קצרצר לפ"ש - נשאחידוש
עבר עריכה על ידי חידוש בתאריך י"א בסיון תשע"ח 01:45
עבר עריכה על ידי חידוש בתאריך י"א בסיון תשע"ח 01:44

"וְזֹאת תּוֹרַת הַנָּזִיר, בְּיוֹם מְלֹאת יְמֵי נִזְרוֹ, יָבִיא אֹתוֹ אֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד" -

 

מה פירוש "יביא אותו"? הנזיר יביא את עצמו? אז למה לא לכתוב פשוט ''יבוא''?

 

- הנזיר קיבל על עצמו הינזרות מהעולם ברמה מסויימת לתקופה מסויימת, כדי לעבוד על עצמו, להיתקן ולהתרומם. לאפשר לעצמו להתנתק מהגשמיות של העולם הזה, כדי להיות מחובר יותר לעצמיותו, לרוחניותו ולאלוהיו.

 

-בתום תקופת הנזירות, הנזיר כבר עומד במקום אחר. הוא אינו אותו אדם שהיה לפניה. על כך רומז הכתוב בביטוי הבולט "יביא אותו", כביכול האדם מביא לפני הקב"ה, אל פתח אוהל מועד, את ה'תוצר' המוגמר של תקופת העבודה העצמית, - "אותו" - את עצמיותו האמיתית, את איך שהוא כעת.

 

ה"משך חכמה" מפרש אחרת, ש"יביא אותו" היינו שהנזיר יביא את "נזרו" - את כתרו, שהוא "פרע שער ראשו", ויגלח אותו לפני ה'.

 

ולשני הפירושים משמעות קרובה, שכן גם הבאת ה'נזר' לפני ה' מסמלת בעצם את הצגת האדם לפני הקב"ה את הישגיו הרוחניים מתקופת ימי נזירותו.

 

                                                         -----------------  *  *  *---------------------

 

כל אחד מאיתנו יכול להיות 'נזיר' במובן הזה של לקבוע איזה יעד רוחני, הישג, לפרק זמן מסוים, ולשם כך להתנתק ולהתנזר מדברים אחרים שמפריעים לו להגיע לשם. ובמלאות ימי נזרו להביא את עצמו החדש לפני ה'. ולקבוע יעד חדש.

 

 

 

@אמונהל'ה@בת מלך!!!!

@רחפת..@נפשי תערוג@דגן ותירוש

@זוהרת בטורקיז@חיהל'ה @פסידונית @שמן פשתן @נפש חיה.@זאת עם השם
@מבקש אמונה@אניוהוא@חן,@המטיילת בארץ@ע מ@אור אש@סתם 1... @חסדי הים@אילת השחר @אורה2x@סלט@חרותיק@נחשון מהצפון

@ארץ השוקולד @dawn@שירה(-8

@שמשועננים@שריקה@סוסה אדומה@!!מירב!!@ציף@לב טהור 

@בבושקה@למה לא?@שום וחניכה

ואחרון@חביב שזורם

 

[מותר להגיב. או לבקש תיוג מי שרוצה].

תודה. בדיוק במקום..משיח נאו בפומ!
השגח"פ


יישר כח!
כתבת מקסים, מאד מאד נהניתי!!!נפש חיה.
^^ ממש ככה! תודה חידוש פוליאנה
|מגיב בהיתר|ע מ
שכוייח.
הפשטכלמנסע

פשוט מאוד

 

"יביא אותו" - קרובי הנזיר, או הכהן העורך את הטקס, יביאו את הנזיר לטקס רב רושם בבית המקדש, כי יום חשוב הוא יום זה עבור הנזיר,  ואין זה מכבודו של הנזיר ביום זה לבוא לבד, רק "יביא אותו" יביאוהו אחרים, קרוביו ואוהביו והכהנים יביאו אותו אל פתח אוהל מועד. ופשוט.

למה לא 'יביאו אותו'?פסידונית
לשון יחיד שחלה על רבים או על האחראי שעומד בראש החבורהכלמנסע

"יביא אותו" זה לשון כללית, "יביא המביא" ולשון יחיד חלה גם על רבים, וגם מן הסתם יש אדם אחד שאחראי על טקס ההבאה למקדש ועליו נאמר שהוא - האחראי - "יביא אותו", אבל המלווים הם רבים, והלשון המפורשת מתייחסת רק לאדם שבראש החבורה

ככה הראב"ע מפרש שמכריחים אותו לבוא, אבל ה'ספרי'חסדי הים
דוחה פירוש זה.
כנראה שהספרי סובר שאין סיבה שהוא לא ירצה לבוא לבד.
"ככה הראב"ע מפרש"?כלמנסע

הואל נא והסבר מה הקשר בין דבריי לבין דברי הראב"ע?

כי הוא אומר שאחרים מביאים אותו. אם זה סתם אחריםחסדי הים
שמביאים אותו, אין בזה הגיון, הרי הוא אדם בוגר ובא לבד.
לדברי הראב"ע יש הגיון, כי הוא מחדש שממשכנין על חטאת נזיר (כמו שכותב המלבי"ם).
ובכןכלמנסע

יש כאן שתי שאלות

א. מי מביא אותו

ב. האם יש סיבה שמישהו אחר יביא אותו

 

לגבי א. אז באמת גם לפי הפירוש שהבאת מהראב"ע וגם לפי הפירוש שלי התשובה דומה (אם כי לא זהה) - מישהו אחר מביא אותו (דומה ולא זהה, כי לפי הפירוש שלי זה גם קרוביו ואוהביו ועיין סעיף ב')

לגבי ב. זה מה שעושה את ההבדל, וההבדל הזה הוא משמעותי בהחלט -

לפי הראב"ע השאלה היא עד כמה הנזיר יכול או רוצה להשתתף בטקס, וכיצד אנו מגיבים על כך (בכל מקרה אנו מגיבים, השאלה רק איך). 

לעומת זאת לפי הפירוש שלי, יש כאן אמירה על חשיבות הטקס - שהוא כל כך חשוב עד שאין זה נאה שהנזיר יבוא לבד, אלא אנחנו מלווים אותו "מביאים אותו" (תחשוב על רב חשוב שבא לתת שיעור בישיבה, אז נכון "מישהו מביא אותו" כלומר מסיע אותו ומארגן בשבילו את כל מה שצריך, ונמצא לידו כל הזמן. כך נוהגים בכל מקרה שבו רוצים לכבד באירוע את "חתן האירוע". וגם כאן הנזיר הוא "חתן האירוע", ולכן הוא לא בא לבד, אלא "מביאים אותו")

עכשיו הבנתי, אבל קצת קשה לי שעושים את זה דווקאחסדי הים
בנזיר. למשל כהן שמביא קרבן שמושח וחונך אותו ומתחיל את העבודה, לא באים אתו אף אחד, ובנזיר שהולך לסיים ולהיפטר מבהזירות אז הולכים אתו.
גם לא מצאנו שום דין כבוד בנזירות.
תשובותכלמנסע

א. מי אמר שלא עושים? גם בנזיר זה כתוב רק בדרך אגב, 

ב. אולי בכהן זה ברור שעושים ולכן לא צריך אפילו רמז לכך שמלווים אותו

ג. ייתכן שלהפך - כהן לא צריך את זה כי כהן עצם העבודה במקדש נותנת את הרגשת החשיבות והכבוד,

ד. כהן הוא חלק ממשפחת כהונה ויש פחות ייחוד בחשיבותו - גם מצד שהוא ככל אחיו הכהנים וגם מצד שזה לא בא מבחירתו ומהתנדבותו, ובנזיר הוא טרח לקדש את עצמו במה שלא התחייב ומעבר למקובל בשבטו.

ה. דין כבוד בנזירות - הרי נאמר "כי נזר אלוקיו על ראשו"

וכן הוא אומר "ואקים מבניכם לנביאים ומבחוריכם לנזירים"

 

אבל למה לטעון כך?ארץ השוקולד
כיוון מעניין, אם כי אני חושב שדברי חידוש קרובים יותר לפשטארץ השוקולד
וכי מדוע תהיה התייחסות לקרוביו?
תשובהכלמנסע

א. בוא נתחיל מזה ש"פשט" אינו תלוי במה שאתה חושב שצריכה להיות התייחסות, אלא במה שהכתובים עצמם מוכיחים שיש להתייחס אליו

ב. הסברתי כאן בפיסקה האחרונה ובכן - צעירים מעל עשרים למה צריכה להיות התייחסות. וכמובן שלא "צריכה" להיות התייחסות, אבל יש הרבה הגיון בכך שתהיה לזה התייחסות.

ג. כמו שהסברתי בא', הפירוש תלוי במה שכתוב ובמשמעות הסבירה של מה שכתוב, ולא במה שאנו חושבים שצריך להיות כתוב. להגיד שהתורה התכוונה למשהו שבכלל לא הוזכר - וגם זה בכלל לא מסגנון התנ"ך, וגם לא מסגנון שפת ימינו להזכיר דברים כאלו אלא אם כן אומרים במפורש "יביא את הקדושה ואת הט.הרה" שזה כמובן גם כן משפט מטאפורי ולא רגיל לחלוטין, שאם לא מפרשים את הכוונה אז זה הופך למוזר ובלתי ומובן, וכמובן שזה בלתי שייך להגיד על זה לשון "יביא" כי זה לא דבר ש"מביאים" זה דבר שאו שהוא קיים או שלא. זה לא דבר שאפשר להזיז אותו ממקום למקום. ואין כאן לשון "אותו", כי אין כאן לא "מישהו" וגם לא "משהו" - אין כאן תפיסת חפץ ביד. 

ד. "יביא" אינו חיוב על קרוביו דווקא אלא דרך ארץ של החברה בסביבתו שתכבד אותו בטקס, בדיוק כמו שעושים סיום מסכת, אז באים הקרובים והחברים לכבד את האדם, זהו דבר מובן ומקובל בכל חברה ובכל מקום, זה דבר בסיסי שהרבה יותר סביר שהתורה תציין אותו, בפרט שכוונת התורה איננה לתת נזירות של פרישות והתנתקות קיצונית מהחברה - אלא שהנזירות של האדם הפרטי מכבדת את החברה שהוא חי בה, ודווקא לשיטתך שנזיר חוטא היית צריך להבין זאת, שהנזיר בנזירותו מכבד את החברה, ועל כן גם היא אמורה להכיר בו כבעל הישג התורם לחברה, כי נזיר שחוטא בהתרחקות בעלמא הוא באמת חוטא, אבל אם הוא מקדש את החברה בנזירותו - אז תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם, וודאי שראוי שיכבדו אותו בטקס רב-הרושם.

תודה על התשובה המורחבת, אתייחס לדעתיארץ השוקולד
א. למדתי פעם ממישהו אצלנו בבית הכנסת ש"פשט זה הדבר עם הכי פחות הנחות יסוד" ואני חושב שהוא צודק, ההצעה שלך דורשת הנחות יסוד:
1. זה מדבר על רבים למרות שמדובר על לשון יחיד.
2. מגיע כבוד לנזיר, שכפי ש@חסדי הים העיר, זה דבר ודין שלא מצינו ובטח שלא בכתובים.
3. זה נעדר הקשר לחברה.

אינני שולל דברים שלדעתי לא הפשט, אבל אני חושב שעלינו לשאול בכל הסבר בין אם מדובר בדרך הפשט ובין אם מדובר בדרך הדרש, למה להסביר כך?

ב. לפי מה שהבאת שם,
בדעת הראב"ע, אני יכול להבין, אם כי לעניות דעתי זה פחות נראה שהתורה תתייחס למקרה היוצא דופן שצריך לכפות עליו הגעה.
לדבריך, דעתי נוטה לדברי רבי אלעזר הקפר ש"נזיר חוטא הוא" וממילא לא מגיע לו כבוד.

ג. אולי מדובר על הקרבן שזה נראה מההקשר?
סך הכל זו טענה מעניינת ללמוד מהפסוקים גם אם אינני יודע מתי אמור להיות כך, ולפעמים זה נשמע לי נכון לומר "קודם נשמע את דברי ה' כמות שהם ואז נדרוש" ויפה שכך אתה סובר.
אבל בגלל שאני חושב שיש פה מספר הנחות לא מחויבות (כפי שציינתי לעיל), לכן אני שואל "מדוע?"

ד. יש משהו יפה בדבריך על "דרך ארץ", אבל אם הוא חוטא ומדובר במהלך שלילי, אין עניין לכבד אותו.


אשמח לקרוא את תגובתך, תודה
יפה תודהפסידונית
אני חושב בדיוק הפוך. יש כאן ביקורת כלפי הנזיר. כביכול כלחסדי הים
מה שעשית בימי נזרך, הוא מאמץ חיצוני, ולא שינוי פנימי, לכו תביא 'אותו' דבר שהוא חוצה לך.
למה?והוא ישמיענו
אתה צודק שנזירות זה לא דבר שמתאים לכולם, וגם לא לרוב, וגם לא לחצי מהאנשים... כי לעשות פעולות כאלו חיצוניות שלא מתאימות כ"כ לאדם- לרוב רק הורסות ולא עוזרות.
אבל המצב של הנזירות בעם ישראל הוא מתאים לבודדים, יחידי סגולה- כמו הנזיר מהדרום שאמר "העבודה שאגלחך לשמים". זה דוקא חיובי- יש אנשים (בודדים) שמה שהם צריכים זה דוקא פעולות חיצוניות, ומתוך החוץ להגיע אל הפנים.

למרות שאדגיש, שגם אני כמובן מעדיף פעולות פנימיות על פני פעולות חיצוניות, אבל אני מקבל את זה שייתכן ויש אנשים בודדים שעבורם הנזירות היא ממש לכתחילה. וכוונת התורה היא לגביהם.
לא ידוע לי שאנחנו 'ממלכת נזירים וגוי קדוש'
חוטא או קדוש? מחלוקת קדומה (בבלי תענית יא.):חסדי הים
"אמר שמואל כל היושב בתענית נקרא חוטא סבר כי האי תנא דתניא ר' אלעזר הקפר ברבי אומר מה תלמוד לומר (במדבר ו, יא) וכפר עליו מאשר חטא על הנפש וכי באיזה נפש חטא זה אלא שציער עצמו מן היין והלא דברים קל וחומר ומה זה שלא ציער עצמו אלא מן היין נקרא חוטא המצער עצמו מכל דבר ודבר על אחת כמה וכמה ר' אלעזר אומר נקרא קדוש שנאמר (במדבר ו, ה) קדוש יהיה גדל פרע שער ראשו ומה זה שלא ציער עצמו אלא מדבר אחד נקרא קדוש המצער עצמו מכל דבר על אחת כמה וכמה".
אני חושב שגם לפי דעת ר' אלעזר זה לא שהנזיר עשה שינוי פנימי, אלא הוא פשוט רואה בהינזרות מעשים שיש בהם קדושה.
נכון, אבלוהוא ישמיענו
לפי דעתי גם למ"ד שהוא נקרא חוטא היינו משום שזו לא דרך החיים הרצויה, כפי שמדריכה אותנו התורה. התורה אינה חפיצה בהינזרות, ובהתנתקות מהחיים- היא רוצה שנקדש את החיים. זה לגבי דרך החיים הכללית של עם ישראל.
אבל ליחידים בלבד- ייתכן וזה דבר טוב, מכיון שהדרך הרגילה ממש לא מתאימה להם
מחלוקת? לא למדת מסילת ישרים?חידוש


למדתי, אבל המסל"ש הוא לא הספר היחיד בעולם. הרבה ראשוניםחסדי הים
ראו את זה כמחלוקת, וזו פשטות הסוגיא שם.

ברמב"ם בהלכות דעות (ג, א) הוא מביא כדעה שנזיר חוטא ומשמע ממנו שאפילו בשר לא כדאי שיאסור על עצמו.
אז נכון, שבמסעות רבי בנימין מטודלה הוא מביא על אחד מבניו של רבינו משולם, שנהג בפרשיות מבשר.

אני לא אומר שאין לדעת הרמח"ל מקום, אבל הרמב"ם ועוד ראשונים, משמע מהם שאפילו מה שמעבר למוכרח וחיוני, אסור לאסור על עצמו. הרמב"ם אפילו רואה את זה כמנהג עכו"ם של הנזירים הנוצרים.
לכן אני חושב שבכלל ובמיוחד בדורנו, עדיף שיטת הרמב"ם.
כמו שכתבתי קודם גם לדעת ר' אלעזר, אני רואה את זה כמעשים קדושים ולא שהוא קדוש.
(גם בזה צריך לפלפל מכמה כיוונים, אבל אניח את זה כאן.)

מה זהע מ
מעשים קדושים, ולא שהוא קדוש?
מעשים שמכונים בתורה קדושים. למשל, אדם מישראל ששומרחסדי הים
כשרות, יש את המעשה החיצוני שהתורה קוראת לו קדוש, אבל זה לא הופך כל אדם ששומר כשרות לקדוש.

נגיד, בנזירות אז יש חקירה, אם זה איסור חפצא או גברא. לפי הריטב"א זה איסור חפצא, ואולי זה מורה שהוא לא המטרה להתקדש, אלא הוא עושה מעשים מקודשים.
לא הבנתי את החלוקהע מ
מי שאוכל מאכלים כשרים, מתקדש בכך. לא?
לא. זה לא חייב לשנות את האישיות שלו. יהודי שיש לוחסדי הים
פגישה עסקית במסעדה כשרה, וממש רוצה לטעום מהחזיר במסעדה ליד, אז הוא עושה מעשה קדוש ולא מתקדש.
חסדי, בעברית "קדוש" הוא במשמעות "נבדל"נפש חיה.
ולכן
עם ישראל הוא עם קדוש
ה**ה מקודשת= נבדלת משאר האנשים ביחס ל***

הקדש= חפץ שהופרש, מיוחד למטרה מסויימת
וכד'.
נכון, אבל כמו שכתבו המון חכמים לפניי, יש קדושהחסדי הים
בסיסית, ויש קדושה שנקנית.
..כלמנסע

נכון וזה בדיוק העניין

אדם ששומר כשרות רק באופן חיצוני, ולא מתחבר לייעודי התורה לנפש, אין בזה את העומק של הקדושה, את הנפשיות של הקדושה, 

שניהם חשובים, הקדושה צריכה שתהיה לה פנימיות, ולמעשה השמירה על החיצוניות היא הביטוי של הפנימיות

 

אה"נ! קדושה היא מידה פנימית המתבטאת גם במעשים חיצונייםנפש חיה.
אה"נ ;)נפש חיה.
יפה. כמו תמיד. תודהאמונהל'ה
תויגתי ראשונה? ריגשתני!
היי, זה נהדר טיפות של אור
תודה!
יישר כוח!שמן פשתן


יישר כח, תודה, אם כי נוטה מאוד לדברים שחסדי הביאארץ השוקולד
ש"נזיר חוטא הוא" ואם הוא חוטא, אז כמובן גם ליחידים זה אסור.

וכן, יש להוסיף ביחס ל"נזיר מן הדרום" שזה היוצא מן הכלל המעיד על הכלל, שעקרונית שמעון הצדיק שלל את הנזירות.

למדתי, אבל המסל"ש הוא לא הספר היחיד בעולם. הרבה ראשונים - צעירים מעל עשרים

וברור שחסדי צודק, שגם אם המסילת ישרים סובר שאין מחלוקת זה לא מוחק את הדעות שיש מחלוקת. (בכלל זה נושא הדורש הרחבה, אבל אין כאן המקום)
בלי קשר לדברי המסילת ישריםחידוש

אני חושב שלא מסתבר כלל לומר שזו מחלוקת במובן הרגיל.

כולם מסיכימים (וכמו שכל אחד מאיתנו מבין) שמצד אחד יש מעלה להיות פרוש מגשמיות העוה"ז וזה מרומם את האדם,

ומצד שני גם יש בזה חיסרון, כי הוא מפסיד סוג של מפגש עם רבש"ע דרך ההנאה מטובו הגשמי.

כל אחד מדגיש צד אחר.

 

וכך זה בהרבה 'מחלוקות' בענייני מחשבה בחז"ל. כמו שכל אחד מאיתנו מבין את ההיגיון שבשתי האמירות, כך גם הם הבינו. כל אחד הדגיש צד אחר (ואולי בהדגשה יש מחלוקת, אבל זה כבר ניואנס).

 

הנאה גשמית לא בהכרח מקרבת את האדם למעלה, אבל אם הוא יודע לנהוג בזה נכון, אז כן.

ויש להאריך בזה ואכ"מ.

 

וממאמר חז"ל עתיד אדם ליתן את הדין וכו' - נראה שלזה כוונתו (ולא כתירוץ המסילת ישרים, שקצת דחוק במאמר חז"ל הזה).

@חסדי הים@קרוקס@ארץ השוקולד

מסכים ממשוהוא ישמיענו
זה העיקרון של "אלו ואלו דברי אלוקים חיים"- כל אחד מדגיש צד שונה.
למשל אחד מדגיש את החקירה השכלית, אחר מדגיש את האמונה.
זה עיקרון חשוב מאוד באופן כללי.

אז נכון, לענין הלכה- יש הלכה אחת, יש הנהגה אחת שצריכה להופיע בעולם.
אבל חשוב לזכור ש"כולם ניתנו מרועה אחד" וכל התורה כולה (מה שהתקבל בעם ישראל) היא אמת- גם אם לא במובן הפרקטי (הלכה).
הרחיבו בזה גדולי ישראל, למשל הרב קוק זצ"ל מרחיב בזה רבות, וכן המהר"ל בספר באר הגולה (באר השני לגבי מחלוקת בית הלל ובית שמאי. מומלץ מאוד ללמוד בעיון) אגב, זו דרכו של המהר"ל באופן כללי (לא תמיד).

למשל, הרב קוק זצ"ל במאמרו "לשני בתי ישראל" (מאמרי הראי"ה א') מביא את שיטת הלימוד האשכנזי ואת שיטת הלימוד הספרדי כשתי שיטות המשלימות זו את זו- שיטת הפלפול ושיטת הסקירה (עומק ורוחב).
וזו דוגמא קטנה.

אבל כך צריך להיות היחס למחלוקת בעם ישראל, וכדאי להעמיק בזה.
לרוב זה ממש לא נכון לומר ששיטה אחת היא נכונה ושיטה אחת לא. בהחלט אפשר לומר ששיטה מסויימת יותר מרכזית, אבל אז זה אומר שהשיטה האחרת מוסיפה פרטים נוספים שאין בשיטה המרכזית.
כתבת יפה והבאת דברים יפים וחשובים, יישר כח, אבל אעיר בקצרה:ארץ השוקולדאחרונה
זה נושא ארוך ולכן הכל יחסי, סליחה על האריכות.

יש כאלה כפי שהבאת שכך סברו.

אבל האם אכן "אלו ואלו דברי א-לוקים חיים" תמיד? (הרי הש"ס אומר שציטוט זה מתקבל רק שלא כדעת רבי יהושע ש"לא בשמיים היא", האם דבריו חולקים גם על זה)
ואם לא, כיצד אני יודע? (שאלה על עיקרון המחלוקת)

ולעניין הלכה, אעלה כמה מחשבות:
1. אם זה לא להלכה, אז האם יש לכך מקום?
הרי אם הלכה זה מלשון "ללכת בדרך שה' רוצה", אז אם לא כך הולכים אז אולי לא כך ה' רוצה?
2. הירושלמי בסנהדרין (פרק ד הלכה א, דף כא עמוד א בדפוס פטערבורג) מביא:
"אמר רבי תלמיד וותיק היה [לר"מ] והיה מטהר את השרץ ומטמאו מאה פעמים. אמרין ההוא תלמידא לא הוה ידע מורייה. (=אמרו: אותו תלמיד לא ידע להורות) אמר ר' יעקב בר דסאיי דההוא תלמידא קטוע מטורא דסיני הוה: (=אותו תלמיד היה קטוע מהר סיני)"
נחלקו הפרשנים ביחס לסיפור זה:
א. ה"פני משה" בפירושו על הירושלמי שם כותב שרבי יעקב בר דסאיי בא לומר שאותו תלמיד היה מנותק מתורת סיני. (כלומר, כנראה זו לא הדרך)
ב. לעומתו, האדמו"ר מראדזין (זה של התכלת) בגמרא שהוא קיבץ למסכת כלים בדף ב עמוד א הביא את הגמרא הזו ופירש שם בפירושו בסגנון תוספות בדיבור המתחיל "ההוא תלמודא" כתב את הדברים הבאים:
"פירש הפני משה ז"ל:
לא ידע כלום להורות כהלכה ופלפול של הבל היה לו, עד כאן.
ואינו נכון, כי חס ושלום לומר כן על תלמיד ותיק של רבי מאיר, ובש"ס דילן (=שלנו) (בעירובין דף יג עמוד ב, שם הסיפור מובא באופן דומה עם הרחבה שהכוונה לכך שהוא היה מטהר במ"ח דרכים ומטמא במ"ח דרכים) קאמר (=נאמר) דסומכוס שמו. אלא נראה כמו שפירשתי בקונטרוס וכעין דאמרינן (=שאומרים) בעירובין (שם) על רבי מאיר: גלוי וידוע שאין בדורו של רבי מאיר כמותו ומפני מה לא קבעו הלכה כמותו שלא יוכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו..."
ואביא את הדברים שהביא בפירושו בסגנון רש"י בעמוד הבא (דיבור המתחיל "דההוא תלמודא קטועא מטורא דסיני")
"זה התלמיד ותיק מקור מחצבתו היה מהר סיני ומשם קיבל דרש זה, כי התורה שנתן הקב"ה למשה בסיני ניתנה לו מ"ט פנים טהור ומ"ט פנים טמא"

ולכן, ניתן לראות שיש דרכים השוללים קבלה של כל צד, אבל יש דרכים המקבלות כל צד. (ניתן לומר שיש כאן פרדוקס מה)
ואינני יודע מה נכון, אבל אני חושב שהדרך לגבש היא שלפעמים אם ברור לנו שדרך מסוימת היא הנכונה, אז ראוי לנטות לשם בהתנהלותנו או מחשבתנו (מידת הנחרצות תלויה במידת השכנוע הפנימי והביסוס) אבל ביחס לאחרים כשאני שואל כיצד להתייחס אליהם, אם אני מוצא להם ביסוס, כדאי לכבד את בחירתם.

והדברים ארוכים מאוד, ואין כאן המקום להאריך ביותר, לכן הבאתי מקורות מה בסיסיים.
מוזמן לאישי, שם אוכל להרחיב יותר בשמחה אם תרצה כשאהיה.

שבוע טוב ומבורך

@חידוש בטח יעניין אותך גם

@סתם 1...
@חסדי הים
בטח לכם יהיה מה להעיר בסוגיה נכבדה זו
הסבר יפה משלך, תודה. אבל אינני חושב שכך חשבו התנאים כאןארץ השוקולד
אלא אדרבה, הגמרא מבינה לכאורה שזו מחלוקת.

ובכלל, אתה מעלה נקודה יפה שעלינו לשאול כשאנחנו לומדים את אגדות ומחשבות חז"ל, הראשונים והאחרונים, האם אנו באים לשלב אותם יחד או להכריע?

זו שאלה טובה, מתי הנכון לאחוז בלימוד משני הצדדים ומתי הנכון להכריע?
אינני יודע לקבוע מסמרות, אבל לפעמים דעתי נוטה לדרך א ולפעמים לדרך ב.
יש לציין שלכל דרך יש הרבה מקום והרבה מקורות.

אפילו בדברים הלכתיים כבר אמר לנו המהרש"ל אם אני זוכר נכון (אם כן, בהקדמה שלו ל"ים של שלמה" למסכת חולין) שיש מן הראשונים שעשו את הש"ס כ"כדור" ובאו לסדר את הכל יחד (ודוגמתו היא בעלי התוספות), ויש שבאו להכריע במחלוקות (ושמעתי מאחד מרבותי שזו דרכו של הרמב"ם, לא זוכר אם כך גם הביא המהרש"ל).
אז תמיד ניתן ללמוד מהסינתזה וניתן ללמוד מההכרעה.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך