תודה לך פרוידכישוף כושל
בס"ד

אני חושבת שהפתרון שמצאת לקנאת ההלוואי-שהיה-לי-איבר-שיש-רק-לגברים-ומסמל-חוזק-בתקופתך פשוט מושלם
כן זה כיפי
אני אוהבת את אמא ואוי ואבוי אני מגלה שאני לא גבר
ואז אני מבינה שגם אמא לא גבר
וכועסת מאוד
איך זה יכול להיות שאמא לא העניקה לי את מתנת הגבריות?
אני מתרחקת מהאמא המסורסת ומתקרבת לאבא בתקווה שהוא יעניק לי משלו
וכשאני מבינה שאבא (כמו כל שאר הגברים) קמצן ולא מתכוון להתחלק בשלו
אני חוזרת לאמא ולומדת ממנה נורמות חברתיות
אבל זה לא הכל!
לא, מר פרויד ממשיך לו
הפיתרון של כל הסאגה הזאת בסוף זה שכשאני אתבגר אני אמצא לי גבר הולם (שהוא לא במקרה גם אבא שלי) ואיתו אני אגשים את עצמי ואלד
כי זאת הדרך שלי כאישה שפלה להשיג קצת רוממות

-עד כאן שירה ממורמרת על פרויד-

יודעים משהו אבל? המוטיב הזה של לידה כפסגה שלי כאישה נמצא בעוד מקומות
הוא נמצא בחינוך שלנו
'תהיו נשים טובות תהיו עדינות יפות שברריות כנועות
תלמדו לבשל כדי שהבעל העתידי יהיה מרוצה'
הכל הכל כדי שבסוף נמצא גבר
אבל הגבר הוא לא היעד הסופי
לא
(והנה לכם הזדמנות להרגיש מחופצים גברים יקרים)
היעד הסופי זה ללדת ממנו
הגבר אמצעי ללידה
ואז אני צריכה להיות אישה טובה שתחנך את הבנות שלה להיות נשים טובות שימצאו גבר טוב ללדת לו ילדות שיחונכו להיות נשים טובות שימצאו וכו
והבנים שאני יולדת? אותם לא מסלילים לחיפוש אישה
להם יש דברים חשובים לעשות
(מודה שבשלב זה אני לא בטוחה איזה צד יותר מעליב
האישה שכל מטרתה להביא גברים שיעשו משהו חשוב ובנות שילדו
או הגבר שכל עניינו עם ההמשכיות זה תרימת זרע)

(אגב
אם נחזור לפרויד
בן שפותר את התסביל האדיפלי (שמקביל לקנאת-הוכולי) יתבגר בסוף למצוא אישה שהיא לא אמא שלו שאיתה הוא יוכל לממש את דחפיו המיניים)(גם זה לא משהו)

זהו |נושם עמוק|
איכסה אנושות בקיצור

בבקשה אל תסקלו אותי חזק מידי
כל מילהציף
ללמוד פרויד זה איכס אחד גדול
הוציאוה ו*****אחיתופל
אז תשמעיפסידונית
התיאוריה של פרויד היא תיאוריה. לא דברי אלוקים חיים
אם כי לקח לי ממש הרבה זמן להבין את זנ.
)הייתי רוצה להכיר אותך אגב)
הסגנון של ההודעה הזאתהנורמלית האחרונה
דומה לסגנון שלך, אני חושבת.
אממ טוב, זאת אניפסידונית
נראה לי
התכוונתי להודעה הפותחת,של כישוףהנורמלית האחרונה
מסקנהסביון
לא ללמוד פרויד. זה איכסה.

(ואגב, יש לי תיאוריה שאפשר ללמוד הרבה מאוד על האישיות של פסיכולוג מהתיאוריות הפסיכולוגיות שלו)
(אפשר ללמוד הרבה על האישיות שלך מהתיאוריה הזאת)פסידונית


את מקפיצה דינוזאורים להנאתך?סביון
וזה נכון, כמובן
אבל איך נזכרת בזה פתאום?סביון
זאת לא מסקנה נכונה, חלק מהדברים שלו היו חכמיםענבל


יכול להיות, לא קראתי אותו לעומקסביון
הספיקה לי קריאה על תיאוריותיו בויקיפדיה (ומסתבר שהתמצית שיש שם די משקפת, עובדה שכמעט כל מי שמזכיר את פרויד מדבר על אותה תיאוריה) כדי להבין שממש לא מתחשק לי לקרוא אותו
זאת אחת התיאוריות שלו.ענבל

בס"ד

 

התאוריה שלו על מנגנוני הגנה למשל היא לא כזאת רעה וכולנו משתמשים בה בלי לדעת אפילו [כמה פעמים בחייך השתמשת במילה "להדחיק" על שלל וריאציותיה?].

 

גם אם התאוריה שלו נראית לנו פיכסה זה לא אומר שכל דבריו כאלה. חוץ מזה, גם בתיאוריה הזאת יש היגיון כמו בכל תאוריה אחרת.

אז אחלהסביון
ולא אמרתי שכל דבריו הם פיכסה, אמרתי שקראתי תיאוריה פיכסה שלו שהיא די מרכזית וזה הוציא לי את החשק לשאר.
וגם בתיאוריה פיכסה יש היגיון, אבל היא עדיין פיכסה כי לקחת דבר שולי ולהפוך אותו למרכז שסביבו הכל סובב זה פיכסה (אנלוגיה מאוד לא מדויקת אבל רק כדי להסביר את העיקרון: מה שע"ז עשתה למושג האלוהות)
גם אותי התיאוריה שלו לא בדיוק מלהיבהענבל

בס"ד

 

אבל אני לא שוללת למידה שלה בגלל זה [שלום לימודי פסיכולוגיה].

כדי לשלול משהו צריך ללמוד אותו

בכל מקרה, חבל שקריאה של משהו אחד מוציא לך את החשק לשאר, but it's your problem

האמת שממש שמחתי לקרוא את זהעברי אנכי

והייתי ממש שמח שיתפתח מזה דיון פה

(מוזמנת תמיד לחפור לי על זה)

 

אמ.. ככה:

 

נתחיל בזה שאישה היא לא שפלה, נכון?

את מודעת לזה.. (אני מקווה)

בואי נניח שאנחנו יוצאים מתוך היהדות.

האישה היא דבר ככ קדוש ביהדות, להגיד שהיא שפלה??

אני מבין את המקום שזה בא ממנו

ואפילו מבין מאוד

אבל היא לא באמת שפלה..

זאת רק ההרגשה המוטעית

(אגב, למה זה? היהדות מחנכת את הנשים לצניעות. גם את הגברים, אבל כל ענייני הצניעות הם רלוונטים הרבה יותר בחייה של האישה מאשר של האיש. וזה לגיטימי. ומכוון שאנחנו בעולם שלנו כל מי שאור הזרקורים מופנה אליו הוא אדם מצליח, אז יש מעין הרגשה כזאת שמכוון שיהדות לא רוצה שאור כל הזרקורים יופנה אל האישה זה נראה כאילו היא מקופחת. מפה הכל מתחיל. כל השאר זה רק כדי לחפש איפה מפחיתים את הנשים. אבל זה העיקר. ומי שבתכלס יודע... זאת לא המציאות)

 

אוקי.

אחרי שסיימנו עם הגישה הלא נכונה שאישה היא דבר נמוך - נמשיך.

נמשיך בזה שאין לי מושג מה פרויד אמר

ועכשיו קראתי שפרויד היה יהודי אתאיסט

ואז נמשיך באמת

 

יש יעד ללדת.

נכון.

זה בושה?

ונכון את תגדלי בנות שגם אותן תחנכי ללדת

נכון.

זה בושה? אני באמת לא מבין..

אבל לומר שזו הדרך היחידה שלך כאישה שפלה להגשים תצמך. נו במת?!?!

 

תהיו נשים טובות תהיו עדינות יפות שברריות כנועות תלמדו לבשל כדי שהבעל העתידי יהיה מרוצה

יש שיחלקו עלי, בפרט בעולם העכשוי שלנו שדוגל בשוויון וכל החרטות האלה

אבל גבר ואישה לא שוים.

הם שונים.

אף אחד לא מעל אף אחד.

אבל הם שונים ואין טעם לגבר לנסות להיות אישה או לאישה להיות גבר (עיין ערך כל המהות הרעיונית של קהילת הלהטב)

 

מעולם לא שמעתי את חיל הים מתלונן שהוא לא מטיס מטוסים, או את חיל האויר בבאסה שהוא לא יודע לתפעל ספינה

כל אחד והדברים שלו.

ו..וואלה. גידול ילדים זה דבר שאמא הרבה יותר משמעותית בו מהאבא. כן.

(אם את רוצה להתכווח על זה, אז את בבעיה. אמא יותר קשורה ואוהבת למעט מקרים חריגים. ככה זה כשאתה סובל 9 חודשים למען ילד לעומת הבעל ש.. טוב. פעם אחת. וביי ביי.. וברור שדבר שאדם מתאמץ עליו שווה בעניו יותר. וכמאמר הגמרא "אדם רוצה בקב שלו מתשעה קבין של חבירו")

 

תפקיד האבא הוא להיות בחוץ, מה שאמרת לפעול בעולם

ותפקיד האמא להיות בפנים.

תמיד מדמים את זה לשר הפנים ושר החוץ.

שר הפנים יתבייש? יגיד שזה קיפוח?!

 

נשים נולדות עם תכונות מובהקות של שר הפנים (גם רגשית וגם פיזית ובדכ גם עם רצון. כאילו בחיאת.. אוכל לילד מאז שהוא נולד עד שהוא לומד לאכול. וואו. זה מדהים!!)

 

גם את הבנים מחנכים להתחתן.

לדיעתך.

אבל הבנים יש להם המון אלמנטים של בחוץ. כאמור.

כוח פיזי יותר מנשים, פחות רגשיות מנשים וכו וכו וכו.

 

 

הכל כדי שתמצאי גבר - כן..

כאילו.. שאני גבר, אני רוצה אישה שתהיה איתי, שתשלים אותי.

מה שוה שר חוץ בלי שר פנים?

ואם עכשיו יציעו לי שר פנים שמכיר ויודע את העבודה ורגיש וכו וכו

לעומת שר פנים שכל הזמן מנסה למרוד בעולם, ולקחת לי את התפקיד שלי כשר חוץ..

 

הגבר אמצעי ללידה.

נכון.

בדיוק כמו שמייבאים אוכל מחו"ל (העבודה של שר החוץ) כדי להאכיל את התושבים בארץ (פנים..)

זה בושה? לא..

אני מודע לכך שאשתי תהיה יותר קשורה לילדים שלי...

(כמובן זה לא יסתור את הרצון האדיר להתחבר אליהם ולאהוב אותם וכו)

 

ומהסוף אני ממש ממש אבל ממש התרשמתי

ואני בכלל לא מבין איך כתבת את זה ובכל זאת לא הבנת.

שאלת חכם חצי תשובה.

הנה מה שכתבת:

(מודה שבשלב זה אני לא בטוחה איזה צד יותר מעליב האישה שכל מטרתה להביא גברים שיעשו משהו חשוב ובנות שילדו או הגבר שכל עניינו עם ההמשכיות זה תרימת זרע)

 

אם את לא יודעת מה יותר עצוב - למה את יוצאת מנקודת הנחה שהאישה היא השפלה ולא הגבר?

אולי הגבר הוא השפל כי אשתו זוכה לגדל את הילדים והוא מסכם יעבוד כמו חמור בשדה??

במילים אחרות את כבר הבנת,

כל אחד עם התפקיד שלו.

זה הגבר, זה האישה.

 

ונחזור שוב לפרויד שאין לי מושג מה הוא אמר

אבל זה די מגעיל בעיני להתייחס לאישה כחפץ לממש דחפים. לא?

זאת לא המחאה שכל העולם מוחה על הטרדות ואונס ל"ע שאנשים רעים מוכנים להרוס חיים בשביל דחף?

 

בעיני היהדות האישה היא דבר מדהים.

(כן אני חוזר לזה, למרות שפרויד יהודי אני מתכוון ליהדות דתית. סבבה?)

ואני תמיד לספר את הסיפור שקראתי מהרב זמיר כהן, שבשנת 500 ומשו אם אני זוכר טוב אז 562 לספירה היה כנס של כמרים, בישופים וכל השטויות שלהם שם בנצרות לדון בשאלה "האם לאישה יש נשמה?" הכנס הסתיים ב"בעיה דלא אפשיטא", לא הייתה להם תשובה. ולאחר 3 שנים הם התכנסו שוב ועשו הצבעה ובחודו של קול (או כמה קולות בודדים) הוכרעה ההחלטה שלנשים יש נשמה. מזל טוב נשים.

 

שאלה מדהימה

וממש מובנת

וזה ממש טוב ששאלת

למה שאסקול?!?

 

מוזמנת להמשיך את הדיון הזה.

ואולי רק אקדים תרופה למכהעברי אנכי

שהגמרא אומרת שאדם מעדיף 1 שלו מ9 שלא שלו זה לשון גוזמא

לאו דווקא

אלא להבהיר עיקרון מסויים.

אין לי באמת כוח לדיון הזה אבל אזרוק שאלה-ענבל

בס"ד

 

מה אם רע לי להיות שר הפנים?

מה אם להיות שר החוץ זה הדבר שיעשה אותי מאושרת ובעלי הפוך?

או מה אם שנינו אוהבים את החוץ יותר מהפנים?

או מה אם, באופן מאד מפתיע, שנינו אוהבים את שניהם וזקוקים לשניהם כדי להישאר שפויים?

העיקר שתסתדרו ביניכם.הנורמלית האחרונה
יש עוד את כל מיני מיתוסים שלאו דווקא נכונים לכולם. בדיוק היום שמעתי על מיתוס מסוים, שרק 60 אחוז מהנכנסים תחתיו עונים עליו. 40% שלא זה המון!!!
מסכימה בחלט עם הכותרתענבל


..עברי אנכי

ברשותך אענה שלא עפ הסדר מטעמי נוחות: (עונה על ראשון אחרון )

 

3. אם שניכם אוהבים להיות שר החוץ, אז אין שר פנים. קריסה.

 

4. אם שניכם אוהבים את שניהם - מה טוב, יש תמיכה והדדיות. אבל אישה שהיא עם תכונות של פנים (כמו שהסברתי בפנים. פיזית ורגשית) היא תהיה העיקר. עיקרו של בית. והגבר עם התכונות של החוץ יהיה בחוץ.

אבל הכל עם תמיכה וייעוץ, ו.. מה טוב?

 

2. ואם אני דוקטור לפיזיקה ואני רוצה להיות שופט, והשופט רוצה להיות דוקטור לכימיה, אז פשוט נחליף? אפשר. אבל נראה את זה באיכות.

אבא הוא לא בדיוק אמא טובה.

אמא היא לא בדיוק אבא טוב.

 

1. צריך להבין שהקב"ה שם את האדם במקום שלו בגלל סיבות מסויימות ועל האדם לנתב את הכוחות שלו לעשות את ייעודו. ואם נניח ניקח דוגמא קצת שונה.

ומה אם רע למישהי להתלבש צנוע? שתוותר על זה?

לא!

הקב"ה שם את כל אדם במקומו עם הניסיות הקשיים והבעיות שלו, ועל האדם לעבור דרך כדי לעשות את מה שהוא מצופה.

אם הקב"ה ציפה ממך להיות שר פנים ונתן לך את היכולת להיות אחלה שר פנים שבעולם, כנראה יש סיבה, לא?

אז צריך להתאמץ, ללמוד, להבין מה כמה למה.

כי בשונה ממקצוע שאדם יכול לומר אני לא רוצה להיות רופא

בעבודת ה' אין את זה. אין "אני לא רוצה להניח תפילין". זה חלק ממך.

אז גם כחלק מעבודת ה שלנו בבניית בית עלינו לעשות את התפקידים שהקב"ה הטיל עלינו ולעשות אותם בצורה הטובה ביותר.

 

ורק אעיר - שיש למטה את ההערה של @עיקר התשובה מתחתיי

ואז הגבתי לו והגיב חזרה. רואה?

אנחנו מסכימים על זה

זתומרת,

אני לא בא לכלוא ח"ו

אלא רק להעמיד את הבסיס במקומו ומכאן והלאה לצמוח ולגדול

מממעיקר התשובה
*הגבתי לה והגיבה חזרה

חלילה שלא יחשדו שיש פה הדרת נשים...
אולי אחדד עברי אנכי

אחרי מה שכתבתי שאבא הוא לא אמא טובה וכו'

ברור שזה בסדר, אבל סוף כל סוף זה לא זה

ואני לא מבין למה לגרוע משהו מהילדים.

 

דבר שני, והעיקר שאיכשהו שכחתי אותו וראיתי שאת הסכמת עליו

הכותרת של אחת התגובות פה

 

העיקר שתסתדרו

אתה יודע מה ההבדל בין זה לבין צניעות?ענבל

בס"ד

 

צניעות היא הלכה, תפקידי האיש והאישה הם השקפה. לא ראיתי הלכה שמצווה עלי להישאר כל היום בבית ואומרת שאם אצא אז אבגוד בתפקיד שלי ובמהות שלי. כל הדיבורים על מהות הם נחמדים ואני גם מאמינה בחלקם, אבל אני לא מאמינה שהם משליכים באופן כל כך נחרץ על המציאות. 

 

אין אימא שדומה לאימא אחרת, אין אבא שדומה לאבא אחר ולכן להגיד שאבא לא יכול להיות אימא זה מגוחך כי יש כל כך הרבה סוגי אבות ואמהות שזה בלתי אפשרי לומר דבר כזה. אגב, תתפלא, יש משפחות שהאמא הרבה יותר קשוחה מהאבא. אתה אם כבר הרבה יותר מקרב אנשים לתיאורית הלהט"ב כי מה קורה אם הם מרגישים בדיוק הפוך ממה שהסטיגמה שלך אומרת? אז על פי הסטיגמה שלך משהו לא בסדר ולכן הם ישר מחליטים לתייג את עצמם כמין השני כי אין להם מקום בתיאוריה שלך [זה לא באמת הרציונל שלהם בדיוק אבל זה כן נובע מהתיאוריה שלך].

 

בקיצור, התיאוריה שלך לא מחזיקה מים כי המציאות מוכיחה אחרת ממנה וכי בשום מקום בהלכה לא ראיתי שכתוב שאישה מקומה בבית וגבר מקומו בחוץ.

בעיניי מערכת היחסים הנכונה והבריאה היא מערכת היחסים שמאפשרת לכל אחד לעשות מה שבאמת טוב לו והתפיסה שלכל הנשים בהכרח טוב להישאר לטפל בילדים היא תפיסה שגרמה וגורמת הרבה נזק להרבה אנשים.

מה שכןהנורמלית האחרונה

יש עניין שאישה היא מקבל ואיש הוא משפיעה. כמו שמש ולבנה. אז בבסיס אישה זקוקה שיאירו אותה, רוצה לקבל, ומה טוב מבעלה. וגבר רוצה לתת, לאשתו. יכולים להיות לזה אופני ביטוי שונים, אבל יש באמת איזשהי מהות פנימית מאפיינת נשים ומהות שונה שמאפיינת גברים. לאן כל אחד לוקח את המהות שלו - זה דבר אינדווידואלי. לא כל גבר חייב לאהוב פטיש, מסמרים וסידורים בבנק, ולא כל אישה חייבת לאהוב טיפול בילדים ושטיפת רצפות.

שוב, עניין השקפתי [אם כי איתו אני כן יותר מזדהה]ענבל


הקטע עם השמש והלבנה אולי השקפתיהנורמלית האחרונה

הרעיון הבסיסי נראלי יוכל להיות מוכח מדעית

איזה רעיון בסיסי?ענבל


של הבדל בסיסי באופי בין גבר לאישההנורמלית האחרונה


גם אם קיים משהו כלליענבל

בס"ד

 

הוא בטח לא משליך באופן כל כך פשוט על המציאות.

כמו שכתבתי בתשובה למעלה שעכשיו שלחתיעברי אנכי

העניין הזה של המשפיע מושפע מוכח.

 

מיין נוקבין מיין דוכרין

לכן אמרתי שהוא בסיסי, כלומר ראשוניהנורמלית האחרונה

והאופן בו הוא משפיע על כל אחד הוא אישי מאוד. 

יש המון דברים בזוגיות שנראים אחרת כשקולטים את ההבדלים האלו. זה אמנם דבר שנכון לכל שני אנשים, אבל איכשהו בד"כ אישה תבין אישה וגבר יבין גבר טוב יותר מאשר אחד את השניה..

 

 

מדעית, יש הבדל פיזי במבנה המח.

 

 

 

*ש לי ספר מומלץ על הנושא. מעדיפה לא פה כי הוא לא בדיוק מתאים לכולם. אם לא ראית מה כתבתי וזה מעניין אותך, תגידי.

תלוי במה.עברי אנכי

יש המון דברים שגבר יבין אישה יותר טוב וזה בדיוק הרעיון מאחורי בעל ואישה.

 

אבל יש גם כמו שכתבת

 

 

(זאת רק הערה קטנה, לא חלקתי על מה שכתבת)

אהמ...הנורמלית האחרונה

באלי להגיד כן, בטח - אבל לא יודעת. אחד הדברים הכי חשובים בזוגיות זה ללמוד להסביר את עצמך טוב טוב, כי המח של מי שמולך עובד אחרת. אחרי שזוג לומד אחד את השניה, בהחלט קל יותר להבין ממישהו אחר בעולם.

 

זו כמובן אמירה כוללנית שלא מחייבת אף אחד להרגיש כך.

הם פשוט יבינו דברים מזוויות שונות בדרך כלל.ענבל

בס"ד

 

אבל לא יהיה ניתן לומר בהכרח מה גבר יבין רק על סמך זה שהוא גבר.

יאפ. סבירות גובה יותר שהיא תבין X והוא Y אבל לא הכרחי.הנורמלית האחרונה

שום דבר הוא לא מוחלט, אנחנו לא רובוטים

יש הבדל בין המוחות זה נכון.ענבל

בס"ד

 

טכנית אף אחד לא הוכיח מעולם שזה משפיע באופן מוכרח על ההתנהלות היומיומית ועל התפקידים אותם יכול לבצע כל אחד בהתאם למגדרו. 

גם אני יודעת להגיד באופן כללי מה נשים עושות ומה גברים עושים אבל אני גם יודעת לא להשליך את זה למציאות כי זה מאד מסוכן להסיק על סמך זה מסקנות.

 

אם הספר המדובר הוא "המוח הנשי" אז קראתי אותו והוא לא משהו. לא הייתי לוקחת אותו כתורה למשה מסיני.

רגעהנורמלית האחרונה

בכלל לא דיברתי על תפקידים. אני חושבת שההגדרה של זוויות ראיה שונות היא טובה.

 

 

שום דבר הוא לא תורה למשה מסיני חוץ מתורה למשה מסיני היא מאירה שם כמה דברים שעוזרים להבין את מי שמולי.

אולי אבל כן כדאי גם לקרוא את הצד שכנגדה ענבל


דבר יפה שאני אוהב לצטט מעצמי שליט"אסביון
שיש הבדלים בין נשים לגברים, והם לא עד כדי כך שבריריים שאם לא נתנהג לפי התבניות המקובלות הכל יקרוס. ההבדלים עומדים בזכות עצמם, ולא צריכים חיזוק מבחוץ של התנהגות שהאדם מרגיש שלא מתאימה לו.

(אני לא נוהג להיות נרקסיסט בד"כ, אבל את הרעיון הזה שלי באמת אהבתי )
אני צריכה פירוט, נסה להדגים באמצעות הדיוןענבל


לא קראתי את כולו כי עברי כתב ארוך מאודסביון
ואני גם לא בטוח שיש לי איך לפרט. פשוט, יש הבדלים שקיימים גם אם לא רואים אותם על האדם בצורה מיידית ואני לא יודע איך להגדיר אותם אבל אין סיבה לשנות התנהגות בגללם כי זה פשוט לא קשור.
מממ אם הבנתי נכון אז אני מסכימהענבל


נהדרסביון
פסידונית

הכותרת

קודם כלעברי אנכי

הבאתי את הדוגמא של צניעות כדוגמא

ואם מבינים שמשהו הוא נכון צריך לעשות אותו.

אעפ שהוא שונה.

ואם ה נתן לי כח מסויים, אעפ שקשה. צריך. ואז הבאתי את זה שזה משהו קשה ובכ"ז מתאמצים.

 

אמרת שלא מצאת מקום שאומר לאישה להיות בבית,

אבל כן יש.

יש רמב"ם שאומר שאישה צריכה לצאת מהבית פעם בשבועים

יש תנ"א שדורש את הפסוק "אשתך כגפן פוריה.." הוא דורש את הפסוק ואומר שזה נכון רק כשהיא בירכתי ביתך (נראלי יש גם גמרא כזאת. אבל תנ"א אני זוכר שיש)

 

למעשה, בימנו, דברים השתנו וזה שונה. אבל כן. יש מקורות.

 

ובגלל זה בדיוק הפניתי אותך לתגובה של @עעיקר התשובה

למעשה זה לא ככה

אבל השורש, הבסיס של "והוא ימשול" קיים.

ואני לא רואה סיבה להתבייש אליו ולנסות להכחיש אותו.

אני לא רואה סיבה גם לנסות להצדיק את התרבות המערבית עם התורה.

 

משפחות שהאמא קשוחה יותר מהאבא. הגמרא בברכות סא אומרת דברים לא טובים על מי שאשתו משולת בו. הגמרא בביצה לב אומרת אפילו שאדם כזה נקרא ממי ש"חייהם אינם חיים"!

למה? מה הפשט?
כי הוא שונה משגרת החיים הרגילה!!! אין לו חיים רגילים! זה ש-ו-נ-ה

 

אני עכשיו מצרף פה ציטוט ממה שכתבת

לא הבנתי מה ניסית לומר בו אז לא אתיחס אליו:
אתה אם כבר הרבה יותר מקרב אנשים לתיאורית הלהט"ב כי מה קורה אם הם מרגישים בדיוק הפוך ממה שהסטיגמה שלך אומרת? אז על פי הסטיגמה שלך משהו לא בסדר ולכן הם ישר מחליטים לתייג את עצמם כמין השני כי אין להם מקום בתיאוריה שלך [זה לא באמת הרציונל שלהם בדיוק אבל זה כן נובע מהתיאוריה שלך].

 

ובקשר למה שכתבת שהכל לפי מה שטוב לו - ברור!!!

אבל יש דברים של אישה. ויש דברים של איש.

בעיניך עכשיו זה לגיטימי. אבל אם בעתיד יהיו דברים כאלה שגם גבר ירצה להניק בגלל שאשתו אומרת שזה לא שוויון (ולא בגלל שהיא עייפה או משו) איך זה יראה לך!??!!

זה פסיכי!!! כל אחד ומה שיש לו!

למה להתכחש למציאות?!

למה לנסות לאישה להיות איש ולאיש להיות אישה?!?!

 

יש דברים שלו. יש שלה. ויש באמצע. המון באמצע.

מי עושה קניות. מי דואג לביביסטר כשיוצאים. לאיודע. לא ניהלתי בית בחיים.

 

 

אני רגיש, רגיש מאוד. זה אומר שאני אישה? לא!

אבל לגרום לי, כגבר, להגיד שעם הרגישות שלי אני יכול להיות כמו אמא לילדים זה שקר וכזב!

אני יכול להיות אבא לא אמא.

 

 

ולגבי מה שאמרתי לגבי מי שאשתו מושלת בו

אין בעיה בבעל רגיש ואישה קשוחה. אני רגיש, אמרתי.

אבל בניהול הבית יש דברים שהבעל צריך לעמוד איתן. (וזה עוד לפני מה שמה שהמקובלים מדברים המון שבעניין ניהול הבית האבא חושב בצורה של מידת הרחמים והאישה בצורת הדין ובכך שהיא מבטלת דעתה בפני דעת בעלה היא מביאה רחמים לבית. כמובן שלא בכל דבר, אם הבעל מדבר שטויות אז שטויות. אני מניח שהכוונה ברורה.)

אין טעם לבלבל

 

וכמו שכתבו בדוגמאות מתחתי

שמש וירח

זה מוכח!

 

ואגב, כן, שוב מושגים קבליים

דבר משפיע בשמים נקרא מיין דוכרין (דכר בארמית זה זכר) ודבר מושפע זה מיין נוקבין (נוקבין נקבה)

אז בסדר, אנחנו לא פוסקים קבלה וכו

אבל זאת המציאות של מה שקורה בשמים

זה הטבע שלנו

 

אפשר להתכחש אליו

אפשר לנסות להתערבב

אבל זה אנחנו

נשים יותר רגישות

גברים יותר פיזים

אישה יותר קשורה לילדים

@ענבל, קראת את זה? ^^^עברי אנכי


אני לא חושבת שהדיון הזה יניב הרבה פירות ואני אעצור אותו כאן.ענבל

בס"ד

 

מחילה, אני פשוט רואה שנקודות המוצא שלנו כל כך שונות. אני לא מקבלת הוכחות מהקבלה או מאנקדוטות בגמרא שלא נאמרות כהלכה. אני מסכימה שיש מה ללמוד מאנקדוטות כאלה אבל אני לא מסכימה שהן מעידות באופן פשוט וגורף על המציאות.

 

בקיצור, אתה נחמד והכל אבל אני לא ממשיכה עם זה כי זה סתם גורם לי לעשות פייספאלם במציאות. 

 

[למען הסר ספק, אני לא מזלזלת באמירות התנאים והאמוראים אני פשוט לא מקבלת אמירות כאלה כהלכה].

 

אה והרמבם זאת דוגמה די לא קשורה, אף אחד לא פוסק כמוהו היום וכולם אומרים שזה היה ככה מכיוון שכך הייתה המציאות בזמנו.

המדרש על "אשתך כגפן פוריה..." נכנס במסגרת מה שאמרתי על אנקדוטות. ממדרשים לא לומדים הלכה ומדרשים לא נועדו להיות מושלכים על המציאות כפשוטם.

חוץ מזה, אני לא דיברתי על זה שאשתו מושלת בו, דיברתי על שני סוגי אישיות שונים שלא קשורים לגבר או אישה.

ההשוואה להנקה היא מגוחכת כי היא פיזית וגם אני לא בעד לשנות את הפיזיולוגיה.

אבל יש גם דברים שפיזית שונים.הנורמלית האחרונה

ופיזית יכול להיות גם הורמונלית. וזה ממש משפיע על התנהגות..

 

*לא קראתי מה שעברי כתב

נכון אבל גם הורמונלית משפיע על כל אישה אחרתענבל

בס"ד

 

ככה שאי אפשר לומר בהכרח שנשים הן XYZ.

בהחלטהנורמלית האחרונה

אפשר רק לומר שהן בהכרח מושפעות הורמונלית, תמידננה-בננה

חח בהחלטענבל


קבלה היא לא הלכהעברי אנכי

אני פוסק כמו הרב עובדיה

שהוא מהראשונים שצועדים בזה שאנחנו לא פוסקים כמו הקבלה

 

אבל הקבלה היא כולה אמת.

ואין חולק על זה. אין חולק!

היו רק את הדרדעים וכבר אין כמעט כאלה בימנו שמתנגדים בחריפות לקבלה.

 

אנחנו לא פוסקים לפי זה

אבל זאת המציאות.

 

וגמרא לא מספיק טוב בשבילך?

 

לגבי המדרש והרבמם כתבתי שלא עושים כמוהם

אלא רק להבין את העיקרון

כמו שעיקר התשובה כתבה

השמיים שמיים לה' והארץ נתן לבני אדם.ענבל

בס"ד

 

לא בשמיים היא.

אם באנקדוטות עסקינן. 

לא אכפת לי מה קורה בשמיים ולכן גם לא אכפת לי יותר מדי ממה הקבלה אומרת שקורה בשמיים וגם לא כל כך מעניין אותי אם זה אמת או לא, אני פשוט לא חיה לפי זה וחושבת שזאת טעות לחיות לפי זה אא"כ אתה מקובל גדול שכל חייו חי בקדושה עצומה וכשהוא יוצא החוצה הוא שורף את השדה עם עיניו.

 

גמרא מדהימה בשבילי. אמירות השקפתיות בה פחות. 

הדברים שאמרת הם אמירות השקפתיות, מדרשים אם תרצה ואני ממש לא חושבת שצריך להבין אותם כפשוטם ולהשליך אותם על המציאות כמו שאתה עשית.

 

הרמבם לא ניסה לבסס עיקרון, הוא פשוט הקשיב לקול המציאות של אותו הזמן.

המדרש אולי ניסה לבסס עיקרון כלשהו אבל א. בכלל לא בטוח שזאת הייתה כוונתו. ב. בכלל לא בטוח שאין מדרשים שסותרים אותו. 

בכל מקרה, גם אם אין מדרשים כאלה, עדיין לא משליכים ממדרש על המציאות בכזאת קלות.

 

..עברי אנכי

מה שאמרת נכון

אבל הקבלה היא אמת

ומה שקורה שם אמת

 

אנחנו לא עושים ככה

ומצוין כמו שאמרת רק יחידי סגולה כן

 

אבל זו המציאות

 

זכר משפיע נקבה מושפעת

קראתיעיקר התשובה
מסכימה עם הרוב.
רק אוסיף שחלק מאתחלתא דגאולה וחלק מתהליך שבירת עול הגלות זה שדברים משתנים.
למשל "בזיעת אפיך תאכל לחם"- כבר לא חייבים להזיע ממש בשביל פרנסה.
"בעצב תלדי בנים"- יש היום אפידורל וכו'
וגם "והוא ימשול בך" זה כבר לא.
הגבולות מטשטשים.
נשים היום בעלות תפקידים, ראשות אולפנא, מנהלות, ונמצאות (גם) מחוץ לבית, הבעל בהתאם כבר לא חוזר בלילה, אלא משתדל להיות גם בבית ועם הילדים, להיות שותף יותר מבעבר.
הזוגיות היום היא אחרת. הקשר עמוק יותר מפעם. ב"ה נשים וגברים התפתחו.
@עברי אנכי
דיברתי על העיקרון, מסכים עם מה שכתבת ב100%עברי אנכי

אבל הבסיס עדיין נשאר

 

הלידה היא עדיין בעצב מסויים

ועדיין קשה להביא פרנסה

ועדיין יש סוג של משילות

 

מקווה שדעתי מובנת,

ונראלי שאנחנו מסכימים

כן. חייבים את הבסיס הזהעיקר התשובה
מסכימים
תראי מה עשית!סביון
סליחה פסידונית


למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך