ועידהבניעקיבא
עבר עריכה על ידי בניעקיבא בתאריך י"ז בניסן תשע"ח 20:56

יש צירים בקהל?

אניישי ק

אב ללא יודע אם עדיין רלוונטי כי כבר אי אפשר להשפיע. לפחות לא דרך הועידה

למה כוונתך?בניעקיבא


שאלת אם יש צירים בקהלישי ק
שאלת אם יש צירים. עניתי שאני הייתי ציר הועידה אבל היא כבר נגמרה אז אתה יכול לשאול על הועידה אבל כבר אין לי איך להשפיע בקשר אליה
נכון, אבל זה היה בשביל שאלות ההמשך...בניעקיבא

שאלתי בסוף הוועידה, אז ברור שלא ניתן להשפיע על הוועידה עצמה.

 

אבל שאלתי, כי הייתי רוצה לדעת האם הרגשת שהשפעת על הוועידה עצמה? על התנועה?

גם מבחינה אישית, אבל גם מבחינה כללית - האם הנוער אמר את דברו והתנועה תענה לזה?

הרבה שאלו את זהישי ק

תשמע, זה שאלה באמת טובה. האם הועידה הזאת שווה משהו, האם היא מתנהלת כמו שצריך ומשפיעה בכלל?

אני אגיד לך מה אני הרגשתי. קודם כל מאד התלהבתי מהחבר'ה שם- ממש לא כולם היו בדעה שלי בהרבה נושאים אבל כמעט כולם ידעו להגיד את דעתם בצורה ברורה ומנומקת. הם באמת האמינו במשהו. בכל החלטה שעלתה הם חיפשו את המטרה שלה ומה אולי היא מפספסת. אני יודע שממש לא כל ההחלטות יתבצעו ע"י הנהלת התנועה למרות שיש כאלו שמנסים ומוותרים עליהם אחרי כמה זמן. אבל קודם כל זה בירור כיוון- בסוף התנועה מורכבת מסניפים ופעילים ולא מחברי ההנהלה הארצית, וכשמגיעים 500 פעילים ומדברים 3 ימים על "מה התנועה צריכה" זה קריאת כיוון, שאם הצירים יחזרו למסגרות שלהם ויפעלו לביצוע ההצעות בצורה מסוימת ואפילו סתם להעלאת הנושאים לראש של אנשים זה מאוד ישפיע ובעצם ידאג לכך שכל 4 שנים אנשים יתאפסו חזרה על הדרך הנכונה. אבל בתכלס ההשפעה- התנועה מתקדמת, זה ברור. החבר'ה המבוגרים יותר שהיו בועידה אמרו לי ובכללי שבועידה הזאת עלו ועברו הכי הרבה הצעות שקשורות לתורה אי פעם וזה מראה על התקדמות משנים קודמות. התנועה משתפרת לאט בכל תחום ונהיית יותר אידיאלית באופן יחסי. 

מה שלדעתי צריך להבין שאי אפשר חזור הביתה אחרי הועידה ולחכות שיוקמו מחלקות במחוזות ושההנהלה הארצית תקים מחוזות. אנחנו אנשים בוגרים ויכולים להשפיע ואם נבין שאנחנו יכולים לגרום לשינוי- או בסניפים שלנו, לפעול לביצוע ההחלטות (וברובן זה אפשרי) או להציע לרכזים לעזור מבפנים ולפעמים הם ישמחו. תתרמו מעצמכם ותהיו מנהלים של הפרוייקטים והתהליכים ותראו איך הכול נבנה מול העיניים. 

זו דעתי. מקווה שעניתי.

מה שמטריד אותיבניעקיבא

לפחות מהחוויות שלי...

האירוע של הוועידה הוא אירוע מאוד מרומם. חוויה מאוד מיוחדת.

אבל, ישנם שלושה תחומים שמטרידים אותי.

 

א. האם הרגשת שאתם מאשרים הרבה דברים בלי לדון?

לדוגמה, הצהרות כלליות, מינוי חברי מליאה וכו'.

 

ב. אבל עד כמה זה מצליח להיכנס ולחדור הלאה?

האם אי פעם שמעת על ועידה (לפני הועידה הזו)?

לחלופין, האם שמעת פעם על החלטת ועידה כלשהי?

או אולי ראית אי פעם החלטת ועידה שמיושמת?

האם הרבה הצעות זה טוב?


ג. האם קריאות הכיוון הללו מצליחות להגיע גם לסניפים?

או, אולי, האם הסניף שלך עשה ועידה סניפית? האם שם קרו דברים דומים?

 

מקווה שבעז"ה אצליח לענותישי ק
אני אקדים ואומר שיכול להיות שיצאתי מהועידה קצת יותר מדי אופטימי טמתלהב ממה שאני אמור להיות.
א. במידה מסוימת זה נכון אבל לא ממש: התרשמתי מאוד מחדות האבחנה של החבר'ה, שבכל החלטה והצעה, כולל הקריאות הכלליות, היה מה להגיד ולהתנגד.
גם הקריאות הכלליות- לפעמים הנוסח או בהבלטה של דברים לא הייתה מתאימה או קשורה לפי חלק מהאנשים אז יצאו נגד. אבל בסוף במבחן ההצבעה אני יכול להעיד על עצמי שלא מספיק חשבתי על המשמעות של ההצעות ולפעמים לחצתי אוטומטי בעד.
בקשר למינוי חברי מליאה- אין ך באמת אופציה ויכולת לאשר חברי מליאה, רוב מוחלט של הצירים לא שמע את השמות שלהם לפני זה ולא יודע מספיק מי הם ומה הנהלת בנ"ע רוצה, כך שהאישור בועידה הוא לפרוטוקול בלבד.

ב. אתה שואל פה את השאלה שכולם שואלים: מה זה משפיע? זה לא בזבוז זמן?
אני אגיד את דעתי ואת מה ששמעתי: חד משמעית זה לא קורה שמיד בסוף הועידה מוקמת ועדה בהנהלה על כל החלטה ואחראית על יישומה. ממש לא. צריך לזכור שלפעמים קצת חיים בסרט ו/או לא מודעים לשיקולים ומגבלות בהצעת והעברת הצעות ולכל בפועל כשמנסים ליישם זה לא עובד. לדוגמא בועידה הקודמת עברה הצעה לתפקיד לשמיניסטים- מעולה לדעתי. התמנה רכז ארצי לזה, קיבל תקציב, ניסה לעבוד שנה וחצי ופשוט לא היה לו עם מי לעבוד והעסק נסגר.
האמת שלא שמעתי על הועידה ממש לפני זה, אבל אז הייתי חניך בשבט מעפילים אז זה לא מוזר בכלל. דווקא הועידה כן מפורסמת, בעיקר השנה עם הוואצאפ.
בהחלט ראיתי החלטה מיושמת, כמו שדרוג צוותי נחשון, יום הוקרה לפצוע צה"ל, הקמת רובע נפרד במחנות. ואני מאמין שהרבה החלטות מהועידה הנוכחי גם יבוצעו בשנים הקרובות.
הרבה הצעות זה בעייתי, זה גורם לנו לכבוד בסרט נע ולא לחשוב באמת מה רוצים לשנות. צריך להגדיר יותר טוב את הצרכים ולהגביל מספר הצעות.

ג. הדבר הכי משמעותי שהבנתי בועידה הזאת- לא מחכים שיקרו דברים, אלא פועלים בתוך הסניפים, מדברים עובדים ישירות עם רכזים. אם היה שיישמו הכול רק כי עברה החלטה מעט מאוד יקרה. מגיעים לסניף אחרי הועידה, באים לחב"ב ולצוות ומציג להם את ההחלטות ורואים אם זה רלוונטי אלינו, מה צריך לשנות אצלנו ואיך. רק שינויים מלמטה יעבדו ויזעזט משהו.
?לא הבנתי תשאלהמילי דשטותא


אני, אבל בכל רגע עומדים לשמן אותי כך שאיני יכול לבואהגיגים בע"מ


אני, אבל בכל רגע הוא עומד לצאת כך שאיני יכול לבואהגיגים בע"מאחרונה


לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך