הרבה זמן שאני מנסה לברר לעצמי איך צריך להתלבש..
אם צריך לשים גרביים, עד איזה אורך מדויק חצאית\עד הרגליים
מה עדיף חצאית ארוכה או חצאית עד הברך וגרביים?
אם זה בסדר חצאית עד הברך בדיוק וכו'
אשמח לתשובות ומקורות
הרבה זמן שאני מנסה לברר לעצמי איך צריך להתלבש..
אם צריך לשים גרביים, עד איזה אורך מדויק חצאית\עד הרגליים
מה עדיף חצאית ארוכה או חצאית עד הברך וגרביים?
אם זה בסדר חצאית עד הברך בדיוק וכו'
אשמח לתשובות ומקורות
חולצה- צריך מינימום עד המרפק, ואם מנהג נשות המקום ללבוש חולצה עם שרוולים עד כף היד- כולן חייבות בזה.
חצאית- כמעט כל הפוסקים אומרים שצריך עד הקרסול, קשה להקל בזה ולשים רק עם הברך, מי שבכל זאת מקלה עד אחרי הברך, מותר לה לסמוך על ההיתר הזה רק במקום שכולן סומכות עליו, אבל אם נשות המקום הולכות עד הקרסול גם היא חייבת.
לדעתי לא תמיד אפשר לומר שלפי המקום כי נגיד אני גרה במושב לא כ"כ דוס אפשר להגיד לא דוס בכלל ואם אני אלך לפי המקום ממש לא יהיה כדאי באתי להאיר לא להעיר..
ב"ה אני לא הולכת כמו כולם אני ממש מקפידה ואני ממש שמחה בזה אין על הקב"ה איך שהוא פשוט נותן לנו כוחות מטורפים!!
זה לא קל במיוחד במושב שאני גרה..אבל ב"ה בזכות זה שאני גרה פה כבר אישה אחת התחילה לשמור שבת ועוד חילת אחת מתחילה יותר להקפיד על צניעות היא בקשר איתי ושואלת אותי שאלות..ב"ה
איזו זכות!!חידושעד הקרסול.
החפץ חיים הצטער על זה..
אולי דווקא היה מצטער על זה שפירשו את דבריו לא נכון וגרמו למכשול, כמו שכתבתי כאן
למה הוא הצטער על זה?
התורה מצווה לכסות את השוק שברגך, אך בחז"ל יש מחלוקת מה נקרא השוק-
מכף הגל ועד הברך, או מהברך ומעלה.
למעיישה-
מצווה עלינו לכסות עד מתחת לברך, והמהדרים- ובינהם בעיקר ספרדים- ילכו עם חצאיו/ גרביים המכסות עד כף הרגל (כידוע לי לכסות את הכף רגל ממש- אין חובה- ז"א חצאית ארוכה+ שורש וגרביים וכו').
אך מה שצרייך לשים לב- שלא נגזים ונהיה ממש שונים בנוף.
זה נכון שהתורה מכתיבה את אורח חיינו, ולא הסביבה/ המגזר. אך ממה ששמעתי מהרב שליט"א שבמקום שהרוב לובשים מכוסה עד כף הרגל- תלכי גם את, ובמקום שהולכים עד הברך- אפשר כך/ כך- רק צריך לשים לב שלא מתחלל מכך שם ה' ח"ו, ושמקבלים את זה בצורה יפה, ולא כועס על כך, ושאין בעקבות כך מריבות וכו'...
ושאנו לא עושים את עצמינו יותר "צדיקים" ע"י לבישת מלא שלים למינהם, וערמות מטפחות וכו...
בהצלחה צדקת!!!!!!!
כתוב בגמרא שצריך לכסות את השוק. על זה אין חולק.(תלמוד בבלי ברכות כד.)
כידוע, השוק הוא החלק שבין הברך לקרסול. כך מוכח מעשרות מקורות בתנ"ך ובחז"ל.
כמו שמישהו פה כתב, יש כאלו שהבינו שהחפץ חיים סבר ששוק זה רק מה שמעל הברך. אבל כולם חלקו עליו, וחוצמזה כנראה שגם הוא בעצמו לא התכוון לזה בכלל. כך שאם תחפשי תמצאי מי שיגיד שמותר, אבל את באמת מחפשת לקיים את רצון ה' ולא רק לסמן וי - אז חצאית ארוכה עד הקרסול.
כי קרוב מאוד לוודאי שחיוב גמור לכסות את כל הרגל.
והאם חצאית ארוכה או גרביים? ברור שעדיף חצאית ארוכה, שמכסה את הכל, ולא רואים את צורת הרגל. גרביים זה קצת כמו ללכת עם בגדים צמודים, שזה כידוע לא כ"כ צנוע.
@רוח טובה, אמנם לפעמים הצניעות היא ניסיון קשה, אבל לפי מה שכתבת חשוב לך ללכת לפי ההלכה, ומן הסתם תעמדי בזה.
אצל החרדים משום מה מלמדים את הבנות ללכת עם חצאיות קצרות עד הברך וגרביים, וזה בהחלט דבר תמוה מאוד (דווקא אצל ציבור שמגדיר את עצמו דווקא כמקפיד ומהדר...?..)
בהצלחה
ואשרייך. חז"ל הפליגו מאוד בגודל מעלת הצניעות והשכר שזוכים בו בזכותה בעוה"ז ובעוה"ב.
מצרף קישור- האם בנות צריכות ללכת עם גרביים? | שאל את הרב
מפשט דבר המשנה ברורה משמע שהוא היקל בזה.
הרציה הצטער על הפסק הזה מאוד מכוון שזה פתח כמה קולות. ובעניין חמור כזה.. ראוי להחמיר.
אני רואה שענו לך פה הרבה תשובות, אז אין טעם שאענה גם כן.
יהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידינו.
אמן.
רוח טובה, שיהיה לך בהצלחה. אשרייך. 
תראה מה שכתבתי פה לא רוצה לפתוח פה דיון על זה, אבל - לקראת נישואין וזוגיות
וחוצמזה, גם פוסקים לפעמים טועים, עם כל גדולתם. זאת לא חכמה ללכת ראש בקיר ולהגיד "ככה כתוב אז ככה אני עושה"
אדם צריך לברר עד היכן שידו מגעת
בדקת את הנושא במקורות? הבנתי ממך שלא. אם תעשה את זה, תראה שכל המקורות מורים אחרת. וכיוון שאין דרכו של המשנה ברורה לחלוק על כל אלו שלפניו אפילו בלי לציין ולהסביר זאת, קרוב לוודאי שהוא לא התכוון לזה. ראית פעם את המשנ"ב הזה בפנים? תפתח ותקרא היטב.
חידוש
כבתחילההיה לך גם ספקות בעניין הזה? עזר לך?
באמת גם משהו מעבר לנושא הזה.
כלומר ההתייחסות הנכונה באופן כללי לתורה ולמצוות. לא לחפש לסמן וי שכתוב באיזשהוא מקום שזה מותר, אלא לחפש באמת לקיים את רצון ה'.
כמו שאם עשרים רופאים יליצו למישהו למשל לעשות ניתוח ובלי זה הוא מסתכן, ורופא אחד יגיד לו שהוא לא צריך.
הוא יכול לומר ''אני סומך בשעת הדחק על דעת יחיד של הרופא שאמר שלא צריך", אבל במציאות זה לא יעזור לו, כי כנראה שככה באמת חייו יהיו בסכנה. כי המציאות היא כנראה שהוא כן צריך, אז לא יעזור שאחד אמר לו שלא.
אותו דבר לגבי בירור ההלכה. כמו שאף אחד לא יסמוך בעניין הבריאות שלו על יחיד מתוך עשרים, ככה גם בשמירת ההלכה, מי שרצון ה' חשוב לו לא פחות מהבריאות שלו - יחשוש לדעות המחמירות ולא יסמוך על אחד בודד שמיקל (ולא בטוח בכלל שהוא היקל).
התורה וההלכה זה עניין שלנו, רצון שלנו, ולא משהו חיצוני שאנחנו צריכים לסמן עליו וי ולחפש להקל.
ושמח שזה עניין אותך, @כבתחילה
אשרייך
איפה בדיוק הוא מסביר?
ואיזה ראשונים?
(ומאיפה ההחלטיות?
)
-כי אני הולכת תמיד עם גרביים ועם חצאית שתמיד עוברת את הברך אבל לא תמיד היא עד הרצפה... ולא חשבתי אף פעם שאולי גרביים זה צמוד...
לא הבנתי מה הקושיה
גם אני כתבתי שזו חובה... 
כלומר לא בטוח ככ שאפשר לסמוך ולהקל..
א. כי לסמוך על יחיד מתוך רבים, בכמות ובאיכות, זה נגד ההיגיון.
ב. כי גם לא בטוח שיש בכלל אפילו יחיד שמתיר.
אם יש גרביים, כן. לא אמרתי שאסור
כתבתי בעיקר נגד ה-חצאית עד אחרי הברך ובלי גרביים
עליך, אשריך - לזכר
עלייך, אשרייך - לנקבה

כי בא אורךאם החצאית היא עד הקרסול לא צריך גרביים ומי שתגרוב גרביים שהחצאית עד הקרסול "תבוא עלייה הברכה" ככה כתוב בקיצו"ש וזה מה שאני עושה כי מי לא רוצה ברכה כמה שהיתי בספק עכשיו אני מאושרת במה שאני עושה וזה ממש לא מפריע לי (אני פשוט שמה זוג גרביים(נילון)חדשות כל יום ומעליהם גרבי קרסול וטבע/בלנסטון) אם את רוצה את מוזמנת לפרטי ואני אגיד לך משהו בנושא..![]()
שצריך גרביים. ומי שלא שמה גרביים "יש לה על מי לסמוך"
נראלי אם הרב עובדיה אומר שמי שלא שמה גרביים"יש לה על מי לסמוך ובקיצוש מי ששמה גרבים "תבוא עליה הברכה אני מדברת כמובן רק על חצאית עד הקרסול..אז כנראה שלא חייב אבל כדאי..(לכן אני גורבת גרביים ואני עם חצאיות עד הקרסול ב"ה)
וחייבת לכסות את השוק והירך בגרביים שאינן שקופות כלל, או צבעוניות, ואין להקל בזה כלל. [קיצור ש"ע עמוד שנג. יביע אומר חלק ו חיו"ד סימן יד אות א]
בספר "אוצר דינים לאשה ולבת" (פרק ס' אות ד' בהערה, מהדורת תשס"ה עמ' תשפ"ה) של בנו הרב יצחק יוסף, הביא פסק הלכה מאביו לעניין לבישת גרביים לנשים: "ובתשובה כתב יד לאאמו"ר שליט"א האריך בזה, והעלה דבוודאי ראוי ונכון לכתחילה ללבוש גרביים בכל אופן, ומכל מקום המקלות בזה מסיבה שהיא, יש להן על מה לסמוך".
אני נגיד הולכת עם חצאיות עד הקרסול-עד הרצפה וגרביים שקופות ומעליהן גרבי קרסול זה אומר שרואים רק את הגרביים הלבנות ואת החצאית אני לא חושבת שיש בעיה עם זה (אני שמה את הגרבי נילון\גרביים שקופות כי ההורים שלי ביקשו ממני וזה עושה להם נחת רוח וגם זה מוסיף ברכה ,ב"ה)
דוגרי..יותר חם ופחות יפה...אנחנו צריכים ללכת לפי ההלכה אבל גם להיות יפים אבל אולי יגיע יום ואם זה הדרך הנכונה אז בעז"ה..
על טעם וריח אין מה להתוכח מה שכן לא רואים לי את הרגל כי אני עם חצאית עד הרצפה..וגם עם הגרבי קרסול הלבנות..
כבתחילהצדקת אשרייך![]()
![]()
אתה אומר שצריך גרביים?
ואני מאוד רוצה את זה.
אבל מה אתה חושב לגבי החצאית??
או רב שהולך בדרכו מה כדאי מה עדיף מה הכל.
אבל בעיני צניעות זה דבר מאוד מאוד חשוב.
אני אגיד לך גם למה.
כי.. כשאדם מסתכל מיבחוץ על המשפחה. זה דבר שמאוד מאוד משפיע. כי..
מלא משפחות לאבא יש זקן. אז מה. גם לתייש יש זקן.
מלא משפחות הילדים הולכים לבית כנסת..
אמ.. זה בעצם הדבר שבאמת מאוד מראה על המשפה דברים.
כאילו.. אצל החרדים כולן ככה ב"ה.
רק מעניין אותי מה הוא יגיד על החצאית. על האורך.
לאיודע.
מעניין 
אני די לא דואג להסתיר את זה.. כבר חצי פורום יודע עלי..
בגדול.. בגלל השיטת לימוד הייחודית שם שאין בשום ישיבה דתל אחרת.
כאילו.. זה לא שאני רוצה ישיבה חרדית דווקא. זה שאני רוצה ישיבה מאוד מסויימת.. ו..מלעשות. הם חרדים. הבנת?
אידאולוגית הישיבה הספציפית הזאת לא קיצוניים בכלל.
הרב מאזוז אם את מכירה. אלי ישי..
בעיקרון אם עומדים על הדעות אפשר למצוא ישיבה מצוינת ולא חרדית..רגע אתה חרדי עכשיו? לא הבנתי..
באלי לעבור. ההורים בכלל לא יסכימו על לשמוע דבר כזה
.. הם רוצים שאהיה פיזקאי..
שוב. בישיבה שם נניח לא אומרים תחנון ביום ירושלים וכו וכו. כן. הם לא אנטי ציונים. הם כמו הרב עובדיה.
השיטת לימוד. יש המון ישיבות דתל ברמה גבוהה מאוד. אבל השיטה. הדרך של הלימוד שונה.
אתה דתי לאומי?מתנחל?דתי לאומי חזק?
עברי אנכיכרגע דתל. משפחה די לייט. אני יותר חזק.
רוצה ללכת לשם. למקום הספציפי הזה ללמוד בו.
מניסיון מי שבא מפחות דוס הולך להכי חזק זה קרא לאבא שלי הוא היה לא דתי וב"ה חזר בתשובה ולכן הוא עם כיפה שחורה אבל אני חושבת שהכי טוב דתי לאומי חזק כי חרדים לא נלחמים על הארץ שלנו!!!אז צריך להיות דתיים חזקים ולשמור על הארץ שלנו ולא להיות דתיים לאומי שחושבים שהם דתים
עברי אנכי
חידוששמוכיחים שדברי חז"ל "שוק באישה ערווה" זה על מה שמתחת לברך, שחיייבים לכסות-
https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=957929174304649&id=363684413729131
לסמוך...
דונו לזכות
רוצה אותך!!
מילי דשטותא
נפש חיה.האולפנה משקפת מה שהיא חושבת ואם את לא הולכת בדרך של האולפנה אז..אממ
חצאית 7 שמיניות עם גרביים או חצאית עד הרצפה ולא חייב גרביים אני עם גרביים...
ב"ה
משיח!!!לכי לרב עובדיה הוא יגיד לך חובה
לכי לרב וואזר הוא יגיד לך חובה
טייצים שרואים מהחצאית למשל תחרה, בורדו, שחור וכו
מותרר? כמובן שזה לא גורם שהחצאית תהיה מעל הברך..
אני הולכת אם חצאיתץ עד הברך ובאללי יותר כזה..
גרביים זה יותר מדי קשה לי לעכשיו אז חשבתי להתחיל עם טייצים.
נראה לכם שזה יותר צנוע מאשר בלי? או שההפך? שזה פחות צנוע טייץ מתחת לחצאית? מישי יודעת דעת גדולים? ומקור?
תודה רבה!
ואם הם מכירים אותך זה בכלל בונוס
הם יוכלו להסביר לך הכל, ואם הם מכירים אותך הם גם יוכלו לייעץ לך את הדבר הנכון ביותר עבורך.
אשרייך!!!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!