ב"ה בס"ד
"וזכנו לקבל קדושת חג העצמאות, שנזכה להתדבק ולהתחבר אל שכינתך הקדושה, אל הנשמה של המדינה שלנו, המופיעה בעולם, שנזכה שמתוך ההתחברות וההתדבקות שלנו בשכינה, תתחדש לנו עבודת התפילה, עסק התורה הקדושה, עשיית מצוותך, וכל חלקי עבודת השם, אמן כן יהי רצון"
על מנת להבין מדוע "הקמת מדינת ישראל היא התחלת הגאולה" צריכה הבנה יסודית להיות ברורה לכל אחד ואחד מישראל - "יש נשמה למדינה"
ונבאר את כוונתינו, ישנה מציאות רוחנית שמימית, שכוללת במהות אחת את כל ישראל, הנקראת "כנסת ישראל" מלשון ש"כונסת" את כל ישראל לכדי מהות אחת,
ומתוך שאותה מהות קדושה החלה להופיע בעולם, נוצרה גם מדינת ישראל המעשית-החומרית, היינו שמדינת ישראל היא רק התגלות מצומצמת של אותה מהות נשגבה (ע"פ מאמר "נשמת הלאומיות וגופה" שבספה"ק אורות, ועוד מקורות רבים),
ולאור הבנה זו, נשכיל שלא רק בגלל שבהקמת המדינה השתפר "מצבינו החומרי והביטחוני", אמרו גדולי ישראל שהיא התחלת הגאולה, אלא משום שהקמת "המדינה המעשית", היינו העליה לארץ ישראל ועבודת החקלאות באדמתה עד כדי הקמת מדינה על כל מטלותיה ובראשם הצבא, היא רק ביטוי והתגלות מצומצמת, של מהות המדינה, של נשמת המדינה, היינו הופעת הישות הרוחנית הקדושה הנקראת "כנסת ישראל" בעולם, ועל הופעת האור העמוק והקדוש הלזה בעולם, אמרו גדו"י גאוני עולם וקדושי עליון, ובראשם תלמידי מרן הראי"ה קוק - שהקמת המדינה היא "ראשית צמיחת גאולתינו", אשר לה חיכינו זה כ-2000 שנה (וזאת משום ש"כנס"י היא אור השכינה" - כמש"כ הראי"ה קוק באורות ישראל, ובאדמוה"ז בתורה אור, ובאורה"ח ועוד, והגאולה כנודע היא חזרת השכינה לציון הוי אומר התחלתה הופעתה בתוך העולם, וכדברי הרמח"ל שהגאולה היא גילוי שם הויה, ושם הויה היינו הארת השכינה, ואומר הרמח"ל שהופעתה בעולם היא הגאולה, ומתוך כך אמרו אותם גדול"י כשמתחילה הופעת כנס"י בעולם הוי אומר הופעת אור השכינה בעולם הוי התחלת הגאולה),
ועל כן העניין של "יום העצמאות הקדוש", אמרו אותם קדושי עליון, הוא שמחה על הופעת השכינה בעולם!!, ונצטט מלשון שיחות מרן הרצי"ה זי"ע ליוה"ע: "צריך להרבות בשמחה בחג העצמאות, שמחה על גילוי השכינה ושיבת ציון.." וכוונת דבריו שיש לשמוח ביום העצמאות על הנשמה ועל הגוף, "על הנשמה" - על גילוי השכינה, "על הגוף" - על שיבת ציון שגולת הכותרת שלו היא הקמת המדינה, וכן מבואר ברוחב ובעומק במאמר שבספה"ק "לנתיבות ישראל" ח"א הנקרא "לתוקף קדושת יום עצמאותינו",
ו"קימעא קימעא", כלשונו של הירושלמי, ילך האור ויתגבר עד שכולם יכירו בהגעת הגאולה,
והוסיפו תלמידיו הקדושים של הראי"ה קוק זיע"א, שכל ענינה של תורת הראי"ה קוק, הינה להביאנו להתוודע אל הופעת השכינה מבחינה רגשית נשמתית, ולהבין את התחדשות הופעתה בעולם מבחינה שיכלית (הרב הנזיר ביומנו כתב בזה"ל "הרב הוא נשמת התחיה" היינו המביא להתוודע אל נשמת התחיה הקדושה, וכן עולה משאר תלמידיו הקדושים),
ואשרינו שזכינו שכיום ישנם מאות בתי מדרש ארץ ישראליים שהולכים לאורה של תורת הראי"ה קוק (ולפי הדרכת הראי"ה -הם משלבים גם תורות אחרות, כסיפרי חסידות על גווניהם השונים - מה שיוצר את "החסידות הארץ ישראלית" כדוגמת הישיבות הקדושות שבי שומרון, רועה ישראל, רמת גן, רמת השרון ועוד, וכספרי תלמידי הגר"א - מה שיוצר את "הליטאיות הארץ ישראלית" כדוגמת הישיבה הקדושה הר המור ובנותיה, ועוד), שכל החוסים תחת כנפיהם ומשייכם עצמם אליהם, מלאים באור עמוק מאוד ופנימי, בהארה בהירה שממלאת את כל הנשמה, ומשפיעה על כל חלקי עבודת השם, תפילה - מאירה יותר, תורה -בהירה יותר וכן על זה הדרך, וכדברי הרב קוק: "אם התחיה הלאומית לא תחדש לנו הארה בתפלה, הארה בתורה, הארה בדרכי המוסר והקשבת האמונה, איננה עדיין תחיה אמתית"
ובעז"ה אותה דרך הקודש, תלך ותתחזק לטובת כל ישראל וכל העולם

