"וְזֹאת תּוֹרַת הַנָּזִיר, בְּיוֹם מְלֹאת יְמֵי נִזְרוֹ, יָבִיא אֹתוֹ אֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד" -
מה פירוש "יביא אותו"? הנזיר יביא את עצמו? אז למה לא לכתוב פשוט ''יבוא''?
- הנזיר קיבל על עצמו הינזרות מהעולם ברמה מסויימת לתקופה מסויימת, כדי לעבוד על עצמו, להיתקן ולהתרומם. לאפשר לעצמו להתנתק מהגשמיות של העולם הזה, כדי להיות מחובר יותר לעצמיותו, לרוחניותו ולאלוהיו.
-בתום תקופת הנזירות, הנזיר כבר עומד במקום אחר. הוא אינו אותו אדם שהיה לפניה. על כך רומז הכתוב בביטוי הבולט "יביא אותו", כביכול האדם מביא לפני הקב"ה, אל פתח אוהל מועד, את ה'תוצר' המוגמר של תקופת העבודה העצמית, - "אותו" - את עצמיותו האמיתית, את איך שהוא כעת.
ה"משך חכמה" מפרש אחרת, ש"יביא אותו" היינו שהנזיר יביא את "נזרו" - את כתרו, שהוא "פרע שער ראשו", ויגלח אותו לפני ה'.
ולשני הפירושים משמעות קרובה, שכן גם הבאת ה'נזר' לפני ה' מסמלת בעצם את הצגת האדם לפני הקב"ה את הישגיו הרוחניים מתקופת ימי נזירותו.
----------------- * * *---------------------
כל אחד מאיתנו יכול להיות 'נזיר' במובן הזה של לקבוע איזה יעד רוחני, הישג, לפרק זמן מסוים, ולשם כך להתנתק ולהתנזר מדברים אחרים שמפריעים לו להגיע לשם. ובמלאות ימי נזרו להביא את עצמו החדש לפני ה'. ולקבוע יעד חדש.
@זוהרת בטורקיז@חיהל'ה @פסידונית @שמן פשתן @נפש חיה.@זאת עם השם
@מבקש אמונה@אניוהוא@חן,@המטיילת בארץ@ע מ@אור אש@סתם 1... @חסדי הים@אילת השחר @אורה2x@סלט@חרותיק@נחשון מהצפון
@שמשועננים@שריקה@סוסה אדומה@!!מירב!!@ציף@לב טהור
ואחרון@חביב שזורם
[מותר להגיב. או לבקש תיוג מי שרוצה].

