פתוחה ואשמח לשמוע ממש!!
כמה טיפים..אנונימי (3)
אתייחס יותר למה שלדעתי צוות מחפש בקומונרית
מה,שאני מקווה, שיעזור לך להפוך את השנה לקלה יותר מהבחינה הזאת..)
1. יכולה להגיד לך שמבחינת הצוות עצמו-אחד הדברים שהכי חשובים להם בקומונרית זה קומונרית שבאמת באמת מאמינה בהם!
לא אחת שסתם אומרת או סומכת רק כשהכל זורם וטוב בסניף..אחת שמשדרת לצוות שלה שיש לה בהם אמון מלאא!!
(אמון מהבחינה שיוציאו מעצמם את ההכי טוב לא מהבחינה של דברי אמת וכו'..)
2. תנסי להגיע לסניף בכל מצב (גם אם עבר עלייך יום ממש עמוס בתקן/מתגעגעת למשפ'/ סתם אין כוח וכו'..) עם מצב רוח טוב!!
הצוות מסתכל עלייך!מה שאת תשדרי יעבור לצוות ולחניכים והוא יוביל את האנרגיות בסניף!!
3. חשוב ממש-לנסות להיות קשובה לצרכים של הצוות והסניף לא רק מבחינת הדברים שקורים שבשוטף בסניף אלא גם לנסות לראות מה עובר על הבנאדם עצמו-איך בבית?בלימודים?
4. לא להיות "תוכי" למה שמנחים אותך לעשות-תשמעי להוראות מהרכזים כמובן אבל לנסות להיות גם עם אינטואיציה ולהגדיל ראש..תזרמי ואל תיהי ראש בקיר..אם הצוות מבקש שתתגמשי-תחשבי על זה ואם השד לא נורא כ"כ-תתגמשי..
(לדוג': אם את מרגישה שצריך לעשות ישב"ץ על נושא חשוב/להעביר לצוות נק' חשובה בהתנהלות עם החניכים-לכי על זה גם אם לא מזמן עשית ישב"ץ..)
5.חדדי לצוות שלך את הציפיות שלך ממנו-אל תבני על זה שמבחינתך הם מבינים לבד מה את מצפה מהם והפוך-שהם יחדדו לך מה הם רוצים שתעשי בסניף ומה הם מצפים ממך כקומונרית.
6. שדרי לצוות שלך שאת סלע איתן והם יכולים להישען עלייך ולסמוך עלייך בכל דבר.
שימי לב- לא בטעות (זה לפעמים קורה) לפלוט משו רגיש שמדריך שיתף אותך בו-וכשאת מדברת עם מדריך על דבר שנראה בעיניך רגיש תשאלי אם זה דבר שהוא לא מתכוון לשתף את הצוות בו כי זה יכול ליצור סיטואציות של חוסר אמון בך.
7. שימי לב שלרוב הקומונרית לא תגיע מאותו מקום או אפילו מחוז ולכן הנורמות החברתיות הם שונות. נסי לקלוט אותם במהלך השנה ולכבד אותם (לאו דווקא לפעול על פיהם אך לא לצחוק עליהם או לשלול אותם) סתם יוצר אנטיות בצוות..
8. נסי לקבל ביקורת בצורה בונה וטובה, צוות שהקומונרית שלו לא מקבלת ביקורת או חושבת שהיא מושלמת הוא צוות מתוסכל וחבל-נסי באמת להקשיב לדבריהם ולקבל אותם אך מצד שני אל תתני לכל ביקורת קטנה לרמוס אותך מבחינה רגשית. תראי לצוות שלך שהם מוזמנים לפנות אלייך בכל בעיה-גם אם הביקורת היא לפעמים עלייך (אך כמובן תדגישי להם שזה צריך לבוא בצורה מכבדת..)
9.שימי דגש על גיבוש טוב של הצוות- זה מה שבונה צוות טוב הרבה יותר מאשר יכולת טכנית או הפקת שבת ארגון מוצלחת..
וחוץ מזה- הגיבוש הופך את הצוות,כשהוא נמצא בסניף, למרגיש הרבה יותר נוח אחד עם השני, אווירה טובה בסניף וכמובן לתקשורת טובה בינהם..
סתם טיפים לשירות:
1. תבואי בנתינה גמורה לשנה הזאת! כדי שתיהיה לך שנה שבאמת משמעותית את חייבת לכוון את עצמך לזה, להגדיר לעצמך יעדים, לבוא מרצון אמיתי לתרום למדינה שלך ולא סתם להעביר שנה.
2.תדאגי לעצמך!!אל תזניחי..אל תשכחי מהם הדברים הנוספים שחשובים לך ושאת רוצה לעשות.לדוג': פיתוח עצמי, רכישת חברות אמיתיות לחיים, לא להזניח לגמרי את המשפ', לאכול אוכל בריא ומזין ועוד..
הסמיילי בהתחלה הוא בטעות..בת מלך6
עוקבת (:שוגי~
אין לי ניסיון בתחוםבניעקיבאאחרונה
אבל לענ"ד הקומונרית צריכה להיות עם רגליים על הקרקע והראש בשמיים.
כלומר, מצד אחד להציב יעדים, חזון, כיוון, מטרה.
ומצד שני - להציב מגבלות וחוקים ברורים.
להיות המבוגר האחראי, אבל גם איש חלומות.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!