רק אמונה תעזור?רוקדת בגשם
כלומר... אני מנסה להאמין.
באמת שאני מנסה
ואז... לפעמים יש לי תחושה
שאני מצליחה.
ואז אם אני מצליחה
וגאה מזה
כנראה שאני לא באמת מאמינה.
כי אם הייתי באמת מאמינה, הייתי יודעת שהכי בא מהקבה
ולטובה
וזה לא! אני לא מצליחה להרגיש את זה! למה?!

באמת, שאני משתדלת לקיים מצוות מתוך אהבה ולא רק מתוך יראה.
כי.. אני אוהבת את הקב"ה. אני מעריכה אותו. באמת שהוא מדהים והוא פשוט סידר את העולם בצורה מושלמת.
הכי מושלמת שיש.
אבל אני מפחדת לאבד אותה.
את האמינה שלי.
כי היא קטנה כזאת, ושביר ה.
רגע אחד של חוסר תשומת לב ואני אאבד אותה.
ואז?
איזו משמעות תהיה לי לחיים בלי אמונה?
אסור לי לאבד אותה!

אבל איך שולטים על דבר כזה?
איך? איך אפשר לדאוג לזה?
אבא, תעזור לי.
ואוף. אוף.רוקדת בגשם
אני באמת רוצה להאמין בזה.
ויותר מזה תאני רוצה שיקבלו את זה שאני מאמינה בזה!
אין סיבה שבכניסה לבית אני אצטרך ש החצאית שלי תגיע לקרסול.
ו שהשרוול שלי יהיה מקופל
אין סיבה! יש לי זכות מלאה להאמין בדרך שלי!

כמו שלהם יש זכות ללכת ברחוב כמו שהם חושבים שנכון, גם לי!
למה לאנשים יש זכות להורות לי איך להתלבש.למה


לא חשבת מספיק...
יופי. באוויר שלא
אני חוקרת ומחפשת ובוררת כבר מאז כיתה ה, ו
מדובר בכמעט ארבע שנים! ארבע שנים! אימלה
איל שהזצן עובר מהר.

שנתיים מאז שהבנתי שאין לי מה לחפש בציונות הדתית.
שנתיים.
שנה וחצי מאז שהתחלתי לחקור באמת ולחפש ולקרוא וללמוד ולעבור.
שנה (כלומר, עוד כמה ימים שנה) מאז שהתחלתי ללכת עם גרביים כשההורים שלי לא ראו.
חצי שנה גם כשהם כן ראו.
שבעה חודשים מאז שהעילחתי את החצאית, מקרסול לאמצע.
חצי שנה (עוד שבוע וחצי.) מהרגע שבו החלטתי שאני רוצה בן תורה. שאני רוצה בית של תורה.
חמישה חודשים מאז שהחלטתי שכל עוד זה תלוי בי, אני לא ממשיכה ללמוד כאן.
שלושה חודשים מאז שהתחלתי להיות יותר מהמעבר בשכונה ופחות מההגעה הביתה. אומלל כמה שזה טורד.
חודש ושבוע בערך, מאז שנתקלתי בקונפליקט מהותי שלא הסכימו לוותר לי עליו. כן. אם עני לא שומעת שירים בספירת העומר ולא חוגגת עצמאות אני לא שומעת בעצמאות.
חודש, רק חודש! כבר חודש. אימילה. חודש. מאז שהפסקתי להתבייש בזה. שהעזתי ללכת ברחוב ולהרגיש חופשיה עם מי שאני, עם איך שאני לבושה.
שבועיים. שבועיים מאז ליל שבועות. שם ישבתי, וגמרתי את התנך בפעם ה14. והבנתי שכן, זאת התחושה שאני רוצה שילדי יחושו. הסיפוק הזה.
כשסגרתי את מסכת סנהדרין בפעם האחרונה. לא, לא בפעם האחרונה. בפעם האחרונה לסבב זה.
כן, זאת השאיפה שלי. בעל בן תורה, ובית של תורה ויראת שמיים.
חצי דקה, חצי דקה מאז העזתי לכתוב את זה..
לנסות לסכם אפילו חלק קצר מאוד מהתהליך האדיר הזה שעברתי. לנסות. רק לנסות.
וואו. הכל התחיל כךרוקדת בגשם
הכל התחיל לפני בערך חמש שנים.
חזרתי הביתה מ(צונזר) עצמה.
אבל לא היה לי חשק לחכות לאוטובוס. אז הלכתי ברגל. זה לא ממש ארוך. זה פשוט לחצות ארבע שכונות לאורך וזהו.
שעה ורבע אחר כך, אני מתקדמת לתומי ברחוב ****. והנה, מול עיני, נגלית ילדה חביבה בת שבע ההולכת ברחוב ומביטה בי.
אמא! היא צועקת. יש כאן ילדה ששמה בטעות שתי חצאיות!
אמא שחה הגיעה במהירות, לקחה את הילדה והסתלקה משם.
וכמובן שרציתי לדעת על מה היא דיברה. אז כשחזרתי הביתה שאלתי את אבא שלי.
הוא אמר לי שאצל החרדים נוהגים שלא ללבוש חצאית עד הרצפה כי זה רחובי, והזהיר אותי לא להתקרב אליהם.
וכידוע, פעם מים תמיד מים.
בתמימותי חיכיתי יום אחד אחרי הלימודים ליד אחד מהסמינרים הרבים הפזורים בשכונתי, ומישהי שיצאה משם נאותה להסביר לי.
היא הסיברה, ואני קלטתי הכל. המשכנו ככה לשבועיים בערך, כשכל יום אני שופכת את כל מה שהיא הסבירה לי לדפי יומן.
אחרי שבועיים נגמרה השנה, והיה לי חופש שלם לשבת ולחשוב עם עצמי.
לחשוב על עצמי.
לעבור תהליך פנימי ארוך.
שנת הלימודים החלה, ואני עדיין לא ידעתי מי אני ומה אני.
במהלך אותה שנה, הציונים שלי ירדו בממוצע של 2 נקודות. יכול להיות שזה הושפע מהעובדה שלא הקשבתי בכלל בשיעורים, אלא רק חשבתי וחשבתי וחשבתי.
וחשבתי.
וחשבתי.
ואז הלכתי לאור החיים, וקניתי כמה ספרים.
קראתי אותם לאורך, קראתי אותם לרוחב.
חשבתי עוד.
חשבתי עוד קצת.
עכשיו כבר הייתי מבולבלת לגמרי.
היתה בי נטייה חזקה משחר ילדותי לכיון החרדי. יש סיבה שההורים שלי הרחיקו אותי משם.
לאט לאט, התחלתי. קיצרתי את החצאית לגובה שהוא לא גובה רצפה, הוספתי גרביים, ועוד כמה דברים.
אבל לא ידעתי באמת באמת מה אני. ומה אני רוצה.
מצאתי מאמר ממש יפה של מישהו, שהסביר על הזרמים בתרבות החרדית. חסידויות, ליטאיות, ספרדיות...
בינינו, הכי התחברתי לתרבות של הליטאיות. השאיפה הזאת, לדמות של בן ישיבה, ולימוד תורה בכל מחיר - היתה בדיו' מה שחיפשתי.
קראתי עוד כמה ספרים. עכשיו כבר היה לי קצת יותר מידע על מה אני, ומי אני...
באותה תקופה הייתי מאוד מרוחקת מכל העולם בערך.
רב הזמן הייתי מכונסת בעצמי, וסתם חשבתי על העולם.
שנה שעברה, רציתי ללמוד באולפנת טהר. אבא שלי אמר שאני לא יכולה, אבל אני יכולה ללמוד בטליה. לא רציתי.
אבל לא משנה מה עשיתי, אבא שלי לא הסכין לי.
הבנתי, שאם אבא שלי מפחד מזה שאני אהיה לא ציונית דתית כנראה שיש סיבה.
זה בערך השלב שבו התחילתי פחות להעריך את הציונות.
גדלתי בבית מאוד גושניקי. לא הכרתי הרבה מעבר לתחום הזה של - הרב קוק - הרב סולוביחציק - הרב קוק - הרב סולובייציק.
בנוסף לכך גם עליתי מארצות הברית.
אי היתה שאיפה עליונה בשבילי.
עד השינוי ההדרגתי הזה, הכרתי שני סוגים של חרדים: נטורי הקרתא שהיו מדליקים שרפות ליד בית הספר 'לנו ומפגינים, והחרדים שראיתי ברחוב.
אחריו, הייתי כבר לגמרי בפנים. לפחות מהצד שלי.
הבנתי שבעצם הגאולה המובטחת לנו לא בהכרח אמורה להעשות על ידינו, ועוד יותר מכך - אולי אסור לנו.
הבנתי גם שאין לנו את כל ארץ ישראל, ועלינו לתמוך בארץ ישראל ולא במדינת ישראל.
הבנתי שלמרות מה שידעתי, מה שחונכתי הוא א תמיד האמת.
האמנתי, שכשיגיע הזמן, נזכה לגאולה.
וכן, ברור שזה לא רק זה.רוקדת בגשם
זה מפחיד.
באמת לכתוב הכל...
זה בעצם סוג של השלמת תהליך. כן. השלמה.
לומר שאני שלמה עם התהליך הזה, שמחה בו, גאה.
מאושרת שזכיתי.
והתחושה השורפת-מנחמת הזורוקדת בגשם
כשאתה יודע שעו יום טוב יבוא

אולי

פעם

אף פעם


בדד מול ארץ ושמיים
ציפור תפרוש כנף כעת

והשמש החיוורת של בין הערביים
תנצוץ ותשקע דומה.


בדד מול תקווה ישנה,
ציפור הפסיקה מעופה

ןהשמש החיוורת של בין הערביים
תנצוץ ותקרוץ לידה.


בדד מול קהילה זוהרת
ציפור שאינה לכאן מתקבלת

והשמש החיוורת של בין הערביים
תנצוץ בנצנוצי רהב.


בדד מול קבוצה מסוגרת
ציפור שנחסמה ממעופה

בשקט תשקע, בין ערביים
והשמש החיוורת דומה.


והניתוק שצרב את כנפיה הצחות
דומהו שמחריף ומתרחב
כי אורה הקט נגוז
נשק הוא למצחה
והבטיח לה אהבה חדשה.
והשואה הזאתרוקדת בגשם
בין הראשון לשני


שקט שורר, דומם העולם
מסביבנו שותקים כולם
על פניהם ארשת נהרה
ישראל אמרו - נעשה ונשמע

שתיקה רועמת, שכינה מתגלה
רבינו של עולם שומרנו מצרה
אבינו מביט, משגיח ממרומים
להגן עלינו תמיד מצרים.

היום כולם מבינים בבהירות
אלוקינו ברצונו גאלנו במהירות
לנו נתן את התורה הקדושה
ונשמתנו אליו לא חשה

קיבוץ גלויות לעתיד לבוא
יודע ה' היודע לבוא,
ננסה ונצליח, בעזרת הבורא
והוא ישגיח על מה שקורה

היו אומרים חכמים דבר
הייתם אמורים, חבל דנשבר
ה אהבכם, חותם הדרכים
הם אומרים, חיים דבורים.

*שמע ישראל, ה אלוקינו, ה אחד*



ולעומת זטץ

ריבונו של עולם,
אילך אני משתוקקת.

ריבונו של עולם,
מסביבי רמה לידך שותקת.

ריבונו של כולם,
עמך נושאים לך עיניים.

ריבונו של כולם,
לידך הכל בהפסקת ביניים.

בונו של עולם,
קח נא את תפילתי וארשתיך.

בונו של עולם,
אל בנינך בנין שלם נטיח.


יסודו של עולם,
אך לב טהור וחסד ביקשתי ממך.

יסודו של עולם,
לו אזכה לגדל ולהאדיר את שמך.


ואינך כאן.





מדהים כמה אפשר להשתנות ביום.
סליחה על ההערה הצדדיתסביון
איזה עולם מוזר
שלקצר את החצאית זה או מתוך רצון להקל (וככה חשבתי בהתחלה כשקראתי את הפסקה הראשונה) או מתוך רצון להתחרד

ודי מסקרן אותי
מה הקשר בין כל הדברים האלה חוץ מזה שכולם מאפיינים חרדים
כלומר, כשאדם עושה שינוי באורח החיים זה בא מתוך סיבה כלשהי. וזה אומר שהצטרפו כמה סיבות ביחד, כי אין קשר עצמי בין התנגדות לציונות, בית של תורה (כהגדרתך) וקיצור חצאית

למה מוזר?רוקדת בגשם
יש לי רצון לפעול על פי הדעות שלי

ובאמת, לקצר במובן מסוים הוא להקל, אבל הוא גם להחמיר. ואני אפרט - אתה מקצר כי אתה רוצה 'יראו, כי חם לך, כי זה לא נוח או כי אתה מבין פתאום שזה רחובי?

ובאמת,כן, הבנתי שיש דברים בחיים שיותר חשובים מלשאר עם ה אידיאלוגיות שקיבלת מבית.
וכן, אני מבינה את ההורים שלי ומכבדת אותם. אבל ם הם נותנים לאחותי להסתובב עם חצאית מעל הברך אין סיבה שהם לא יקבלו אותי סתם כי יש לי חצאית באמצע הדרך וגרביונים...

מה הקשר בין כל הדברים? האמת היא שזאת נשמעת כמו שאלה שבאה להציק, מצטערת אם הבנתי לא נכון. כי נדמה לי שהתשובה מונחת מול העיניים, וזועקת.
לא הבנת נכוןסביון
וסליחה על ההצקה (למרות שממש לא התכוונתי להציק אלא להסתקרן לי)

הרצון לפעול על פי הדעות שלך הוא ברור ביותר, גם אם זה נגד ההורים. אבל אלה לא היו השאלות שלי.
לא שאלתי על ההורים שלך, שאלתי עלייך, מצד עצמך - מה הקשר בין כל הדברים האלה. כי הנחתי שאת לא עושה אותם בשביל להיראות חרדית, אלא כי את מאמינה בהם. אם כן - צריך סיבה להאמין בכל אחד מהם.
וזה מעניין, שאנשים משנים את כל אורח החיים שלהם כך שיתאים כולו לתבנית אחרת למרות שאין קשר בין כל אחד מהשינויים (אני מכיר לא מעט אנשים ששינו רק חלק, כמוני למשל. כל דבר לגופו לפי מה שהאמנתי בו). אני מובן יותר?

ואגב, אבל זה פחות קריטי, קשה לי להבין מה רחובי בלבוש שהיחידות שלובשות אותו בעולם אלה הדוסיות.
אממרוקדת בגשם
אם אני לא טועה זה בדיוק מה שהסברתי למעלה...


*אנשים שלובשים ארוך מדי על תקראו.*
ולשאלתך, רחובי ללבוש משהו שהוא ארוך, מדי, זה מראה על זלזול ולהבדיל על חוסר הבנה של הצניעות, שלא אומרת להבליט את עצמך ולשים חצאית ארוכה ארוכה שמגיעה לרצפה, ועוד לעיתים בלי גרביים, ומה השגת מכך? אלא, חצאית שאולי אינה עד הכי למטה, אבל בפרוש יותר שם מאשר למעלה, ואז לשים גרביים /גרביונים וזה.
הממסביון
לא הסברת שום דבר
אז או שאת לא הבנת אותי, או שאני לא הבנתי אותך.
או שלא הבנתי גם את התשובה שזועקת.

ותודה על ההסבר, אני חושב שזו טעות אבל לא ביקשתי הסבר כדי להתווכח עליו (וגם אין לי כוח או כוונה לעשות את זה, ובטח גם לך) והוא הסבר מספיק הסברי כדי להניח את דעתי.
..רוקדת בגשם
אתה רוצה סיבה לכל דבר?
אחד אם אני לא טועה סיפקתי לך...
אני אשמח אם תזכיר לי בערב ואני אכתוב.. ץ
את הסיבות לשאר הדברים אני די מכירסביוןאחרונה
פשוט תהיתי מה גורם למישהו לעשות שינוי בכמה תחומים ביחד שלכאורה לא קשורים ביניהם
אבל אולי הם כן קשורים
כנראה שהכל קשור לאופי של החברה
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך