מאמר גזענותרץ לשום מקום

בהנאה

 

 

 

במדינת ישראל בשנים האחרונות קיימות טענות רבות למקרים של גילויי גזענות נגד ערבים. לפי טענות אלו, ישראלים רבים ואף מוסדות וחברות רבות מפלים לרעה את הערבים בישראל על רקע גזעני וללא כל סיבה מוצדקת. לדוגמא: ימים נפרדים ליהודים וערבים בסופרלנד, בקשות ללידה מופרדת מערבים, גזענות במגרשי הכדורגל ועוד.

לכאורה, מקרים אלו מעידים על גזענות נגד ערבים וחוסר קבלת השונה, מה שמעיד שהמוסריות שלנו כעם לא טובה. אלא שכלל וכלל לא ברור שכך הם באמת פני הדברים.

בשביל לדון בסוגיית האפליה נגד ערבים במדינת ישראל עלינו לעסוק בשאלה כללית יותר, מה מקומם של הערבים במדינתנו/ בארצנו? ומה שנגזר מכך זה, איזה יחס הם צריכים לקבל מאיתנו?

עלינו לזכור, כי מדינת ישראל הוקמה כמדינה יהודית המספקת את צרכיה של העם היהודי ולא של כל עם אחר. כל טענה מצד הערבים לזכויות ולשוויון היא טעות מיסודה, לערבים אין כל זכות בארץ שלנו שזכינו בה מתוקף ההיסטוריה והתנ"ך. כל מי שטוען טענות אלו צריך להבין שמדינת ישראל שייכת לעם ישראל ולא לשום עם אחר.

כמו כן, כל הטענות שההפרדה במקומות אלו היא ללא סיבה מוצדקת אינם נכונות כלל וכלל. למשל, בבתי החולים, נשים אינם רוצות ללדת ליד ערבים כי אין להם כוח לכל החאפלות והבלאגן שהערבים יוצרים כפי שצייץ סמוטריץ.. אסור להתכחש לעובדה זו, ערבים יוצרים בלאגן, לא אכפת להם מהכללים, ובכלל מאחרים. אם כן, הבקשה ללדת בנפרד הנה הוגנת ולגיטימית ואי אפשר לטעון כלום נגדה שהרי רצונן של היולדות הוא כבודן.

בנוסף לכך, ההפרדה מערבים נצרכת ומתבקשת מסיבה ביטחונית פשוטה. אל לנו להתכחש לעובדה שרבים מן הערבים הנם רוצחים ממש, לכן לגיטימי מאד שאנשים לא ירצו לחיות ולבלות לצידם. זו כלל וכלל לא אשמתנו, זה הם שגזרו זאת על עצמם, עמם בחר בדרך מלחמה ועליהם לשאת את תוצאות בחירה זו. מאז ומתמיד ערבים ויהודים הם מוקד למריבה, אז מדוע עלינו לכפות על עצמנו מצב של מריבה ושל אי נעימות?, מה הבעיה פשוט לעשות הפרדה נצרכת ומתבקשת ואפילו משום צורך ביטחוני בלבד? כמו שכותב ערן אבוהב במאמרו: "ההפרדה בסופרלנד בין בתי ספר יהודים לערבים אינה אקט גזעני כלל והיא מוצדקת לחלוטין. הנהלת הסופרלנד מבינה היטב שעל מנת לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע קטטות בין קבוצות צעירים רצוי ואפילו חובה לבצע הפרדה בימי הביקור".

אמנם, לפעמים באמת היחס הרע כלפי הערבים הוא מוגזם ובלתי מוצדק, לפעמים הלאומיות מעבירה אותנו על דעתנו ואנו מתנהגים בצורה לא מוסרית כלפי הערבים. למשל תופעת תגי המחיר והפגיעה ברכוש ערבי סתם אינה מוצדקת כלל וכלל ועלינו למגר תופעה זו. למרות שלערבים אין כל כך זכות בארצנו אסור לנו לחרוג מגבולות המוסר ההגיוניים.

אבל בתוך גבולות המוסר והצדק עלינו להפריד הפרדה מלאה בין היהודים לערבים ואולי אף למצוא פתרון לבעיה אמיתית והכללית - קיומם של הערבים במדינת ישראל שהיא במקורה מדינה יהודית לאומית.

לסיכום, הבעיה האמיתית היא לא הגזענות וגילויי השנאה נגד הערבים אלא עצם קיומם במדינת ישראל. עם זאת ברוב המקרים ההפרדה וגילויי השנאה אינם ממניע גזעני אלא הכרח של המציאות הביטחונית בארץ. ובכלל, עלינו לנהוג לפי המוסריות האנושית אך לא לשכוח את השכל הישר ואת האידיאל שלנו בהקמת  המדינה והוא מדינה יהודית הנותנת מענה לתושביה היהודים. נקווה שהמוסר והצדק האמיתי יתגלו לכל ויהודים יוכלו לחיות באופן בטוח וחופשי ללא כל פחד במדינתנו, מדינת ישראל.

אני אנסה לסכם את עיקרי הדבריםחוני המעגל פינות
דבר ראשון אתה יוצא מנקודת הנחה שיש אפליות מוצדקות וכאלה שלא
הצדקת פלוס מינוס את כל האפליות האפשריות כששמת את הגבול בפגיעה בנפש ורכוש...

דבר שני אתה מתייחס לקבוצת האוכלוסיה הפלאסטינית כערבים, אז לא, זה כמו להתיחס לצרפתים כארופאים זה פשוט לא נכון ,אירופאי ממוצע הוא לא צרפתי ממוצע


לגופם של דברים, הפרדה במוסדות רפואה על רקע גיזעני זה הזוי וחוטא למטרת המקום, להבריא אנשים ללא הבדל של דת גזע מין וצבע
אם הם עוברים על הנהלים אז יש לאכוף את הנהלים... למצוא פתרונות לא הולמים אפשר פשוט לא להכניס אותם לבי"ח או מלכתחילה בכניסה לחלק להם כדורים
לראש

ורצונו של אדם כבודו בתנאי שהוא לא פוגע באנשים אחרים...
נניח ורצוני שאישתי תלד בלי אף אחד ושראש המחלקה יילד, אז אני רוצה...


להכליל את המלחמה המוסלמית דתית כ"פלאסטינית" כשהם בכלל חילונים זה מפגר, מחילה
אבל כשיש חשש מוצדק ביטחונית הביטחון וקדושת חיי האדם מעל הכל
והכוונה בחשש מוצדק זה לא כל ערבי, אחרת תוריד את כל הרכבים מהכביש, וגם את כל היהודים שגם הם מסוגלים לרצוח


יהודים ופלאסטינים תמיד חיו בשלום, הבעיה זה האיסלם הרדיקלי שרוצה להשיג שליטה מאיזור בוסניה טורקיה ומונגוליה עד ספרד
ישראל פשוט תקועה באמצע, חוסר מזל כזה...

וגם לאיסלם הרדיקלי אין בעיה עם יהודים יש בעיה עם ציונות שחותרת לשליטה באיזור הזה

ובחייאתכום, למה לפלאסטים אין זכות על האדמה שלהם?! הם חיו בה אבותיהם חיו בה מי אתה שתגזול מהם??!!!
אתה כתבת?יחנע


זה איזה עבודה או סתם?יחנע


פשש מדהים...יחנע

אתה חוזר?

 

עכשיו יוצא...רץ לשום מקום


שכויעחח!!!כע זה אני הפעםאחרונה


למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך