ילד עם התפרצויות זעם ובושהאמאלהשלהם

שלום,

 

יש לי ילד שאוטוטו עולה לכיתה א'.

 

הוא ילד מתוק מקסים וחכם אבל יש לו בעיה עם אנשים חדשים ומפגשים חברתיים.

כמובן שזה לא קורה תמיד, אבל יש מצבים ואנשים שגורמים לו להרגיש לא בנוח.

 

וכשזה קורה-כווללללםם יודעים  על זה. איך? הוא פשוט מבטא את הרגשות בצורה ממש חזקה ודי חסרת שליטה.

 

אם הוא כועס הוא ממש יצרח על אותו בן אדם, ואם צוחקים עליו או איתו הוא לא תמיד מבין ומתחיל להתעצבן די אל תצחקו עליי. אם במקרה אותו אדם ממשיך לחייך או לצחוק קלות הוא כבר עובר לצרחות ובכי וזה מעכיר את האוירה.

 

היה לו מאז שהוא קטן קטע כזה שהוא מתבייש מאנשים מסוימיים ואז אומר להם "די" אם הם מנסים לתקשר איתו ואם ממשיכים (תן לי כיף וכו') צורח עליהם ולפעמים מתחיל לצרוח בבכי.

 

מיותר לציין שזה גורם לנו למבוכה גדולה ועוד יותר- גורם לאנשים להסתכל עליו בצורה עקומה. כילד בעיתי שצורח וקפריזי וחסר שליטה בזמן שהוא הכי לא כזה!!! בבית הוא מתוק ומקסים ורגוע וזה רק המצבים בחוץ שלדעתי מרגיש סוג  של חוסר ביטחון,

בושה או שצוחקים עליו שגורמים לו להתנהג כך.

 

אנחנו ממש מנסים לדבר איתו על כך לאחר שזה קורה (הרבה פעמים זה ממש מכעיס אותי) וגם עושים לו לפעמים הקדמות- אנחנו הולכים לXYZ בבקשה לא לצעוק, לא להתנהג לא יפה לאנשים וכו'. ולאחר מעשה מסבירים לו שזה לא ראוי,

 

ושאנשים רואים אותו באור לא טוב כשהוא מתנהג כך ועוד הסברים ופירוט מעשיו הבעיתיים..

 

עוד נק', יש אנשים שאיתם הוא מרגיש בנוח ולא משנה אם יצחקו או ינסו לפתוח איתו בשיחה-לא נתקלתי במצב שהוא "יצא" עליהם. זה כנראה מצבים וסיטואציות מסוימות שמביאות אותו לשם. השאלה, מה עושים עם זה? איך להימנע ולתת לו דרכי התמודדות אחרות?<

 

מאמינה ומקווה שיש לכם עצות טובות.  ואולי בכלל צריך לפנות לאנשי מקצוע? גם הכוונה לשם תתקבל בברכה.

 

ולסיום, אם יש מישהו עם ניסיון אישי, יעזור מאוד לשמוע.

רק טוב!

לכאורה, כדאי קודם איבחון מקצועי.ד.

אם יתברר לכם שזה "לא כלום" מבחינה מקצועית, אפשר לעשות "עבודת המידות" (זה לא ממש כך - כי הוא לא בוחר ברע. אבל בעיקרון, לתרגל אחרת). אבל קודם כל לאבחן. לפעמים ילד סופג הערות על משהו שבכלל צריך טיפול מול מאפיינים מוכרים וקונקרטיים.

היורדורד
אני עובדת עם ילדים עם קשיי תקשורת, ובעיני את צריכה לשלוח את מה שכתבת ישירות לאיש מקצוע ולשאול את עצתו.

באופן אישי אין לי אמונה שתיקון מידות קשור איכשהו לילדים. כשיש בעיה מטפלים בה באמצעות איש מקצוע.
לא כ"כ הבנת מה כתבתי...ד.

גם אני אמרתי שזה דבר שצריך איבחון מקצועי.

 

ותיאורטית הוספתי, שאם יגידו ש"אין כלום", אז אפשר לעבוד עם הילד על איך מתייחסים לדברים כאלה.

 

והדגשתי שהביטוי "עבודת המידות" הוא ביטוי מושאל - כי אינו שייך כאן...  (אבל לפעמים, יש באמת דברים שאפשר לעבוד בבית בשכל ישר, ולא דווקא עם איש מקצוע).

להוסיף משהוורדורד
אל תתביישי לפנות ליועצת ולמחנכת העתידיות של בנך ולשתף אותן במה שקורה. הן רק יעריכו אותך ובוודאי יש להן אלף דרכים שלא אני ולא את חשבנו עליהן, כדי לסייע לבנך.
לא מניסיון, אבל מנסה-בארץ אהבתי
קודם כל, בהחלט כדאי להתחיל מאבחון.

ובלי קשר לאבחון מה שנשמע לי-
ממה שאת כתבת נשמע שאתם מדברים איתו על זה הרבה. לדעתי זה ברמת חשוב לדבר על זה כדי להיות מודע למה שקורה לו (לתכנן לפני, לחשוב אחרי על מה שהיה), אבל זה נשמע שעיקר הדיבור הוא למה זה לא נכון, ומה צריך לא לעשות, והשאלה אם יש לו כלים אחרים להתמודד.
ממה שאת כותבת, נשמע שאת מאוד מבינה מה מביא אותו להתנהגות הזו, ויודעת לזהות את הקושי שלו, שזה מצויין. אני חושבת שצריך לפתח איתו שיחה בו תתנו מקום לרגשות שהוא מרגיש בסיטואציה כזו (אולי בושה, חוסר נעימות, מבוכה), לצורך שיש לו באותו זמן (אולי שקט, הכלה, מקום, בחירה), ותחשבו ביחד איתו על פתרונות מעשיים יכולים להיות מתאימים- איך הוא כן יכול להגיב בסיטואציה כזו. תכתבו את כל הרעיונות שעולים, ובסוף תבחרו מתוכם מה מתאים להשתמש בו. ואז לפני סיטואציה שאת יודעת שעלולה להיות רגישה, אפשר להיזכר ביחד במה שהחלטתם שיכול לעזור לו במצב שהוא מרגיש לא בנוח.
(אני כותבת מתוך כלים שלמדתי בעיקר בספר 'איך לדבר כך שילדים יקשיבו...' וגם מהאתר השפה עם מרים קדן, לא מניסיון בסיטואציה כזו וגם עוד לא התנסיתי עם כזה גיל שאפשר ממש לנהל שיחה כזו מלאה...).

ושוב- רק אחרי אבחון מקצועי כדי לראות אם לא צריך עוד עזרה מעבר לזה...

בהצלחה!
תודה לכם על התגובותאמאלהשלהם

איך פונים לאבחון מקצועי? מה השם של בעל המקצוע ששייך לפנות אליו על מנת שיאבחן ומה התהליך? האם צריך לפנות לרופא ילדים וכיוצא בזה?

מציעה לך לשאול את בית הספר,ורדורד
הם יודעים בדיוק למי לפנות ואיך למצות את זכויותיכם מול קופת החולים.
בררי את המייל או הטלפון של היועצת ושוחחי עמה בעניין.
עקרונית,ד.

היה אפשר לפנות לפסיכולוג של הגן. זו הדרך הכי קצרה.

 

כעת, לא ברור אם תספיקו, כי עוד כשלושה שבועות שנה"ל נגמרת.

 

ואז, אפשר דרך רופא ילדים לקבל הפניה לפסיכולוג ילדים במימון הקופה.

 

ויש עוד דרך - שבד"כ היא מהירה יותר.. - והיא, לנצל את האפשרות לקבל "יעוץ רופא מומחה" מטעם הקופ"ח, בהשתתפות עצמית. דומני שלילדים הקופ"ח מממנת דברים כאלה, ברוב הסכום. תשאלי בקופ"ח שלכם.

 

אני דווקא לא הייתי מציע לפנות לביה"ס טרם שהילד התחיל ללמוד שם.

אני גם לא מעדיפה לפנות לביה"ס ולשים "חותם" על הילד עוד בטרםאמאלהשלהם

התחיל שם. מעדיפה שיתחיל דף חלק. מה גם שבגן ממש לא מכירים את ההתנהגות הזו והם לא מודעים לכך-הוא ילד טוב גם שם. זה קורה לו במקרים מסוימים כשאנחנו בחוץ בחברת אנשים.  אני פשוט רוצה לתת לו כלים ולשחרר אותו מהרגשות שהוא כלוא בהם וגורמים לו להתפרצויות שיש להם השלכות חברתיות(עם ילדים ב"ה הוא מסתדר בסדר).

 

בגן אין פסיכולוג...

אכן.ד.

לכל גן יש פסיכולוג. רק יתכן שהוא מגיע לעיתים רחוקות.

 

מכל מקום, זה לא סיפור גדול לקבוע תור לפסיכולוג ילדים. קודם כל, איבחון אם זו "תופעה". אם לא, אז כלים להתמודד בנחת וביעילות. תשימו לב למישהו טוב.

 

ואם עם ילדים הוא בסדר, אז זה ממש משמח. זה העיקר.

יש לך המלצות לפסיכולוג ילדים טוב במרכז?אמאלהשלהם


לא ידוע לי.. אולי תבקשי רשימה בקופ"חד.


תחשבי על זה שובבת 30
אולי זה נכון ואולי דווקא המורה כן צריכה לדעת כדי לדעת איך להגיב אם זה קורה, או איך למנוע.
אולי כן צריך ''לרפד'' לו את הדרך קצת.
בגלל שזה לא קרה עד כה במסגרות החינכיות ב"ה והכל בסדראמאלהשלהם

שם ב"ה,  אני אישית בוחרת להשאיר אותו במקום הנקי הזה.. תודה

את צודקת מאד!הודיה60


זו החלטה שלךורדורד
זו החלטה שלך. למורה בבית ספר גם ככה ברןרורדורד
שכל ילד בא עם "תיק".
אם את רוצה לתת לו כלים התייעצי עם פסיכולוג ילדים.
גם מורה היא בן אדם, גם לה קשה להשתחרר מסטיגמותהודיה60

כל עוד אפשר לטפל במסגרת הבית בלי ליידע את בית הספר זה ממש ממש עדיף

סטיגמות קיימות בכל אחד גם בהוריםורדורד
בבית ספר שאני עובדת בו יש יועצת נפלאה שמנחה את המורות ואני מקווה שגם בבית הספר של הילד שלה יש צוות שאפשר לסמוך עליו. ואם אין, אולי לא שווה לרשום את הילד לשם.
שמחה לשמוע שיש לך נסיון טוב, לא על כל אחד אפשר לסמוךהודיה60

ובטח שלא כדאי לתת אמון עיוור ביועצת/מורה שעדיין לא מכירים. 

לא בכל בית ספר יש יועצת כל כך נפלאה.

 

ולא צריך להתפס לקיצוניות, יכול להיות בית ספר טוב ויועצת לא משהו.. זה לא השיקול היחיד.

אני יועצת בבית ספראורי8
ואני חושבת שאם הבעיה לא קיימת כשהילד במסגרת , ממש לא חייבים לשתף בה את המחנכת שלו. ראיתי כל מיני מחנכות, גם טובות ונעימות. אבל סטיגמות הן תכונה אנושית ואין סיבה שיתחיל כיתה א עם סטיגמה. במיוחד שהוא עולה לכיתה א ולא מכירים אותו בכלל.( אם היתה בעיה בגן , אולי היה מקום לשתף). למה לא לתת לו מקום נקי להתחיל בו את כיתה א? ובמיוחד שאולי יהיה טיפול כלשהו בקייץ ובכלל יתחיל אחרת את השנה .
ממה שנשמע לי , צריך טיפול רגשי , משולב בהדרכת הורים. אם בבית ובגן הכל בסדר, זו כנראה רגישות שלו למצבים מסוימים, אולי ללמד דרכים לשליטה בכעסים. להעלות בטחון עצמי. מטרת הדרכת ההורים היא לתת לכם הדרכה איך להגיב נכון כשזה קורה בצורה שלא תפגע בדימוי העצמי ולחזק דברים חיוביים .בהצלחה.
אפשר לקבוע שיחה חינם עם הפסיכולוג מטעם השפח שלחביבית
הרשות המקומית. אולי עדיין יכול גם להספיק לראות את הילד בגן. הוא יוכל להפנות אתכם הלאה לגורמים הרלוונטיים
אולי תנסיפאז
עבר עריכה על ידי פאז בתאריך כ"ח בסיון תשע"ח 22:25
לפנות ל"דלת פתוחה" אצלכם.
יש ברוב העיריות והמועצות שירות פסיכולוגי לילדי הגנים במחיר אפסי.
כדאי גם לברר עם הגננת אם ואיך זה מתבטא בגן לקבלת התמונה המלאה.

במקביל לשוחח עם הילד פחות על איך להתנהג ואיך לא (מניחה שכבר שמע זאת הרבה)
אלא על למה מתפרץ.
האם הוא פוחד? האם הוא מתבייש? מה יכול לעזור ולתת לו בטחון במצב כזה?
לנסות להבין מה הסיבה להתפרצות ולחפש איתו יחד כלים חדשים להתמודדות איתה.
תשובה מזוית אחרתהודיה60

ככל שאני קוראת בעיון את דברי התחושה שלי שהבעיה היותר גדולה כאן זה התגובה שלכם. יתכן גם שהתגובה שלכם גורמת להקצנת ההתנהגות של הילד.

 

אני רוצה קודם כל להדגיש שאני מאד מבינה את ההתמודדות שלכם. ממש מבינה מנסיון של אמא שעמדה בסטואציות לא פשוטות שההתנהגות של הילדים שלי לפעמים היתה מאד לא נעימה ומאד מביכה ועשיתי הרבה עבודה עם עצמי בענינים האלה, איך להכיל את הסיטואציה ואיך לנווט את הילדים למקומות טובים ב"ה ובאמת הגישה די הוכיחה את עצמה אז מהמקום הזה אני משתפת בתובנות שלי, אנא אל תקחי את דברי כביקורת

 

אז ככה - אני לא בטוחה שיש לילד איזושהי בעיה רצינית, יש ילדים שמתנהגים ככה וזה לא כל כך נורא. כמו שאת אומרת בעצמך, סיטואציות בחוץ שהוא מרגיש חוסר בטחון, בושה או שצוחקים עליו. 

 

דוקא בגלל שההתנהגות שלו גורמת לכם מבוכה או רגשות אשמה לכן אתם לא מגיבים נכון ומחמירים את התופעה.

 

אתם מרבים להסביר לו למה זה לא בסדר ולמה הוא לא בסדר ושאנשים רואים אותו באור לא טוב אבל הוא לא מצליח לשלוט בעצמו אז התוצאה היא שהדימוי העצמי שלו נהרס עוד ועוד.

 

למעשה נדרשת פה עבודה עצמית של ההורים להכיל את הילד, לא להתביש בו, לתת לו המון חום ואהבה וגם לתמוך בו בפועל כשקורים דברים. למשל אם מישהו מנסה לתקשר איתו ואת יודעת שזה לא נעים לו אז לעצור את זה באיזשהיא דרך - או באמירה ישירה או בפעולה עקיפה, לא משנה. העיקר - להיות שם בשביל הילד שלך שבסה"כ עדיין קטן וצריך את עזרתך בפועל. לאט לאט הוא ילמד שהעולם הוא מקום בטוח יותר וההתנהגויות האלה ילכו ויפחתו.

 

יתכן שתגלי שאת מתבישת להציב גבולות למבוגרים אחרים בסביבה - אז זה רק מראה לך שבאמת יש לך קושי אמיתי עם העניין, את מצפה שהילד שלך שבסה"כ בערך בן 6 יציב גבולות לאנשים שלך עצמך לא נעים להציב להם את הגבולות.

בסופו של דבר הילדים שלנו מביאים אותנו למקומות שאנחנו נדרשים לעבוד על עצמינו... 

כנראה שבאמת זה מה שנדרש ממך - לעבוד על עצמך להיות גב חזק לילד שלך מול אנשים אחרים

 

את תמיד יכולה להציב לעצמך דד-ליין שאם אתם פועלים ככה במשך נאמר חצי שנה או שנה ואין שום שינוי אז תעשו חשיבה מחודשת לפני כיתה ב' או בפסח הבא או בחנוכה, מה שמתאים לכם.

אם תלכו בדרך שהצעתי קשה לי להאמין שלא תראו שינוי לטובה, אבל בואו בראש פתוח, קחו את זה כניסוי.

גם אם תתנו לו חצי שנה כזאת של חום ואהבה ועזרה מעשית לא תגרמו לו לשום נזק לטווח הארוך... יהיה לו מספיק זמן ללמוד להתמודד

 

עוד עצה שיכולה לעזור אם אתם מרגישים שזה גדול עליכם - ללכת ליעוץ/טיפול אצל פסיכולוג ילדים - לבד. בלי הילד. חשוב לחפש פסיכולוג שמאמין בכך שהדרך הכי טובה לטפל בילד זה טיפול דרך ההורים. אתם תקבלו כלים וכוחות איך להוביל נכון את הסיטואציות שקורות, איך להתמודד איתו ואיך לכוון אותו.

לדעתי כמעט ואין שום טעם לקחת את הילד לטיפול ישירות בו. כל עוד אתם מובכים ומתביישים בו ולא יודעים איך להכיל אותו שום טיפול ישיר בילד לא יעבוד. במציאות התגובות שלכם יהרסו את מה שהטיפול בילד ישיג

 

נשמע שאיש או אשת מקצוע תעזורדנהדנה

אם לא לילדון החמוד, אז לפחות לכם כהורים תוכלו לקבל כלים להתמודד.

מסכימה עם הודיה 60l666
לא נראה לי שיש בעיה עם ילד. כתבת שבמסגרת וגם בבית הכל בסדר. רק עם סוג מסוים של מבוגרים יש בעיה. אבל באמת יש מלא מבוגרים מעצבנים נגיד ככה שמצפים שישר יתנו להם כיף, חיבוק, יצחקו מבדיחות לא מצחיקות או מעליבות שלהם. הם בעצם אשמים. אם הם רואים שלא רוצים אותם אז שיתרחקו. מה העניין לעליב את ילד בן חמש? לא לכולם יש גישה לילדים
טיפול רגשי. מה שיותר מהר.בהצלחה!נפש חיה.אחרונה
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך