עד כמה לדעתכם חשוב\ צריך שיהיה אינטרנט חסום?פלפלחריף

ואם כן, אז איזה חסימה?

 

לדעתי זה ממש חשוב, אבל צריך שלא יחסום כל דבר (כמו במחשב שלי...)

יאללה תגיבווו

ממש ממש חשוב!פשוט להיות

נכון שלפעמים זה באמת באסה שהוא חוסם דברים שלא צריך לחסום..

אבל אין ספק שזה שווה את המחיר..אנשים התדרדרו למקומות איומים בגלל הדבר הזה..

לא רק "חשוב" אלא "חובה הלכתית"עף על עצמו

 

כמו שאמרו גדולי הרבנים (הגר"ד ליאור, הגר"י אריאל, הגר"ש אבינר ועוד , ומיותר לומר שכן סוברים כל הרבנים החרדיים)

לדעתי חשוב בטירוףףשים לב לנשמה
זה מונע ממך לצפות בדברים פחות ראויים ולהגן על הנשמה שלך וגם זה מונע ממך ביזבוז זמן.. ממש חשוב לדעתי
(מדברת בתור אחת ששמה נצפארק מרצונה- אחלה דבר)
אני מסכימה איתך.. רק שבזבוז זמן הוא לא מונעמילי דשטותא

יש הרבה דברים לא חסומים שהם ברוך ה' מצויינים לציבור שלנו..

כגון ערוץ מאיר, הפורומים, משחקים, ילדודס, סרטונים ביוטיוב שלא חסומים(אנדרדוס, צבר-כשהמציאות דוקרת, ועוד..)ועוד מלאא דברים.

בזבוז זמן זה עניין שלך. לא של ההגנה

זה גם..שים לב לנשמה
אם היה לי אינטרנט ויוטיוב בפלאפון הייתי הרבה יותר נמצאת בו..
לא נכון אפשר לשים הגבלת זמן דרך המנהל או דרך בקרת הוריםאישששש


לא רק "חשוב" אלא "חובה הלכתית"עף על עצמו

 

כמו שאמרו גדולי הרבנים (הגר"ד ליאור, הגר"י אריאל, הגר"ש אבינר ועוד , ומיותר לומר שכן סוברים כל הרבנים החרדיים)

אינטרנט עם הגנה זו חובה הכרחית ובסיסית.קופקליפטוס

כל אחד ורמת החסימה המתאימה לו, אבל חייבים חסימה!

יש חוברת נפלאה ש'עזים בקדושה' הוציאו בדיוק על זה. מומלצת בחום!

(לצערינו, לא חסרים סיפורים ומקרים של כלמיני חבר'ה שהגיעו בטעות או בכוונה לכל מיני מקומות באינטרנט שה' ישמור...)

צריך וחובה. הרמה תלויה בגיל לדעתי.פיצוחית
חובה קדושה.ע מ
(ביטוי שלא השתמשתי בו אף פעם )
מה כיוונת כשהוספת את המילה "קדושה"?, כל חובה הלכתיתעף על עצמו

היא חובה קדושה?

לא כיוונתי כל כך...ע מ
אין אצלי הבדל בין חובה לחובה קדושה.
כשחייב הלכתית - חייב.
סתם שועשעתי להשתמש בביטוי הזה שחרדים משתמשים בו מלא.
אני חושבת שזה חובהצ'ופצ'יקה
וגם זה תלוי באמת בשימוש שלו...אם לא ממש משתמשים בו בבית ואין ילדים עם גישה אליו זה אולי לא כזה קריטי..אבל בצורה כוללת כדאי שיהיה...
בודאי שצריך!חיוךך

הגנה זה ממש דבר בסיסי כשיש אינטרנט!!

ההגנה שומרת עלינו מכל כך הרבה דברים לא טובים שיש אינטרנט, שאנחנו אפילו לא יכולים לתאר! בזכות ההגנה אנחנו לא נופלים למקומות לא טובים באינטרנט, שאפשר להגיע אליהם בלי הגנה אפילו בלי לשים לב

לדעתי גם אדם שלא מתכוון להיכנס לאתרים לא טובים צריך לשים הגנה כי אנחנו לא יכולים לדעת לאיפה האינטרנט יוביל אותנו

כולנו רוצים לא להיכשל וההגנה- עוזרת לנו בתפקיד!

לדעתי זה חובה בכל בית לשים הגנה- זו ממש גדר ששומרת עלינו

אם אין את הגדר הזאת (- הגנה) אנחנו לא יכולים לשוטט חופשי באינטרנט

כמו שאדם שעומד על גג גבוה ללא מעקה לא ירוץ וישחק בחופשיות על הגג כי זו סכנה בלי המעקה, ככה גם באינטרנט

אנחנו לא תמיד מבינים למה ההגנה הזאת היא ככ חשובה, ולמה חשוב ככ לשים אותה, אנחנו לא רואים תמיד את הסכנות מול העיניים ( לא כמו אדם על הגג שרואה מולו את התהום) אבל אנחנו שמים הגנה כי אנחנו יודעים שזה מה שנכון לעשות!!

זה "חובה הלכתית" כמו שאמרו גדולי הרבנים (הגר"ד ליאור,עף על עצמו

הגר"י אריאל, הגר"ש אבינר ועוד , ומיות רלומר שכן סוברים כל הרבנים החרדיים)

זה "חובה הלכתית" כמו שאמרו גדולי הרבנים (הגר"ד ליאור,עף על עצמו

 

הגר"י אריאל, הגר"ש אבינר ועוד , ומיותר לומר שכן סוברים כל הרבנים החרדיים)

מסכים שזה חשוב אבלמתן תורה
אם החסימה לא באה ביחד עם בירור רוחני על צניעות, זה יכול להיות לא רלוונטי

כי בסוף החסימה אמורה להיות רק אקט סיום של תהליך הלימוד של העומק בצניעות, ואם זה באמת בתור תחליף אז זה לא יעזור- ובן אדם יכול למצוא הרבה דרכים...
עוד נקודה זה שאם יש חסימה אבל זה מגיע בצורה לא מבוררת, אז העולם הפנימי של הבן אדם נשאר לא מתוקן ויש בזה גם הרבה סיכויים לחזור לאותם מקומות בעייתיים

לכן החסימה היא רק מספקת מרחב נקי להיות בו, אבל היא לא הדבר העיקרי, כי בשורה התחתונה כל אחד אמור להגיע למצב שגם בלי חסימה הוא יכול להתמודד
קודם כל זה חובה הלכתית (כמו שאמרו גדולי הרבנים. הגר"דעף על עצמו

ליאור, הגר"י אריאל, הגר"ש אבינר ועוד, ומיותר לומר שכל הרבנים החרדים סוברים כך),

 

ואחרי שיודעים שזה "חובה הלכתית" וחייבים לשים את זה בכל מצב ובכל סיטואציה, אז אפשר להעמיק את המעשה ההלכתי, ולצרף לו כוונה - הבנה של משמעות הצניעות, וכן לצרף החדרת רגש היראת שמיים.

סבבה? נראלי שאתה מסכים איתי, תקן אותי אם אני טועה.

הנקודהמתן תורה
היא שצריכה להיות הבנה והזדהות עם הערך, ופה זה צניעות, כדי להגיע למצב של לשים חסימה..

מצד האמת זה אמור להיות ביטוי לסטטוס נפשי, ולא
במקום הבנייה הרוחנית, ובד''כ זה גם לא יכול לעזור אם אין את החסינות הנפשית

אז ברור שכדאי לעשות כל מה שאפשר, אבל יש בזה סכנה שהאדם נשאר באותו מצב בלי להתקדם ולברר את עצמו באותו עניין, ובמקרים קיצוניים וחריגים זה יכול להתפרק
הכל יכול להיות בד בבד אחינו, גם לשים מייד חסימה משום שכךעף על עצמו

ההלכה מחייבת, וזה לא תלוי בשום רצון ומצב רוחני של האדם - תמיד חל עליו החיוב.

 

וגם בד בבד להעמיק את המשמעות הרוחנית, שכדבריך ללוא זה יכול להיות שלבסוף האדם יסיר את החסימה, אבל מבחינת מה שצריך לומר לאנשים, זה - שיש חיוב כפי האמת,

 

אומנם למי שלא רוצה להשמע לחיוב, אז באמת בלית ברירה נדבר איתו קודם כל את ההבנה והמשמעות בצניעות כדבריך. 

אני מבין ממך שאין מחלוקת ביננו.

זה "חובה הלכתית" כמו שאמרו גדולי הרבנים (הגר"ד ליאור,עף על עצמו

הגר"י אריאל, הגר"ש אבינר ועוד רבים, ומיותר לומר שכל הרבנים החרדיים גם סבורים),

ועל כן השאלה עד כמה "חשוב" היא לא נכונה, כי יש בכלל "חיוב הלכתי" לחסום את האינטרנט, וכל ירא שמיים ורוצה לשמוע בקול השם שם חסימה למכשיריו.

 

כמה סינון זה כבר שאלה נפרדת, אבל סינון בסיסי מסרטי עירום גסים פשוט שחייב להיות.

אתם צודקים אבלפלפלחריף

לפעמים כשהאינטרנט חוסמת דברים שלא צריך לחסום זה מתסכלל

 

כיף לשמוע שזה חשוב וטוב ושומר

תודה!

חשוב אבל ברמה נמוכהכפכף פוזל

זה חוסם דברים סתם 

 

למשל אני מחפשת אתרים לפעילויות לחניכות שלי אז זה חוסם לי כל מיני אתרים

או אתרים של ברכות

גם אני מחפשת תווים להורדה וזה לא נכנס לי

 

אני חושבת שזה חשוב אבל ברמה נורמלית...

עדיף רמה שיחוסמת קצת יותר מאשר שפותחת קצת יותרשוני

ואם יש משהו חשוב שצריך ספציפית כמו תווים את יכולה לבקש מההורים שיפתחו לך

אבא שלי אומר לי שאם זה חסום כנראה יש לזה סיבה...כפכף פוזל


אה...חבל.....אולי תנסי להסביר לו שזה רק תווים ושזה חוסם גםשוני

דברים טובים לפעמים....

חשוב ברמה שמה שלא היית רוצה שבעלך יראה-שלא יהיה שם...הכל מהשם

מוקצן אולי, אבל תכלס...

אני לא בטוח שצריך.מבשר שלום
כן הייתי רוצה לשים לילדים שלי.
לי אין סינון,ולא נפלתי באינטרנט
זה נדיר, זה לא מעיד על הכלל...קופקליפטוס

לצערנו המחקרים מראים על אחוזים גבוהים מאוד של חבר'ה שנפלו ונופלים באינטרנט...

ולכן לפי דעתי ולפי דעת רבים - וודאי שחייבים לשים היום חסימה.

יכול להיותמבשר שלום
גם ברחוב אפשר ליפול,או בים,או בכל מקום
נכון, אבל זה לצערנו זה יותר נגיש ומצוי. יוכיחו אחוזי המחקריםקופקליפטוס


וודאי שגם במקומות אחרים אפשר ליפול..אוהבת את הקב'ה
אבל פה זה ככ נגיש, במרחק לחיצה אפשר להגיע לכל מידע שאתהרוצה ושאתה לא רוצהלהגיע אליו.

חוץ מזה שזה איסור הלכתי לא לשים חסימה, זה סתם להתגרות ביצר הרע.
לא נכוןמבשר שלום
"לא תכניס תועבה אל ביתך"
"ולפני עיוור לא תתן מכשול"
לשים מעקה לגג?

אני ממש לא חושב שכל מי שיש לו אינטרנט פתוח הוא נופל.
זה הוצאת שם רע על ציבור גדול.
אני גם חושב שמי שאין לו סינון ומחזיק מעמד,יוצר חזק מיי שיש לו סינון,נגיד כתוב בגמרא שאסור ללכת מאחורי אישה,או להסתכל על בגדיפ צבעוניים של אישה.
אני ממש משתדל לא ללכת אחרי אישה,או לראות בגדים בחנות,כי זה אסור.
אני גם משתדל לא ללכת לקניונים.
וללכת לקניון לראות כמויות של בנות לא צנועות הרבה יותר גרוע מסיכוי ליפול באינטרנט.
בכל מקרה הנהנה מאצבע הקטנה של אישה כאילו הסתכל בבית התורף(ערווה),וכך נפסק בשולחן ערוך.
אני שונא שממציאים הלכות
הרבנים פסקו שאינטרנט חייב להיות עם הגנה?כפכף פוזל


לא יודעת אם כל הרבנים, אבל הרב שמואל כן!אוהבת את הקב'ה
ולגבי התגובה של מבשר שלום:
בטח שנכון.
זה סתם להכניס ראש בריא למיטה חולה.
מכיר את האמרה 'אין אפוטרופס לעריות'?
עליך זה לא חל? אתה שולט ביצר שלך ב100%?

מראה, אפילו קטן ביותר יכול לטמא ולטמטם את הנפש, לא חבל?!

חוץ מזה, הרב אליהו אומר שאפילו לאישה צריך שיהיה, כי אם בעל נמצא עם הפלאפון של אשתו בלי אשתו, זה איסור ייחוד מבחינתו....
חובה!!-טוהר-
במיוחד לגילאים שלנו..ורמת הגנה גבוהה.ש
הרב שמואל אליהואוהבת את הקב'ה
אומר שאם לבחור יש אינטרנט לא חסום, זה כמו איסור ייחוד..
לבנות גם עדיף שיהיה..
מי שלא רוצה לשים חסימהחתולה פרסית
שלפחות ישים חסימה בדרגה נמוכה.
שלפחות החסימה תמנע ממנו בצפייה של חלק מהדברים.
חובה גמורהיאיר_
נט ספארק למחשב לפלאפון מעולה
צריך להתקין סינוןחתולה פרסית
במחשב בטלפון ובכול המסכים התנאים ברשותך ובבית. אל תמיד את עצמך לידי נסיון קשה.. לידי התהום!
באמת, לא חשוב.136136
רגע!
עצור!
אתה כועס, עצבני וזה מובן, אמרתי לפני שניה משהו שנוא על השיח הציבורי. אבל בא נהיה אנשים בוגרים, קח שתי נשימות, ותנשום עמוק. בא נחשוב יחדיו, בכובד ראש. נרגעת? לא? כך עוד שורה של מוזרות......התחלנו.


יש לנו נטיה להכליל את כולם ביחד. לקחת את כל המין האנושי עם כל יצריו ולהכניס אותו לשק, ובעולם ההלכה זה טוב. חייבים הוראות כלליות, אחרת איך תראה לציבור את הדרך?
אבל בפרקטיקה זה קשה יותר.
כל אחד ואחד מאיתנו מכיר את עצמו.
אתה יודע אם היצר בוער בקרבך, כך שתלך למקומות לא ראוי לבן אדם ללכת עליהם, ובנינו, אם פתחת את השירשור הזה- סימן שאתה כזה. אתה מסתובב סתם ככה באינטרנט, ולכן אתה (או את) צריך חסימה.
אבל לא כל אחד צריך את זה. יש אנשים שבאמת אין להם את היצר הבוער לזה, אז למה שיהיה להם?
סתם?
"רשע" תצעקו לי " הרי אין דבר כזה מי שלא נופל!" (תקן את הנוסח לנוסח הרצוי בעניך)
אז זהו שיש אנשים שלא נופלים. עובדה.
אני לא מקבל את ה"90% נופלים ו%10 שקרנים" של הרב. יכול להיות והגיוני שזה נכון, אבל אני לא עסוק במספרים אני עסוק באנשים, ויש מהם שלא צריכים את זה, ומעבר לכך, שהחסימה תפריע ותזיק.
דוגמא מהחיים;
אני מכיר יהודי שהשטיות האלה נכנסו לו לראש בגלל שחבורת אנשים חשבו שזה יהיה רעיון גאוני להתחיל לחפור לכולם על חשיבות טלאפון חסום.

סיכום למי שלא רוצה לקרוא את הכל, או ליהודי היקר שהלך לאיבוד:
להגיד "חייבים חסימה" זה כמו להגיד "חייבים לעשן סיגריה חשמלית", זה עוזר למי שחייב את זה (יש כאלה שסוברים שזה עוזר להפסיק לעשן, ואני מדבר אליבא דעתם), אבל להגיד דברים כמו "מי שאין לו חסום רשע, פסול לעדות, ונידון בצואה רותחת ביחד עם ישו והיטלר ימח שמם" זה סתם להוציא לעז.


עדיין עצבני? יופי, אתה מקשיב לרבנים אשריך וטוב לך!
ואתה גם יושב במבצרים, וצריך שתדע שלא כולם חלשים כמוך.
לא יןדעת אם התכוונת אליי או לא, בכל אופן אני בת ב"ה!אוהבת את הקב'ה
ונראה לי שאולי על עבירות של לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם אתה אולי לא עובר, אבל על כבוד, מוסריות ואנושיות אתה עובר ללא ספק.

לא באתי להטיף מוסר לאף אחד, שאלו אם צריך חסימה - עניתי שכן.


בהצלחה בהתגברות על היצר, אשריך וטוב לך!
וסתם עוד אנקדוטה...אוהבת את הקב'ה
מצרפת משהו שקראתי בשבת מהספר דבש מסלע (מצרפת את המקור מהגמרא, זה מה שמצאתי באינטרנט.)

תלמוד בבלי, מסכת קידושין, דף פא, עמוד ב.
רַ' חִיָּא בַּר אָשֵׁי, כָּל פַּעַם שֶׁהָיָה נוֹפֵל עַל פָּנָיו הָיָה רָגִיל לוֹמַר: "הַמָּקוֹם יַצִּילֵנִי מִיֵּצֶר הָרַע".
פַּעַם אַחַת שָׁמְעָה אִשְׁתּוֹ,
אָמְרָה: "הֲרֵי כַּמָּה שָׁנִים שֶׁהוּא פָּרוּשׁ מִמֶּנִּי – וְלָמָּה הוּא אוֹמֵר כָּךְ?"
פַּעַם אַחַת יָשַׁב וְלָמַד בְּגִנָּתוֹ.
נִתְקַשְּׁטָה אִשְׁתּוֹ, עָבְרָה וְיָשְׁבָה לְפָנָיו.
אָמַר לָהּ: מִי אַתְּ?
אָמְרָה לוֹ: חֲרוּתָא אֲנִי וְהַיּוֹם חָזַרְתִּי לְכָאן מִן הַדֶּרֶךְ.
תְּבָעָהּ.
אָמְרָה לוֹ: הָבֵא לִי רִמּוֹן זֶה מֵרֹאשׁ הֶעָנָף.
קָפַץ וְהֵבִיא לָהּ.

כְּשֶׁבָּא לְבֵיתוֹ הָיְתָה אִשְׁתּוֹ מַסֶּקֶת הַתַּנּוּר.
עָלָה וְיָשַׁב בְּתוֹכוֹ.
אָמְרָה לוֹ: זוֹ מָה הִיא?
אָמַר לָהּ: כָּךְ וְכָךְ הָיָה מַעֲשֶׂה.
אָמְרָה לוֹ: אֲנִי הָיִיתִי.
לֹא הִשְׁגִּיחַ בָּהּ עַד שֶׁנָּתְנָה לוֹ סִימָן.
אָמַר לָהּ: אַף עַל פִּי כֵן אֲנִי לְאִסּוּר נִתְכַּוַּנְתִּי.

כָּל יָמָיו שֶׁל אוֹתוֹ צַדִּיק הָיָה מִתְעַנֶּה, עַד שֶׁמֵּת בְּאוֹתָהּ מִיתָה


נקודה למחשבה: האם אתה יותר צדיק מרבי חייא? מרבי עמרם?

אין צורך להגיב, רק תחשוב שוב אם הגישה שלך נכונה.

ברכה והצלחה!
לא צדיק מרבי חייא, חי בדור אחר.136136
הרב שלך לא פורש מאישתו נכון?
הוא יותר צדיק מרבי חייא?
ובדורנו יש יותר מקום להקל התקרבות לבני המין השני?הדוכס מירוסלב

אתה אמיתי?

הדור שלנו עומד בהתמודדויות בלתי אפשריות, ואתה רוצה להתיר את האיסורים דאורייתא?

 

נכון, הראיה מהגמרא לא רלוונטית כאן, אבל אתה מפליג למחוזות רחוקים.

האמת, נכנסתי רק לקרוא, אבל עשית לי חשק להגיבסלמון

 

להיות עם אינטרנט לא מסונן בבית זה בדיוק כמו להחזיק ספרייה של מליון ספרים בבית,

2% ספרי קודש, 23% ספרי חול ו75% פורנוגרפיה (כמובן, בארונות נפרדים).

תקרא מה שבא לך.

 

 

נ.ב. יש סיפור על רב שהתווכח עם גוי לגבי שינוי טבעים. סיפור ארוך, עזוב.

והסוף - החתול של הגוי, לבוש יפה ומאולף להפליא (הולך על שתיים, מגיש אוכל לשולחן), שהרשים מאד את האורחים ב"שינוי" טבעו, עזב הכל ורץ כמו מטורף ברגע שראה עכבר...

 

אישית, כל מה שכתבת, נשמע לי כמו הסבר רהוט ומהוקצע.

 

של יצר הרע.

..ע מ
הסוף (הראיה מהסיפור של החתול) לא נכון.

החתול בטבעו טורף עכברים.
האדם בטבעו ישר.
מקרא מפורש: כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיוהדוכס מירוסלב


"יצר לב האדם רע מנעוריו"לא שייך


יצרו, לא הוא. היצר הוא חיצוני במובן מסוים.ע מ
יש חקירה פילוסופית אם האדם טוב מיסודו ויצר הרע מושכו, או שהוא מקולקל מיסודו והחינוך (התורה?) מתקנו.

אניח כאן את דברי הרב קוק באורות התורה יא, ב:

האדם הישר צריך להאמין בחייו. כלומר שיאמין בחיי עצמו והרגשותיו ההולכות בדרך ישרה מיסוד נפשו, שהם טובים וישרים ושהם מוליכים בדרך ישרה. התורה צריכה שתהיה נר לרגלו, שעל ידה יראה את המקום ששם הטעות עלולה, שלפעמים תתע הנפש בתהו לא דרך. אבל המעמד התמידי צריך להיות הבטחון הנפשי. האיש הישראלי מחויב להאמין, שנשמה אלהית שרויה בקרבו, שעצמותו כולה היא אות אחת מן התורה. ואות מן התורה היא עולם מלא, ההולך ומתרבה לאין שיעור, כי אפילו להתפשטות הרוחנית של גרגר חול אחד ג"כ אין מדה וקצב, ולא יכילו שנות האדם לבאר את כל המון החקים המיוסדים בחכמה ומשולבים בדעה וגבורה נוראה שבקרבו. וקל וחומר העם צריך בכללו להאמין באמונה בהירה ונלהבת מאד בחייו בנטיותיו וללכת בהם בבטחה, אז ידע איך משתמשים לאורה של תורת חיים.
לענ"ד זו ראיה מעולהסלמון
עבר עריכה על ידי סלמון בתאריך כ"ח בסיון תשע"ח 09:41

כי אין המטרה כאן לומר שהאדם הוא חתול.

מטרת הסיפור היא להדגים שהלב נמשך באופן טבעי ובסיסי - אחר היצר הטבעי, יצה"ר. היצר הגופני שנמצא כברירת מחדל באדם. ככה נולדנו. אם תנופף מולו סדין אדום - יכול להיות שתתגבר, ויכול להיות שלא. לכן אני אישית, לא אנופף בסדין אדום אלא אמנע ככל האפשר, ומה שמזמן ה' - זימן. אינטרנט פרוץ זה סדין אדום.

 

אמנם, האדם הישראלי, טבעו הפנימי, כדברי הרב קוק, הוא הקדושה.

אך כדי לחשוף את הטבע הפנימי - עליו לעמול עמל גדול, תוך שהוא מאמין באמונה שלמה באותו

טבע של הקדושה הפנימית-נשמתית שבו. ועל זה מדבר הרב קוק. וזו מטרת הפיסקה שכתב, להבהיר את זה.

 

צדדים חיצוניים תמיד מושכים אותנו, כי הגוף הוא הראשון שנפגש עם העוה"ז. 

כדי לא ליפול בחיצוניות המושכת - בן אדם צריך להפנות את מבטו תמיד אל תוכיות נפשו ולא לתת לצד החיצוני להשתלט על מחשבתו וליבו.

אינטרנט פרוץ זו הזמנה לצד החיצוני להשתלט.

מה שהרב קוק מדבר הוא מצוי בנו בכוח ולא בפועל, עד שנחשוף את טבענו הקדוש והישר. בפועל - אדם נולד עם יצה"ר וזהו טבעו הגופני.

אנחנו עובדים לשנות את זה תוך אמונה בטוב שבנו.

..ע מ
דברי הרב הם לא רק הגדרה פנים פנימית, הם הדרכה מעשית. "המעמד התמידי צריך להיות הביטחון הנפשי".

אני מסכים שלאדם קל לסטות מדרך נפשו ונשמתו, וצריך להשתמש בהרבה אמצעים כדי לעזור לו לא לצאת מטבעו. אני מסכים שצריך לסנן את האינטרנט. אני רק אומר - ההשוואה לחתול, צורמת, לא טובה.
עזוב את מה שמצד הבחירה.ע מ
מה עם פרסומות שמופיעות בכל מקום באינטרנט? גם במקומות כשרים?
האם מותר לראות דבר שאסור לראות כאשר זה מופיע על המסך בפרסומת בערוץ 7?

אז תגלול מהר - האם זה לכתחילה? ומה יהיה כשזה קופץ מעל כתבה, באופן שאי אפשר לקרוא כשהפרסומת לא מופיעה על המסך? ומה עם פרסומת שלפני סרטון ביוטיוב, שאי אפשר לדלג ויש דברים אסורים ב5 שניות הראשונות?

אני שואל מצד ההלכה ה"יבשה", מה מותר ומה אסור לראות ובאיזה אופן (התבוננות/הסתכלות) ולא מצד סייג שאדם עושה כדי לא להימשך הלאה. אני מדבר על מה שגם מי שלא יחפש יראה, בלי להיכנס לחשש שזה עלול לגרום לו ח"ו לשוטט ולחפש.
מצד ההלכה היבשה שלך אל תלך ברחוב בתל אביב.136136
או בראשון.
או בטבריה.
או בבאר שבע.
שלא נדבר על אילת.
ואם תענה "באמת בקיץ אסור להסתובב במקומות האלה" אז צר לי; לך תניח את ההלכה שלך בגניזה, אין מה לעשות איתה.
ואם תענה; באמת זה ההלכה היבשה!
אז אין לי מה לענות לך, אבל תדע שככה לא פוסקים הלכה.
אשמח להבין את הלך הרוח ההלכתי שלךהדוכס מירוסלב

ולמה אתה טוען ש"ככה לא פוסקים הלכה"?

למיטב ידיעתי השאלה היא אך ורק אם יש דרכא אחרינא או לא, זהו...

מוזמנים לפורום ביהמ"ד לדון בעניין.

סתם הכנסת לי מילים לפה.ע מ
השאלות שלי לא היו רטוריות, שאלתי באמת.
ציפיתי לקבל תשובה מנומקת. ממקורותינו. כי אתה באמת חושב שמותר, אז בטח זה לא סתם שליפה חסרת אחריות מהמותן.
אולי באמץ המקור שהבאתי לא משקף בדיוק את העניין...אוהבת את הקב'ה
אבל רבי עמרם שהרים סולם ש10 אנשים יכולים להרים אותו וכו.

מסכימה עם מי שכתב שזה הסבר רהוט ומהוקצע של היצר הרע.

וזו בכלל לא השוואה אם ללכת ברחובות עיר (חוץ מתל אביב, תועבה אחת גדולה) או להסתובב עם פלאפון בלי חסימה.

בפלאפון יש לך גישה להכל, הכל!
בליחצה אתה מגיע לכל המראות!


אם אתה עדיין דבק בגישה שלך, באמת מאחלת לך הצלחה וכל טוב!

אולי כדאי לך להתייעץ עם הרב שלך לגבי זה...
בטוח יש לו דעה בעניין.
לפי ההלכה היבשהגבר עד הקבר

באמת אסור ללכת במקומות שאנשים הולכים לא בצניעות  

אבל בימנו זה גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה 

 

 

ההלכה היבשהסלמון

אף שלא למדתי "הלכות הסתובבות בראשל"צ" וכד', אומר לך כך:

אדם יכול ללכת להיכן שהוא צריך.

חכם, שיודע שמצפה לו שם התמודדות עם שמירת העיניים, יתכנן עצמו בצורה היעילה ביותר שהוא יכול.

 

בהלכה פרופר:

אם אדם ראה אשה לא צנועה בלי שום כוונה - ראה. זו ההליכה ברחוב שדיברת עליה.

האיסור הוא - להסתכל. קרי - התבוננות והפניית תשומת הלב.

 

הדברים נלמדים (למיטב זכרוני) מהגמ' בה אמורא ברך על יופיה של אשה יפה במיוחד (רמב"ם הלכ' ברכות פ"י).

 

אמנם פשוט שללכת לקניון בשיא הקיץ בחופש הגדול - זה לא דבר חכם, אבל גם לא אסור.

 

נ.ב. שמעתי פעם מהרב יעקובסון - הבחירה של האדם היא לא ברגע המעשה.

שם - זה כבר הסוף.

הבחירה היא הדרך שבחר עד שהגיע לשם.

יש מצבים שאנו עושים דבר שמותר לעשות אותו, אבל הסוף שלו עלול לגרות את היצר עד שנחטא.

תשובה: ההלכה היא שאסור לאף אחד להסתכל על דבר לא צנועהדוכס מירוסלב

גם אם אין בזה סיכון לעבירות אחרות (אפילו בין בני אותו המין). ההסתכלות היא איסור מצד עצמו.

לגבי הסתכלות סתמית יש מחלוקת אם גם לנשים אסור להאריך בה, אבל לגברים לכולם מוסכם שזה אסור (שאלה אם זה דאו' או דרבנן).

 

הסוגיא הזאת מאוד מורכבת מבחינת הדיעות, קיצרתי מאוד. אבל ע"פ כללי ההלכה, בגדול, הכל דאורייתא.

 

לא מגיב מעבר לעניין ההלכתי, אל תכניסו אותי לשאר הדיון בבקשה

איסור הלכתי לא תלוי בחוזקו של האדם.הדוכס מירוסלב

אסור לאדם ללכת במקום של נסיון גם אם חזקה עליו שלא יפול.

 

לכתוב דברים כמו "ואתה גם יושב במבצרים, וצריך שתדע שלא כולם חלשים כמוך" זה קצת לא נחמד והרבה לא נכון הלכתית.

לדעתי האינטרנט צריך להיות חסום לכולםהדוכס מירוסלב

אבל כדאי שלפחות חסימה בסיסית תהיה.

כדי להמליץ על חסימה צריך לדעת מה אתה מחפש. לאתרים של לשון הרע אתה גם רוצה לא להגיע?

מאד חשוב. בסוף הפרשה מופיע האיסור " ולא תתורו אחרי עיניכם".ה' הטווב
כידוע רבים התמכרו לדברים נוראיים שנוגדים את צלם אלוקים שבאדם. העולם הבא חשוב מידי מכדי לאבד אותו במחשב.
לדעתייroth
חובה אינטרנט עם הגנה.
היום יש את אינטרנט רימון, זה ממש טוב, אתה מתקין אתזה לפלאפון שלך ואתה מחליט לעצמל את הרמת הגנה ומה בדיוק לחסום ומה לא, ככה שגם אתה יוצא מרוצה שזה חוסם לך בדעוק מה שאתה לא רוצה לראות, וגם אתה נשמר טובממש ממליצה...יש לי את זה, וזה חוסך המון חוסר צניעות ועוד...
אבלגבר עד הקבר

מסכים עם כל מילה אבל עם יש לך את הסיסמא אז איך זה עוזר?

קודם כלroth
זה עניין של משמעת עצמית, אם אתה קובע משו אתה עומד בו גם אם הסיסמע אצלך.
ודבר שני רוב האנשים מביאים להורים שלהם את הסימא וכל זה ככה שהם יודעים שאן זה יהיה בידיים שלהן הם לא יעמדו בזה אז הם מראש נותנים לאחרים להיות אחרטים להם על זה. זה תלוי, כל אחד והמשמעת עצמית שלו
סיסמא*roth
נכוןגבר עד הקבר

הכל משמעת עצמית אבל אין משמעת עצמיתשל 100 אחוז

אז אם יש את הסיסמא נירלי זה לא רציני

בגלל זה אמרתיroth
שמי שיודע שהוא לא יעמוד בזה שיתן ת"מפתחות" של הסיסמא למישו אחר
איןגבר עד הקבראחרונה

מישו שיכול לעמוד בזה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך