גנאדי קאומפן
גנאדי קאומפןצילום: הישוב היהודי בחברון

נפטר מפצעיו גנאדי קאופמן, תושב קריית ארבע, שנפצע באורח אנוש לאחר שנדקר על ידי מחבל סמוך למערת המכפלה לפני כשלושה שבועות, כך נמסר מבית החולים שערי צדק. 

במרוצת הימים שחלפו מאז נפצע בפיגוע הדקירה דווח על מצבו הקשה ועל מאבקם של הרופאים על חייו. בראשית התקופה נרשמה יציבות מסוימת במצבו, ואף דווח על שיפור מסוים במצבו הרפואי, שיפור שהפיח מידה מסוימת של תקווה, אולם לאורך כל התקופה הוא הוגדר כנתון בסכנת חיים.

נזכיר כי עם הגיעו לבית החולים שערי צדק דיווח ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים כי קאופמן, שאז עוד היה אסור פרסום שמו, הגיע לאחר "שנפצע מכמה דקירות בפלג גופו העליון. לצערנו הוא הגיע במצב אנוש וללא לחץ דם. הפגיעות של הדקירה פגעו גם בלב, גם בריאות וגם באיברים אחרים בבטן. הוא נותח בשלב ראשון בחדר הטראומה, ומשם הוא עבר לחדר ניתוח, שבו הוא נותח במשך כשעה וחצי. בהמשך הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ. מצבו עדיין אנוש, ולצערי הרב נשקפת לו סכנת חיים מיידית". 

קאופמן הועסק בישוב היהודי בחברון במשימות אבטחה אך בתקופה האחרונה פנה לאנשי המקום וביקש להסב את העסקתו לתחומי התחזוקה והגינון. הפיגוע שבו נפגע באורח אנוש התרחש כשהיה בדרכו חזרה מעבודתו בסמוך למערת המכפלה.