איך להתייחס להצעה הזו, האם לפסול (היא מאוד דוסית ומבית חזק)? האם זה באמת משפיע לרעה כמו שאומרים שסביבה רעה משפיעה? וגם היא בחורה צעירה ונאה ביותר, אין מה לחשוש מזה שהיא בקשר יומיומי עם תיכוניסטים חילוניים...?
הבחורה מלמדת בתיכון חילוניפוטפוט
אני פוגשת הרבה מורות דתיות וחרדיות בבתי ספר חילונייםבת 30
דוקא עם הזדמנות להשפיע קצת יידישקייט במקום שחסר..
מעניין לדעת למה היא בחרה דווקא בתיכון חילוניכשמש וכירח .
וזה לא שהיא בהכרח בקשר קרוב אליהם. אבל עדיין, זאת עבודה לא פשוטה.. אולי היא באה ממקום שרוצה לשנות ולהשפיע. אולי זאת ההצעה שהכי מתאימה בינתיים ועם הזמן תעבור למקום אחר.. רק היא תדע לענות על זה.
ואם היא מבית חזק אז עדיף להיפגש ובאמת לבדוק מולה.. בהצלחה!
הרבהy101
לדעתי תפגש איתה ותראה.....44444
יש תיכונים חילונים עם לא מעט יורים דתיים ומסורתיים.
ה'.מור ולבונה
אתה כותב שהיא מאוד דוסית אז הרמה התורנית כנראה לא תהווה בעיה,
באמת מפריע לך שהיא מלמדת בבי"ס לא דתי?
לא מבינה למה לחפש פגמים כשאין כאלה.
החבר'ה האלה לא זכאים למורה איכותית? למורה עם ערכים תורנים בנוסף לכל?
למה לצמצם את התורה וחיי התורה לד' האמות של הציבור חובש הכיפות?
למה משתמע שאדם שיוצא קצת מהנורמה (ללמד בביס דתי) הוא פחות ............?!?!?
לשאלתך, יוצאים לדייט כדי ללמוד מיהו האדם על כלל הוויתו.
אתה שואל שאלה שהתשובה עליה תינתן לך אך ורק במהלך הדייטים.
אם אתה מסוגל לצאת עם בחורה שלא באה מבית דתי קלאסי ו/או לא הולכת במסלול חיים של דתייה קלאסית, למה לא לצאת?
ואם אתה לא מסוגל, אז באמת שאשמח להבין למה ומה כ"כ מרתיע.
מוסיפהבת 30
גם בגלל השליחות וגם בגלל הנוחות...
באולפנות יש דרישות מאוד גבוהות ואינטנסיביות ממחנכות בפרט וממורות בכלל. בתיכונים חילוניים זה אחרת.
מעניין אותי לדעתכשמש וכירח .
זה מאתגר אבל מי שמגיע חזק, לא מושפע. אדרבה, משפיע טוב בע"הנפש חיה.
ואי אשרייךכשמש וכירח .
אשראי
.....סתם. ברוך ה.נפש חיה.
גם וגם
והוא ישמיענו
חרבונה זכור לטובנפש חיה.
חחוהוא ישמיענו
אני ממש לא יודע אם אפשר להקשיב לךדור =(
אפרטפוטפוט
ראשית אני מתפלא איך הרבה מאוד מבינים אותי.
(אומרים שהיא דוסית. השאלה איזו דוסית. ולפי התרשמותי היא מחפשת יותר איש מעשה מאשר אברך)
1. כמו שכתבתי, אצל בחורים חילונים בתיכון הראש לא כ"כ נקי בלשון המעטה, ויש חשש היאך יראה הקשר שלה איתם? הרי מורה צריך להכנס לליבם של התלמידים. הבחורה הספציפית הזו היא עם כישורים חברתיים מאוד מפותחים וחוש הומור, וזה מצוין, אבל כנראה היא לא תוכל להמנע מלהשתמש בהם עם הבחורים... ועוד כמו שאמרתי היא ממש יפה... החשש הוא שיש לה פתיחות יתר.
2. אין לי מושג איך זה מסתדר עם ההלכה שבחורה לא תלמד רווקים (עיקר הדין כתוב ברמב"ם הל' איסורי ביאה כב,יג. למדתי בעיון את הסוגיא, לא אכנס לדיון בנושא כאן).
אני יכולה לנסות לענות לך?נפש חיה.
כןפוטפוט
בבקשהדור =(
יקח לי כמה דקות בשביל לכתוב בנחת.... סליחהנפש חיה.
עדיין לא התחלת? אוקי...דור =(
הנה. אני כאן. אז ככה אני אענה לפי הסעיפים-נפש חיה.
ראשית אני מתפלא איך הרבה מאוד מבינים אותי.
(אומרים שהיא דוסית. השאלה איזו דוסית. ולפי התרשמותי היא מחפשת יותר איש מעשה מאשר אברך)-פשוט שיש כאלו שמכירים קצת את המציאות הזו.... לכן משתדלים ומנסים להצליח להבין אותך ולתת תשובות שיענו לך...
1. כמו שכתבתי, אצל בחורים חילונים בתיכון הראש לא כ"כ נקי בלשון המעטה, ויש חשש היאך יראה הקשר שלה איתם? הרי מורה צריך להכנס לליבם של התלמידים. הבחורה הספציפית הזו היא עם כישורים חברתיים מאוד מפותחים וחוש הומור, וזה מצוין, אבל כנראה היא לא תוכל להמנע מלהשתמש בהם עם הבחורים... ועוד כמו שאמרתי היא ממש יפה... החשש הוא שיש לה פתיחות יתר. -אני חושבת שעם כל הפתיחות היחסית כלפי הנוער שם, ללא ספק שהיא משדרת עוצמה וחוזק (יעיד עליה הרצון להקמת בית תורני! ) היא תשפיע על הסביבה. תשתמש בכישוריה החברתיים, אבל בחכמה היא תדע לשים גבול ולהתנהג בצורה שמייקרת אותה, דווקא המקום "מכריח" לשמור על יחס חיובי כלפי התלמידים, ויחד עם זה לשמור על היצמדות לאורח החיים ולהווי הדתי. כמובן שהגורם הבולט ביותר, זו הדוגמא האישית שהיא מהווה לתלמידים ולצוות שאינם דתיים.
2. אין לי מושג איך זה מסתדר עם ההלכה שבחורה לא תלמד רווקים (עיקר הדין כתוב ברמב"ם הל' איסורי ביאה כב,יג. למדתי בעיון את הסוגיא, לא אכנס לדיון בנושא כאן). - ואם היא הייתה מלמדת בחורי ישיבה ומגישה לבגרות במתמטיקה, לדוגמא? אין הבדל.
(רק הערה שאני מכירה הפוך. שלא יימצא מלמד תינוקות רווק משום אימהות הילדים)
3. אני מוסיפה - לדעתי לא כדאי לפסול ולא כדאי להעלות ספקולציות לגביה.
הכי פשוט זה פשוט לדבר איתה ולהיפגש.
ללבן את הסוגיה הזו בנחת (שטגב, משיקה להרבה סוגיות חינוכיות ואישיות מעניינות מאד!)
ולקבל החלטה מושכלת יותר.
אתה נשמע לי חושש מבית הספר החילוני.... אם זה אכן כך, צריך לדעת לא לפחד מזה. לא לתת לדמיון לעבוד שעות נוספות.
מהשעניתי זה מניסיון (ואני אחת שכן עונה לקריטריון "דוסית עם גרביים") ובאמת מאמינה שהבחורה הזו
יודעת לנתב את כוחותיה בחכמה, ומעשית כדי לשאוף לבית כרצונה (למה היא רוצה איש מעשה ולא אברך? מגוון סיבות ייתכנו. עולה לי 1. פרנסה 2. אופי שישפיע על הבית 3. פשוט, סגנון של תורה ועבודה.
. בהצלחה!
את יכולה לדבר על פתיחות יחסית וגבולותדור =(
זה כמו לומר לא ללכת לגרעין תורניברגוע
אבל יש גם עניין חשוב להשפיע על אחרים ולא להסגר בתוך תיבת נח.
וידוע ההיקש שהרבי עושה מהלכות כשרות- "אידי דטריד למפלט לא בלע"
איפה הגבול?דור =(
ההשפעה על אחרים ע"פ התורה, הוא כזה שאין בו פגיעה רוחנית. יש מספיק מורים חילונים שיכולים לחנך, זה לא שחסר ואז ממילא היה מותר כי אז החיסרון היה גדול יותר.
תתפלא. אבל הרב דוד גרוסמן שליטא מכונה "רב הדיסקוטקים"נפש חיה.
והרבה אנשים חזרו בתשובה, בזכותו.
לא מבינה את האליטיזם הזה.
אין מצווה באה בעבירהדור =(
אז תבינידור =(
ולא, הוא לא סחבק באמת.
מסכים איתך שיש גבולברגוע
לא יודע בדיוק איפה הוא נמצא,
והוא משתנה בין אנשים וסיטואציות.
אבל המחשבה הזאת של להסגר כמה שיותר היא לא נכונה לדעתי.
נכון שיש מורים חילונים, אבל דתיים בד"כ יחנכו אותם לערכים יותר טובים.
בקשר לרב גרוסמן-
הוא הלך פעם לדיסקוטקים,
היום אני חושב שפחות, אנשים מגיעים אליו..
וכשצריך הוא בהחלט סחבק עם אנשים
תראה דוג':
כתבתי מה הגבולדור =(
כנראה שאין בעיה אם הוא הלך לדיסקוטקים אם האווירה היתה כזו (ולא יודע בדיוק גם מה היה)
מסית את תשומת ליבם אליו והוא במרכז העניינים. מה גם שאין בנות.
השאלה היא מתי יש פגיעה רוחניתברגוע
וכמה סיכון מותר/צריך לקחת.
אנחנו חושבים שבללמד בבית ספר אין פגיעה רוחנית, וגם הסיכון הוא לא גדול כ"כ.
(שמתי את הסרטון בשביל העניין של ה'סחבק'..)
איך יכול להיות שהסיכון לא גדול כ"כ אם החשיפה היאדור =(
מה הקשר לנורמה?ברגוע
הסיכון יותר גדול מללכת ברחוב, אבל עדיין לא גדול כ"כ בשביל לוותר על האפשרות להשפיע על ילדים.
אז אולידור =(
תראה, אני הבאתי טעם למה לא (שאנחנו יודעים קודם כל שזה יותר סיכון מללכת ברחוב) מה שאומר שזאת עובדה. אתה רק נצמד לציר של "זה לא גדול כ"כ"- אבל בלי טעם.
צריך להפעיל שכל ישרברגוע
ולשמוע מאנשים בעלי נסיון בתחום.
זהו, אין לי עוד מה להוסיף.
צריך להפעיל שכל ישרברגוע
ולשמוע מאנשים בעלי נסיון בתחום.
זהו, אין לי עוד מה להוסיף.
כל טיפש יכול להבין שללמד בבית ספר חילוני זה יותר סיכוןדור =(
יאללה ביי
שאלה לדור.נפש חיה.
ממש לא צריך להגזים.
'הקירבה אל הדברים הרעים בבית ספר יותר נגישה למחנךדור =(
ציטוט של מי זה? מאיפה?נפש חיה.
עדיין לא מבינה מה הקשר.נפש חיה.
נשמע שלא , או שלא חווית אותו בצורה מעמיקה.
סליחה
אבל נשמע שאתה כותב סטיגמות כאלו
שלא בהכרח מתיישבות עם המציאות שאני מכירה
מה את אומרתדור =(
האם חינוך חילוני לדעתך הוא ראוי על פי התורה?
לא הבנתי.נפש חיה.
לא הבנתי את שאלה 2
ערכתידור =(
אי אי אי....נפש חיה.
לילה טוב.
להאמין?דור =(
שתדעי לך נפשדור =(
אז מי ילמד בביתי ספר חילונים?הפי
אין מספיק מורים חילונים?דור =(
מה עם מקצועות קודש?הפי
במידה ובאמת מדובר על מורה אמיתי וצדיק.
חיסרון הקלקול מהתרבות החילוניתדור =(
זה לא נכוןהפי
זה הענייןדור =(
לא נכוןהפי
זה ילדים נשמות טהורות !! ולך יש אופציה לשליחות כמובן שכל אחד יודע מה הגבולות שלו מי שמסוגל (אני יודעת שאתה לא מסכים עם המילה מסוגל אבל אני כן )
אז הוא צדיק ומתי שיראה שחוצים את הגבולות שלו שיהיה עקשן!!!
כמה כבר יהיה שם?דור =(
לא מסכימה איתךהפי
לא מבין למה את לא מסכימה איתי אבל שיהיהדור =(
אמרתי כמה פעמים במהלך השרשורנפש חיה.
לא מתקלקל כמו שכלי שפולט לא בולע.
מורה שמגיע לחנך ולתת
לא יושפע מהקילקול.
גם לא בבית בושת?דור =(
אתה מקצין בכוונה וזו לא הנקודה בכללנפש חיה.
תוכל לפתוח שרשור אחר נפרד.
למה לא?דור =(
כמו כלי שפולט לא בולע.
יש מציאותבת 30
אני קצת מסתובבת בבי''ס חילוניים במסגרת העבודה ואין חדר מורים בלי מורות דתיות וחרדיות.
אז מה, כולן במצב רוחני גרוע?
וכל המורות שמלמדות רק באולפנה הן סופרצדיקות?
נו...
בינינו. היום כשהכל נמצא במסך הקטן שביד, הסביבה היא ממש לא היחידה שקובעת.
לא יודע מה את רוצה זה כלל לא לכתחילהדור =(
מה כן לכתחילה?בת 30
ואז מה יהיה על עם ישראל?
ויותר גרוע- מה יהיה על הדוסים...
הם יהיו כ''כ מאוימים מאחרים אבל ימשיכו לדבר על אהבת ישראל, ועל כללות ההוויה של עם ישראל, ועל אחדות עם ישראל.
הי הופ לכל הדוסים!!!
בלעבוד (תלוי איפה) הסיכון יותר גדול. בשאר אין מדי אינטראקציהדור =(
אתה עובד עם משוואהבת 30
מי שהולכת ללמד בתיכון - המשוואה שלה שונה.
אולי
חשיפה= בניית כלים להתמודדות
אולי
חשיפה= יכולת להשפיע מתוך תחושת שליחות.
אם יותר לי, אני חושבת שככל שאדם גדל במקום סגור יותר כך הפחד שהחשיפה תגרום לפגיעה הוא גדול יותר.
מי שגדל במקום פתוח וחשוף יותר, גם אם ביתו שלו היה תורני מאוד, כבר פיתח כלים להתמודדות, ולכן החשיפה אצלו לא תגרום באופן אוטומטי לפגיעה רוחנית.
מסכיםדור =(
מי שהולכת ללמד בתיכון, המשוואה שלה כמו של כל עם ישראל.
גרעין תורני מותר ללכת מהסיבהדור =(
זה לא הופך את המצויים בגרעין לפחות חסינים.נפש חיה.
לא אמרתי שלא..דור =(
זה כמו לומר לא ללכת לגרעין תורניברגוע
אבל יש גם עניין חשוב להשפיע על אחרים ולא להסגר בתוך תיבת נח.
וידוע ההיקש שהרבי עושה מהלכות כשרות- "אידי דטריד למפלט לא בלע"
אז ככהנפש חיה.
ב. זה לא נכון לומר שלומדים שם דברים רעים יותר מהרחוב. הרחוב מתנקז אל בית הספר והנוער שאתה רואה ברחוב (אתה רואה נוער חילוני?!- לא צנוע...;)) הוא הוא מצוי בבתי הספר הללו.
מה שמדברים ברחוב- מדברים גם בבית הספר, ההבדל הוא מבחינת הריכוז שלהם. (ברחוב- מפוזרים יותר מבחינה הטרוגנית, בבית הספר- מרוכזים יחד בקבוצות הומוגניות בהתאם לשכבת הגיל).
ג. זה לא דומה לגמרא שאומרת שמי שעובר בדרך פרוצה במקום לעבור בדרך צנועה , נקרא רשע. הרשעות היותר גדולה היא להתעלם מהם ולומר "אני את נפשי הצלתי" כשאני כן יכול לעזור שם. מסכימה שבגלל האתגר, או מי שפוחד- ילך למוסד דתי פרופר. אבל למה לשלול מראש?! ואמרתי כבר שמי שמשפיע חזק- לא מושפע!
ד. מה דעתך על סמארטפונים? אותו עיקרון . מי שבוחר להיצמד לטפל ולעשות אותו עיקר- הוא בבעיה.
לא מבינה את ההסתכלות מלמעלה למטה, וכי אנחנו יותר טובים מהם רק כי אנחנו מתפללים ומברכים ?!?
ברחוב חייבים ללכת אין מה לעשותדור =(
אתה רציני?נפש חיה.
אפשר לדון על זה בשרשור נפרד.
לא הבנתי מה מצחיק אבל בסדרדור =(
הדבקות שלך ב "צנוע/ לא צנוע"
נפש חיה.
לא צנוע לצחוק עם בנים.דור =(
לבכות עדיף?נפש חיה.
ולהגיב לבנות זה צנוע?!יעל מהדרום
כי הגישה שלך מצחיקהוהוא ישמיענו
קצת קשה לי עם הגדרות מעורפלות,מור ולבונה
ההתרשמות שלך זה אחלה, אבל לעיתים אנחנו גם טועים ולכן רצוי לבדוק ולא להסתמך על תחושות בטן בלבד.
מעבר לכך, אישית אני לא חושבת שאדם שחי את התורה בפועל ומקיים אותה הלכה למעשה נחשב פחות אם את רוב יומו הוא מעביר מחוץ לבית המדרש, אבל יתכן שתחשוב אחרת ואם אתה רוצה להיות אברך הכי פשוט לשאול אותה מה דעתה.
אולי היא עוד תפתיע עם תשובה.
1. חששות זה טוב, מראה שהקשר בין הראש לרגש פועל כמו שצריך,
אבל למדתי שכדי להפריך חששות הכי כדאי להתעמת איתם.
במקרה הזה, לשמוע ממנה מה היא חושבת או איך היא חווה את המפגש עם התלמידים.
רק לומר לך שגם אם היא הייתה מלמדת במוסד תורני של גברים- היו דברים מעולם וגם שם מתאהבים במורות.
זה יכול לקרות כעובדת סוציאלית ועוד מגוון תחומים שיש בהם קשר בינאישי.
חשש מובן, אבל תשקול אם בשל אותו חשש כדאי להימנע מלברר.
2. לא בקיאה, אבל גם כאן זאת הזדמנות נפלאה לשמוע ממנה ולבחון מאיזו עמדה בנפש היא קיבלה את ההחלטה ועל בסיס איזו חוות דעת תורנית (אם בכלל) היא קיבלה אותה.
לומר לא לקשר, זה הכי קל והכי נוח
תחשוב האם זה בין הדברים שעליהם אתה אומר לא מתאים לי - כקו אדום שאני אפילו לא אשב דקה עם הבחורה כי זה פשוט חסר סיכוי.
לדעתי אם יש לך קצת אמונה ותקווה בקשר, תבדוק.
בהצלחה ובשורות טובות!
מקסים ! ממש נוגע ללב😌דור =(
אני חושבתהפי
אבל מה פתאום לפסול?
זה אומר שהיא בחורה מעולהזית שמן ודבש
^-^אורות הכתובה
אם היא דוסית ומבית חזקוהוא ישמיענו
מה אכפת לך? תלך לפגישה, מקסימום תכיר עוד בנאדם. ועל הדרך תנסה לברר (לא בצורה ישירה) מה מביא אותה לעבוד במקום כזה.
כמו כל הצעה אחרת.נפש חיה.
לא נרשמו תקלות ברזומה הדת שלי בעקבות זה...
מה עשית כשדיברו דיבורים לא צנועים?זית שמן ודבש
לא התרגשתי מזה, הערתי להם כאדם אל אדם. הסברתי מה כח של מילה.נפש חיה.
שידרתי את מי שאני, לא הובכתי במקום שאין צורך
אדרבה, לקחתי את זה כתצפית- לחוות את הנוער המדהים הזה, מקרוב.
הם ברוב המקרים,
כיבדו אותי וכמעט ולא דיברו גסויות בנוכחותי.
אחד הסיפורים המרגשים ביותר שלי,
קרה מכח ההשפעה שלי כאדם דתי. בסביבה מסורתית.
צריך להבין אגב
כיום בהרבה מבתי הספר החילוניים
יש בהחלט זיקה ליהדות
ברמה זו או אחרת
אבל זו הזדמנות נהדרת
להראות להם מהי יהדות.
תודה.זית שמן ודבש
בשמחה.נפש חיה.
היא אמרה להם שלא יהיו קמצנים ויביאו לה שאכטהשפיפול
כי היא תותחית.
אתה לא היית שם כדי לאשר או להפריך את הסיפור שבזה הרגענפש חיה.

בלי להתפלפל. לברר ולגשת אם מתאים. ככה בעיניי.נפש חיה.
מורה זה לא בת שירות. יש הרבה יותר ריחוקPandi99
הפוך, כמו רבקה אמנו.חסדי הים
דילמהאבנר אייזנר
במקומך הייתי נותן לזה צ'אנס (אני בכללי בעד לתת צ'אנס לכל דבר אפילו למקרים קיצוניים, למעט מקרים חריגים ביותר), אחרי הכל,"40 יום טרם יצירת הוולד נאמר בשמיים בת פלוני לפלוני" - אתה אף פעם לא יכול לדעת מי הנשמה התאומה שלך, ואת מי הקב''ה זימן במיוחד בשבילך, ואם תדחה את ההצעה על הסף ייתכן שפיספסת את הרכבת...
לכן אני ממליץ לפגוש כדי לראות לאן נושבת הרוח ולאן זה הולך...
חוץ מזה שאם היא באה מבית חזק מבחינה דתית - אולי זה לא חכם מבחינתה להכנס לניסיון אבל זה לוקח אותה לקיצון: או שבעקבות זה היא תהפוך לאולטרה דוסית ( פה השאלה אם זה מה שאתה רוצה...) או חלילה לכיוון השני, לכן אני ממליץ לראות לאן זה הולך
מקווה שעזרתי ושלא סיבכתי יותר...
איך דוסית אם יש איסור על זה?הדוכס מירוסלב
ההגדרות של דוסיות, תורניות הפכו לפלסטלינה של ממש 
אם היא באמת כזאת, שאל אותה אם היא מוכנה לקיים את ההלכה
לאיזה איסור אתה מתכוון?בת 30
זה פשט משנה. מוזר שאנשים לא יודעים את זה
הדוכס מירוסלב
המשנה בקידושין: "לא ילמד אדם רווק סופרים ולא תלמד אשה סופרים רבי אלעזר אומר אף מי שאין לו אשה לא ילמד סופרים ר' יהודה אומר לא ירעה רווק בהמה ולא יישנו שני רווקין בטלית אחת וחכמים מתירים".
רש"י שם: "סופרים - מלמדי תינוקות כלומר לא ירגיל רווק עצמו להיות מן הסופרים ובגמר' מפרש טעמא וכן לא תלמד אשה סופרים לא תרגיל עצמה להיות ממלמדי תינוקות".
יש לשים לב ללשון "ממלמדי תינוקות", שתינוק זה אפילו פחות מ13.
יש פה שיעור של הרב אבינר בנושא
http://shlomo-aviner.net/index.php/%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94_%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9E%D7%93%D7%AA_%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%AA_%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D
וכמה קישורים למי שרוצה להרחיב.
מורה בכיתה מעורבת בבית ספר חילוני | שאל את הרב
יש בעיה שמורה בת תלמד בתיכון בנים? | שאל את הרב
האם מותר לי ללמד בנים בגילאי חטיבה ותיכון? - סרוגים
אין לי מושג מאיפה מביאים את ההיתר של שעת הדחק, זה איסור שנוגע בענייני עריות (ואכמ"ל כמה איסורים יש בזה. ההיתר של הרב עמיחי ממש מוזר. "אין אומרים לאדם חטוא על מנת שיזכה חברך" והוא אומר כן), אבל זה לא רלוונטי כאן.
בקישור הראשון מובא הפסק של הרב פיינשטיין שהוא כח דהיתירא גדול והוא פסק שבמציאות של היום (לא שעת הדוחק גדול) לא שייך בכלל:
"בשו”ת אגרות משה (יו”ד ג’ סי’ עג) יש התייחסות מפורשת על תלמידים גדולים. וגם הוא כותב שאין חשש ייחוד, וגם אין חשש להתגרות הן מצד המורה שמבואר בפוסקים שאשה אינה מתגרה, והן מצד התלמידים שיש להם יראה מהמורה. אולם הוא סיים שם שאין להתיר זאת אם לא בשעת הדחק גדול מאד כלשונו. (כוונתו על התקופה ההיא שלא היה שייך למצוא מורים כפי שצויין שם בתשובה). אבל במקרה שהצורך הוא פרנסה עבור האישה ודאי שאין כל היתר כפי שנראה גם מדברי האגרות משה שם."
?????בת 30
לטענתי? בפעם האחרונה שבדקתי אני לא הענקתי את התורה בסיני
הדוכס מירוסלב
ומורה יכולה ללמוד בנות, או בנים מתחת לגיל 9. מה הבעיה?
אז אין הבדל בין ללמד בנים מתחת לגיל 9בת 30
כתבתי משהו על דתיים או חילונים?הדוכס מירוסלב
לא זכור לי ![]()
כי נראה לי שמה שהפריע לפותח- זה העובדהבת 30
הדוכס מירוסלב
אני צריך לכתוב משהו לא נכון כי הוא יצא מנקודת הנחה מוטעית?
לא הבנתי לאן את חותרת.
לא חותרת לשום מקום...בת 30אחרונה
מהכותרת:ונסי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
..שפלות רוח
אני חושב שכל אישה גם אם היא מלאה בתוכן, או חזקה ועצמאית, בסוף צריכה גבר להישען עליו, הנק הייתה שזה שהבחור רגיש, לא אומר שאין אישה שתרצה גבר כזה, אצלו זה יכול לבוא לידי ביטוי ברגישות שלו שביא תחפש אותה בתור מענה וכו. כי בסוף ככה השם ברא את העולם, האישה היא המקבלת והגבר הוא המשפיע, בעולם הבא כנראה הדברים יחזרו להיות כמו אצל אדם וחווה, אבל כרגע המציאות היא כזו.
ולגבי הקללה, שמעתי פירוש יפה ממש, אם אתה בתור בעל תוריד ממנה את הקללה של "ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך" אז השם יתברך יוריד ממך את "בזיעת אפך תאכל לחם" היינו הפרנסה, וזה מסתדר יפה עם "אוקירו לנשייכו כי הכי דתתעתרו" כי ברגע שאדם מייקר את אשתו ונותן לה יחס וממלא אותה בתשומת לב, ממילא כבר היא לא צריכה את "ואל אישך תשוקתך" כי הוא ממלא אותה ביחס, ואז ממילא הפרנסה ברווח ובקלות יותר.
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
לבנותמישהי 1
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר
כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?
פי כמה וכמה כמות יש הפוך?
לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.
אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.
מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך.