגובה למה שנגרסקי כתב..משיח!!!

לדעתי לא תמיד אפשר לומר שלפי המקום כי נגיד אני גרה במושב לא כ"כ דוס אפשר להגיד לא דוס בכלל ואם אני אלך לפי המקום ממש לא יהיה כדאי באתי להאיר לא להעיר..

ב"ה אני לא הולכת כמו כולם אני ממש מקפידה ואני ממש שמחה בזה אין על הקב"ה איך שהוא פשוט נותן לנו כוחות מטורפים!! 

זה לא קל במיוחד במושב שאני גרה..אבל ב"ה בזכות זה שאני גרה פה כבר אישה אחת התחילה לשמור שבת ועוד חילת אחת מתחילה יותר להקפיד על צניעות היא בקשר איתי ושואלת אותי שאלות..ב"ה

אשרייך איזו זכות!!חידוש


תודה רבה בעז"ה שכל אחד יזכה לקיים את שליחותו בעולם!!משיח!!!


רוב מוחלט של האחרונים (כולם חוץ מהחפץ חיים) פסקו שצריך חצאיתכהנא צדק!

עד הקרסול.

ו..משיח!!!

החפץ חיים הצטער על זה..

החפץ חייםחידוש

אולי דווקא היה מצטער על זה שפירשו את דבריו לא נכון וגרמו למכשול, כמו שכתבתי כאן

נכוןןןןןןןן,צודק בהחלטמשיח!!!


למה?אני והאני

למה הוא הצטער על זה?

כי הוא לא התכוון שהחצאיות יגיעו במקרה הטוב לגבול הברך....נפש חיה.
ממה שאני יודעת ( עפ"י הרב שמואל אליהו שליט"א):האלן

התורה מצווה לכסות את השוק שברגך, אך בחז"ל יש מחלוקת מה נקרא השוק-

מכף הגל ועד הברך, או מהברך ומעלה.

למעיישה-

מצווה עלינו לכסות עד מתחת לברך, והמהדרים- ובינהם בעיקר ספרדים- ילכו עם חצאיו/ גרביים המכסות עד כף הרגל (כידוע לי לכסות את הכף רגל ממש- אין חובה- ז"א חצאית ארוכה+ שורש וגרביים וכו').

אך מה שצרייך לשים לב- שלא נגזים ונהיה ממש שונים בנוף.

זה נכון שהתורה מכתיבה את אורח חיינו, ולא הסביבה/ המגזר. אך ממה ששמעתי מהרב שליט"א שבמקום שהרוב לובשים מכוסה עד כף הרגל- תלכי גם את, ובמקום שהולכים עד הברך- אפשר כך/ כך- רק צריך לשים לב שלא מתחלל מכך שם ה' ח"ו, ושמקבלים את זה בצורה יפה, ולא כועס על כך, ושאין בעקבות כך מריבות וכו'...

ושאנו לא עושים את עצמינו יותר "צדיקים" ע"י לבישת מלא שלים למינהם, וערמות מטפחות וכו...

 

 

בהצלחה צדקת!!!!!!!

 

תשובהחידוש

כתוב בגמרא שצריך לכסות את השוק. על זה אין חולק.(תלמוד בבלי ברכות כד.)

 

כידוע, השוק הוא החלק שבין הברך לקרסול. כך מוכח מעשרות מקורות בתנ"ך ובחז"ל.

כמו שמישהו פה כתב, יש כאלו שהבינו שהחפץ חיים סבר ששוק זה רק מה שמעל הברך. אבל כולם חלקו עליו, וחוצמזה כנראה שגם הוא בעצמו לא התכוון לזה בכלל. כך שאם תחפשי תמצאי מי שיגיד שמותר, אבל את באמת מחפשת לקיים את רצון ה' ולא רק לסמן וי - אז חצאית ארוכה עד הקרסול.

 

כי קרוב מאוד לוודאי שחיוב גמור לכסות את כל הרגל.

 

 

והאם חצאית ארוכה או גרביים? ברור שעדיף חצאית ארוכה, שמכסה את הכל, ולא רואים את צורת הרגל. גרביים זה קצת כמו ללכת עם בגדים צמודים, שזה כידוע לא כ"כ צנוע.

 

@רוח טובה, אמנם לפעמים הצניעות היא ניסיון קשה, אבל לפי מה שכתבת חשוב לך ללכת לפי ההלכה, ומן הסתם תעמדי בזה.

 

אצל החרדים משום מה מלמדים את הבנות ללכת עם חצאיות קצרות עד הברך וגרביים, וזה בהחלט דבר תמוה מאוד (דווקא אצל ציבור שמגדיר את עצמו דווקא כמקפיד ומהדר...?..)

 

בהצלחה ואשרייך. חז"ל הפליגו מאוד בגודל מעלת הצניעות והשכר שזוכים בו בזכותה בעוה"ז ובעוה"ב.

 

מצרף קישור- האם בנות צריכות ללכת עם גרביים? | שאל את הרב

 

 

לא מבין ממש בהלכות צניעותמבשר שלום
אבל בחפץ חיים היה מגדולי הדור,והלכו אחריו לקולא ולחומרא.
יש פעמים שהמשנה ברורה מקל ומחמיר,ברגע שהולכים אחר פוסק-אז הוא הפוסק לקולא וחומרא.
לא בטוח שרצון ה' הוא שבת תלך עם חצאית עד הרצפה,כי הלכה מבטאת את רצון ה'-אז אם החפץ אומר שרצון ה' זה עד הברך-החפץ חיים יודע.
לא כל הראשונים והאחרונים אומרים שצריך לכסות את הרגל,כל אחת והפוסקים שלה.
^^ הצטער מהפסק הזה...(הרצי"ה)נפש חיה.
נכון.עברי אנכי

מפשט דבר המשנה ברורה משמע שהוא היקל בזה.

הרציה הצטער על הפסק הזה מאוד מכוון שזה פתח כמה קולות. ובעניין חמור כזה.. ראוי להחמיר.

 

אני רואה שענו לך פה הרבה תשובות, אז אין טעם שאענה גם כן.

 

יהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידינו.

אמן.

 

רוח טובה, שיהיה לך בהצלחה. אשרייך.

צריך לזכור שמי שהיקל הלכות צניעות החמיר בלשון הרענפש חיה.
זה שהרב צבי יהודה הצטערמבשר שלום
לא אומר שהמשנה ברורה לא פסק...
לא נכנס בין הרבנים,אבל אחרי פסק המשנה ברורה,להולכים כמוהו אפשר להקל,אלא אם יש מישהו יש גדול היום מהמשנה ברורה כדי לאסור
הוספתי את זה בלי קשר לפסק עצמו.נפש חיה.
כבר חקרתי את הנושא הזהחידוש

תראה מה שכתבתי פה    לא רוצה לפתוח פה דיון על זה, אבל - לקראת נישואין וזוגיות

 

וחוצמזה, גם פוסקים לפעמים טועים, עם כל גדולתם. זאת לא חכמה ללכת ראש בקיר ולהגיד "ככה כתוב אז ככה אני עושה"

אדם צריך לברר עד היכן שידו מגעת

בדקת את הנושא במקורות? הבנתי ממך שלא. אם תעשה את זה, תראה שכל המקורות מורים אחרת. וכיוון שאין דרכו של המשנה ברורה לחלוק על כל אלו שלפניו אפילו בלי לציין ולהסביר זאת, קרוב לוודאי שהוא לא התכוון לזה. ראית פעם את המשנ"ב הזה בפנים? תפתח ותקרא היטב.

על מה? חידוש


על מה שכתבתכבתחילה
בכיףחידוש

 היה לך גם ספקות בעניין הזה? עזר לך?

האמת שלא.כבתחילה
אני הולכת עם חצאיות ארוכות ועם גרבים.

אבל היה מעניין לקרוא מה שכתבת, אז תודה!
יש בזהחידוש

באמת גם משהו מעבר לנושא הזה.

כלומר ההתייחסות הנכונה באופן כללי לתורה ולמצוות. לא לחפש לסמן וי שכתוב באיזשהוא מקום שזה מותר, אלא לחפש באמת לקיים את רצון ה'.

 

כמו שאם עשרים רופאים יליצו למישהו למשל לעשות ניתוח ובלי זה הוא מסתכן, ורופא אחד יגיד לו שהוא לא צריך.

הוא יכול לומר ''אני סומך בשעת הדחק על דעת יחיד של הרופא שאמר שלא צריך", אבל במציאות זה לא יעזור לו, כי כנראה שככה באמת חייו יהיו בסכנה. כי המציאות היא כנראה שהוא כן צריך, אז לא יעזור שאחד אמר לו שלא.

אותו דבר לגבי בירור ההלכה. כמו שאף אחד לא יסמוך בעניין הבריאות שלו על יחיד מתוך עשרים, ככה גם בשמירת ההלכה, מי שרצון ה' חשוב לו לא פחות מהבריאות שלו - יחשוש לדעות המחמירות ולא יסמוך על אחד בודד שמיקל (ולא בטוח בכלל שהוא היקל).

 

התורה וההלכה זה עניין שלנו, רצון שלנו, ולא משהו חיצוני שאנחנו צריכים לסמן עליו וי ולחפש להקל.

 

ושמח שזה עניין אותך, @כבתחילה  אשרייך

מסכימה! תודה..כבתחילה
המ''ב חולק, ומציין ומסביר זאתגפן36
ומסתמך על ראשונים..

אם לא היה פוסק כך לא היו אומרים כולם שכך פסק.
יש הרבה שחולקים והרצי''ה אכן הצטער מהנ''ל אך המ''ב בהחלט פסק שהחלק שיש לכסות הוא עד אחרי הברך.
???חידוש

איפה בדיוק הוא מסביר?

ואיזה ראשונים?

(ומאיפה ההחלטיות?)

 

 

מעניין...ייראת ה'

-כי אני הולכת תמיד עם גרביים ועם חצאית שתמיד עוברת את הברך אבל לא תמיד היא עד הרצפה... ולא חשבתי אף פעם שאולי גרביים זה צמוד... 

בתשובה של הרבכי בא אורך
הוא כותב על המקרה עם האדמו"ר מצאנז והנערה.
עכשיו-אם זה לא חובה אלא החמרה בעיקר,
למה האדמור אמר לנערה שבשבילה זו חובה?


את מקשה עליי או על @ייראת ה'?חידוש


עלייך..כי בא אורך
אזחידוש

לא הבנתי מה הקושיה

 

גם אני כתבתי שזו חובה...

התייחסתי לקישור שהבאתכי בא אורך
אהה, אבל את מסכימה עם מה שכתבתיחידוש

כלומר לא בטוח ככ שאפשר לסמוך ולהקל..

לא כ"כ הבנתי את דעתך ממה שכתבתכי בא אורך
למה אי אפשר לסמוך?
כיחידוש

א. כי לסמוך על יחיד מתוך רבים, בכמות ובאיכות, זה נגד ההיגיון.

 

ב. כי גם לא בטוח שיש בכלל אפילו יחיד שמתיר.

שמתיר ללכת ללא גרבייםכי בא אורך
אבל עם חצאית שמכסה את הברך שהיא לא עד הרצפה?
ישנו
--חידוש

אם יש גרביים, כן. לא אמרתי שאסור

 

כתבתי בעיקר נגד ה-חצאית עד אחרי הברך ובלי גרביים

ואגבחידוש

עליך, אשריך - לזכר

 

עלייך, אשרייך - לנקבה

 

תודהכי בא אורך
באמת היה נראה לי משו מוזר..

ואי זה נושא שגם עלה אצלי..אז ככה..משיח!!!

אם החצאית היא עד הקרסול לא צריך גרביים ומי שתגרוב גרביים שהחצאית עד הקרסול "תבוא עלייה הברכה" ככה כתוב בקיצו"ש וזה מה שאני עושה כי מי לא רוצה ברכה כמה שהיתי בספק עכשיו אני מאושרת במה שאני עושה וזה ממש לא מפריע לי (אני פשוט שמה זוג גרביים(נילון)חדשות כל יום ומעליהם גרבי קרסול וטבע/בלנסטון) אם את רוצה את מוזמנת לפרטי ואני אגיד לך משהו בנושא..קורץ

הרב עובדיה דווקא אומר:עברי אנכי

שצריך גרביים. ומי שלא שמה גרביים "יש לה על מי לסמוך"

אז ..משיח!!!

נראלי אם הרב עובדיה אומר שמי שלא שמה גרביים"יש לה על מי לסמוך ובקיצוש מי ששמה גרבים "תבוא עליה הברכה אני מדברת כמובן רק על חצאית עד הקרסול..אז כנראה שלא חייב אבל כדאי..(לכן אני גורבת גרביים ואני עם חצאיות עד הקרסול ב"ה)

מחילה, זה לא נכון.מבקש אמונה

וחייבת לכסות את השוק והירך בגרביים שאינן שקופות כלל, או צבעוניות, ואין להקל בזה כלל. [קיצור ש"ע עמוד שנג. יביע אומר חלק ו חיו"ד סימן יד אות א] 

ככה ראיתי פעם. שווה בדיקה.עברי אנכי


הנה:עברי אנכי

בספר "אוצר דינים לאשה ולבת" (פרק ס' אות ד' בהערה, מהדורת תשס"ה עמ' תשפ"ה) של בנו הרב יצחק יוסף, הביא פסק הלכה מאביו לעניין לבישת גרביים לנשים: "ובתשובה כתב יד לאאמו"ר שליט"א האריך בזה, והעלה דבוודאי ראוי ונכון לכתחילה ללבוש גרביים בכל אופן, ומכל מקום המקלות בזה מסיבה שהיא, יש להן על מה לסמוך".

תלוי..משיח!!!

אני נגיד הולכת עם חצאיות עד הקרסול-עד הרצפה וגרביים שקופות ומעליהן גרבי קרסול זה אומר שרואים רק את הגרביים הלבנות ואת החצאית אני לא חושבת שיש בעיה עם זה (אני שמה את הגרבי נילון\גרביים שקופות כי ההורים שלי ביקשו ממני וזה עושה להם נחת רוח וגם זה מוסיף ברכה ,ב"ה)

סתם שאלה - למה פשוט לא גרביים ארוכות שהן לא שקופות?עברי אנכי


זו לא סתם שאלה זו באמת שאלהמשיח!!!

דוגרי..יותר חם ופחות יפה...אנחנו צריכים ללכת לפי ההלכה אבל גם להיות יפים אבל אולי יגיע יום ואם זה הדרך הנכונה אז בעז"ה..

לא מחייב..כבתחילה
יש גרביים בעובי של הגרביים השקופות, שהם בצבע כחול ושחור.
אמרתי גם שזה פחות יפה..ומשיח!!!

על טעם וריח אין מה להתוכח מה שכן לא רואים לי את הרגל כי אני עם חצאית עד הרצפה..וגם עם הגרבי קרסול הלבנות..

ברור.. רק אמרתי באופן כלליכבתחילה
אה,אחלה וסתם מעניין אותי מה דעתך בעינין??משיח!!!


אני עם חצאיות ארוכות ועם גרביים(לא שקופות)כבתחילה
מה עוד את רוצה לדעת?
חחח..משיח!!!

צדקת אשרייךחיבוקכאילו מוציא לשון

אמרתי סתם שאלה כדי שזה לא יראה ככהעברי אנכי


אה..רגע מה הדעה שלך בעינין??משיח!!!

אתה אומר שצריך גרביים?

אני מקווה מאוד בע"ה שאשתי תלבש גרבייםעברי אנכי

ואני מאוד רוצה את זה.

אשריך,צודק זה הדרך הנכונהמשיח!!!

אבל מה אתה חושב לגבי החצאית??

 

אני אשאל את הרב שליעברי אנכי

או רב שהולך בדרכו מה כדאי מה עדיף מה הכל.

 

אבל בעיני צניעות זה דבר מאוד מאוד חשוב.

אני אגיד לך גם למה.

כי.. כשאדם מסתכל מיבחוץ על המשפחה. זה דבר שמאוד מאוד משפיע. כי..

מלא משפחות לאבא יש זקן. אז מה. גם לתייש יש זקן.

מלא משפחות הילדים הולכים לבית כנסת..

אמ.. זה בעצם הדבר שבאמת מאוד מראה על המשפה דברים.

צודק אני באותה דעה..משיח!!!


אשריך!!!משיח!!!


אשרי?! את זו שמתלבשת כמו שצריך! אשרייך!! צדיקה!!!עברי אנכי


תודה רבה, ב"ה אשריך שזה מה שאתה רוצה מאישתךמשיח!!!


אני מניח שהרב יגיד כן גרביוניםעברי אנכי

כאילו.. אצל החרדים כולן ככה ב"ה.

 

רק מעניין אותי מה הוא יגיד על החצאית. על האורך.

לאיודע.

מעניין

אתה חרדי?משיח!!!


לא. אבל אני רוצה ללכת לישיבה כזאתעברי אנכי

אני די לא דואג להסתיר את זה.. כבר חצי פורום יודע עלי..

כאילו לישיבה חרדית?למה?משיח!!!


כןעברי אנכי

בגדול.. בגלל השיטת לימוד הייחודית שם שאין בשום ישיבה דתל אחרת.

 

כאילו.. זה לא שאני רוצה ישיבה חרדית דווקא. זה שאני רוצה ישיבה מאוד מסויימת.. ו..מלעשות. הם חרדים. הבנת?

אידאולוגית הישיבה הספציפית הזאת לא קיצוניים בכלל.

הרב מאזוז אם את מכירה. אלי ישי..

 

אה הבנתימשיח!!!

בעיקרון אם עומדים על הדעות אפשר למצוא ישיבה מצוינת ולא חרדית..רגע אתה חרדי עכשיו? לא הבנתי..

לא.עברי אנכי

באלי לעבור. ההורים בכלל לא יסכימו על לשמוע דבר כזה .. הם רוצים שאהיה פיזקאי..

 

שוב. בישיבה שם נניח לא אומרים תחנון ביום ירושלים וכו וכו. כן. הם לא אנטי ציונים. הם כמו הרב עובדיה.

 

השיטת לימוד. יש המון ישיבות דתל ברמה גבוהה מאוד. אבל השיטה. הדרך של הלימוד שונה.

לא הבנתי מה אתה חושב?משיח!!!

אתה דתי לאומי?מתנחל?דתי לאומי חזק?

אני אחד ששונא הגדרות כי הן אפעם לא נכונות עברי אנכי

כרגע דתל. משפחה די לייט. אני יותר חזק.

רוצה ללכת לשם. למקום הספציפי הזה ללמוד בו.

אה עכשיו הבנתי..משיח!!!

מניסיון מי שבא מפחות דוס הולך להכי חזק זה קרא לאבא שלי הוא היה לא דתי וב"ה חזר בתשובה ולכן הוא עם כיפה שחורה אבל אני חושבת שהכי טוב דתי לאומי חזק כי חרדים לא נלחמים על הארץ שלנו!!!אז צריך להיות דתיים חזקים ולשמור על הארץ שלנו ולא להיות דתיים לאומי שחושבים שהם דתים

יש גם אינסופר הפוכיןרוקדת בגשם

. יותר לצערי
אם יש לה חצאית ארוכה- היא לא חייבת גרביים אטומות כלל!נפש חיה.


כןכן. רק שאלתי למהעברי אנכי


יעני שאלה לשם השאלהנפש חיה.


אבל תמיד טוב להחמיר מי שחמירה "תבוא עליה הברכה"זה מהקיצו"ש..משיח!!!


נכון, אבל זזה לא חובה, צריך לזכור את זה.....נפש חיה.


צודקת..משיח!!!


חצאית אחרי הברך בלי גרבייםא"י לעמ'י


בפניני הלכה כתובכי בא אורך
שרוב הפוסקים אמרו שצריך ללכת עם חצאית עד הקרסול אאל"ט.
לעומת זאת,המשנה הברורה כותב שצריך ללכת עם חצאית שמכסה את הברך בכל מצב ואין צורך בגרביים ובגלל שהרבה מבנות ישראל נהגו ללכת כמו שאמר,יש על מי לסמוך.

(תקנו אותי אם אני טועה
כתבתי הכל מהזיכרון..)
עייני בתגובותיי לעילחידוש


ולמי שרוצה מקורות קדמונים...חידוש

שמוכיחים שדברי חז"ל "שוק באישה ערווה" זה על מה שמתחת לברך, שחיייבים לכסות-

 

https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=957929174304649&id=363684413729131

אם הרבה אנשים הולכים עד הברך בלי גרביים כנראה שיש להם על מישוליים עלייכםם

לסמוך...

זה שהרבה אנשים עושים, לא הופך את זה לכשרכבתחילה
פסדר. יש רבנים שמתירים בדיעבדעברי אנכי

דונו לזכות

לא קשור , זה כן שיש על מי לסמוך..שוליים עלייכםם


אמממ נועה יש כללים באולפנה..משיח!!!


אבל זה לא קשור באולפנה, באולפנה אני הולכת צנועשוליים עלייכםם


יאללה מישח ועברי אנוכי תתחתנו!! אתה רוצה מישי צנועה ומשיחשוליים עלייכםם

רוצה אותך!!

פפ יאפדחנית שכמוךמילי דשטותא


למה? היא שדכנית מעולה!נפש חיה.
אנחנו ביחד באולפנה ואין לה את זה בשידוכים...משיח!!!

נכון @נועה...

 

נועהמשיח!!!

האולפנה משקפת מה שהיא חושבת ואם את לא הולכת בדרך של האולפנה אז..אממ 

הדרך של האולפנה זה לא ללכת עם גרביים..שוליים עלייכםם


הדך של האולפנה זה..משיח!!!

חצאית 7 שמיניות עם גרביים או חצאית עד הרצפה ולא חייב גרביים אני עם גרביים...כאילו מוציא לשוןב"ה

נו אבל זה שאת עם גרביים זה לא אומר שזה הדרך של האולפנה..שוליים עלייכםם


נכון אבל האולפנה ממליצה...משיח!!!


היא אף פעם לא אמרה את זה..שוליים עלייכםם


זה הראש של האולפנה ואם את לא יודעת נלך לרב נעם..משיח!!!


הכי קצר זה 20 סנטימ' אחרי הברך..אני והאני


למה כולם כאן מחרטטים?|לאמבין|דולפין סגול
מחרטטים מה?אני והאני


גרביים זה לא חובה. זה החמרהדולפין סגול
גרביים זה לא חובה. זה החמרהדולפין סגול
לדעת הפוסקים שלךעברי אנכי

לכי לרב עובדיה הוא יגיד לך חובה

לכי לרב וואזר הוא יגיד לך חובה

זה מאד תלוי פסיקה.נפש חיה.
אם כבר אז גם לי יש שאלהללהלהלה

טייצים שרואים מהחצאית למשל תחרה, בורדו, שחור וכו

מותרר? כמובן שזה לא גורם שהחצאית תהיה מעל הברך..

אני הולכת אם חצאיתץ עד הברך ובאללי יותר כזה..

גרביים זה יותר מדי קשה לי לעכשיו אז חשבתי להתחיל עם טייצים.

נראה לכם שזה יותר צנוע מאשר בלי? או שההפך? שזה פחות צנוע טייץ מתחת לחצאית? מישי יודעת דעת גדולים? ומקור?

תודה רבה!

עדיף לשאול רב או רבניתעברי אנכי

ואם הם מכירים אותך זה בכלל בונוס

 

הם יוכלו להסביר לך הכל, ואם הם מכירים אותך הם גם יוכלו לייעץ לך את הדבר הנכון ביותר עבורך.

 

אשרייך!!!

השאלה רלוונטית גם לגבי..רוח טובהאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך