מערכת החימום החדשה
מערכת החימום החדשהדוברות סגן השר הרב אלי בן דהן

מערכת הסקה חדשה מותקנת היום במקווה ביהוד במטרה לשוב ולאפשר לנשות יהוד לטבול במקווה הטהרה. ההתקנה צפויה להסתיים עד לאמצע השבוע הבא, אז תוכלנה הנשים לשוב ולטבול במקום. 

המערכת מותקנת בזכות סיוע של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אשר פעל על מנת להקצות לנושא סכום של כחמישים אלף שקלים מתקציב רזרבת שר.

במשרד הדתות ציינו, כי הזנחה של שנים מצד המועצה הדתית בהרכבה הקודם, היא שהביאה למצב שנוצר.

נזכיר כי בראשית השבוע דווח בערוץ 7, כי תושבות יהוד סובלות לאחרונה מהיעדר מקווה תקין בעירן, לאחר שגוף החימום המחמם את המים התקלקל וטרם תוקן.

חני ירס, תושבת העיר תיארה בראיון לערוץ 7 את הסבל הרב העובר על הנשים הרוצות לטבול כדין, "המקווה הקרוב ביותר הוא בנווה מונוסון, מרחק של 5 דקות נסיעה, המקווה עמוס מאוד ויש בו רק שני חדרים, נשים מחכות עד שעות מאוחרות בלילה כדי לטבול או לצערי מוותרות והולכות הביתה".

היא ציינה כי יש נשים שלא יטבלו אם הדבר כרוך במאמץ רב של נסיעה והמתנה ארוכה אך מבהירה כי "גם לנשים שיטבלו בכל מצב במסירות נפש מגיע מקווה תקין בעיר, יש אפשרות לטבול במים קרים אך בשנת 2014 זה לא ייתכן, היכן כבוד האישה?".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ציין היום, כי "נשות העיר יהוד תוכלנה לחזור ולקיים את מצוות הטבילה הודות לשיתוף פעולה שלי עם יו"ר המועצה הדתית ביהוד שימי בונפיל".

לדבריו, "זו רק דוגמא אחת מיני רבות שמתיחת הפנים של שירותי הדת מניבה פירות של שירות יעיל ומהיר לכלל אזרחי ישראל".

יו"ר המועצה הדתית ביהוד, שימי בונפיל, אמר כי "אני שמח לבשר לתושבות העיר יהוד שבתוך זמן קצר והודות לשיתוף פעולה עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן מותקנות כעת במקווה ביהוד מערכות חימום והוא יחזור לפעול כרגיל בימים הקרובים. המועצה הדתית תמשיך להעניק שירותים ידידותיים, יעילים ומהירים".